Asi jste se s tím setkali i vy – značka ukazující vám správný směr po cyklotrase ležela v příkopě, nebo zcela chyběla.
Jestli jich potkáváš tolik utržených a pohozených v tráve, tak by stálo za úvahu, popřemýšlet o tom, zda by nebylo od věci s sebou vozit pár náhradních šroubů a matek, nebo alespoň "strapů", na opětovné připevnění.
Já podle cedulek skoro nejezdím, takže jsem si ani nikdy nevšiml, jestli je nějaká utržená nebo ne, protože je nehledám, tak je nevnímám. Používám je jen občas při nějaké dálkové trase, ale i tam většinou jezdím podle mapy a jen občas se moje cesta náhodou shoduje s nějakou cyklotrasou.
Ano, to by možná šlo, ale jen v některých případech. Když je značka pryč, nebo někdo ulomí celou tyč dole u zabetonovaného uložení, nářadím v brašničce se to nespraví:-(
Mrknu na značky zezadu a přibalím šroubek s matičkou...
A proč se vůbec ty žlutý cykloznačky zřizujou? Vždyť jsou podstatně háklivější než klasické barevné na stromech, sloupech, plotech atd. To už ty barevné nestačej?
Když se projíždíš někde kde to neznáš, tak jseš velice rád za tyto značky. Nemáš takovou orientaci jako v domácím prostředí a nechceš pořád zastavovat a dívat se do mapy.
Jinak jsem před pár lety posílal dopis tehdejšímu řediteli KČT, kde jsem mu 3x napsal, kde je v našem regionu chybí značka, kde je otočena špatným směrem apod. A výsledek? Prý nemá na takové blbosti čas, nakonec mě odkázal na regionálního zástupce KČT, tomu jsem teda znovu napsal. Ten mi odpověděl, že se na to podívá a dá mi vědět. I přes 2 urgence mi ale pak nedal vůbec nic vědět a značky se opravily až po pravidelné 2 leté (?) údržbě.
Ale zase jsem četl příběh značkaře, takže to vždy souvisí na ochotě toho daného člověka.
hele ono to není tak jednoduché. Značka stojí docela dost peněz. Za posledních 10 let si každá obec a bůhví kdo ještě ověsil cedulkama cesty v okolí a předpokládá, že se o to bude starat KČT. Jenomže jim na to už nikdo nedá peníze.
Druhá věc je že vztah KČT k cyklistům je v lepším případě stejný jako prezentoval Fenix v paralelních vláknech...
žlutý značky jsou dobrý, akorát jsou použity nesprávným způsobem. Žluté značky se mají používat jako silniční značení (tedy pouze na cestách s rovným a zpevněným povrchem). Když je cpou na kdejakou rozbahněnou polňačku či lesní pěšinu (které sice možná jsou v mapě nakresleny jako cesta, v reálu to ale vypadá jinak), ztrácí toto značení zcela svůj smysl - je nedůvěryhodné, pokud chci jet z nějakého důvodu výhradně po kvalitních cestách (spěchám, jedu na galuskách, na tandemu, s vozíkem atd.), nemůžu se na toto značení spolehnout. Na polňačky patří, jak říkáš, klasické turistické pásové značení, tras se žlutými tabulkami má být daleko méně (což jako vedlejší efekt znamená levnější a snadnější údržbu celé sítě)
Stalo se mi, že některé velmi dobře průjezdné polní a lesní cesty zničí zemědělci a lesáci.Během 14 dnů z ní udělají tankodrom. To by KČT musel každou cestu pomalu denně kontrolovat, zda je stále v původním stavu.Od cesty s pásovým značením nečekám žádný zázrak, kdo má galusky, ten nesmí uhnout z asfaltky.
Proc by zlute znacky mely byt prave na cestach? Neni to tak trosku blbost? Vzdyt na cestach je klasicke znaceni, u kazde krizovatky a odbocky jsou cedule, kam ktera cesta vede. Nebo snad cyklisti potrebuji jeste duplicitni znaceni?
Mi ty zlute znacky davaji smysl prave na tech polnackach, u kterych kolikrat ani podle mapy neni jasne, kam to zahyba a pokracuje.
To jsem taky nikdy nepochopil, proč se zavedl takový systém značení pro cyklisty - drahý a náchylný k ukradení nebo poškození. Zcela logicky se přece nabízelo použít osvědčený princip barevného značení KČT, jen místo bílé barvy použít třeba žlutou - takhle to například bez problémů (= bez ničení a kradení) funguje v Českém Ráji.
jsou dva způsoby značení (a bylo jich mnohem víc, neexistovala jakákoliv kodifikace). Jeden je teréní pásové značení- žluté po polňačkách.
Druhé je "plechové" je dáno zákonem o provozu na pozemních komunikacích.
Já bych s tím nic nedělal. Jako každé turistické cesty jsou i cyklostezky přetížené.
Stačí porovnat rakouské hory či naše - vydusané chodníky, hromádky bordelu na tábořištích - s ruskými. Žádné značení, pustina, paráda (pravda, tu a tam bordel, ale evidentně po vojákách).
S cyklostezkama je to stejné. Když se jedu prohodit někde venku, kde to neznám, na značených cestách v lese davy "sportovců", mezitím maminy s přívěsama, prostě cyklodálnice. Stačí sjet na nějakou boční neznačenou pěšinku a najednou klid, pohoda...
Absence turistického značení způsobí rozptýlení turistů po krajině a má tak blahodárný ekologický dopad. Rovněž hospody a další komerční zařízení nejsou obležené jen ty na profláknutých stezkách, ale dostane se i na ty dnes "zapadlejší", což má příznivé ekonomické dopady.
Ne že bych naváděl k likvidaci značení, ale já bych to tak nechal;-)))
stávající značení není jistě špatným nápadem, ale často mám pocit, že ho realizují lidé, kteří podle něj ještě nikdy nejeli na kole - nebývá vždy umístěno natolik jednoznačně, abych si byl jistý, kam vlastně trasa pokračuje nebo mě značka přivede na křižovatku, kde vlastně zase musím řešit / podle mapy/, kam mám vlastně odbočit. někdy stačí nějaký "vtipálek" značku otočit a už zase nevím ,kudy kam . řekl bych, že v neznámých místech se bez mapy neminu a značení je tak rázu pouze hrubě orientačního. rozhodně se nedá říct, že by plnilo bez problému svoji funkci. v našich podmínkách / i s přihlednutím k poměrně rozšířenému vandalismu/ by žluté značky na sloupcích měly být doplněny i značkami barevnými / malovanými na stromech, sloupech atd/, jinak se člověk stejně musí spoléhat na mapu a místní znalce.
Nasej partii to zlte znacenie celkom vyhovuje. Samozrejme vsak je, ze so sebou vzdy vozime aj mapu (dokocna ju mam stale v mapniku pred sebou). Mapa mi sluzi aj na to, ze lepsie vnimam okolie, viem ako sa vola ten kopec pred nami, a kde je zrucanina hradu (napriklad). Raz sa nam vsak stalo,z e sme vdaka "vtipalkovi", ktory otocil znacku, skoncili namiesto na ceste v riadnom bahne. Pokusili sme sa potom znacky otocit spat na spravne miesto (polovica partie zaostala kvoli poruche a tak sme im vlastne pomohli nestratit sa ).
Klub českých turistů je zcela neschopná organizace co se týče náprav škod na značených cestách i když je viník jednoznačně znám! Před lety jsem se snažil o nápravu jedné červené trasy z Mnichova Hrdiště do obce Zásadka, místní pozůstatej JZD tu cestu která léta letoucí vedla po okraji pole prostě rozoral. Ani po cca roce planých stížností se nic nestalo, i když tento čin byl jasně porušení vahlášek a navíc viníl byl zcela bezpečně znám. Obracet se na tuhle "bandu odborníků" je jako dělat kozla zahradníkem! Co se cyklostezek týče, zajímají je jen kilometry na mapě aby bala vykázána činnost. Reálný stav a někdy až zcela nereálná realita je to, co je nezajímá vůbec!
Michal
Nechci tvrdit, že je s KČT všechno v pořádku, to rozhodně ne. Na druhou stranu si ale uvědomuji, že na to, jaká je to organizace, která peníze získává kde se dá, tak ten kus práce co tu odvádí je obdivuhodný. Ne nadarmo se říká, že naše turistické značení v terénu jedno z nejlepších, ne-li dokonce nejlepší na světě... A většina z toho je založena na práci dobrovolníků - značkařů, což je v dnešní době také, myslím, rarita... V tom dobrém smyslu slova, ovšem...
Osobně na značení (ať už turistické nebo cyklo) taky někdy nadávám. Pak si ale stejně vždy uvědomím, že můžu být vlastně nadmíru spokojený, protože naše značení je opravdu jedno z nejpropracovanějších a nejlepších na světě. Na druhou stranu, pokud by někdo chtěl opravit pár chyb ve značení, dá se prý domluvit s KČT na výpomoci, pořádají nějaká školení pro veřejnost a zájemce může po jeho absolvování aktivně spolupracovat a pracovat na vylepšování značení, jeho obnovování apod.