Včera jsem doma v kuchyni provedl další přestavbu představce a řídítek. Tohle je snad už definitivní verze. Jen byl docela problém ta řídítka navléknout do představce,který se stahuje jedním šroubem. Byla použita hrubá síla a podařilo se to. Dnes jsem to jel vyzkoušet a doladit nastavení. Sice foukal vítr,ale bylo 10 stupňů. Při návratu po tmě stále ještě 8. Teď jen doufám,že hliníková řídítka vydrží.
Jen aby ti to kolo díky těm křídlům neuletělo.
Neodpružená kola už tedy vídám málokdy, spíš tedy vůbec. To musí strašně drncat.
Jsem člověk,který byl zvyklý jezdit v terénu s traktorem. A tohle kolo jsem dostal od kamaráda,kterému roky stálo v kolně. Převody to má 3x7 a mně nevyhovovala především ta řídítka,která byla pod úrovní sedačky. Jinak jsem to jen musel přezout ze starých zpuchřelých plášťů na nové,vpředu jako originál 1,95 a vzadu širší 2,1. Dál jsem už jen doplnil povinnou výbavu. Více nic.
Docela fajn,
vyšetřil jsem chvilku na projetí. Vydal jsem se po větru na východ (Vinoř, Jenštejn, Radonice, Dehtáry, Svémyslice, Zeleneč, Mstětice -tam pár desítek metrů doleva na cyklostezku vedoucí zpět do Mstětic a stejnou cestou do Radonic a z nich přes Satalice domů. Lehce přes 27 km, za cca 1,5 hodiny. Jednu chvíli jsem měl do mírného stoupání pocit, jak mně to "pěkně jede", ale měřící tabulka u cesty ukázala 18 km/hod -čili ani pro trojkolku žádná velká sláva :-(.
Dnes byl podle předpovědi asi na dlouho poslední den s rozumným počasím,kdy se dalo vyjet. Tak jsem dál testoval řídítka. Bylo jasno a docela teplo. Krásná projížďka. Když jsem se vracel domů,tak na teploměru u pumpy svítilo 9 stupňů.
Na sportovním výkonu není důležitý výkon, ale jak se u toho vypadá. Cca 70 km přes Vyšehořovice, Vykáň Mochov, Zápy, Černej most a jiné prdele. V Kolodějích jsem se přimotal k novoroční česnečce, kde se hrály písničky z první répy. Tak nějak jsem svým příjezdem zcela neplánovaným do programu zapadl :)
Po víc než 2 měsících marodění, odpočívání a úspěšného nabírání mnoha kil jsem si dnes konečně zase vyjel. Naplánoval jsem si kolečko naši splašenou rovinou a vyrazil. Po 15 km jsem myslel, že to zabalím, ale bylo mi líto to ukončit když jsem věnoval tolik času přípravě a oblékání. Po 25 km jsem se rozjel. Po 55 km se mi zastavil motor. Za pomoci rychlých cukrů jsem motor opět nastartoval a roztočil nohy. Po 72 km jsem dojel zase domů.
Pěkné počasí, pěkná projížďka, docela dost cyklistů, ale když jsem dojel domů měl jsem toho po těch 72 km právě tak dost jako na podzim po 140 :-)
Dnes jsem změnila trať a zajela zkontrolovat elektrárnu. Na zpáteční cestě jsem jela 16 km (z Miroslavi na Pravlov) po tak mizerné silnici, že jsem si ke konci raději přidala padesát metrů výškových, než po tom jet ještě ten poslední kilometr až do Pravlova. Podle mapy.cz přesná stovka, podle tachometru 101 km, v Miroslavi jsem si objela náměstí, abych si obhlídla tamnější cukrárnu, ale už měli zavřeno. :-(
Žádný sníh, nemrzne a mělo být bez vody, tak jsem dostal nápad jet se podívat na kopec Zvičína, nebyl to úplně šťastný nápad :-)
Prvních 30 km bylo v naprosto otevřené krajině a snad trvale proti 5 m větru, takže jsem dojel pod stoupání a měl jsem toho docela dost. Krátká svačina a chvilka pauzy docela pomohla, tak jsem těch 18 km většinového stoupání dal docela dobře, pomaleji něž jindy, ale dal. Jen jsem vyjel nahoru a dal si hrnek horkého čaje, tak se silně zatáhlo a i když mělo být sucho tak začalo drobně pršet a v teplotě těsně nad nulou a s lehčím větrem to nebylo nic moc. Takže hup na kolo a rychlý sjezd do vesnice. Po sjezdu 200 výškových metrů jsem jsem zastavil aby se podíval co mě čeká. Jen jsem zastavil tak přestalo pršet a vylezlo příjemné sluníčko, takže nasedat a pokračoval jsem po trase domů.
Nakonec to dopadlo docela dobře a projížďka se vydařila, jen jsem o trochu víc příjemně unavený než vloni :-)
A kilometry? Jako u Bati, 99 km a 1.090 výškových metrů.
Větrné,
jen kousek po "nedokončené" cyklostezce, pak už po málo používaných silnicích do Kostelce nad Labem. Mostek za Mratínem stále neprůjezdný, a můj odhad při minulé jízdě byl správný-trojkolka se na nouzovou lávku nevešla. Musel jsem ji zvednout kolmo na zadní kolo a s určitou dávkou ekvilibristiky, ji proháčkovat nástrahami opěrného zábradlí a svislých sloupků, které ho držely. I cyklostezka podél Labe byla asi na čtvrtině trasy stejně "hrbatá". Možná i proto jsem potkal v protisměru jen tři cyklisty. Technicky bez problémů, jen z Brandýsa byl silný protivítr, závěrečná třetina z 37 km byla dost náročná, celkem cesta trvala dvě a půl hodiny. Ještě že se mohu "vymlouvat" na to zdržení s lávkou :-) .
Pěkný slunečný den přímo volal po projížďce. Přes Praskačku a Lázně Bohdaneč jsem to vzal do Přelouče a ještě kousek za a pak přes Choltice, Pardubice, Kunětickou horu a Hoděšovice zase zpátky domů.
Vyšlo z toho moc pěkných 117 km, ale málo výškových metrů, je to víc rovina, ale o co méně výškových metrů o to bylo víc větru a tlačit to třeba 10 km proti 8 m větru ty kopce vyrovnalo.
Potěšilo mě město Pardubice když přes Labe ze Svítkova do Rosic udělali vedle stávajícího starého úzkého mostu, kde se jezdí kyvadlově, udělali pěknou lávku pro pěší a cyklisty. Už jsem tam dlouho nejel, tak to bylo příjemné překvapení.
Pěkné počasí vytáhlo docela hodně cyklistů.
Stálo to za projížďku a pořádné provětrání.
Ta lávka je tam už několik let. Horší je to s průjezdem pod železničním mostem přes Labe do doby, než postaví nový.
Víc než dva roky tam být nemůže, když jsem tam jel naposled, tak tam nebyl připravený ani materiál.
Pod železničním mostem se dnes dalo normálně projet, byl tam slušný provoz cyklistů a chodců. Když se tam nepracuje, tak to asi jde. Jinak objížďka není nijak velká.
V sobotu azuro, tak jsem si troufla na Vysočinu. V Náměšťi nad Oslavou jsem si prohlídla zámecký park a opravená most...
... pak jsem to vzala přes Stropešínský most nad přehradou k elektrárně. Rovných sto a tisíc výškových metrů.
Sto tisíc výškových metrů? A to létadlo jsi měla soukromé?
Koukám, že pro některé píšu moc složitě. Není to poprvé, kilo bylo zas nepochopitelné jinému. Ale co už, když není, ani čert nebere.
Koukám, že na tebe je zase příliš složitá Pepíčkova ironie :o)))
100+1000 není 100 000
Bára to napsala zcela správně.
Vtip máš dobrý, ale stojí na vadném předpokladu.
Dnes to po práci vyšlo :) zas cca 40 na starý plečce. Na delší dobu asi naposled. Zasejc se slibuje hnusnej sníh a pak mi vopravěj koleno.
Letošní první stodvacítka :-)
V předpovědi pěkný slunečný den a jen mírný vítr, nebylo nad čím váhat když avizují sníh.
Dopoledne jsem vyjel a přes Horní jelení jsem dojel do Chocně a dál do Brandýsa, pak přes Vrbice do Kostelce nad Orlicí, přžes Lično a Ostašovice do Bolehoště a pak přes Třebechovice a Běleč zpátky domů.
Počasí bylo přímo ukázkové, pěkně se jelo, dalo to krásných 121 km a 1.130 výškových.
na fotkách Choceň - splav na Tiché Orlici a rozhledna Vrbice nad Kostelcem nad Orlicí.
Hm pěkný a dlouhý výlet.
Já jsem dnes jel k zubaři, tak mi to hodilo po Praze 30km a ne obvyklých 16km. V poledne mi na cestu svítilo sluníčko, tak se jelo podél Vltavy po stezce zvesela. No a hlavně mám novou korunku na zubu a tak můžu zase kousat na obou stranách, SLÁVA!! Takový nový zub dokáže potěšit. Zítra to oslavím řízkem. :)
Jen takové "blbnutí" na ještě stále uzavřeném úseku opravené silnice. Vrstva sněhu byla taková, že už trochu brzdila, ale o to ochotněji šla trojkolka do smyku při ostřejší změně směru. Po silnicích s velkým provozem (bez dostatečně široké krajnice), nejezdím, a ty vedlejší nebyly po ránu projeté, tak jsem upustil od původně plánované cesty na lukostřelecké závody v Odolena Vodě. I tak to byla příjemná hodinka, po kterou gatě, boty i rukavice poskytly dostatečný tepelný komfort.
Hlavně blumáním mezi střeleckou pozicí a terčem vyťapeš cestičku a utopíš se v bahně...
Jednalo se o střelbu v hale, a jel bych tam jako divák/fanoušek :-). I když jsem si udělal luk, který by pro střelbu na 18 i 25 metrů stačil, nevěnoval jsem se střílení s ním dost na to, abych mohl závodit. Chtěl jsem jet "fandit" kámošovi od dětství, který se na stará kolena prostřílel do české lukostřelecké špičky v kategorii "holý luk".
Naprd.
Ranní jízda na sněhu do práce ještě ušla, opět jsem přezul zimák a tak postrk vpřed fungoval a sněhem se jede docela fajn, ale ta cesta domů...
Všechno rozsolený, sníh v prd..., místa kde zůstal, mokrá břečka s občasnou udusanou hroudou a teď koukám, že mi pravý přední stojí na ráfku. Zjevně ten ostrohranatý štěrk co je teď uplně všude není úplně nejlepší doplněk ke Kojakům :-/
Jdu to zalepit a budu doufat ve víc štěstí do budoucna, na příští zimu asi budu muset vzít nějaký Marathony, alespoň ty obyč, ale letos už to asi nedoléčím...
Bylo to skvělé. Ráno jsem se na vše vykašlal a přispal si. Do práce jsem přijel v 10:30 autobusem. Na kolo jsem se vykašlal. Sice to není podle aktuálního závazku PrahouNaKole, ale jsem zdravý a nenamlácený. Asi stárnu, ale to fyzické zdraví pro mne začíná být stále důležitější. Takže dnes v teple a hlavně celý a zdravý. :)
Do práce v neděli?
I ty jeden úderníku, dostaneš tutově Řád Vítězného Února ...
Su třeba "na telefonu" pořád, takový předpoklad vyhoření...
Tak zase proč ne, i za pohotovost/dosah se platí.
Mělo by, pokud ne, tak je někde chyba.
no, není.
Víkendové příplatky mají jen na ouřadech.
Vem si třeba naše hospodký. Krátkej dlouhej tejden, nikdo neřeší jestli je svátek nebo neděle. Když poskytuješ nonstop služby, hraní na příplatky by docela věc prodražilo.
Už sis někdy zavolal o víkendu nebo i v noci třeba instalatéra a pak mu platil za službu ? :-)
ano, jenže my to na dědině máme tak nějak jinak...
V nepřetržitých provozech se na příplatky hrát nemůže.Prostě vyjde směna na víkend a ord se děje.
Těch profesí, kde se dělá furt není zase tak málo
Jenže to je dané velmi slabou pozicí zaměstnance kdy prostě v podstatě musí vzít co dává zaměstnavatel. Tam kde je silná odborová organizace a má kolektivní smlouvu, tak by zaměstnavatele nenapadlo nezaplatit noční a víkendy apod.
Může být, že někde v nějakém směnném provozu mají odměnu zprůměrovanou na vyšší částku pro směnné pracovníky.
Je řada pracovišť, kde není nouze o obsazení pozice v noci o víkendu a svátcích protože to dostanou slušně zaplaceno.
No a opak jsou profese které jsou už tak velmi dobře placené, že je na nějakou víkendovou práci nikdo nedostane. Takoví lékaři jsou zářným příkladem neochoty mít nějaké pohotovosti.
No, ono je to komplikovanější.
Jsou jistě firmy, které si bezostyšně mastí kapsu a berou zaměstnance u huby, ale řada firem je na tom jinak. Prostě musí obstát v konkurenci.
A tak takové tlaky na extra příplatky v konečném důsledku vedou ke krachu a nejen že nejsou příplatky, ale není ani plat.
A hůř.
Firma nemusí hned krachovat, ale přesune výrobu tam, kde prostě má nižší náklady.
Řeším to teď stále, a vůbec nejde o nějaké příplatky ale o fakt, že prostě tu je ta inflace a zaměstnanci by z toho chtěli vyjít bezbolestně. Tedy přidat na platu 20%.
To prostě nedokážu. Nedokážu v zemích, kde mají inflaci pod 10% vyjednat navýšení fakturace o pětinu. A ne že bych nechtěl a nepřál klukům, aby z toho vyšli bez ztrát. Prostě když jde všechno do vrtule můžeme být rádi jen za minimalizaci škod, ale ne chtít snad si polepšit.
Odborový vůdce by ti klidně řekl: když ty prachy nedokážeš vydělat, tak nepodnikej, a v tom okamžiku bych mu vpálil pecku čenichovku.
Takže co mohu dělat?
Prostě to klukům vysvětlit. Že mají vysoce nadstandardní platy, a že prostě neporostou více než o nějakých 5-6 procent. Proč?
Protože ackoliv inflace je pod 20, některé náklady rostou třeba dvojnásobně, jako energie. A všichni považují za samozřejmé, že si svoje zvýšené náklady přenesou do cen, nájem, poplatky, všichni ti rázem posílají navýšené návrhy, a já je musím umravňovat a odrážet.
Dva roky se rozhazovalo, platit to musíme všichni, a ne že někomu se to vyhne.
Věř mi, že to není ani jednoduché, ani příjemné.
Takže na silné odbory bych teď raději zapomenul.
Jenže tenhle problém není záležitost posledního roku, ale je to tady už řadu let i když byla 1 procentní inflace.
No, to je fakt problém "velkokapitálu" a ten se vyřeší snadno. V Boleslavi to zavřou a bude :-)
To by byl hodně velký průser. Už dost toho, že na měsíc chce zavřít Kolín. No a jestli automobilky ukončí výrobu levnějších malých aut, jako že nejspíš ano, tak bude mnoha lidem dost krušno a pak nějaké příplatky bude to poslední co by chtěli řešit.
Víš, problém je, že akcionářům těch gigantů vůbec nezáleží na nějakých lidech v nějakých vzdálených zemích.
Nikomu moc nezáleží na někom, kdo je dost daleko.
Jinak by u nás nebyl tak popularní Aliexpres, prostě lidé by si uvědomovali, že za lácí je oteocká práce někde v Asii.
Kdyby si na Alíkovi mohli koupit Škodovku za polovinu ceny, Boleslav by už byla zavřená.
Tak se nedivme, že tak uvažují manažeři těch gigantů. Jde jim o zisk firmy a na to navázané odměny. Je to smutná realita.
Kapitál (německy Das Kapital) s podtitulem Kritika politické ekonomie je hlavní dílo německého filozofa Karla Marxe.
První díl autor vydal roku 1867, další dva díly posmrtně zeditoval a vydal Marxův spolupracovník a přítel Friedrich Engels v letech 1885 a 1894. Sporný čtvrtý díl, Teorie nadhodnoty, často nepovažovaný za součást díla, poprvé publikoval Karl Kautsky v letech 1905 až 1910.
Obsahem knihy je analýza a kritika kapitalistické společnosti a zejména kapitalistického způsobu výroby a distribuce statků.
Hezky si to nagooglil, ale, chápu že to nevíš, Marx nebyl jediným theoretikem a většina "jeho" Kapitálu je vlastně kompilát a rešerše myšlenek, úvah a názorů dřívějších myslitelů.
Nic objevného ani nadčasového a "dejinná úloha proletariátu" už je dnes už přímo komická.
Mnohem významnější a současnější dílo, které jde přesně a přímo k podstatě tak, že je považováno za satiru či humoristickou knížku jsou "Zákony prof Parkinsona", to doporučuji všem (tobě ne, ty to nepochopíš)
https://knihobot.cz/g/163096
Pánové, vaše znalosti Marxova díla jsou až podezřelé. Je vidět poměrně ucelené základní politické vzdělání. Eště todle sem tahejte. :-)))
Čéče sám jsem z toho překvapenej.
Asi nás to učili velmi intenzivně, na atřední pak 8 semestrů na Vš a pak ještě dva roky na aspirantuře - tři zdroje a tři součásti..
:-)
Z hlavy to nevypadne, a spousta jiných věcí, co by se hodilo si pamatovat jsou v nenávratnu.
Jiná věc, co mě docela těší, je že se mi, díky tt létům drilu nevypařila ani ta ruština. Prakticky jsem jí snad 35 let nepoužil, ale to obrázkové písmo čtu a přehledem, psát tedy neumím, a když chvilku poslouchám, i se rozmluvím. Zrovna o Silvestra jsem si pokecal s jednou prodavačkou v Paříži, byla z Moldavie z zé ruské enklávy.
Soňa na mě čuměla jak zjara a nechápala, kde se to ve mě vzalo.
Asi už ten Alzheimer, že jsem měl předevčírem podat DPH jsem zapomenul, ale marxák z počátku 80tych se mi vybavuje včetně té fešné lektorky, co jsme jí rozbrečeli...
No, zákoník práce příplatky za práci ve svátek, sobotu a neděli a v noci uvádí: Píše se tam, že lze sjednat jinak, ale tuším, že uvedená sazba je minimum a lze sjednat jen vyšší.
Vytáhnout na mě někdo zákonník práce, najdu mu ve šuplíku flašku a letí na hodinu :-)
Ne, tohle nehrozí, to jsou problémy možná někde ve fabrikách, znáš to, když programátor nemá den, je zbytečné, aby se trápil u počítače. A když by ten svůj "neden" nahrazoval v sobotu a chtěl po mě příplatek aby se naučil hezky klít.
Už jsem to někde psal, když je venku hnusně, proč čumět na bednu nebo do blba, lepší si naddělat pár dní a bejt pryč, když je hezky, ale všude to tak nejde.
Nesmyslný příklad.
Pokud by si ten tvůj programátor nahrazoval prací v sobotu jiný den v týdnu, tak se nejedná o žádnou práci o víkendu za kterou by měl dostat příplatek.
strč si svý úřednický kydy do ....
Moji programátoři si pracují kdy se jim to hodí a kdy se jim to chce, nemají pevně stanovenou pracovní dobu, jen v pondělí a ve čtvrtek mají od 11:00 do 11:30 on line meeting, a k tomu se zase mohou zalogovat z třeba z plážového baru....
Takhle to funguje spolehlivě už léta, a je zbytečné, aby se v tom nějaký prďola, který aby obhájil svoji důležitost vymejšlí formuláře a hlášení, vrtal.
Vychladni a přečti si, co píšu. Zase zjevně nerozumíš psanému slovu. Nicméně zopakuji ti to tak, abys to pochopil. Snad...
Nechť si tvoji programátoři pracují kdy chtějí, ale v takovém případě se pak nejedná o práci, za kterou náleží příplatek. Je to pak nesmyslné dávat jako příklad pokud je řeč o přílatku za práci o svátcích a víkendech.
To říkákm furt od začátku, že příplatky jsou u mnoha profesí nesmyslné a neproveditelné.
Proč nesmyslné a neproveditelné? Pokud chce firma aby zaměstnanec pracoval v noci nebo o víkendu -> příplatek. Pokud se zaměstnanec rozhodne, že si neplacené volno nahradí o víkendu, jeho věc.
Nedělej z víkendu posvátnou krávu.
Je množství nepřetržitých provozů,kde směny rotují bez nějakých příplatků, a je to naprosto v pořádku.
Prostě o víkendech se všechno nezastaví,a málokdo dostane nějaký extra prachy. Na ten socialismus zase začínáme dojíždět...
Pokud směny rotují a směna padne na víkend nebo noční, tak by prostě automaticky měl být příplatek. Pokud má někdo rodinu, tak chce být s rodinou o víkendu a ne doma v pracovní den a práce v noci a přehozený biorytmus tak není zrovna prospěšný. Obojí je značný diskomfort a měl by být finančně kompenzován.
V provozech, kde směny rotují, se normálně platí příplatky za noc, SN a svátek. Není to tak, že dostane stejně za směnu ve čtvrtek jak za směnu v neděli. Prostě to tak je, u zdravotníků, v živočišné výrobě, v nepřetržitých provozech... S tím se smiř, je to tak. Kompenzuje se tím právě ten nekomfort, že třeba nemůže být s dětma o víkendu na výletě, k prdu je mu volný čtvrtek, když jsou děcka ve škole...
Tak u nás v hospode nikoliv.
Pochybuji, že ba železnici, u autobusů, ve špitálech a jinde.
Myslím, že existuje možnost mít příplatky zakotvené jako součást základní mzdy, pak už se zvlášť nevyplácí. Podobně, jak můžou být ve mzdě zohledněny přesčasy (tuším do 150 hodin ročně) a taky se za ně příplatky nevyplácí. Ale to musí být přímo uvedeno ve mzdovém výměru či pracovní smlouvě.
to Jindra - Na železnici, u autobusů, u řidičů kukavozů atd. příplatky za práci v sobotu a v neděli jsou. Tohle vím na 100%. Stejně tak v nemocnicích a dalších provozech jak píše bara2.
Nepochybuj, prostě to tak je.
A že nejsou příplatky u vás v hospodě - jedna věc je, jak mají zaměstnanci sepsané pracovní smlouvy (pokud nedělají na svůj živnosťák) a druhá věc je, jestli sebou nechají dobrovolně zametat, protože prostě jinou práci hledat nechtějí.
Celkem nedávno (rok dva) padaly i takové vládní návrhy, že všichni zaměstnanci budou muset mít jasně vyznačenou/odpíchnutou pracovní dobu ;-) A to i v soukromém sektoru...
a pak všechny nahnali na home ofísy :-)
No, nezačnu proto svoje hochy prudit.
Vyžadovat práci programátora od 8 do 16 hodin může jen idiot, nebo xtonda, aby večer nebo o víkendu neměl "značný diskomfort":-)
Moji kluci mají raději naprosto flexibilní pracovní dobu, proto asi taky víc vydělávají, protože pracují a ne "chodí do práce"
Právě všechny kontroly (na cokoliv) zásadně řeší, co je napsané v papírech. Zkoumat realitu by bylo mnohem složitější, to skoro nikdo nedělá.
V minulé firmě to byla část náplně recepční, že všem upravovala příchod + odchod v docházce, aby byl dodržen zákoník práce a všechny směrnice a přitom zaměstnanec dostal zaplacené hodiny dle píchaček. Mně zpravidla přesouvala hodiny ze dnů, kdy jsem dělal od nevidím do nevidím na dny, kdy zrovna nic nehořelo. U kolegů se často čarovalo i s dovolenou. Když si nikdo nestěžuje, nemá se kontrola čeho chytit...
Ty si fakt hovado, nechceš pochopit co píšu a překrucuješ to. Co sem dělal taky byla řekněme plovoucí doba, dělalo se v pracovní dny, klasicky 40h týdně, povinná doba byla 10-15 ono větší věci ve větším týmu vyžadují nějakou komunikaci + banka z toho nechce mít úplně holubník, jelo se sice na hodiny, ale nikdo to moc nehrotil, pokud člověk udělal co měl. Pokud někdo nemohl nebo se necítil, tak po domluvě nepřišel a buď si vykázal míň nebo to dodělal kdy chtěl.
Tak to buď lapsus v zákoně nebo ojeb od zaměstnavatele.
Promluv si někdy s lidma ve službách - krátkej/dlouhej tejden. Žadné příplatky,když ti služba vyjde na víkend.
Socialistický zákoník si každej může strčit do zadku, existuje zákon nabídky a poptávky, to je jediné co funguje.
Majitel může ae zaměstnanci vyjebávat jen do určité míry, jakmile je nedostatek personálu jako teď, musí být hodnější.
Ale hodnější může být jen do okamžiku, kdy nezačne generovat ztráty. Pak to zabalí a lidi si půjdou hledat práci jinam a trh se pomalu stabilizuje.
Základem prosperující firmy nejsou žádné zákoníky, odborové organizace, bonusy a tem buildingy.
Musí jít o strategii win/win.
Spokojení všichni. Jakmile má někdo ze zaměstnanců pocit, že je s ním vyjebáváno, systém se hroutí. Jsem hluboce přesvědčen, že lidi udržíš spíš nadprůměrnou mzdou a nebuzerováním kvůli maličkostem, než víkendovým příplatkem či poukazem do fitka nebo levnější stravenkou
Kdyby nebyly odbory a zákoníky vypadalo by to ve fabrikách pořád jako v předminulém století.
A nebaví mě jak firmy brečí, že nejsou lidi. Lidi by byly kdyby se nabídly slušný prachy.
Odbory, stejně jako montovny, patří do předminulého století.
Mě nebaví poslouchat zase chytrolíny, kteří říkají, že by rádi platili takové daně jako já.
Ovšem na víkendy, pět týdnů dovolené a k tomu nějakých 12 dalších volných státních svátku si sáhnout nenechají, nebo řeknou
"kdybych vydělával jako ty, klídně bych dělal i v neděli".
Ono je to naopak, nejdřív musíš dělat, a pak vyděláváš, ne že to někdo něco dá, a ty ,milostivě hneš prdelí.....
Víkendové a noční příplatky jsou ze zákona POVINNÉ, a to všude... Jo, když ale lidi "zkorumpuješ" jinak nadstandardní mzdou, tak do toho nikdo rejpat nebude, to je zas druhá stránka věci ;-) I neplacené přesčasy pak nebudou nikomu vrtat v hlavě... I když, znám dost lidí, kteří vydělávají celkem velké peníze, ale taky za hodně času tím stráveným. A když se to pak rozpočítá na hodinovou mzdu, tak to zas tak velká sláva moc není...
Kdyby vám tam ale přišla kontrola z úřadu práce a neměli jste to řádně zaevidované, tak už by mohl být celkem problém...
To je uvažování z předminulého století.
V době "home ofísů" a donedávna dokonce alarmisty nařízených nikoho žádný úřad práce kontrolovat nebude a pěkně bych s ním vyběhnul, a ne že bych měl problém.
Jasně, když někdo buší do bedny někde v montovně, je to něco jiného než když programuje.
Pokud chce někdo nutit lidi programovat, psát, nebo jinak hlavou tvořit podle nějaké soudruhy zavedené šablony, je sám proti sobě.
Máš naprostou pravdu, jde o čas s "tím strávený" a ten lze těžko měřit jako čas, kdy "něco bušíš do klávesnice". Nemáme nějaké měřáky, které by hodnotili, kdy myslíš o víkendu na práci a kdy v práci na fotbal nebo zase na baby a domnívám se, že když by se to poctivě vzalo, tak na práci leckdo z nás myslí mnohem déle, než je ta čisá pracovní doba.
Předpisy o přesčasech a víkendech se fakt hodí jen do montoven.
Jinou věcí je, že za takové úsilí bys měl být patřičně ohodnocen, a to nelze nazvat nějakou korupcí mzdou" ale prostě tvůj plat by měl ocenit ten nadstandardní výkon.
Jsem z generace těch co fakt dlouho a tvrdě makali a nějaké víkendy nebo přesčasy se vůbec nepočítaly na dovolenou s počítačem s sebou normálka. Ale na xdruhou stranu, dělali jsme to pro sebe, na sebe, z vlastního svobodného rozhodnutí.
Dneska už to tak být nemusí, ale málokdo si uvědomuje, že to nepřišlo "samo od sebe" ale že jsme museli těm, co na nás koukali ze svého "západního patra" ukázat, že nejsme žádní vopičáci.
A tak jsem trochu smutný z té, pro mě nepatřičné neskromnosti a pohodlnosti té generace následující, ale uvědomuji si, že to může být jen vlastnost starší generace, která ty mladé má za flákače a lemply už jaksi geneticky.
Tak do věci nefoukám a jen pozoruji.
Nekomentuji, i když sám vím, že bych do toho šel s mnohem větším nasazením, než dnes u mladších vidím.
Slyšeli jste slovo stárnoucího workoholika.
a komentář závistivého flákače :-)
Kdo nestrávil nejlepší léta života v práci, od rána do večera, jak motorová myš, je pro tebe závistivý flákač?
No, na změnu už je pozdě, v tomhle věku už s tím nic nenaděláš.
To co já za tu dobu zažil, už nikdy nedohoníš.
Závistivým flákačem zůstanu i nadále a jsem tomu rád.
No, věc se má tak, že teď sice zase makám 12 hodin za den, ale to proto, abych 20 mohl s klidným svědomím vypadnout a vracet se jen sporadicky.
Nemám problém si zajít na jídlo, ubytovat se v hotelu, neživořím a neběhám kolem regálu s kalkulačkou, abych nepřetáhnul rozpočet.
Nwbojím se, že v penzi budu běhat po ouřadech a shánět podporu.
Každý svého štěstí strůjce.
Někdo maká, jinej závidí.
Proč ty si pořád myslíš, že ti někdo závidí.
Nějak nevím, co ti závidět.
Víkendové příplatky a příplatky za svátky platí u zaměstnání, kde práce v takových časech připadá v úvahu. Přečti si zákoník práce, než začneš žvanit nesmysly.
ty jsi nikdy nepooznala, co je to opravdová práce, tak si zákoník strč víš kam :-)
:-)
já mám teď v zimě zase furt všední den, od 6:00 do 17:45, s 15 minutama na oběd
ale od března tu zase furt nebudu. Hákovat když je venku hnusně, a flákat se když je hezky,není vůbec marné
Lepil jsem cestou do práce. V tom studeným mokrým hnusu fakt zážiteček...
Děkujeme počišťovacím službám za pečlivé zku***í všech dostupných cest a povrchů...
No, pokud to není vyloženě pouze cyklostezka, tak to asi posypat musí. Bohužel, tím to také končí. A pak se dlouhé měsíce jezdí po tom štěrku bez sněhu a nikoho nenapadne, (kromě cyklistů), že by to mohli také zamést.
V Praze snad vyloženě cyklostezky ani nejsou, všechno je přinejlepším cyklo-chodník.
Na to množství sněhu by to ale stačilo zamíst, z okna koukám na "soukromý" chodníky k firmě a tam to vzali hrablem a šmytec - dneska je to akorát navlhlá zámková dlazba.
Město do těch tří centimetrů sněhu co vydržely dva večery zas raději nasypalo X tun štěrku...
Praskla by mi žilka když vidím takhle hloupý, neefektivní a kontraproduktivní "systém" aplikovány na denní bázi...
Trošku problém asi bude v lidech, které by město potřebovalo na úklid svých chodníků...
Udělat svinčík je vždycky míň práce než to pak uklidit :-)
Na Barrandově budou mít umyto ...
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-havarie...
Taky jsem si musel jít dnes s kanystry pro vodu na ulici. Nebyly to takovéhle proudy vody, ale jen lehce vyvěrající potůček co se doširoka rozléval v tenké vrstvě po promrzlém asfaltu obslužné komunikace a parkoviště :-)
A taky mají ještěrky s hrablem. Ale ty nasazují až když přestane sněžit.
Hele, taky nemám ten ostrý štěrkový posyp ráda, ale těžko říct, jak zajistit úklid chodníků efektivněji a dostatečně rychle.
A zase pořád lepší ten štěrk než haldy soli.
Obojí na h*vn*.
Odmetat, odklízet. Čistit prostor, co má být čistý, ne do něj hrnout další sra*ky.
Schválně jsem na to koukal cestou domu - posypaný zejména to kam se dobře dostaneš, jak je to z kopce nebo něco moc zastrčenýho, nikdo se neobtěžuje, což mimochodem znamená, že už teď je to tam mnohem lepší - ani sníh, ani štěrk. Ale na plácku kde se s ještěrkou jezdí pohodlně, štěrku jak namr*áno, místama v několikacentimetrových vrstvách.
Když vidím ten svinčík, který VŽDYCKY vydrží násobně déle než sníh samotný, nemůžu se zbavit pocitu že je to jako vždy: kdyby se na to místní státní aparát raději vysral, bylo by to snad lepší.
Moje oblíbené na téma cyklování ve sněhu:
https://www.youtube.com/watch?v=Uhx-26GfCBU
No, ono je na neuklizeném chodníku riziko, že se někdo zrakví a bude žádat náhradu...
Ale zase se to dá ošetřit cedulkami "Při sněhu a náledí se neudržuje" :o)))
Pamatuju jak jsem za Kubery klouzal Teplicemi a jít bez rizika upadnutí šlo jen po silnici. To když se údajně rozhodl, že od toho si město platí pojištění aby případný úraz z něj uhradilo. Byl pro mě vždy neutrální, ale při tom bruslení jsem na něj nadával hrozně.
Ve Finsku se nesolí protože tam bývá zima ve které sůl nefunguje.
Můj spolužák ze střední žije v Espoo. Už je to tedy dost let, ale kdysi říkal, že se tam sype inertem. A jsou tam povolené pneumatiky s hroty i na autech. Na ježdění na kole není nejhorší zima, ale období od roztání sněhu do úklidu, z posypu a asfaltu odroleného hroty je tam svinčík a prašno.
V Espoo máme HD, tam taková zima není, je to na jihu a u moře, to třeba v Oulu je to jiný kafe :-)
Tak jen pro doplnění: Dneska ráno nasněžíno asi stylem jako když pocukruješ buchty - nedalo to ani souvislý film, natož abychom hovořili o "vrstvě".
Přesto jsem cestou do práce potkal čtyři "ještěrky" se smětákopluhem vpředu a samozřejmě rozmetačem štěrku vzadu.
A násobně víc různách jedinců, rozhazujících ten bordel ručně.
Ne že bych zbytečnější práci v životě neviděl, ale nominace slušná...
Copak cyklisti, ti si se štěrkem zpravidla nějak poradí, ale na inlinech stačí poměrně málo a v podstatě to jízdu znemožní, přičemž zamést se to tady zpravidla odhodlají až na konci jara... :-(
Vidíš, to mě nenapadlo, nebruslím "na suchu". Máš ale proti kolu tu výhodu, že to "nekuchneš" :-).
Nekuchneš, ale než jsem stačil zastavit, tak zpříčený kamínek mezi patní brzdou a kolečkem mi do úplně nového kolečka vysoustružil hlubokou rýhu... :-/
Blbej nápad dávat nový kolečka když je posypáno. Ale ber to pozitivně, taky to mohlo dopadnout tak, že bys zabrzdil hubou a pak dva měsíce jedl brčkem.
Však to bylo v době, kdy už jsem předpokládal, že je silnicev rozumném stavu, tak jsem docela koukal, co dokázal jediný kamínek provést...
Tak nemusím mít úplně všechno, většinou si chráničům navzdory odřu ruce, kolena nebo stehno, bok... :-)
Prý se padat musí umět a s tím, jak jsem už dokázal spadnout já, výrobce chráničů rozhodně nepočítal...
Kolčavka se stará o cyklisty i v zimě.
Tahle osmička se ale moc nepovedla.
Docela čučím kolik pivovarů dělá osmičky, myslel jsem, že to je už dávná minulost. Ale na čepu v hospodě jsem to nikde neviděl, tam je často problém potkat i desítku.
Minulost je hlavně uvádění stupňovitosti. Výčepní pivo je podle předpisu 7-10, takže je dost možné, že některá levná piva často prodávaná pod privátní značkou řetězců ve skutečnosti jsou míň než desítky, třeba takový výčepní Bertold v Albertu s obsahem alkoholu 3,5 %.
V Dolní Poustevně v "Mexické restauraci" v létě točili Svižnýho Emila, to je devítka z pivovaru v Krásné Lípě.
Vzácný úkaz. V létě když jedu na kole, tak bych to lehké napití rád přivítal.
cyklopivo v mém okolí má v létě každý druhý pivovar.. Libertas, Horní, dolní Počernice, Kounice myslím taky... Nejsem si jistej Vikem a Panáčkem ... Šestajovice ne, ty jedou nejslabší 10. (to jsou ty nejbližší). Nicméně, není to žádná laciná vodička. Ono aby to mělo nějakou chuť se musí použít kvalitní sypání, a vlastně se uspoří jen na dani za alkohol. A některý lidi se ofrňujou, že osma je dražší než 10
Vařila se kdysi i sedmička, ale pokud vím, tak jenom tašková. Zaměstnanci horkých provozů ji dokonce fasovali. Slabší povahy prej se jí dokázaly klidně píchnout.
Nejen tašková, čepovala se i v hospodách, pamatuju.
Moc se nepovedla, proto je tam to "ale..." :)
V Brněnských hospodách s vlastními varnami 8 celkem často, jako první na žízeň dobré a od některých desítek k nerozeznání :-D
Třeba ta hospoda na Zelňáku na rohu Mahenova divadla, jestli se nepletu v názvu divadla.
V pondělí jsem měla cestu do Brna, to už byly silnice čisté, takže dalších 42km.
Překvapivě klidné,
jen "doprava" na Štvanici a zpět, nebýt výluka na cyklostezce z Libeňského mostu směrem k centru, bylo by to v pohodě až na ostrov. Místo té pohody jsem se v konci několikrát vracel od zábran, které mě na cyklostezku nepustily zpět. Domů už jsem jel celou trasu po silnici. Na zpáteční cestě jsem trochu spěchal, ale i tak byl průměr jen asi 12 km/hod.
Od středy bez kola. Čtvrtek i pátek přes den "dědečkování", ale i tak se po večerech podařilo "oholit" dva stejné, částečně poničené rybářské pruty, které pro mne "zachránil" od popelnice jeden z účastníků mé Novoroční drakiády. Dobří lidé, kteří si vzpomenou na "potřebného", ještě jsou. Na příští drakiádě, bude na obloze nový, (doufám, že dobře létající), ale každopádně pořádný drak. Je mně líto polotovary nosníků křídel zkracovat, a tak bude mít drak rozpětí blížící se pěti metrům.
Všetečná otázka: jak při tomhle rozpětí zajistíš, že pouštěč draka zůstane nohama na zemi?
Pouštěcí šňůry mají pevnost 38 kg (změřeno na profi trhačce). Pouštím na dvou šňůrách a vážím 80 kg :-). Ale i tak mám na "vahách" na dracích víc oček pro jejich připoutání, a podle síly větru zvolím "náklon" draka vůči větru. Při jeho náhlém silném poryvu, popoběhnu v jeho směru a tím "snížím" rychlost větru. Je to trochu potupné, ale lepší, než kdyby se mnou drak plácl o zem. Vzlet nepřichází v úvahu. To by kostra nevydržela. Ta dračí :-).
P.S. Jsi pražský- přijeď si někdy zalétat. Nemusíš čekat až na čtvrtý ročník Novoroční drakiády. Pokud pojedeš na jarní sraz, který bude poblíž, tam draky povezu.
Tady celý týden jezdit šlo. Sice celodenné šero bez slunce, ale silnice čisté a i asfaltka v lese sjízdná. Zítra se prý má dopoledne vyjasnit, tak už se těším, že se projedu na sluníčku!
jedna cyklohaxna opravená. Tak ještě tu druhou.....
jen blbni....
i když z haksnama to není jako s očima, potřebuješ obě :-)
Nepotřebuješ. Pořídíš si azubí tříkolku s lehkým převodem a musíš mít pořádnou sílu v té funkční noze. Není to žádná hitparáda, ale jde to.
Jedině tuhle, na ruční pohon. Šlapat během půlroční rekonvalescence jednou nohou, tak se mu neveje do kalhot. :-)
pěknej stav, kde se to dá najít? :)
Když jsi si to svištěl kolem mne v protisměru někde u Přerova nad Labem, nevypadalo to, že bys potřeboval nějakou "údržbu". Samozřejmě přeju, ať jsi brzy zcela fit :-).
Jen meniskus, vazy a nějakej výbrus. chodím bez berlí
Dnes to nemá chybu , zrovna jsme ho vytáhli z udírny ... :-)
Koukám, že podle palce je tu nějaký vegan .....
Musí tu být dva, protože já ti teď přidávám palec nahoru :o)))
Ovšem kousek sýra si vyudit mohl :o)))
Počkej, jestli jsi vegan, tak přece nemůžeš ani sýr? To by mohli jen vegetariáni...
O víkendu sice byla zima, ale ještě moc nefoukalo a silnice byly krásně čisté. Využila jsem jízdních podmínek a dala si další kilo. Tentokrát to hodilo i kilo "podle Brahmy", letošní nájezd se přehoupl přes tisíc kilometrů.
Zatím počasí tady na jihu pořád přeje, dnes sice už hodně fouká, ale sníh se pod 400 m n.m. nedrží a je tu spíš jak v dubnu, chvíli poletuje sníh a chvíli jsou vidět i modré kusy oblohy. Takže dnes jen poctivých třicet na vytočení noh po rovině v Údolí.
A ano, je to rozhledna Vladimíra Menšíka na Hlíně. Nemohla jsem ji na trase vynechat. Jela jsem padesát kilometrů směrem na sever přes Velkou Bíteš, doma si dala kafe a ruhých padesát kilometrů na jih přes Dolní Kounice.
Tipuju že Bára je nejvýkonnější cyklo-ženská, která tu diskutuje, klobouk dolů, já to teď spočítal, za leden mám necelých 800km a mám toho tak akorát po krk, bojím se jezdit víc, abych z toho nebyl nemocnej :-)
To víš, poctivá každodenní práce :-)
Dnes to taky šlo, jak v dubnu, jela jsem za sluníčka i v dešti. Dnes jen dvacet sportovně a osm do obchodu s nákupním kolem.
Alespoň dneska mám víc, 37km! :-)
Za sucha, jen co za mnou zaklaply dveře, začalo foukat pršet.
Ve všední dny jsem ráda za třicet. To je kilometráž "do dvou hodin". Když jedu po rovině, dám to za hodinu a půl, když jedu nahoru na rozhlednu, tak 27 stíhám za dvě hodiny s odřenýma ušima.
Jsem vypozoroval, že první den po delší pauze, jsem zatažený, křečovitý, některé věci se musím naučit znovu, to bylo dneska, po dvou dnech nečinnosti.
Přes noc se to vždycky rozleží, druhý den jedu jak pánbuch, třetí taky, ale ke konci vadnu.
Čtvrtý už to nezkouším, dám symbolických 24km, vytočím nohy, propláchnu plíce.
Pak mi do toho většinou něco vleze, další pauza, začínám to pokoušet znovu, funguje to, lepším se.
Ale na cestě do daleka je taková taktika k ničemu :-)
Přiznám se, trochu Ti závidím to zázemí, které Ti umožňuje jezdit skoro každý den. V době, kdy jsem se chtěl zúčastňovat amatérských závodů, jsem nikdy nedokázal najet 12 tisíc za rok. Třeba i bylo dobře "našlápnuto", ale konec roku, nebo nemoc to vždy zhatily. Říkal jsem si: "Až budeš v důchodu, tak to půjde". A když ten věk mám, a už nedělám, jsem rád když najedu na trojkolce tři až pět tisíc. Prostě před Tebou smekám.
Dnes jsem se urval až v půl čtvrté, jen na takové kolečko okolo komína. První "zajímavá" část byla po rovné silnici na Dřevčice se silným větrem v zádech, sotva jsem stihl točit nejtěžší převod- asi kolem čtyřicítky. Po odbočení na Svémyslice, to na bočák ještě šlo, ale další změna zpět na Satalice, už byla přímo proti. Začala se množit auta navrátilců z práce, zvolil jsem cestu domů po cyklostezce k vojenskému letišti a pak po bývalých obslužných komunikacích, které jsou nyní "před plotem". Kousek byl i vložka v blátivém terénu, ale hladký zadek to vzal. Necelých 23 km za jeden a půl hodiny.
Větrné,
a i deštivé, proto jen nutná doprava do Měšic a zpět. Déšť mě zrychluje, v létě proto, že mne osvěží, když je zima, tak abych "zbytečně" nebyl tak dlouho mokrý :-). Proto, i přes pár červených na semaforu a jedny spuštěné závory, průměr 16km/hod.
Náš svět, tedy svět lidí "co žijí československým sklem" je docela malý. A protože v tom "lítáme" už docela dlouho známe se většinou léta.
Málo se ovšem ví, že vzrůstající popularitou našeho skla, kromě práce několika málo našich nadšenců, stáli dva Angličané, pan Marcus Newhall, který velkou část svého aktivního života věnoval lisovanému sklu Sklo Union a pak pan Mark Hill, historik umění, odborník na sko a porcelán ale hlavně pilný a aktivní propagátor a popularizátor československého skla a i hvězda BBC v pořadech o umění a skle.
Nemohli jsme se tedy minout a jsme kamarádi od té doby co, vydal první knížku o našem skle, Hi Sklo Lo Sklo, jestli si dobře pamatui někdy v roce 2008. Pak panu Robert Bevan-Jonesovi a mě vydal monografii o Škrdlovicích, poté, protože Hi Sklo Lo Sklo bylo beznadějně vyprodáno znovu vydal publikaci s názvěm Sklo, která už rovněž z pultů zmizela.
Proč to píšu.
Pan Mark Hill přijel včera do Prahy oslavit i své narozeniny, a při té příležitosti se pochopitelně porozhlédnout po skle.
Host má právo na pohoštění, tedy povečeřeli jsme spolu, a ty pulitry s pivem jsem z fotografie vyretušoval, pro jistotu.
Pochopitelně, nebavili jsme se o fotbale.
Mám toho mnoho, co jsem se dozvěděl, a přesahuje to rámec naší skupiny, takže to napíšu na cs-sklo.cz.
Ale jedna věc je důležitá, a tu Vám chci povědět:
Mark Hill je přesvědčen, že naše sklo je výjimečně kvalitní, jak řemeslně, tak umělecky. A zároveň si je vědom, že "už nikdy takové nebude" a z trhu pomalu mizí. Jeho závěr je, že se československé sklo má presentovat spíše jako umění, než jako jakási starožitnost, a že jeho cena výrazně poroste.
Aby, se tak stalo, je potřeba mít dobrý přehled o jeho autorech, sklárnách i období kdy vznikalo, a dát tomu "neživému předmětu příběh", jak říká.
Přišla mi fotka od pana Roberta Zauera, fotografa z Teplic.
Píše:
"Osobně se snažím popularizovat třeba jen obyčejné lisovačky prostřednictvím svých fotek. Už se mi stalo, že mi zrovna u téhle vázičky napsala paní, že ji vytáhla ze sklepa, oprášila a má z ní zase radost"
Je neuvěřitelné, jak dokáže tak obyčejnou věc presentovat.
Do katalogu mi to ovšem dá takhle:
http://www.czechglassguide.cz/Jablonecke...
Ta se prodávala za 12 Kčs :-)
V katalogu by "zátiší s chrpama" vypadalo fakt blbě hele :-)
jo, to dělají profíci často i v katalogách, přistrčí tam větev, na mísu hodí pomeranč, aby na Západě viděli, že i u nás je za Husáka máme :-)
tady jeden takovej, Glassexport z roku 1974, ze zěmě blahobytu :-)
https://photos.app.goo.gl/Tm9iaK5apXWLqekK6
Já to pak z toho ty větvě docela pracně retušuju.
Ale Robert ten je machr, ví co je potřeba a blbne si jen do různých kalendářů, nebo tak.
Jen krátká cesta z práce, ale připadal jsem si jako bych jel napříč Aljaškou.
Těsně nad nulou, déšť co mi vytrvale doslova cvakal o lebku a silný, místy nárazový vítr, který byl, ať jsem jel kterýmkoliv směrem, stále protivětrem.
Dvě pozitiva jsem přesto našel:
1) tentokrát jsem nepíchl na žádné ze štěrkových nástrah
2) připomněl jsem si, jaký je lehokolo vynález, když přijde na odpor vzduchu. Silně pochybuju, že bych si dneska na zábradlí stačil...
Dnes tak trochu na náhodu, ale i trochu se záměrem na Turskou plošinu. Vždycky jsem to tudy rychle projel, protože krajina mě nikdy nezaujala. Ale je na co koukat...
Na třech místech jsou tady pohřební mohyly (díry v zemi...) z přelomu doby halštatské a laténské. Na vrchu Krliš je mohyla z doby bronzové a údajně se zde odehrála rozhodující bitva Lucké války.
Kdo by to byl řekl, že? :-))
O kousek dál u Těšiny na žluté turistické značce jsem našel 3 posedy - dílo to studentů Fakulty architektury.
A o kus níže, blíže k řece je Stožár Libové Libčice - taktéž dílo studentů Fakulty architektury ve spolupráci se společností Skanska. Ač jsem dole kolem vody jel snad tisíckrát, takový pohled na Větrušickou rokli jsem viděl poprvé.
Mám to kousek za barákem a celý život jsem to zde přehlížel...
Když už si brousil kolem Turska, měl sis ještě zajet na Erz - rovněž jde údajně o mohylník. Na vršku je sice jakási bývalá továrna či sklady (oplocený areál se rozpadajícími se budovami), ale je tam krásně. Taková příjemná mulda.
Už jsem kouknul do mapy. Jsou tam asi stejné díry, jako na Krliši, takže možná časem.
V neděli jsem neměl moc času. Spěchal jsem do Kafe U Žlabu v Noutonicích na skvělou kávu a úžasný dietní zákusek. Doporučuje deset z devíti cukrovkářů :-))
Dnes bylo krásně,ani nefoukal vítr jako včera. Já celý víkend strávil stahováním polepu ze švýcarské sanitky a následným smýváním vrstvy lepidla,aby se mohla následně polepit do českých barev. Toluenu jsem načichaný na rok dopředu,co by za to nějaký feťák dal. Také jsem na té sanitce poprvé v životě viděl systém automatických řetězů. Řidič za jízdy jednoduše zmáčkne tlačítko,ke kolům se vysunou kotouče s řetězy a ty mu to za jízdy hází pod kola.
To jsou ty volné podmetací řetězy? To je dost velké zařízení a to se vejde pod dodávku? Já to viděl jen pod velkým náklaďákem.
Dodávka. Mercedes sanitka RZS ze Švýcarska. Je tam zespodu vidět hydraulika na ovládání a ramínko s řetízky na kotouči. Nezabírá to tam moc místa. V normální poloze to je složené těmi kotouči směrem k sobě doprostřed auta. Jak to funguje jsme v garáži nezkoušeli. My vyzkoušeli jenom sirénu.
Jo, bude to nejspíš nějaká zmenšená a lehčí vezre pro malá auta.
V neděli jsem si za pěkného slunečného počasí dala další dvoufázové kilo s obědem. První padesátku jsem jela po trati staré Velké ceny od Ostrovačic přes Žebětín na Veselku, kde jsem se stavila u "futurologické badatelny". Pokračovala jsem na Střelice a vyjela stoupání k Ořechovu, kde se jezdívaly závody do vrchu.
Záletové,
konečně jsem mohl dodělat nového draka, a jít ho zalétnout. Poslední dokončení "vah" jsem musel provést venku. Jen tam je na jejich nastavení dost místa. Ale taky kosa. Vázat uzlíky při teplotách pod nulou není ideální. Na třetí pokus drak odstartoval, a hlavně "tam" zůstal, i v téměř bezvětří. Zda bude umět i akrobacii, bude možné zjistit, až bude foukat víc. Použité polotovary, které mně bylo líto zkracovat, mohou za rozpětí 495 cm a délku 237 cm.
Doufám že budou výhledově nějaký fotky, vidět takovouhle bestii ve vzduchu se nepoštěstí každej den...
Já dneska ráno cestou do práce promrznul tak, že mi byla celý den zima a i teď to ještě není ono (těším se do sprchy).
Ale oteplení vyhlížím hlavně kvůli luku - co mi přišly nový šípy tak mrzne nebo je průvan jak blázen. Mám přes měsíc novou hračku a nemůžu jí ani vyzkoušet...
Fotky určitě časem budou, a když se podaří je nahrát do počítače, pro "velikost" se většinou nedá je vložit k příspěvku. A i když je nějak ořežu, stejně to nebude ono. Lepší je létat. Mohli bychom si dohodnou místo, (třeba Letnou), a zajet si zalétat.
Ano, na všechny lehokolové srazy, kterých jsem se zúčastnil, jsem nějakého vezl. Většinou ale na místě foukalo málo, a tak jsem ho využil jen jako záštitu před rosou, při noclehu během cesty trvající více dnů. Jinak jsem ochoten dojet, (v době slušného počasí), do místa vzdáného cca 50 km, tam s někým polétat dvě až tři hodinky, a stihnu se za světla vrátit domů.
Využil jsem pár dnů teplejšího počasí, a draka vyfotil. Na jedné fotce pro porovnání velikostí s trojkolkou, protože ve vzduchu, na celou délku šňůr vypadá maličký :-).
Ano, tahle bestie dostojí označení "drak" vcelku snadno...
Nezvažovals to jako pohon?
Vlastně má jen o 60 cm větší rozpětí, než ten, se kterým jsi létala na loňské novoroční drakiádě.
Lonske nebo letosni?!?
Uz musim dodelat ty fotky z Novorocniho letani...
Jaké to dnes bylo? STUDENÉ
Totálně mi promrzly ruce a pak hodně bolely. Mám ty nejteplejší nevyhřívané rukavice a nepomohlo to. Buď si musím pořídit ty vyhřívané, nebo se na to pod nulou vykašlat. Vzhledem ke globálnímu oteplování bude druhý přístup nejen významně levnější, ale asi i jednodušší.
Nepřeji Ti nic zlého, ale lidé kolem našeho věku asi "výhody" toho oteplování moc nevyužijí :-). Pokud vůbec nějaké budou, tak to zřejmě tak rychle nepůjde.
No už teď jsou zimy velice mírné, sněhu málo i na horách. Třeba letos začala zima na horách až před 14 dny. V Praze šly teploty pod nulu letos až tenhle týden a příští týden už má být tepleji. Takže když jsem to dnes letos poprvé zkusil pod nulou na kole (v pondělí a úterý mi nebylo dobře), tak když počkám s kolem na příští týden, tak už ty vyhřívané rukavice nebudu potřebovat a 3500Kč a více mohu probendit nějak jinak.
Co máš za rukavice? Letos jsem koupila tříprsté Force "HOT RAK PRO" a paráda. Včera bylo mínus čtyři a bylo v nich horko. Ještě mě v nich ruce nezábly, krásně teploučko i po několika hodinách v mrazu.
Mám tříprsté Matt Extremes a ruce mi zmrzly po 1/2 hodině i přes snahu s nimi hýbat. To je těma rukama a krevním oběhem v nich a ne rukavicemi. S věkem se to jen zhoršuje. Už i na běžkách mám studené ruce. Asi na nich začnu vodit ty tříprsťáky. Doposud mi stačily běžné palčáky.
Včera jsem se projela po nové cyklostezce a vyjela nahoru k rozhledně. V takovém počasí je hřích nevyjet. Pohodových 27km.
Njn, to je ta mladická nerozvážnost toulat se na kole v mrazu. Jednou tě to dožene.. :-)
Ale jinak smekám....
Tak jsem se byl dnes podívat na stavbu západního obchvatu Plzně,který mají příští týden papalášové za velké slávy přestřižením pásky otevřít. Mosty jsou tam stavěny na čtyřproudou silnici,nicméně samotný obchvat je dvouproudý. Navíc mezi Křimicemi a Radčicemi je vedený na pilířích nad řekou Mží a jejím zátopovým územím. Pokud ten cca 3km most namrzne a stane se tam nehoda,tak se provoz úplně zastaví a na místo se budou těžko dostávat i záchranáři. Asi vědí,proč to otevřít až příští týden,kdy se má oteplit. Byla by ostuda,kdyby tam nějaké dopravní problémy nastaly ihned po otevření. Jinak dnes krásné počasí.
Koleno odoperovaný, stehy vyndané, velocipéd povolen.... včera 20, dneska 30, uvidíme jak počasí nadále povolí :) Prý pozvolna, tak pozvolna :)
Jen takové ranní "vyblbnutí", s využitím zamrzlé "louže" o průměru cca 60 metrů, na ploše budoucího golfového hřiště. Po užití si smyků i otoček o 360°, následovala cesta do Dřevčic a pak cyklostezkou na Zápy. Nejezděte tudy, pokud se nechcete vracet stejnou cestou zpět. Je "hermeticky" uzavřená před dálnicí, přes kterou není most. I s tou pětikilometrovou zajížďkou necelých 26 km, výjimečně nalehko, bez nářadí a draků-foukalo moc.
Ahoj, já tam jezdím dost často. Na cyklostezky tedy dost dlabu a beru to po asfaltu. Moje oblíbená je ta modrá, malej provoz. Jo a čerchovanej obchvat na pravý straně dálnice je jetej na kole kompletně.
Dnes jsem jela otestovat nové záplety na Favoritce Růžence.
Jen 22km přes rozhlednu, pěkně to jelo :-)
Zítra to vezmu dál!
Na silniční bicykl máš dost nestandardní pohon :-)
Na Favoritce je 3x6 s rozsahem 0,65 až 3,14.
Tady je to spíš kopcovité, hlavně směrem na Vysočinu, a už nejsem nejmladší.
Na zimákovi mám 2x8 a na silničce 3x8.
Bez talíře 22 zubů bych nevyjela větší kopec a na roviny za spotřebuji trochu rychlejší převod, aby to těch třicet při kadenci 70 jelo. Jezdím spíš vytrvalost a kadenci 80 dlouhodobě neutočím.
Jakmile přestane foukat, tak dobrý. West Yorkshire:
Hadriánův můstek, hnízda nebo jmelí?, plavební komora paroplavby na kanálu v Rochdale.
A safra, to tě domů poslali po vodě?!? :o)))
Jmelí.
Ta plavební komora je úžasná jak jediná mechanika je tam páka. Obvykle je nějaký klikotoč, ale tady jen dlouhý trámek. Bezva!
No, nějakej mechanismus s ozubeným kolem tam je, ale nějak detailně jsem to neprohlížel.
P.S. Dcerunka tvrdí, že jsou to hnízda. Vlaštovčí ale sotva. :-) Bylo blbě vidět, deka.
Tipují to na "stavidýlko" kterým se ovládá množství vody komoře.
Otevřeš v horních vratech abys komoru napustil, otevřeš ve spodních abys ji vypustil.
Samozřejmě u nás by první vandal všechno pootviral a následně páky ukopal...
Potkal jsem takové ručně obsluhované zdymadlo nad Berlínem na Finowkanal. Za příjemného slunného počasí se práce toho mladíka, co zdymadlo obsluhoval, zdála jako dreamjob. Obcházel to zdymadlo, točil klikama a v čase než se napustila či vypustila komora laškoval s dámami ve člunech.
(Mimochodem, ten kanál postavili někdy v 17. století, takže je to docela technická památka)
Teplé počasí mě vytáhlo na další stovku s Růženkou v nových zápletech. Podle větru jsem vybrala trasy směrem na Vysočinu. Od 400m n.m. je vidět sníh a v 600 ještě zbytky sněhu leží i na silnici. Ale tálo to a silnice byly mokré, bez ledu.
V Rojetíně na Třídě Lordů měla Růženka předváděčku.
Před padesátým kilometrem v 600 metrech jsem se obrátila a s větrem v zádech svištěla zpátky dolů. Setrvačností mě to pak ještě vyhouplo až k rozhledně na Hlíně :-D
Máš teda rádius :-D Rojetín mapy našly, ale na "Třída Lordů" zkolabovaly :-D
Je to možný, takovýho sněhu? Tady ani vločka, ba i berla-Mrazilka jako by se ostrovu vyhýbala.
Na Ostrovech moc sníh nebývá, ani v Yorkšíru, ne? Dyťs psal, že už tam roste medvědí česnek!
Jak řešíš "blízká setkání třetího druhu" na takhle úzké silnici se sněhovými bariérami?
Jedno auto proti mně jelo chvíli před tímto záběrem. Jelo pomalu a já jsem zastavila u okraje sněhu. Vešli jsme se v pohodě. V oblastech s takovýmato cestama není problém, tam jsou lidi včetně řidičů ohleduplní, nikdy neví, kdy budou toho druhého potřebovat.
Uplně prvně v životě jsem si dneska užil tu chronickou "výhodu výšky" kterou všichni mrňavý tvrděj že mám na denní bázi :-)
Slečna "ustřelený kecky" mě v Lidlu požádala abych jí sundal palačinky z vrchního regálu.
Ani nevim proč, ale projasnilo mi to den, takhle k večeru :-)
Když dneska nedopadnul bazén, udělal jsem si po delší době výlet k rybníku...
Oproti minule už dokonce nějaká voda přibyla, všechna pochopitelně zmrzla, ale někdo tam ořezal stromy způsobem, že se po hrázi nedá ani projít, takže koupat by se tam teď nedalo ani teoreticky...
A až roztaje led tak to bude hnijícího bordelu ve vodě
Dnes bylo konečně po delší době mrazů a mlhy rozumné počasí,teplo a jasná obloha. Jen musí člověk vybírat suché cesty. Lesy jsou rozježděné od traktorů a na krajích cest jsou vyskládané klády. Děti na dráze také trénovaly.
Na dnešek slibovali sluníčko celý den a teplo kolem 6 st., tak jsem si naplánoval vyjížďku do podhůří Krkonoš. Ráno jsem se probudil a takový šedivák a zamlženo jsem už dlouho neviděl. Ovšem silní jedinci se nedají odradit, ale stejně jsem posunul odjezd o hodinu a upravil trasu, vynechal jsem výjezdy do poloh nad 500 m a zkrátil jsem trasu. Pro jistotu jsem si vzal o stupeň teplejší návleky na boty a rukavice a dobře jsem udělal.
Sluníčko ne a ne vylézt a při výjezdu nad 300 m byla viditelnost sotva na 50 m, takže zapnutá všechna světla co jsem měl, ale proti mrazu to moc nepomáhalo, začala mi zamrzat lahev s pitím, rukavice dobrý, ale návleky bely být ještě teplejší. Naštěstí mlha nenamrzala na silnici, takže se jelo docela dobře.
Po nějakých 40 km jsem udělal druhou korekci v trase a ještě jsem ji zkrátil. Chtěl jsem se podívat na zimní Kuks, ale ten nebyl asi pořádně vidět, tak bez zastávky dál na Jaroměř. Jenže ouha, cyklo trasa Labská 2 je u krematoria bez náhrady zlikvidovaná, staví tam obchvat Jaroměře a novou silnici 33 na Náchod. Našel jsem objízdnou variantu přes Krabčice a Dolany. Od Jaroměře se začínalo pomalinku oteplovat a zmizela šidivina a sluneční paprsky jsem viděl až hodně odpoledne při příjezdu zpět do Hradce.
I přes mizerné počasí mi projížďka vyšla docela dobře a přes to dvojí zkrácení to dalo 95 km a téměř tisíc výškových metrů.
Mizerný počasí? Úsměvné, tady polojasno, ale od půlnoci větrný poryvy až 70 mph. To jsem tady ještě nazažil, venku to se mnou cvičilo jako s kusem hadru.
Po půlnoci to se mnu občas taky zamává jak s hadrem a to i za bezvětří :-)
Ale 70 už je hodně slušný fukeř
Mizerné počasí? Můj šéf měl "nyní" letět s nějakým evropským týmem radioamatérů na jeden malý ostrov v Indickém oceánu coby ostřílený veterán podobných expedic, jako takový pracovně odborný garant i jen cestování po letištích. Bo dlouho trvající kontroly na zbraně v anténách či stožárech. Jenže na ostrůvku dneska v nárazech 205km/h, vlny 7,5m a ostrůvek je nad hladinou 3m, když hodně. Teoreticky nemusí někam doplout :-D
Je to ale taková ta "socková" výprava, protože malý ostrov a tak jen 350kg stožárků, antén a generátorků.
Dnes jsem otestoval veltop parádní ????
Mohlo to být dokonalé,
začátek okruhu ne sice nejkratší cestou, ale tak, aby silný vítr byl co nejvíc "do zad". V Dehtárech na "měřáku" 44 - mohlo to být měření auta za mnou, ale to mne nedojíždělo, celou obec si udržovalo stejný odstup. Ve Svémyslicích doleva, (vítr už byl z boku), ale šlo to. V Dřevčicích pár desítek metrů po hlavní na Brandýs a z ní doleva na Popovice. Kdo to tam nezná, tak v okolí nejstrmější kopec, (jel jsem ho dolu), a je jen pro jedno auto. To je problém, neboť silnice se klikatí, a do zatáček není vidět. Nevím, co by udělalo větší auto při potkání té dodávky v protisměru, já jsem se "vešel" a sjel až dolu. pak následuje stoupání, a před jeho koncem jsem najel na cyklostezku 8196 do Cvrčovic. Bylo to doleva, už přímo proti větru. Trochu mně pomáhalo, že vpředu problikávala mezi roštím podél cesty blikačka. Byl to pár na klasice, asi prudký poryv na horyzontu právě děvče úplně zastavil. Na tříkolce při zemi to šlo snáz, pokračoval jsem napřed. "Drtil" jsem to dvanáct, místy možná i jen osm km/hod :-). Docela mne těšilo, že se touto "závratnou" rychlostí nemotám na hlavní mezi auty.
Konec už mohl být nezajímavý, ale kousek před cílem přišel docela rychlý defekt. Pár desítek metrů si to dokonce vynutilo tlačení. Proto skoro dokonalé. Jdu lepit :-).
Ohhhh :-))))
https://arabice.rajce.idnes.cz/17-18.2.2023_-...
Ještěd v zimně může být hezký, ale já si rád počkám na jaro :-)
Nádhera! Krása! Ani jsem nevěděl. že je tam "noclehárna" :-D
To je dobré vědět :-D
Co je také dobré na Ještědu vědět je, že pokud si člověk objedná pokoj, je to skvělé, ale jen za příhodného počasí, není tam totiž žádná rozumná klimatizace, takže se pokoj přehřívá. Byli jsme tam v slunném dubnovém týdnu, moc jsme si pobyt užili, ale s tou teplotou to bylo už na hraně, v létě si to nedovedu představit.
Tohle okno otevřeš tak leda kladivem. To by se mi nelíbilo na spaní.
Mám otevřené okno takřka celoročně, takže tohle bylo pro mě dost blbý. Kdysi tam fungovaly ty větrací otvory ve stěnách, ty jsou však ucpané izolací. Takže jen ty otvory ve stropě, ale to je jen přirozeným tahem, takže to nijak extra nevětrá.
To byla jediná vada na kráse, jinak pokoj byl takový jaký jsem si představoval, personál milý, jídlo skvělé, výhledy z pokoje kouzelné.
Myslel jsem toto její foto
Jasně.
Mě jen přijde důležité varovat každého před tím teplem. Moc jsem stál o ten pobyt v hotelu, navíc v retropokoji, ale kdyby tam mělo být ještě o něco větší teplo, tak by mi to ten, jinak skvělý zážitek velmi kazilo.
Už několik dnů silně fouká, tak to na delší výlety není. Ale těch "poctivých třicet" se každý den zajet dá. pěkně v závětří lesem až na rozhlednu a potom některou cestou domů.
Ve čtvrtek jsem to od rozhledny vzala dolů do Neslovic a po nové cestě mezi pastvinama domů, 36km.
V sobotu jsem jela až večer otestovat osvětlení před sezónou.
Včera lesem nahoru i dolů k rozhledně - 36km.
Z jakého vlaku jsi to bílé přední světlo vymontovala :-)?
Tiež by ma to zaujímalo. To zadné tiež svieti viac ako autohmlovka.
Ďakujem vopred.
To přední se mi zdá Force Glow - Báro, mám pravdu?
Není to Force Glow, je to o trochu slabší Cree. Ale vzala jsem i Force Glow kvůli druhé baterii. Glow je o fous žravější (i v nejnižším režimu), ale má baterii s větší kapacitou. Já silný reflektor nepotřebuji, celou dobu jízdy jsem svítila s Cree na nejslabší režim, v něm to bere cca 300mA (Glow bere skoro 400mA na nejslabší režim). Jen ta první fotka na výšku je na nejsilnějším režimu Cree, tam už je odběr kolem 1A.
Vzadu je eagle eye 12V. Svítí to ve tmě až moc. Eagle eye svítí i na 8,4V, trochu slaběji, ale pořád hodně. Svítí i na 6V... :-)
Takže na přední reflektor Cree dám baterii Force Glow, na zadní eagle eye dám baterii od Cree a vydržím s tím svítit trvale celou noc i s rezervou. To potřebuji na dlouhé trasy.
Cree Spektro
https://www.kolokram.cz/svetlo-spectro-cree-1...
Force Glow 3
https://www.koloshop.cz/cs/Force-Glow-3-Cree...
Nechci vám kazit vánoce, ale "vhodně nastavenou automatikou" foťáku udělám fotonový dělo i z těch bludiček co mám jako obrysovky...
Mně vánoce nezkazíš :-) . Moc toho o focení nevím, ale když jedu potmě na své tříkolce, tak osvětlení silnice je asi desetinové, než to Bářino na první fotce.
Na první fotce je nejsilnější režim, to na dlouhou jízdu moc není. Ale na nejslabší režim ve stejnou dobu o kousek dál svítilo takto. Mám tam dané rýhované sklíčko, takže to svítí do šířky.
I tohle Ti bohatě stačí, na včasné "odhalení" případných překážek v jízdě. Moje světlo je spíš na to, "být viděn", než sám dobře vidět. Ale tříkolkáři jsou zvyklí na to, že všechny díry jsou "jejich", tak se s tím musím spokojit. I kdybych ji viděl včas, tak ji alespoň jedním kolem vezmu :-(.
Tak já to nepíšu abych ti je kazil, jen jsem chtěl upozornit, že nastavení foťáku může v tomhle směru HODNĚ klamat.
Takhle vypadají přední světla když je vyfotím v tmavé předsíni (jak to foťák uznal za vhodný).
V reálu za dne jsou prakticky neviditelný, dokud se nezačne alespoň trchu smrákat.
Když si ráno vzpomenu a vezmu foťák s sebou (a vstanu dost brzo) můžu to zkusit blejsknout venku pro lepší srovnání, ale myšlenkus asi pochopil.
Přestože to není světlomet, ale "pozička", nějaké nasvícení asfaltu to zvládá taky a i na to se bude vztahovat nastavení foťáku...
To světlo force glow mám taky, jako se zdá z tý fotky nesvítí ani náhodou, svítí hodně na to, aby vadilo každému protijedoucímu řidiči ale svítí pořád ještě na prd abych měl pokud jedu opravdu za tmy pocit že svítí super. s tím vroubkovaným sklíčkem to svítí víc roztaženě ale uplně na prd dopředu, s čirým sklem zase klasika---před sebou vcelku v poho osvícený ovál---čára před sebou ale po bocích je zase vidět o to větší prd, jak se oči přizpusobí tomu vpředu osvícenému pruhu--kruhu. Není špatný, ale jako na té fotce z něj tolik světla není. Jednou jsem potřeboval nafotit jak svítí večer jedno cyklosvětlo a byla to se zrcadlovkou docela pakárna to nafotit tak, aby to alespon trochu odpovídalo reálu----na fotce se přez automatiku zdálo že svítí podstatně víc a muselo se hodně stahovat přez manuál.
Tak jsem se dočetl ve spise o jedné dopravní nehodě, že na čelním skle kamionu byla nainstalována kamera, ale prý v ní v době nehody bohužel nebyla paměťová karta...
Když teď vidím, kolik má ten řidič za sebou zákazů řízení, je jasné, že už v tom umí chodit... :-/
Kvízová otázka - pokud by někdo dostal v roce 2007 roční zákaz řízení §22/1e 1 200/1990 Sb., §3/3 361/2000
Co si tak můžu představit, že zřejmě provedl?
Bohužel zákonyprolidi mi neukáží verzi přestupkového zákona, ve kterém by paragraf 22 byl. :-(
§ 22 Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo v provozu na pozemních komunikacích
e) řídí motorové vozidlo a
1. není držitelem příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění
Neumí, respektive je to debil.. protože nepřítomnost karty ukazuje na úmysl. Kdyby v tom chodit uměl a byl chytrý, má tam vloženou kartu odpálenou, ze které se nic nepřečte.... a být ochota sama.
Žádný debil, nikdo nemusí mít záznamové zařízení a je jedno jestli ho nemá, nefunguje nebo je prostě nechce záznam poskytnout.
Nikdo nemusí předkládat důkazy proti sobě.
To si úplně nejsem jistý. Když už tě policie zastaví, za určitých okolností podle mě zajistit důkazy může. Zda by podezření na zavinění nehody stačilo k tomu, aby řidič musel kartu z kamery vydat, netuším.
Ale když karta není, těžko mu budou dělat prohlídku tělesných dutin... :-)
Zajistit můžou a také by měli, policie může požádat o vydání, ale on to může odmítnout, když odmítne, tak je tom odbyté.
§ 34 Odnětí věci
(1) Policista je oprávněn vyzvat osobu k vydání věci, jestliže
a) lze mít za to, že v řízení o přestupku může být uloženo její propadnutí nebo může být zabrána, nebo
b) jde o věc důležitou pro řízení o přestupku.
(2) Po předchozí marné výzvě k vydání věci podle odstavce 1 je policista oprávněn tuto věc odejmout. Nelze odejmout věc, jejíž hodnota je v nápadném nepoměru k povaze přestupku. Vyžaduje-li to bezpečnost osob nebo majetku nebo jiný obdobný obecný zájem, věta druhá se nepoužije.
...
Takže já bych řekl, že když by řekl, že kartu nevydá, mohli by mu ji vzít i bez jeho souhlasu (karta má hodnotu v řádu stokorun), jen by to museli sepsat. Zatímco když řekl, že kartu nemá, nebylo co odejmout...
Včera jsem se byl projet na horském kole,dnes jsem si vzal pro změnu elektrokolo a byl jsem se podívat na nově otevřený západní obchvat města. Zkusil jsem si ho projet od levého břehu Mže až na konec ke Globusu. V článcích se chlubili cyklostezkami,ale zdola tam žádná není,musí se jet po silnici až do labyrintu kruhových objezdů a objezdíků,tam na prvním výjezdu vyjet od obchvatu pryč a teprve po projetí rovného úseku se dá vjet na cyklostezku. Ovšem žádný vjezd tam není,musí se přes obrubník. Pokud by tohle cyklista neudělal,tak ho to navede na obchvat a ze silnice se bude dívat přes plot na stráň,po které ta cyklostezka lemující obchvat vede a on se k ní nedostane. To mi připadá poněkud nedomyšlené. Jinak tam žádný extrémní provoz nebyl,na cyklostezce postávali diváci a fotografové.
Při snaze zcentrovat po zimním čase "prosolené" výplety ráfků, jsem odpravil vícero zarezlých drátů z tříkolkových kol na předku. Proto na klasice jen do krámu "Vladyka a Vladyka" pro krátké dráty, které u nás neměli. Mohlo to být klidných 15 km, kdyby se zpět do kopce nepovolila levá klika. Golu nevozím, "muselo" na zbytku cesty stačit dvojí dotažení "naštorc" nasazeným stranovým klíčem.