Jsme tady skupina lidi podobneho zamereni, o mnohych uz neco vim a rad si prectu jejich nazory v diskuzi.
Nakonec jsem tady nasel kamarada a kamaradku, se kterymi trochu cestujeme a hodne planujeme.
A protoze nemam TV ani radio ale radeji se kouknu na net, zajimalo by me, jestli nekde prezentujete svoje cesty a nazory.
Na YT treba, ale i jinde. Pokud na FB nebo Instagramu, mozna to bude zajimave pro ostatni, ale ja to nemam.
Asi to nebude z kategorie, na kterou se ptáš, ale já se naposled sebereprezentoval tady... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=5gPrgXsTHRU
https://www.youtube.com/watch?v=myDzjJapLls
https://www.youtube.com/watch?v=_nZtf2JOFgE
https://www.youtube.com/watch?v=SbqerGarGiA
Kromě toho, že pak už na hraní s videem nebyl moc čas, nějak jsem válčil s dilemem, jak natočit video, ve kterém vlastně vůbec nechci být vidět... :-)
všechno je to o umístění kamery :-)
https://www.youtube.com/channel...
Lehokolo jsem stale nepochopil. V cem tkvi jeho vyhoda? Je to velke, neforemne a drahe.
Je to snad pro lidi s problemem se zady? To bych chapal. Nebo kdyby byl pohon rukama.
Vim o jednom remeslnikovi, ktery musi u kazde prace lezet. Treba u montaze dverniho prahu. Kdyz vidim nejakeho lehokolistu, vzpomenu si na neho. :-)
Pohodlí. Ideální kolo na cykloturistiku.
Na "operativu" jako třeba naskočit na ně a zajet pro rohlíky se tak úplně nehodí.
Asi to budu muset nekdy vyzkouset. A da se na tom jet terenem? A co batuzek, kam ho mam dat?
Terén je komplexní a individuální otázka.
Jednak ani na běžném kole nejezdí (drtivá většina) lidí po zoraném poli, druhak lehokola mají trošku širší paletu konstrukcí, z nichž některé se hodí ještě méně než jiné.
Obecně se dá říct, že pokud chceš cestovat, tak je vhodné. Jako polykač kilometrů je bezkonkurenční a po polní cestě projedeš bez problémů (stran terénnosti, můžeš dát asi bez problémů rovnítko mezi lehokolo a gravel).
Tříkolky jsou trošku komplikovanější, protože potřebujou průjezdní profil a všechny cesty typu "vyježděný dvě koleje od aut" tě budou nutit tlačit některý z kol tím travnatým pásem, což je dost namáhavé.
Pro inspiraci se mrkni třeba na můj vejlet na Závist nebo na Točnou.
Nebo na tohohle blázna z USA
https://www.youtube.com/watch?v=8RHBV3Ku8Ew
Batožinu do brašen na nosiči, různě pod sedačku a tak. Na záda pochopitelně nic nedáš a na břiše mi věř že nic vézt nechceš :-)
dohledej si diskuse Jirky a McTorpeda tak 15+ let staré.
Na vyzkoušení si zajeď do Azubu, kolo Ti v klidu půjčí-v mém případě to bylo na konci pracovní doby a bez předchozí dohody. (jo a taky před 15 lety)
Karel Čapek vyslovil v "Obrázcích z Holandska" pochybnost, zda-li je normální "sedět a kráčet" a měl tím na mysli holandskou zálibu v přepravě kolmo.
Rád bych si přečetl, co by soudil o tom, že "někdo kráčí v leže".
Proti gustu žádný dišputát, ale,ikdybych na tom náhodou udržel balanc, asi by mě nebavilo projíždět městy s ksichtem na úrovni výfuků, a koukat se na vše jaksi přízemně.
Pro přepravu vlakem, či jinak, je takové lehátko taky dost nepraktické.
Záda.
Jo, občas bolí, ale spíš než z kola z blbè postele. Pro cesty do dálav pak vidím jen nevýhody. Je to asi jako když si zapřáhnu vozejk, a tím blokuji vlastně možnost použít vlak.
Moc dálkařů na leháčích nepotkávám. Občas tříkolku. Asi to má své limity, se kterými se musí prostě ten lehokolista popasovat, a malinko to asi využití kanape hendikepuje.
Kdyby to bylo tak skvělé,celý svět leží
Tak zrovna ten výhled je u lehokola jednou z velkých výhod. Jak z kabrioletu. Na vzpřímeném člověk vidí v podstatě jen kus před přední kolo.
Záda jistě. Pak zadek a zápěstí. Všechno tohle na klasickém kole strašně trpí.
Ale samozřejmě, ty nevýhody tam jsou. Je to těžké a velké, o tom žádná. Ve vlaku to nevadí; takový, kam bych se nevešla, jsem ještě nepotkala. Pro dálavy převažují spíš ty výhody - ovšem s podmínkou, že to jsou dálavy zvlněnou rovinkou. V horách by ten "váhový handicap" už mohl být hodně velkým minusem, to jo.
Pro mě osobně byl ale hlavní důvod, proč jsem si ho pořídila asi dost netypický - fóbie z výšek (přičemž pojem "výška" jsou u mě už vysoké podpatky :-). Na běžném kole jsem sice jezdila, ale necítila se na něm dobře. Z leha pohodlně dosáhnu oběma plnými chodidly na zem a ještě s rezervou a tím pádem se na něm nebojím.
Ještě bych doplnil, že při náhodném pádu z lehokola je téměř uměním spadnout na hlavu, nebo přelítnout přes přední kolo.
Na leho jsem poprvé usedl před 11 roky. Ze zdravotních (a kopcovitých) důvodů jsem ho elektrifikoval, čímž jsem ho degradoval na kolo, který se nehodí na dálkové cesty. Od té doby mám leho jako prostředek k ježdění do práce a občasné poježdění aka projet se na motorce a běžné kolo na sport.
Jako nejzákladnější obtíž lehokola cítím nemožnost sklopit hlavu při dešti. A samozřejmě tu obtížnější manipulaci.
Za hezkého počasí je to však kabriolet se všemi radostmi.
Samozřejmě to, co zmiňuje Ifča, při zastavení člověk dá prostě nohy na zem a pohodlně sedí.
Nejvíc se mi líbilo na půjčené tříkolce, ale dlouho jsem musel zpracovávat ten nepříjemný pocit, jak má člověk nízko hlavu proti autům.
Samozřejmě, vše má své výhody i nevýhody. Člověk který vyzkoušel lehokolo se vším všudy, tím nemyslím, že na něm vrávoral pár metrů, je schopen posoudit celkem objektivně výhody i nevýhody obojího. Jsou lidé, kteří se vrátili, z různých důvodů na zábradlí. Prostě to pro ně bylo výhodnější, třeba kvůli projetí terénem, nebo rychlost do kopců apod. Každý se pro svoje kolo rozhodl proto, že mu vyhovuje nejvíc. Svého času Jihra používal proti slunci celkem dlouhý kšilt, možná by se dal použít i proti dešti.
Já nechápu, jak na tom udržíte vůbec balanc.
Nezkusil's, nepochopíš... ;-)
Ale balanc na lehokole je fakt easy. Hodná lehokola jako Azub Ibex podle mě zvládne každý, kdo bude trochu chtít. Nižší konstrukce budou náročnější, o nějakých podivnostech v řízení ani nemluvě.
Každopádně naučit se (trochu) na inline bruslích mi přišlo MNOHEM těžší než zvládnout lehokolo. A o další level výš bych hodnotil slack line. Asi dvě hodiny jsem to v loni zkoušel a maximum byly dva kroky. :-)
Já mám občas problém i na židli, co se nehejbe :-)
Promiň,
ale tadymi něco nehraje.
Pokud mám oči ve výšce cca 150 cm nad zemí,vidím dál, než ten kdo je má nad zemí metr.
Opak je prostě nemožný.
Nic proti lehátkům, nikomu to neberu, sám bych na tom jistojistě upadl hned.
Vidím hlavně ty přepravní nevýhody, vím, jak jsem limitovanej třeba i jen elektrokolem, které je prostě o pár kilo těžší.
A potom, jak se takové lehokolo tlačí do kopce? To pak teprve dostanou záda zahulit, zatímco našinec, když "jde ze sedla" čímž já rozumím pěšky, si takovou procházkou odpočine, a může pak pokračovat dále a radostněji
Ale jo, když se na kole narovnáš a zakloníš hlavu, určitě v tu chvíli uvidíš "dál" než z lehokola. Blbé jen je, že v té pozici moc daleko nedojedeš. Z leha vidíš široko daleko kolem sebe pořád.
Já nechci nějak tvrdit, že je to nejlepší a vhodné pro každého. Nevýhody má, ne že ne. Ale nedostatečný výhled to teda zcela stoprocentně není.
Už tomu rozumím :-)
Vy myslíte cyklisty. Ti co mají prdel vejš než ramena, a v předklonu čumí do asfaltu....
To fakt není můj případ, já i na té silničce sedím jako starosta. Jízdní průměry tomu také odpovídají. Jo, už chápu o čem je řeč
Ale tak samozřejmě že to platí, ale ten půlmetrový rozdíl výšky nehraje takovou roli, jako fakt že standardní kolo tě nutí koukat spíš do země než okolo sebe.
Ležák je, máloplatný, na ježdění. Jakákoliv "vnější" manipulace stojí za prd - nakládání, přenášení, nedejbože abys ho někam tlačil. Zejména máš-li spodní řízení a dvě přední kola.
Rozdíl ve výšce hlavy může hrát roli, když je kousek před tebou auto, na kolik vidíš, co je před ním nebo někde přes plot, jinak v tom nevnímám rozdíl, ale Ibex taky patří mezi nejvyšší lehokola...
To už větší rozdíl udělá to, že na klasice máš hlavu v úrovni předního kola, zatímco na lehokole máš před sebou nohy, což v některých nepřehledných křižovatkách je docela znát, musím si najet blíž, abych viděl do stran, ale dá se na to zvyknout, v autě je to ještě výraznější.
Když vezmu MTB, tak mám hlavu sice výš, ale koukat do dálky před sebe, natož nahoru rozhodně pohodlné není. Na silničce to bude ještě výraznější, tak mi netvrď, že celé hodiny jízdy trvale koukáš dál než pár metrů před sebe... ;-)
Hlavně ta výška by mi vadila. Když jsem přesedla z koně na kolo, trvalo mi zvyknout si několik let. A vlastně ani nešlo o zvyknutí, spíš jsem začala jezdit jinudy a pak už ty cesty zarostly k nepoznání. Bylo to přímo strašné, a jeden z důvodů, proč jsem na koně už nevylezla. Jsem si připadala jak jezevčík, co vidí akorát tak patník a to ještě jenom dole.
Škoda, že je to jen tvůj osobní pohled na kolo, na kterém jsi nejel a vlastně ho vůbec neznáš.
On je to asi většinový pohled "mudlů", což o to. A nakonec většina z toho je i pravda, jen je otázka, jestli pro konkrétního člověka převáží ty nesporné výhody nebo ne.
Jen to přesvědčení o "přízemním pohledu" mě pobavilo. :-)
(Mimochodem - nemám hlavu na úrovni výfuku, mám ji na úrovni hlavy řidiče běžného osobáku.)
Tak mě nejvíc pobavilo: "koukat se na vše jaksi přízemně", zvláště když ze zábradlí vidím to, co jsi stručně popsala, - pár metrů asfaltu před sebou.
Mě se lehokola líbí a divim se, že jich neni víc (zvlášť na asfaltostezkách podél vody, kde jejich výhody naprosto převažují).
Ale s tím výhledem ze zábradlí to zbytečně přeháníš. Nesedim snad úplně jako strejc, co jede z hospody, ale vidim stejně jako třeba při chůzi. Jediný v čem mám na kole omezený výhled, jsou vršky skal, nebo letadlo nade mnou - a když mě to zajímá, pak prostě zastavim :-)
S tím výhledem. Když tak o tom přemýšlím jako uživatel obou typů kol, tak ne, že by tě zábradlí ve výhledu omezovalo, ale z leha je to pohodlnější.
Je to určitě o výšce řidítek oproti sedadlu a o jejich vzdálenosti. Na městském kole si dovedu představit, že může cyklista sedět se vzpřímenými zády, ale u většiny kol se opírá o tři body- sedadlo, řidítka a pedály. Stavba rámu předurčuje sklon těla dopředu. Když jsem po létech chtěl jet na zábradlí, tak mi zpočátku vadilo, že jsem měl nohy nějak dívně dole a vzadu.
Stejně si neumim představit kolo, ze kterého by nebylo vidět dopředu a klidně i trochu nahoru. Možná z nějaký dráhový kozy?
Ne, že není vidět - jen technika jízdy nějakému velkému rozhlížení moc nepřeje. (Tuším nedávno tu byl případ silničáře, co se zabil tím, že narazil do stojícího vozidla. A i mně, která jsem jezdec pomalý a nezávodní se na klasice jednou podařilo, že kolo jedoucí přede mnou zastavilo - a já zastavila až o něj. Sice jen jemné ťuknutí, ale přece. Že brzdí jsem zaregistrovala, až když jsem byla jen kousek za ním.)
Ano, stylem (skloněnou hlavou pro menší odpor vzduchu) pak skutečně "zvláště když ze zábradlí vidím ... pár metrů asfaltu před sebou."
To ale není dané kolem, ne?
PS. na některých konstrukcích lehokol, by zase mohlo být aerodynamičtější hlavu zaklonit a koukat do oblohy :-)))
Poloha těla při jízdě a technika jízdy JE daná kolem.
Jezdila jsem na obojím - a výhled z leha a z klasiky se opravdu nedá srovnat.
O tom, že by klasika vůbec neumožňovala něco vidět, fakt nebyla řeč. Vem si třeba, když se chceš dívat na televizi - spíš se opřeš do křesla, nebo se předkloníš, opřeš lokty o kolena a zvedneš hlavu? I v tom druhém případě na tu televizi bezpochyby uvidíš - ale budeš mít náladu takhle odkoukat celý film?
Ne, ta je dána jezdcem...
Jak říkají s oblibou moji kolegové, dobrý programátor, zvládne napsat fotran v jakémkoliv programovacím jazyce :-)
kolo do toho nemá co kecat,sedím a jedu, jak potřebuji
Tohle myslis opravdu vazne?
Chces rict, ze na vsech svych kolech sedis uplne stejne aniz bys je jakoli upravoval?
To si jeden mysli, ze vetsi blbost uz nemuzes vymyslet, ale ty fakt dokazes vzdycky prekvapit.
Jak "upravoval"?
Sedlo abych dosáhnul na šlapky, a jedu :-)
Víceméně vzpřímeně. Asi to není posez na TdF, ale ujedu tak dost kilometrů. Ty vůbec nevíš, jak to vypadá, když jedeš do daleka, nechápu, proč se do těhle diskusí zapojuješ. Nemáš ani minimální zkušenost, jen silné názory.
Nemáš někde fotky, jak jedeš na každém ze svých kol? Docela rád bych viděl, jak na všech sedíš vzpřímeně.
Fakt nemám.
Nějak to nedokàžu se sám nafotit na kole,máknu na tom. :-)
Nebudeme asi slovíčkařit o definici "vzpřímeného posezu".
Jedu na silničce, dolní úchop snad jen v nouzi. Tak nějak to flákám, i když jiní zase píší že "hltám kilometry". Ten správný cyklistický, silniční, posez fakt nemám.
Trek.
Před léty jsem načetl, že to správné kolo na dálky je něco, čemu říkali "trekové kolo". Měl jsem to a ujel na tom pár tisíc. Když jsem dojel do Andory, ještě půl roku mě brněla levá ruka.
Bral jsem to jako "daň stáří".
Až když jsem pořídil kolo s berany,pochopiljsem, že rovná řífítka byly příčinou.
Jo, jedu na silničním kole usazenej jako starosta, nic mě nebolí.
A co vy?
Jedete, nebo jen o tom mluvíte?
Vybrat a upravit si kolo vubec nesouvisi s tim, jak daleko jedes.
Prioritne - kdyz sis vybiral kolo, tak asi nejakou urcitou velikost.
A chces rict, ze sis nikdy nemenil u kola predstavec, riditka, sedlo apod.? Jen co si tady o tech upravach napsal.
Tvoji taskarici s obracenou sedlovkou nebo vidlici, coz si vubec nepoznal, tentokrat nepocitam.
A kdyz uz se tu prsis svymi kilometry - ty nejsi zadny cestovatel. Jezdis stale takrka stejnou trasu do Francie. Nekam kolem hranic se nechas dovezt traktorem, pak par dni slapes a pak si zase hvizdnes pro traktor.
Nic vic, nic min.
Ale ona neni na svete jen Francie.
Tak pár dní za sebou šlapat je furt víc, než udělá spousta jiných. Jako jo, není to přežívání na lišejníku oškrábaném ze severní strany kamenů a ranní rose, jen ty a příroda, ale zase bych to uplně neshazoval...
Ten vykon mu nikdo neupira. Sam si ho ale stiha ponekud shazovat tim, ze to stavi jako meritko veskereho ziti.
Ale zase dokaze pobavit. Placne blbost a jeste ji zavrsi tim, ze on vi, kdyz jezdi do dalek a jiny necht mlci.
No jo,nikdy jsem takové kolo neměl.
Obrácená sedlovka byl pakatel. Murphy mi napsal, že to mám blbě, otočil jsem,a jel dál.
Vy jste byli doma v teple a řechtali se.
Ale bylo hůř, půjčil jsem ekolo Honzovi, on aby to složil do auta, nějak povolil vidle, otočil, a já ujel 600 km s obrácenou vidlicí.
Až když jsem postoval tady fotky, někdo si toho všimnul upozornil mě, a já to v Beaucaire otočil.
Já jezdil na Favoritu, a všechny tyhle vychytávky, odpružená sedlovka, nebo pružné vidle byl pro mě jiný svět.
Nevěděl jsem, co mi to má přinést, a tak jsem nebyl zklamán, když to "nefungovalo" protože blbě otočené.
Ale jel jsem.
A ty seděla doma na prdeli, a kednou za rok jela kolem Berounky :-)
Já nejsem neomylný, a dokonce jsem při poslední cestě nechal doma pumpičku.
A vy jste seděli doma na zadku, tak se vám to stát nemohlo, že jo.
Mně by zajímalo, jak ty víš, kdo z nás kdy seděl doma a nikam nejel, zatím, co tys , v potu tváře jel na otočené sedlovce a obrácené vidlici?
Z čeho tak soudíš?
Z toho, že sem nikdo nedával GPS trasy a relive videa, protože nepovažoval za nutné své cesty tak dokonale dokumentovat, aby mu je ostatní věřili?
Ano, máš pravdu.
Nevhodná a nepatřičná generalizace.
Ifča se přiznala. Baba z krankkasy nikde nebyla, protožw vy i tom psala
I tobě nevím.
Rak se poděl
Napiš o svých velkých cestách na kole do dálek.
Nebo, když nic takového nemáš, drž klapačku
Ty už zase bumbáš, viď.
Tvoje tlusté palečky se ti motají víc než obvykle.
A o svých cestách mám napsáno tam, kde to chci mít já a kdo chce, ten to i najde.
Nemám žádný důvod dávat to tam, kam mi určíš ty.
Ostatně nějaké blogy tady i mám a ty to moc dobře víš. Protože jsi si kvůli nim založil tolik nicků, abys mohl u všech shodit hodnocení na nulu.
Jo, ta závist...
A třeba teď zrovna dávám dohromady fotky z 5-ti denní dovolené s vnučkou, na které jsme spolu byly loni v srpnu.
A představ si, že mi ji rodiče svěřili zcela bez obav a žádné záložní záchranné týmy nikde nečekaly.
Dovolená s vnučkou je pěkná, chválihodná a a budeš za ní jistě nakonec odměněna přízní té vnučky. Nic proti tomu, já tomu moc dobře rozumím. Ale s koly to nemá nic společného. Jindra jezdí sám, na vnuky kašle, na ledacos kašle, ale jede NA KOLE!!!
Jo. Jezdí NA KOLE. Do své oblíbené Francie.
A když sleze s kola, zaleze do hotelového pokoje, otevře počítač a píše stovky vzteklých příspěvků na net.
Nějak to nechápu. Vyjet si někam s hlavní motivací, že se tím budu moci chlubit na internetu a budu pak sprostě nadávat každému, kdo si před tím nesedne na prdel? Není na tom líp ten, co si ujede jednou za čas "poctivých třicet", které mu přinesou radost?
Inu, každému, co jeho jest.
Tak nějak. Také mám pocit, že to množství ušlapaných kilometrů v poslední době Jindrovi moc radosti nepřináší. Řekla bych "jeho boj", pokud by tady pak neplival kolem sebe a nerozesíral s Francií jedno téma za druhým.
Já jezdil poslední dobou pouze na elektrokoloběžce, loni jsem si ale dal dohromady klasické šlapací klolo abych se i trochu hýbal a je to opravdu rozdíl, na tom kole zvlášt v kopcích čumím v podstatě pouze kousek před přední kolo, kdežto na té koloběžce je to pořád výlet s výhledem po okolí.
Co mě ale absolutně zklamalo a nevzalo je kabrio, jako řidič jsem stejně musel pořád čumět před sebe, žádný kochání okolím jako pěšmo,na kole, nebo koloběžce. Je to sice fajn, jet v autě bez střechy ale kochat se okolím je dost o hubu a problematické, prostě mi to nevzalo.
Tak jsem jeden typ konstrukce našel :-)
Jsou i hezčí verze... ;-)
https://magazin.aktualne.cz/cyklo/misto-sedla...
Tak to je fakt pěknej model !!!
Trochu širší posez :-)
Zdá se to jenom mě, nebo to opravdu umně kombinuje NEvýhody obou konstrukcí?
Práce s těžištěm nula, hlava zalomená vzad, horní (přední) polovina těla vzepřená na loktech (to si zkuste na chvíli, chudáci ramena), v případě kolize s čímkoliv je hlava a XICHT první deformační zóna...
"standardní" lehopozice na zádech mi přijde taková...anatomičtější...
:-))
možná jo, možná je to strašně super, a my, na zábradlí jsme hlupci.
kráčení v leže, toť budoucnost cyklistiky , nebo taky ne.
Když jsem stoupal na tu zlou horu Mt Ventoux (stoupal je to správné slovo, protože půlku cesty jsem nejel, ale tlačil) minulo mě spousta cyklistů, na nejrůznějších kolech.
Ale ani jedno lehokolo.
Máš vysvětlení?
Mám, a docela prosté: Lehokol je prostě obecně minimum z důvodů již zmíněných.
Budoucnost cyklistiky je v tom, co UCI určí jako legální pro závody, od toho se velký odchylky dít nebudou, je to o reklamě a penězích (jako ostatně všechno) a tak tam bude těžiště trhu.
Já neříkám že jste na zábradlí hlupci, ale že OBĚ varianty mají svá pro a proti, jež je třeba zvážit.
Kopcům, kde se elektrokola tlačí se lehokolisti vyhýbají :-)
No, malinkej faul.
Já tlačil silničku :-)
A neříkám tomu "tlačil" ale jako každý správný cyklista jsem "šel ze sedla" :-)
Jinak souhlas
Lehokol je statisticky málo. V Čecháh je jich patrně statisticky trochu víc, než ve zbytku Evropy. NaKole je statistická odchylka maximální.
Nějaké zdroje a podklady k těm tvým statistikám jsou nebo si to JEN myslíš?!?
Poštěstilo se mi něco mnohem vzácnějšího, než potkat lehokolo.
Vloni jsem při sjezdu z Ventoux potkal v protisměru borce na handbiku.
Ukazovalo mi to tam 36°C ve stínu..
Jestli vyjel až nahoru netuším, ale jisté je, že dojel z Bédoinu zhruba až do půlky lesního úseku.
Na všechno koukal jaksi přízemně, ksicht měl fakt na úrovni výfuků, pár desítek centimetrů nad rozpáleným asfaltem, musel to být děsný masakr.
Je tu kolega lehokolista, který jel Mont Ventoux 3x během 24 hodin, tak si svoje tlačení strč .......
Jako fakt tu máme člena klubu bláznů??
To je hustý, škoda že nevím, který to je, zajímaly by mne podrobnosti..
Tak to je hodně obdivuhodný výkon.
A to jel ze všech tří stran?
Samozřejmě, že je vidět dopředu, ale za jakých podmínek.
Občas se to koukání na přední kolo docela hodí. Pokud na to přední kolo nevidím, tak nejsem schopen projet mnohé terénní úzké průjezdy. Ale po single tracku se s lehokolem nejspíš nejezdí, takže to tolik nevadí.
Ano, ve chvíli, kdy potřebuješ trefit stopu s přesností na centimetr, bude to s lehokolem problém, stejně tak manévrování v minimální rychlosti nebo výjezd tak prudký, že se začne zvedat přední kolo.
Nikdo (asi) netvrdí, že je lehokolo nejlepším prostředkem v každé situaci. Každý si může vybrat kolo podle svých potřeb, preferencí a plánované trasy.
Podobně jako nedává smysl na těžkém celoodpruženém nebo sjezdovém kole jezdit roviny po asfaltových cyklostezkách, tak v těžkém terénu nebude lehokolo
optimální volbou... :-)
Na tohle téma byl asi nejlepší dotaz když jsme pauzírovali s limonádou u kiosku, jestli "je to pohodlný takhle jezdit".
Tak říkám "všimni si, že vy jste všichni vetkli kola do stojanů a rozesadili se na lavičky a pohodlně se opřeli. Já jsem si jen vycvakl jednu nohu z pedálu a přehodil jí přes druhou" :-)
Myslím že se mýlíš z nevědomosti/nezkušenosti.
Mluvím z pozice někoho, kdo leta jezdit na standardním kole a pak přešel na leho.
Výfuky jsou přecejen trochu níž, leč tady Ti musím dát za pravdu, že motání se mezi autama není moje oblíbená disciplína, ačkoliv jezdím na třech kolech a tak mě doprava bere trochu víc jako "malé auto".
Leč pokud se chceš rozhlížet okolo, není výška ze které se díváš zdaleka tak důležitá, jako směr. Leho ti umožňuje se po okolí opravdu rozhlížet, hlavu máš nesenou na páteři a krční svaly jí jen balancují, tak jak je pro člověka běžné. Na kole mě vždycky bolelo za krkem a to do stavu, kdy přejet z Dejvic do Modřan jsem považoval za výkon a po dojetí na Bezděz jsem se dával tři dny dohromady než jsem byl schopný (se zatnutými zuby) vyrazit zpět.
Vlakem jsem si tříkolku přivezl domů, neříkám že to není komplikovanější, ale lze to (ačkoliv s vozíkem už bych to raději snad dojel po svých).
Skvělé to dle mého je, ale jako všechno na světě, má to svá pro a proti, které je třeba zvážit. Největší rozdíl vidím v tom, že člověk je míň jezdec a víc náklad. Mnohem pasivněji se vezeš, čímž se z každýho obrubníku stává mnohem větší výzva. To co ty na svým kole prostě "vyhopneš" já musím minimálně opatrně vyjet, ne-li rovnou zastavit a vynést.
Proč nejezdí vleže všichni už se tu rozebíralo myslim několikrát a krom toho že ani lehokolo není dokonalé řešení pro všechno, závěr byl tuším jeho relativní nedostupnost a "tlačenka" UCI legálních řešení...
"Karel Čapek vyslovil v "Obrázcích z Holandska" pochybnost, zda-li je normální "sedět a kráčet" a měl tím na mysli holandskou zálibu v přepravě kolmo.
Rád bych si přečetl, co by soudil o tom, že "někdo kráčí v leže".
Také bych si to rád přečetl. Byl to mistr slova, a ať by napsal cokoli, pravděpodobně by nebyl obsah se snahou dehonestovat něco, co nezná, tak jako to děláš Ty.
"Proti gustu žádný dišputát, ale,i kdybych na tom náhodou udržel balanc, asi by mě nebavilo projíždět městy s ksichtem na úrovni výfuků, a koukat se na vše jaksi přízemně.
Pro přepravu vlakem, či jinak, je takové lehátko taky dost nepraktické."
Na většině lehokol má řidič hlavu jen asi o půl metru níž, než ten, kdo na kole s berany sedí při jízdě proti větru. Žádné běžné auto nemá výfuk tak vysoko, aby byl v úrovni obličeje lehocyklisty. Přízemně nekoukáme, já naopak spíš mírně šikmo vzhůru.
Přepravu vlakem, či jinak, nemohu posoudit, neboť jezdím všude "po ose".
"Záda.
Jo, občas bolí, ale spíš než z kola z blbè postele. Pro cesty do dálav pak vidím jen nevýhody. Je to asi jako když si zapřáhnu vozejk,
a tím blokuji vlastně možnost použít vlak."
Že Tě bolí záda víc z postele, než z kola, je nepříjemné. Třeba by stálo za to, koupit lepší postel. Protože že Tě z kola nebolí, Ti sice přeji, ale tak zcela tomu nevěřím.
Vlak nepoužívám. Jízda na mém stroji mně přináší radost, tak proč se o ni připravovat jízdou vlakem?
"Moc dálkařů na leháčích nepotkávám. Občas tříkolku. Asi to má své limity, se kterými se musí prostě ten lehokolista popasovat, a malinko to asi využití kanape hendikepuje.
Kdyby to bylo tak skvělé,celý svět leží"
Také moc lehokolistů nepotkávám. A ano, tříkolka má své limity- ten největší je možnost jízdy v těžkém terénu. Ale já jsem silničář.
Je skvělé, a nechci svádět jeho malé rozšíření na UCI, které znemožnilo jeho použití v klasických závodech. Hodně lidí chce kolo, jaké vidí na nich jezdit, určitý vliv to jistě má.
o
Vy máte hned vohýnek u oprdelky.
Zdroj jsem ti dal, tak si to najdi a přečti,než začneš rozvíjet úvahy.
Nic nedehonestuji, jen vysvětluji svůj pohled na lehátko. Zvláště když jsem dneska kmital mezi vlaky,byl jsem rád, že mám lehounkej karbon
Jaký úvahy? Úvahy jsi rozvíjel ty a drak ti proti nim položil praktické zkušenosti. :-)
Pochybnosti o tom,co Čapek psal.
Tím mě nasral.
Ať si to najde, dřív,než začne oponovat. Dál už jsem neměl zájem nic číst.
S tímhle přístupem mají všechny jeho argumenty pro mě váhu psího pšouku.
Drak ale žádné pochybnosti o tom, co napsal Čapek, nevyslovil.
ale vyslovil:
"rád bych si to přečetl...."
to je sarkasmus...
No,měl si fo přečíst...
Ale o tovůbec nešlo,šlo o to, že si pamatuj, že Čapek psal o "kráčení ve stoje" a nadnesl jsem myšlenku "co by asi napsal o kráčení v leže"...
nic nedehonestuji, to jen smečka zase ucítila pach krve...
Ne. "Rád bych si přečetl, do by soudil o kráčení vleže" jsi napsal ty.
Drak na to reagoval "také bych si to rád přečetl".
To je s tebou častý problém, že ve svém slovním průjmu zapomínáš, co jsi sám napsal.
Nicméně dál to už vzdávám. Marin se zeptal na lehokolo. Odpovědělo mu asi deset lidí, co s tím mají zkušenosti a jeden Jindřich, co o tom ví sice ho...uby, ale o to víc si je s tím jist. Dál se v tom patlat už pro mě nemá smysl.
Větný rozbor si nech do školy.
On pochyboval, že to Čapek napsal.
Tečka
Tvůj text, jak jsem ho zkopíroval, včetně chyb: "Ale o tovůbec nešlo,šlo o to, že si pamatuj, že Čapek psal o "kráčení ve stoje" a nadnesl jsem myšlenku "co by asi napsal o kráčení v leže"...
Neměl jsem to číst. Protože nyní musím reagovat. V textu tebou doporučeného odkazu není nic o "kráčení ve stoje", takže si to nemůžeš pamatovat. Ty v tom zápalu, už ani nevíš, co píšeš. Je tam o "kráčení vsedě". Navíc napsané panem Čapkem správně dohromady, ne zvlášť, jako to píšeš ty.
Koukám, ty sis zase nepřečetl, co napsal drak, ale nasrat ses už stihnul...
ne,nečetl jsem to a přiznávám to.
Byl od začátku agresivní.
Třeba kolega Jrr,nebo i ty,jste reagovali normálně a přinesli argumenty. Drak začal pochybností, o tom,co Čapek psal,aniž by si to přečetl. A cítil se dehonestován. Blbeček.
A baba z krankkasy, aniž by na lehokole svezla svoji prdel, vlastně aniž by někdy někam dál na kole jela,bude mentorovat.
nasrat :-)
Opět vedle, jak ta jedle.
Baba z krankkasy si lehokolo vyzkoušela. A nejednou a více typů. Pravda, jen tak v kempu, ale na rozdíl od tebe můžu říct, že jsem na něm jela.
A jestli jsem jela nebo nejela někam dál, to ty vůbec nemůžeš tušit, protože nemám potřebu to hlásat do světa. Každopádně jsem ty cesty absolvovala v době, kdy ty sis prochlastával papíry na auto. Takže teď už opravdu nemusím honit kilometry na rotopedu ani na kole, abych si něco dokázala. Už si kolo můžu jen užívat.
Drak není a nebyl agresivní. Citoval tebe a také se přidal, že by si to rád přečetl.
Agresivní si tady akorát ty, nikdo jiný.
A jestli by se měl někdo někomu omlouvat, tak si to akorát ty za ty urážky, co kolem sebe pliveš.
Jenže ty si na to nikdy neměl a nemáš koule.
"projíždět městy s ksichtem na úrovni výfuků" mně přijde, když ne dehonestující, tak nekorektní. A už jsem se bál, že nebudeš nadávat. Je to zvláštní. Od roku 2006, jsem se tu s nikým nedostal do sporu. Ty sprostě nadáváš mnoha zdejším uživatelům. Nechceš se nad sebou zamyslet?
jak to bylo s tím Čapkem?
na leháči máš výfuk blíž hubě než na zábradlí,co tu chceš, safra, rozporovat?
Já fakt nejsem proti lehokolům, mtb,downhillům a jiným věcem, a vůbec jejich uživatele nedehonestuji. Jen říkàm,proč "pro mě tonení" a to vás zřejmě velmi iritue.
Tak zaroluj, zklidni se, a přemýšlej o sobě spíš,než budeš mentorovat.
Víš hovno, ani Obrázky z Holandska si nečetl, a přesto byl drzý.
Ho.no vis akorat tak ty a fest ho rozmazavas.
Ano, coby zcela nezkuseny si rekl sve duvody a co ti vadi na lehaci, ale zaroven odmitas argumenty zkusenych a vztekas se tu jak malej harant.
A navic si tim znicil jedno pekne tema.
Vždycky je to o prioritách. Pokud je prioritou snadné cestování ve vlaku a dalších dopravních prostředcích, vezmu skládací koloběžku, protože se vejde všude, neplatí se za ni, nepotřebuje žádné rezervace, složená/rozložená je za vteřinu a po rovině mi jede 15 km/h, což na krátkou vzdálenost stačí.
Jsou-li prioritou jízdní vlastnosti, tak tam pojedu na lehokole po ose nebo holt přetrpím komplikace ve vlaku.
stoprocentně.
http://ld.johanesville.net/capek-60-obrazky-z...
čekám na omluvu
Tohle nějak nechápu. Dáš odkaz, který spíš potvrzuje to, co píše drak... a žádáš omluvu?
:-)
jasně, a tchýně s radlou psali,že ten virus bude mutovat, a já oponoval...
jasně...
vím...
Ale napsal to hezky.
Ten by to slíznul.
Neměl rád cyklisty...
Mě, kdysi v mládí, když jsem to všechno četl, utkvěl v hlavě ten obrat "kráčet v sedě".
A tak jsem jej s odkazem na "autorství citace" modifikoval na "kráčení vleže".
A by ječíte, jako bych vám sebral ventilky :-)
Kráčet vleže :-)
Nemůžeš čekat omluvu za to, že jsi špatně četl.
Hele nechci se s tebou hádat.
Napsal Čapek o "kráčení v sedě"?
Ano/Ne.
Tys to předtím nečetl,a podal to tak,jako kdybych byl "Miloš s Perooutkou'.
já nezpochybňuji výhody ani nevýhody lehokol.
Jen jsem napsal svůj názor.
A vy jste vyletěli jak čertík z krabičky.
(vynechám tu broskev radku, co neví co mele).
Kráčet v leže....
Ne pan Čapek, ale ty jsi napsal:"Rád bych si přečetl, co by soudil o tom, že "někdo kráčí v leže".
A já odvětil, že bych si to také rád přečetl.
Když nepochopíš co oponent píše, tak ho nenapadej.
Takže to nebyl sarkasmus. Vulgarismy ti jdou dobře, ale mne nevyprovokuješ. Raději si to přečti ještě jednou, a omluv se. A ten argument, že už ti nestálo za to dál číst..
kroutíš se jak hovínko na slunci...
neznal si to, přiznej to, Obrázky z Holandska si nikdy před tím nečetl....
Ani já se nechci hádat. Nekroutím. Nečetl jsem Obrázky z Holandska. Také jsem na ně nereagoval. Reagoval jsem na tvůj text: co by usoudil o tom, že někdo kráčí vleže. To ty stále vedeš svou a pořád mimo mísu.
atak si je přečti :-)
Tohle chlapi nedělají.
Prostě řekni: jo, neznal jsem to, nečetl.
Stejně jako Anglické listy,Italské listy, Výlet do Španěl,nebo Cesta na sever.
Každý fakt nepřečetl všechny Čapkovi cestopisy, ale já jo. Udělej to taky.
> Každý fakt nepřečetl Čapkovi cestopisy, ale já jo.
Nevěřím Ti, že jsi cokoli Čapkovi četl.
Čapkovy...hergot...ČapkovY!
Tys asi Čapkovi donesl pivo, než Čapek napsal Čapkovy cestopisy.
To je ostuda, že i po přečtení všech Čapkových cestopisů, tě musí školit tchýně, navíc nečeská:-)
Ale oni všichni přecě četli malému Čapkovi pohádky na dobrou noc. :D
....tak to opravdoví CHLAPI dělají- KDYŽ se spletou, přiznají to!!! Co ale dělají CHLAPI je, že vědí něco o slušném chování, snaží se o něj a taky nezapomínají, co je to OMLUVA. Kdo toto neví, není CHLAP...:-(
Dělá ho to automaticky ženou, nebo si musí vybrat jiné z těch 54 pohlaví?
....jistěže ne- jen chlapce bez slušného chování. Jistě jsi to pochopil správně- jen schválně "špičkuješ" a děláš se neznalým... ;-)
Diskuzí na tohle téma najdeš asi milión.
Výhody:
aerodynamika
rozhled
nebolí zadek ani zápěstí
rychlejší na rovině a s kopce
bezpečnější - auta nechávají větší odstup, nižší pravděpodobnost nárazu hlavou
méně se kradou
Nevýhody:
vyšší hmotnost
méně skladné
obecně dražší
pomalejší do kopce
omezená průchodnost terénem
opálení jen z jedné strany
Existuje hromada typů a provedení lehokol, které mohou stejně jako u klasiky poměry výhod a nevýhod trochu měnit (cena versus hmotnost, průchodnost terénem versus rychlost na asfaltu, aerodynamika versus ovladatelnost a pohodlí)
Netroufal bych si tvrdit, že je lehokolo zdravější, ale rozhodně jsou lidé, kteří na klasickém kole jezdit nemůžou, zatímco na lehokole ano.
Handbike je specifická kategorie, většinou jsou to tříkolky a mohou být jak leho, tak vysoké, tím bych to nekomplikoval... :-)
No to si tomu dal, pronést takovéhle kacířské myšlenky :-))
Je fakt, že tohle tady už dlouho nebylo, tak není od věci si připomenout co se poté uděje a co všechno se dovéme :-))
Taky se hned na mě slítli jak nouhy na hovínko.
Je překvapivé, že senikdo nepokusil dohledat co ten Čapek vlastně o cyklistech psal.
On asi nebyl cyklistou (při jeho chorobě to bylo obtížně možné).
Čapek, ten by to tady od těch atrážců pravdy zjevené, slíznul. :-)
No to je lehokolový mazec co tady z toho vznikl, to jsem skoro už ani nečekal :-)
Tak doufám, že podobně aktivní budou lehokolaři až si někdo přijde pro radu jaké kolo pořídit, jestli horáka nebo třeba gravela :-))
Oni jsou menšinou.
A mají menšinové uvažování. Reagují neadekvátně a agresivně, chrání svoji menšinu,i před neexistujícím nepřítelem.
Dotkne se jich i nevinné "kráčení v leže"
Inu, musíme se s tou menšinou naučít žít a zvyknout si na to, že jako každá menšina v demokracii si bude nárokovat více práv, než by jim demokraticky náleželo.
Ale houby, nikdo agresívně nereagoval. Jen se snažili korigovat některé tvé legrační představy o lehokolech.
Tys pak začal vřeštět, jak "čekáš omluvu" atd... a pak se to už vezlo. Jako všude, kam vlezeš... a bohužel vlezeš všude. :-(
> o mnohych uz neco vim
Mě přijde, že sem ani tak moc často nechodíš. Nějak jsem vyrozuměl, že hodně cestuješ po světě...
>jestli nekde prezentujete svoje cesty
V dobách her a malin nezralých jsem si založil web ifavorit.cz , kde jsem měl v úmyslu dokumentovat rozličná provedení Favoritů. Už jsem na to ale předlouho nesáhl.
A když se ptáš konkrétně na ty cesty:
Nějkrásnější výlet na Favoritu: https://ifavorit.cz/favorit-kolo-vylety-nocni... .
Nejdelší výlet na Favoritu:
https://ifavorit.cz/favorit-kolo-vylety-prejezd... .
Vše, co chci o dění kolem sebe publikovat, mám tady
http://vrstevnice.com/
Radka ma prece krasne stranky, tak proc ty minusy?
Ty jsou od jejích osobních fanoušků :-))
Sranda, jak se ve skupince 130-ti lidi da simulovat cely svet. :-)
Ale Radka je hodna, vzdycky se me zastane.
Jindra je padouch, ale bez neho by nebyla zadna diskuze. :-)
Padouch?
:-)
jasně...
Radka už zvykla na dementa otravu minus. Ja take slušne psat, debile furt me označili minus. Nevim proč. Nemam duvod na debila (dement). Nechapu,že proč me furt označili minus. Už jsem zvykla na debila otravu minus :-))))))
Jestli to někomu pomůže k uspokojení, tak si klidně může mínusovat :o)))
Vy holky nevíte, že život je boj.
Hlavne dementi moc prace starost označi minus.
To ja ne minus to tam ten, ja plus!
Která demetka mi dala minus, proč? Jste dementní holky?
My holky?!? Vždyť my holky přece nevíme, že život je boj...
Na to kašli. Já mám taky svého/svoji mínusovače/mímusovačku.
Ať si poslouží.
Dá mi mínus klidně i na dobrý den. Ať si poslouží, když jí/jemu to udělá dobře:-))
Berme to jako terapii pro některé neurotiky.
A to se počítá jako dobrý skutek!
:-))
Mňau, já jsem Šikulka. Ta černá číča, jejíž obrázky sem často dává můj člověk. Také mám svoje kočičí stránky:
http://www.ivo.cz/kocky.html .
Jsem taky fanousek kocek, takze Ti rozumim. A nase kocicka ma trochu podobny osud, i kdyz se mnou nebydli. Kazdopadne je taky cerna. :-)
Kocky jsou osobnosti a nedaji se srovnavat se psy, kteri jsou automaticky verni. U kocky je projev naklonosti vzacny a za odmenu. Ale verne jsou opravdu hodne. Ta nase se mnou chodila na dlouhe prochazky a lezla se mnou po stromech. :-)
Jenom mi celou cestu nadavala, at uz jdu zpatky.
To, jak ses o ni postaral a umoznil ji krasny zivot i svobodu, je obdivuhodne.
Pokud pritelkyne nama rada kocky, je to jasny dukaz problemu. Beru to podle sebe - zadnou kocku bych do panelaku nechtel, ale ten samotny odpor je dukaz nekompatibility.
Taky cestou navazuji duverna pratelstvi s kockami, ale i se psy a jinymi zviratky. Pritelkyne Terezka se soustreduje na broucky, cmelaky, housenky a jinou havet. :-)
Nevím, asi bych to vyloženě sebeprezentací nenazývala a chlubit se tím asi taky nijak moc nechci (mně to slouží primárně jako externí paměť :-) ). Kdysi jsme ten web zakládali spolu s kamarády, dneska už ten obsah plníme jen my sami, ale je tam přes dvacet let našich cest, jak na kole, tak pěšky...
https://www.epastorek.cz/
Konečně někdo "k věci"!!!! :-O
Sice cyklovandrů tam mám jenom pár, ale o cestování můj amatérský web je.
http://mulisak.eu/
Rád prohlížím fotky z výletů, tak jsem nakouknul i na tvoje webovky z odkazu. A nestačil jsem se divit. Důvodem je Durmitor a Bjelasnica s Alpinou 2014. Byli jsme tam se ženou taky :-) - jó, svět je malej...
www.doucefrance.cz
Ani bych to nenazval sebeprezentací. Jsou to stránky o dvou zálibách, které mě baví. Bastlení šlapohybů a jízda na nich a stavba draků, většinou řiditelných a létání s nimi.
Stránky před lety zřídil synkův kamarád, a posledních cca deset let je už neudržuji. Víc mě baví jezdit a létat, než o tom psát.
Nejdál jsem na tříkolce dojel na Spezi a cesty s draky na drakiády jsou zaznamenané v rubice "Drakiády".
http://WWW.draci.webz.cz
...jen foto z cest na kole... :-(
https://www.zonerama.com/janhudecek/2759
Dlouho jsem váhala, zda sem dát odkaz na naše stránky, ale když už se přede mnou "odhalila" Peggy, tak to provedu taky.
https://sileni-sobi.estranky.cz/
Náš web udržuji hlavně kvůli informacím pro další cestovatele, snažím se po každé z našich cest zpracovat nějaké ty rady a návody. Zabývám se tam naší oblíbenou destinací, tedy subarktickou oblastí.
Jelikož jsem grafoman, tak píšu i cestopisy, ale jen do "šuplíku". Odkazy na ně jsou tam uvedeny taky.
...doplněk o amatérský "pokus" o video: https://1drv.ms/u/s!Alimtop7DE3jmlzkNUGZT0HJcuVq?e=8yeqLo
(odkaz skopírovat)
... no že ses taky rozhoupal!
8-)
:-)) Letos bych se chtěl "dokopat" k naplánované okružní cestě Balkánem(odkládané pro Covid- doufám že se zase nevrátí), přes Srbsko, Kosovo, Makedonii, Albánsko(od Ohridu k jihu a podél řeky Vjose k Fier, Tiraně, Skadaru) do Č. Hory, Bosny a od Krav. vodopádů k Jajce, St. Gradišce, Chorvatskem do Maďarska a domů(asi 2800km a měsíc cesty), jako dárek k sedmdesátce- pak už jen bližší Polsko, ČR ap. Držím si palce, ať se zadaří.... ;-)
Počítá se - na dnešní poměry - i trochu archaická "prezentace" tady?
https://miral.rajce.idnes.cz/
Já jsem zvyklej psát k fotkám popisky, které něco řeknou, tak by se to za jistou formu prezentace toho, kde jsem byl, asi považovat dalo:).
P.S. Zřízeno v době, kdy jsem neměl tušení, že existuje něco jako FB... Nebo možná měl, ale neměl jsem potřebu se tam cpát:).
Jasne, ja taky davam fotky s popiskama na rajce a nic jineho nemam
Tak to se mi ulevilo:).
I když mě tam poslední dobou dost sere ta základní velikost zobrazení fotky, okolo samá reklama, třeba v práci mám monitor jako kráva a na něm fotka asi 10x15... Když se to zvětší, tak zase není vidět text popisu, tenhle upgráde teda moc nevychytali. Ale mám tam toho už tolik, že nemám morál to stěhovat někam jinam.
Uz jsem jim psal, aby zanechali toho nesmyslného převádění png do jpeg a velké ztrátové komprimace. Odpověděli, ale nechcou mi rozumět. :-(
Někdy jsou prostě ty vývojářské týmy, či jejich manažeři, nebo, ... (nevím jak tyhle věci fungují) zaseklé.
Já takhle občas posílám na mapy.cz, že bych chtěl aby při trasování šlo přepínat mezi výpočtem trasy po cestách a lomenými čarami (jako na bikemap či gpsies). Taky bez odezvy. I když obojí mapy.cz umí, takže z mého laického pohledu jde jen o to oba způsoby propojit.
Tak jsem už párkrát psal na opraváře map.
Odpověděli mi vždycky celkem lidsky, žádné předpřipravené odpovědi. Něco vysvětlili, něco opravili ale do vylepšování se jim nechce.
Kdyby trochu otevřeli hlavy, byli by mnohem dál. Asi už jsou ve stadiu, kdy jenom vyplnují výkazy a přežívají. :-(
Že prý by si pak lidi mohli plánovat cesty tudy, kudy se nesmí ...
https://napoveda.seznam.cz/forum/threads/71523/1
Taky jde o to, že kvůli nějaké existující ale řešitelné překážce (nebo neexistující) odmítnou mapy plánovat trasu přes určitý bod a nabídnou pouze dlouhou objížďku. Mi třeba při plánování trasy po Izraeli odmítly mapy cestu podchodem pod mostem a nabídly 100 km objižďku :-)
V případě ručního plánování by se to snadno vyřešilo.
No,v režimu silniční kolo jim stačí 200 metrů nezpevněné cyklostezky, a už tě ženou po silnici. Google maps pak zase nevadí ani schodiště přes nádraží, a pak máš a vozíkem problém.
Mám zato, že ty atrojky ideálně trasovat nebudou nikdy, možná o proto, že na to jak vypadá "ideální trasa" má každý jiný názor a má k tomu své důvody.
Samozřejmě, těžko budou reagovat na všechny změny, kdo by tam ta data cpal i když OSM přispěvovatelů je spoustu.
Ale spoustu informací lze získat i nějak jinak, třeba bikemap má funkci Heatmap kde člověk může odhadnout jestli je to v mapě nějaká ve skutečnosti již zarostlá cesta nebo tudy někdo jezdí.
...každý se snaží u web.stránek minimalizovat prostor který poskytuje zdarma- proto jsem uvítal prezentaci fotek u programu ZPS(který používám pro třídění a jednoduché úpravy)bez omezení velikosti a je k programu(placenému) i pro videa 4K zdarma...
p.s. ....s nějakými omezeními je i zdarma(bez nutnosti mít program).
https://eu.zonerama.com/#home-features
Ten provoz serverů něco stojí, tak mají poskytovatelé v podstatě jen dvě možnosti jak to financovat:
1) poplatky
2) z reklamy
ti "nejlepší" pak vybírají poplatky i pouští reklamu :-)
propracovat se do takového množství přístupů, aby tvoje presentace byla pro reklamu atraktivní, není v době, kdy je na netu přemíra nejrůznějších presentací,není vůbec snadné, a pak se nelze divit, že poskytovatelé postupně omezují a nějakým způsobem znevýhodňují bezplatné služby, aby uživatele donutili stát se abonentem.
Často narazíš i na trik "jisté období zdarma" nebo za minimální poplatek, aby, když už nahrneš na to úložiště hromadu dat, ti napálili slušnou sazbu, a ty pak celkem nemáš úniku.
Nebo, nevýhodnou službu zruší úplně, a ty pak pár týdnů přenášíš dara na jiné úložiště, činnost naprosto nerentabilní.
Tohle všechno je potřeba promýšlet v souvislostech, protože zdarma se pak nakonec může ukázat jako velmi drahé.
Tohle řeším na svých webech odkazem na fotky da datovém úložišti google.
Na webu velké fotky zdržují nahrávání a čtení - google funguje rychle a umožní nahrát originalní velikost souboru.
Jen ta služba není zdarma, jako ostatně noc na světě
Blbé je, že tyhle volné prostory, jako je google disk, rajče a jiné, nejsou nesmrtelné. Zaručí někdo, že služba nepřestane fungovat, když je zadarmo? My třeba máme eshop a manuály (které sami tvoříme) posíláme zákazníkům formou odkazů na náš google disk. Je to asi rok, co tam udělali nějakou drobnou změnu a ty odkazy přestaly fungovat. Museli jsme ručně vzít položku po položce a vygenerovat odkaz nový... U stovek položek...
Spíš se divím, jak moc lidi těm volně přístupným zdarma úložištím důvěřují, my fotky máme na vlastním webu, ve vlastní databázi. Když se rozhodneme změnit design webové prezentace, vše je v databázi, zálohováno.
Podobně jako odkazy na mapy, jak dlouho existence toho odkazu na trasu vydrží? Dřív jsem trasy dělala v bikemap, spousta těch starých odkazů už nefunguje :-( Nevěřím, že to je na věky.
Vše digitální se v prach obrátí a nic po tom nezbude. Zbude jedině papír a celuloid, nebo z čeho ty analogové filmové záznamy jsou.
Je nějaká instituce v česku, která převede digitální fotky a filmy občanů do analogové podoby a uloží je coby dokument doby do archivu paměti národa. Vyzývali kdysi v rádiu, ať jim pošleme cokoli. :-)
Něco trochu podobného se dělá i s weby na cz doméně a celosvětově na archive.org. Je to ale velmi nedokonalé a odkazy samozřejmě nefungují.
Já bych tedy řekl, že prach bude spíš z toho papíru než digitálních dat, už z fyzikální podstaty.
Sice je to mimo téma, ale i témata můžou košatět, :-)
Je overeno praxi, ze fotka a film vydrzi na pude vice nez 100 let. U digitalnich zaznamu to overeno neni.
Jake ted mame stare digitalni zaznamy?
Stare zalohovaci pasky a diskety. Kdo ma starou mechaniku? A je ochoten tento clovek tyto pasky precist a prevest? Pochybuji, vetsinou ani nevi co na nich je. Takze budou lezet v archivu do doby, nez se vyhodi. Cim pozdeji si jich nekdo vsimne, tim mensi sance je, ze budou pouzitelne, sezene se k nim funkcni mechanika, bude existovat SW pro precteni a hlavne chut to udelat.
Noveji mame CD/DVD. Ty jsou uz po par letech nepouzitelne. Pokud jde o zlate archivni CD, ty precist pujdou. Ale udela to nekdo a prevede je do jineho formatu? Po 100 letech na pude mozna budou stale citelne, ale chut shanet mechaniku a SW pro jejich precteni asi nebude velka. Takze vetsina zanikne.
Fotky a filmy budou pokroucene, vybledle, poskozene ale jinak stale snadno citelne.
Je to OT, případně poprosím zakladatele o smazání.
Někdy kolem roku 1998-2000 kamaráda zaměstnavatel donutil sepsat jakýsi text o víkendu doma.
Na námitky
"mám jen starý počítač"
"mám jen T602, ne World"
atd byla jediná odpověď-
napište to, doneste na disketě, naši systémáci si s tím poradí.
No, disketa 5,25" DD (kapacita 360kb) se ukázala být tím správným argumentem, odolávala systémákům celý další týden.
V pátek dostal kamarád "skoro nový" notebook po svém šéfovi :-)
Možná je to celkem dobře, že to všechno digitální (nebo tedy velká většina toho) zanikne. Vždyť by na to nikdo neměl ani sílu, ani chuť a už vůbec né čas, prohlížet ty deseti/sta-tisíce plytkých záznamů nacvakaných bez rozmyslu kdejakým digiťákem, mobilem, hodinkama, brýlema, nebo třeba zubním kartáčkem ...
Zrovna včera jsme dodělali fotoknihu z dovolené. Takže tímto alespoň některé fotky z dovolené uložené na disku mají svoji zálohu v podobě, která je kompatibilní bez ohledu na vývoj techniky.
Vytištěnou knihu zařadíme do knihovny a až budou potomci likvidovat pozůstalost, mohou se rozhodnout jestli skončí v kontejneru na papír nebo v jejich knihovně.
Samozřejmě, že to nikdo nezaručí a Google to má docela v oblibě, služeb co zařízli nebylo málo.
Na druhou stranu pro firemní použití mají placenou verzi pro použití s vlastní doménou kde ke změnám přistupují zodpovědněji, minimálně dávají dost dlouhý čas na migraci pokud se něco mění. Samozřejmě na věky není ani placená služba, její provozovatel může zkrachovat nebo ji ukončit z důvodu nerentability nebo převzetí jinou společností
Proč ty návody taky nemáte na vlastním webu, alespoň formou přesměrování. Pak můžete změnit klidně i úložiště a sice budete muset změnit cíle těch přesměrování, ale odkaz pro zákazníky se nezmění.
Vždycky mě pobaví, když má někdo web na vlastní doméně, ale kontaktní mail je na Seznamu.
No, nezaručí vůbec nic, a všechno musí být zálohované.
Takhle google před lety zrušil Google Picasso, a já 6 týdnů stěhoval skany Glassrevue na bovou platformu. A není obrany, prostě takovýhle je svět.
Připojit vlastní server na síť by bylo řešení, ale při požadovaných přístupových rychlostech asi o dost nákladnější, a taky ti nikdo nezaručí, že neodejdou disky...
Je to peklo.
Mě tenkrát nejvíc naštval jeden rozčilený uživatel, který řval na Soňu, "ať už s tím konečně něco koukám udělat", protože on se potřebuje na něco kouknout.
Tehdy jsem byl velmi blízko toho,s tím vším seknout. Ve svém čase jsem naskanoval snad 3 metráky časopisů, nahrál na web který si platím, a všem dal zdarma přístup, a on bude někdo na mě drzej a buzerovat mě, jako bych snad byl jeho placený sluha?
A navíc, v tom ještě jel google a ne moje chyba
To jsem dlouho rozcházel :-)
Jak myslíš to, že není vidět popisek když fotka přes celou obrazovku? To že jde text přes fotku? Když se zvětšenými obrázky přecházíš na další/předchozí ne myší, ale pravou/levou šipkou na klávesnici, tak jsou tam popisy celé neoříznuté, a všechny ty rajčatové informační nesmysly kolem zmizí, zůstane jen fotka + text, navíc velikost popisku jde snadno zvětšit, takže v tomhle směru mi tahle ‘‘inovace‘‘ zas až tak nevadí. Problém je, že asi ne každý ví, že to jde takhle snadno zkoukatelnět.
Co mi ale vadí, jsou ta reklamní fotoalba na stránce uživatele, maskovaná jako osobní alba uživatele, každé třetí shora. Taky už jsem jim psal, ale zřejmě je to záměr.
Jinak pár obrázků mám tady:
https://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/
Když je ten text delší, není tam celý. Je tam třeba jeden řádek a pak v dalším řádku pár slov a tečky.
Pokud to teda už zase není aktuálně nějak jinak.
To co říkáš je pravda, ale jenom když při prohlížení používáš myš a furt s ní šmrdláš, to se tam z popisku ukáže jen prvních pár slov a 3 tečky, protože dole uprostřed to blokuje rajčatové ’’spustit prezentaci’’. Když na myš nebudeš vůbec sahat, a prohlížíš jen skrze šipky na klávesnici, zobrazí se popis celý, jedno jak je dlouhý, a všechno co do obrázku nepatří zmizí.
Rajče (svoje mám v profilu) je furt skvělý a já tedy i při fullscreenu titulky vidim. Ale vlastně, jak sem šly dávat fotky, už jsem ho tolik nepotřeboval. A taky už jsem tam svůj rajón dost zdokumentoval, tak to pro mě vyšlo do ztracena ...
Já jsem si FB zřídil protože mlaďoši v obecním zastupitelstvu dávali informace nejdřív na FB a pak teprve na obecní stránky. Ale nikdy jsem tomu nepřišel na chuť, přijde mi to zmatené, nestrukturované.
Občas dávám nějaké fotky na Rajče, když je potřebuju ukázat mimo rodinu. Dělám to tak málo, že jsem se sám teď musel podívat, co tam vlastně mám.
https://petrp.rajce.idnes.cz/
Teď jsem četl článeček, že FB jde pomalu do kytek, protože ztrácí mladé uživatele. Považují ho za síť pro staré. :-)
Oni už ani mlaďoši v zastupitelstvu toho moc na FB nedávají. To bylo spíš zkraje volebního období, ale teď už nejsou tak akční. Nebo jestli to dávají na Tiktok?
Uvidíme jaké to bude na podzim, po volbách.
Dávám fotky z našich akcí na Rajče. Žádné větší ambice nemám. Je to hlavně pro kamarády turisty, rádi takhle sdílíme zážitky.
https://mildaz.rajce.idnes.cz
Tak jsem to pod vlivem této diskuze začala hledat. Je toho málo, malinko... a to tady:
https://ifca-nakole.rajce.idnes.cz/
A s dost nepříjemným překvapením jsem zjistila, že poslední dvě série jsou necyklistické a že na kole jsem někde byla naposledy před osmi lety. :-(
Takž začínám vytahovat mapy a cestopisy a dumat, že letos fakt musím někam vyrazit.
Tohle téma se Ti povedlo. Je to príma způsob, jak na jednom místě sdílet zážitky ostatních kolegů a načerpat inspiraci pro další aktivity :).
Přispěju maličko taky, i když většina alb je necyklistická
https://vlli.rajce.idnes.cz/
http://nightrider.mzf.cz
Díky za připomenutí, odkaz v profilu už potřeboval aktualizovat.
Začal jsi opravdu pěkné téma. Škoda jen, že se z toho stává debata o trasování .... No co, pár odkazů na zajímavé stránky výletů jsem si uložil, tak to holt nechám plavat....
No, ono víc těch blogů, blogerů a uložených fotek a zážitků tady nebude, a pohoršovat se nad tím, je pak asi zbytečné.
Tak to bych se nebála. Dneska už skoro každý svoje fotky a aktivity někde prezentuje.
Dlouze jsem váhala, zda sem mám svoje úvahy napsat.
Tohle téma jsem si dala do sledování včetně zasílání nových příspěvků mailem právě z důvodu, že mě zaujalo. Říkala jsem si, výborně, cestovatelé sem budou dávat své webové stránky, něco si počtu, dozvím se, případně se zde bude diskutovat k tématu, tedy například odkaz na web někoho, kdo sem nechodí.
Místo toho mám desítky /desítky ve smyslu dvouciferného počtu/ příspěvků lidí, co se tu hádají kvůli nesmyslné potyčce, vyprovokované jednou osobou, a naprosto nesouvisející s původně určeným tématem.
Sice jsem zde registrovaná delší dobu, ale zase tak často nepřispívám, takže mám minimální právo něco kritizovat, ale popravdě, mrzí mě to. Po dlouhé době pěkně zvolené téma, těšila jsem se, co se dozvím z cest a zážitků ostatních, a místo toho jen tohle bezbřehé a naprosto zbytečné vzájemné napadání se.
Asi zruším sledování vlákna.
Omlouvám se, jestli jsem někoho urazila nebo se ho dotkla.
Já už jsem něco obdobného napsala výše.
Teď už, bohužel, opravdu nelze očekávat, že sem někdo bude chtít dávat odkazy na svoje prezentace.
No, přinejmenším jeden uživatel tady svoji sebeprezentaci pojal opravdu důkladně. Nikoho nenechal na pochybách, s kým má tu čest.
No,vy s tím Polskem :-)
Hele, viděl jsem z té Evropy skoro dost,a dost i na kole. Nevím,jak vám líp vysvětlit, že na kolo je právě ta Francie ideální.
A jih pak lepší,než sever.
Nebojte se jazyka, všichni už mluví basicem, nebojte se že je to daleko, Karel vám dal návod, jak levně přejet Německo.
Prostě přijeďte na kolo do Francie, a pak když budete zklamaní,mi vynadejte.
Rakousko, Polsko, NDR...
proboha, to je vlastně furt jako doma. Středoevropská kultura.
Aby nebylo mýlky. Jsem hrdý Středočech a Středoevropan s rakouskými kořeny.
Prostě tady je to jiné.
Budu se zkoušet to napsat conejlépe umím, na té Sladké Francii.
Zapomeň na Polsko, Rakousko, jeď k Rhôně, moje rada, kterou ti dávám s jistotou, jako to středomořští hotelieři, co vraceli prachy, když bylo škaredě.
Jiný svět.
Ono je dobře, že to s tím cestováním je u každého jinak, protože nejsme stejní v preferencích, způsobu, možnostech i myšlení ohledně poznávání "nového". Pro někoho je srdcovka samotný přesun a pohyb na kole, pro jiného poznání jiných lidí, kultury, památek, krajiny ap. Jeden je rád sám, jiný potřebuje společnost, někomu vyhovuje "plná zátěž" a nocleh pod stanem/hvězdami, jiný jede "nalehko" s pár věcma a spí v hotelu. Pro jednoho je "nový svět" za humny, jiný potřebuje jiné země, někdo pozná půl světa a nejbližší okolí je pro něj cizina- prostě každý to má nastaveno podle svých možností, kondice a potřeb. To ale neznamená, že je třeba ostatní shazovat, ponižovat a dehonestovat jen proto, že JÁ.... a vnucovat/prosazovat SVOU pravdu/náhled jako jedinou a druhým upírat jejich odlišný názor- to není pak diskuse, ale prosazování sebe. Nikdy nemůžeme vědět o dotyčném vše, co ho k jeho názoru vedlo a tak bychom se měli ke každému chovat- jsme přece lidi, ne?
To jo, každý jsme originál. Ale najít k sobě někoho, s kým bych na cestě vydržel je tím pádem velký problém. Nebo on se mnou.
Kamarád se mnou výjimečně někam jede, ale říká, že musí občas počítat do milionu, aby se uklidnil :-)
To já nemusím, ale naposledy na Sicílii jsme se na jednu noc rozdělili, protože on trval na hotelu a já na křoví. :-)
Pokud jde o Terezku, tam už by to bylo na rozvod, kdybysme byli svoji. :-)
Když budeš na svých cestách mezi severní a jižní polokoulí chvilku doma, a já náhodou taky, zastav se, vysvětlím ti to, jak to funguje.
Bab se neptej,nemají tušení :-)
Je málo žen, jako je Soňa, ale jsou, vím to, jsou. To je fakt na osobní debatu.
Ale není dobře člověku samotnému....
Se vším co jsi napsal 100% souhlasím.
Já ale nevnucuji styl či způsob cestování, já vnucuji stát, či zemi.
Myslím si, ne, jsem o tom stoprocentně přesvědčený, že ten kdo uvidí ViaRhône, bude jen litovat kolegy,co se trápí na Labské.
Jsou věci, které jako lidi máme společné.
Máme rádi hezkou přírodu a slunečné počasí. Nemáme rádi vítr a pustou plán s ovčími bobky.
A ta údajná řeka, kilometr daleko...
Jeďte k Rhôně, nebudete litovat.
Když se na Labské necháš kvůli asfaltu vystrčit až na silnici za protipovodňovou hráz, tak pak zůstaneš 1km od řeky za kopcem. Máš tam silnici a vesnice, ale nemáš Labe. Musíš si vybrat.
No, to Labe nemáš ani na té hrázi. Je někde za těma ovčíma bobkama, kilometr daleko.
Nejhezčí úsek Labské v Německu je z hranice do Drážďan, možná kousek dál.
Pak už je to tragické a smutné,tedy ve srovnání s tím, co doporučuji.
Snažím se ukázat, že když se chce, není to tak daleko...
Darmo se neříká, že čeho je moc, toho je příliš. Ve Francii jsem byla dávno před tím, než jsi ji tu začal "doporučovat" - a to nejen jako turista, ale i jako cykloturista a kdysi "v dávnověku" i na měsíčním pobytu. A ano, mám ji docela ráda. Kdybych svůj vztah k té zemi neměla dávno vytvořený, na základě tvých neustále omílaných doporučení bych došla k jedinému závěru: do Francie NIKDY. Na základě svých znalostí vím, že by to byla moje škoda. Ale nepřiměřený tlak vždy vzbuzuje odpor. A "tlačit" svá doporučení do všech témat - to tedy nepřiměřený tlak jednoznačně je.
Přesně tak, ve Francii jsme na kolech byli několikrát. Bylo tam fajn, uznávám. Možná se tam ještě někdy podíváme. Ale zase tak "boží", abych tam jezdila rok co rok, mi Francie nepřišla. Na kole nejezdíme, abychom se projeli, ale abychom něco viděli, něco zažili, něco poznali.
MNOHEM radši se podívám někam, kde jsem nebyla vůbec. Poznání rozšiřuje obzory. Jsem ráda, že jsem poznala na kolech i to "blbý" Labe (zase tak blbý nebylo), poznala jsem i Rhonu, Loiru. Ale poznala jsem i východ, jih, kousek severu, hodně z Balkánu, Kavkaz. Ráda se podívám, když to půjde, jednou třeba možná i mimo Evropu. Naše srdeční oblast je Balkán, možná jako pro Jindru Francie. Nebudu ale nikoho přesvědčovat, aby tam jel. Zasvěcení "vědí", ty ostatní nechci a nebudu přesvědčovat. Nebudu se nikomu (Šípovi) smát, proč jezdí na "blbý" sever, kde nic není, jen lesy a komáři a proč nejezdí na jih, kde je teplo a hory, když třeba horko nesnáší. Pro mě je prima si o severu přečíst. A třeba se tam pak někdy i podívat na vlastní oči. jedině vidět rovná se vědět.
Jo, tvoje vyprávění vždycky rád čtu.
Když jsem byl v Litvě, vzpoměl jsem si na tvoje vyprávění...
Jo, tundrosexualy(Šíp) taky fakt miluju, ale nikdy je nebudu následovat.
Říkám,kolo má tu správnou rychlost, aby člov3k vnímal všechno kolem.
Pro někoho je "nový svět" za humny :-)
tak si tak říkám, jak je to všechno relativní.
Poslední čtyři roky jsem skoro denně jezdil dokola stejnou trasu (33km), protože jsem se potřeboval soustředit jen na šlapání.
Poslední dobou se postupně vracím k normální cyklistice.
Takže - v pátek jsem byl poprvé po čtyřech letech v Českém Brodě.
(celkem 47km)
Včera jsem v tom větru dojel skoro až na Mělník! (celkem 51km)
V životě už jsem tam byl na kole snad stokrát, ale, moc bych za to nedal, že jsem měl z těch dvou trapných výletů lepší pocit než Jindra, který se teď, po pár týdnech, vrátil do Francie.
"Nový svět" je za humny skoro pořád.
Vše se tak rychle mění a člověk neobsáhne všechno. Čtu teď od Peňáse jeho Výpravy pro den i noc. Všechno místa, kde jsem již byla, někde i několikrát, všechna vlastně z cestovatelského pohledu "za komínem". Přesto překvapí jiný pohled na krajinu, dějiny, kulturu... co vše člověk nevidí, nebo vidí jinak.
A o tom to je. O vlastním pohledu a vlastním prožitku.
Někdy i 30 kilometrů kolem komína může být objevitelských. Když se chceš koukat:-))
Ano, pochopila jsi to správně, mám objevitelské nadání a ostříží zrak.
Kdybych nevyrazil na Mělník právě já, tahle krasavice by dál bezmocně ležela opuštěná, kousek od silnice. Měla štěstí, že jsem jel právě kolem :-)
Přesně.
Dneska jsem šla z práce kus pěšky a koukala jsem, co je zase v Praze nového.
Až jsem si říkala, že musím z půdy vyndat Plickovu knihu fotografií a připomenout si, jak ta Praha vypadala dřív.
Já myslím, že mi nemusíš vysvětlovat, že "na kolo je právě ta Francie ideální". Určitě je. Proto tam taky v době předcovidové jezdila spousta cestovek s cyklozájezdy, proto tam taky z cyklistické částí mé "bubliny" byl asi každej.
A přesně proto mě to tam neláká. Jsem vděčná, že jsem objevila zdejší server, kde je spousta jiných tipů a pro mě zajímavějších než jsou barevné obrázky v katalogu cestovky.
Jako "jiný svět" mě nesmírně láká třeba Norsko nebo Finsko - a ještě pořád chovám naději, že někdy uskutečním.
Z opačné strany třeba Albánie nebo bez kola přechod rumunských hor - tady tuším, že na realizaci prostě nemám "koule" a asi už mít nebudu.
Nikdy neříkej nikdy - třeba někdy dojde i na tu Francii. Zatím mi ten pocit "sem prostě chci", který jsem měla u toho Baltu, Severního moře, pěšky ve Skotsku, ještě nenaskočil.
O Francii se hodně básní - historie, kultura atd.
A tak jsem strašně toužila se tam podívat.
Byla jsem tam dvakrát a jsem z toho tak nějak vyléčená. Už nemám zájem jet ani do Paříže.
Francouzi mi prostě nesedí.
Jediné, co zvažuji, že do Verdunu jednou vezmu naše mrňata. Ale to je ještě hodně daleko.
Ve Francii jsem byla mnohokrát, několikrát i na kole. Země je to zajisté hezká, asi jako každá jiná, když si to hezké uděláš.
A země je to veliká, je naprosto zbytečné jezdit pořád tu samou trasu či dvě. Možností mraky.
Francie je pro me problém. Na skok jsem tam sice uz byl, ale to nepočítám.
Mel jsem tam i dve letenky, ale byly diky covidu zruseny.
Hlavně se mi tam moc nechce. Je to jistě krásná země a mam obavu, že bych byl nakonec zklamaný.
Venkov bych snad ještě zvladnul, ale na Pariz si netroufam. Pochybuji, ze tam pres ty hordy migrantu ještě zbyla nějaká francouzska atmosfera.
Hordy migrantů?
Valná většina z nich nejsou migranti, ale plnohodnotní francouzští občané, kteří získali (nebo jejich předci získali) občanství, které jim francouzská vláda udělila. Poté, co padla koloniální správa.
Tak to prostě chtěli, a tak to ve Francii mají. Alžířan, Maročan, Malijec, Senegalec... je Francouz víc než Jindra8526 z Čech.
Tak to prostě je.
To je Francie.
No právě. :-)
Co, no právě?
Kdybys jel do jejich domovských zemí, bylo by to jiné?
Třeba do Maroka. Co by kamenem dohodil.
Já mám právě o Francii jinou, romantickou představu.
Takže se mi tam nechce.
Až jednou bude zákon, že tam musím, tak budu přemýšletj jak se z toho vykroutit.
A co nějaká podkarpatská rus?
V 90. letech tam chtěl skoro každý, dnes je tomto regiónu ticho.
Jelikož jsem ještě nezrušila sledování vlákna, což se chystám udělat /dnes 66 příspěvků/, tak na mě juklo to, co napsala Ifča.
Nikomu, na rozdíl od Jindry, nevnucuji to, co je nám blízké. Nás to baví, a tím to taky končí, ale když už jsi zmínila to Norsko a Finsko, tak kdyby ses pak někdy rozhodla nějakou takovou cestu uskutečnit, rozhodně Ti mohu být nápomocná radou. V Norsku jsme byli na kolech 2x, ve Finsku taky 2x. Ještě jsem na Severu měla naplánované 2 další cesty, ale sešlo z toho kvůli tomu, že jsme se znovu vrátili k pěší turistice.
Z těchto 4 zmíněných severských cest se mi nejvíce líbilo putování Finskou Karélií, takže jestli o Finsku uvažuješ, zkus popřemýšlet o této variantě.
P.S. Kdyby Ifča nezmínila Finsko a Norsko, vůbec bych nereagovala.
Děkuji moc! Pro letošek to určitě nepadá v úvahu. Letos chci něco nenáročného, čím bych se dostala zpátky do režimu "dovolená = kolo". Ale nabídku ukládám do paměti a pevně doufám, že na to, abych jí využila, v dohledné době dojde.
Spoustu rad najdeš i na mých stránkách, třeba té Karélii jsem se věnovala poměrně hodně.
Právě tam koukám. :-)
Opravuji počet návštěv Finska na kolech na pět. Úplně se mi z hlavy vykouřily Alandy.
Ty mi na pár dnů přijdou jako úžasné, rozhodně ne na celých 14 dnů, ale dalo by se zastavit na zajímavých místech.
Rád si přečtu, blog, reportáž, či něce dalšího, až pojedeš trasu, s "dámama", kterou jezdíme za jeden den.
Prostě odněkud odjinud.
Je az neskutecne, jakeho ze sebe dokazes delat hlupaka a sobce, co zcela umyslne znici jinemu tema. Ve svem tematu by si tohle nedovolil.
Ze ty si vypil tu lahev vina, o ktere si tvrdil, ze vino nepijes?
Zničit?
To je tvoje doména.
Jà tvořím, píšu, a mám svoje názory.
Ty třeba neodpovídají těm,co mají zdejší tetky co si hrají na cyklistky, a jsou daleko od t3ch, co jsou naopak na druhé straně. Jde o kluky co opravdu jezdí, spí na zemi a živí se kořínky :-)
Já ničím vaše témata?
ne, to si děláte sami
A to máš pravdu.
Ano, ničíme si ta témata sami tím, že tě do nich pustíme a pak na tebe ještě reagujeme.
Ty si přesně jak ten estébáček Babiš. Ty nic, všechno ti ostatní. Hlavně rychle každému na hlavu naházet kýbl hnoje, jen aby to nebylo na mě.
https://zazvur.rajce.idnes.cz/Na_kole_do_Parize/
https://zazvur.rajce.idnes.cz/Nordkapp%2C...
Tak jsem si přečetl ty vaše výhrady k Francii, a s mnohými musím bohužel, souhlasit.
Přesto, a myslím si, že to je naprosto zásadní je potřeba vědět a pochopit, že Paříž není Francie. Je to jiná entita, ve Francii, ale prostě navštívit Paříž, a udělat si úsudek o celé zemi, je totálně mimo.
Budu cpát na web
http://www.doucefrance.cz/
vše co stihnu.
Ne, nejsem nekritickým zbožňovatelem všeho francouzského, jsem Čech, hrdÿ na svou vlast.
Jen mám Francii rád.
Líbí se mi jejich životní styl, i když sám žiju opak. A to jídlo. A ta historie, vyrostl jsem na Dumasovi. A ty technické úžasnosti, jo byl to Jules Verne, přečetl jsem jako kluk vše co bylo přeloženo.
A ta velká země.
Azurové pobřeží, nebo Bretagne.
To je fakt na dýl, než na "byla jsem ve Francii dvakrát a ... užmá názor :-)
No a co?!?
Představ si, že i jiní znají historii Francie.
I jiní se zajímají francouzskou kulturu, o malíře, o básníky atd.
I jiní vyrostli na Dumasovi a nejen na něm.
I jiní byli ve Francii a nejednou.
Ne, nejsi jediný, kdo ví, že existuje Francie, ale jsi jediný, kdo ji dokáže v lidech docela spolehlivě zadusit.
Je bohulibé, že sis k Francii vytvořil svoje stránky, tak si prosím hýčkej Francii tam.
Tak v tomto tématu již 20 opakování toho samého.
Jsi jak radiožurnál - "další zelená vlna nejpozději za 15 minut:-))))
Kašli na ty prasečí ocásky, ať se zalknou svou nenávistí. Já si o tvých cestách NA KOLE do Francie rád vždy počtu. No a protože NA KOLE, tak to sem určitě patří.
Tipovací soutěž ještě nebyla oficiálně vyhlášená:-))
Ale osoby s tchýními způsoby jsou předem diskvalifikovány z všeobecně známých lidských důvodů.
Což je vlastně dobře.
Já osobně bych skutečně nechtěla vyhrát zájezd do Francie s Jindrou.
Bože, to by bylo za trest.
Tak moc jsem se snad ani jako tchýně bez vlastní viny a čarodějnice třetího řádu vlastní pílí, neprovinila:-))
Neber jména Božího nadarmo! Ostatně po přihlášeni se za čarodějnici už tuplem ne.
Ale zase může letět do Paříže na koštěti :o)))
To je ovšem jiná kategorie. Tady jsme NaKole a koště sem nepatří.
Ale prd. Zase to tak neprožívej. Sem patří vše kolem pohybu.
Jaký pohyb sedět prdelí na koštěti? To je stejné, jako usilovně šlapat na elektrokole.
Je vidět, že jsi na tom nikdy neletěl.
A kam bych se teda mel podivat, abych zazil pravou Francii?
Me laka Provence, kdyz kvetou levandule. Potkavat cernousky ale urcite nechci, to bych letel do Afriky.
Osobne proti nim nic nemam, jeden me uci anglicky a je super. Ale kombinace Francie-cernousci urcite ne.
Jenže co naděláš, když tak to je.
Zrovna u tebe mě to docela překvapuje. Rád jezdíš do různých destinací, tak přeci víš, že lidé jsou bílí, černí, snědí, žlutí, červení....nebo fialově puntíkovaní, barevně potetovaní, opálení samoopalovacím krémem, namalovaní, onáušnicovaní třeba i na jazyku, divně oblečení....
Jednu věc nechápu - čím ti můžou černoušci pokazit potěšení z Provence, když kvetou levandule.
Ve Španělsku na těch jejich plantážích mi přijde, že už pracují jen ti černoušci.
Asi jako by někdo napsal - mě láká Česko, když kvete řepka.
Potkávat Ukrajince ale určitě nechci, to bych letěl na Ukrajinu.
Osobně proti Ukrajincům nic nemám, jeden mě učí rusky a je super.
Ale kombinace Česko-Ukrajinci určitě ne.
Jenom jsem si tak naivně představoval, že když jedu Jižní Moravu, najdu tam místní kulturu a ne samé Mirecky v Moravských krojich. :-)
V Tatrach bych taky uvítal spíše normalniho slovenského bacu, než nejakou moderní variantu.
Zkrzevá Provence jsem na kole projížděl 2x po hlavní silnici podél Rhony, vždy s odbočkou na Ventoux.
Nevzpomínám si, že by mi to černoušci kazili. Vůbec mne nenapadlo sledovat, jestli nějakého uvidím.
všímám si hlavně přírody, takže si pamatuju, že levanduli v srpnu nevidět.
Musely mi stačit vinice, pinie, vedro a asi milión uřvaných cikád, z těch mi šla občas hlava kolem.
Ale co mám zkušenost s černoušky ze Španělska, byli vždy velmi milí, mezi plantážemi se často přesouvají také na kole a zdravili jsme se vždy jak staří známí :-)
V Provence nám dojem zkazili nikoli černoušci, ale zástupy čínských novomanželů, vrhajících se do rozkvetlých lánů levandule, bo fotka v záplavě fialových květů na instagramu patří u nich dnes k bontonu a zajistí jim jistě šťastné manželství, podobně jako debilní zvyk s těma zámečkama na mostech a jinde. Měli tam dokonce i dopravní značku - alá pozor lidi v levanduli, mrzí mě dodnes, že jsem ji nevyfotila.
Na druhou stranu, nevyskytují se zdaleka všude, jen podél hlavních silnic.
Nějaké levandulové pole máme i na Moravě, ale je tam zákaz vstupu. Focení je možné jen za pořádný poplatek fotografem pana majitele.
A v Holandsku se zase lidi vrhají do tulipánů, taky hlava nehlava. :-)
U nás do jetele inkarnátu nebo máku. Do řepky se jim moc nechce. Nebo v ní nejsou vidět. :-)
Ooops, koukám na to teď, když to Rob vytáhnul nahoru.
Kde je ta "pravá Francie" o tom se budou Žabožrouti přít do krve.
Pro cizince, kromě Paříže, pak Provence, Riviery, Bretaň popř. zámky na Loiře.
Já osobně to mám rád tady dole, v Occitánii. nejen země Katharů, pohoří Corbières a Pyreneje, ale i departement Hérault s tím velkým Montpellierem nebo pitoreskním Sète. Nejen příroda, moře, které mě vždycky zvedá tlak, aniž bych nutně musel do vody, ale i lidé. Jsou milí, přátelští, komunikativní. Francie je barevná, kromě černých jsou tu hodně i Arabové a pak ti ostatní. Ne tak jak v Paříži, ale jsou tu a velmi dobře integrovaní. No, taky tu jsou ty slumy ve čtvrti Monson, ale tam nemusíš. Narozdíl od Města Světel tady máš furt pocit Francie a ne Afriky. Ta různorodost nevadí.
Pokud chceš hodně "bílou" Francii pak doporučujčuji Bassin Arcachon, kousek od Bordeaux a duny du Pyla. Tam narazit na barevného Frantíka je spíš náhoda. Ale fakt bych to tak nestavěl.
Oni jak byli kolonialní mocností, prostě v metropoli mají lidi odevšad. Integrovány,francouzsky hovořící i myslící.
Jiné je to s těmi migranty, a ti se koncentrují spíš v největších městech nebo u Calais, v naději, že se dostanou do UK. To nejsou Francouzi a v Provence je moc nepotkáš.
Představa "bílé" Francie je z minulého století a můžeme si o tom myslet co chceme, různorasová Francie je realita. Zvykneš si.
Extrémy jsou, jak bílý rasismus, tak barevný rasismus kombinovaný s tím středověkým islámem, dělají co mohou, aby ty extrémy eliminovali.
Důsledně trvají na tom, že být občanem Francie he totéž co být Francouzem, ať už máš jakou chceš barvu či původ, a svoboda, rovnost, bratrství jsou hodnoty co máš a musíš respektovat.
No, a Francie je turisticky přetížená.
Proto, když nechceš davy lidí, je potřeba se tam vydat mimo sezónu. A levandule nekvete, a víno nedozrává, studeně fučí, ale zase jsi na trase sám
https://photos.app.goo.gl/LTEfrBUQPXBtQyV17
asi takhle vypadají místní, nacvakal jse pár fotek cestou
Co se týká rasismu, zrovna včera večer jsem si na autobusové zastávce v Rumburku musel pochválit, že mladí lidé se přátelí bez ohledu na rasu. Co mě naopak rozesmutnělo, že se svým chováním ti bílí přizpůsobili těm černým a dělali tam bordel.
No, to není povzbudivé.
Tady necítím žádné pnutí, ale taky nebývám v místech, kde by se nechal nějaký konflikt čekat. Mám pocit čistého města, které mají jeho obyvatelé rádi a jsou na něj pyšní.
Třeba v Béziers jsem ten pocit neměl, trochu víc těch Arabů a najednou jako by všechno působila jinak. Prostě hotel byl v "jejich" čtvrti. Ale nebyli hluční ani nevyváděli nepřístojnosti, jen jsem se cítil mnohem méně bezpečně než tady.
Možná latentní rasismus, protože s touhle komunitou fakt žádné negativní zkušenosti nemám.
V Perle o bubáka nezavadíme, ale máme dost vlastních grázlů.
teda to je rychlost, Palečku
jo, rozdíl mezi "starousedlickou" a "tou druhou" částí města bývá nepříjemným překvapením. (Graz- na jihu to není nic moc)
Stejné dva obchody (myslím značka) +- stejná velikost, stejné město.
Jeden u autobusáku, druhý řekněme v sídlišti.
Ten u autobusáku je prolezlý "živly"...
dva lidé - jeden "hákuje" druhý je "tvořivý kreaticec na volné noze" Kdy člověk zbystří?
Jsem rasista a demagog, jsem realista se zkušenostmi?
Tak napůl. Ten blbý pocit člověka varuje před tím aby zabředl do problémů.
Naučil jsem se na něj dát.
(pardon a vyplakání se v tématu, příp smažte)
Ono je to složité.
Často slýchávám taková zjednodušení, že "Francie už to má za sebou a stala se z ní Arábie" nebo, že je to tu samá "no go zóna".
Obecný pocit,který mám je ten, že se tu cítím bezpečně jako u nás. To neznamená, že tu fakt místní "Chánovy" nejsou. Marseille - synonymum pro město zločinu - vůbec není nebezpečná. Ovšem, až na některá předměstí, ale ty snadno pozná každý, bez potřeby rad či průvodce.
Nevím, dlouho jsem v Praze nebyl, jestli jsou tam nějaké čtvrtě kam je lepší za tmy nevstupovat. No, v Ostravě jsem dostal pěstí jen jsem si pivo objednal v nádražní hospodě. Měl jsem pech, hrála tam ten den sparta a já si o pivo řekl "příliš pražsky" tak jsem dostal ránu s poučením "Banik ty pičo".
Když jedeš na kole, předměstím se nevyhneš,musíš je projet. Pamatuji si jen severní Brusel, tam jsem měl opravdu strach, že kdybych píchnul, oberou mě o všechno během minuty a nikoho se nedovolám.
No máš to těžký, takové Nice, poklidné lázeňské město. a magora napadne sednout do kamionu a zabít 80 lidí. A žadné předměstí, žadná no go zóna.
Anglická promenáda.
https://www.youtube.com/watch?v=ahssUjbXK6w&...
Po pár letech jsem znovuzprovoznil svůj kanál na YouTube, tehdy jsem jezdil hlavně na kajaku, ale dvě krátké cyklovidea už tam jsou.
Padl můj externí harddisk, kde mám další věci, snad se mi to podaří zachránit - kolem Česka, Rujána, Normandie, Napapíri.. a drobotina kolem Moravy.
https://www.youtube.com/channel...