Nepises na cem jezdis?Ja jezdim na silnici---MICHELIN--spokojenost. Na crossu---RITCHEX SPEED MAX---nemohu taky rict ani slovo na ne,zatim me dovezly vzdy na misto.Treba z domu BRNO az do LISABONU.Ale jiste na cross by se nasly jeste lepsi /ja to mam pouze na silnici na vandr s baglama/.Asi tak nejak.
Taky jezdim na Speed maxech, ale je to hruza...na asfaltu des a kdyz mas kolo plne nalozene. Chtel bych neco hladsiho....
Já mám výborné zkušenosti s Rubenama (pláště na horáka). Kupuji je hlavně proto, že jsou uprostřed hladké a tedy pro silniční provoz vhodnější, protože nemají takový odpor. Jezdím s nimi léta, a to i na delší akce a měním je asi po 6000km. Jsou levné a kvalitní - co si víc přát:-) Například loni dostaly záhul na kamenitých Albánských cestách. Nevýhoda hladkého středu je pochopitelně větší náchylnost k defektům. P.S.: To není reklama. www.epastorek.cz
Ty už jsi jako ta , co všude píše CK JENDA
Proč? Když se někdo ptá jaký pláště používám a proč, tak odpovídám. Mám snad napsat, že používám pláště od nejmenovaného výrobce z Náchoda? Jaký pláště tedy používáš ty?
Mam naprosto stejnou zkusenost. Nejlevnejsi, obycejne 'dratove' Rubeny za 130Kc jsou ty nejlepsi plaste jake jsem kdy poznal. Beru je na treka - nejradsi mam ty s behounem uprostred a drapaky po stranach. Menim vzdy az se uplne prosoupou (zalezi na terenu a nakladu). Vsechny ostatni neRubeny se mi pokazde mnohem driv nez se stacily prosoupat roztrhly na boku, takze dnes uz kupuju jen Rubeny.
Ja uz mam druhe obuti Cyklomarathon od Schvalbeho na mestskem biku. Nema to vubec zadny vzorek, jen jeden prolis uprostred. Na tech prvnich jsem najezdil sest let a odesly boky, ne behoun. Naprosta spokojenost :-)
Taky mám nejradši Rubeny. Opravdu vydržej nejdýl. Nejradši mám taky ty s pruhem uprostřed a drapáky po stranách. Aradši širší aby to v terénu moc nedrncalo. Kolo mám crosse a jezdím naprosto všema terénama (tim myslim i silnici) takže obojetný plášť se osvědčil nejlíp. Teď se mi líbí Rubena Sépia.
Ja prave taky premyslim o Rubenach...ale nazory se ruzni. Nekdo je chvali, nekdo na nich objede svet a nekdo na ne nadava. Nekdo na nich nalita nekolik tisic kilometru a nekomu se prodrou po par kilometrech....cece lidi, to je veda:-)
Potrebuju nejake bez vzorku...loni jsem fakt jel 14 dni s nalozenym kolem na drapakach a kdyz jsem jel v Podyji do tech kopcu, tak jsem vrcel jak traktor bez vejfuku...a o ceste dolu ani nemluvim....
Jinak se mi zamlouvaj Sepie a Walrus.
Ted koukam, ze tam udavaj nosnost....to vidim snad u plaste poprve...No doufam, ze to je na jeden plast....:-)
No já ti v rozhodování asi také nepomohu ;-) Rubeny jsou skutečně dlouhoživoucí, ale pomalé (snad je to směsí bo čím). Na cyklo vandru se však člověk zpravidla nežene :-)
Osobně bych však asi šla do např Schwalbe Marathon, co by velmi dobré turističky. Hodí se při výběru kouknout také na limit pro huštění. Když jedeš naložený, chce to vysokotlaké (aspoň trochu ;-) ) pláště.
Marathonky jsou asi fajn, ale proc do nich davat tolik penez, kdyz poslouzi i ceske zbozi...teda doufam.
Premyslim, kde je hranice vysokotlakosti a nizkotlakosti...fuj to zni ale velefyzicky:-) 300kPa? 350kPa?
Treba ty Sepie a Warluse maj 280kPa, Marathonky 4-5.5kPa...
Rubeny foukám na 400-450Kpa.
A netusis, jake mas...oznaceni? Jen pro inspiraci...
To opravdu nevím, ale mám dojem, že rubena vyrábí pláště na horáky jen jednoho druhu.
No ja si stahl jejich katalog a docela se divim, kolik tech plastu delaj....
No, v katalogu jich maj dost, ale ne všechny jdou sehnat. :)
Takze zas machrujou:-))))
Na svych strankach maj e-shop, tak tam jde asi objednat vse...ale stejne bych je radeji nejdriv videl. Nevite nekdo nejakej obchod v Praglu nebo blizkem okoli, kde by je meli...Dik
Já jsem ten plášť kupoval v Klapkově ulici v praze.
V nabídce je sice maj, ale já je loni zkoušela objednat přes e-shop i přes obchod u nás, a marně. Z nouze jsem koupila Michelinky, ale neni to ono.
Tak jako mnozí v této diskusi nedám dopustit na Rubeny - jezdím na vandry na dobybaveném crossu takže používám rozměr 40 - 622, s hladkým středem na asfalt a bočními drápky do terénu, vydrží mi na zadním kole cca 6000 km (částečně v sezóně natěžko), na předním mnohem déle, někdy, když už je zadní plášť hodně sjetý a nemám po ruce nový tak je zaměním. Možná, že jsou nějaké lepší ale u nich mi poměr cena/výdrž vychází nejlíp.
Tak tak, to je presne ten co kupuju i ja. Jen muze byt nekdy trochu problem ho sehnat, 40 sirku na treka totiz spousta cykloshopu vubec nevede, a nekdy tam dokonce nemaji ani tuseni ze se neco 'tak sirokeho' na treka vubec vyrabi.
Jedine co by se snad tomuhle plasti dalo vytknout je max. tlak 50PSI. Pro cesty na lehko to bohate staci, ale kdyz na kolo nalozim cca 45kg naklad + 60kg sebe (+ cca 18kg kolo), je lepsi ho trochu prifouknout. Ja ho tlakuju az na 65PSI (vic si netroufam), a zatim bez problemu.
Ahoj:-)
Vidis, ty tvoje se daj hustit na 50PSI...ale co plaste na horsky...maj ve svem katalogu, ze se hustej na 35-45PSI...a to me prave odrazuje. Ale kdyz si vezmu Michala a Lucku....jeli kolem sveta na Rubenach Walrusech...a dojeli. Rubeny me lakaji hlavne svoji cenou. Kupovat Marathonky od Schwable za 600kc jednu...to se mi fakt nechce....
Jezdi tu nekdo s plnou polni a s Rubenama?:-)
Mozna by bylo zajimave pisnout primo do Rubeny.
Jo jinak poustevniku...rubena ma na svych strankach www.rubena.cz nebo www.cgs.cz internetovej obchod....tam si je muzes nechat poslat.
Jezdím již několik let na rubenách 47-599 Vzor V47.
Jsou vhodné na asfalt, ale i v terénu jsem s nimi spokojen. Většinou vydrží kolem 6000 km a to při mé hmotnosti pohybující se nad 100 kg, si myslím není málo.
Nejsem závodník, tudíž neposuzuji jestli jsou pomalé, či rychlé, ale pravdou je, že mi dobře sloužili i při plné polní,
cca 135kg. Pro mou potřebu jsou dostačující a jsem s nimi velmi spokojen. A mají podle mě ještě jednu velkou výhodu, že většinou přední vydrží dvojnásobek toho co zadní.
Pri ceste kolem sveta jsme pouzivali vyhradne Rubeny, nejcasteji Walrus (slick), mene casto Rapid. Vyplatilo se nechat si je posilat: ten nejvytrvalejsi vydrzel cca 14500 km, to jsme vsak zkouseli, co to da. Jinak jsme menili casteji, po 8-11 tisicich, tedy kdyz uz smes hodne ridla a byly caste defekty. Kola byla stale zatizena nakladem cca 35 kg (+cyklistka 55 kg, resp. cyklista 70 kg), opotrebeni ale take samozrejme zavisi na terenu, take treba na hladkosti-hrubosti asfaltu. Do cile jsme prijeli po 68 tisicich na osmych parech. Rubenama na dalekou cestu zadnou chybu udelat nemuzes.
Ahoj Michale.
Zrovna jsem na vas myslel a listoval vasema knizkama. Teda 3 dily uz jsou prectene, ale ted jsem hledal tve zaverecne hodnoceni po kazde zemi...pravidelne jsi psal o plastich...Warluse, Rapidy a Acrise:-) Muzu jeste dotaz? Jak jsi je foukal? Rubena ma treba u tech Walrusu v katalogu 280kPa...mi prijde celkem malo na tu zatez.
Jinak vase cesta se me a pritelkyni stala takovou encyklopedii a vyzvou (ikdyz za to muze i zdejsi cyklopoustevnik:-) )...asi nas letos ceka Nordkapp.
Jestli zas nekam pojedete s melnicakama, tak bych rad dal s svama rec...prece jen asi poradite. Loni jsme byli s melnicakama pri louceni sezony na Housce a fakt to bylo uzasne...skvela parta lidi.
Michal
ahoj, foukal jsem hodne, urcite vic nez 280, na nasi pumpicce byly jine jednotky na merici tlaku a vzdy jsem tam daval skoro "ctyrku" (3,9 rekneme zadni a 3,8 predni - a to jak u Walrus, tak i u Rapid). pri drncavejsich usecich trochu mene, ale rozhodne vice nez tech katalogovych 280kPa. my to ale zas tak vedecky neresili, proste to citis, ze to jede nejak na mekko, nebo to moc drnca v terenu...v tech jednotkach tlaku se moc nevyznam ani ja, ani L., oba jsme fyziku moc radi nemeli...
k CK MIKE: vyrazime s nimi urcite na akci na Pisecku, ktera se kona ten prelomovy prodlouzeny vikend na 1.5., o ty akci je vic na webu klubu mike.fspnet.cz
tak se tesime na pokec!
Ahoj.
Jak to taky moc vedecky neberu. Jen mam ted na kole nerubenacke plaste a ty foukam taky na vic...Tak jsem se lek, ze by Rubeny nesnesly vic:-)
No měl jsem jednou cosi z Tajwanu a už nikdy. Nejvíc vždycky vydrželi Barumky, ani Michelinky se jim nevyrovnají. Jde totiž o tloušťtku gumy a tu mají slušnou. Když jedu na Barumkách, nevozím rezervní gumu. Ty jsem nepíchl ani na Korsice a tam píchne každý všechno. Teď ale nevím, jestli se ještě vyrábějí, prý nějakou výrobu převzala Rubena. Ale to jsem jednou zašel do její vzorkové prodejny v Náchodě a díky nejapné a neodborné obsluze jsem se na jejich gumy nikdy už neptal. Letos taky budu muset měnit.
Právě jsem dostal katalog od Rubeny. Doporučuji na cross a tour vzorek FLASH (ten je po bocích hladký) nebo ještě lépe SEPIA - hladký spojitý střed a hrubší okraje. Navíc objednat vždy APS, což je výztuha proti průrazu. Já navíc kupuji zásadně s bezpečnostním reflexním pruhem, označení RS.