Pro ty, kdo jezděj na Šumavě. Na
http://www.npsumava.cz/stranky.php?idc=1155
je článek o výstavbě první šumavské cyklostezky Gerlova Huť (u Železné Rudy)-Nová Hůrka-Prášily-Srní. Letos se staví první úsek Gerlovka-Hůrka. Stezka má vést po nové cestě podél silnice Ž.Ruda-Hartmanice. Kdo to tam zná, ví že je to dost frekventovaná silnice s cyklotrasou č.33
Připadá mi ale trochu zbytečné stavět novou cestu podél silnice, když o kousek dál vedou v lese hotový,slušný cesty který vás nakonec na tu Hůrku dovedou taky. A to nepočítám průseky po železný oponě, kde sou cesty vyježděný od lesnickejch traktorů a udusaný do téměř perfektní kvality.
Jsem jedinej komu přijde zvláštní, stavět pro cyklisty "silnici vedle silnice"?
No jestli tam ty cesty jsou a vim, ze jsou, tak je to asi zbytecne. To meli dat treba prachy do polabske trasy, ktera je na nekterych mistech pro plne nalozene kolo proste nesjizdna...nebo blbe. Na to, ze by to mela byt hlavni cyklisticka tepna....podobna treba skvele vybavene a udelane podunajske trase v Rakousku.
Zvykej si, že se na Šumavě dějí zvláštní věci:o)))
Hmm... asi to bude jednodušší na dopravu stavebního materiálu... silnice je hned vedle. To je přece príma, nepoškodí se při stavbě příroda a on někdo po tej stezce jezdit nakonec bude. Dost možná i ubude zraněných cyklistů na tej 33. Kdo si bude stěžovat že o kus dál se jezdit nemůže, protože se určitě objevjej značky zakazující cyklistům vjezd, bude odkázán na to "co všecko pro cyklisty dělá NP", vždyť nám postavěj i cyklostezku...
No je tam vedle tý silnice zarostlá bejvalá tankovka, tak se naštěstí nebudou muset kácet stromy, naštěstí.
Ale mě to trklo hlavně z důvodu, že se staví cesta tam, kde je podle mého názoru možná docela dobrá náhrada již hotovou cestou a nikoho nenapadne jak by se dal vyřešit např. problematickej úsek Čeňkova Pila - Antýgl. Pokud se bude chtít podívat z Čeňkárny na Antýgl (nebo Modravu)nebo naopak, třeba rodina s dětma, tak ta cesta kolem Vydry je pro cyklisty uzavřená a čeká je to krásný stoupání serpentinama na Srní. Ale možná je to tak správně. :-(
ted jsem tam jel kolem, je to 14 dni, a ta stavba ty cesty vypada jak pro ranwej na letadla, proste sileny. proste nejakej debil na mistnim urade a na mini utopej miliony do par km zbytecny cesty
Prj to má stát asi 22 litrů,(viz ten odkaz) ale to se mi teda nějak nezdá. To musí projezdit už jenom ten buldozer tak za hodinku.
to je tak na znaceni ;)
Na Šumavě jsem byl před pěti léty a až na některé vyjímky jsem byl vcelku spokojen. Je sice pravda, že na horáku moc cyklostezky neřeším, ale ze zásady jezdím jen tam, kde nějaká stezka ( třeba i turistická) je. Pochopitelně respektuji na trasách pro pěší přednost chodců. Souhlasím s názorem, že stavět něco navíc jsou vyhozené prachy. Každý ve svém regionu bychom určitě našli místo kde by se daly využít.
:'-(
Hmm, me ty cyklostezky moc nevonej. Kdyz jsem tam byl poprve, tak od te silnice z Prasil na kostel k Hurce vedla takova sterkovo-baheni lesni cesta. Ted je to krasne vyasfaltovane. Jezdi se na tom sice skvele, ale ja radsi trosku ty prirodni.
Tak jsem měl tu čest vyzkoušet tuto novou, opěvovanou stezku osobně vyzkoušet. Jeden z výletů na Šumavě jsem naplánoval úmyslně tak, abychom se po této stezce vraceli z Nové Hůrky do Železné Rudy, tznm. na Gerlovu Huť. A poznatky? Můj osobní názor je ten, že tohle je prostě zběsilost.
Za prve. Vedení stezky: Ve směru z Gerlovy Hutě na Hůrku přijíždíte po stezce k Hůrce. Stále jedete kolem silnice a Hůrku už vidíte kousek před sebou (700m) a silnice k ní vede Z KOPCE DOLU. Toto je docela důležité, protože cyklostezka vás dovede do Hůrky obchvatem (2,5km) a to pořádně DO KOPCE !!! Je to taková zkratka. Sice je o něco delší, ale zase je to o to víc náročnější.:-) Mimochodem, ten kopec neni nikterak malej a my tam potkali cyklistu jedoucího natěžko, kterej odpočíval v půli kopce a evidentně toho měl plné brejle. Přitom se mohl vézt krásně a v pohodě z kopce dolu, jenže po silnici. :-(
2) Značení: Stezka ve směru z Nové Hůrky je značená až za zatáčkou. Pokud jedete od Hůrky respektive od jezera Laka, žádná cedule tam neni. Musíte dojet až na silnici, tam učinit čelem vzad (to ale musíte alespoň tušit kde stezku hledat) a vrátit se. Pokud tam nějaká cedule je, tak jsme si jí nikdo z nás tří nevšimli. Zato pokud se naštelujete do toho správného směru a kousek popojedete, začátek přehlédnout nemůžete. Stezka začíná obřím megabilboardem, tak 3x3 metry, na železné konstrukci. Dozvíte se z něj, že prkenici na tuto cirkusovou atrakci provětrala tetička EU a dále se z něj dozvíte, kolik šikovných lidiček tuto srandu připravovalo. A to jmenovitě, takže pokud vás stezka nakrkla, můžete si jít schladit žáhu a zakroutit krkem konkrétnímu pachateli. Na šumavě se hlídá každé vyměněné okno, aby zapadlo do rázu krajiny a vedle cesty do lesa postavěj takovou zrůdu :-(
3) Pokud pojedete z Nové Hůrky, čeká vás po cestě bonbónek v podobě 15% stoupání. Nekecám, na značce je 15%. Neni dlouhé, to ne, ale řadil jsem všechno co jsem na kazetě našel :-( Jistě, jsme na horách, ale 15% na budované stezce - neni to trochu moc? Ta stezka je budovaná také pro výlety rodinek včetně dětí, pro pohodáře, turisty(proto také na začátku parkoviště). Věřím že nebudou šetřit slovy chvály. A co je na tom nejsmutnější? Když se tak poškrábete nahoru, zalitujete, že nejste auto. Ona ta silnice která vede vedle vás, má ty sklony výrazně menší.Jak je to možné? V nejnižších místech totiž vede stezka POD úrovní souběžné silnice, zatímco v nejvišších místech NAD ní. Z toho potom vzniká to 15% stoupání :-(
Navíc v opačném směru nemusí pro někoho být vítězstvím ani to 15% klesání. Na začátcích stezky je pod dopravní značkou doinstalovaná zalaminovaná cedulka A4 na které je napsáno "CYKLISTÉ POZOR, ASFALTOVÝ POVRCH SE STŘÍDÁ S ŠOTOLINOU". Počítám, že se již někdo nechal rozvášnit 15% sjezdíkem a s úzkejma pláštěma to dole nakouřil do tý šotoliny a neustál to. Ta šotolina je použitá v těch nejnižších úsecích, asi aby se netvořily louže.
4) Parkoviště s křižovatkou turistických cest. Krásné, velikánské, moderní, dobře značené, mapy tam jsou, cedulky tam jsou a co je tam také? Jsou tam také lavičky - jenže bohužel bez přístřešku. Takže posezení pouze v podobě "cabrio" za sucha. My jsme tam přijeli když začalo pršet a bláhově se domnívali, že se schováme a něco posvačíme. To je pak lepší pokračovat dál. A ještě něco mi na tom parkovišti - křižovatce cest vadilo, neni tam ani jeden odpadkovej koš. Což o to, my si odvezli obaly od tyčinek s sebou, ale jak to tam bude vypadat na konci sezóny, to radši nechci ani vidět.Ale zase je fakt, že si dobře vydělá firma která to bude na podzim uklízet.
Z toho obřího megabordu by šlo vyrobit koše pro celé parkoviště a ještě by zbylo na stříšku. :-(
Ale hol pomníky svatým musí být......
Co dodat závěrem? Abych jenom nehaněl, nutno podotknout, že díky této stezce nemusí cyklisté jezdit po docela frekventované a nepřehledné silnici. Možná bude spoustě cyklistů vyhovovat, možná se bude mnoha lidem líbit. Na mě však udělala dojem, že nápad byl dobrej, ale realizace špatná. celkově bych dal známku za 4. Za 5 nedám jenom z toho důvodu, že je bezpečnější jízda po tomto elaborátu, než po té silnici.
Osobně po téhle cestě už nikdy nepojedu, naštěstí se dá jet i jinudy, po hezčích cestách. Takže vlastně možná ani nemám právo hodnotit něco co nebudu používat. Jenom mi přišlo líto těch peněz, které by se daly využít daleko lépe, pokud by se někdo cyklistů zeptal jak.
A jestli chcete, tak takové hezké "poplácání po zádech jak jsme dobří" si můžete přečíst tady.
http://www.isumava.cz/view.php?nazevclanku=nova...
Ofikl fotografie jsou tady:
http://www.npsumava.cz/stranky.php?idc=1155
Všiměte si jedné věci, všechny fotky jdou po kliknutí zvětšit, jenom fotografie realizační skupiny ne. Není to náhodou nějaké znamení? :-)))))))))))
taky jsem si po ránu mohl přečíst něco pozitivnějšího :o)))