Praha-Dresden, podel Vltavy a Labe
Takže pěkně zdravim všechny!
Zajímalo by mě zda máte někdo zkušenosti s cyklotrasou Praha - Drážďany. Rád bych se vydal do tohoto pěkného města na kole letos v září. Budu rád za každou dobrou radu - odkazy, zkušenosti, zážitky, mapy (hlavně z německé strany), fotky, atd...... Díky.
Pojedu tam teď koncem srpna.Tak jestli se vrátím celej dám vědět.
Zdar Elvis, tak to by bylo fajn.
Minulý týden jsme jeli Praha-Mělník po cyklotrase č. 2. Za Řeží je to dost dobrodružství - 3 až 4 m nad řekou po betonové zídce s naloženým kolem-fakt dobrý. Z Kralup do Zálezlic celkem pohoda, až na to, že místy chybí značení, takže musíš spoléhat na intuici nebo rady domorodců. Horor začíná zase až u Vltavy za Zálezlicemi - most přes Vltavu vede mezi teplovodem ve výšce tak 5 m nad řekou a dostat se na něj musíš po železných schodech, což je s naloženým kolem taky docela prča. Povrch cyklostezky připomíná místy tankodrom. Prostě do německých a rakouských cyklostezek to má dost daleko, ale nejde všechno najednou,že.
Od povodní jsem kolem Vltavy nejel, ale pokud si vzpomínám, tak úsek za Řeží kolem Vlatavy není cyklostezka, ta vebe obklikou přes obec Větrušice, což je však pěkná zajížďka, zvláště pokud je kolo naloženo bagáží. Doufám, že v budoucnu to někto upraví kolem Vltavy, aby se toto místo nemuselo objíždět.
Zdravím,
jako cyklostezka je u nás značeno leccos, kdybych vzal vážně zásadu " když není značka , tak jeď rovně..", je cyklostezka pořád podél břehu vč,. " drsného" úseku za Řeží ( poslední značka směrem z Prahy - s nápise Kralupy 19km - byla u parkoviště u ZOO a pak u psího útulku, obě při vylepšování stezky zmizely.... ). PB
Já tam jel nedávno, nikde jsem žádnou značku neviděl, tak jel pořád rovně a s protijedoucími cyklisty jsem se shodl na tom že je to "cesta smrti" :) Kdybych tam spadl do vody, tak už nevylezu...
Značek je tam dost, nezmizely. Cyklotrasa se v Klecanech rozdvojuje, doleva přívozem nebo vpravo nahoru na východ. Výraznějc už to značený bejt nemůže. Podél řeky vede jen pěší červená. :')
Přesněji takhle: Na mapě KČT končí trasa č.2 ještě před Klecanama. Pak začíná až v Kralupech. V Klecanech je značena jiná trasa, vedoucí ze západu na východ. Na jiné mapě (nejmenovaného vydavatele) vede ovšem cyklotrasa podél Vltavy z Prahy až do Kralup.. Kdo chce, ať nadává. :')
Schocart Okolí Prahy Brdy a okolí je značeno celé jako 2 až do Kralup také sem tam jela, ke všemu ještě lilo..
Hele ja jezdis vubec na kole? Jak to tak posloucham tak si tato jen hrajes:))) nebo mas trikolku:))))
Kritickému úseku Řež - Máslovice (úzká pěšina vysoko nad Vltavou) se dá úplně v pohodě vyhnout. Dá se totiž jet po druhém (levém, západním...) břehu Vltavy. Vtip je v tom, že se musíte dostat k vlakové zastávce v Řeži. Nejedná se o značené cyklotrasy!
Máte dvě možnosti. První je dobrodružnější, druhá klidná.
1) Přejet přívozem v Kecánkách a jet po krásné alfaltové pěšině až do Podmoráně (pod Úholičkami), odkud se musí překonat cca 500m bídného úseku mezi železničním náspem a Vltavou do Řeže k zastávce. (Odvážlivci jezdí po kolejích. V tom případě doporučuji korýtko pro dešťovou vodu mezi skálou a kolejemi. V něm je dostatek místa i pro případ, že by náhodou jely dva vlaky proti sobě a potkaly se právě v místě, kde se plahočíte).
2) Jet po pravém břehu až do Řeže a tam se dostat k zastávce přes lávku pro pěší.
Od zastávky se dá jet po levém břehu po pěšinách (většinou asfaltových) až do Kralup. Tam se koneckonců stejně přechází na levý břeh, takže už to máte za sebou.
Je tam i nehororová cesta, přes přívoz!! Teplovodu je radno se vyhnout - takto: - nedojet do Zálezlic, ale dvě vesnice před nimi (za obcí Bukol) přívozem přes Vltavu do Lužce (převozní řád ověřit na www.luzec.cz, tam mobil na převozníka apod.) a z Lužce už po ostrově mezi Vltavou a průplavem si můžeme vybrat pohodlnou asfaltku podél průplavu (kolem zooparku Zelčín, přes Vrbno, Hořín) nebo o něco horší cestu terénem kolem Vltavy (po hrázích, mezích a polních cestách). Obě cesty se spojí v Hoříně u zdymadel, pak přes starý mělnický most na pravý břeh Labe atd...
To je dobře, že to píšeš. On je u Bukola totiž rozcestník, něco ve stylu: Přívoz a terén vlevo, Asfalt a lávka rovně. Já měl zdejší historky o lávce za přehnané, čekal jsem spíše něco jako schodiště na střekovském zdymadle v Ústí n.L, po kterém se dá kolo vést, a tak jsem jí dal přednost před teréném... :(
Zdravím,
jel jsem trasu č.2 po jednotlivých úsecích, letos z Drážďan konečně kompletně, mohu jenom doporučit, směrem z Prahy se trasa stále zlepšuje až do úplné idyly. K jednotlivým úsekům :
1. ZOO-Klecany, začátek nově upravený, pak relativně nejhorší úsek ( OSTUDA !!! - hlavní "výpadovka" z milionového hlavního města, lepší musí být i v Bukurešti... )
2.Klecany -Řež: po klidných asfaltkách podél řeky ( červená zn., k cykloznačení jsme ještě nedospěli, okresní úřad Praha-západ má asi jiné starosti )
3. Řež-Kralupy: sjet u začátku pěší lávky k žel. zastávce úplně na břeh, začátek drsný ( spíše psychicky, 0,5 m cestička 3m nad vodou, ale 2 km je lépe v nejhorším jít - poprvé jsem to taky šel... než objíždět horem přes Vodochody ), od Chvatěrub ideální cyklostezka
4. Kralupy-Mělník: V Kralupech na západní břeh, štěrková pěkná cesta podél řeky,pak po klidných asfaltkách ( cykloznačení je všude ! ) přes Veltrusy až do Zálezlic, po mostě ( s naloženým kolem zkouška síly ) pak lukami po cestičce jak z JV Sládka ( i tam značeno ! ) přes Hořínské zdymadlo k Mělníku.
4. Z Brozánek u Mělníka po klidných asfaltkách přes Račice do Roudnice
5. V Roudnici přes most, hned za mostem doleva, pak vesničkami a po dobrých polňačkách ( všude značeno ) do Křešic, před nimi 2 km silnice.
6. V Křešicích na návsi cyklostezka odbočuje doleva k řece , dost příšerná polňačka, postupně až do Litoměřic se zlepšuje, není potřeba jet po hlavní, na které je silný provoz
7. V Litoměřicích podél řeky po ideální stezce, pak 200 m horší ( za čistírnou ) a pak velmi slušná polňačka po břehu, kus asfaltu a v Žernosekách podjezdem znovu k řece ( k přívozu ), dále až do Ústí stále lepší a lepší, pak už samostatná stezka, dobře značená ( mezi Církvicemi od kostelíka od řeky přes kopec do Sebuzína, ale udělejme jim radost, když už tu cyklostezku pro nás postavili.. . ),10 km před a za Ústím supercyklostezka, tam bych poslal všechny Pražáky na exkurzi.
6. Od V.Března po klidné silničce do Děčína, přes pěší zónu a přes "starý"most, za ním doprava podél řeky a pak po 2 km pod viaduktem ( značeno ), po 2 km panelovém a dlážděném úseku ZAČÍNÁ 60 KM NAPROSTÉ RADOSTI - SAMOSTATNÁ CYKLOSTEZKA PO ZÁPADNÍM BŘEHU AŽ DO DRÁŽĎAN ( jen za Bad Schandau 3 km po silnici, nebo je třeba přes most na východní břeh a pak se přívozem vrátit ). Do Drážďan-města určitě po západním břehu !
Přeju pěknou cestu. PB
Případně se dá jet ze Schmilky do BadSchandau i po druhém břehu, tam není na cyklostezce asfalt, ale zámkovka. Přívoz ve Hřensku stojí 20 Kč pro Čechy, další přívozy směrem k Drážďanům stojí 0,80 EUR. Více třeba na http://www.elberadweg.de a přívozy na http://www.nahverkehr-ostsachsen.de/html...
Upřesnění, teď jsem to projel, zámkovka je jen v Bad Schandau, do Schmilky asfalt.
V Německu lze zakoupit dobrou mapu 1:75000 ElbeRadweg Bad Schandau - Magdeburg, mapa začíná už v Hřensku a stojí 10,90 Eur.
Tak jsem zpátky.koukám, že mezitím je tady vše řečeno.Radil bych přespat v děčíně a pak vyrazit do Drážďaň.Nechá se to celkem v pohodě za den zvládnout.Do 80 km se vejdeš.Jel bych po levém břehu až do BadSchandau.My osobně jsme v jsme přejeli přívozem do hřenska a pak jeli pře Schmilku, ale je to zbytečné.V Hřensku je to samý větnamec a zajímají je stejně jenom němci.Za večejné WC chtějí 12,- Kč.Žiďáci zkurvený.V německu je lepší si všimnout kde tě to navyguje na přívoz a nechat se převést na druhou stranu.Protože se ti může stát, že stezka pak pokračuje jen třeba tři kilometry a pak je hnusná kamenitá a kopcovitá cesta..To se nám taky stalo.Poznáš to taky podle toho, že většina němců čeká na přívoz a jede po druhé straně.Tak je lepší tam počkat s nima.Oni to znaj.Jinak nevim.Kydby tě zajímalo něco konkrétněji dej vědět.čau Elvis
Zdravim, jen bych neco dodal. Pokud clovek jede na trekingu nebo na nejakym lepsim kole, tak si myslim ze se da dostat do Drážďan během jednoho dne, pokud aspon trochu jezdite. Ja sam jezdim docela malo, asi 1000km za sezonu a v jednou jsem vyjel do Ústí n.L. a byl jsem tam z Prahy asi za 5h, je to asi 100km. Zkrátka vyjel jsem ráno a před třetí jsem byl v Ústí. A pak do Drážďan je to necelejch 50km, tak že si myslim že to je pohoda. Ale jinak nedoporučuju cyklostezky...! je to bida! je lepsi normalni silnice, nevede sice podel Labe, ale aspon se nemusite bat ze pichnete.
Pozor! Z Ústí to není necelých 50 km. Pro úplnost uvádím
kilometráž ze svých poznámek, jak jsem si je udělal,
když jsem cestu do Drážďan plánoval :)
Místo Délka úseku v km
----------------------------------------------
Schöna (Hřensko) 0
Schmilka 1,5
Krippen 5
Bhf Krippen 0,5
Bhf Bad Schandau 1,5
Bad Schandau 1
Königstein 5
Kurort Rathen 7
Pötsza 3,5
Obvervogel Gesang 4
Pirna 5
Klein Sedlitz 4
Müdeln - fähre 3
Camp Klein Zschawitz 3
Klein Zschawitz 1,5
Laubegast - fähre 4
Dresden - Braues Wonder 4
Dresden - Johanstadt 3,5
Dr. - Johanstadt - fähre 1
Dr. - Altstadt (centrum) 3
*** TOTAL 61
Necelých 50 je to možná po nějaké silnici, ale obávám se, že to bude silnice dost frekventovaná.
celkem Drážďany centrum - Praha centrum přesně po cyklostezce = 225 km
Děkuji za tip na léto. Chystal jsem se na něco podobného, ale ... Mapa Elbe-Radweg je rozdělena na 3 části (horní, střední, dolní), rád bych pokračoval z Drážďan dále.
Měl jsem trochu času tak jsem projel z Bad Schandau do Kurort Rathen. Protože je to kousek i po cyklostezce Praha - Dresden, zde jsou moje zkušenosti:
S Bad Schandau jsem jel do Kurort Rathen po místních silnicích přes Porschdorf a Neuporschdorf. Je to děsný kopec nahoru a pak ještě větší padák (18 %) do Kurort Rathen. Odměnou jsou krásné výhledy na skály Saského Švýcarska. Kurort Rathen je docela romantické městečko s lesním divadlem. Tady se přívozem přejede přes Labe a pak vede cyklostezka podle železniční trati až do Konigsteinu. Pěkný asfalt, není to však s vyloučením automobilového provozu. Po cestě se mine vesnička Strand, kde stojí za povšimnutí, že do některých domů vede lanovka. Z Königstainu se dá jet do Bad Schandau buď po hlavní silnici, nebo mnohem lépe přívozem na druhou stranu a po cyklostezce (opět je to místní komunikace s automobilovým provozem) do Bad Schandau. Obě cesty mají drobné stoupání, ale je to v pohodě.
Tohle je rozhodně vynikající cyklostezka. Jen úsek Praha - Mělník drobet ostuda na mezinárodní cyklotrasu dost bída, ale jinak moc pěkný výlet. Za 1.den se dá dojet do Litoměřic cca 110km, 2.den do Drážďan cca 70km, 3.den prohlídka Dážďan (celkem fakt pěkný město) - na večer zpět do Děčína (je to jen asi 70km po super cestě a pěkně to frčí - eventuelně 4. nebo další dny zpět do ČR na vlak (vyjde to o mnoho levněji!. Cyklotrase č.2 zdar a slávu - no jenupravit úsek Praha - Mělník!
Během července 2006 jsem po částech projel úsek Kralupy n. Vltavou - Drážďany n. Labem a zde je stručný popis povrchu cyklostezky http://www.petrasovi.cz/index.php?dir=./cyklo2