Ahoj, koukám do internetu na různé mapy, ale nevím, které jsou nejlepší. Můžete mi někdo prosím poradit, jaké mapy koupit?
Teď nemám na mysli mapy v počítači - ty mám.
Ale klasické papírové mapy, které si můžu vzít s sebou na cesty.
Chtěla bych něco, kde jsou razdělené cyklostezky pro MTB a ostatní. Hlavně tedy kvůli tomu našemu vozíku za kolo, aby se nám zase nestalo, že pojedeme po úzké MTB stezce :)
Všem předem děkuji.
Martina
Spíš bych to vybíral podle toho jak jsou pro Tebe přehledné a jak moc sedí se skutečností. Zajdi se podívat do nějakého obchodu s mapama a prohlédni si je.
Jinak KČT dělá mapy přímo cyklistické, Shokart také a Kartografie rovněž. Něco jsem zahlédl i od Kompasu...
Akorát tedy nepočítej s tím, že by v těch mapách bylo uvedeno jak a pro koho je která trasa sjízdná, to je i dnes stále jen sci-fi... Oni jsou rádi když jim cestičky aspoň souhlasí se skutečností a Ty bys po nich chtěla něco o povrchu :-) Nebo už se snad něco změnilo k lepšímu ?
Já právě viděl aod KČT, Shokart... ale nevím od koho jsou mapy lepší - přesnější...
Já nemyslela povrch, jako spíš jestli je to jen úzká pěšinka sotva pro kolo, nebo klasická cesta (lesní, polní...).
Jaké mapy používáš třeba ty?
Tak to je právě to, na co neumím odpovědět :-) Každá z nich má oproti té druhé někde něco špatně ;-) Tohle je opravdu na návštěvu nějakého krámku a důkladného prozkoumání, jak přehlednosti (subjektivní názor, každý to máme jinak), tak i zkontrolování míst které důkladně znáš.
Tohle by tam teoreticky mohlo být, ale to jsem nikdy moc nestudoval. S fullem, a bez vozíku, projedu skoro všude, spíše je to o strachu, že se někde vysekám ;-) Takže tohle mne na mapách nikdy moc nezajímalo, jak je někde namalovaná cestička, tak tam prostě vjedu a je to...
V batohu mám podrobné turistické od KČT a cyklistické od Kartografie. Ale na řídítkách jako hlavní mám GPS s hodně podrobnou turistickou mapou ;-)
A kolik to stojí taková GPS navigace?
Jak dlouho to vydrží nabitý?
To je docela různé, jsou i celkem levné GPS, ale zas tam pak pořádně nefunguje ta nejnovější mapa, o které tu píšeme s Mlokem. Teda, ono to nějak funguje, ale je to strašně pomalé a než třeba odzoomuješ nebo přejedeš kurzorem za kraj mapy, tak si hezky počkáš než tu mapu dokreslí. Na to je potřeba už něco lepšího, a bohužel i dražšího...
S výdrží je to také různé, jsou stroje, které mají v popisu i 25 hodin, některé naopak jen třeba 8.
A dá se třeba i místo toho použít GPS původně určená do auta?
Hodně špatně, nebo dokonce vůbec... Prostě na takovéhle použití nejsou dělané, buď mají hodně krátkou výdrž na baterky (nejvíc jsem snad zatím viděl asi 4-5 hodin) a hlavně, drtivá většina z nich není dělaná na "outdoor" zacházení. Takže vlhkost a hrubší zacházení je pro ně dost nebezpečné...
A kolik tak teda stojí nejlevnější?
Když nebudu koukat na výdrž....
Tak nějak abychom věděli kolik třeba asi našetřit (minimálně). ;)
Mno, ta "plnotučná" TOPO Czech 3 Pro má oficiální cenu 4990,- ;-) Verze bez "Pro" je asi za 2490,- a nejsou v ní některé věci a mám takové tušení, že i podrobnost je o něco horší... Ale obojí je komplet celá ČR v této podrobnosti + pár kilometrů i za hranicemi, takže to tu cenu docela ospravedlňuje...
Kdybyste to kupovali rovnou s GPS, tak to samozřejmě vyjde o dost levněji...
Teď jsem psal o mapách do GPS od Garmina... Samozřejmě že existují i jiné mapy použitelné u ostatních výrobců GPS, ale o těch přehled nemám. Ale obávám se, že nic lepšího než výše zmíněná turistická TOPO Czech 3 momentálně stejně neexistuje...
A to se dá sehnat kde?
To co tu píšeš s tím GPS.
Jo a jestli tomu dobře rozumím, tak buď existuje "jen" mapa, nebo mapa i s GPS - tedy s tím, že mi to ukáže kde se právě nacházím - je to tak?
Tak já bych brala spíš s tím, že by mi to řeklo kde se právě nacházím, než jen tu mapu.
Napiš mi pls nějaký odkaz kde to mají, ať se na to můžu kouknout a ukázat to i manželovi.
Díky ;)
Tohle bych považoval za slušný standard na turistiku:
http://zbozi.cz/?q=garmin+oregon+300
Jé ale to je všechno od 9t. výš. :(
Můžete jezdit v pohodě i bez GPSky, není to žádné faux pas, stačí papírová mapa. Projdi si tady starší diskuse o mapách, ať se trochu zorientuješ. Nic ti nerozmlouvám, ale s pořízením GPS lze klidně počkat, až to technicky uzraje a vykvasí. Zatím je to podle mne tak napůl. Já jezdím s papírovou mapou.
My asi též budeme zatím jezdit s tou papírovou, ale do budoucna možná ............. no kdo ví kdo a jestli vůbec na to našetříme tolik..... :)))
Hodně lidí ale na kolo vozí nějaký lepší mobil (nebo PDA) s GPS. Buď už vestavěnou nebo s přídavným GPS modulem, ten stojí pár korun a funguje to dobře. Mapy si tam defakto pak můžeš dát jaké chceš, tady je výběr celkem slušný.
Limitujícím faktorem je sice malý displej, ale dá se to používat. Ale opět, tyhle mobily zrovna nejsou dvakrát dělané "do přírody", obyčejné PDA už tuplem ne... Dá se to vyřešit nějakým odolnějším pouzdrem a pak to můžeš mít i na řídítkách.
Tak manžel měl nějaký mobil s navigací (použili jsme jí párkrát na dovolené v Jeseníkách). Ale když jsme třeba stály na nádraží, tak to ukazovalo, že pořád jedeme a nebo to neukazovalo tu cestu na které jsme stáli....
Měl tam teda lepší navigaci než známí, kteří tam byli s námi a též měli v mobilu navigaci. Tak jim se tam neukazovala mapa s cestou, ale jen GPS souřadnice :(
Já te´d nevím jaký mobil manžel měl, ale stál kolem 20t.
No už ho nemá, protože na něj nechtěl pořád dávat pozor (opatroval ho snad víc než děti :))))
Nebo mě ještě napadlo vozit sebou notebook, ale tahat se s takovým velkým kráme (i když to má jen 1,5kg a 10"), tak to je zase asi blbost co? :))
Navíc na tom stejně asi člověk nepozná kde zrovna je, nebo jo???
Na notebooku to určitě nepoznám. V týdnu jsem byl v Praze a v KV a vypadal pořád úplně stejně jako tady v Brně:-)))
:))
Já myslela teda v notebooku - když ho zapneš......... :))
vtipálku :)))
Noutpuk by musel mít nějaký GPS modul, který by mu řekl, kde se zrovna nachází. Noutpuk sám nic nepozná.
Asi blbý dotaz, ale neexistuje teda nějaký ten GPS modul.........? :)
Existuje. Spousta. Připojují se jako karta (CF, SD), možná i něco do USB, určitě by se s tím dal rozchodit nějaký BT (BrůTůs).
Ale na začátku je třeba říct, že snad cokoliv je lepší než vozit s sebou notebook na kole.
To jako jo, ale pokud bych ten noťas stejně brala (jako že přeci nebudu celej týden bez netu :)))
A chtěla tu navigaci hlavně na tu cestu do těch Hrotovic (případně i pak zpět), a né na každodenní používání na kole, tak by to nebylo špatný.
A nevíš kde se to dá sehnat (podívat se na to) nebo kolik to vlastně tak může stát?
V obchodě s počítačema, mobilama nebo navigacema.
Pokud se v tom nevyznáš, tak to do nějakýho takovýho odtáhni a znásilni je, že chceš zprovoznit GPS a mapu s tímto notebookem.
Modul stojí cca 500-2500 korun podle typu připojení, mapový sw včetně mapy čr od 1000 do 5000 korun.
V Brně bych zkusil třeba Sunnysoft v IBC.
Prosím tě a ten mapový server to je přesně co??
Nestačilo by pak se jen "nějak" napojit na klasické mapy.cz?
Nebo tak něco?
To Henry:
já jsem to myslela - software, ale blbě jsem to napsala. Samozřejmě jsem myslela nějaký program, ale jaký???
tady se dozvíš hodně informací o gps, od přístrojů po programy
http://www.alena.ilcik.cz/gps/oregon.php
Bohužel i na 60CSxku je to s rychlostí u Pro 3 bída s nouzí.
Letos to ještě vydržím, ale je možné, že mi mapa do budoucna donutí k upgradu gpsky.
Tož chystám se na upgrade Topo Czech 2 na Topo Czech 3 Pro má to tedy cenu?Množství dat u trojky je výrazně větší,zpomalení mi připadá logické,sám jsem pomalý jako přestárlý šnek,tak by jsme si s mapou mohli rozumět.
Cenu to má určitě. Hodně záleží pak na stylu použití. Pokud mám naklikanou trasu předem (což mívám vždy, pokud potřebuju navigovat a nejedu známé věci) a na trase se nevyskytne problém, tak je to naprosto v pohodě, protože gpska nebude téměř překreslovat.
Jakmile ale potřebuješ více přeplánovávat trasu v terénu (ať už z důvodu, že nebyla připravena předem v počítači nebo je více úseků nesjízdných a je třeba jet jinudy), tak to začíná být dost bída.
Oproti nePro verzi 2 je to ale obrovský rozdíl.
A vždy je tu možnost mít tam nahrané ty mapy obě. Tedy jezdit budeš normálně dle Pro 3 a v případě, když potřebuješ hodně posouvat mapu, tak můžeš nahodit nePro 2, tam to rychleji najít a pak jen kontrolovat dle Pro 3.
S trouchou trpělivosti se ale samozřejmě dá přeplánovat trasa v terénu i v kombinaci Pro 3 a 60CSxko.
S Oregonem je rychlost celkem slušná, to jen ty pomalejší starší přístroje mají problémy.
Každopádně bych jinou mapu než Pro 3 nechtěl i když mám zatím tu 60CSxku.
Tož dík jdu do toho.Mám 60CSxku tak to bude muset zvládnout.
Všechny mapy se snaží o to, aby označovali různé typy cest různými symboly.
Ale opravdu se o to v mnoha případech jen snaží. Neexistuje žádná mapa dle které by se s jistotou dala naplánovat třeba trasa sjízdná s vozíkem (tedy samozřejmě pokud to má být mimo silnice).
A jak bylo řečeno, v každé oblasti může být lepší tu jedna mapa, tu druhá mapa.
Shocart x KČT bych označil za soutěž, kdo toho má v mapě více blbě a výsledek je celkově +- nerozhodný.
Nejlepší současná mapa, kde je dostupná celá ČR) je podle mě od Picodasu Topo Czech 3 Pro, i když i v té je mnoho chyb, ale je to zase o krok lepší než ty předchozí mapy.
Také asi jako jediná běžně dostupná mapa pro celou ČR obsahuje komplet mapové podklady 1:10.000, které pro ČR existují.
Takže jak psali ostatní, vyber tu mapu, která Ti lépe sedí grafickým zpracováním. A hlavně vždy koukat, ať kupuješ poslední aktuální vydání mapy.
Stejně nejradši mám http://www.mapy.cz nebo http://www.ulozto.cz/hledej/?q=turisticke+mapy
Vždz aktuální, vytisknu co potřebuji, v případě potřeby použiju k poznámkám o otvíračce hospody, jizním řádu, popřípadě k tělestné očistě při zakončení procesu trávení;-)))
mapy.cz jsou Shocart podklady 1:50tis., výhoda, že tam bývají poměrně brzo aktualizace, ale pořád je to pouze na úrovni tištěných Shocartek 1:50 a 1:60tis. a navíc s tím nejde dále nijak pracovat (a pokaždé to komplet nějakým nástrojem ztahovat, vytvořit z toho větší bitmapy a kalibrovat by byl opravdu opruz).
Oproti Topo Czech 3 Pro jsou ty na seznamu o třídu horší.
Té mapě od Picodasu ale zase chybí častější aktualizace, je výborná teď, protože teď vyšla, ale za půl roku už to zase bude horší než vyjde nová verze.
Chtělo by to online přístupnou aktualizaci, nejlépe s možností okamžité aktualizace uživateli gpsky (jako to funguje u jiných projektů), tím by šla úroveň té mapy ještě o třídu nahoru.
Tak mě zase ta 3 od Picodasu tak úplně bomba nepřipadá hlavně s ohledem, že některé cesty, které byly na 2 na 3 nejsou :-(
Asi bude jako vždy záležet jak kde, kromě Plzeňska jsem ji měl 14 dní v Orlických horách a tam jsem po dvou dnech začal všechny plánované trasy opravovat dle 3 Pro (klikáno nejprve dle Shocart tištěných naskenovaných), sedělo to mnohem lépe.
Ideální to nebude nikdy, už jsem taky našel dost věcí, co nesedí, ale tam kde jsem ji zkusil patří k mapě, kde toho chybí nejméně a nesedí nejméně (i když toho chybí a nesedí pořád dost).
Oproti 2 Pro jsem zaznamenal zatím jedinou chybějící cestu, přesněji toho ale sedí výrazně více a dost chybějících přibylo.
Myslím, že technologicky nejsem nijak zaostalý, a že za užitečnou věc pár tisícovek jsem ochoten občas dát.
Ale rozdíl v ceně GPS vs. kus papíru mi přijde pořád ještě trochu velký v porovnání s užitkem, který přináší...
nj, navíc když mám navigaci, vandrování strácí svoje kouzlo. Místo po krajině koukám na přiblblou šipku. Bez ní to aspoň člověka nutilo vnímat co je okolo, potůčky, tvary kopců, sklon a tvar cesty, aby se pak našel na papíru.
Je teda pravda, že s navigací nedělám tolik zastávek, ale paradoxně najedu míň kilometrů ;-)
Jak píšu níže, to záleží od toho, co je cílem každého na vyjížďce.
I to bloudění naslepu provádím s gpskou ale poměrně často. A když dělám takový náhodný průzkum dle toho, jak se mi líbí cesty, tak pak díky gpsce dokážu daný konkrétní pěkný úsek najít znovu (a když se z těch nalezených pěkných úseků má pak sestavit celá pěkná trasa, tak tohle kdysi bez gpsky bylo bez šance, to jsem příště 3/4 těch úseků ani nenašel, natož projel souvisle jak bych chtěl).
To je na každém, jestli mu gpska bude velkým, malým nebo žádným přínosem. Já jsem díky gpsce už projel větší množství tras, které bych bez ní nikdy neprojel a kromě toho si to užívám mnohem více.
Pro mě je ale cílem vždy konkrétní pěkná technická trasa a čím míň musím řešit kudy jet, tím si více užiju tu technickou trasu.
To je pravda. Mě ke štěstí stačí, když vybranou trasou nevede silnice ani cyklotrasa. Rád si vychutnám kratší trialovou pasáž, ale užiju si i cestu pěknou rovnou polňačkou i kilometrové přenášení průsekama kdesi v lesi (naposledy jsem takto překračoval hranici z Rakouska do CR u Nové Bystřice).
Tak to já samozřejmě také nemusím mít vždy technickou trasu a užiju si taky někdy třeba i tu pěknou polňačku.
To pak ale taky třeba nejedu vůbec dle gpsky, tamto bylo jeden z příkladů využití gpsky, kde to bez ní je výrazně horší.
A samozřejmě to platí hlavně pro oblasti, které ještě neznám.
Přenášení i když vždy nějak přetrpím, tak si ho rozhodně neužívám nikdy. Nejméně mi vadí, když je to na technickém úseku, kde část už nezvládnu. Ale když je to třeba jen proto, že se jede po nějaké nové cestě a tam najednou zkončí a nechci se vracet, tak to už nic moc.
Prostě pořádná mapa není. Jo jen jedna. Pětadvacítka Jizerek. Dělal to nějaký kluk jako diplomku. Tam jsou myslím i ty povrchy. (Dala by se asi i najít na webu)
Neumí to ani v cizině. Já třeba mám nějaké německé mapy, kde jsou značené povrchy a také intenzita silničního provozu, ale zase tam nejsou vrstevnice. :(
Ty vrstevnice - to je vlastně co?
Aha. No tak v tom případě je nepotřebuješ;-)
Čáry spojující místa o stejné nadmořské výšce. Jde-li cesta po vrstevnici, jedeš po rovině, nestoupáš ani neklesáš.
Jelikož na mapě mají vrstevnice konstantní ekvidistanci (výškový rozdíl v terénu mezi dvěma vrstevnicemi), lze z jejich výskytu usoudit na profil tratě a vůbec tvar terénu okolo. Přetínáš-li mnoho vrstevnic na krátkém úseku, jedeš buď hodně do kopce nebo hodně z kopce. Poznáš to podle toho, zda na konci úseku je rozhledna (málokdy bývá v závrtu) nebo rybník (málokdy bývá na kopci, Dlouhé Stráně jsou výjimka;-))
Díky ;)
Tak nějak jsem si to lajcky myslela, že je to něco podle čeho poznám, kde je kopec a kde né :)
Ale člověk se raději zeptá, než aby to pak myslel blbě :))
Jó líná huba........
nebo
Jeden myslel.............
:)))
Mapa je ke stažení zde:
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=5009
Má objem 12,12 Mb.
Ještě uvedu příklad:
Jedeme na Vysočinu (přesněji do Hrotovic), ale jelikož tam nejezdí vlak (je to p... světa), tak chcem jet vlakem do Náměště nad Oslavou a od tam pak do Hrotovic na kolech.
Jenže na mapy.cz se moc nedozvím, jestli ty cesty které jsem vyhlédla jsou jen úzké cestičky nebo cesty (polní...) A zda je ta cesta vůbec sjízdná třeba za deště (už se nám stalo, že tam (mapy.cz) byla napsána cesta, ale byla úplně zarostlá trávou, takže od pole by jí člověk jen těžko rozeznal.
Proto se ptám, které mapy používáte vy a jak jste s nimi (jejich přesností....) spokojeni. ;)
Tohle se ale asi z žádné mapy nedozvíš... Pokud to nebude vyasfaltovaná nebo jinak pořádně zpevněná cyklostezka, případně cyklotrasa vedená po silnicích, tak je stav cest hodně těžké podchytit... Stačí když nějakou, několik let fungující, polní cestu někde zplundrují jezeďáci a je vymalováno. To samé lesáci...
mě teda velice překvapilo, jak mají na cykloatlasu cykloserver.cz rozlišenou sjízdnost kdejaký cestičky. Pochopitelně to za pět let nebude všude platit stále stejně, no aktuálně se na to dá z více jak 90% spolehnout.
V papírových mapách jsem nic podobného zatím neviděl, nezbývá než si to tam dokreslit ručně, udělat si nějaký značky v místě plánovaného pohybu, tady jo, tady ne, tady líp, tady hůř.
cykloserver.cz používá Shocart cyklo podklady, tedy tam má naprosto totéž, co obsahují Shocart cyklo tištěné mapy.
no výborně :-) jestli nejsou s tištěnou podobou o rok pozadu, tak není co řešit.
Ty chyby o kterých jsi se zmínil, jim můžeš jednoduše ohlásit a pak už to bude dokonalé :-)
http://www.shocart.cz/cs/story.php?zprava=328...
S tou aktuálností máte oba pravdu, to je výhoda cykloserveru. Na druhou stranu když někam jedu, tak mi cykloserver moc nepomůže. I když vozím sebou notebook na delší bikové akce, abych mohl plánovat trasy, tak připojení na net bývá vždy zoufalé (gprs) a tedy mapa není pak rozumně online dostupná.
Ale na cykloserveru je to mnohem aktuálnější a jsou tam zakreslený i "doporučený" cesty místními. Taky, jak píše Smog, se dají chyby a změny nahlásit a snad je v dohledné době do mapy, webové, zavedou. S tištěnou to bude pár let pozadu :o(
A taky je mapa v cykloserveru rozlišením 25kta, což je, alespoň pro mě třeba, velké +.
Jak píšu výše, s tou aktuálností máte oba pravdu. Jenže tu je zase ten problém s tím, že je mapa online a nemůžu ji použít v nějakém pořádném nástroji (Touratech) offline.
Naposledy v Orlických jsem to přes gprs úplně vzdal, když jsem si chtěl jen něco kontrolovat, jestli to tak je.
No, pokud potřebuju, udělám si z potřebného výřezu mapy (poslední dobou právě z cykloserveru) online exemplář do mého čtecího zařízení. Přesněji - vytisknu si jí a dám do průhledného obalu :o))). Mám výhodu, že můžu tisknout na plotru A1.
Jak jsou ty hodnoty relativní...
Na každé prázdniny jsem jezdila k babičce do Račic (opravdu minivesnička asi 3 km od Hrotovic). A výprava do H. byla vždy velmi dlouze plánovaná. Měli tam cukrárnu a hračkářství a nejen budku jako zastávku, ale celé autobusové nádraží a pro mě to bylo velkoměsto do té doby nevídané! (Jo, Račice sice jsou minivesnička, ale doma jsem bydlela na lesní samotě :-)
Tss.... Hrotovice p... světa! Kdo by to byl řek...
Už asi čtvrt století jsem v těch končinách nebyla, dejte pak vědět, jaké to tam na kole je (včetně třeba té cesty z Náměště). Kdyby to stálo za to, snad bych se tam na pár dní podívala...
Přes Hrotovice jsem jel a je to spíš městečko a pěkně to tam frčelo, nic ospalého.
My právě do těch Hrotovic jezdíme každý rok - bydlí tam tchánovci :)
Takže pro mě je to tam fakt jak vesnice. bydlíme v přerově a bydleli jsme v Brně, takže pro nás je to fakt rozdíl.
Jediný, co tam vždycky děláme je, že co nejčastěji chodíme do lesa (kde dříve prababička pracovala na vykopávkách) a nebo k přírodnímu koupališti, nebo na houby, ale jinam se tam nedá chodit.
Ospalé to není - je fakt, že tam jezdí dost lidí do toho Sport hotelu, co je u hlavní cesty před (nebo za - podle toho kudy člověk jede) zatáčkou.
Jinak teď tam pojedeme poprvé na kolech a ještě k tomu i s vozíkem. Do te´d jsme tam jezdili vlakem do Třebíče a od tam nás tchán odvezl autem.
My auto nemáme a nechceme, aby jezdil tchán na 2x, protože teď bychom se tam už nevešli :)) (je nás 5)
Tenkrát nás přeci jen bylo o jednoho míň :))
Jo a je fakt, že já píšu vesnice nebo p.... světa, ale ve skutečnosti máš pravdu - Hrotovice dostali (nevím te´d před kolika roky) titul městys :)
Tak to taky nevím. Ale tím, že Hrotovice jsou městys se chlubila moje babička už před těmi cca čtyřiceti lety. :-) Ale mám dojem, že tou dobou už tento "titul" neexistoval, takže pak byl zřejmě znovuobnoven.
A odkud vlastně jsi?
Jo a teď jsem koukala že od roku 1994 jsou Hrotovice město, takže tchán o tom asi ani neví, že už to není Městys, ale dokonce město.
Nebo je to to stejné??? :)
Bydlím kousek od Brna - dokonce na trati Brno-Náměšť :-)
A chytl mě teď záchvat nostalgie, že bych se tam fakt nejraději některý víkend otočila. Buď s bráchou zavzpomínat na naše dětství, popř. s potomky jim to tam ukázat. Chystáme se teď tak jako tak na pár dní na kolech se stanem, dalo by se to vzít i tímhle směrem... Je někde v okolí kemp?
Jé tak kemp nevím, ale myslím, že u toho přírodního koupaliště by se snad dalo tábořit (pokud tan tedy není značka se zákazem).
Stanovat též plánujem, ale zatím nám chybí to důležité - stan a spacáky :)))
Jezdíš s vozíkem?
Tak to už fakt ne... svoje stodevadesáticentimetrové synáčky bych tam nejspíš nevecpala... :-)
:))))
Tak to určitě nee :)))
já myslela, že máš ještě děti malý (jako já).
Promiň :))
Snad jsi se neurazila ;)
Mně přijde jediné řešení naplánovat trasu a potom se to pokusit zkonzultovat se satelitními snímky na webu, tam by mohlo být nějak možné vidět, co to vlastně za cestu je. Sice né 100%, nebo v hustém lese, ale nějaký základní náhled například o šířce by být mohl.
A myslíš ty satelitní snímky na mapy.cz ? Tu fotomapu? Nebo jaké?
Ve zmiňované oblasti mezi Náměští a Hrotovicemi jsme trávili kolmo již několik prodloužených víkendů. Hledaná trasa je i s vozíkem jetejná bez nejmenších problémů. K Dalešické přehradě po cyklostezce 5108 pak přes hráz do Dalešic po 5107 a po okresce do Hrotovic. S vozíkem bych akorát objel údolí mezi Náměští a Vícenicemi kudy teď cyklostezku táhnou a z Vícenic do Hartvíkovic bych jel po okresce kolem letiště. Cyklostezka tam kličkuje zbytečně po polních cestách.
Nám ty polňačky nevadí, pokud je to teda celkem slušně sjízdný. raději tama, než po silnici s dětma.
Ale tomu úseku Náměšť- Vícenice se teda vyhnem - asi normálně po hlavní z Náměště, že? Myslím na mapě přijedeme z Náměště od levé strany.
A z Hartvíkovic přes Popůvky a Kramolín až na ten most přes (kousek za něj) se jede jen po silnici? Koukala jsem dobře? Není tam třeba ještě nějaká jiná cesta?
Jsou to silničky se dvěma auty za hodinu. Za Popůvkama na Kramolín je kousek po červené turistické ( solidní polňačka)
Aha, tak to jo ;)
Díky moc za informace.
To se právě třeba nikde nedozvím z mapy, že třeba ten most je pro auta teď uzavřený a kola a pěší můžou přejet (tudíž tam asi moc aut teď jezdit jen tak k mostu a zpět nebude). Nebo to, že u Náměště je to tam teď rozbouraný :)
Ještě jednou díky ;)
Jé moc děkuju, tohle nám určitě pomůže.
Super.
;)