Bydlím v obci Chýně na Praze Západ mezi obcemi Hostivice a Rudná u Prahy (nedaleko Zličína, odkud má vést v budoucnu cyklostezka až do samotné Chýně).
Dle mého názoru by nebylo od věci propojit Chýni s nedalekými turistickými trasami KČT způsobem, aby cyklisté z Prahy a okolí měli možnost se dopravit do pěkné přírody a terénu s mnoha možnosti jak pro MTB, tak pro crossy, ze Zličína po vlastní ose bez použití automobilu.
Z cílového místa se dá bez problému bez použití či jen minimálního použití silnic s minimálním provozem dopravit třeba na Křivoklátsko nebo Berounsko.
Pro Vás, které tato myšlenka alespoň z části zaujala, jsem připravil sohrn několika svých myšlenek + nákres případné trasy:
http://forum.chyne.info/viewtopic.php?p=7105#7105
Tu trasu jsem jednou jel při návratu do Phy - jestli je to takový zarostlý jakoby násep a cesta mezi polema... Nicméně na část u Chýně se už nenarazilo, možná byla cesta zaoraná. Tak se jelo do Chýně tou poutní cestou oklikou. Pro vytvoření stezky bych se přimlouval.
jojo, je to presne ta cesta. V lete jsem ji parkrat jel a pekne jsem nadaval, i pro fulla to byl hardcore. Po desti nesjizdne.
Tuto sobotu jsem to zkusil znovu, podklad byl zmrzly, tak to celkem slo az do Svarova. Ale ta polni cesta, ktera je v mape nacrtla, tam jiz zadna neni. Byla to vice mene ciste cesta po poli (bez vetsich hrud, takze to slo).
možná by nebylo od věci mrknout do katastrální mapy a zjistit jestli tam ta cesta není zanesená. a neplatí to jen pro tenhle konkretní případ. s tím rozoráváním cest už mi naši zemědělci dost se..u:-I
Včera mi starostka říkala, zajímavou věc, že prej dnes se nevyplatí stavět asfaltový stezky, protože skládkování asfaltu je obrovsky nákladné. Což je další proti......
A zemědělce taky nemám rád, když už na mapě ta cesta je, proč to musej zorávat.
BTW je tu docela boj mezi obcemi, které chtějí obnovit staré polní cesty (pro cyklisty, chodce) a zemědělci, kteří pak mají víc práce při obdělávání... A on to často je jejich majetek....
vůbec nezáleží jestli je to jejich majetek nebo ne. pokud je ten pozemek zanesenej v katastru jako cesta, nemůžou ho zorat. a pokud není ale ta cesta tam fakticky existuje nějakou dobu (nevim jak dlouho, ukažte se někdo, kdo do toho vidíte), tak se jedná o tzv. vydržení a zas jí nemůžou rozorat!!!
To máš zase pravdu... Ale pokud tam chceš obnovit, která v aktuální katastrální mapě není, tak jí tam těžko dostaneš...
Mě takhle vypekli zemědělci u Jenče, kousíček od Chýně...
Nasel jsem zajimavy odkaz na mapu, ktera obsahuje i oznacovaci cisla katastralniho uradu.
http://mapy.1188.cz/#pos=50.062013;14.184107@sc...
Z tohoto odkazu po priblizeni mapy muzete zjistit, ze cela cesta z Chyna az skoro do Svarova je v katastru zanesena a radne oznacena. Co tedy ted s tim? Jak je mozne, ze cesta neexistuje a je rozorana. Mame nejakou sanci o obnoveni takove cesty?
Nápad je to pěkný, ale síla jednoho člověka není moc velká. Už se jednou povedlo vytvořit Algida stezky (ale ty byly většinou po silniciích a v úsecích, kde stejně měly vzniknout), akorát nám znepřehlednily některé rozcestí, přesto autora oceňuji.
Tvůj návrh stezky krásný. Pokud Praha podle plánu postaví stezku až do Chýně, bude to super. Nevim přesně financování, ale myslim, že se na tom bude hodně prosazovat Praha.
Nedávno jsem četl, že vesnice se satelity hodně prodělávají na daních. Chýně tam byla jako příklad. Že nedostává tolik peněz a přitom musí budovat infrastrukturu. Nejsem si jistý, jestli by obce byly pro buduvání stezky napříč poly, pro někoho možná nepochopitelné, ale tam je souběžný asfalt, kde skoro provoz není, tak proč dělat cestu poly, když je tady asfalt (takhle se většina lidí chová).
Výhodou právě je, že obec plánuje vybudování nový cyklostezky mezi silnicemi od vlakového přejezdu směrem k silniční křižovatce V Hájku. Proto mě napadlo, že by nebylo od věci tuto plánovou stezku případně lehce modifikovat a když už, tak ji protáhnout třeba až do Svárova.
Praha by se toho mohla taky chytit a projekt z části financovat.
Ano, to s tím přidělování peněz/dotací do obecního rozpočtu je pravda. Čím větší obec je, tím má větší dotaci v přepočtu na 1 občana, takže samotná Praha je na tom nejlíp. Právě paradoxem je, že ty malé, většinou 'satelitní' obce mají mnohdy větší potřeby pro rozvoj infrastruktury než nějaké větší město. Minimálně v prvopočátku, kdy tam prakticky není infrastruktura žádná.
Já to myslel trochu jinak, nechci se tady věnovat problematice přerozdělování daní. Protože do toho moc nevidím a pokud přežiju ještě pár zkoušek, tak do toho určitě uvidim líp, když mám ten obor.
Myslel jsme daň z nemovitosti, kterou platí starousedlíci, ale novostavby jsou 15 let osvobozeny. Takže se počet obyvatel zvojnásobil, infrastruktura se musí rozšířit, ale obec má z téhle daně stejně a to i přesto, že se zvýšila (ne, že by to bylo nějak moc peněz)...
Z mého Středokluckého sobeckého pohledu je tu ještě jedna věc, pokud by tato stezka minula křižovatku v Hájku, stejně by lidé do Středokluk a okolí museli po silnici. A rozvoj mého mikroregionu mi je přednostní :-D¨
Přesto je tvoje aktivita chválihodná a proti takové stezce vůbec nejsem... :-) Hlavně vydrž..
Napsal jsem to trochu špatně. Cyklostezku bych vedl těch pár metrů i k napojení na cyklostezku Algida u Hájku, která dál pokračuje směrem na Hostivici. Přejel bys opravdu jenom pár metrů a byl byl na cyklotrase 0081 na Jeneč a Středokluky.
Znám to tam, jezdím tamtudy přes Hájek po silnici. Ten tvůj nápad je skvělej, plně podporuju, zvlášť pokud to nebude asfalt. Je sice pravda, že ta souběžná silnice je dobrá a rovná, ale bohužel na ní - jako všude - v posledních letech dost zesílil provoz aut a s dětmi si na ni troufám dost nerad :-(
Jiná věc je, jak to zařídit. Nemám s tím žádnou zkušenost - co se pro to dá udělat?
Bohužel s tím taky nemám zatím žádnou zkušenost, ale aspoň jsem se pokusil nadhodit nápad, snad se z toho něco vyvrbí.
V dnešní době spíš platí, že je potřeba mít hodně známých na úřadech apod., protože někdy prosadit a zrealizovat rozumnou myšlenku je u nás tvrdý oříšek.
Možná by do toho mohla i částečně promluvit ČEMBA, ale ta se podle mého mínění spíš specializuje na stezky více přírodního charakteru.
Můj osobní názor ale je, že ne všude je potřeba lít drahý a neekologický asfalt (ten patří spíš do města, kde jiná varianta ani nelze prosadit) a cyklostezka, kterou navrhuji, by byla podle mně zrealizovatelná bez použití asfaltu. Navíc by, co se týká nákladů, vyšla několikanásobně laciněji.
Budovatelé cyklostezek by se mohli zaject podívat na stezky v okolí (a částečně v intraviánu) Kladna. Asfalt tam takřka nepotkáš, přesto jsou dobře sjízdné ...
8-)
O tom sem psal níže.. Taky nesmíš zapomenout, že stezky v zástavbě na západě sou ze zámkovky a asfaltu, na druhý straně po silnicích.
A tam maj stejně zázračnou směs a zdá se mi, že to taky občas opravujou... Ten matroš je neskutečnej...
Taky myslim, že to je skvělej nápad. Jezdí, z Hostivic tou polňačkou do Hájku a kdyby tam byla ta trasa, tak mi stačí sjet kousek na Úhonice a pak vpravo. Takže máš taky moji podporu
Jojo, podle mě se nejedná o žádné utopistické řešení.
Stačilo by obnovit tu polňačku mezi silnicí vedoucí z Úhonic do Jenče a silnicí 101 z Ptic do Červeného Újezdu (v turistické mapě je zaznačena po celé délce, kousek je dokonce asfalt) a pak už by zbývalo dodělat pouze pár stovek metrů nové stezky.
A že by mi naprosto stačila i taková komfortní polňačka, která vede z Hájku do Hostivic. Skákal bych radostí. Hlavně, když člověk nemusí jezdit přes rozorané zablácené pole nebo po silnici, kde např. s dětmi opravdu riskuje.
Řekl bych, že by nemuselo být finančně extrémně náročné obnovení nějaké přírodní cesty v místech, kde v minulosti existovala a dodělání další.
Aby se po ní dalo rozumně jezdit i po dešti či přímo v dešti, stačilo by podle mě vysypat povrch nějakým štěrkem a byla by z toho prakticky bezúdržbová vynikající stezka.
Otázka je, jak by se to líbilo vlasníkům pozemků a jak zajistit, aby tyto obnovené stezky neničila těžká technika.
Problém je, že ten štěrk a další podobné povrchy se pomněrně rychle smejou, zanesou a bůhví, co ještě...
Jediná stezky přírodního charakteru, která splňuje moje podmínky a která je stále taková, jakou si ji představujeme je ta kolem kladna. Nevim z čeho je, jak často ji opravujou a jaktože zrovna ona je takhle stálá, ale třeba naše stezky ze zdánlivě stejného materiálu (Hřebeč - Běloky, Bělok - Středokluky) měly stejný povrch zezačátku, ale už nemají, asi po 3 letech.. :-(
Ty stezky sice neznám, ale myslím, že bude záležet jak se udělá podklad a jak se utuží.
Kopie z mého příspěvku do "čembího" fóra http://www.cemba.cz/forum/index.php :
Ústřední pozemkový úřad - pozemkové úpravy => možnost obnovy polních cest ?
Viz http://www.upu.cz/ . Tam si lze zjistit, která k.ú. jsou na řadě pro pozemkové úpravy, kdy bychom snad mohli požadovat, aby byly zprovozněny ty polní cesty, které logicky spojují navazující lesní cesty s vesnicemi, místními komunikacemi či silnicemi I-III. třídy a které jsou zaorané, zarostlé nebo vyjeté v tak úzkém úvozu, že tam neprojede už ani traktor......
Zajímavé je i počtení v občasníku Pozemkové úpravy. Otevřel jsem si Pozemkové úpravy č.62 prosinec 2007 (pozor to pdf má cca 3,5 MB) a zrovna tam píší o vítězce soutěže polní cesta roku (Skřípov - Šubířov, okres Prostějov). Jde shodou okolností o cestu, kterou jsem projížděl pracovně loni v létě. Samozřejmě je to teď asfaltka široká cca 4 m v koruně. Škoda deseti miliónů, tam by stačilo vybudovat vozovku z MZK či kalenou vozovku......