Dnes epes.. na IRISu cca 100 letým 43 km přes Horoušany - Čelakovice - Toušeň - Zeleneč za hodinu 32 minut přesně :)
Ty musíš mít na zadku vrtulku, jinak to není možný !
Usilovně šlapu, neztrácím čas přehazováním převodů :)
Tedy průměrnou rychlost 28km/h na cca 50km trase jsem nikdy nedosáhl. Jsi buď úžasný cyklista, nebo podvodník.
Zejtra v podvečer to pojedu asi zas.. dnes to tedy bylo vylepšený tím, že mi půlku cesty foukalo do zad a pak přestalo (když mělo foukat proti :) ) Trasu mám najetou, změřenou a na Irisu na řidítkách hodinky quarzky, a ty jdou přesně. Na Irisu jsem to takle rychle ještě nezajel. Tuhle to máš naklikaný https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x...
Ani já a to mám motor :-)
Moje průměrky jsou 20-21km/h a to tedy musím hodně švihat.
Já bez motoru.. bláznění ohledně Covidu dělá svý.. nucený HO, jezdím skoro denně. Kola, na kterých jezdím nejvíc a letošní nájezd na krosce a průměr.. furt se mi ho daří tahat nahoru a to na ní jezdím všude možně.
Tak to já zase jo. Akorátže na Ibexu a zpravidla během závodu, kdy se alespoň část trasy za někým vezu. Takže určitě to není nemožné.
Jestli je toho opravdu schopný někdo, koho jsem nikdy neviděl, těžko říct... navíc netuším, kudy vlastně jel, jaké tam bylo stoupání a podobně. Podezření na "nepřesné" měření vzdálenosti nebo času tu každopádně je už delší dobu... ;-)
Máš to v mým příspěvku naklikaný do mapy.cz. převýšení ti taky ukážou... nic moc tam není, já tomu říkám rovina.
Dnes podvečerní rychlovka okolo Třeboně
Zítra k vám dolů mířím. Už se na ty rybníky těším...
A na rybí polívku U Rožmberský růže :o)))
Posledni dobou na tech rybnicich taky tak trosku ujizdim na kolobrnde drandim posledni dobou tak spis max pro svacu jidlo do nejblizsi vesnice od kempu.
https://youtu.be/VLrhh6wJ7cQ
Po delší době jsem se dostal s horákem do Krkonoš a tak jsem si vymyslel takovou rozhoupanou trasu. Z Horního Maršova přes Janské Lázně na Černou horu a přes Janovy boudy, Malou Úpu a Lysečiny na Albeřice a přes Rýchory zpátky. krásná projížďka, 70 km a hromady výškových metrů :-)
Na courání po horách bylo přímo ideální počasí a tak na úterý bylo všude docela dost lidí.
Pěkná návnada, zatoužila jsem po horském vzduchu a zlaté trávě. V té boudě jsem (nejen já ze zdejších) nocovala.
Po dlouhé době cestuju do práce a zpět na starém treku GT, protože rychlé lehokolo jsem nechal v místě srazu, než se tam pro ně dopravím, abych s ním zas dojel (měl jsem tam totiž ještě jedno).
No a zjišťuju, že ten trek nějak provokuje silničkáře. Světlo vzadu, do kopce v sedle a bez hnutí zadkem, to se snažím dodržet, prostě dojem typického elektrokola. A takové se přece musí dohnat, jaktože to teď nejde? :-)
No ale ten výkon, díky němuž pak přijíždím mokrý durch, ten na lehokole nedám. Ani nepotřebuju, o tom to je.
Díky téhle změně ale poznávám různé polňačky, kterým se jinak vyhýbám obloukem - jako průzkum pro případ, že by se mi nechtělo tentokrát vlakem přes zimu vůbec, zatím to tak vypadá.
Takový trošku jednotvárný, ale na vyšťavení dobrý. :-)
Proboha, proč to pořád jezdíš stejnou trasou nahoru a dolů? To jsi se nějak zasekl? :D
Pro opakování furt dokola toho samého bys zrovna ty mohl mít pochopení ;-)
Já pro to pochopení mám, dokonce i účast. Jen mne to překvapilo, tak se ptám. Mne by totiž pořád dokola jezdit jeden kopec nebavilo.
Nenutilo vybrat zemi?
Zarazili ti služební výlet a jsi z toho nešťastná?
Nemůžeš spojit svou dovolenou se služební cestou a to tě bolí?
Byla si chytrá, když jsem z Francie rovnou jel do Německa, abych protlačil tu fakturu, co pár lidí živí.
To bylo moudrých keců.
A tobě zrušili výlet....
Chce se mi plakat....
A proč nepláčeš?
Jen plač, uleví se ti:-))
Mně nezarazili služební výlet, mě zarazili soukronou akci. Něco, jako když se ty školíš ve fránině.
Víš?
Ale nepláču, dnes jsem jednu lekci absolvovala.
Online:-))
Brečení nechám na tobě, když dovolíš:-))
Dneska den jak vymalovaný, už třetí po sobě, přes 30 stupňů. Mírný vítr od Afriky sem hrne teplý vzduch.
Pan Černý roznáší nějaké dobroty, málokdo to kupuje, ale chodí stále sem a tam a volá něco jako "bajoule". Vím prd co to nosí, asi to budu muset koupit, protože je fakt pilný a to mám rád.
Večer jsme no vzali po hrázi kanálu zase do Sète, Fredovi se má každým dnem narodit syn, a možná se i stalo, protože v práci nebyl.
Tahle zkratka z Palavas-les-Flots do Frontignanu, po hrázy mezi těmi etangy je fajn, ale dost zrádná. Je tam zákaz vjezdu cyklistům, a docela chápu proč. Když je sucho, je to v pohodě, frčíš jak po betonové silnici, ale když je mokro, nebo před tím pršelo, nadělají se na cestě louže, z bláta se stane klouzačka, a je to o hubu.
Jel jsem tam v 2018 napodzim, ukolébán letní pohodou a fakt jsem dost litoval, že jsem do toho šel. Je to široké asi 6 metrů, a louže vždy uprostřed. Takže jedu po kraji, u kanálu, a jen velký Šéf zařídil, že jsem když to klouzlo šel do louže na cestě a ne do toho kanálu.
Tedy, kdyby vás náhodou to zaválo až sem, klidně, značka neznačka, nikdo to nekontroluje, cyklisti jezdí běžně. Ale jen když bude sucho.
Jakmile trochu mokro, určitě obejet raději kolem.
Ostatně, úspora je 5 km, to fakt za to skončit s kolem v kanálu nestojí.
No, a v Sète fakt nic jiného nemá smysl jíst než ty mořské potvory....
Nejlepší mořský potvory jsou řádně uleželý matjesy s cibulí... :)
A co na tu tvojí mořskou dietku říká tvoje dna? Bereš si tabletu purinolu navíc?
Jo, beru furt.
Myslím si, že k spuštění dnové ataky je potřeba nezvyklá fyzická zátěž kombinovaná s psychickým stresem. Dietní chyby jsou nepodstatné, bereš-li alopurinol.
Stres, námaha, strach, nervy.
A je to tam.
I přes alopurinol.
Tak zatím dobrý
Jasně - žeru tablety, tak jsou dietní chyby nepodstatné.
Než jsem začal brát na dnu Alopurinol, tak jsem se to snažil ovlivnit dietou. Měsíc jsem se snažil o dnovou dietu a po měsíci byla hladina kyseliny močové v krvi vyšší, než před tou dietou. Co beru purinol, tak jsem dnový záchvat neměl a hladinu mám normální. Takže za mne jsou ty tabletky skvělé a účinné. Žádnou dietu nedržím, ale zjistil jsem, že maso mi nedělá zase tak moc dobře, takže ho moc nekonzumuji. Celému taliři mořských plodů bych se asi vyhnul, ale ochutnal bych to určitě.
Nerozporuji a nijak neodporuji braní tablet - sama zobu na své neduhy a nehodlám se toho vzdát, protože se mi s nimi prostě žije lépěji.
Narážela jsem na to, že někdo si tabletami kompenzuje svoje dietní chyby. Alespoň tak to z Jindrova příspěvku vyznělo.
No, protože s dnou žiji už 22 let, mám to ozkoušeno.
Oni ti dají seznam potravin, seřazený podle množství purinů.
Čočka, tak ta je ase největší zabiják,dle tabulek.
Ono je to ovšem mnohem složitější,což může být moc intektualně náročné na referentku z pojišťovny, byť bakalářku.
Prostě není prokázáno, že konzumace potravin s více puriny znamená, že máš více purinův krvi.
Fakt, protože dnová ataka fakt bolí, o tom přemýšlím a řeším to léta. A úspěšně.
Neumím dát universální návod, ale vím, že červené maso, tedy zvěřina a hovězí, problém neznamená, stejně jako ta čočka. Seznamy potravin s puriny nefungují.
Prostě z jistých potravin tělo puriny přijme ochotně, z jiných ani náhodou. Tedy moje tělo.
Nevím nic, jak se s tím srovnáuio
Zaděláno na průšvih je makrelou nebo sardinkou.
Ale zase ne vždycky.
Musí k tomu být trochu toho stresu, ps,chyckého nrbo fyzického.
V absolutní pohodě si s tím můj organismus umí poradit.
Není dieta, co by tě ochránila před atakou, prostě ta metabolická porucha je tam.
Ale jsou "spouštěče" i potravinové, ukteré ti ataku mohou vyvolat.
Jak jsem psal, kupuji alopurinol ve Španělsku nebo Andoře, protože mi ho prodají bez receptu.
A navíc, levněji, než zloději u nás.
Těm zlodějům, ty už léta děláš nosiče vod...
Člověk aby se málem bál do lesa - na cestách hrozí uklouznutí na klouzkách, pěšky mimo cesty zas zakopávám o hříbky. A teď se to stěhuje i na louky - už i tam se musí kličkovat!
Asi i "houbičková" sezóna na Sněžnických loukách bude vydatná - to zas bude "omámenejch" :o)
Včera Krkonoše, detailnější info zde, nechce se mi to opisovat
https://www.bike-forum.cz/foto/detail/65281...
Tak já si ještě dovolím dokončit svůj krátký výpad do Rakous. Předevčírem jsme jeli zase kolem řeky, nikoliv však kolem Dunaje, ale kolem jeho přítoku - Pielachu. Moc hezká řeka. A ti pstruzi byli velcí jak chlapské předloktí:-))
A ještě k Jindrovu Heuriger in Wachau z minulého tématu.
Ano, je to krásná tradice, za kterou se wachauští ani trochu nestydí. I když, dle jejich vinařů, se vinobraní letos posouvá cca o dva až tři týdny směrem k podzimu. Předpověď počasí je naštěstí dobrá.
Takže letos mě spíše zaujala sklizeň jiné zdejší tradiční plodiny.
Oni ty dýně vypěstují, z části z nich udělají ten klasický dýňový olej, část se prodá na jídlo a část zůstane na dekorace. No a ten zbytek nejdřív jeden traktor sklidí do úhledných řádků, aby vzápětí druhý traktor ty krásně narovnané dýně rozšmelcoval na atomy a rozházel po poli jako zelené (žluté) hnojení.
Taková škoda, u nás jsou prý tchýně dražší než melouny vod ní.
Nemohla jsem, než ti ho tam vlípnout...myslím ten plus:-))
Přišel mi dneska gratulovat Olda a nepřines mi žlutej tulipán, ale tohle. :-)
Ve viskách moc nevyznám, ale užij si ji. Zdá se, že bude hodně "chlapská":-))
Jinak sice nevím, k čemu ti Olda gratuloval, ale ke gratulaci se přidávám.
Olda přece chodí gratulovat k svátku. Jen jsem teda dodnes netušila, že abernathy je Naděžda :o)))
Máš pravdu,líp bych to nenapsal
dýňové pole v takovém rozsahu jsem nikde jinde neviděla, je to fakt pěkné jezdit mezi dýněmi. letos mi vyrostli jen dvě
Takovýdle dýňový pole (jestli ho už nesklidili) je třeba mezi Vykání a Kounicí hnedle u opuštěného statku.
Tak jsem dneska v práci přišel o židli. :-(
Asi budu muset méně jíst, normálně jsem seděl u stolu na židli (žádné houpání nebo tak něco), natáhl jsem se doprava pro něco na sousední stůl (jako stokrát předtím), najednou se ozvala rána, židle se naklonila, o vteřinu později další a pak možná ještě jedna a už jsem ležel na zemi. Cestou jsem ještě vzal ramenem kazetu ze stolku a nějaké drobnosti, naštěstí zrovna nic pod napětím... kancelář jak po výbuchu, kousky rozlámaného plastu jsem pak sbíral okolo...
Moc to nechápu, prý zkusí tu židli poslat na reklamaci. Vedoucí se ptal kolik vážím. Divné je, že nikdo z hmotnějších kolegů se stejným typem židle žádný problém neměl...
Tak jsem si dneska připomenul nedávnou zdejší debatu nejen s aktivistou prosazujícím do zákona změnu o větším bočním odstupu při předjíždění cyklistů. (už to snad dokonce protlačil na pořad jednání parlamentu)
Speciálně pasáž o možnosti předjíždět cyklistu přes plnou lajnu.
Kousek od Vysokého Mýta jsme jeli pěkně spořádaně za sebou kousek od krajnice vcelku kvalitní asfaltky. Jeli jsme začátkem dlouhé, mírné a plynulé pravé zatáčky za kterou se proti nám blížilo auto - které ovšem nejspíš nemohl vidět šofér auta, co se knám ze zadu blížilo.
Budiž mu ke cti, že rozhodně dodržel to, co by po něm zmíněná novela žádala. Předjížděl by nás s dostatečným odstupem, v podstatě protisměrem.
Jenže, najednou jsme za sebou uslyšeli intenzivní kvílení brzd (od loňského podzimu jsem na to nějaký citlivější, po takovém zvuku následovalo asi dvanáct snímků na rentgenu po sestřelení z motorky). Jen jsem prásknul do koní, doufajíc, že nějaké místo zbývá, při ohlédnutí jsem zahlídnul kombíka, jak se k nám sune napříč silnicí ve smyku. Brácha jel za mnou a měl to víc na těsno. Naštěstí tak tři metry za námi se chytnul a svezlo ho to čumákem do příkopu. Stačilo, aby si protijedoucího všimnul o zlomek vteřiny později a ty cca tři metry už by tam nejspíš nebyly...
A to je přesně důvod, proč jsem tak remcal proti prosazované nedomyšlené formulace, že cyklistu lze předjíždět přes plnou čáru, navíc v podstatě protisměrem. Živě si dovedu představit to stádo debilů, co nedomejšlí souvislosti a následky a bude se jen řídit tím, že lajna - cyklista - odstup - můžu jet... V lepším případě dojde zas jen k rychlému úhybnému manévru a o to nebezpečnějšímu oprasení, v horším k něčemu podobnému, co se dneska stalo nám.
njn, jak se říká, nedomyšlené dobré úmysly dláždí cestu do pekla. A horlivým upnutím se k řešení jednoho zájmu se snadno vyrobí problém ještě mnohem nebezpečnější.
Sorry, ale tohle přece není o odstupu při předjíždění. Tohle je o tom, že jen debil může předjíždět před zatáčkou, do které nevidí.
Jen doufám, že se zase neobjeví nějaký aktivista, který vymyslí další novelu do zákona.
Ale vždyť jsem snad jasně napsal, že se má výtka týká navrhovaného povolení přejíždění plné čáry. S odstupem to jen souvisí.
To ano, ale pak tu píšeš o předjíždění v zatáčce.
Ach jo... Kde tak bývají plné čáry nejčastěji ? Já je tedy vídám nejvíc před a v zatáčkách a před horizonty.
Teď jsem cestovala na jih, takže mohu zodpovědně říct, že na Benešovské/Táborské je jich dost bez ohledu na zatáčky či horizonty.
Jo, jsou taky. Tam asi problém nebude. Tím větší vidím problém pro ty, co neodhadnou rozdíl mezi lajnou na přehledném a méně přehledném úseku.
Znám fůru míst s plnou lajnou, kde se přehlednost zásadně liší už jen perspektivou pohledu. Tam, kam přes horizont dobře vidíš z kamionu, trochu hůř z autobusu (a připadá ti tím pádem plná lajna jako zbytečná) vůbec nevidíš z osobáku a za nízký horizont se ti snadno schová nízký rychlý osobák a vylítne na pár desítek metrů proti tobě. Na reakci nezbyde ani vteřina.
Ta myšlenka s povolením přejíždět plnou čáru je naprostý úlet. Proč by ju tam malovali?
Souhlasím. Pokud se malují plné čáry tam, kde je přejíždění do protisměru nebezpečné, pak je naprosto nežádoucí, aby tu čáru kdokoliv přejížděl a je absurdní, aby přítomnost cyklisty byla propustkou za čáru.
A jestli jsou plné čáry někde zbytečně, mohli je přemalovat už dávno...
Definování bezpečné vzdálenosti pro předjíždění a míjení cyklisty považuji za užitečné, ale samozřejmě platí, že když nebudou auta lízat cyklisty zrcátky, budou leckde muset jet za cyklistou a počkat na vhodné místo. Připadá mi to v pořádku. Většina opatření zvyšující bezpečnost zároveň přináší omezení a snížuje propustnost silnice. V obci se taky nemůže jezdit 200. Něco za něco.
Veškerý značení se navrhuje podle aut, čili tam kde není dost rozhled pro předjetí auta autem a tedy je tam plná čára, klidně může být možné bezpečně předjet cyklistu. Ta formulace rozhodně neznamená, že může přejet plnou čáru kdekoliv a kdykoliv a v případě nehody ho to zbavuje odpovědnosti. Podobně se nesmí předjíždět v křižovatce, ale může se pokud jde o kolo nebo motorku.
Pokud chceš předjet cyklistu tak, že uděláš mezeru alespoň 1.5 m, tak na většině silnic jdeš minimálně půlkou auta za středovou čáru.
Objeví-li se v tu chvíli v protisměru auto, je to automaticky nebezpečná situace. Rozdíl je dejme tomu v čase potřebném k návratu do svého pruhu, ale příčina nebezpečí je stejná = zatáčka nebo horizont, kvůli kterému jsi protijedoucí auto včas neviděl. Proto tam je plná čára, která (zjednodušeně) říká, že za ni jet nesmíš.
A extra široké silnice (po kterých moc cyklistů nejezdí) zase mívají krajnici, takže tam za středovou čáru auta při předjíždění zpravidla nemusí...
Předjíždění na křižovatce je složitější než píšeš a obecně to není nejlepší nápad, může se stát, že předjížděný pokračuje jinam, než si myslíš... já vím, v praxi když před křižovatkou na kole ukazuju doleva, často se najdou idioti, co mě stejně ještě zleva předjedou. Když mě tam předjede jedno auto, udělají to i všechna další v koloně, přece ať si počká až ten další... to pak člověk řeší dilema, jak moc rukou doleva ukazovat, aby mu ji zrcátkem nepřerazili... :-/
Při odbočování doleva najedu natvrdo ke středové čáře. Protože to mám na frekventované jedničce prakticky denně cestou z obchodu, tak se s nima neseru, upažím a sunu se k té středové čáře, když se k ní dostanu, tak mě můžou v souladu s předpisy klidně předjíždět zprava, místa tam mají dost.
A velmi často na té stedové čáře pak stojím a dávam přednost protijedoucím. Kdybych jela na mopedu, tak to ani jinak dělat nesmím. Když je velký provoz, tak mě často protisměr pustí, běžně pouští i auta čekající na odbočení.
Taky to tak dělám, většinou to funguje, ale občas se mi opravdu stalo, že mám dobu levou ruku upaženou a auta mě předjíždí dál zleva jakoby nic.
Když jedou auta jednotlivě, problém to nebývá, ke středu se dostanu, nejhorší je souvislá řada aut s malými rozestupy. Řidič kouká na nárazník předchozího, kopíruje jeho pohyb, cyklistu objíždí jako překážku a nepřemýšlí... zřejmě se bojí ten vláček rozpojit, mohl by pak zabloudit... :-)
No nevim. Dneska cestou z práce, když jsem jel kus po silnici, tak jsem se na to předjíždění na plný soustředil. Na předjetí s půlmetrem auto skoro ani nemusí vybočit, na krásně bezpečný s metrem odstupu jede levýma kolama po středový. Takže s přehnaným 1,5m je 1/2 metru za čárou. Jestli kvůli bratrancům přejel úplně do protisměru, mohlo to být způsobený právě vynucováním "bezpečného" odstupu. Těch 1,5m nemá řidič ze svého místa možnost odhadnout přesně (když je to přesně "vyžadovaný"), tak raději přejede úplně na druhou stranu - a na průser je zaděláno ...
Třeba tohle je jedno dnešní typický místo s plnou, kde by se auta nemusely předjíždět, ale předjetí cyklisty je i pro něj (tedy pro mě) naprostá pohoda:
https://goo.gl/maps/esfnkGYc1wqeoi3D6
jj, je dost míst, kde je plná čára z jiných důvodů a je naprosto bezpečně vidět na stovky metrů daleko. Tam určitě není problém cyklistu bezpečně předjet s odstupem za čárou.
Jenže propagovaný návrh nijak neřeší rozdíl mezi plnou čárou na rovném úseku a plnou čárou před nepřehlednými zatáčkami a horizonty.
Jasně, má si to správně vyhodnotit šofér. Tak by to teoreticky mělo být. Jenže jen teoreticky. V reálu si fůra lidí tohle vyhodnotit správně neumí, nebo při spěchu si to "vyhodnotí" tendenčně, protože to přece zákon dovoluje a teď zrovna se dotyčnému hodí ten horizont vidět jako přehlednou rovinku... A na průšvih je zaděláno.
Na jednu stranu se hraje o větší bezpečnost při předjíždění cyklistů - a ve jménu toho se pro dosažení výsledku obětuje bezpečnost jiná (podle mne bude bilance mínusová, celkové riziko vzroste).
To co píšeš je sice hezké, ale šustí to papírem. Ano, máš úplně pravdu po právní stránce, ale bavme se o běžné praxi. Fůra votroubů přemejšlí zkratkovitě nebo si z nařízení a zákonů vybírá jen to, co se hodí nebo líbí. V paměti mnohých rozhodně snadno zůstane to, že se cyklista může předjet přes plnou čáru. No a tak občas pojedou i tehdy, kdy se to úplně nehodí a kdy na ně bude čekat překvapení, jako na toho "našeho".
A z pozice shrnutého cyklisty mi bude úplně k ničemu, že ho to nezbavuje odpovědnosti. Na márách si za to už prd koupím...
Možná jsem přecitlivělý, ale já bych tu minimální vzdálenost od cyklisty v zákoně bral (plnou čáru bych neměnil), třeba tady obrázek ze středy.
Když byl kousek za mnou, tak zatroubil a projel plnou rychlostí okolo. Nepohnul volantem víc než vyloženě musel a hned se vracel ke kraji... však tam ještě nějaký asfalt mám, ne? :-/
Ale vždyť já tady teď celou dobu vůbec nerozporuju bezpečný odstup (ať už bude metrový, nebo dvoumetrový). Jde mi o nebezpečnou nedomyšlenost s plnou čárou.
Na klasice to bývalo nepříjemné, zvlášť pokud měl vlek jako zde. To měl člověk pocit, že dostal od čela vozu ránu, která ho odstrkává, pak ho ta škvíra chtěla "vcucnout" a pak přišel druhý nápor od vleku. Na trojkolce, je-li dost široká krajnice a já jedu až za čárou, takové "tvrďáky" do kopce vítám, protože průjezd každého z nich je popostrčení vpřed a když jich jede víc, mám na kopci větší rychlost i o 10 kilometrů za hodinu.
Měl jsi mu ten náklad poškrábat. Hajzl jeden. Takovýhle dlouhý tahač sunoucí se těsně vedle mne, fuj...
Tak jasně, po kolizi s ním by ze mě moc nezbylo a on by měl možná škrábanec a kola od krve... to bych si pomohl... :-)
Né, že bych v takových chvílích neměl chuť motoristovi něco provést, ale jaksi není co, tak se člověk musí snažit přežít... :-/
Jinak tenhle zarouškovaný autobusák byl ještě o kousek lepší, prostě jel proti mým pruhem a buď se mu uhnu do zastávky nebo mám smůlu... :-(
Ta fotka leccos tají.
Proč je on tak daleko od kraje (něco objíždí ?)
A proč ty jsi tak daleko od kraje (něco objíždíš ?)
I ty šťouro... ;-)
No dobře, tady máš obrázek chvíli předtím. Já jsem jel u pravého okraje silnice, jak zákon žádá. Po pravé ruce mám výklenek autobusové zastávky (což za silnici nepočítám). Tam zajíždím velice nerad, předjíždějící auto mi snadno může zavřít cestu zpět do jízdního pruhu, navíc autu v trávě se mohly otevřít dveře...
Mně přišlo jasné, že překážka je na straně autobusu, takže on má počkat nebo alespoň to vzít těsně okolo auta, co mu překáží. On měl zjevně jiný názor, auto objel velikým obloukem a zamířil na mě, takže mi nezbylo než uhnout do té zastávky, jak nakonec náklon na první fotce naznačuje...
Tak de jure máš samozřejmě pravdu, překážku tam má on a zákroj zastávky není jízdní pruh (tvar zákroje nebyl z první fotky poznat).
Běžné je ale, když vidím takovouhle situaci a mám dostatek bezpečného prostoru (ta filcka zas tak široká vrata nemá ;-), umožnit projetí. Na širších silnicích je to k vidění co chvíli, že protijedoucí se uhne do krajnice, aby například kamion nemusel šlajfovat za traktorem jedoucím po druhé krajnici...
Tak ano, můžeš nad rámec zákona dát přednost někomu, kdo ji nemá a situaci mu zjednodušit, proti tomu nic nemám.
Účastník provozu se ale musí chovat podle zákona při nejmenším do okamžiku, kdy je zřejmé, že ho někdo pouští a podobně. Vynutit si průjezd silou je prasárna...
Asi můžeš říct, že bych se mohl k motoristům chovat vstřícněji... a když vidím sanitku, hasiče a podobně, těm se samozřejmě snažím překážet co nejméně... ale vzhledem k tomu, kolik nepěkných věcí už mi obzlášť autobusy provedly (to zásadní bohužel natočené nemám), tak motivace uhýbat jim víc, než musím, jaksi chybí...
njn, dál už je to jen o osobním přístupu a motivacích...
Nojono, asi to bude hodně subjektivní. Když za sebou vidím někoho opatrného, co čeká na bezpečné místo k předjetí, během pár vteřin přemýšlím, jak mu to usnadnit, podobně když vidím, že protijedoucí zastavuje, rád mu to místo udělám... jenže když vidím, že jede jakoby mu ta silnice patřila, ignoruje mě, ani nesundá nohu z plynu, držím si svou stopu a uhýbám se teprve, když už nemám na výběr... nakonec tady taky autobus projel, nějaké místo tam zbylo, akorát já se na něj mračil...
Speciálně u předjíždění jsem se mockrát poučil, že každý dobrý skutek bývá rychle potrestán. Pokud jedu na Ibexu cca 10 cm vlevo od čáry krajnice, auta mě předjíždí většinou rozumně. Když se posunu 10 cm vpravo od čáry, okamžitě se odstup aut o půl metru zkrátí a vzájemná rychlost zvýší. To je pak celkem dilema a zatím mi vychází na krajnici raději vůbec nejezdit, kromě případů, když je krajnice extra široká nebo se škrábu do kopce krokem. V ostatních případech mi připadá bezpečnější zabrat si místa víc a podle situace se ke kraji stáhnout až je to nutné...
Navíc obecně s tím pouštěním a dáváním přednosti tomu, kdo ji nemá, často to jen končí zmatkem a nedorozuměním. Nedávno jsem se chtěl uhnout hasičům a usnadnit jim mé předjetí netuše, že do té bezvýznamné odbočky vpravo chtějí zatočit (blinkry použili pozdě), tak jsem jim překážel ještě víc...
Podobně křižovatky, zlatě když jedou všichni podle pravidel. Pak vidím auto, jak někde stojí a pokud nevidím dovnitř, můžu jen hádat, jestli někoho (třeba mě) pouští, hledá rychlost nebo se mu to rozbilo? Murphyho zákony u mě fungují, oba stojíme a čekáme až se nakonec oba rozjedeme... :-)
Jinak tady jsem vylovil krásnou ukázku motoristického nedeterminismu. Mě to přišlo jasné, auto zastavovalo těsně před zůžením, říkal jsem si konečně někdo, kdo chápe, že mám přednost a pak se zase rozjel, však cyklista se někam uhne, ne? ;-)
https://uloz.to/file/tN8THGYxyYZC/20200812...
Šoféra autobusu, který počítá s tím, že mu někdo uhne nad rámec zákona, bych asi nezaměstnal.
Autobus sice velikej, budí respekt, ale musí jezdit defenzivně, páč má v busu nepřipoutaný lidi.
Až mu to vynucování přednosti v jízdě jednou nevyjde, bude muset na poslední chvíli dupnout na brzdu.. bych se divil, kdybys to zrovna ty nevěděl.
Zas bych to tak nepřeháněl. Podívej se pořádně na obě fotky. Je dobře vidět, že jrr jede až těsně za spárou, vpravo k parkujícímu autu má skoro dva metry bezpečnou rezervu. Navíc je vidět že v monentě horní fotky už se autobus začíná vracet do svého pruhu a vyklízí plac.
Jasně, jrr "má právo sedět", proto deset tun železa zastaví, aby cyklista, který může jen nepatrně bezpečně a pohodlně uhnout, mohl projet stopou, na kterou má právo.
No, upřímně, občas mi to tady nebo na BF připadá jak v nějaké cyklosektě a z vlastního zájmu a "profitu" se dělá posvátná kráva.
A ještě jeden aspekt tohodle příkladu dodám - jak by se asi vylepšilo vnímání cyklistů tím šoférem, když by musel zastavit a počkat ? Jistě, profesiálně by to neměl řešit, ale myslím lidsky, podvědomě ?
Nakonec, nejednou se mi i na kole stalo, že mě nějaký šofér pustil, pokynul, i když měl právo jet.
Mám prostě radši vzájemnou ohleduplnost a vstřícnost, než třídní boj. Už asi jinej nebudu...
Ten hajzl cyklista se nenechal vyhnat ze svýho pruhu, a tak točvolantové začnou lamentovat nad jeho bezohledností.
Hele já tuhle taky na kole zašlajfoval, aby mohl autobusák v klidu dokončit náročný manévr, ale rozhodl jsem se k tomu sám, ten autobusák mě k tomu nenutil.
A aby mi někdo naznačoval že když to neudělám, kazím cyklistům pověst, to už mi fakt nevoní, to mi od tebe vůči cyklistům vstřícné nepřijde, ty už asi fakt jinej nebudeš.
Tys na tom kole neseděl (neležel), akorát hledáš na fotkách hnidy a jakožto typický řidič motorového vozidla víš nejlíp, kdo udělal chybu ;-)
Jen jsem si tak vzpomněl, v podstatě bez souvilosti s tím co píše Jrr, jel jsem minulý týden autem po té silnici na Nymburk, jak jsem psal, že mě tam oprasilo bílé BMW, když jel v protisměru kamion.
Stály tam dva náklaďáky asi sto metrů od sebe, a řešili rozbitý zrcátka, nějak se jim nepodařilo se bezpečně minout.
Situaci na těch fotkách vidí i slepej. A jestli jsi četl, co jsem psal, tak jsem nerozporoval právo jrr jet tak jak jel. Jen jsem vyslovil názor na řešení téhle konkrétní dopravní situace, jak bych to já považoval za rozumnější.
Mimochodem, několikrát ses tu rozplýval, jak se ti bezva jezdí na západ od nás, jaká tam vládne ohleduplnost a pohoda.
Zkoukni na Trubce nějaká cyklistická a motorkářská videa z Anglie a porovnávej s tím ostatním západem. Ti Angláni mi připadají náturou v dopravě mnohem blíž, než Frantíci nebo Germáni. Samé nadávání, nervozita, vynucování prostoru, prasení šoférů i cyklistů atd atd.
Ti mi přijde, jak kdyby tam byla nějaká souvislost, nebo co.
Co mám osobní zkušenost, tak v Německu disciplína a ohleduplnost, v Itálii divočina, ale ohleduplnost, v Holandsku pohodička a ohleduplnost. Ale všude tam je to oboustranné, nevynucované.
Pak ale vidím realitu u nás, nebo ta anglická videa (o ruských nemluvě) - a to je jak z jiného světa. Jenže chtěj po druhých německou disciplínu, nebo holandskou pohodu, když nabízíš jen českou a anglickou popudlivost, netrpělivost a vynucování si svého práva bez ochoty krapet uhnout, když to v pohodě a bezpečně jde.
njn, s tvým afektovaným přístupem (viz "Ten hajzl cyklista se nenechal vyhnat ze svýho pruhu, a tak točvolantové začnou lamentovat nad jeho bezohledností.") buď rád za tu naší realitu, ne tu ruskou (fackování na křižovatkách, bejsbolky v kufrech)...
Rondo, základní pravidlo silničního provozu porušil řidič autobusu, který (dle tebe) váží deset tun železa a takto se zachoval vůči cyklistovi.
Autobus vjel do protisměru,nemůžu si pomoct, myslím si, že afektovanej jsi ty.
A kde jsi ode mne četl něco jiného ?
Jo vlastně, já vím, našel sis zase příležitost skvěle si zahejtovat ;-)
Souhlasím s tvým názorem, že rozumnější je uhnout, i když nemusím, sám to tak dělám a ty to víš.
Ale ty tam dáváš takovou divnou nadstavbu, naznačuješ, že si cyklisté kazí pověst, když se nenechají vytlačit autobusem, který vjel do protisměru!
Srovnáváš je s tou bláznivou ženskou a píšeš "mám právo sedět".
TO už je podle mě hejtování, a zavání to názorem, že cyklista je moc malej pán na to, abys ho ty, nebo řidič autobusu považoval za plnohodnotného účastníka provozu.
A že pokud cyklista chce, aby ho měli řidiči rádi, a byli k němu ohleduplní, měl by jim jít při každé příležitosti z cesty, že cyklista vlastně nikdy není v právu, pokud se má kam zdekovat.
Kdybys to četl pozorně celé, věděl bys, že to nepíšu jen o cyklistech (furt ta cyklistická zamindrákovaná vztahovačnost...) https://www.nakole.cz/diskuse/28939-jake-to...
Týká se to úplně všech. Když mám bezpečně a pohodlně kam, uhýbám i s motorkou, autem, kamionem. Nejen já.
...to máš pravdu- ale pokud řidič správně usoudil, že objetím stojícího auta neohrozí protijedoucího cyklistu(kterému skýtá vjezd na zastávku dostatek prostoru k mírnému vybočení s přímého směru)a po objetí se vrátil na svou stranu, nevidím důvod aby se cyklista tvrdohlavě(dík svým zkušenostem)držel přímého směru a není to vynucování. Já se v autoškole učil, že v případě střetu dvou různých vozidel na místě kde není možné bezpečné míjení, couvá až k místu kde to možné je vozidlo pro nějž je to jednodušší...Prostě tehdy byla jakástakás ohleduplnost.
Tak ono je něco jiného střetnout se v úzkém místě a muset couvat, a něco jiného vjíždět do zúženého místa, kde někdo už jede v protisměru. To by taky ten cyklista nemusel nikdy projet, protože vždycky může někam uhnout, kdyby do příkopu, že ano...
A proč by ne? Já jsem nedávno přesně takhle dostal v úzké uličce vynadáno od protijedoucího auta, že mu bráním v projetí a že mám jet víc vpravo. On měl svůj pruh zabraný parkujícími a já jel víc na střed, aby mně nenatlačil až na chodník. Stejně se tam nacpal.
S tou zastávkou, zrovna tady jezdím ve všední dny (směrem z Olomouce) a do toho výklenku, ač nerad, zajíždět musím. Je tam pak ještě jednou to samé.
Snažím se držet blízko čáry, aby bylo jasné, že nebudu pak vyjíždět ze zastávky a dávat přednost. Ještě kvůli tomu i zrychlím.
Je tam totiž ten ostrůvek.
Snažím se předejít tomu, co se stalo jinde na téže silnici, kde je taky ostrůvek, ale bez zastávky a ve stoupání. Tam mě totiž už aspoň dvakrát předjel někdo protisměrem - ježily se mi chlupy i za něj.
Přesněji, tady, ne tam:
https://mapy.cz/s/panumenule
Dneska jsem se schválně soustředil a víc si všímal té cesty z práce, kterou jezdívám v režimu autopilota. Protijedoucí auto v mém pruhu mě ale vždycky nakopne, aspoň si myslím. Docela by se taky hodila kamerka - zpětně se podívat, co uniklo.
Takže je tam ten ostrůvek v kopci, kde mě může předjet, kdo si věří. Místa na osobák je dost a počítám s tím, nepřekvapí. Kdo rád ruskou ruletu, předjede protisměrem. To je ale jako kdyby ji praktikoval obklopen náhodnými lidmi.
Pak ty dva ostrůvky se zastávkami. Jedu nejvýš půl metru vpravo od čáry, jako kdyby byla jen širší krajnice. Místa je i pro kamion. Při návratu na silnici vůbec čáru nepřejíždím, jedu pořád vpravo od ní, i když asfaltu zbývá už jen asi jako šířka té čáry. Takže pro auta - vlastně tam ani nejsem, jeďte si, jak chcete.
Ráno bylo zase vybržďování - když mě někdo předjede a hned zabrzdí za odstaveným autem, aby pustil protijedoucí řadu aut, kdy už jsem mohl být pryč, to asi nebude schválně. Takové analytické myšlení se nejspíš při řízení nepožaduje a asi bych to neudělal jinak.
Ale odpoledne ještě lahůdka - rozjetý z mírného kopečka, chci odbočit z hlavní vlevo, kde stojí auto. Čeká - a až jsem ukázal rukou směr, to byl pro něj signál, aby mi tam rychle zleva vjel.
Asi si říkal, teď bude stejně muset brzdit. Nemusel bych. Takhle schytal houkačku - ne moc silnou, ale hodně zblízka, to se počítá.
A možná mi chtěl tu křižovatku jen velkoryse uvolnit, aby nepřekážel, kdo ví.
Tak pořídit kamerku dneska problém není, existuje toho hromada, já mám teď Mobius Maxi, ale není vodotěsná, což je na kole zásadní mínus... :-)
Jestli máš na kole zdroj 5V, měl bys to mnohem jednodušší (nejlépe v kombinaci s automatickým přepisem nejstarších souborů), já musím po každé jízdě dobíjet baterku. Je otázka, zda by se ti chtělo koukat na celý záznam, to je hrozně zdlouhavé. Já se většinou podívám jen na místa, kde si pamatuju nějaký napínavý moment. Případně přehrát třeba 8x zrychleně...
Nejzajímavější je, že spousta věcí pak z kamery vypadá trochu jinak než si člověk pamatuje. Zpravidla méně dramaticky než v reálu. Zásluhu na tom ale kromě subjektivního vnímání člověka má taky hodně širokoúhlý objektiv. Všechno tam vypadá dostatečně daleko... ;-)
Docela výzvou je optimální umístění kamerky na lehokolo. V předu na čumák se samozřejmě nabízí, ale do záběru pak lezou kliky a hlavně v záběru je jenom to, co se děje před kolem. Sebeširší objektiv tak nezabere, co se děje vedle tebe (třeba odstup při předjíždění).
Kdysi jsem zkoušel vozit kamerku přidělanou vzadu dole ke stojánku, v záběru byl kus lehokola i silnice, bylo mnohem víc vidět, co se děje vlevo, ale pohled doprava a dopředu byl omezený.
Občas by se hodila kamerka otočená dozadu, ale vozit několik kamer už by mi připadalo úchylné...
Pak by taky byla možnost vozit na tyčce nad sebou 360 stupnovou kameru, to by možná bylo nejlepší (dodatečně uděláš výřez libovolným směrem), ale zase to má omezené rozlišení, tam by SPZ přečíst nešla, takže jedině v kombinaci s přední kamerou... :-)
Tak aby řeč nestála, dneska hned kousek vedle podobná situace. Překážka sice byla na straně motoristy, ale zřejmě čekal, že kvůli jeho pohodlí vyskočím na chodník, projedu kanálem nebo tak něco?
https://uloz.to/file/ERenXHXeOUOs/20200930...
Mřížka kanálu má šprušle napříč jízdy, tak o co jde? ;-) Tady nevidím jediný problém ten kanál přejet...
Některý kanály na téhle silnici jsou hlubší než vypadají, drbne to s kolem podobně jako díra v asfaltu, proč si ničit kolo... tenhle možná zrovna není tak hrozný, ale přes kanály zásadně nejezdím, když vyloženě nemusím...
Podle záběrů jste se ale v pohodě vešli i bez snížení rychlosti. Podobné situace jsou v hustším provozu zcela běžné a musí se s tím dopředu počítat.
Běžná situace je na tomhle mostě
https://mapy.cz/s/hopezalaha
kde se dva menší osobáky normálně vejdou, jen musí jet víc ke kraji a někteří řidiči docela šílí když tam vjedu proti nim.
Když já bych radši větší rozestup, v televizi o tom pořád mluví (3R)... a mohl se víc přitulit k tomu předjížděnému autu, tomu to nevádí, to je stejný druh... :-)
Taky mám rád kolem sebe dostatečný prostor a ta situace nebyla úplně konfortní, ale bohužel hustota provozu vyžaduje větší vzájemné uskromnění.
Takhle mě včera nějak předjížděl dlouhý polský autobus. Bylo to z kopce, jel jsem nějakých 50 a pravotočivá zatáčka se nebezpečně blížila a on mi tak nechával stále méně místa. Pak jsem se v dalších serpentinách za ním vlekl, protože on o moc rychleji než já stejně jet nemohl.
Koukám, že jsem mohl dopadnout i hůř...
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/nehoda...
Bohužel tam není vidět SPZ, návěs má stejné barvy, ale naložená tam jsou jiná auta, tak to asi nebude ten stejný, co mě předjížděl... :-)
dnes něco přes 60 s doplněnou protivírovou výbavou.... Na obrázku v pohotovostním stavu. Ve stavu transportním uložena v brašně.
Včera krásný cca 49 km po bývalých signálkách a Třeboňských lesích se zastávkou U Sumečka na rybě. Suchdol n. L. - Staňkov - Třeboň.
Večer ještě naklepání v bublinách v Auroře a dneska hurá zpátky do té naší červené Prahy.
Dneska jsem si rano privstal a byla z toho prvni zimni vyjizdka. Podle stanice CHMI Luznice bylo 5°, prizemni teplota -2,5°.
krásný nedělní slunečný 20 km downhill (-:
Vcerejsi mlzne rano na rybniku Vitek.
Ranní mlhy jsou sice na fotkách hezké, ale neklamná známka končícího léta nic moc :-)
Pohodové odpoledne a pohodový výlet :)
První podzimní cyklopivo....
To je pěna dní.. pivo co vidíš, že nevidíš je už ve mě.
Krásné počasí, krásná krajina, jak jinak , Šluknovského výběžku. Přesto bylo zaděláno na depku.
Během prvních dvaceti kilometrů tři defekty. A čtvrtý na čtyřicátém.
Druhá půlka cesty naštěstí už bez problémů, to už jsme jen mlsali tu nádheru.
ve Výběžku je to krásné, ale koukám, že skoro zakleté já tam taky potkala v jednom dni dva defekty. ale dodnes na V vzpomínáme a jestli covid dovolí, tak se příští rok do výběžku podíváme.
Tak skóre se ještě dodatečně vylepšilo. Ztratil jsem telefon. A dneska,jako třešinku na dortu z řídítek oblíbené brejle.
Zase jsme ale našli v Brtníkách hospůdku, kde dobře vaří. :-)
Brtníky mám rád, jako dítě jsem tam jezdil ke známým na chaloupku :)
Já ne. Jedině když člověk jede do Kopce, tak je to z kopce.
V Brtníkách nějaká nová hospoda s dobrou kuchyní? Která? Znám jen tu starou U Krkovičky a novější v centru proti ústavu, ale na jídle jsem tam nebyl už dlouho.
"Naše hospůdka", za jídlo je musím pochválit, paní kuchařka opravdu umí, pořádné porce a ceny příjemné. Stojí za to se tam stavit na jídle. Doufám, že nepoleví.
Po dlouhé době jsem šlapal přes Brno za dešťa. Mírnýho, osvěžujícího. Říkal jsem si, jak je to fajn.
A při předjíždění mě ochlustal trolejbus. Od hlavy k patě.
Aspoň něco v tomhle světě funguje při starým :-)
Tak něco na téma průměrné rychlosti... :-)
Ve středu cestou do práce mě předjelo horský kolo. Nebylo by to nic divného, kdyby to bylo někde v terénu nebo do prudkého kopce, ale přecijen na Ibexu po rovině a asfaltu nejsem úplně zvyklý, aby mě někdo předjížděl...
I když mi to přišlo divný, žádný náznak motoru jsem na videu neobjevil. Když jsem ho viděl blížit se v zrcátku, postupně jsem zrychlil na 35 km/h, stejně mě hravě předjel. Držel jsem se za ním při rychlosti 40 km/h, pak cyklista uchopil imaginární časovkářská řidítka a rychlost překročila 45 km/h.
Asi by mi brzy ujel, kdyby se nerozhodl objíždět přejezd oklikou, zatímco já si všimnul, že už se závora zvedá a vyplatí se počkat... :-)
https://uloz.to/file/3IDlimrGsZdM/20200923...
Takže jo, věřím, že tenhle cyklista nebude mít s průměrkou přes 30 problém...
Ještě záleží na tom jak dlouho takový průměr vydrží.
Já ho taky zvládnu, po rozjetí sice jen asi tak pět minut, ale zvládám a když jedu z Vrchlabí tak klidně i 20 minut :-)
Tak jasně, dolů s kopce umím i lepší průměry, ale myšleno bylo po rovině, případně cíl ve stejné nadmořské výšce.
Jak dlouho tu rychlost udrží jsem bohužel nemohl zjistit, ale mám obavy, že bych těch 45 km/h za ním dostatečně dlouho neuvisel. :-)
Podle kalkulačky http://kreuzotter.de/english/espeed.htm s defaultním nastavením potřebuje jezdec MTB na 45 km/h výkon 725 W. To je docela děsivé číslo i krátkodobě.
Tak já když jedu po Strakonické výpadovce ty 2 km k Železničnímu mostu, tak také udržím 34km/h. Tuhle mi za kufrem jel tahač a já to ze strachu, aby ho nenapadlo mne snad předjíždět, jsem to také vytáhl a udržel až na 40km/h. Na 2km dlouhé časovce po rovině u řeky to zvládnu i já.
Určitě můžu potvrdit, že dopravní situace může člověka motivovat k zajímavým (zpravidla krátkodobým) sportovním výkonům. :-)
Nicméně u velké nákladní obludy nelze zanedbat ani aerodynamiku. Primárně je sice závětří za vozidlem, ale pokud by ten náklaďák byl fakt blízko za tebou, určitě by jeho efekt nebyl jen psychologický...
Jinak nutný výkon neroste s rychlostí lineárně, takže (dle kalkulačky) pro MTB platí, že 40 km/h žere "jen" 500W, zatímco 45 km/h už potřebuje 725W a na 50 km/h je to skoro kilowatta.
Pokud ta kalkulačka předpokládá "klasického" horáka s plášti se špalky do terénu, a i tomu odpovídající tlak v nich, možná ta "vatáž" sedí, ale z videa jsem nepoznal, co měl ten drtič obuté. Kdysi jel se špicí amatérského závodu "Brdské dvoukolo" (pořádaného CKKV) kluk na horáku, nakonec se vešel možná i do první desítky. Pokud měl, ten co Tě předjel, hladší pláště nabušené na maximum, a dostatečný rozsah převodů (kmih měl parádní), nebyl mezi jeho kolem a silničkou žádný velký rozdíl.
Huštění dělá hodně. Onehdá jsem prohnal skupinku silničářů na starým kole a nevěřili, že tam nemám motor.. i do brašen se podívali. Nechtěli uvěřit tomu, že je dávám na pancéřáku s falcákama. Vysvětloval jsem jim, že je to tím, že je to bylo do kopce, který vyhovuje mýmu převodu, tím, že jsem zvyklej neřadit (zatímco oni cvakali jak divoký) a nevysedat (jen si poposednu kousek dozadu), a že ten "starej křáp" má při správné údržbě, promazání a nahuštění (vzhledem k nezkurvenejm ráfkům a novým plášťům je mohu foukat přes 3 atmosféry... u horšího stavu silně nedoporučuju.. i nový plášť se sjede nebo drbne rychle, a pokud je nizerný ráfek, roztahne se) srovnatelný jízdní odpor jako ty jejich moderní stroje.. navíc část kopečka byla šotolina, kde moje kolo sedělo jak prdel na hrnci (ostatně, na takový povrchy bylo plánovaný), kdežto jim to skákalo jak koza...
Jaké měl pláště ti neřeknu, lepší fotku z toho asi už nevydoluju. Co jsem ten záběr ještě procházal, zkoumal jsem, jestli měl zamčenou vidlici, ale jedno zhoupnutí asi není úplně důkaz, zvlášť když může mít ovladač na řidítkách.
Každopádně rozdíl MTB vs silnička bude kromě hmotnosti taky v aerodynamice, jinak by na tom nikdo nejezdil, ne? ;-)
Nějaký Šwalbiny, Maratony? Ty když se natlačej na 6Atm tak jedou super :)
Pokud vezmeš plochu těla cyklisty, tak rám je zanedbatelná položka, navíc i silničky se dnes dělají z velkoprůměrových trubek. Nemusíš studovat fotku, Ty jsi tam byl, pláště musely být slyšet, pokud měly hrubý vzorek. Dokud jsem neměl zrcátko, vždycky jsem čekal, co mě dojede- jestli Tatra s pískem, která byla slyšet dlouho před tím, než mě dostihla, nebo někdo na horáku, kdo byl za mnou kousek. Rozdíl hmotnosti, mezi špičkovým karbonovým horákem a průměrnou silničkou, je minimální.ů
Chvíli jsem přemýšlel, jestli jsem při předjetí něco slyšel a došel jsem k závěru, že fakt nevím. Pak jsem kouknul na video a jelikož pár metrů vedle mě jel nákladní vlak, nemohl jsem nic moc slyšet ani teoreticky... :-)
Úplně zanedbatelný ten rám na čelní ploše nebude, ale předpokládám, že u silničky proti MTB to bude od každého trochu - užší a nižší rám, užší pláště, aerodynamičtější ráfky, beranová řidítka...
Nějaký rozdíl tam jistě je, ale nakonec stejně rozhodují plíce a nohy. A to levé lýtko při zvětšení fotky je pěkně "vysekané".
Obrovský rozdíl je v aerodynamičnosti posedu. MTB je proto lenivá potvora.
Když se podíváš, jak hodně má vysunutou sedlovku, tak v té střední pasáži videa, kdy nedrží řidítka za gripy, ale položil předloktí blíž k představci, jako by tam měl hrazdu, tak jeho posez je téměř "časovkářský". Je fakt, že je zase chytí na kraji protože vidí, že bude muset na kostky a pak teprve odjede, ale i na horáku lze sedět na rovném asfaltovém úseku aerodynamicky.
Já to jel na přestavěném Favoritu. Nové pevné ráfky, nové dobré náby, nové převody. Rovná říditka, Ale držel jsem se na dolů skloněných rozích. To dává stejný posez jako berany. Oproti silničce tomá jen měkčí rám. Pláště hladké Schwalbe 3.5cm šíře, 6 ATM. Něco jako grawelbike, jen s obstarožním jezdcem. Silničku s hobby jezdcem většinou v závěsu zvládnu.
Tak to fakt klaplo, projel jsem Německem bez zastávky, nikde nikdo, žádná kontrola, ale nestavěl jsem pro sichr, ani na hajzlík, za což mě Soňa zbožňovala.
Jsem v Chalôns en Champagne.
Staré město, a i když hrázděné domy, úplně jiný systém než v Německu nebo Alsasku.
Ráno před odjezdem jsem na seznamu četl blafy jakéhosi Janyšky, o tom, jak Frantíci to berou, narozdíl od našinců vážně.
Neberou, tady teda ne.
Nechtějí, aby jim ty jejich živnosti zavřeli, tak u dveří důrazně prosí o nasazení roušky a desinfekci.
Když zjistí, že nejsi kontrola, nechají tě žít, a po pár větách stáhnou roušku pod bradu, abychom si rozuměli.
Bojí se, ale ne vira, ale kontrol a pokut.
Budu se hlásit.
Dnes zas dost dobrý. Ochladilo se, ale aspoň jsou prázdný stezky a lidskej motor se nepřehřejvá a nespotřebovává přebytek chladicí kapaliny :) Zas pěknejch 80 km na plečce.
Jo také jsem večer ten náš kopec vyjel mnohem svižněji, poněvadž jsem neměl problém s chlazením. Kupodivu, když se už moc ochladí (kolem nuly), tak mi svaly pracují nějak pomaleji a začnu jezdit celkově pomaleji. Možná také proto, abych tolik neprochladl.
S nižší teplotou při vyšší rychlosti snadněji prochládáš a při námaze když se zpotíš a pak zastaviš je ten chlad hodně nepříjemný, tak se snažíš tolik nezpotit a nejet rychlo. Já to mám taky tak a docela mi to vychází.
Jediná vyjimka je když mrzne a já se jdu na dvě hodin projet po okolním lese, tak zaberu a durch mokrý dojedu domů a hned pod horkou sprchu. Ale to jedu dvě hodiny bez zastávky.
Dnes tedy naprostý nedostatek ostatních cyklistů. Nebylo to ani o rychlosti, nebo superdlouhý štrece, ale skorem tříhodinový toulání se po zapadlejch liduprostejch okreskách tichou ubrečenou krajinou :) Kde přesně jsem to kroužil viz nápověda v přiložených fotkách :)
Ti zrezne ta šavle v tomhle dešti.
nezrezne. Je naniklovaná a tam kde nejni niklovaná, je zalakovaná. :) Vono se válčilo, i když pršelo a ty originální pomůcky na tuhle kratochvíli s mizerným počasím povětšinou počítaj.
Cancale - městečko na hranici Bretaně a Normandie. Přes zátoku je vidět silueta Mont-Saint-Michel, ten už je v Normandii.
Město stojí na chovu a prodeji ústřic, tradice od dob Ludvíka XIV.
Protože po sezóně a navíc pondělí, funguje každá třetí restaurace či bar. Roušky ve městě povinné od 10:00 do 2:00.
Narozdíl od nás, tady vir v noci neřádí.
Oproti Châlons en Champagne, nebo tuplem Montpellieru, tady se roušky nosí vážněji. Jen tak každý desátý je disident, tedy za světla.
Jak se setmí, jde to z huby dolů u všech.
Poklidno, mladých lidí (turistů) málo, spíše senioři.
Zítra dál na Bretaň, snad dojde i na kola...
Proč zrovna od deseti do dvou? O čtvrt na tři se už nenakazíš?
Le Conquet, Bretaň
https://photos.app.goo.gl/DCGsabTDPnusJdVGA
Kousek Anglie ve Francii.
Alespoň tak se mi to první den jeví.
Hezké, ani ti to moc nepadá, jako tomu bývá obvykle. Lepšíš se :)
Ale ty stíny jsou úžasný :-)
Jestli byly záměrem (proč ne), tak by se pro oživení hodila nějaká méně strnulá póza, legrační gesto atd.
Nešlo to jinak, myslel jsem, že stínům se vyhnu tím, že to zvednu,ale neklaplo to, slunce nízko.
Soňa řekla,ale dobrý..
Má úplně jiný problém, Soňa je viděla.... :-)
A co je na těch sloupkách tak zajímavého?
Že nejsou na pevno přidělané?
A nejsou nějaké moc veliké a těžké? Tu litinu sám skoro neuzvedneš.
Proč by to měl zvedat? Vždyť tam snad nikomu nepřekážejí.
Evidentně to nechápeš a nerozumíš tomu. Tak zkus raději hledat gramatické chyby. To ti jde dobře.
Evidentně mě netrápí, že tomu nerozumím. Nechci tomu rozumět.
A jak říká Michálek, když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže.
Já míním jinak. Je lepší, když se vědomě nechce, než když se nevědomě nemůže:-))
Tak si to užij. Proč bych se měl hádat s křížencem učitelky a tchýně ještě i na netu? Učitelek jsem si užil do sytosti dříve a mám jich dost na zbytek života. Moje tchýně byla výjimečně skvělá.
Ale prd, to já neovlivním ničím.
To je optika mobilu Sony Xperia 1, je o dost lepší a màm k dispozici 3 objektivy.
Už je na trhu Xperia 1 II, ta má mít Zeiss optiku, taky 3 čočky, ale hlavně lepší soft.
Čekám, až cena půjde dolů, nemusím být superksfka, taky něco hidí
Vidím, že sis pořídil dalšího Zelenáče. Buďto má nízko sedlo, nebo vysoko řídítka. Chceš se přestat hrbit? :-)
Zelenáč se veze...
moje motorka zůstala doma, nestihnul jsrm opravu. Soňa bude razit vítr, já se povezu, takový plán.
Asi až na jihu.
Tady je to nahoru a dolu, ujede mi.
Za elektrokolem se skvěle jezdí v háku. Před 14 dny jsem se za jedním přečipovaným vezl a byla to paráda. Drandili jsme to klidně 40. Až se manželka vzchopí, tak ji koupím nějaké pořádné elektrokolo a budu se vozit v háku. Namontuju jí zrcátko, aby viděla, kdybych odpadával a zpomalila. Derny na dráze už jsou teď také elektrické.
Záleží, jak na tom pojede. Co jsem tu kdysi dával video té elektro "koloběžky", co vypadala jak skútr, tak po rovině to rozjížděl ke čtyřiceti, ale do každé zatáčky brzdil skoro na rychlost chůze a mě ten styl jízdy brzda-plyn vůbec nevyhovoval, tak jsem se radši brzy pustil a jel si po svém...
Ty taky nejsi běžný cyklotůrista, tebe se motorový vodič netýká :-))
Krádné, větrné, nakonec i deštivé, prostě Bretaň jak má být...
https://www.relive.cc/view/v1vjABEzkJq
Máš ty sloupky? (Krádné...) :D
Pěkný překlep.
Ne, tyhle neberem :-)
Bylo jasné, že jsou vyndány ze zábrany ve vjezdu do nějakého dvorka, prostě takové ty nandavací.
To máš, jako bys šlohla dopravní značku, nebo ještě lépe, vrata.
To víš, já jako sběratel mám pochopení, dva stejné kousky - párové působení, á mám třeba dvě stejné tyhle vázy (Harrachov, Neuwelt, kolem 1920), ty když stojí vedle sebe, jejich efekt není dvojnásobný, ale mnohem větší, ale v tomhle jsem přísný :-)
Tyhle tada ne? A jaké teda? Takové, co ti spadnou nečekaně pod nohy přímo z nebe?
Nějaké hezčí, co by stály za námahu?
Vzpomínám si, jak jsem nedávno byla v tom Rakousku. Bylo to PŘED zpřísněním opatření. Lidé přesto chodili do obchodů v rouškách, v rouškách v dopravních prostředcích, naprosto automaticky si nasazovali roušky při skupinových prohlídkách památek.
No a pak, ve volném prostoru, si ty roušky s úlevou sundali, sedli třeba na kolo a projížděli tou vinařskou krajinou. A tam různě byly stolky nebo malé stánky. Na nich pár lahví vína od místního vinaře, nějaké to ovoce a zelenina....a kasička. Obyčejná plechová kasička s otvorem na vhození peněz. Nikdo ji nehlídal. Nikdo na to nepotřeboval zákon, nařízení, nouzový stav....
Soňa sloupky sbírá asi 20 let.
Začalo to tím, že na kruháči na Martově polích, kousek od Eiffelky, uviděla ulomený klasický pařížský sloupek válet na silnici.
Tak jsem musel zastavit, a vyběhla pro něj, jako pro suvenýr. A pak asi za rok uviděla jinej, ulomenej, a tím začala vznikat sbírka.
Teď jich má snad 50, z různých měst Evropy.
Z Paříže jich má víc.Tam je jich polámanejch mraky, jak na to někdo nacouvá.
Říkám ji: nech ho ležet, ten už máme několikrát.
Ale ona ne, že prý "na výměnu s jinými sběrateli". :-)
Dost úchylná sbírka, ale každej jsme nějakej.
Soňa ujíždí na sloupcích.
Viděl jsem v bedně frajera, co sbíral izolátory z dálkového vedení, dopadl jsem dost dobře.
Navíc, jsou to jasně uložený prachy.
Až bude zle, vytrhám sloupky ze zahrady, odvezu do šrotu, s budu mít nejmíň na deset piv.
Kam se serou moje škrdlivické vázy nebo sbírka lázeňských sklenek
https://photos.app.goo.gl/H8mbQkAMRigCaWd52
A ještě víc, kdxbychom šli do války, to teprve tím štotem mohu být vlasti k užitku, co se sklem, z toho kanon neuděláš...
Sklo se náhodou do kanonu hodí.. šrapáky do 305 Škodováckejch moždířů byly plněný skleněnejma kostičkama na mozaiky.... a dvě trefy dokázaly vymazat celej prapor Italů.
Kolik lidí se u tebe může najednou napít, máš to spočítaný? :-)
Od pondělka pod střechou 10 najednou.. pokud má jen jeden stůl, a chtěj u toho sedět, tak jen 6... pod širou oblohou 20. Tak káže Prý Nula.
Z lázeňských sklenek, 87, to vím přesně.
Přestal jsem to nakupovat před 10ti lety a pustil se s kuráží do novějšího skla.
Ale tyhle Badeglasy mají něco do sebe.
Byly to suvenýrové předměty.
Jako dnes si vozí z Karliva mostu suvenýry vyrobené v Číně, tenkrát z lázní ve Francii i Anglii, si vozili sklenky vyrobené v Novém Biru, tehdy Haidě.
Byli jsme velmoc v tomhle oboru.
Tedy Jindřichu, to jeden až žasne, co na sebe a Soňu dokážeš napráskat.
Tak Soňa "sbírá" ulomené sloupky?!? A uvědomujete si, že ty sloupky, ač ulomené, někomu patří?!?
Sorry, ale tomuhle se fakt neříká "sběratelství"...
A na té fotce, co si sem dával, to také byly "ulomené" sloupky?!?
Tak zaplať bůh, že sbírá ulomenené. Viš jak by se Jindra nadřel, kdyby sbírala ty neulomené, pevně přidélané nebo zabetonované?
Zmíněné sloupky jsou majetkem státu. Při jejich poškození se stávají odpadem určeným pro odvoz do příslušně sběrny. Kdyby na jejich odvozu soukromýni osobami bylo něco vadného, už by došlo nějaké předvolání. To se nestalo. Dosavadní průběh takto prováděné sběratelské činnosti může mít za následek spíše poděkování za odklízení odpadu.
Jenže až sám majitel si může rozhodnout, jak se svým poškozeným majetkem naloží - zda jej opraví nebo sám zlikviduje. Pokud se rozhodne jej zlikvidovat, tak jej buď zlikviduje sám nebo může nabídnout k odprodeji. Pokud si byť poškozený sloupek přivlastníš bez vědomí majitele, pak to opravdu není sběratelství.
To by se pak za sběratele mohl prohlásit každý "sběrač kovů".
§ 1045
(1) Věc, která nikomu nepatří, si každý může přivlastnit, nebrání-li tomu zákon nebo právo jiného na přivlastnění věci. Movitá věc, kterou vlastník opustil, protože ji nechce jako svou držet, nikomu nepatří.
A jak dlouho musí člověk stát u nezamčeného kola, aby bylo jasné, že bylo opuštěno svým majitelem a nikomu nepatří?
Kdysi se tím, že to přece nikomu nepatří hájili "rómští" sběrači kovů, když v Krásném Březně u Ústí shodili z věže "opuštěného" kostela zvony a prodali je do šrotu.
Dyť tam jen tak visely ...
Jenomže to se sekli.. protože tím, že jen tak visely ve zvonici, byly součástí nemovitosti. A nemovitost, byť majitelem opuštěnou si nikdo přivlastnit nemůže, protože ta hned podle následujícího paragrafu občanskýho zákoníka patří státu.
Mezi nezamčeným (funkčním) kolem a sloupkem změněným na odpad je jistý rozdíl.
Nojo, ale to, že ti někdo urazil sloupek, vůbec neznamená, že jsi tu věc opustil...
Tenhle paragraf nenapasuješ ani nález peněženky na chodníku... ;-)
Když ti někdo urazí sloupek a ty ho vztekle hodíš do škarpy, kde ho jinej najde zarostlej v trávě, tak ano. Pozor ovšem, obsah popelnice, nebo kontejneru na odpad, není opuštěnou věcí, ale majetkem :)
Toho, komu patří ten kontejner. Rozsudků na toto téma je dost.
Rozhodnout a přijmout příslušná opatření může, ale neměl by to odkládat moc dlouho. Když se s poškozenou věcí dlouho nic neděje, může být považována za odpad. Např. nepojízdná auta v ulicích se po nějaké době stávají zralými na odtah nebo rozebrání.
Soňu potěšil váš zájem.
Ptá se, jestli by některý ze sběratelů neměl přebytečný z La Rochelle.
Nabízí za jeden tři pařížské...
Tenhle, luxusní model
Tohle je nějaká ubohá moderna. V Paříži měli hezčí. já chci ten starý litinový :D
No nemám. Ale ten moderní se mi moc nelíbí.
nemám, město jako ze škatulky, ani papírek se nikde nepovaluje,natož sloupek..
to Paříž, to je jiný kafe
Jen jestli tady není trochu vedle. My jsme zde cyklisté nikoliv sběratelé sloupků a deklů od kanálů.
Měla by se poptat na jiném fóru.
My zde především řešíme, jak zabezpečit kolo před "opuštěním" majitelem.
Rozhodla jsem se, že si nechám na sedlovou trubku vyrýt nápis: Toto kolo není opuštěno! Ve všech světových jazycích.
Pak by mi ho teoreticky neměl nikdo ukrást:-))
Ale okolo sloupků a deklů od kanálů jezdíme. Mohli bychom přispět aspoň informací.
Pravda, deklů od kanálů se na každé ulici/silnici válí poměrně dost.
O ulomeném sloupku bys místo Soni měl informovat technické služby. Stejně jako o jiných závadách zjištěných na ulici/silnici. Mají na to dokonce nějaký mejl nebo snad i telefon.
Testování ukradeného deklu od kanálu předním kolem je úžasné dobrodružství. Také je úžasné, když se ukradené žulové kostky ze silnice nahradí většími rozestupy, že pak mezi ně dokáže zapadnout kolo. Jedno takové místo je před Staropramenem v Nádražní ulici na Smíchově.
Musí se zeptat mezi sběrači kovů, Tam bude ve společnosti sobě rovné, takže určitě najdou stejnou řeč.
Tak, tak, co se týče sběratelství sloupků, či deklů od kanálů, musí se obrátit pro radu jinam.
My zde totiž nedovedeme dosud přesvědčivě poradit ani to, jak Jindrovi neukradnout ve Franci skládací kolo natož dvě elektrokola najednou.
Kdybych to uměla, tak mu poradím. Možná to má něco do činění s těmi sloupky:-))
Dneska jsem si na tebe cestou z výletu vzpomněla, když jsem potkala jeden "odlomený" sloupek.
Nejsem sběrač kovů, jako Soňa, takže jsem ho nechala ležet, ale přece jenom jsem se na něj podívala trošku zblízka. A představ si, každý sloupek má svou identifikaci... Ne, není to bezprizorní kus kovu, byť je poškozen.
Ale je to váš boj. Jen se nám tu, prosím, nesnaž namlouvat něco o sběratelství.
A koukla jsi i na ten sousední, zda je to unikátní identifikace nebo jen označení typu? ;-)
Nabádám, v cizině se chovej jako host a dodržuj místní zákony a nařízení. Chovej se jako vzdělaný, civilizovaný člověk a uvědom si, že podle tvého chování mnoho lidí subjektivně hodnotí celý národ.
Jak to vypadá, když si "hosté" s sebou nesou "svoje pravidla" a chovají se "jak jsou zvyklí" vidíš na imigrantech.
Rady rádoby "zkušených" ignoruj a dodržuj pravidla, to vůbec není v rozporu s tím "si to užít"
https://www.nakole.cz/diskuse/19908-potrebuji...
Ale prd.
Nemysli si, že jsou číslovaný jak láhve a šampaňským, vzestupnou řadou.
Mohou, a nemusí, mít nějakou identifikaci.
Pařížské, většinou, nemají.
Taková fádní, unifomní tyč.
Ovšem třeba takovej montpellierskej sloupek, ten má nádherné M.
Kdyby všechny bylu stejný, asi by sbírka smysl neměla. Design a tvar, to se cení. :-)
Koukám, že máš starosti..
Tak tady máš další, na přemýšlení.
Představ si, že tu potvoru zaživa hodí do vroucí vody.....
No fuj
Mě je fuk, co děláš. Jen to neoznačuj za sběratelství.
Já když tady čtu vaše reakce na to, jak Jindra krade sloupky po celé Francii, tak si tady připadám jako v pohádce.
Jako to malé dítě, co vykřikne, že král je nahý, protože je příliš mladé, aby pochopilo výhody přetvářky.
Dokonce i lidé, co se jasně vymezovali proti korektnímu vyjadřování, buď mlčí, nebo se vyjadřují korektně :-D
Mně je úplně jedno, zda je sloupek označen nebo není. Prostě není můj. Pokud uražený sloupek překáží v provozu, tak ho uklidím na stranu.
Když vidím bezprizorní kolo, tak si ho taky nevezmu. Neřeším, zda bezprizorní kolo patří horským myslivcům, pak je to pěkný sběratelský kousek, nebo patří Honzovi nebo Jeanovi.
Včera jsem si nějak nevzal brejle. Ráno v mlze to vůbec nevadilo, ale odpoledne jsem myslel, že nedojedu - těch mušek a ostatních potvor!
Ale ještě horší bylo, že jsem pro manželku na jógu přijel s předstihem a nenapadlo mě nic jinýho, než si udělat ve zbylém čase kolečko po centru Podmokel. Kouknout, co je nového, jak pokročila revitalizace. I tam, kde to neni rozkopaný, ale už hotový, víceméně prázdno, jedinými obyvateli jsou odpoledne a navečer uřvaný hloučky cigošů - upozorňuji obou barev (Cikáni i bílí) - postávající před bary, nebo na nárožích s kočárky a houfem děcek. Všude poházený odpadky, převrácený přeplněný popelnice, bordel a smrad ...
Kdo může, centru se vyhýbá, stěhuje se do okrajových čtvrtí, nebo vesniček mimo, případně úplně z ústeckého kraje pryč.
Myslim, že v tom našem kraji, od Rumburka po Chomutov (možná až Kadaň) zabodujou ve volbách espéďáci, případně trikoloristi. Ti to slibují jednoduše a účinně řešit. Samozřejmě nevyřeší vůbec nic, stejně jako třeba naše magistrátní ANO, které totéž taky slibovalo.
Bohužel naprosto přesný popis a nejspíš i volební odhad. A kolik takových specifických osob s jakými ses potkal v Podmoklech se nově nastěhovalo do Šluknova. :(
Tady v Děčíně, hlavně v levobřežních Podmoklech už snad v centru v činžákách nikdo jiný ani nebydlí :-(
A přitom by to mohla být taková pěkná čtvrť. Trávím tam poslední dobou dost času, přijíždím do DC o hodinu dřív než mi navazuje spoj do Výběžku, tak se vždy proběhnu do Pivovaru na kafe abych ukrátil čas a ta cesta není moc příjemná. :(
U nás se odpoledne rojej před terminálem MHD a za radnicí si vodotrysky oblíbily cigošský matky s dětma , už se tomu říká "cigošský lázně".
Nojo, po povodních v roce 2002 přestal mít pražský Karlín černou duši. Tak to teď čeká na nějakého libereckého Hlase.
Nejen Karlín byl cikánský. Bylo to více pražských čtvrtí, třeba Nusle a Žižkov. Ale skoro všichni se odstěhovali pryč.
Byli odstěhováni. A jinam dostěhováni :o(
A pak je tu ještě silný populační boom a nárůst počtu , jak to říct nerasisticky, "bílých cigošů". A to i když se ústecký kraj celkově vylidňuje - o to víc stoupá procentuální zastoupení.
Dnes do Kounického pivovaru, necelých 60 km, v brašně pět lahví kounického piva, cestou zpět zastávka u Mariiny studánky a doplnění tekutin.
Jel jsem dnes okolo obojího, ale nestavoval jsem se.. nalákalo mě sluníčko na kraťasy a lehký dres s krátkym rukávem a jakmile zalezlo, nebo jsem se rozjel k 30, tak mi začly tuhnout chladem revmatický klouby.. tak jsem mazal bez zastávky dom.. najeto cca 55 na krosu.
PS Mariina studánky mě překvapila, jak je voda v ní oproti Lenhartově studánce v Voděradských bučinách teplá
Všichni výtvarníci by mě chodili strašit, kdybych byl v Bretani, a nenavštívil Pont-Aven.
To město fakt má své kouzlo, ale těžce komerčně žije z té Gaugainovi partičky.
Tolik galerií na kvadràtní kilometr není snad nikde.
Rychlá prohlídka musea, nákup knížek, kde se dočtu vše, co jsem museu nestihnul přečíst, procházka po městě s otázkou v hlavě "proč právě Pont-Aven" se stal tou Mekou postimpressionistů.
Odpověď jsem našel hned v úvodu té brožurky, co jsem si koupil. Vedla tam železnice....
https://photos.app.goo.gl/ZXogK9PFsSAcnaft9
Tak to je Pont-Aven, z rychlíku.
Carnac
narozdíl od Stonehenge, kde člověk má pocit, že je menší, než si myslel, budí tyhle megalitické řady menhirů v Carnacu opačný dojem.
Safra, tak ohromné?
A když člověk zváží, že to bylo mnohem větší, snad 8 km, jen se to v průběhu staletí dokázalo zdevastovat, furt mu nejde z hlavy otázka:
Proč?
K čemu to bylo?
https://photos.app.goo.gl/nna4oxduBUosdikZ8
A nakonec, La Rochelle.
Město, které znám jen z Tří mušketýrů.
Zítra je taky den, kouknu se jestli se tu nepoflakuje ještě nějaký hugenot....
Závěr dne skvělý, debata u večeře s manželi, shodou náhod, z Bretaně, o Bretani, Francii a Covidu.
Obdivuhodná shoda v názorech.
A to se tu furt smí zpívat :-)
La Rochelle
https://www.relive.cc/view/vPOpNVWKyRq
Taky pěkné a určitě zajímavé město. Ty deštníky jsou docela hezká výzdoba. To byl svátek všech kardinálů? :-)
Ne, to je akce proti rakovině prsu :-)
Ale je to fajt hezký nápad
Na tebe jsem si vzpomenul, právě tady.
Jako expert pře Tři mušketýry máš La Rochelle v malíčku. Říkám si, Lelek by si tu užil.
Ale i my.
To město má svoje kouzlo a šarm.
Kardinál Richelieu, když v roce 1628 město vyhladověl a vzdalo se, se zachoval moudře a státnicky.
Nepobořil, nepopravoval, nezabavoval majetek hugenotům.
Donutil je strhnout hradby a platit daně.
Tím se svobodné město La Rochelle stalo součástí Francie.
A pak dlouho klid, až Kriegsmarine za druhé války si tu zřídilo základnu ponorkového loďstva.
Pro město naštěstí, dál od města. Tak je furt krásné a starobylé.
To v Brestu (Bretaň) si to zřídili mari!áci ve městě, a nezůstal tam po válce kámen na kameni...
Ale stejně z těch tvých fotek na mne dýchá hlavně opevněný přístav. Starý opevněný přístav. Patrně to nikdy nic moc jiného nebylo. Podle jména a pana Dumase jsem myslel, že to bylo něco výjimečného. Asi je to pěkné staré město, ale výjimečné ne.
Výjimečné ne?
- od roku 1988 nejdelší silniční most ve Francii (3,5km) mezi pevninou a ostrovem Île de Ré,
- největší jachtařské centrum v západní Francii,
- každý rok v červenci Francofolies, největší francouzský festival populární hudby,
- obrovské akvárium.
tady jsou všechny
https://photos.app.goo.gl/21aVFFC3fN9ucBwW7
Z Dumasova La Rochelle zůstali asi ty věže.
Opevnění museli zbořit, podmínky míru.
No to jo, to město je taky taková pěkná mušketýrská ikona.
Ty růžový deštníčky tam jsou na počest Gíra nebo proč?
je s pevninou spojen 3 km dlouhým mostem, teda uplácaným z betonu, ale o tak, fešák
https://la.charente-maritime.fr/routes...
O farmě na chov ústřic, kterou jsme navštívili předloni a syn majitele más provedl a vysvětlil technologii, jsem už psal.
Protože je to z trasy zajížďka jen asi 20 km, stavili jsme tam znovu a potkali tam bratra našeho milého průvodce.
Ústřice z Oléronu mahí jinou chuť, než bretaňské nebo z bassinu Arcachon, pokud ty "svině klouzavý" máte rádi, měli byste ten ostrov zkouonout.
Jinak adi nejbětší atrakcí ostrova je pevnost Boyard, kterou si necháme na jindy.
Leje jako z konve, dneska tedy spíše pěšky než na kole.
Tenhle obrázek mi připomíná "Balíček karet". Akorát jedinej Pán nebes vypadá jako žaludský eso.
Který je Jidáš, nebo je jich víc?
A tohle je Andernos-les-Bains.
Mořské lázně na břehu Bassin Arcachon.
Počátkem minulého století tu začali stavět víkendové domy bohatější z Bordeaux, dneska je už Bassin alternativou Côte d'Azure i pro pařížskou "smetánku"
Za obojí může železnice.
V dávnÝch dobách vedla i sem,vdnes na jejím tělese je cyklostezka.
A dnes +TGV z Paříže je zde rychleji, než se pařížan sostane z konečné linky 7 na konečnou linky 13 metra
https://www.relive.cc/view/vYvrNmzyxLv
tak asi
Dneska kulturně-sportovní.
Dopoledne návštěva zámku Nelahozeves - úžasný renesanční zámek Lobkowiczů. Rodný dům Ant. Dvořáka jsem jen minula, protože ten lze navštívit pouze v době 16 - 16,30
Pak kontrola Okoře - cestou jsem objevila spoustu zajímavých míst:
- bývalý parní mlýn v Olovnici
- židovský hřbitov v Blevici
Včera odpoledne výlet východně od Boleslavi, kus za Domousnici. Objeven romantický židovský hřbitov ve Veselici, navštíveny Křižánky, místo vesnice zaniklé za třicetileté války.
Cestou zpátky jsem jel z Židněvsi kus po hlavní (je tam široká krajnice), už u křižovatky na Plazy začínala kolona lumíků migrujících směrem na Boleslav, takže jsem využil novou cyklostezku z Kolomut do Řepova.
Včera jsem jel z chalupy - chtěl jsem v sobotu v noci, ale kvůli větru a dešti jsem tam radši přespal a vyjel až ráno.
Dobře jsem udělal, nejkratší cestou se mi nechtělo a tak se protáhla z 30 na 95 km. Něco přes lesy Drahanské vrchoviny a opět v dešti, ale už ve Vyškově se udělalo krásně a zjistil jsem například, že tam mají pěkný park s cyklostezkou a železničním viaduktem, kam jsem dosud nezabloudil.
Domů jsem to stihl akorát k obědu.