hele mam jednu prihodu a dodneska nevim co by se delo kdybych tomu nezabranil oč šlo : jel jsem vlakem s kolem z MB a jel jsem stejnym vlakem co parta nejakyho detsky cyklo tabora bylo jich asi 20.Vlak je az do Vrsovic a oni vystupovali na hlavaku.Kdyz si prebirali koal tak jsem se jen tak nahodou podival z okna a vidim jak moje milovane kolo nejakej capek odvazi pryc!!! V tu chvili jsem zacal silene rvat at ho vrati zpatky a cejtil jsem hrozou bezmoc nastesti mu nejakej vychovatel zastavil a kolo vratili jen opravdu nevim co by se delo kdybych z okna nekoukal.
Kdyz jsem pak ve Vrsovicich kolo prebiral lezelo na zemi pod dalsima kolama mel jsem zvohlej kotouc a jako nahradu mi pruvodci nabizel uplne cizi pumpicku.
Asi uz mam stesti anic podobnyho se mi znova zatim nestalo
Já to moc nevyužívám, ale když už tak většinou v té lokálce na Benešovsku, když se zapomenu a kochám se se a na záteční cestu domů už nezbývá čas :o)) Ale tam se kolo přepravuje s sebou ve vlaku. Takže na něj vidím a nestane se mu nic. Jinak díky tomu, že mám lehokolo a jsou z něj ve vlaku vždycky vyprsklí a nevědí co s ním, tak když jsem jel někam dál a dával do úschovnýho vagónu, tak jsem si ho tam dával sám a připevňoval taky sám a v několika případech mi bylo dovoleno s ním i v tom vagonu, jet, protože se od něj prostě nerad vzdaluju dál než na dohled.
Vlakom cestujem s bicyklom pomerne casto a nikdy sa mi s nim nic nestalo. Vlak je pre prepravu bicykla na velku vzdialenost asi najvhodnejsi, hlavne ked nas ide vacsia skupina.
Jo, ale na velkou vzdalenost si to predstavit klidne uz umim, na 2x jednu zastavku, jak pisu niz, je to silenost :o)
Ale uz sme sli aj na kratsiu vzdialenost. Niekde od Pisku do Budejovic. Bolo nas asi 12 a bol tam len ejden vagon so sirsou chodbickou kde uz mimochodom dva bycikle boli. Uz na stanici nam predavac listkov odporucil, aby sme sa roztiahli po celom nastupisti a nastupili po dvaja do jedneho vagona. Pri bicykloch sme vsak museli stat, lebo zavadzali pri vsytupovani ostatnym, ale nikto nam nic nehovoril, sprievodca uplne v pohode. Ked maju hytlak, tak to riesime tak, ze dvaja vyskocia do vagona a dalsi im podavaju bicykle. Skoro vzdy ideme vacsia skupina, to je potom vacsia zabava.
Ja jsem takhle jel jenom jednou, ale byla to katastrofa. Uz jenom vyskrabat se s kolem pred sebou a vtlacit ho mezi ty madla na plosine vagonu (ono se to predni kolo rado sklada i s riditky na stranu :o) , pak se s nim vytocit v chodbicce, pak ho slozite veset mezi ostatni bicykly na ty "specialni" haky ve vagone (a la jezek v kleci, nehlede na strach, kolik spic mi to vytrha...). A to jelo malo lidi. Mozna, ze jsem mel jenom smulu na nejakej blbej typ vagonu nebo co, nevim. Navic jsme jeli 2 zastavky s prestupem- tj. 2 x 20 Kc a dvojita prace. Co potom delaji cely rodiny cyklistu, kdyz nekam chteji jet? Udrenej tatka, nervozni pruvodci? A odreny kola?
Moznost poslat kolo nekde v jinym vagonu mimo dosah svych oci nehrozi, nevim, z koho a jak bych pak vymahal ev. skody... :o(
a proc jezdit vlakem? neni lepsi jet po ose?
No po vlastni ose je to fajn,ale kdyz jedes na druhy konec republiky a dovcu mas limitovanou,tak ti nic moc jineho nezbyva.
a sou i další případy, kdy není (aspon pro mě) zajmavý jet po ose. sem z nymburka a když si chci jeden den protahnout tělo po kopečkách, vlak je to pravý. jizerky, krkonoše, orlický hory, podorlicko, brdy, středohoří, posázaví...
nemusim se vracet na stejný místo
jo a pivo si můžu dát svobodně hnedle po dojezdu na nádraží a dalšího kapra do vlaku (dva, tři...:-P)
Já mám stejně dobré zkušenosti. Mám taky dojem, že cyklista už není pro České dráhy přeludem jako před 5 lety.
Já teda i na dlouhé vzdálenosti preferuju jet na kole, ale párkrát (cca 4x) jsem už vlakem jel. Úschovy během přepravy jsem se zezačáktu taky trochu bál, ale nakonec jsem zjistil, že je to v pohodě. Většinou jsem narazil na prázdnej hytlák, naložení širokýma dveřma je bez problémů, sám jsem si sedl do stejnýho vagónu (oddíl pro vozíčkáře je skoro vždycky prázdnej) a jel jsem. V každé stanici (u rychlíku to není zas tak často) vykouknu z okna, jestli náhodou kolo někdo nevykládá. Každopádně jsou to menší nervy, než u spoluzavazadla, kdy kolem kola furt někdo chodí, kolo zavazí atd.
Ale moje zkušenosti berte s rezervou, hlavně ti, kteří jezdíte do nějakých cyklisticky zajímavých míst v turistické špičce (což není můj případ).
Já teda mám s přepravou kol spíše lepší zkušenosti. Jezdíme s celou partou a vlak nám pomáhá dosáhnout větší akční rádius než jezdit dokola kolem Brna. Jsou i tací, co jim to vyhovuje, ale nám vlak pomáhá rozšířit i jednodenní výlety na obrovský region. V Brně máme docela dobré, že tu vlaky jezdí na všechny strany. Zkrátka, já na přepravu kol nemám jiné připomínky než občas kapacitní. Dobře tu spolupracujeme i s OPŘ, takže pokud je třeba řešit nějakou cestu osobně, vždy se s drahami domluvíme.
Mam zkušenosti s přepravou kol ve vlaku Eurocity z ČR do Slovinska, Rakouska, Itálie a také zkušenosti s přepravoukola v italských běžných linkách, žádný problém, pohoda. Pravda EC u nás a EC v zahraničí se vůbec nedá srovnávat. Jinak se mi moc libí že všechny vlaky, kterými jsem kolo přepravoval (bohužel v čr tohle neplatí)mají vstup na stejné úrovni jak nástupní ostrůvek. v praxi to znamená, že pokud cestujete na težko v klidu vědete pěkně dovnitř. Žádný tahání do schodů jako u nás... Mám ale pocit, že na většině významějších nádražích jsou nástupní ostrůvky na stejné úrovni, takže teoreticky stačí \"už jen vyrobit\" vagońy do kterých by se pěkně vjíždělo.
To Taliansko by ma zaujimalo. Niekde som sa dopocul, ze v taliansku sa takemr viobec nedaju prepravovat bicykle a ked tak len pskladane do krabice. Je to inak? Mam v plane niekedy ist Via Claudia Augusta a jednu cestu by sme sli vlakom (do Benatok napriklad).
Mno ja mám zkušenosti s přepravou kol ve vlaku v Itálii v oblasti Merana...a take Bolzana. Žádný problém, prostě si koupíš jízdenku pro sebe + jízdenku pro přepravu kola, pěkně si vjedeš dovnitř, kolo můžeš případně připoutat (jsou tam na to popruhy). Nebo mužeš kolo držet (pokud jedeš jen kousek nebo na těžko tak nemá cenu to poutat). Žádný skládání do krabice...jen musíš do správného vagonu, který kola přepravuje(řazení vagónů se dá najít na nádraží, případně se zeptáš výpravčího na stanici, nebo u prodeje jízdenek).
Protože nejlepší cyklistika je vlakem
Ne, nejlepsi je po vlastni ose. Vlak je nejlip druhej.
Já mám zkušenosti spíš špatný. Ne, ještě mi nic neukradli ani neponičili, ale drtí mě to zvedání kol do hytláku (když na těžko), nesmyslně malé prostory na "přepravu kol" případně neustále přendavání kol zleva a doprava podle perónů, hlídání atd. Plus vymaštěné jízdní řády. Asi je to ale tím, že jsem zmlsaný z Německa, což se projevuje tak, že když musím jet s kolem z Chebu do Děčína, jedu radši právě přes Německo. V klidu a jako člověk. Jednou jsem dával kolo k přepravě (v Chebu) a ta přepravní perón managerka si na něj sedla a šněrovala si to 100 metrů k hytláku (celopéro se šlehačema, já 187 cm, ona 165) a málem to napálila do sloupu a pak zase málem spadla do kolejí.Když někam musím, řeším to spíš spolujízdou s kámošema co mají mikrobus nebo náklaďák, už mi ale vzal kolo i normální linkový autobus (Vary-Plzeň, pak jsem pokračoval do na Strakonice a dál. Ušetřil jsem pár hodin a užil si to tam, kde jsem chtěl).
To je těžko, poslední dobou se přidávají kvůli kolům velké vagóny, aspoň z Prahy na moravu. S koly jezdíme celkem často a vzhledem k tomu že jsem žena nádražáka (to není chlubení)tak vím že: je slušnost pomoct s nakládkou, vzít si od průvodčího jízdenku s tou oranžovou samolepkou a nejlépe zkontrolovat, jestli druhou půlku lepí fakt na moje kolo a ještě si radši hlídat, jestli náhodou někde to moje kolo nevykládají (samozřejmě kolo je nutno co nejvíc "očesat")... ...dále mně také bylo řečeno že ke služebnímu mám jít co nejrychlej, nejlépe dopředu zjistit, kde je, protože jinak zpozdíme vlak, že páni, co vymýšleli jízdní řády na nakládání kol nepamatovali (a je fakt že jsem zažila mladé bikery jak si šli po celém peróně ke služebnímu celkem pianko, však vlak počká a když to výpravčí stopoval, dalo mu to 8 minut). A kdo si nechává vozit kolo ve vlaku musí trochu počítat s tím, že pokud je plný vagón kol, tak že zrovna zacházení s ním nebude v rukavičkách.... ...ale jak jsem zjistila tak v rakousku se s kolama také nemazlí, já jsem v salzburgu hledala v hitláku svůj blatník na odpruženou vidlu.... a jak se praví, že v rakousku musíte mít v osobním či spěšném vagóně kolo ve stojanu, jinak bude zle, to vůbec není pravda, oni mají specialitu půlené vagóny -půlka kola/půlka sedačky a v té půlce pro kola je to kolikrát fakt naprané jak seno (a háky na stropě většinou prázdné max. na nich nějaké drahé kola), ale zatím jsme si vždycky to svoje kolo z té hromádky vyhrabali a to jsme v klidu až do cíle seděli ve druhé půlce... ...to se u nás v našich vlacích, kde si kola vozíme "při sobě" kde sedíte kolikrát hned za dveřma a v panťáku přes uličku, stát nemůže, české ručičky jsou nenechavé a proto v česku vždy ve střehu