V Kralupech jsem objevil šipky označující cyklotrasu uvedenou v nadpisu tématu. Měla by vést (v ČR) z Varnsdorfu přes Prahu do Studánek. Nemáte někdu tuchu, je-li nějaká mapa, popisující tuto trasu ? (tedy komplet od Baltu ke Středozemnímu moři)
Vůbec nechápu, k čemu potřebujete podobné cyklotrasy? Vždyť ty stejně vedou po normálních silnicích nebo cestách a jen jsou tam navíc umístěny žluté dezinformační cedulky. Přece není problém třeba k tomu Baltu nebo k Středozemnímu moři dojet podle mapy, kterou si stejně musím koupit, i když jedu po cyklotrase. Mám větší potěšení z toho, když si trasu určíme sami, než když mi ji předtím někdo vytyčil a já jej tupě následuju. Připadal bych si jako zahraniční turista, který v centru prahy v davu jemu podobných jde za vztyčeným praporkem průvodce.
je to celkem logicky... pokud jedes po cyklotrase tak je v vetsi casti vedena mimo hlavni tahy a dobravu vubec.Jasne muzes si trasu urcit sam ale budes riskovat ze povede autobordelem :))) z toho pak budes mit skvely poteseni :)))
a když pojedeš po cyklotrase, projedeš se třeba bažinou nebo po schodech, a to nejen v tuzemsku. Když budeš mít dostatečně podrobnou mapu (stačí většinou běžnej autoatlas), dá se cesta mimo hlavní tahy najít taky. Pravda, jet podle šipek a nemuset se dívat do mapy je komfort. Ale taky tě ta trasa může protáhnout strašnýma oklikama po strašných cestách přes všechny vesnice v okolí a pokud někde náhodou přehlédneš šipku, tak jseš v koncích, protože ta vesnička, ve které se zrovna nacházíš, třeba zrovna v tvé mapě není a třeba se ani není koho zeptat. A kromě toho nemálo značených cyklotras vede i po frekventovaných silnicích.
Tak to je pravda, tohle se nám stalo před pár lety v Rakousku, kdy jsme jeli do St. Tropez. Jeli jsme podél Innu na sv. Moritz a Innská cyklostezka vedla místy všude možně po okolních kopcích, a na skoro prázdnou silnici jsme smutně koukali, jak vede krásně údolím po rovince podél řeky.
A nejednou se stalo, že v nějaký vesničce šipka chyběla nebo jsme jí přehlédli a pak jsme byli namydlení.
Cyklostezky jsou krásná věc, ale další nevýhoda je, že vedou úplně mimo realitu té země.
Jako na kratší romantický projížďky dobrý, ale pro dálkovýho cykloturistu, kterej se potřebuje za den trochu posunout kupředu je to občas ztráta času a sil.
Taky se nám stávalo, že jsme jeli v Rakousku po silnici, vedle vedla cyklostezka. Raušáci nás vytrubovali (asi ať sjedeme na tu stezku), tak jsme na ní sjeli na prvním vhodném místě, ale milá stezka po pár kilometrech uhnula úplně do pr.....
To Peggy:
siel som presne Innsku cestu do St. Moritzu. Tiez som siel po tych kopcekoch (samozrejem natazko), ale mne sa prave tato cesta neskutocne pacila. Z mapy som vedel, ze to budu kopce, ale jazdit medzi autami ma vobec nebavi, takze sme isli po kopcoch. Snazim sa vyhybat ceste s autami aj za cenu prenasania plnych bicyklov. Jasne, ze na takejto ceste nemozes najazdit 200 kilometrov za den, ale pre mna je dolezitejsie zazit navstivenu zem, nejde mi vobec o kilometre. A este jedna poznamka k cykloznackam, vo Svajciarsku (prave na Innskej ceste) maju Svajciari pod kopcom informaciu o stupani, ktore nas cakalo, kolko kilometrov je to na vrchol a ake prevysenie nas caka, takze sme vedeli do coho ideme. Tomu hovorim informacia pre cykloturistu. Ak by som niekedy este siel Innsku cestu, urcite zase po tych kopcoch.
Kazdy ma iny pohlad na to, co je dobre a co nie a podla toho si vyberie cestu.
Já si myslím, že je lepší tolik informací o každém kopci nevědět. Proč se připravovat o překvapení? Není to škoda? A navíc někdo by to na základě těch dokonalých informací o kopci mohl předem vzdát. Když o velikosti kopce přede mnou nevím, tak si pak řeknu: Uf to byl ale krpál, ale jsem nahoře a kochám se výhledem se zaslouženou svačinkou v ruce. Loni v Albánii kdybychom byli tušili, kolik nevyznačených průsmyků zdoláme a po jakých hrozivých cestách se budeme drkotat, asi bychom to naplánovali jinak. Ale zvládli jsme to, byť jsme z časových důvodů museli trochu zkracovat.
to by me zajimalo ktrea z cyklotras vede bazinou nebo po schodech:)))) jasny jsou mista kde kolo musis par metru prenyst ,ale rozhodne se to vyrovna komfortu bez aut a pripadnymu ohrozeni
No třeba Praha-Hamburk vede po schodech minimálně 2x.
http://www.petrasovi.cz/kuk.php?dir=....
http://www.petrasovi.cz/kuk.php?dir=....
a ještě
http://www.petrasovi.cz/kuk.php?dir=....
a to je dukaz ze tu zadny auta neprojedou tak bud rad ze jedes v poklidu prirody :)
...a stejná cyklotrasa vede mezi Dresden a Magdeburg po schodech ještě minimálně dvakrát, také po téměř nesjízdné hrubé dlažbě (z neopracovaných špičatých kamenů).
dál vede po schodech v Brně např. cyklotrasa č.5 směrem na Olomouc, tatáž vede kousek odtud dokonce skrz sloup vysokého napětí (nejde obejít)
"silničních" cyklotras vedoucích po za mokra nesjízdných polňačkách je nepočítaně (i takových, kde je po sto metrech z kola blátivá koule a nelze jet dál ani se vrátit).
Já jezdím na jednomístném kole a i tak mi to vadí (pokud mám ten den našlapáno třeba 200 km tak nemám moc náladu nosit naložené kolo do schodů nebo přenášet přes bahno), pokud někdo jezdí třeba na tandemu s vozíkem, tak si ho na cyklotrasách nedokážu představit. Na kolech taky jezdí různě tělesně postižení, pro které je vyjítí schodů prakticky vyloučeno.
Nemám nic proti trasování po poli a po schodech u místních cykloturistických tras (v ČR pásové značení), ale silniční (plechové tabulky) a zejména dálkové trasy by měly být značeny výhradně místy sjízdnými pro všechny a za jakéhokoliv počasí.
Joooo..tak do tech druhych schodu jsem tahal dve plne nalozena kola letos v lete....v tech vedrech:-) Dodneska se mi zvysuje tep, kdyz si na to vzpomenu:-)
A ta znacka zakaz vstupu byla fakt vtipna....chvilku jsme vahali:-)
http://mr.rajce.net/Jested_na_kole/
Jazdim dost vela po cyklotrasach a nevadi mi to. Sem tam si totzi potrebujem byt isty,z e ten chodnik, co som nasiel na mape je zjazdny na bicykli a tiez je vacsina cyklotras vedena tak, aby som neobisiel ziadne zaujimave meisto na okoli.
Mas pravdu,z e niektore cyklotrasy vedu po normalnych cestach, ale nie je to pravidlo. Tiez si hladam trasy sam, ale ked mam k dispozicii aj vyznacene cyklotrasy snazim sa viest cestu po nich. Aj ked niekedy vedu po normalnych cestach, vzdy ked je moznost tak su vedene mimo cesty, alebo aspon po malo frekventovanych cestach. To je aspon moja skusenost.
Ale som si takmer isty,z e napriklad v Rakusku tie znacene cyklotrasy nevedu po normalnych cestach, ale po nejakych polnych cestach (vacsinou asfaltovych), kde ja mam na prvej krizovatke problem najst ten spravny smer, lebo ani ta najpodrobnejsia mapa neobsahuje vsetky polne cesticky.
Takze zaverom len poznamka, pre niekoho (napriklad mna a mojich kamaratov) su tie cyklotrasy uzitocne.
V Maďarsku jsou některé silnice pro cyklisty TABU, policie je pokutuje. A ronit dodatečně slzičky; děkuji, nechci ...
Nemám ti za zlé, určuješ-li si trasu sám, je to tvoje volba. Neobracej tudíž proti mě svoji zlobu, toleruj moji volbu. Děkuji.
ano. A u nás zase často vedou značené cyklotrasy skrz místa, kde se na kole nesmí jezdit (zákazy vjezdu atd.). A zrovna sjízdnost a návaznost maďarských cyklostezek je velmi diskutabilní, jakékoliv cykloznačení jsem tam ani neviděl.
Tak je pravda, že jsme projeli skrz Maďarsko ze severu k jihu a východní část a asi 2x jsme narazili na zákaz vjezdu cyklistům na nějaké silnici. Ale protože nebyla alternativa (například jako v Rakousku cyklostezka vedle silnice), tak jsme na tý silnici zůstali a naštěstí NIDKY nás NIKDO nepokutoval.
Jezdím všudemožně, ale když jsem začal používat cykloatlas od Schocartu, byl jsem zděšen. Vytištěné cyklotrasy vůbec neexistovaly, nebo vedly jinudy. Často jsem se dostal do nesnází neprůjezdností trasy. Tak jsem usoudil, že jsem vyhodil pěknejch pár stovek. Většinou ale vedou trasy po silnicích, kudy můžou projet značkaři autem ( viděl jsem značkovat mistry Fy. "Jihočeské cyklostezky" a bylo mi to jasný).Tak teď jezdím svými trasami podle turistickejch map mimo silnice a jsem spokojenej. Nemusím kupovat cyklomapy se zbytečným číslováním tras, stačí mi i podrobný autoatlas s polňačkama. Tak se chovám i v zahraničí a je mi blaze. Ony ty cyklotrasy načmáraný nějakým úředníkem u stolu ( za což si úměrně navrhne odměnu a pochvalu v médiích ) pěkně devastujou samostatnost cyklistů a naváděj hospodským kšefty. Když takovej závislák pak sjede z trasy a nevyzná se pořádně v terénu podle mapy, může skončit po setmění i ve sběrným policejním voze, kterej ho za naše daně doveze pěkně do hotelu. Úředníci holt mění svět i schopnosti lidí, aniž by si to postižění uvědomovali.
Je to tak jak píšeš. Jinak ten atlas můžeš používat i jako normální mapu, kromě cyklotras je tam snad zakreslený i všechno ostatní, ne? Je si těch cyklotras nemusíš všímat. Já nechápu proč lidi ty cyklotrasy tak žerou?
Já to trochu chápu, já bych cyklotrasy taky žral, kdyby se na ně dalo spolehnout (jednou za čas nějakou zkusím a užívám si někdy skoro až 50 km velmi komfortní jízdy bez nutnosti koukání do mapy, ale pak vždycky přijde nějaká zhovadilost, u které si řeknu že to ani za těch 50 km nestálo a jsem opět na delší dobu vyléčen:-) )