Ahoj. Prosím o nějaké informace ohledně stezky Odra-Nisa z Jablnce k baltskému moři. Jaký je profil, povrch (předpokládám rovinku, hlavně asfalt)? Je co vidět (není to nuda)? A dáte mi tip na cestu zpět (vlak,...)?
Díky
Přidávám se. Podrobnosti o ubytování a o cestě zpět vlakem bych také uvítal. Jel to někdo?
Pokud vše dobře dopadne vyrážíme 4.7. z Hrádku nad Nisou. Plán cesty : Odra- Nisa a část baltského pobřeží.
V 34. týdnu ti mohu napsat naše zkušenosti. Ahoj š.v.
Tak už jsme doma, stezka Odra-Nisa je fantastická, fyzicky nenáročná a všem vřele doporučuji. Nám sice nevyšlo počasí, každý den alespoň chvíli pršelo, někdy i celý den a foukal silný protivítr, ale když vidím dnešních 34 tak jsme vlastně měli fajn počasí.
Jezdíme nabalení "na těžko"a je nám jedno kam přijedeme, ale vzhledem k počasí jsme vyhledávali ubytování v kempech.
1. noc kemp ve Zgorzelci /PL/ /chatka/
2. noc Bad Muskau-Kobeln statek Glockenhof
3. noc klášter Neuzelle /stan na zahradě za hospodou/
4. noc kemp kousek za Kustrin-Kietz /stan/
5. noc Swedt-jachetní klub /stan/
6. noc Szczecin - ubytování ve škole ve starém městě blízko zámku /z důvodu silného celodenního deště/
7. noc Nowe Warpno - kemp u jezera /chatka/
8. noc Anklam - caravan klub-kemp/stan/
9.a 10. noc Swinoujuscie - kemp /stan/
11. noc vlak /spíme sami dva v kupé/
Odklon od cyklostezky do Szcecina se nám osvědčil, je to krásné historické město, ale jede se po silnici v docela hustém provozu. Přejezd lodí z Warpna/PL/ do Altwarpu /D/ stojí 3 Eura i s kolem a je to příjemný zážitek.
Celá výše popsaná trasa Hrádek n/Nisou - Swinoujscie je 600 km dlouhá a pouze na ostrově Usedom by se dala vytknout kvalita stezky. Kostky a špatná, hrbatá asfaltka způsobily, že mi tam upadl zadní nosič.
Cesta zpět- spěšný vlak Swin.- Bielsko Bielo s využitím turistické slevy+ kolo/ celkem 70 zlotých na osobu/ Vystoupili jsme v Rybníku/PL/ a na kole honili spoj z Bohumína na jižní Moravu.
Docela hustý provoz a dost stoupání, doporučuji jet o stanici dál a přejet do Karviné.
Zkušenosti s lidmi- všichni velice vstřícní a milý na obou stranách řeky.
Krásná příroda, zajímavá historická cetra měst i moderní náměstí ve Frankfurtu n/O. - krásný zážitek.
ahoj
Stezku jsme jeli ze Zittau do Ahlbecku 9.8-14.8 natěžko.
Denně 90-120km. Zezačátku trochu z kopce, často po větru. Podél Odry a Nisy velmi kvalitní, jen ve městech slabší značení a asi tři objížďky po silnicích. Za Mescherin a okolo Štětínského zálivu šla stezka občas po silnici, vyjímečně i po polní/lesní cestě (bez asfaltu).
Spali jsme ve stanu, dvakrát přímo u stezky, jednou trochu schovaní u řeky. Když jsme se bavili s místními turisty, nikdo na tom neviděl nic špatného, jen rozhodně nerozdělávat oheň. Nikdo to tam ale moc nedělá, nikoho jsme neviděli a vůbec k večeru nastával naprostý klid a to i ve městech. O vodu jsme prosili místní - velmi ochotní.
Pak jsme byli třikrát v kempu, cena 14-16 Euro (dva se stanem) a jednou na louce jacht klubu (2,5 Euro). Zpět vlakem na skupinový Wochenende ticket za 35 Euro + 2*4,5 Euro za dvě kola. Ticket je nutno koupit na stanici Deutsche Bahn, na Usedomské dráze sice platí, ale neumí jej prodat.
http://www.svkaterina.net/rednex/0808_odranisa...
V rozdělávání ohně nevidim problém. Oheň jsme dělali a nikomu nic nevadilo.Potkali jsme na odpočívadle i ohniště s lavičkama. Spali jsme vždy hned u stezky, to také nikomu nevadí.
tady máš odkaz, taky ji chci o prázdninách projet...
http://www.oderneisse-radweg.de/content/artikel/32
Se měj..
ze Štětína jsou poměrně dobré spoje, hnavně noční rychlíky. pokud pojedeš o víkendu, dá se koupit bilet turystyczny, stoji okolo 50Zl + nějaké drobné za kolo a platí od pátku 18hod. do neděle večera a platí pro všechny vlaky kromě IC a EC.
http://www.deutschland-tourismus.de/pdf/adfc...
Jestli to někdo jel, jak je to s noclehem po cestě?
Ahoj, podobnou trasu jsem absolvoval v rce 2005, kdy uvedená cyklotrasa neexistovala.Vyjížděl jsem z Liberece do Frýdlantu ( první nocleh) a pak jsem nocoval v turistické ubytovně Pyrzice ( hraniční přechod s německem), po té jsem spal v Mysliborzu ( ubytovna na čerpací stanici)a pak kemp u moře Dziwnowek. Denně jsem našlapal od 130 až 170 km. Nechá se to jet. Jde o roviny. Vybíral jsem vedlejší cesty, povrch byl většinou dobrý. Během cesty jsem se nesetkal s většími problémy. Kempy u moře jsou pěkné, vybavené a čisté. Po jednom dnu odpočinku u moře jsem se stejnou cestou vrátil zpátky.
tak jsem tam ztrávil poslední dva týdny, ale jel jsem to jen z Gorlitzu k Baltu a zase zpět do Gorlitzu.
Když to nějak stručně shrnu tak takhle:
Povrch: 90% asfalt a rovina
Okolí: nádhera!! Spousta ptáků, motýlů, nádherná příroda, opravdu to stálo za to.
Nocleh: v penzionu 40e za noc a osobu, v soukromí chtěli 30e. Jak v kempu nevím. Našli jsme tři a dvakrát v nevhodnou dobu (dopoledne) a jednou to byla louka a nikde nic. Žádné sprchy či cokoli jiného a ani jakákoli osoba či tak. takže my spali ve stanu v lesích při cestě. Nikdy nás nikdo nenašel, takže bez problémů. Problém by jinak asi byl, neboť je to většinu času Národní Park.
Značení: ono není celkem kam zabloudit a člověk jede vlaastně pořád na sever (nebo na jih) problém byl téměř v každém městě. Vždycky někde chybí značka. takže jsme pak prostě projížděli města podle kompasu.
Objížďky: Několikrát se stezka opravuje a nekteré objížďky opravdu stojí za to. Kde to jen trochu šlo jsme to projeli a zákazu vjezdu si jakoby nevšimli a ten nejhorší kus prostě obešli. Šlo to ale tak v polovině případů.
Jídlo a pití: Restaurace či občerstvení jsou docela častá a není to cenově ani tak strašné. Problém je s nějakým "smíšeným zbožím". Ve většině těch malých obcí není vůbec nic. A největší problém byl s pitím. Koupit si láhev sebou je nemožné i v oněch občerstveních a hospůdkách. Pravděpodobně důsledek zálohovánía povinného výkupu plastových lahví. Tedy nakoupit v samoobsluhách ve větších městech s předstihem. A v neděli je zavřeno naprosto všude a to celkem často i ta občerstvení a hospůdky.
Německem nebo Polskem?: Vše co píšu je o německu. DO Polska jsme přejeli dvakrát a odradilo nás to natolik, že cestu zpět, jsme jeli stejně jako tam německem, ačkoli bylo plánováno jinak. Hlavně výlet do Štětína, který jsem chtěl vidět bych nedoporučoval.
Tož tak.
Ahoj, teď jsi mě docela vyděsil. Máme tuhle cestu v plánu příští rok. Nerad bych s rodinkou spal v národním parku na divoko, tak jsem spléhal na nějaké kempy. Ale alespoň s trochou zázemí.
Takí jsme se vždycky snažili vzdálit od stezký X kilometrů do vnitrozemí, ale často byl NP i tam a pak už jsme to neřešili. Oni jsou nějaké kempy v okolí, ale nám se je jednak nechtělo hledat (jeli jsme bez turistické či cykloturistické mapy), jedna se nám nechtělo zajet si od stezky více jak pár kilometrů. U stezky jich bylo fakt minimum. Můžeš to kdyžtak řešit jako loni kamarád. Jezdili spát do Polska.
Já bych se toho Polska tolik nebál. My jsme některé části jeli po polských silnicích a nebyl to žádný zvláštní problém. Jeli jsem tam vlastně přespat a vůbec jsme nelitovali. Ale nejednalo se o pasáže okolo velkých měst (ať už Zhořelec, nebo Štětín), ale spíš v té prostřední části. To polské pohraničí je tam hodně pusté, Poláci to "vyhráli" v druhé světové a evidentně to nezvládli tak úplně osídlit. Teď konkrétně myslím okolí Namyslina, tam je přespání "na divoko" úplně v pohoda, kvalita cest ujde a provoz je minimální.
Mno, nevím, jak to tam Poláci "vyhráli", když sever Německa je samý Pampow, Krackow, Züssow, Linkow apod. Je tam toho hodně a německy to zrovna moc nezní...
To však nesouvisí s Poláky, ale spíše s Lužickými Srby, kteří tam byli jako původní obyvatelstvo. lPoláci se tam, kde jsou dostali až po II. světové válce.
Na severu ty názvy pocházejí od již asimilovaných či vyhlazených slovanských kmenů.
Lužičtí Srbové jsou, jak už název napovídá, v Lužici, tedy spíš v jižní polovině stezky. Více třeba Wikipedie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lužičtí_Srbové
Přidávám několik upřesnění k cyklotrase Nisa-Odra. Trasa vede podél řeky pouze na počátku. Povodňový val který trasa kopíruje je často od vody stovky a více metrů. Míst vhodných ke koupání je minimálně. Řeka tvořila státní hranici, takže o nějaké rekreaci na jejím břehu nemůže být řeč. Kempy jsou opravdu zřídka. Možnosti nákupu potravin pouze ve větších obcích s marketem (Norma, Aldi, Kaufland atd.). Je možné nakupovat na častých přechodech na polské straně. Doporučuji větší zajížďku a trvat na polských potravinách a pokrmech. Tedy žádné Danone a spol.
*
Tato cyklotrasa je bez výhrad vhodná pro cesty „na těžko” a pro obstojně plánující sběrače kilometrů.
Ahoj všem,
tak máme cyklotrasu za sebou. Jeli jsme v červenci s odjezdem v pondělí 20.7. ráno a u moře v pátek odpoledne. Všem, kteří se ji chcete vydat projet ji mohu doporučit. Máme z toho nádherné zážitky.
Stezka je opravdu fyzicky nenáročná a dá se zvládnout velmi rychle. My jsme spěchali, měli jsme na to jen týden. Jeli jsme tři, já s kámošem a s námi slečna, která dosud měla rekord cca 80 km bez bagáže. První den
i za pomoci vlastní vůle (ke konci) dala úctyhodných 162 km na těžko. Převýšení jen minimální, je to hodně rovinka, hodně kilometrů vede po protipovodňových valech. Začínali jsme v Hrádku nad Nisou a k Baltu v Ahlbecku jsme měli na tacháči 605 km. Příroda je opravdu krásná, je na co koukat a celou dobu je klid, nejedná se o žádnou "dálnici", takže si vše užíváte plnými doušky.I historická centra měst jsou moc pěkná. Co se týče značení, naše je opět daleko lepší, systematičtější. Každopádně ani jednou jsme nebloudili, ale hodně nám k tomu pomohl i precizně zpracovaný průvodce (k objednání např. zde: http://www.levnepruvodce.cz/popup_image.php?pID... Stezky jsou vedeny se symbolem kola a dodatečně opatřeny logy stezek, které v dané trase vedou. Takže člověk často hledá logo trasy Odra-Nisa, někde je krásně zavěšené, někde je jen nalepená samolepka, místy vybledlá do skoro neviditelna, jinde úplně nechybí a člověk jede správně jen proto, že ví. Jinak je pravda, že ne úplně je trasa po kraji řeky. Je tam hodně říční niva, takže k řece je to daleko a nedá se k ní dostat. Takže nepočítejte s koupáním v řece.
Lidé - jsou ochotní, usměvaví, asi ani nejsou falešní. Ale! Jedná-li se o vodu, jděte jen za usedlíky, obyvatele na zahradách apod. Jakmile si dojdete pro vodu do nějakého podniky, my osobně jsme s tím měli vždy negativní zkušenost. Nikdy jsme si nesměli dojít vodu sami natočit např. na WC, někde nám nenatočili vodu s odůvodněním, že jsme neudělali žádný kšeft, jinde automaticky nabízí balenou vodu za 1 Euro, v lepším případě nám vodu natočí, ale musí se nejprve zeptat šéfa. Taky jsme zažili, že nám vodu natočili, ale pouze do dvou láhví, že více ne. Mno, aspoň něco. Někdo to může napadnout, já jsem z našich končin zvyklý, že přijdu-li někam v maskáčích nebo v cyklistické helmě, nikdo se ani neptá a pomalu je "samozřejmostí", že dostanu vodu z vodovodu.
Spali jsme na divoko, nikdy jsme nenarazili na problém, většinou jsme zakempili na odpočinkových přístřešcích, tzv. rastplatz, a hlavně ze čtyř nocí cesty jsme tři nalézali až za tmy, takže ani nebylo nikoho, kdo by nás kontroloval, vyhledával, takže pohoda. V jedinou noc, kdy jsme ulehli dřív, jsme trpěli návalem komárů a vzhledem ke spaní pod širákem to byl otřesný zážitek. Nakonec ani repelent nezabíral, takže jsme v noci stavěli stan. Nemilý zážitek nás čekal až v cíli, kdy jsme zalehli první noc u moře hned v lesíku na okraji Ahlbecku a ráno se cca 20 m od nás zastavil jakýsi němčour na nějaké plečce, vytáhl mobil a udával naší pozici. Tak rychle jsme nikdy zabaleno neměli a během tří minut jsme se poroučeli pryč, načež jsme zahlédli strážce přírody, jdoucího na jisto. Měl smůlu. My se rozbalili na pláži a tak vše v klid dobalili.
Jídlo jsme se vezli celou dobu z Čech. Asi to není potřeba, ceny v marketech jsou hodně sronatelné. Spíš se jedná o to, že naše jídlo známe a víme, co jíme. V Německu jsme si kupovali pouze ovoce, pečivo a mléko. Kdyby bylo pořeba poradit, co s sebou, klidně dejte vědět.
Povrch je fajn, ale rozhodně není úplně celý tak na in-line. Asfaletek kvalití, ale jsou mezery, kdy je cesta po šotolině nebo podobném povrchu. Pro cyklistu oživení, ale bruslaři, nenechte se zmást vychvalováním, jak je stezka téměř celá sjízdná na bruslích. Najdou se delší úseky, kde se projdete s bruslemi v ruce. Nejhorší (ale přesto pořád dobrý) povrch je až na severu a hlavně ve vesnicích. Mimo ně je nádherný asfaltek, v nich je ale cesta vedena po chodnících, na silnicích by se vám rozsypalo kolo (zlaté kočičí hlavy, toto připomínalo nasypané kameny utěsněné hlínou).
Pěkným zážitkem bylo hned první den po cca asi 15 km, když u nás zastavila dodávka, vykoukl z okna nějaký místní týpek a podal nám pro každého samolepku s logem stezky :-)´
Počasí nám přálo. Většinou bylo i na koupání, koupací zastávky se sem tam objeví, hodně jsme spoléhali na výše zmiňovaného průvodce, kde jsou vyznačeny. Přeháňky se tak nějak vyhýbaly a spíš svítilo sluníčko a bylo čím dál tepleji. To ale jistě nesouvisí s tím, že se jede k moři, protože prostě jede se pořád na sever. Zrovna ale bylo hezky. Vítr je většinou do zad, nebo chvílemi z boku (ze západu). Severní "krutý" vítr nás naštěstí žádný ani na chvilku nepotkal.
Cesta zpátky na mnohokrát v diskuzi http://www.nakole.cz/dosveta/657-tema-dovolenka... zmiňovaný "Wochenende ticket", který se prodává i v Seebad Ahlbeck na Usedomské dráze (za 39 Euro) a je až pro 5 dospělých lidí. Pak 4,50 Euro za každé kolo. Bez problémů, senzačně přesné vlaky, cestování s kolem je naprosto běžná záležitost. Je pravda, že i když jsou vlaky kapacitně hodně dobře vybavené (kam se hrabou ČD), nikdy se kola nevejdou a musí stát i v uličkách u schodů. Ale za celou dobu se na nás nikdo (ani personál vlaku) křivě nepodíval. Všcichni se usmívají a berou to. Vešli jsme se tedy všude, přestupy vymakané. Skončili jsme v poslední stanici Schöna a zbývajících 40 km do Ústí nad Labem jsme jeli po Labské stezce (č. 2).
Stezku můžu opravdu doporučit, do dneška na to vzpomínáme a rozhodně nebudete litovat. Kdybyste s čímkoliv potřebovali poradit, ozvěte se. Asi bychom se dohodli i na zapůjčení průvodce (než kupovat za tři stovky zcela nový).
Jarda
Díky! Měla jsem to letos v plánu, ale nakonec to nějak nevyšlo - ale příští rok už na to doufám dojde a info přijdou vhod...
ono moc informací ani nepotřebuješ....
Je to hezká cesta, krásnou říční nivou. Největší kopec je nájezd na obrubník, když zrovna projíždíš městem. Můžeš vyrazit bez obav. Není to o mnoho dobrodružnější než cesta z Hodonína do Břeclavi, jen je to delší.
Zásoby v dnešní době nemají moc smysl. V německu je to často i levněkjší než u nás. AKorát v neděli je zavřeno uplně všude :o)))
Ale jo, já vím... na druhou stranu, nejsem žádný zálesák a tak přehled kempů či jiného vhodného ubytování, hodně uvítám... Ne že bych nouzovku nezvládla, ale ráda se bez ní obejdu. :-) A třeba právě ty údaje o zpátečních vlacích jsou fajn. V jízdním řádu i německém hledat umím... ale je fakt že jsem doteď vlastně moc nevěděla, CO v něm hledat... atd.
Veškeré spojení najdeš na Idosu, jen musíš v rozšířeném zadání v části Dopravní prostředky zaškrtat pouze osobní vlak, spěšný vlak a Inter Regio. Tím najdeš spojení pouze regionálními vlaky a ne např. Intercity nebo Eurocity, na kterých skupinová jízdenka Schönes Wochenendeticket neplatí
Ale jo, tohle umím... resp. na db.de se hledá o hodně líp než na IDOSu, možnosti jsou širší. Ale teprve tady jsem dostala tipy, odkud a kam mám vlastně hledat - což je poměrně zásadní... :-))))
Taky se v žádném vyhledávači (pokud vím) nedá nastavovat možnost, že přesuny na přestup můžou být od sebe klidně 10, 20 km - na delší dovolené na kole tohle vůbec nevadí, ale pořešovat tohle všechno neustále s kontrolou v mapě železničních sítí, je někdy docela piplačka...
Určitě si najdi víc variant spojení, hlavně časových, například něco přes den, ale hlavně poslední možnost v určitý den, aby ses např. do půlnoci dostala někam na dojezd ke hranicím. Jízdenka platí až do 3 hodin následujícího dne. Nikdy přeci nemůžeš vědět předem, kdy a kde přesně na kole skončíš. Nakonec můžeš přejet hranice vlakem, ta celoněmecká platí i pohraničních oblastech Čech, určitě třeba do Ústí nad Labem, nebo do Liberce
ještě bych dodal, že hledání v německém jízdním řádu má tu výhodu, že lze zadat "kolo s sebou", takže to vrací jen vlaky s možnou přepravou kola. O tom, že to vrací číslo nástupiště, což se zejména při přestupu hodí velmi, ani nemluvě.
Zdravim z Liberce,
chtěli bychom aby stezka Odra Nisa byla atraktivní a použitelná už od pramene Nisy v Nové Vsi u Jablonce nad Nisou. Zatím tomu tak není.
Pořádáme letos tradiční cyklojízdu LIBERCEM NA KOLE 2009 jejíž součástí je i úsek stezky Nisa, který byste po vybudování mohli pro průjezd Libercem od pramene používat.
Pokud chcete podpořit naši snahu a můžete přijet v úterý 22.září odpoledne do Liberce s kolem, tak sraz je u radnice v 16.30 hod. Pojedeme okruh městem (9 km) se zastupiteli města a budeme hodnotit kvalitu cyklostezek v Liberci.
Více na www.cykliste.cz
Klidně bych vás přijel podpořit, ale vzhledem k tomu, že jste v jiném kraji, nemohu alespoň jednu cestu jet s kolem vlakem. Kdysi bývalo takové pěkné vlakové spojení mezi naším výběžkem a Libercem. Od té doby, co spoje ČD objednává kraj, je to bída a utrpení.
Jo jo, máš recht, kdysi to bylo dopravně s Libercem daleko lepší, z Ústí do Hrádku nad Nisou přímým rychlíkem přes Varnsdorf. Teď je to tam opravdu bída. I když blízká se třeba na lepší časy.... http://www.zelpage.cz/zpravy/6937
Kempy, které jsem zaregistrova při své cestě ze Žitavy do Bad Muskau:
Hirschfelde - na jižním okraji obce, přesnou lokaci nevím.
Hagenwerder - necelý 1 km od jižního okraje obce. Kemp jsem použil, jedná se o malý kemp na břehu vytěžené pískovny. Leží přímo u cyklostezky. Teplá voda ve sprchách po libosti. V areálu je FKK (nudistická pláž), která je na té straně kempu co cyklostezka, takže se kemp nedá přehlédnout :) Občerstvení je možno koupit v bufetu.
Skerbersdorf - kemp v prostoru plovárny, též přímo leží na cyklostezce.
Köbeln - Ekofarma GlöcknerHof, asi 5 km severně od Bad Muskau cca 200 m před hranicí Sasko-Braniborskou, nabízí přespání na zahradě na jednu noc. Využil jsem. K dispozici toalety a teplá voda v umyvadle. Opět přímo na cyklostezce. Majitel farmy, Herr Glöckner, mi trochu nesedl - takový švihák lázeňský. Jinak nabízí také ubytování na seníku a v nabídce má domácí chléb a domácí uzeniny (Bio).
Tak jsme se vrátili z cesty k Baltu. Jen pro ukázku, když píše Jarínek82 o přepravě kol vlakem, tak přikládám fotku z naší cesty sobotními vlaky.
Ahoj Petře... Tak gratuluju ke zdolání, doufám, že vám počasí přálo. S těmi vlaky je to koukám drsný, tam by mohli vypravovat samostatný náklaďák na kola:-) Jinak jsem měl letos třetí cyklotábor v Česku a dal jsem dětem anketu, kam chtějí příští rok a zatím jednomyslně vyhrává možnost, že pojedu ještě jednou k Baltu. Akorát to bude pekelně náročná příprava, zjišťování kempů, teď už zjišťuju orientační cenu busu na odvoz zpět do Čech včetně vleku na kola apod. Bude toho vícero. Ale na česko-německém cyklosemináři pro pedagogy nám tam němci promítali fotky právě z tábora pro děti, kde z Chemnitzu jeli směr stezka a pak směr moře a nápad se mi líbil...
Přidávám aktuální informace z dálkové cyklotrasy Oder-Neisse-Radweg.
Jeli jsme ji minulý týden v trase Žitava - Seebad Ahlbeck. Je stále velmi dobře značená chybí pouze jedna cedule v Hohensaale. Zde je potřeba se odklonit od Odry, přejet jeden most, ale pak hned odbočit doprava a jet podel umělého kanálu pro lodní dopravu. Umělý kanál zůstáva po vaší levé ruce. Aktuálně jsou na trase čtyři objížďky. První před Frankfurtem. Je opět velmi dobře značená, další je před Schwedtem. Zde jsou dvě možné objízdné trasy. První se odkání od Odry a jede zkrz místní vesnice a druhá vede dále podel Odry a část trasy vede pooderskou slatí. My jsme jeli druhou ze jmenovaných tras, protože je kratší. VEde však po docela špatné panelce a za mokra je prý nesjízdná, protože je zčásti pod vodou. I my jsme místy museli objíždět písečné laguny po předchozích povodních. Odměnou je však zážitek z velmi divoké přírody, kterou projíždíte. Třetí objížďka je velmi krátká a je v městečku Mecherin. Poslední objižďka je z městečka Rieth za velmi pěkným úsekem v lese na valu po bývalé Rietské železnici. Vede téměř až do Ueckermünde. Jídlo jsme měli témeř všechno sebou a dokupovali jsme až na Usedomu. Na začátku jsme spali třikrát nadivoko kolem povodňového valu mírně schovaní za stromy. První kemp jsme využili až za Ueckermünde u Štětínského zálivu ve vesničce Grambin. Kemp je to velký asi za sedm euro na noc plus euro za sprchovací žeton. Na Usedomu jsme spali asi tři kilometry od pláže vedle letoviska Uckeritz u malého přístavu pro jachty s názvem Hafen Stagniess. Cena asi 6 euro na noc plus euro za známku na sprchováni. Protože umím trochu německy nebyl problém si o vodu říci u lidí co byli na zahradách podél cyklostezky. Ještě jedno upozornění. Určitě se nenechte nalákat na domácí koláče a dobrou kávu u městečka Ludwigshof. Jsou tam žluté cedule a čermým písmem. Posezení je sice příjemné v domácím prostředí, ale paní si za kávu a kleslý švestkový koláč řekla 4,50 euro. Nemá nikde uvedené ceny a bylo mi blbé se dopředu zeptat. Dopravu zpět jsme řešili prostřednictvím Schönewochenend ticket. Opět jedno upozornění. Usedomské dráhy jízdenku akceptují, ale neprodávají. Takže je dobré ji koupit třeba v Anklamu. Tam ale minulý týden nefungoval automat, takže jsme to měli o dvě eura dražší. Jinak cestu doporučuji všem, je to velmi pěkný cyklistický zážitek. Ahoj Čabas
Ahoj, chtěl bych se zeptat tebe i ostatních, podle čeho jste jeli. Tedy jestli jste měli s sebou mapu nebo jste jeli jen podle značení. U nás asi žádná mapa přímo není, jak jsem koukal. Existují v informačních centrech nějaká brožury podle kterých se nechá jet? Díky
Ahoj, my jsme to jeli vloni v červnu se 2 dětmi ve vozíčku. Je to krásný zážitek, souhlasím. Líbilo se mi to, byť preferujeme spíš země Východní Evropy a Balkánu (ty jsme si užili letos). Jako mapu jsme si koupili tento průvodce, např. http://www.mapy-pruvodce.cz/Bikeline/Pruvodci...
Já si neumím představit jet bez mapy. Značení bylo sice super, ale vždy chci vědět, kolik km je to např. do města, jestli bude les (pro noclehy atd.) A tato mapa je skvělá i v tom, že ti ukáže například, na které straně silnice cyklostezla vede, jestli je úsek asfaltový, zaznamenané zajímavosti atd. Jsou v ní popsané zajímavosti, kontakty na ubytování (vloni to prý bylo aktuální soudě podle informací jedné dvojice - my těžko posoudíme, noclehy pouez nadivoko). Jinak já bych to asi spíš jela mimo sezónu, jeli jsme v červnu a už bylo dost lidí, o prázdninách si to neumím představit, to musí být děs. Jeli jsme to celé, od pramene. Pak jsme si objeli ostrov Rujanu a vzali to přes Polsko zpátky do ČR na kole, takže cestu zpět vlakem neporadím. Hodně lidí jsme ale potkávali jet v protisměru, což vzhledem k tomu, že nám skoro pořád foukal protivítr, nemusí být až tak špatná varianta.
Nevýhoda toho atlasu je, že to je psané pouze v němčině. Což je pro nás, neznalé, slabá stránka. Ale zajímavosti naštuduješ i jinde na internetu a ubytování seženete taky cestou, pokud potřebujete.
Ahoj Peggy, moc díky za odpověď. Taky jsem mapofil, asi si pořídím tento atlas, jiný asi opravdu není.
Je to s tou přelidněností tak hrozné? Já bych právě příští týden chtěl jet podél Labe do Cuxhavenu, poté podél pobřeží na Rujánu a následně touto trasou podél Odry a Nisy nazpět, avšak všude se dočítám o přelidněnosti a proplétání se mezi důchodci... Jinak taktéž spím pouze na divoko, nízkorozpočtově...
Já nevím, jak to tam vypadá v červenci/srpnu (možná ten srpen bude lepší), třeba napíše někdo, kdo to zažil. My v červnu jsme to měli příjemně prázdné, lidí tak akorát, většinou "penziónoví" cyklisté, tak nabalení jakmo my nikdo. Místy se motali in-linisté nebo rodinky s dětmi, ale to bylo opravdu jenom místy a nestálo to za řeč. Stezka je dost dlouhá a i široká, aby se tam vešlo dost lidí, takže o nějaké proplétání asi nejde až tak úplně doslova, ale pro mě to bylo příjemné právě v tom červnu i z toho důvodu, že si člověk nepřipadal jako "jeden z davu". A řekla bych, odhadem, 70% lidí to jelo právě od toho moře.
Mockrát děkuji za informace, snad to nebude tak hrozné rušivé... sice z přirozenosti vyhledávám zapadlá místa, ale třeba lidská společnost přijde po pár dnech vhod :-)
Také bych raději jel býval v červnu, ale okolnosti mě pouští na cestu až teď.
Já jsem jel přesně před rokem cca 100 km úsek Žitava - Zhořelec - Bad Muskau. Lidi nějací byli, ale o nějakých davech jaké jsou třeba v úseku Pirna - Drážďany - Míšeň se rozhodně nedalo mluvit. Jel jsem spíš sám, než že bych se musel s někým potkávat.
V Sasku končí 8.8. prázdniny, takže až tam dorazíš, bude zase větší klid. Kdy končí prázdniny v ostatních zemích nevím.
Díky, tak to jsi mě docela uklidnil! Tohle je jediná a asi i poslední exponovanější trasa, další výpravy bych chtěl směřovat spíše na východ či sever.
Vyjet bych chtěl v pondělí, 8.8. bych se měl blížit k moři, ale podívat se kdy jsou kde prázdniny je dobrej tip, dík
Na této cyklotrase se jsme s přelidněností minulý týden problémy neměli občas jsme někoho potkali, ale setkání to bylo poměrně příjemné. Rozhodně jsme se neproplétali, a když jsme potřebovali někoho předjet, tak jsem si prostě zazvonil. Mraky lidí je pochopitelně na Usedomu, ale to je logické je to letovisko a je sezóna. Ahoj
Ahoj, my jsme se vrátili z cyklostezky minulý týden. Jeli jsme podle této cyklomapy http://www.mapy-pruvodce.cz/Bikeline/Pruvodci... a bylo to naprosto bez problémů. Cyklomapu jsem si sehnal jako použitou ve velmi dobré kvalitě a jako takovou ji nabízím případným zájemcům za 250Kč plus nějaké poštovné (40 Kč). Cesta to byla pěkná, ale svět je velký, takže příště zase někam jinam... Kontakt na adrese natschelnik zavináč centrum.cz
před pár lety jsem to jel s asi pěti stránkama vytrženýma z nějakýho polskýho autoatlasu. Značení je dobrý a i kdyby ne, tak dokud máš po pravý ruce na dohled řeku (když jedeš tam), tak jedeš dobře a když ne, tak jedeš blbě. Ve městech se občas nějaká značka přehlídla, takže jsem je pak ani nehledal a projížděl je podle kompasu. Prostě pořád na sever :-) Není kam zabloudit ani kde se ztratit....
jel jsem to od pramene podle "mapy" z
http://www.oderneisse-radweg.de/content/artikel... je to ta "velká"vlevo.má to výhodu že v ní nemusíš listovat, a když si jí přilepíš na štangli tak se ti ani nezmuchlá.
Před dvěma lety jsme to jeli podle plánku viz
http://poznavani.luzice.cz/dotAsset/6898.pdf
http://poznavani.luzice.cz/home/doprava... a letos jsem investoval a koupil jsem si v libereckem knihkupectvi v Pražské ulici cykloprůvodce od ADACu je menší než níže diskutovaný lacinější a pro potřeby cesty bohatě stačí, i tak byl dost podrobný, jeli jsme tak rychle, že jsem nestačil obracet stránky. Je sice v němčině, ale mapa je dobrá s piktogramy
Díky, ten plánek z toho odkazu je zatím nejhezčí, co kdo objevil. Vytisknu si ho pro základní orientaci. Jinak pro svoji celou cestu jsem to dnes vyřešil nákupem autoatlasu od Marcopolo 1:300 000 (např. http://www.arara.cz/product/180785) s tím, že povezu pochopitelně jen potřebné stránky. Za dobré peníze to mám dostatečně pokryté, jsem spokojen.
Odra - Nisa je asi leckde momentálně nesjízdná. Přidávám neveselé ilustrační foto z městečka Ostritz.
hm :-( Bylo to víc než po náby?
Leckde bys asi projel, ale to brodění by bylo příliš dlouhé. Fotek mám v počítači pár a ledaccos jsem viděl v TV, tahle mi přišla zajímavá kvůli cyklosměrovce. Hele klášter v Marientalu (to je ten na okraji lesa kus za Žitavou) byl založen v roce 1234 a prý nikdy tam nebylo tolik vody jako teď. Trošku to prožívám, před necelými 14 dny jsem tam byl.
no jo no, já taky nepamatuju, že by jsme měli vodu ve sklepě a teď máme :-( Třeba se zeměkoule začala konečně bránit. Řekl bych že za 5 minut dvanáct. Za nějakejch 100-200 let by z ní moc nezbylo, kdyby jsme pokračovali. Asi bychom se měli porozhlídnout po nějakým Araratu v okolí....
Jen jestli si nezařizuješ na pouť bazén....
Aktuální info ze stezky:
jel jsem od 18.8 - do 22.8 2010 úsek Liberec - Kostrzyn. Chtěl jsme dále ale zklamalo mě koleno (asi zápal, zatím netuším půjdu k lékaři zítra :-).
Sjízdnost stezky - trochu problematická na české straně (náplavy, bahno, pohyb těžké techniky). Od Zitau nutno stezku často vynechávat je uzavřená. Nejkritičtější situace byla na úseku - "Hirschfelde - Gorlitz" - stezka uzavřená úplně - musí se objíždět po hlavní silnici s velkým provozem. Stezka se skutečně proejt nedá zkusil jsem to - je strhnutá a na jejím místě teče 2 m vody - nezkoušejte to ušetříte si ze 25 km. Na hlavní silnici mě 2x zastavili policisté s doporučením abych tamtudy nejezdil - dokonce nabízeli, že mě odvezou za Gorlitz, kde je stezka již v provozu (to bylo milé). Za Gorlitzem až po Kostrzyn již stezka v pořádku - jen občas někde je nasypán písek připravený k pytlování pro zvýšení ochraných protipovodňových valů.
Nevím zda se situace již změnila, ale předpokládám, že výrazně nikoli. Proto stezku tento rok nedoporučuji, ještě také z důvodu, že většina kempů byla vyplavených a ubytování musíte hledat dále od stezky.
Pokud pojedet příští rok, tak se možná někde potkáme.:-)
Nakonec ještě varování před polskými dráhami - vlak z Kostrzyna (resp. ze Swinojousce) směr Bielska Bala nemá vagón pro kola i přes to, že to je v jízdním řádu deklarováno!! Což při počtu 5 kol již začal být problém naložit. Ke všemu jsme na trase získali, kvůli kalamitě meškání 6 hodin, čímž ztratíte jakoukoliv možnost chytit z Wroclawi za celý den jediný slušný vlak směr Pardubice, resp. Brno a jste odkázání na delší trasu přes Rybnik, Bohumín atd.
Toť vše.....
Prave (pred hodinou) jsem se vratil z hradu (teda z ONR), casem se rozepisu, ale ted jen rychlovka: stezka u Marienthal je normalne prujezdna, naopak pribyla objizdka (s kopcema, jak jinak) pres Wiesenau (pred Frankfurtem). More a vytrvaly protivitr tam porad jeste je ;)
Jeste vlastne jedna objizdka - pred Schwedtem - bud horem (pres Criewen?) nebo pri rece. My si vybrali pri rece, byla to hnusna panelka a pak asi na trech mistech kusy propadle a muselo se tlacit kolem propadliny v hlubokem pisku...
Jo, my jsme po té panelce také jeli. Propadliny tam však nebyly.
Jediná výhoda téhle cesty, že se člověk konečně podívá na Odru zblízka, jinak je to o bolavé ruce z drncání.
Tak to je drsné... letos ji jedu znovu, tak to tam bude vtipné... Ale nějak to zvládneme :-)
Já myslím, pokud dobře poznávám fotografie, že je to panelka před Schwedtem. Tam i podle průvodce lze jet dál od Odry, odbočit se musí tuším v Hohensaaten a dál směrem na Stolpe, nemám tady průvodce, tak to odhaduji ze svého GPS záznamu na bikemap.
Jojo - taky si myslím, že jsme blbě odbočili už v tom Hohensaaten. Ale ještě jednu tabuli, která naznačovala jinou možnou cestu, jsme po cestě potkali - ale už netuším, kde.
Ano, také nevím jestli to dokážu přesně určit, ale nejdřív jsme měli po levé ruce hrad ve Stolpe a pak po chvíli byla ta odbočka. Myslím, že na leteckých snímcích google maps je to odbočka na cestu jako by obloukem zpět, která odděluje zelenou od hnědé plochy.
Odkud jste vyjížděli a kolik jste tak zhruba najeli kilometrů?
Nezajímá mě vzdálenost podle průvodce, ale spíš skutečná. Ono se to někdy dost liší.
A zpátky vlakem?
Díky.
Vyjizdeli jsme z Chrastavy (kde jsme nechali auto, pac vlaky mely zrovna vyluku), pri hranici, v Kempu trajektem na Usedom, kolem Usedomu, pres Wolgast do Anklamu (tady jsem mel na tacho 700km), tam do vlaku (Anklam-ElsterVerda-Dresden-Zittau) a ze Zittau zpatky do Chrastavy po ose (cca 30km). V pripade zajmu muzu nekam hodit logy z gps.
Jinak pruvodce ADAC me moc nepresvedcil, pouzit se da, ale v mapach chybi detaily, nakreslena velikost mest moc neodpovida a tak.