je mezi prahou a plzní je vybudovaná nějaká spešl cyklostezka!?nebo to sou ocedulkoaný okresky....
Od nás ze vsi do Berouna po silnici, pak do Zdic po cyklostezce, do Hořovic silnice. Nad Hořovicemi průjezd VVP Brdy do Strašic, do Hrádku u Rokycan silnice. Do Plzně cyklostezka. Mě se ta cesta docela líbí. Takže v podstatě půl/půl.
8-)
trasa vede z Prahy, přes Radotín, Svinaře, Neumětely do Hořovic, nevíš jaká je tato cesta?, ta tvoje vede do Hořovic, přeci jen jinudy
takže cyklotrasa č.3 od metra na andělu přes Rokycany Plzeň Domažlice na hranice ve Všerubech to hodí 174km.
Dovolte mi vysvětlit dvě nepřesnosti ve vašem dotazu.
Prvá je formální. Po roce 2006 nastalo v Praze přeznačování cyklotras podle nového systému (místo písmenných označení zkratek odkud a kam trasa vede, "je prý pro nepražáka výmluvnější" označit trasy nic neříkajícím písmenem a číslem). Po levém břehu Vltavy, tedy i přes Újezd a Anděl a dále na jih, vede místo trasy č.3 trasa A1. Ta končí asi 300 m za lávkou přes Berounku u kostela v Radotíně, přesně v místě, kde zámkovou dlažbu nahrazuje, a zde na ni navazuje trasa č.3, vedená po nezpevněné, za vlhka místy dost blátivé polní cestě po levém břehu Berounky do Černošic. Za blátivého stavu lze objet přes lávku směrem ke Zbraslavi a po trase GW Praha - Wien stále po asfaltu (místy rozbitém) do Černošic.
Druhou připomínku považuji za velice závažnou. Trasa č.3 pokračuje z Plzně skutečně na hranici u Všerub. Kdo však chce jet po Paneuropa Radweg směrem na Nürnberg - Strasbourg - Paris, musí (!) trasu č.3 v Plzni na křižovatce u Prazdroje opustit a pokračovat v přímém směru po trase značené pouze modrými silničními značky, více méně po chodnících, do centra města, na nám. Republiky (vodítkem je štíhlá věž kostela sv. Bartoloměje) a Solní, Přemyslovou a Skvrňanskou, kde za benzinovou pumpou ve třetí ulici vpravo objeví první šipku s číslem trasy č. 37. Po ní je vedena Paneuropa Radweg přes Stříbro, Bělou n.Radbuzou a Železnou na hraniční přechod do Eslarn. Kilometráž viz www.paneuropa-radweg.de.
Přeji šťastnou cestu! Jan
jet na Paříž asi nebude jednoduché,tu trasu 37 jsem nenašla na žádný papírový mapě krom úseku z Bělé na hranice,na i-mapách je pouze na seznamu,ale vypadá zajímavě.V létě ji asi projedu na hranici potom podél hranic na rozvadov a zpátky na prahu.
Jestli v dubnu skutečně na Paříž vyjedeš,tak přeji příjemnou cestu !
http://www.paneuropa-radweg.de
8-)
Trasa č. 37 – začátek a výjezd z Plzně po Vochov je na mapě:
PLZEŇ a okolí 1:25.000, cykloturistická mapa s okruhy pro cyklisty
Vydal: v lednu 2007 RAMAP Plzeň, náklad 10 000 ks
K dispozici: v infocentrech, knihkupectvích, prodejnách map a kol na Plzeňsku
Cena: 79 Kč (doporučená vydavatelem)
Mohla by být i na mapě (ale neměl jsem ji v ruce):
PLZEŇSKO 1:70.000 cykloturistická mapa
Vydala: listopad 2007 (v mapě je ale uvedeno 2008) KARTOGRAFIE Praha, jako součást nové řady cykloturistických map
K dispozici: v Mapovém centru (Plzeň – Martinská) a některých dalších prodejnách map
Pro recenzi zapůjčilo Mapové centrum
Cena: 79 Kč
Úsek Pavlíkov – Železná hranice byl už na Turistickém atlasu ČESKO (SHOCart) 1:50.000 – str. 330 – 329 z novelizace 10.2006
v novelizaci 10.2007 byla protažena až na V okraj strany 330 za Borek u Tachova a lze vytušit její pokračování na východ do Prostiboře. Dál se nechám překvapit, až tam pojedu.
11.3.2008 jsem po č. 37 projel z Plzně do Kozolup, dál jsem se kvůli času a výluce ČD nedostal.
Samozřejmě to druhé, tedy ocedulkované silničky, běžný to standard v ČR, ale i jinde v Evropě. Německé slovo Weg (Radweg) snad lze přeložit i jako stezka, ale vhodnější je obecnější význam "cesta" nebo "trasa". Podobného omylu se dopustil i překladatel popisu trasy do francouzštiny, kde vedle termínu "route = cesta" použil i slova "piste cyclable = cyklostezka" . Cyklostezka mezi Prahou a Plzní, obyčejně "stezka pro chodce a cyklisty", se vyskytuje jen na několika kratších úsecích, pokud vím tak asi 1500 m asfaltová z Hlubočep pod Barrandovskou skálou na začátek zástavby v Malé Chuchli, 600 m zámkové dlažby za Malou Chuchlí, 950 m zámkové dlažby Radotínem po levém břehu Berounky (od hranice hl.m.Prahy však navazuje jen nedostatečně pošotolinovaná polní cesta, za sucha pěkná a dobře sjízdná s několika překvapeními, za bláta lépe objet po silnici č.118 z Radotína až do Černošic za peron žel.zastávky) a asi 1 km asfaltu po nábřežní hrázi za Dobřichovicemi a sem tam ještě nějaký ten malý často diskutabilní kousínek (Dolní Mokropsy před žel. mostem přes Berounku). Na české poměry bych úsek do Plzně považoval za použitelný i pro dálkovou turistiku, jsou tam však úseky, které nám u zahraničních jezdců moc dobrou reklamu neudělají. Přítel z Německa cestou několikrát významně zvolal "Das ist Tschechische Radweg!" Cesta pěknou krajinou vše vanahradí. Přeji šťastnou cestu! Jan
A proč ti vadí okresky? K čemu budovat speciální další stezky, když máme dostatečně hustou síť silnic, na kterých není nijak velký provoz. Proč tu síť dál zahušťovat? Je to další zásah do krajiny, kterých je už tak víc, než dost.
Okresky mi nevadí, tak jsem to nenapsal a ani nemyslel. Odpovídal jsem jen Radce, aby si nedělala planou naději na výlučně cyklistickou komunikaci mezi Prahou a Plzní. Souhlasím s tebou, že není třeba všude stavět cyklostezky, je to nákladné a ne vždy by byly využité. Vadí mi pouze, když na dálkové trase, po které se jezdí obvykle natěžko, někdo vloží "blátivku", jako třeba z Radotína do Černošic, nebo když táhne A1 po frekventované silnice z Radotína do Velké Chuchle , když je k dispozici souběžná "skoro cyklostezka" po břehu Vltavy a Berounky, jenže na ní u Chuchle chybí 1 můstek a strouha se objíždí vrchem po krajnici a krkolomně vyježděnou stezkou kolem trčícího kůlu. Průtah Radotínem po břehu je pěkný, vyřešeno to je celkem pěkně i kolem Lahovického mostu, ale kvůli takové maličkosti si člověk zkazí dojem. Přesto si musím postesknout, že není okreska jako okreska, jako třeba na č.37 ta z Vochova do Kozolup. Výmoly, kdoví jaké za mokra, moc toho tam nejezdí, ale 10.3. jsem musil do pole a slézt z kola, protože si na mě houknul soukromý autobus, který se ploužil do koňského dvora. Jestli bude 8.4. blátivo, vezmu to po státovce. Měj se pěkně! Přeji šťastné cesty!
taky s tebou souhlasím, vést dálkové trasy po špatných či frekventovaných cestách je blbost
A kdo tě nutí ty dálkový trasy využívat? Mně by nebavilo jet trasu (např. Praha-Paříž), kterou mi někdo předem stanovil a vytyčil. Baví mě si trasu naplánovat kudy chci já.
Stačí si pořádně přečíst tady tu diskusi a zjistíš, že asi nebudu jediná, někdo radši jede podél vody, někdo radši po kopcích.
Jasný, nemůžu se pak "chlubit", že jsem projela "známou trasu xy".
Mně tohle celý budování připadá jako zbytečná aktivita. Klidně ať radši opravěj ty díry na silnicích.
Nikdo mne nenutí, chci tuhle trasu jet a myslím, že mě to bude bavit. Jezdím vyznačené trasy i takové, které jsem si vymyslel, mám jich tolik, že je do konce života neprojedu, a stále se mi rodí další. Obojí má své výhody a nevýhody. Z Prahy do Paříže se rád svezu po značkách.
Mapy Německa a Francie mám 1:250.000, s brýlemi na nich najdu i vedlejší silnice, na podrobnější mapy tak velkého území nemám.
Nejedu do Paříže jen proto, abych si dokázal, že dojedu tam, kam dohopsal na koni Karel IV., ani proto abych si odfajfkoval další projetou trasu, ale proto, že mě tahle trasa zaujala hlavně kraji, jimiž vede.
Jsem moc rád, že jsem narazil na osobu, která má odvahu a chuť jezdit po svém. Je mi to mnohem milejší, než když na jiném místě čtu zběsilé prosby nešťastníka, který chce jet říční trasu Elberadweg, neumí německy, chce ušetřit něco přes 20 EUR za mapy a za každou cenu se dožaduje, aby ho někdo ujistil, že může jet bez mapy.
Přeji spoustu šťastných cest!
mně okresky taky nevadí,ale nezamněňovat stezky a trasy.Sice se symbolicky spojí Praha a Paříž,no proč ne ale město proto asi mnoho neudělá,viz jen tristní výjezd či příjezd do prahy.Nebo trasa na Drážďany, i cedule s km je na kraji města,ale zkusme to jet na těžko!
Trasa je to pěkná, přes tři nevysoká pohoří, trochu mám obavu ze značení ve Francii. Jel to už někdo? Uvažuji, že bych se vypravil v pondělí 7.4.2008 z Prahy. Na festu v Norimberku bych se rozhodl podle sil, nálady, počasí a dosažitelnosti map zda pojedu dál. Do Paříže bych chtěl dorazit někdy do soboty 26.4.2008. Zpátky vlakem asi přes Mnichov. Je mi 66, jsem v důchodu, po Francii přes Vogézy jsem jel naposled předloni, snad bych to mohl zvládnout.
Je to určitě pěkné. Jsem také v důchodu ale, loni jse se chodila již koupat,nejsem otužilec. Ale jzdit na těžko, a to je lepší když už nepotřebuji tolik oblečení.I když v létě..
No tak přeji šťastnou cestu. Já bych jela také nějaký okruh. a když neseženu dobrou duši na cestu -co by se mnou jela ne do kola :-) a jinak budu muset jet s cestovkou..
Podařilo se, za chvíli vyjíždím podle plánu. Pršelo a má pršet i dnes, blátu mezi Radotínem a Černošicemi se vyhnu objížďkou z Braníka přes Zbraslav. První postupný cíl: Norimberk v sobotu 12.4.2008 v 11:00. Dík všem za duševní podporu. Pokud budu mít příležitost, ozvu se.
Včera večer jsem se vrátil. 25 dní na cestě, asi 1700 km i se zajížďkami. Trochu zlobilo počasí, trochu tělo, ale podařilo se. Dojel jsem z Prahy do Norimberka, na zahájení 12.4. jsem to ale nestihl. Kvůli silnému větru jsem to vzal z Norimberka do Paříže vlakem a jel jsem k do Norimberka z druhé strany. Čtyři dny jsem ale jel proti ještě silnějšímu a studenějšímu větru, než z Prahy, takže jak to je s tím větrem nevím? Pak se ale počasí zjarnilo a byla to nádhera! Až zapracuji poznatky do itineráře, tak napíši.
No teda nic moc--za 25dni 1700km.To si teda pekney amater.Za tolik dni bys uz musel byt v Barcelone.Znam to z vlastni zkusenosti.
Povídej, přeháněj ... Poděl se o svou zkušenost, daj některým z nás námět na velkou cestu!
Jezdíme na kole, protože nás to baví a řídíme se (převážně) délkou své dovolené ...
8-)
Zdravim,chces velkou cestu?--staci tohle EVROPA. BRNO,WIEN,MARIBOR,SAN MARINO,RIM,MONACO,TOULUSE,ANDORRA,BARCELONA,VALENCIA,GIBRALTAR.To vse za 50 dni,bez zadnych kecu..celkem 5 800km.A mohl bych pokracovat.Vzdy se snazime mit tak za den okolo 100km,nekdy je to vice treba i 220km.Samozrejme na kole s tezkou bagazi zhruba 40-45kg.Vse si vezeme sami.Klidne se muzes zeptat zase na neco.Cau.
Nedráždi hada bosou nohou ..!
Jsou někde na netu popsána vaše (zřejmě prázdninová) putování? Byl-li by itinerář (bych neobjevoval objevené), bylo by to super.
Letos asi převáží Rumunsko, i když ani Francie by nebyla marná ...
8-)
Nikoho drazdit nebudu--to jsou hole fakta.Na netu nic nedavame.Vzdy si na to bereme volno v praci.Rocne ujedeme tak okolo 12tis.km.Nejvice za den 360km na silnicce do VIDNE a zpet z okoli PV.To vis--jsme honaci km.Letos razime WIEN,KAPRUN,GROSIK,GRAJNSKA GORA,TERST,KOPER,MARIBOR,BALATON,BUDAPEST,BRATISLAVA a domu.Zhruba 2 200km.Jedeme na 20dni.Jedes tez?
Na cyclovandrech po USA a CDN a nekdy v Mexiku najezdim rocne asi tak 10 az 14 tisic kilometru - samozrejme ze na tezko , nejlepsi ride za den jsem mel 382 km v Manitobe a vim o cem mluvis . Ale si uvedom , ze neni kazdy zdatny cyclista ! Dulezity je ze jezdi a o tom to je !
Honit kilometry to je styl co razi muj znamej a nemam ho za to rad. :)) Jezdim vytrvalostne viz cesta 7200Km - Praha - Pariz - La Rochelle - Preskocit Pyreneje - Svatojakubska pout do Camino de Santiago pak do Portugalska na uroven Madridu, Madrid, Barcelona, Marseille, Monako, Cannes, Milano - Preskocit Alpy do Zurich, pak pres Rakusy a domu pres Sumavu. Cesta asi na 3 - 4 mesice. :) Denne kolem 100Km podle typu terenu a krasy kolem. Nekdy se clovek hold kocha :D
Letošní dovolenou už mám rozplánovanou málem po dnech, ale za rok-dva by mě to lákalo... S ohledem na vzdálenost, ale určitě jen jednosměrně. Má už někdo tip či zkušenost, jak nejlépe zajistit ten druhý směr? (Praktičtější by mi přišlo se nejprve jinak přemístit do Paříže a na kole se vracet zpátky, při problémech by pak zrychlený návrat nějak vyřešit šel; obráceně by to znamenalo být vázán na nějaký konkrétní čas odjezdu zpět...)
Zítra ráno vyrážím z Prahy na kole. Zatím do Norimberku, tam se v sobotu 12.4.2008 na slavnostním otevření trasy rozhodnu, zda pojedu dál. Vracet se budu vlakem, z Paříže to není nijak divoké, dá se nočním vlakem s jedním přestupem v Mnichově nebo Berlíně, nebo do Basileje, tam přespat a ráno s jedním či dvěma přestupy přes Linec a České Budějovice do Prahy. Šlo by to samozřejmě i obráceně. Jjsou též možnosti autobusem nebo letecky, ale tam bývá problém s balením kola. Až se vrátím, popíšu zkušenosti.
Tak přeju hodně štěstí a dobré počasí! Tahle cesta mi v poslední době vstoupila dost do hlavy - mám chuť se hned sebrat a vyrazit... Proč nežijeme na stromech, pak by šlo vyrazit do světa hned :-)
Proč, proč - protože jsme líní tam vylézt.
A stejně je to s tím vyražením do pryč. Máme ohledy, jsme slušní lidé, "to bychom šéfovi (manželce, dětem) nemohli tak najednou udělat ... Ale hlavně: jsme líní. Hledáme si výmluvy sami pro sebe, proč to nejde hned a teď.
Nejsem jinej, bohužel ...
8-E
Ahoj, hrozně rádi bysme trasu Praha- Plzeň jeli, je tady někdo kdo by jel v létě, hledáme někoho ke komu bysme se mohli přidat.Zajímalo by nás jestli někdo má již nějaké zkušenosti, např. kde spát a podobně. Předem díky za odpověd :) Aneta a Tomáš
No, jelikož se chxstám do Compostelly, tož do toho Strasburku snad. enom nevím lesti by to nebylo lepší po staru, podél vody. oni dědáčci nebyli blbí.
je mi 37 let a o prazdninach 10.7.2010 do 25.7.2010 odjizdime do Paříže na kole jedeme 3 ale jestli by ste nekdo meli zajem tak piste na [email protected] tesim se a doufam ze se ozvete a udelame pekny vylet.
Mám zájem to musí být super jízda.Děj mi vědět kdy a další info. a [email protected]