Drazí přátelé, teď jsem se dočetl, že nové vedení Středočeského kraje slibuje 30 km nových cykostezek za rok. Nechci vypadat jako pedant, ale není to na oblast takové rozlohy maličko málo?
Naopak mě udělali radost na Svatojiřském (Knovízském) potoce. Vznikla tam šotolino-písková stezka asi z Podlešína do Zvoleněvse, podle mapy kopíruje starou trať. Mě na to nejvíc překvapilo, že se o ní moc nemluví, nepíše, musim se nato někde poptat :-) Nevíte o ní něco? Kdo, kdy, za čí prachy?
Já myslím, že na to, aby středočeský kraj mohl uvádět ve svých propagačních materiálech: "Kraj podporuje zdravý životní styl výstavbou cyklostezek" to stačí. To je možná 30 km až dost. I když po přečtení dnešního rozhovoru v LN s vaším hejtmanem mě to to spíš připadá, že místo cyklostezky se bude stavět nějaká zbrojovka.
Já sem tam jeho jméno nepsal, protože by to vyvolalo zbytečnej humbuk, ale máš pravdu, že asi přijde nějaká velká R... revoluce, protože jakým způsobem tlačí na některý zastupitelstva je neomluvitelné....
... podle mapy kopíruje starou trať ...
Mezi Podlešínem a Zvoleněvsí je fungující (a využívaná) trať. Vede ta stezka podél? Nebo je z Podl. do Knovíze?
Tenhle směr moc nevyužívám, maximálně tak do Kvíce do Vinařství (mňam ... 8-)
Jo, a ty´s to našel na nějaké mapě? Gde?
8-)
Mezi Podlešínem a Zvoleněvsí byly tratě dvě. Koukám do mapy KČT 1947.
Právě, že tam byly dvě, protože ta z Vinařic přes Knovíz vedla údolím pod tím Podlešínským viaduktem až do Zvoleněvse., druhá od Podlešína stoupá na Želenice a třetí je na druhé straně potoka a taky vede do Zvoleněvse. Já sem tamtudy jel a nejednou tam je stezka, při silnici a pak sem an mapě zjistil, že tam vedla ta trať. Ale na mapách není... A nikde sem o tom právě neslyšel...
Já mám ještě jednu starší mapu, nevím z jakého roku, ale ještě tam není ani stopa po letišti v Ruzyni a Hřebeč se jmenuje Řebeč (a Lidice jsou na původním místě). Tam to vypadá zase v Podlešíně s traťemi jinak. Je vidět, že tam byl velký železniční boom.
JJ, kvůli letišti ta naše trať (121) dostala okliku. Podlešín byl důležitou železniční křižovatkou, o kousek menší než Kralupy, Tam bylo hodně dolů, takže tratě jsou všude kolem Kladna, byla tam jedna i z Nučic do Kladna :-)
Pokud by dodrželi jen polovinu, tak 15 km nových stezek za rok je myslím docela dost, určitě to není málo.