Zdravím. Chci se zeptat, jak to vypadá s výjezdem na Sněžku na kole. Odkud je to nejlepší, u čeho je ideální odbočit (např. při cestě z Polska) a jak to vypadá s kontrolama. Zkrátím to. Chystám se tam, takže kdo máte zkušenosti, prosím, poraďte !!! Díky.
Národní park a zákaz z obou stran. Z Polska je vjezd do parku povolený (a zpoplatněný), ale po dost děsný cestě jen do půl cesty. Pak dál na Sněhuli už zákaz. Je to poměrně snadno kontrolovatelný místo, asi bych to neriskoval. Co navíc s kolem v těch davech... Je hafo hezčích míst u nás i venku. A i výrazně vyšších.
Které místo u nás je pro kolo hezčí a výrazně vyšší než Sněžka by mě zajímalo.
V současné době bývám na Sněžce cca 1x za rok pěšky a prakticky vždy tam potkám nějakého cyklistu. Sám jsem tam na kole několikrát byl naposledy však již cca před 8 lety. Většinou jsem vyjel ze Špindlu lanovkou na pláně a potom přes Výrovku na Luční a dále k bývalé Obří boudě a po polské straně dlážděnou silnicí nahoru. Dvakrát jsem jsem sjel na Růžohorky a dále do Pece a přes Liščí horu zpět k Bufetu na rozcestí a do Špindlu. jednou jsem jel zpět na Luční a údolím Bílého Labe, kde jsem však prakticky celou cestu až k Boudě u bílého Labe kolo nesl. Několikrát jsem jel z vrcholu zpět k bývalé Obří boudě a odtud po silnici po polské straně a dolů k jezeru a dále částečně po žluté značce částečně neznačeno na silnici vedoucí na Špindlerovku po ní nahoru a dolů do Špindlu. Všechny varianty (kromě nesení kola údolím Bílého Labe) jsou krásné. Vždy jsem využíval první lanovku na Pláně abych se vyhnul davům lidí po cestě a určitě bych tam nejel během víkendu. Jednou jsem měl diskuzi s policajtem, který hlídkoval u Luční boudy a říkal, že u Výrovky je značka zákaz vjezdu kolům. Na to jsem mu řekl, že zákazové značky platí pouze na konec první křižovatky, což je v tomto konkrétním případě cca 100m a po silnicích se v národních parcích na kole jezdit smí. On mne pak nechal pokračovat dále.
Zákaz tam je a platí, jestli tě tam policajt nebo strážce parku nechají jet je věc jiná, ale normálně to je na docela slušnou pokutu, případně i sebrání kola.
Jdeme se zase chytat za slovíčka a advokátsky řešit formulace ? Jestli to potřebuješ rozpitvat, tak u nás je dost hezčích a venku i vyšších míst. Jestli tě ta moje předchozí zkratka pohoršila, tak sorry. Většina jistě pochopila... :-)
I ty venku jsou hezké...
Naprostá větčina míst je hezčích, Sněhuile je jen trochu vyjímečná, ale nic moc hezkého na ni není.
Krkonoše příliš neznám.Takhle jsem poctil Sněžku svou návštěvou v roce 2006.Z polské strany téměř liduprázdno a zákazy žádné.Na jízdu to chce ovšem kolo bez nákladu a s odpružením.Šel jsem tam pěšky.
http://kalismilan.rajce.idnes.cz/Snezka_na_kole...
Všude jsou zákazy, stačí se jen dívat, třeba i na informační tabuli při vstupu do parku je vyznačený zákaz.
Já tam jel kdysi a to tak, že jsme vyjeli na Špindlerovku, z té sjeli do Polska a pak zase zpět vyjížděli po té cestě, kde jsou položené kostky až nahoru (tedy spíš nasypané větší šutry než kostky).
Poslední kus těsně pod vrcholem je zákaz.
Byli jsme tam až večer a v týdnu, nikde ani noha, tak jsme to po té široké "kostkové" cestě jeli.
Zpět protože už nebyl čas, tak nouzově jsme to vzali po hřebeni přímo na Špindlerovku (tam je to zakázané celé a poslední úsek před Špindlerovkou je na nesení, tam ani tlačit nejde).
A také to bylo dost náročná vyjížďka. Jeli jsme to z Rokytnice n. J., takže ještě i do Špindlu jsme to měli kus a hodilo to tenkrát něco mezi 2500-3000m nastoupaný (tenkrát jsem neměl gpsku, tak nevím ten údaj přesně, to byl odhad z mapy). Jen ten závěr na Sněžku byl cca 1000m výškových, protože se sjelo do Polska do cca 600m.
Chtěl jsem se tam kdysi na kole podívat, aby mi to jako jediný vysoký vrchol v ČR na kole nechybělo. Vícrkát bych tam už nejel, je to asi jedna z nejhorších tras z těch vyšších vrcholů v ČR.
Ta kostková cesta je hrozný opruz (jel jsem to kdysi ještě na HT s nízkým zdvihem vidlice, ale ani na fullu by to nebyl žádný zázrak), přes ten hřeben se zase nervovat ze zákazů (ten je aspoň až na ten ne úplně krátký úsek před Špindlerovkou velmi pěkný).
Krkonoše jsou prostě na kole dost zabitý, hodnotím je jako nejhorší naše hory pro ježdění na kole (ne kvůli tomu, že by byly ošklivé, ale kvůli tomu, že je tam zakázané téměř všechno).
> (ne kvůli tomu, že by byly ošklivé, ale kvůli tomu, že je tam zakázané téměř všechno).
Jenom takova otazka pro zamysleni, neni "zakazane temer vsechno" proto, ze nekteri lide nejsou schopni respektovat ani ty smysluplne (a tudiz je snazsi zakazat to pausalne - lip se to hlida)?
Neni to mineno jako utok na nikoho, zakaz jezdit po asfaltu/cestach mi prijde fakt ulitly... Na druhe strane chapu spravu parku, ze kdyz se jim nekdo "svobodny, pro nejz pravidla neplati" rozjezdi chranenou louku, tak zakazou radsi kola v celem parku...
Je to tak, protože jsou tady mnozí lidé hovada a nerespoektují základní a rozumná pravidla tak se vydá celoprostorový zákaz. Podobně dopadne za nějaký čas Šumava, podobné to je s vodáky na Vltavě, kde mají silné omezení.
ehm, ti, kteří rozjezdí chráněnou louku se na ty plošný zákazy vykašlou uplně stejně.....
A mimochodem to, jak se často chovají právě ochranáři je na přes držku. Polovina z nich jsou fakt sběř! Ty nesmíš šlápnout mimo cestičku a oni to po dešti rozryjou gaikem mimo cestu.... Už jsem potkal jejich auta v první zóně na louce atd atd. Nakopat do zadnic. Jen nechápu proč si myslí, že když oni nemusí dodržovat nic, tak já budu....
Jak psal Jurimír, v první řadě pro ty, co porušují rozumné zákazy, tak budou porušovat všechny zákazy, takže plošný zákaz neřeší vůbec nic.
Naopak si myslím, že když jsou zákazy všude, že to vede pouze k tomu, že je více lidí porušuje (i spousta těch, co by ty rozumné dodržovala). Já třeba zákazy porušuju jen zcela ojediněle, ta Sněžka kdysi byla jedna z mála vyjímek (spočítal bych to na prstech rukou, kdy jsem jel přes zákaz, to myslím za celý život).
Ovšem pokud třeba právě na Šumavě budou zákazy neustále nesmyslně přibývat, tak to povode k jedinému, že to překročí moji trpělivost a pak začnu zákazy zcela ignorovat.
A další věc, co vede k tomu, že zákazy jsou ve velkém ignorovány je to, že je někde zákaz kol a přitom tam běžně jezdí auta, běžně se za peníze vydávají oficiální povolenky jen pro někoho.
A hlavně je zajímavé, že v jiných horách (mám na kole pořádně projeté všechny větší hory v ČR a jen namátkou budu jmenovat kde to bylo se zákazy v pohodě: Beskydy, Jeseníky, Jizerky, Krušné, Orlické, no prostě téměř všude) to funguje v pohodě, zákazy jen ojediněle a to téměř vždy na místech, kde jsou opodstatněné.
Proč tedy Krkonoše a Šumava rozumně fungovat nemohou, když ostatní hory mohou?
Jinak nejhorší pro přírodu je příliš velká koncentrace jakýchkoliv turistů, ať už pěších nebo cyklistů.
A protože jsou lidi obecně líní, tak největší škodu způsobuje stavění lanovek na větší kopce, stavění silnic a parkovišť blízko vrcholů.
Kdyby tohle nebylo, koncetrace turistů bude menší a žádné zákazy se nemusí řešit.
No, a kdybych kolo s nákladem vedl z polské strany až na Sněžku vedle sebe, to by snad mohlo být v pohodě, ne ?
A smysl tohohle podivného počínání by byl jaký ? Aby se tam kolo taky podívalo ? :-)) Co takhle tam sebou vytlačit piáno ? :-)
Pro jednoho je podivné to a pro druhého zas ono.
Každý je jiný.Někdo vytáhne Jawu na Elbrus a druhý honí po hřišti balón za účelem trefení do brány.
Každá věc která udělá člověku radost a naplní ho něčím pozitivním má jistě smysl.Proč nese horolezec na vrchol hory vlaječku,aby se tam mohla rozhlédnout? A proč by tam vlastně lezl když tam nic nezapoměl.Hele a proč vlastně žijeme když nakonec zemřeme.
Jisté je ovšem to,že na slušně položenou otázku by měla následovat slušná odpověď.
Pavle V : hurá do toho a nenech si to rozmluvit.
A čím menší med to bude,o to větší bude radost z úspěchu."Je to v pohodě".
Dík za podporu !!!
njn, taky jsem táhnul nesmyslně starýho skútra na glockner, ale jel jsem na něm. Do balónu se kope právě proto, aby se do tý brány dostrkal - a já do něj nekopu, protože bych ho kopnul všude možně jinam, jen né do té brány. Takže u kola bych předpokládal jeho použití při jízdě do kopce... :-)
Chápu, že to není to pravé "cyklystické", ale někdy nejedeš na výlet jenom s ledvinkou na zádech. Určitě se shodneme v tom, že pro každý výlet musíš mít nějaký cíl. A když jedeš na více dní několik set km, asi si nějaký ten bágl s sebou povezeš. Pak nemůžeš nechat kolo i s báglem zamknulý někde u stromu. Prostě to kolo je stále s Tebou. A teď je na zvážení, zda jet do prudkýho kopce po špatné cestě převodem 1:1 a riskovat pokutu, anebo ho vest vedle sebe a být relativně v klidu.
Tvoje zdůvodnění by bylo pochopitelný, kdyby "ochranáři" tímhle způsobem reagovali na všechny skupiny návštěvníků. Víš kolik pěších opouští v první zóně značené cesty, lezou do rašelinišť (třeba fotit), skrz kleč, atd.... Nebylo by pak lepší zakázat vstup do celého parku i pěším? Proč tuhle zjednodušující a zevšeobecňující logiku uplatňují jen na cyklisty?
vůbec to nevyslovuj!!!! Myšlenky se šíí rychleji než bacily. nějakej debil, co má moc by to mohl vzít vážně a realizovat to :o((
Koneckonců to k oplocení a čipům spěje a jednou dospěje. Já jenom doufám, že já už v tý době budu mrtvej....
myslíš tohle? http://hucek.cz/l_kopecky/conspiracy/lucid... ...a Ty navíc máš nakročeno k dlouhověkosti zdravým životním stylem (-:
Jo tak tenhle zážitek Ti závidím. Že mě to samotnýho nenapadlo mě pěkně štve a teď už je asi pozdě, šrouby se utahují !
Diskutujete o zákazech... A zrovna je budu obhajovat. Nabízím několik tezí.
Krkonoše jsou přeplněné. Je tam moc lidí na malém prostoru. To NP nemůže zvládnout, je potřeba nějak regulovat. A pustit tam jen pěší je první a logický krok (z hlediska KRNAP). Obřákem táhnou nahoru davy a prostě není možné mezi ně pustit cyklisty. Stejně tak když jdu po 1,5m širokých hatích od Luční k býv. Obří, tak se nechci pořád ohlížet po dětech aby je náhodou někdo nesrazil- jdu tam na vycházku a odpočinout si. Je to jako povolit jízdu po chodníku na Václavském náměstí...
Lidi v Krkonoších neumí jezdit. Jsou tam hodně prudké kopce a ḧrozí velká eroze. S nákolákama jsem jel jen párkrát. Jsou to aktivní cyklisté (rozhodně aktivnější než průměr ČR) a brzdit na mírnějších kopcích než jsou v Krkonoších umí jen málo z nich. Běžně táhnou zadní kolo ve smyku a předním jen dobržďují (aby náhodou nepřepadli). Jak by asi vypadaly cesty kdyby tam takhle brzdil každý? Pracoval jsem nějakou dobu na chatě Tesla (mezi Pláněma a Bufáčem). Co se tam potácelo za individua... Lidi tam zkopce jezdili bez helmy (měli ji na nosiči nebo na řidítkách), sousedovi jeden rok přistáli dva cyklisté na verandě (nevybrali mírnou zatáčku) a pak je dopravoval do špitálu.
Navíc Krkonoše jsou z pohledu cyklisty opravdu naprd. Pořád prudce nahoru, pak prudce dolů (a to tak že si to člověk užije leda na vysokozdvihovém fullu) a na ta nejpěknější místa se stejně nedostane (a je to imho dobře).
lidí je hodně všude. Prostě je nás moc na poměrně malým prostoru. Upřímně mě děsí představa, že se díky propagaci zdravýho životního stylu zvedne nějaký ten milion zadků od televizí a začnou jezdit na víkendy do přírody a ne do nákupních center. Pak se totiž plošný zákazy a šílená regulace budou muset zavýst uplně všude. Nejspíš i v příměstských lesících :o((
To je právě ono, je tam přeplněno. Ale proč je tam přeplněno? Protože to tak někdo zařídil tím, že povolil výstavbu asfaltu všude možně, že se dá leckam dojet autem, na hřebeny a vrcholy jsou postaveny lanovky. Na vrcholech se staví obří stavby s restauracemi.
Tohle je přece zcela ujeté, nejdřív někam takovým způsobem davy přilákat, pak zjistit, že tam je lidí moc a začít dělat zákazy.
A teď mi není jasné to s tím neuměním jezdit v Krkonoších? Tím neříkám, že tam takový jedinci, co popisuješ nevyskytují, to jistě vyskytují.
Ale jak se to liší třeba od Beskyd, kde terény jsou oproti Krkonoším o třídu náročnější a kopce jsou po většinou prudší i delší (Beskydy jsou sice nepatrně nižší, ale jsou tam větší výškové rozdíly, protože se začíná níže; náročností na kolo jsou to ale každopádně naše nejtěžší hory a to jak na fyzičku, tak na techniku, hodně to ztěžuje typický povrch s hromadami velkých volných kamenů)?
Napadá mi jediný rozdíl, který láká do Krkonoš (oproti jiným našim náročným horám) více "cyklistů", kteří neumí jezdit. A ten rozdíl je asfalt. Krkonoše jsou prošpikované asfaltem všude možně, prostě hrůza.
Opět kdyby tam tohle nebylo, tak by to nejen nelákolo "cyklisty", kteří nemají techniku (a většinou ani fyzičku, takže se zase nechávají vyvážet lanovkami) na takové hory, ale také by se nedalo dojet tak daleko ani autem a nebyly tam takové davy.
V Beskydech to povětšinou funguje bez problémů, na hodně místech se to samoreguluju, protože by tam všude museli cyklisti vyjet a pěšáci vyjít a na to je většiná líná.
I když i tam jsou místa v sezóně přecpaná a opět to jsou právě místa, kde je více lanovek, tedy především hřeben s Radhoštěm. A pak kde je to blízko pěšky od civilizace, takže třeba červená na Lysou (třeba žlutá z Lysé k přehradě už je hned v pohodě i v sezoně, protože pěšky by to měly ještě kus od přehrady a to se už leckomu nechce a na kole na žluté nehrozí, že by se tam objevovali takoví, které popisuješ z Krkonoš, protože by se přizabili už na prvních pár metrech).
A pro někoho možná Krkonoše na kole jsou naprd, já to vidím trošku jinak. Na vysokozdvihového fulla jsou zajímavé jen velmi málo, protože dostupného technického ježdění je v jiných našich horách mnohem více (ale tohle je dané samozřejmě převážně těmi zákazy, jinak by se jistě v Krkonoších lecos našlo).
A slušných cest, kde nejsou třeba velké zdvihy je v Krkonoších naopak oproti jiným horám spoustu (samozřejmě nemyslím jinými horami Šumavu, tam je toho asfaltu snad ještě více), tedy kdyby nebylo tolik zákazů v Krkonoších, tak bych tam jel klidně i na pevňáku.
A to s tím běžným smykováním (mezi nákolákama) zadního kola a jen dobržďováním myslíš vážně?
> Napadá mi jediný rozdíl, který láká do Krkonoš (oproti
> jiným našim náročným horám) více "cyklistů", kteří neumí
> jezdit. A ten rozdíl je asfalt. Krkonoše jsou prošpikované
> asfaltem všude možně, prostě hrůza.
Nebo to, ze je to (narozdil od zminovanych Beskyd) z Prahy (milion a pul lidi) pomerne blizko...
Tou vzdáleností to také jistě částečně bude. Ale jen ta vzdálenost nestačí. Vezmu jako příklad Jizerky, kam je to daleko +- stejně. V sezoně davy lidí v některých částech typu kolem Jizerky, na Ještědu, prostě tam, kde zase dojedou blízko autem nebo vede na vrchol lanovka a pak nemusí dále absolvovat nic náročného.
Ale třeba nahoře na Smrku už moc lidí není (a pak třeba zelená ze Smrku do Polska, tam už téměř ani noha), stačí aby tam nevedla lanovka, nahoře nebyla restaurace a ještě to bylo od nejbližšího dojezdu autem kus cesty a hned je pohoda.
do Beskyd je zase relativně blízko z celého Moravskoslezského kraje, kde taky žje 1,5 mil. obyvatel.
Mlok přesně jako vždycky.
Já bych jen dodal, že Beskydama se pro tento účel rozumí i Javorníky. Ta Vsetínská podkova mne zcela uchvátila.
Dělal jsem před několika roky přejezd z Bílých Karpat přes Javorníky do Beskyd natěžko. Nejvíc mě dostal výtlak - jinak se to říct nedá, kola z Papajského sedla směrem na Portáš. Myslel jsem že chcípnu. Ale jinak to byla nádherná trasa a Beskydy jsou, jak praví Mlok, opravdu na kolo skvělé.
Ty asfaltové cesty tam jsou z doby Varšavského paktu. Ve Špindlu byl podzemní bunkr pro velitelství- hluboké údolí značně znesnadňovalo vybombardování. Je dost možné, že podobné objekty jsou v Krkonoších i jinde (já o nich nevím). To je také důvod, proč jsou kopce okolo labské kotliny celé vyasfaltované- aby tam mohly dojet prostředky PVO. Mj. kvůli tomu se také přes kopec táhl kabel VVN z Pece do Špindlu.
Druhým významným faktorem jsou ROH- mám dojem že nejvíce domečků získali v Krkonoších. Byly to poměrně mocné a prachaté organizace a tak mohly prosadit další asfaltování.
Výstavba v horních partiích a popularita jako rekreační oblasti vznikla za komančů a teď se jen veze a je přiživována současnými podnikateli.
Ahoj,
na Sněžce jsem byl na kole 2x. V roce 2002 a 2008.
Jednou z Polského Karpacze - cesta začíná u kostela Wang a pak až nahoru se zabloudit nedá. Vyjel jsem to na neodpruženém kole s nosičem, kde jsem měl spacák, ešus, vařič atd.
Podruhé z Černého Dolu, přes Lyžařskou boudu, Výrovku, Luční boudu. Jel jsem to v noci, protože se tudy normálně nesmí. Oba výjezdy jsem popsal v mé knížce \"Každý kopec má své .... NEJ,\" která vyšla v nakladateství Cykloknihy, čímž nenápadně nabádám k její koupi. Každopádně vyjížďka na Sněžku má svou cyklistickou hodnotu, protože to je pěkná makačka. Při výjezdu z Polska je sice zákaz, ale nikdo nás nezastavil. Z české strany je taky zákaz, proto jsem jel v noci a taky mě nikdo nezastavil. Do třetice tam vyjela parta mých kamarádů z Černého Dolu po silnici na Pomezní boudy a tam jim prodavačka v krámě doporučila klasickou turistickou stezku k vrcholu. Prý tam sice ochránci parku chodí, ale jsou to namyšlení týpkové a ona je volat nebude. Tak a to je asi všechno přeji hodně štěstí a málo bolesti a žádné křeče....
Jezdit v noci po Krkonšském hřebenu nebyla úplně legrace. Byl (je) tam malý pohraniční styk a smí se tam PŘES DEN courat s občankou (na tabulích jsou vypsané hodiny). Nechtěl bych se tam setkat se strážci hranice. I když od dob Schengenu to asi bude o něco méně drsné (aneb abyste věděli k čemu je ÉÚ dobrá).
Jezdit v noci po Krkonšském hřebenu nebyla úplně legrace. Byl (je) tam malý pohraniční styk a smí se tam PŘES DEN courat s občankou (na tabulích jsou vypsané hodiny). Nechtěl bych se tam setkat se strážci hranice. I když od dob Schengenu to asi bude o něco méně drsné (aneb abyste věděli k čemu je ÉÚ dobrá).
Taková opatření jsou plně namístě, jen s občanským průkazem, v určené hodiny, se skupinou rekeantů ROH a s budovatelskou písní na rtech ! Vždyť na tom hřebeni se nám tak nějak scházejí odpadlíci, kteří nepřejí budování socialismu o))))
Probuď se ! Pohraniční kontroly už jsou protiprávní.
Máš pravdu, od 1.1. 2008, tj od vstupu do Schengenu tam můžeš courat jak chceš, nějak mi to nedocvaklo. Ale kontrolovat Tě můžou, protiprávní to rozhodně není.
No hraniční kontrola teda protiprávní je, protože to u nás psali v novinách a říkali to chlapi v hospodě.
V Schengenské smlouvě jsou vyjmenovány případy (něco jako obecná ohrožení),kdy můžou být kontroly znovu na čas zavedeny.