reklama
Země: Česko Česko

Žďárské vrchy

Nevíte někdo na které Žďárské osmistovky se dá vyjet na kole či to tam alespoň rozumným terénem vytlačit?
(s brašnama). V rámci načrtnutého výletu k prameni Svratky (od ústí) bych to tu rád pořádně prošmejdil a projezdil. Vrcholů přes 800m by mělo být zřejmě 18.

[ Zpět ]
Datum: 24.02.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
  • Re: Žďárské vrchy

         

    Co mě tak napadá zpaměti: pod devět skal dojedeš, na šutry vylezeš i v tretrách. Odtam hřeben Lisovská skála (netlač se s tím ze sedla od devíti skal ale z toho horního, to je skoro rovina) - Křovina (200m od silničky) - Malínská skála, to je cykloturistická dálnice. Z Malínské nejezdi dolů průsekem, ale vrať se do sedla a objeď to. Pak na Drátník (nevím, zda je to osmistovka, ale je pěkný). Na Buchtův kopec vede silnice. Na Žákovu horu lze dojít po průseku, imho s kolem snad taky.
    Co tam máš za další osmistovky?

    [ Zpět ]
    Datum: 24.02.2009
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Žďárské vrchy

           

      Devět ska je chráněná oblast, do které s kolem nesmíš. Ani tlačmo...
      Pokud vím, tak hranice lokality jsou dost daleko od samotných devíti skal (cca 0,5 - 1 km)...

      [ Zpět ]
      Datum: 24.02.2009
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Žďárské vrchy

             

        To je fakt. A před Drátníkem je u lesa taky cedula. A Žákova hora je určo taky nejaká prezervace.
        Já tam jezdím na běžky, ty tam naštěstí ještě nezakazujou. I když...
        http://www.ct24.cz/regionalni/jizni-morava...

        [ Zpět ]
        Datum: 24.02.2009
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Žďárské vrchy

             

        V ČR nesmíš s kolem kvůli ochranářům téměř nikam. Přitom největší bordel dělají ti jež chodí pěšky.X krát jsem byl na Děvíně na Pálavě.Přetáhl jsem to i přes Sněžku.Pochybuji že bude stát u Devíti skal ochranář a dá mi trest smrti.V chráněných oblastech jsem ohleduplný a z 90% kolo pouze vedu.Zákaz vjezdu by měli mít hlavně jezdci na celoodpružených kolech kterým jde jen o adrenalin. Rozhodně ne slušný výletník jež by si papírek odhodit nedovolil .

        [ Zpět ]
        Datum: 24.02.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Žďárské vrchy

               

          Zakaz nepomuze nikdy, jak dokazuje i tvuj pripad. Ale tim, jak davas do spojitosti vlastnictvi celoodpruzeneho kola s tim, ze je nekdo hovado jsi me jeste i takhle pozde v noci slusne rozesmal :o) Predpokladam, ze ty celoodpruzene kolo nemas...

          [ Zpět ]
          Datum: 24.02.2009
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Žďárské vrchy

                 

            Nemyslel jsem to urážlivě a čekal jsem podobnou reakci.
            Prostě jsem si trošku rýpnul.Samozřejmě že každý hovado není. Jen někteří. Sorry.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.02.2009
            Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Žďárské vrchy

                   

              V poho. Kazdy by se mel zodpovidat sam sobe, jestli neco dela lip nebo hur, jasne.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.02.2009
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Žďárské vrchy

             

        Coby "tlačící kolo" jsem podle současných zákonů jen pouhý chodec, ne ? ;-) To tam mají i (oficiálně neexistující) cedule, že se tam nesmí kolo ani tlačit...? Pak ale nevím kdo ten zákon porušuje, jestli "cyklista - v ten moment pěšák", nebo ochranáři, kteří ho budou chtít sejmout za právně neexistující přestupek...

        [ Zpět ]
        Datum: 24.02.2009
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Žďárské vrchy

               

          Taky me to napadlo, podle zakona je po sesednuti z kola z cyklisty chodec.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.02.2009
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Žďárské vrchy

               

          Pokud by byla vydaná vyhláška, která bude zakazovat vstup s jízdním kolem a při vstupu do dané oblasti na tu vyjhlášku a zákaz budeš upozorněný, tak by to byl přestupek (porušení jiného zákazu). Toto zákon umožňuje a je to sice pitomost, ale právně v pořádku.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.02.2009
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Žďárské vrchy

                 

            Nejsem pravnik, ale tezko bude pravne v poradku nejaka mistni vyhlaska, co je nadrazena zakonu.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.02.2009
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Žďárské vrchy

                   

              V takovémhle případě by vyhláška nebyla v rozporu se zákonem, ale vydaná by byla v souladu se zákonem.
              Obecně závaznou vyhláškou je možné upravit - zakázat vstup do určitých prosto, nebo upravit za jakých podmínek je možné vstupovat. Např. v národním parku nesmíš po 21.00 hodině parkovat s autem ani na místech označených jako parkovistě, je to dané vyhláškou upravující pobyt v národním parku. Porušení je trestné a hodně přísně.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.02.2009
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Žďárské vrchy

                     

                To by taky mohli zakázat vstup taky třeba s batohem, nebo se zmrzlinou. -).
                A co když budu mít skládačku v brašně přes rameno?

                [ Zpět ]
                Datum: 25.02.2009
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Ale no ták :-)
                  Vyhláškou je v podstatě moné upravit kdejakou pitomost. Teď si nemůžu vzpomenout, ale jsou místa kam nesmíš s kolem ani "v baťohu", jsou to některé parky a myslím, že i na jednom místě v Krušných horách jsem to viděl.
                  Vím zcela jistě, že ve Vídni tě do parku kolem zámku nepustí ani s koloběžkou.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Nesmíš některé příspěvky brát moc vážně.Takové to "kdyby" a "pokud by" si převeď do reálu s otázkou:existuje někde značka nebo vyhláška,která říká:"chodci vedoucí kolo mají vstup zakázán"??

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Žďárské vrchy

                 

            V tomhle případě to beru. Ale dost silně pochybuji, že by takové upozornění bylo vyvěšené na každé (povolené) přístupové cestě do takového území. Plést se ale mohu, takže se jen divím...

            [ Zpět ]
            Datum: 25.02.2009
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Žďárské vrchy

               

          No hele, co si pamatuju, tak tam byly takové ty piktogramy
          * nerozdělávat oheň
          * nalámat kytičku
          * nedělat šlápoty mimo cestu
          * nesahat si na ptáčka
          * a pak tam bylo přeškrtnutý kolo
          A aby nááááhodou nedošlo k mýlce, tak vedle těch piktogramů to ještě bylo na každým druhým sloupu i napsáno písemně. Cestou na devět skal jsme těch značení potkali docela dost...
          No a to škrtnutý kolo značilo, že se tam s kolem prostě nesmí...

          Takže asi tak...

          [ Zpět ]
          Datum: 25.02.2009
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Žďárské vrchy

                 

            To ale pořád neznamená, že by se tam to kolo nemohlo dotlačit :-) Nebo to tam bylo vysloveně napsáno ?

            Jako nechci se tu s Tebou dohadovat, nemám jediný důvod do Tebe rýpat, ale docela mne to zajímá ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 25.02.2009
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Žďárské vrchy

                   

              Pokud je na vstupu do parku nebo chráněné oblasti vyobrazení škrtnutí jízdní kolo, ne dopravní značka, tak tam kolo nesmíš ani vést, prostě tam s kolem nesmíš "ani v baťohu"

              [ Zpět ]
              Datum: 25.02.2009
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Žďárské vrchy

                     

                A znění příslušného zákona či vyhlášky by nebylo...?

                [ Zpět ]
                Datum: 25.02.2009
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Určitě bude, a buď je to obecně závazná vyhláčka tamní obce, ale pravděpodobně to bude nařízení správy parku či chráněné oblasti či co to je.
                  Já to samozřejmě nevím, jen dovozuju z toho co napsala Radka a z toho co platí v jiných chráněných oblastech.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Tak je to především zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny, který zmocňuje správu parku, chráněné oblasti apod. k vydávání vyhlášek a nařízení upravujícíh režim v dané oblasti. Pro konrétní vyhlášku a nařízení si musíš asi napsat nebo tam dojet.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Žďárské vrchy

                     

                My asi budeme opět v názorovém sporu.Pokud je na cedulích(pošta,banka)přeškrtnutý mobilní telefon,tak to znamená,prosím,co?

                [ Zpět ]
                Datum: 25.02.2009
                Autor: jinec
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Nechat mobil ležet před bankou ,dát si ho do úschovny a nebo ho nechat rovnou doma.
                  Skvělé přirovnání. Máš bod !

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Žďárské vrchy

                         

                    Myslím že tomuhle se říká precedens.
                    Kdyby mě někdo chňapl tak to rozhodně použiji.
                    Myslím že by se tady do toho ale příliš šťourat nemělo. Kdyby se tu náhodou nějaký ochranář potuloval mohl by tenhle nápad o přímém napsání zákazu tlačení či vedení kola zneužít a dopsat to tam.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.02.2009
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  No, ono to není zas tak jednoznačné... Třeba u vstupu do nákupních center máš přeškrtnuté kolo také... A už mne z jednoho takového loni odtamtud hnala ochranka i když jsem ho jen vedl :-) Přitom jsem potřeboval jen projít asi 15-20m dost široké "chodby", kde v ten moment skoro nikdo nechodil, do cykloobchodu... Pěkně jsme se pohádali, ale pak jsem ho s posláním do patřičných míst radši zase vycouval ven a šel si to v tom obchodě vyřídit zadním vchodem přes jejich servis :-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Jestliže ti správa parku nařizuje vyhláskou nějakou povinnost, tak jsi povinen to dodržet. Nařízení - vyhláška je vždy vydaná na zájkladě zákonného zmocnění.
                  A je mi opravdu jedno jestli tomu věříš nebo ne.
                  Opět jsme u toho, že se jenom hloupě přemýšlí nad tím jak nějaké nařízení obejít nedodržet a dělat bordel v chráněné oblati.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2009
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Žďárské vrchy

                         

                    Hele, nepočítám s tím, že bych se do takových míst vůbec kdy dostal, jen mne to prostě zajímá.
                    Ono když si nějaká "kompetentní osoba" či úřad něco vymyslí ještě totiž neznamená, že to není právně napadnutelné... Takových hovadin tu už bylo, ale když se do toho někdo aktivnější obul, tak to zase honem rychle zrušili :-) Viz třeba tenkrát ta jedna obec co si dala na krajích vesnice "zákaz vstupu úředníků" ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.02.2009
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Žďárské vrchy

                           

                      Ale na tomhle není nic zvláštního a ty vyhlášky a nařízení jsou skutečněš platná. Tato nařízení platí s drobnými odchylkami ve věech národních parcích a chráněných oblastech. Pokud by měl někdo dojem, že strážce parku po něm chce něco "divného" má možnost se bránit žalobou u správního soudu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.02.2009
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        Proti vyhláškám nic nemám, je přeci jasné, že v pro tyto případy nějaké existovat asi musí.
                        Jen by mne zajímalo z čeho si má normálně uvažující jedinec odvodit, že to kolo tam nesmí s sebou vůbec mít.
                        Ale asi toho necháme, ono je to zase na pěkný věžák :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.02.2009
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Žďárské vrchy

                           

                      no tak honem to nebylo, současný příležitostný "úředník" pávek bojoval http://web.mvcr.cz/archiv2008/2003/casopisy/vs...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.02.2009
                      Autor: brum
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        Pávek je celkem rozumný člověk se zdravými názory.
                        Vyhláška byla docela dobrý pokus a upozornění na přebujelou byrokracii, ale zůstal osamocený a tak vše bylo k ničemu. Bohužel úředníci si sami úřad nezruší a nadutost a pocit vlastní nepostradatelnosti naprosté většiny úřednů počínaje obcemi je neochvějná jistota, že jich tady budeme mít víc a víc.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.02.2009
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Žďárské vrchy

                         

                    Líbí se mi,že jsi použil termín nedodržet(obejít).V předchozí diskuzi jsi Ty(nepodloženě) zastával názor o neexistenci přestupku při překročení rychlosti.
                    Já Ti neberu Tvoje definice o vyhláškách a povinnostech,ale již jsem se zmiňoval o jednostranosti výkladu - v tomto případě otázka:existuje v nějaké vyhlášce(i místní) zmínka o zákazu vedení kola?Jenom dotaz - koho jsi měl na mysli "hloupě přemýšlí"?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.02.2009
                    Autor: jinec
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Žďárské vrchy

                           

                      Vím, že existuje zákon o ochraně přírody, který zmocňuje správce k vydání místní vyhlášly, která upravuje podmínky vstupu a pobytu v oblasti. Já jsem tam nebyl, ale jestliže tam bude (nevím jestli tam je) oznámení o zákazu vstupu s jízdním kolem, tak jsem přesvědčený, že to vychází z dané vyhlášky a každý je povinen zákaz dodržet.
                      Nepleť sem nějaký přestupek v dopravě to s tím nemá nic společného anedá se to ani přirovnat.
                      To o hlopém přemýšlení jak obejít jasná nařízení se týká toho kdo to dělá. Pokud je dodržuješ, tak tebe opravdu ne. To byla reakce na to co tady běží, že někdo klidně s kolem to vzal přes Sněžku a pod.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.02.2009
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        Plně souhlasím s tím,co jsi napsal:"jestliže tam bude oznámení o zákazu vstupu s jízdním kolem",pokud toto bude,vždy tuto povinnost budu brát na vědomí a dodržovat ji.Ale nemohu jednoznačně přijmout,že přeškrtnuté jízdní kolo znamená "zákaz vstupu s kolem".(A jak říkal Vilda Šejkspírů-to je,oč tu běží).
                        Myslím si(vyloženě fabuluji),že tyto cedule jsou umisťovány kvůli apelaci na mnohé cyklisty,kteří neznají dopravní předpisy.Výklad tedy dle mě:"Slez s kola,tady je zakázáno jezdit,vandale!"

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.02.2009
                        Autor: jinec
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Tak nějak to chápu i já. Dík za srozumitelnější formulaci.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 25.02.2009
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          V tomhle si rozumíme. Při vstupou do chráněné oblasti musí být uvedeno co se smí a hlavně nesmí a odkaz na vyhlášku. Slovní zákaz zpravidla bývá doprovázen také grafickým symbolem.
                          Samotné vyobrazení škrtnutého kola opravdu nic neznamená.
                          Jinak pokud není vyslovený zákaz, tak se v chráněné oblasti může po značených cestách (i turistických) na kole jezdit.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Ty obrázky jsou tam pro těch několik negramotných občanů a znamenají: Nelezte sem, tady nejsou žádné kola co by se daly ukrást :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Autor: Zden42
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Žďárské vrchy

                                 

                            :-)) Tak tenhlke výklad významu se mi líbí nejvíc, jen kdyby to tak chtělo platit

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.02.2009
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Žďárské vrchy

                                 

                            Zdenále člověče tobě to pálí už takhle poránu a ještě docela vtipně :-)))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.02.2009
                            Autor: básník
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Žďárské vrchy

                       

                  Tady bych řekla, že srovnáváš nesrovnatelné a to zejména co do velikosti a způsobu použití. Na mobilu se nejezdí a kolo nestrčíš do kapsy.
                  Srovnej to s autem nebo s motorkou - prostě kde je značka, tam je zákaz vjezdu.
                  Tady ale není silnice, jde o lesní cestu, takže je tu zákaz vyznačen jen přeškrtnutým kolem.
                  Řekla bych, že všechno je to o lidech, teda o nás. Když chceš, tak si jakýkoli zákaz vysvětlíš ve svůj prospěch a tak, že ho můžeš obejít.
                  Jsou národy, kteří prostě zákaz vezmou jako zákaz a nespekulují o něm. Ale přijde mi, že když zákaz vidí Čech, tak spekuluje, proč to pro něj prostě neplatí, jak se z toho vykroutí a když nevymyslí nic, tak si prostě řekne, že pro jednoho člověka se nikdo nezblázní...

                  Lidi by se měli chovat ohleduplně vůči sobě i vůči svému okolí. Pak by nepotřebovali žádné výklady piktogramů a výklady výkladů a pak ještě výkladů těch výkladů výkladů...
                  A dokud prostě tyhle výklady potřebují a každý k nim vymyslí jiný výklad, pak je to jen a prostě o lidský, nebo-li český, vychcanosti...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.02.2009
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Žďárské vrchy

                         

                    Jsi toho názoru,že můj vysvětlující příspěvek(včera 23:29) je logický či nelogický?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.02.2009
                    Autor: jinec
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Žďárské vrchy

                           

                      Jsem toho názoru, že je nelogický, protože srovnáváš nesrovnatelné.
                      Jakýkoli piktogram, který je přeškrtnutý, neznamená, že věc musíš ponechat před touto cedulí, ale značí určitý zákaz. K tomu, jak si který zákaz vysvětlit se už vyjadřovat nebudu. Buď ho pochopit chceš nebo nechceš... O ničem jiném to není...

                      A co se týká tvého nelogického srovnání - zrovna tak můžeš srovnávat přeškrtnuté kolo s piktogramem s přeškrtnutou kytkou - taky si to nevysvětlíš tak, že máš jít a všechny kytky v daném území vytrhat a přinést před tuto ceduli... nebo že by snad bylo v daném území zakázáno kvést květinám ?!?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.02.2009
                      Autor: radka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        Tedy - pokud je na ceduli škrtnuté kolo,znamená to,prosím,co:
                        1/ s kolem se tam nesmí
                        2/ zákaz jízdy na kole

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.02.2009
                        Autor: jinec
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          já tipuju za a

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Autor: Neregistrovaný uživatel (xxxx)
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Copak nevíš jak vypadá značka zákaz vjezdu jízdních kol ?
                          Pokud je na cedili škrtnutý kolo tak platí A)
                          Když je někde škrtnutý panáček tak se tam taky nesmíš ani vznášet, natož chodit :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Žďárské vrchy

                                 

                            Mimochodem na Šumavě kolem Hamerskýho potoka kdysi také byl jen piktogram s přeškrtnutým kolem, ale protože se našlo hodně lidí s vlastním výkladem, tak je tam nyní standardní kulatá zákazová zančka s kolem.
                            A co myslíš?!? Nejenže na to spoustu lidí opět kašle, ale ještě se spekuluje o tom, zda je tato značka schválená a tudíž platná nebo ne...
                            No coment... Prostě je to v lidech...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.02.2009
                            Autor: radka
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Žďárské vrchy

                                   

                              Je, máš pravdu a na tohle platí jedině strážce parku s 5000 Kč pokutovým blokem nebo rovnou sbírat kola.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 26.02.2009
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Žďárské vrchy

                                 

                            Ty jsi rychle převexloval,výše souhlasíš s mým výkladem(přeškrtnuté jízdní kolo znamená "slez s kola"),nyní se odvoláváš,že nevím,jak vypadá značka zákazu vjezdu jízdních kol a že platí za 1/(což je zákaz i vedeného kola).

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.02.2009
                            Autor: jinec
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Žďárské vrchy

                                   

                              Nééé ! Ještě jednou, jestliže je dopravní značka zákaz vjezdu tak nesmíš jet, ale musíš jít (a kolo třeba vést). Jestliže je ale piktogram škrtnutého kola a ve vyhlášce (nařízení) je napsáno, že tam s kolem nesmíš, tak tam prostě kolo nesmíš ani vést, pokud je tam napsáno že se tam nesmí na kole jezdit tak nesmíš na něm jet, ale můžeš ho vést.
                              Nehledej v tom žádné složitosti. A jestli ani tak si nebudeš jistý, tak tam je určirě telefonní číslo na správce a můžeš se ho zeptat, nebo než pojedeš do dané oblasti tak jim napiš a zeptej se.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 27.02.2009
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Žďárské vrchy

                                     

                                Abych předešel zbytečným konfrontacím(a rozdílným názorům),vypustil jsem českomoravské "vlčáky",aby zjistili pravý stav.Výsledek - leží přede mnou "report",z něhož cituji:
                                "Dle písemného sdělení vedení Správy CHKO Žďárské vrchy a ústních konzultací s představiteli CHKO, jmenovitě pí.Bukáčkovou(biolog) a p.Bystřickým(lesník - strážce),je závěr následující:uváděné označení t.j.piktogram znázorňující přeškrtnuté kolo,upozorňuje na zákaz jízdy na jízdním kole.Výše uvedené označení naprosto nesouvisí s chováním(zákaz,příkaz,omezení)osoby,která vede jízdní kolo...."

                                [ Zpět ]
                                Datum: 27.02.2009
                                Autor: jinec
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Žďárské vrchy

                                       

                                  Tak a je to :-)

                                  Dík !

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 27.02.2009
                                  Autor: Jarda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Žďárské vrchy

                                       

                                  No a je to jasné, vyhláška (nařízení) tam zakazuje jízdu na kole.
                                  To je to o čem jsem psal, důležité je znění zákazu ve vyhlášce, piktogram jen upozorňuje, že ztam platí nějaký zvláštní režim chování a pobytu.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 27.02.2009
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Žďárské vrchy

                                         

                                    No vidíš a já četl věty:"Pokud je na vstupu do chráněné oblasti vyobrazené škrtnutí jízdního kola,ne dopravní značka,tak tam kolo nesmíš ani vést,prostě tam s kolem nesmíš ani v "baťohu". A "..to jednoznačně znamená,že se tam s kolem nesmí..."

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 27.02.2009
                                    Autor: jinec
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Žďárské vrchy

                                         

                                    To, ale musíš číst všechno co píšu, vždy se odkazuju na text a zákaz vyslovený vyhláškou (nařízením), to je důležité, piktogram je jen upozornění na zvlášní režim.
                                    A skutečně jsou místa kam kolo nesmíš ani vést a značené to je naprosto stejně.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 27.02.2009
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Žďárské vrchy

                                       

                                  ...tedy česky a stručně: kolo můžu vést, nést na rameni (v batohu:-), nesmím na něm pouze jet?

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 27.02.2009
                                  Autor: hekynen
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Žďárské vrchy

                                         

                                    V podstatě s kolem můžeš dělat cokoliv(!),jenom ne na něm jet.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 27.02.2009
                                    Autor: jinec
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Žďárské vrchy

                                     

                                Jj, kromě piktogramu je důležitý slovní výklad.

                                Ale abych uvedla ještě svoje domněky na pravou míru, konečně jsem vyhrabala záznam z té akce v roce 2000. Já mám pevně zafixováno, že jsme tam na kolech na radu jednoho z nás nejeli a nechali jsme je u cedule, kde je dotyčný hlídal. Nicméně jak jsem si nyní podle zápisu oživila, i v naší skupině tehdy byly nejasnosti kolem výkladu piktogramu a v průběhu cesty na Devět skal a zpět jsme našli i vyhlášku a tam jsme se dočetli, že se na kole nesmí jet.
                                Takže co se týká konkrétně Devíti skal, mám na základě vlastního zážitku pootočené dojmy s pojmy a můj výklad, co se týká oblasti, byl nepřesný.

                                Nicméně musím říct, že když je někde piktogram s přeškrtnutým kolo, tak je to pro mě i nadále zákaz vstupu s kolem a přesně dle toho, co píše Lelek, raději si nejprve zjistím, jak je to v konkrétním místě doopravdy.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 28.02.2009
                                Autor: radka
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Pro mě to jednoznačně znamená, že se tam s kolem nesmí.
                          To ale neznamená, že když je o políčko níž piktogram přeškrtnutá stopa, že se tam nesmí ani v botech...

                          Pokud by to byl JEN zákaz jízdy, pak bych očekávla panáčka na kole, který je přeškrtnutý, jako je to vidět v jiných lokalitách.

                          Hele a kdybys viděl značku přeškrtnutý panáček vedoucí kolo - to si zase vysvětlíš tak, že tam můžeš POUZE jet?!?
                          A že tyhle značky potkáš v některých lokalitách rovněž...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Autor: radka
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Tedy - pokud je na ceduli škrtnutý mobil,znamená to,prosím,co: 1/ s telefonem se tam nesmí 2/ zákaz telefonování popř zvonění v ordinaci apod.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        Radko,vždyť my jsme ve shodě.Píšeš.."piktogram,který je přeškrtnutý,neznamená,že věc musíš ponechat před touto cedulí..." a dále "..piktogram s přeškrtnutou kytkou-taky si to nevysvětlíš tak,že máš jít a všechny kytky...přinést před tuto ceduli..."
                        A proč bych před cedulí měl nechávat kolo?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.02.2009
                        Autor: jinec
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Abys ho potrestal. Nemusí vidět všechno :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Autor: Zden42
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          A co s ním budeš dělat, když ho nenecháš před cedulí a nechceš porušit vyhlášku ?
                          Jedině, že bys ho rozebral a opravdu nacpal do ruksaku, jinak fakt nevím.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          No tak to mi právě u toho kola moc nepřijde...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2009
                          Autor: radka
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        Zkráceně - můj závěr(dle Tebe) je nelogický a kolo se tedy nesmí ani vést.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.02.2009
                        Autor: jinec
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Žďárské vrchy

                             

                        IMHO řešíte pitomost. Piktogram není příkaz nebo zákaz (na rozdíl od dopravní značky, jejíž závaznost je daná zákonem).
                        Rozhodující je v případě chráněných přírodních území znění příslušné vyhlášky. Na cedulu u lesa ať si maluje kdo chce co chce.
                        V případě soukromých objektů (obchodů, restaurací) může existovat návštěvní řád, kterým majitel stanoví pravidla (například že je povoleno kouřit pouze na záchodě).
                        Pakliže neexistuje, je vhodné brát piktogram jako zdvořilou žádost a v kontextu situace se jí snažit vyhovět (mobil, zmrzlina, zbraň, čokl, kolo).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.02.2009
                        Autor: Joe-CUBE
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Žďárské vrchy

                               

                          Souhlas s obsahem,ale ne s první větou.Sdělí-li mi někdo,že při zmiňovaném piktogramu nesmím vést kolo,to považuji za... no nekvalifikovaný výklad.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.02.2009
                          Autor: jinec
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Žďárské vrchy

                     

                V našem národním Parčíku tušim přímo zákazové značky nejsou, takže v pohodě tlačim (když se nikdo nedívá, tak popojedu - na široké cestě). Regulace cyklistiky je dána návštěvním řádem :
                "Článek 7
                CYKLISTIKA
                Na území NP lze na kolech vjíždět kromě silnic a místních komunikací pouze na cesty vyhrazené a vyznačené Správou NP (dle vyhlášky MDS č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích). Cyklistické trasy vedené mimo silnice a místní komunikace jsou současně dopravními komunikacemi sloužícími činnostem Správy NP a mohou být turistickými trasami pro pěší. Těmto skutečnostem jsou cyklisté povinni přizpůsobit způsob jízdy, zejména respektovat výstražná a omezující značení. Pěší turisté mají na účelových komunikacích v NP přednost před cyklisty, cyklisté je nesmí ohrozit ani omezit. Cyklistika je v NP provozována na vlastní nebezpečí."
                Je tam přímo "vjíždět", podobné to bude i u ostatních NP a NPR.
                Zajímavé, že na běžkaře je tam pohlíženo jako na pěší, můžou mimo I.zónu po všech cestách. Přitom v lesním zákonu jsou na stejné úrovni jako cyklisti a sáňkaři :o(

                [ Zpět ]
                Datum: 27.02.2009
                Autor: PepikW
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Žďárské vrchy

           

      Ždárské vrchy 800+
      Devět skal 836,3 m
      Křovina 829,7 m
      Křivý javor 823,5 m
      Kopeček u Studnic 821,7 m
      Pasecká skála 818,6 m
      Suchý kopec 814,8 m
      Buchtův kopec 813,0 m
      Pohledecká skála 812,0 m
      Malinská skála 811,1 m
      Žáková hora 809,8 m
      Vysoký kopec 805,8 m
      Šindelný vrch 805,7 m
      Kamenný vrch 802,5 m
      Lisovská skála 801,7 m
      Tisůvka 800,3 m
      Fryšavský kopec 800,0 m
      Bohdalce ?

      [ Zpět ]
      Datum: 24.02.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Žďárské vrchy

             

        Pohledecká skála je vysoko v lese, ale nějaká cestička tam vede.
        K Pasecké skále vede pěšina přes paseky, podle mne na crossu bez problému.
        Přes Fryšavský kopec vede silnička.
        Tisůvka je pěkně strmý kopec dostupný průsekem - kolo bych nechal v Cikháji v penzionu, kdo se s tím má tahat.
        Žákova hora - teď koukám, že ten průsek po němž se tam chodí je na hranici rezervace, takže OK.
        Kopeček u studnic - 200m kolem vede cesta.

        Něco je v předchozí odpovědi, víc neznám, ať se taky snaží někdo jiný;-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 25.02.2009
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Žďárské vrchy

               

          Díky.Prokoumám to.

          [ Zpět ]
          Datum: 25.02.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Žďárské vrchy

         

    Svratku jsme jeli vloni na jaře, ale dolů k ústí.
    K prameni se dá i vleže
    http://orlice2007.rajce.idnes.cz/2008_05_22/...
    Pro snažší zdolání vrcholu doporučuju se stavit na štamprlátko v Kadově
    http://orlice2007.rajce.idnes.cz/SVRATKA_-_21_-...

    Kousek dál je i pramen chrudimky
    http://orlice2007.rajce.idnes.cz/2008_02_-...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.02.2009
    Autor: HonzaK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Žďárské vrchy

           

      Hezké a pohodové, takovéhle výletování se mi taky líbí.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.02.2009
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Žďárské vrchy

         

    Na všechny vrchy nebo pod ně se dostaneš v poho, v rezervacích jsou na přístupových pěšinách, které jsou většinou vybavené odpočívadlem, hned u lesních cest, které v sezóně vypadají jako biková D1, jsou malé zákazové symboly mimochodem i jízdy na kole, ale tlačit kolo nikomu nevadilo, ono stejnak některé pěšiny byly sjízdné leda tak na celopéru. Jinak těch lesních cest je tam pěkná spleť a dá se na nich docela dobře zabloudit, mám to projetý křížem krážem, jelikož jsem na nich trénoval v zápřahu malamuty a v létě to jinak než v lese nejde, aby se neuvařili.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.02.2009
    Autor: jipík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Žďárské vrchy

           

      http://jipi.rajce.idnes.cz/Zdarske_vrchy/#album

      [ Zpět ]
      Datum: 25.02.2009
      Autor: jipík
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Žďárské vrchy

           

      Osobně bikové D1 příliš nemusím.
      Proto preferuji radši měsíc Září.To už bývá většinou bez turistů i jiných sportovců.Navíc ještě rostou houby.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.02.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (milann)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

307 cyklistů (2 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024