V ponču se dá jet, celkem dobře chrání před deštěm, ale strašně brzdí. Je to plachta postavená napříč směru jízdy. Pro svižnější jízdu je vhodnější nepromokavá bunda, nebo se dělají i cyklistické igelitové pláštěnky do pasu s dobrým odvětráváním v bocích. Nohy se většinou nechrání, ono ani to pončo to nezajišťuje. Kdo jede do vysloveně deštivého kraje ten většinou vozí ještě nepromokavé kalhoty.
Opět je tu problém s odvětráváním potu. Do určité míry to zvládne membrána. Ovšem membránová větrovka za sucha a jen v chladnu špatně slouží. Málo totiž větrá. Pro opravdu rychlý pohyb se většinou volí bunda bez membrány, která dobře větrá, chrání před větrem a před deštěm jen velmi omezeně.
Třeba tahle pláštenka. Nepromokavá bunda do pasu s odvětráváním.
https://www.cyklodiskont.cz/cyklisticka...
Na cestoání na kole s rodinou jsem používal pončo, ale nejezdil jsem v něm. Když začalo pršet, tak jsem si vzal pončo a počkal až pršet přestane. Na pěší turistiku pončo používám. Chodí se v něm dobře, pokud nefouká moc vítr nebo se člověk nepohybuje v terénu, kde už je pro postup potřeba i rukou. Ale opět nejlepší je vzít si pončo a sednout si pod strom na kletr a počkat až pršet přestane. Na tohle je pončo nejlepší.
Jako ležák teda pončo asi nee, ale používám tady tu bundu k těžké spokojenosti. Ten komplet bych asi preferoval, bo pončo už na "dlouhé" cestě není nejlepší a na krátkou jde použít i ten, no deštník...
https://dodeste.cz/komplet-element-s-kapuci-zluty
Pončo se i hůř suší než kalhoty s bundou, stačí ramínko, pokud pončo nemůžeš někde venku hodit přes sušákovou šňůrku.
Taťka kdysi míval speciální pláštěnku na kolo. Nahoře kapuca, pod ní něco přes ramena a záda a vepředu plachta od ramen ke koncům řidítek, chytala se tuším nějak za zápěstí. Nevím, jestli se něco takového ještě dá sehnat.
Mně osobně připadá lepší si místo pláštěnky přibalit suché oblečení a v cíli se převléknout. Stejně bych se pod igelitem potil tak, že bych byl mokrý úplně stejně jako od deště.
Myslíš toto? Ale jak už Brahma psal.
https://www.jurek.biz/Jurek-Plastenka-CYKLO...
Na kole je vždycky mokro, je úplně jedno jestli v ponču, membránovce, nebo v dresu.
Problém je jinde, a sice jestli věci uschnou do druhého dne a nezapaří se do smradu, což s oblibou dělá bavlna a umělé vlákno.
Pokud nechceš prát a sušit každý den, jezdi ve vlně a přihazuj k tomu nějaký typ bundy, ideálně membránové.
Pokud pojedeš ve slejváku, budeš mít nohy a boty stejně durch mokré - a takové boty taky nerady schnou - takže ještě ideálně jezdit v tretrách, ale ani s blatníky to není záruka sucha.
Máme a používáme celá rodina už spoustu let pončo od Jurka:
https://www.jurek.biz/Jurek-Plastenka-CYKLO-UL...
Máme tedy takovou žlutooranžovou barvu, co už se nedělá, ale je do deště praktické ještě trochu víc díky té barvě.
Dokonalé není, ale... s klidem jej doporučím.
Jezdím do práce na kole téměř denně. Jedna cesta kolem 3 km (nejkratší verze, čili ráno), fakt městem, čili po rovině, mimo hlavní silnice. V práci bez možnosti sprchy, tedy zpravidla jedu "v civilu do kanceláře". Takže bez výkonů s minimalizací propocení se, max. v kanclu přehodím tričko.
Zatím se mi nejvíc osvědčilo pončo z decathlonu (starší model asi tohoto: https://www.decathlon.cz/p/cyklisticke-ponco... ) - důležité je, že ten zadní díl se v mé verzi dá zapnout kolem pasu, takže nejsi jako batman, přední díl krásně drží přes řidítka. Švagrová má podobný model z tchiba, možná by měl podobné i lidl. Výhodou je, že to relativně větrá, na ten kousek to stačí, přijedeš max. s jemně pocákanýma botama, ale to stejně jako každý, kdo jde od zastávky...
K tomu důležitý doplněk je kšiltovka - neprší do obličeje a na brýle, takže i vidím na cestu (ano, helmu nenosím, bo účes)...
Nepromokavou bundu a kalhoty mám taky, ale to je spíš na delší cestu, doplněno návleky na boty. Pro cestu do práce je to dost zapářka, fakt jsem přešla na to pončo...
V popisu čtu, že umožňuje až 2h jízdy v dešti. V čem je problém, že víc ne, když to má být nepropustné?
Já si dost oblíbil Decathlon, co je na konci Tábora směrem na Sezimovo Ústí, bývám tam často. Decathlon má zajímavé popisky: např. u kalhot je napsané "vhodné pro lehké vycházky do 4 hodin", nebo u bundy "pro náročnou turistiku do 6 hodin".
Co se stane po uplynutí toho času, to jsem nezjistil :-)
Nicméně někdy v roce 1985 jsem koupil sušák na prádlo nad vanu, a v návodu bylo psáno "při předepsané instalaci udrží váhu 10 kg po dobu 8 hodin". Jednou jsme to fakt zatížili přesně deseti kily (vážili jsme na váze) a nechali to tam 10 hodin - nic se nestalo :-)
Už jsem pochopil k čemu potřebujete pončo...
Moje 1. otázka: vozíš jej pořád s sebou pro případ deště, nebo se ráno podíváš jaké má být přes den počasí, a podle toho si to na ten den bereš?
Moje 2. otázka: Jezdíš úplně každý den, nebo se ráda vyhneš jízdě v extrémním počasí? Myslím tím větrno, bouřky, slejváky, náledí.
Moje 3. otázka: Už se ti stalo že vše nešlo podle plánu, tzv. špatný den, ve kterém jsi měla třeba defekt, extrémní počasí, přijela jsi kvůli tomu do práce třeba bez účesu, se zpožděním a pěšky?
Moje 4. otázka: Jezdíš oblečená v dress-code typu kostýmek, sukně apod., nebo máš praktické oblečení typu kalhoty, triko, mikina.
Nemusíš odpovídat pokud nechceš, ale předem za to děkuji!
;)
I ty zvědavče... Takže:
1. Pončo beru, když ráno prší nebo když vím, že odpoledne nepojedu jen přímo z práce a déšt věští.
2. Jelikož to mám na kole nejrychlejší - 12 minut od zámku k píchačkám (pěšky je to 30 a mastnou tyčí nevím, bo to jsem ještě nezkoušela, to bude asi nejdéle), tak jezdím opravdu skoro pořád. Nejedu jen když je náledí (čerstvý sníh nevadí) nebo pod -10 (což ovšem v našich končinách často nebývá). V tom případě pak jdu pěšky nebo mne hodí manžel.
3. Pokud defekt vidím ráno v kolárně, zanadávám si a vezmu případně jiné kolo (jak děti dorůstají, použitelná městská kola přibývají), případně jdu pěšky (a přijdu pozdě). Pokud mám defekt odpoledne, řeším podle potřeby - dovedu kolo domů nebo ho nechám u příhodného stojanu a řeším, kdo mi ho doveze).
4. Jako nedá se jezdit v dlouhé úzké sukni (teda ani krátká úzká není nic moc). Jezdím v kalhotech+triku/košili+svetru, v sukni volné i kostýmní, šatech pohodlných i kostýmních úředních - podle potřeby. Případně si to sako nechávám pohotovostně v kanclu. Nejezdím v žabkách nebo pantoflích, vždycky min. sandály přes patu...
Jinak bydlím ve městě, kde na kole jezdí kdekdo lecjak - potkáš puberťáka v kapsáčích, mikině a sluchátkách, stejně tak montérkáře, slečnu v minisukni a žabkách, i úřednici v kostýmku a lodičkách, občas tito uvedení klidně předjíždí závodníka v elasťákách... Jezdí tu i týpek v turbanu na hlavě, bez bot, ale s přepravkou na nosiči...
Dobrý den, jezdím oblečená v cyklo oblečením, denně do práce, pončo sháním na to když zlehka prší a nebo mě zastihne déšť kousek od práce, tak je to si myslím rychle řešení na dojezd i ve větším dešti, v létě když zmoknu tak to neřeším pokud je teplo. Jen Nevím jaké si pořídit našla jsem ponča okolo 700 a okolo 150kč a Nevím jaký je mezi nimi rozdíl, jestli v materiálu nebo nevím ???? jinak do velkeho deště, když vidím doma, že prší, tak oblékám pláštěnku (kalhoty a bundu)
Spíš bych pořídil takové cyklooblečení, aby v něm nebyla zima, když trochu zmokne. Moirové tričko, tlustší dres apod..
Rozdíl v těch pončech bude nejspíš v materiálu. Ty ceny zhruba odpovídají tomu, co jsem nedávno vybíral v jednom armyshopu: za 150 byl jednoduchý PVC "igelit" bez jakékoli výztuže (stačí natrhnout o něco ostrého a je v pytli), za 700 pogumovaná tkanina (ta by měla vydržet i průjezd křovím).
NO, ty kolem 150 Kč budou asi jen igelitová pláštěnka, ten Decathlon už je sofistikovanější umělotina-látka s opravdovými švy. Na druhou stranu je ten dekáč přece jenom objemnější. Za mě je na něm super ta možnost ukotvit zadní díl a nebýt Batman...
Záleží taky na tom, jak svědomitě si ho budeš brát - já ho buď vezmu cíleně ráno, nebo ho prostě nemám, není to velikost, kterou bych standardně nosila všude s sebou nebo ho nechávala někde na kole. Pro nechávání na kole bych volila tu variantu 150 Kč, aby mě nemrzela ztráta...
Jo a zásadní u ponča - když ho máš přes řidítka, udělá se v něm loužička. Vždycky. A je veledůležité si ji při sesedání nevylít do bot :-)
Při vzdálenosti 3km a rychlosti třeba 15km/h to ujedeš za 12 minut. Na to abys po dobu 12 minut nezmokla ti stačí pohled z okna. Na to nemusíš s sebou tahat pláštěnku. Pokud už vyjedeš do deště a nebude zrovna pršet jako z konve, tak za 12 minut nestačíš moc promoknout. Opět by ti mohla stačit obyčejná bunda.
Pohled z okna může stačit jedině na to, aby se člověk rozhodl, zda si obleče tu pláštěnku hned, ne? Že by pomohl k tomu, aby si ji vůbec nemusel brát, to tak úplně nevím, jak. :-)))
Prostě chvilku počkat, až ten mrak odejde a pak teprve vyjet. Na delší cestu se dá ještě koukat na radarové vnímky počasí. Já jezdím do práce 8 km a tu díruv mracích najdu skoro vždy. Jezdím v bundě, která udrží mžení nebo krápání, déšť nikoliv. Zmoknu jen velmi výjimečně, když někam prostě musím a nemohu počkat.
Iluze, bo většina z nás se přemísťuje na poslední chvíli, bo ještě toto a tamto. A pak odpoledne zpátky. Na to ráno pohled z okna nestačí, ale v tom ponču může to kolo tlačit...
No já to chápu. Já mám skoro volnou pracovní dobu. Chce se po mně, abych dorazil alespoň před obědem a za měsíc měl požadovaný počet hodin. Pak pro mne není problém 1/2 hodiny počkat, až se mrak přežene. No a ráno mohu vždy ještě jet MHD s deštníkem a v suchu.
Zmokne ti účes.
To měla být moje 5. otázka, a sice jak dlouho Evče trvá cesta do práce, protože může jezdit cíleně pouze dvounásobnou rychlostí chůze, tedy do 10km/h, což by bylo kolem 20minut cesty příjemně aerobním tempem.