Zdravím,
kolik váží běžné MTB kolo zabalené v krabici?
Ryanair má limit 30 Kg, ale za 60€.
Uznají kolo pokud si vyberu zavazadlo "sportovní výbava" za 35€? Max 20 Kg
jaký je dle tebe rozdíl mezi "sportovním" a "nadměrným sportovním" vybavením viz příloha?
:-O Jestli tím nemyslí "nadROZMĚRNÉ", což by kolo asi bylo. On bude rozdíl v rozměru balíčku dvou desetikilových činek či jednoho rogala- i když kdo by zrovna toto vozil letadlem....
...když si tam může sám doletět :-D
Nevím jak rogalo, ale nějaký čech v zoufalství z lodní přepravy zašel ne letiště s motorkou. A kupodivu mu ji do letadla naložili. A za rozumné peníze.
Záleží na tom, co k tomu kolu hodláš přibalit :o)))
Pokud to bude pod limitem tak tam nacpu co se vejde.
Jen potřebuji vědět nějaký orientační údaj, abych si mohl projít podmínky leteckých společností.
S kolem jsem letěl 3x na Krétu se Smart Wings. Poprvé jsem platil 25E,podruhé 30E za jeden let. Narval jsem do krabice brašny a všechno možné a po převážení krabice měla 42 kg. Nikdo neřekl ani popel. Je to už ale dávno - přes 10 let. jak zvýšili poplatky na 60E tak jsem se na to vykašlal. Nebudu platit další letenku pro kolo.
Loni jsem letěl z Prahy do Bari, kolo v krabici mělo 17 kg, bez krabice má 13 kg. Koupil jsem si ještě extra zavazadlo do 20 kg a bohatě to stačilo na 14 dní. Ty karimatky na fotce byly jen výplň, aby se nemlelo. Asi by se dalo do krabice sbalit všechno, limit u Wizzairu je tuším 35 kg, ale takhle to bylo i pohodlnější, a rozdíl v ceně byl 1200 kč. Celá zpáteční letenka i s kolem a zavazadly vyšla na 7 000,-
Díky za info. S tímto údajem mohu začít procházet podmínky leteckých společností.
Ta krabice se ráda bortí uprostřed nahoře, a uprostřed dole. Tam to maníci často berou rukama, a nezřídka se jim potom to kolo málem vysype.
Na to stačí krabici obalit potravinovou fólií.
Já jsem to tak měla - pravda, fólií jsem nešetřila, ale za to jsem z krabice měla krásný kompaktní balík. Poškození by hrozilo snad jen kdyby se při vykládání z letadla netrefili na pás...
Strečka = asi nejhorší varianta, kterou jsi mohla vymyslet. Ta je vhodná na standardní kufry. Velkou krabici pak není za co chytit a vyklouzne a padá…. Nejlepší je nechat volné úchyty (otvory) na ruky viz první obrázek příspěvku cyklistky výše.
Osobně dávám i „směrové šipky“ ukazující vrch a to jak pro variantu nastojato, tak naležato. V tom druhém případě tak, aby to vyjmuté kolo (druhý obrázek výše) bylo nahoře.
Balím takto: cyklobrašny do pytle na odpadky a pak strčit do zadní vidlice (jedna ortliebka jako příruční na palubu). POD přední vidlici „krabici od bot“ a do ní nářadí, vařič, pedály aj.drobnosti. Do přední vidlice stan. Do horních rohů krabice přední brašnu + helmu. Ty smotané karimatky (vozím nafukovačku) bych rozmotal a dal po obvodu krabice.
Minule to už vypadalo, že budu muset krabici při vážení zespodu nenápadně nadlehčovat nohou (chtip, ale slyšel jsem o této variantě).
Ještě bych chtěl poznamenat, že není krabice jako krabice, ta moje byla ( a vlastně stále ještě je, protože ji vozím i zpátky) extrémně veliká, při balení kola mi stačilo sundat šlapky, přední kolo a představec dohromady s berany, třeba blatníky, nosič i zadní kolo jsem nesundaval. Krabice od kola Superior. Tím, že krabici určenou na přepravu 15 kg někdo naplní navíc dalšími 15ti kily, si pak zadělá na problémy s házením, zborcením a utržením úchytů. Podle předpisů Wizzairu měla moje krabice navíc 3 cm na délku, ale to na letišti nikdo neřešil. Vlastně ji ani nevážili, když viděli že ji má dobrá žena lehce přináší k přepážce:-)
Balíme do krabice od kol. Krabice cca3kg,kolo váží cca15kg(Cross). Dále brašny na kolo a věci co nesmí na palubu letadla. Měli jsme vždy jedno zavazadlo (nadměrné) do 30kg. Tak krabici naplníme na 30kg. Např ještě stan, karimatka, spacák.
Na palubu letadla oficiálně 10kg. Ale většinou to neváží. Záteží aby se spoluzavazadlo vešlo do přihrádky nad sedačky v letadle.
Nejtěžší boty na nohy, (hodí se do letadla pantofle). A dost oblečení na sebe :)
Létěli jsme z Qatar,Emirates, Alitalia, Korean Air
Ps - někdo brašny (Ortlieb) zabalí do zadní brašny. Jsou těžké...
Ps - ještě máme u sebe řídítkovou brašnu jako ,,kabelku" s mob. foťák, pasem atd....
Většina společností udává rozměr krabice - zavazadla v součtu cm... D+H+V
Tak to jsem nikde neviděl, zatím nikdo nikdy rozměry neřešil. Hmotnost je jiná věc, bez toho, že by zvážili jim PC nevytiskne lístek.
U Ryanair bych vzal jen to kolo a do krabice nacpal vše, co se nesmí na palubu. Bacha na velikost krabice, poprvé jsem balil a zkoušel dopředu, podruhé balil na poslední chvíli (však už to znám) a to že jsem měl o cca 30 cm kratší krabici mi došo, až tam to kolo ne a ne vejít.
Přidám to sem. Koukal jsem na ceny letenek, a Easyjet má do 28.4.2020 akci na přepravu kol i batohů bez rozdílu váhy jen za jedno euro. Cesta tam i zpět s kolem třeba do Neapole vyjde podle termínu třeba na 1800,-Kč. Třeba by se tato informace tady mohla někomu hodit.
Já myslím, že do 28.4.20 si můžou dovolit nabídnout do Neapole business class i s kolem za 1 Kč celkem :-)
Jsou to ceny na rok dopředu, do konce dubna musíš koupit. Ona ta klec tady věčně nebude.
Tak to jo. Ale pro nejbližší čtvrtrok až půlrok to stejně bude dost loterie.
Jsem myslel na jarní cyklistický kemp někde v teple, to už bude snad reálný.
Zatím nejvýš v Británii, ostatní země nepřijímají :-)