Ahoj všem .už nějakou dobu vybírám kolo pro mojí cestu v příštím roce která by měla být kolem 16 000 km ..každý rok něco najezdím a už mám nějaké kratší cesty za sebou ...ale jezdil jsem to vždy na starem kole ...ale ted bych chtěl koupit něco nového navštívil jsem již několik prodejen a moc k výběru není nebo si nevědí rady ...v příštím týdnu bych se měl jít podívat na trek 920 ale zase je to hliník ahydraulické brzdy si asi jen tak neopravím ,pak jsem koukal i na kolo značky kolos nebo jsem navštívil osobně Vackovi ,kteří jezdí na UB bike ...jsou tu nějací dálkový cyklisti?co byste mi doporučili ?co používáte vy ?nechci ject nějak zbytečně naloženej raději bych to upřednostnil sportovněji a jen to nejnutnější sebou :)díky
Decathlon chystá cestovatelské kolo
https://youtu.be/ei2rj7hfWZk
Cesťák s jednopřevodníkem? To možná tak podél Dunaje, ale jinak bych to nechtěl ani zadarmo.
Převodů je díky rozsahu kazety více než dost, ale absence odpružení pro mě diskvalifikuje takové kolo z jakýchkoliv dalších úvah.
Já jezdím na nenaloženém a převodů mám o dost víc, přesto bych občas přivítal kdyby ještě nějaký byl v rezervě.
Na takovéhle naloženém si nějak nedovedu představit jet přes kopce, a už vůbec ne přes hory. Ale je to věc každého kdo na co má a chce se zbytečně dřít :-)
Pojedeš hlavně silnice nebo terén, pustina či civilizace, rámové brašny nebo dnes módní bikepacking? Osobně hliník už nikdy, zvlášť kdybych vyrážel na výlet přes půl světa jako plánuješ ty – ale to ber čistě jako subjektivní názor (železo mi vydrželo víc jak dvojnásobný nájezd na duralu, než se rozpadlo). Samozřejmě trojtác vpředu, vzadu bohatě stačí 8-kolo. Sady bych nijak zvlášť neřešil, míval jsem Alivio, teď Aceru, a žádný rozdíl v tom nevidím, oboje funguje bez problémů a jakéhokoliv štelování. Teď mám Dawes Galaxy Cross 2014 – CrMo, mechanické kotouče, jediné co jsem na něm hned vyměnil byl 3-převodník do víc na lehko 22-32-42 a gumy za širší. Toto ale není má recenze:
http://wobblingwinos.blogspot.com/2014/07/dawes...
Podle mě pro tvoje účely bohatě postačí kolo do 20.000.
Budu vyrážet ze středních Čech ....směr Turecko ,Iran ,pak přelet vietnam ,nebo Thajsko ...Indonesie ...Takže myslím ,že stejně bude z 80% silnice ....chci vybrat něco na čem se bude komfortně sedět ,když se na tom bude sedět každý den ....crmo je super , že je to opravitelné skoro všude nechci ject tak na těžko, takže přemýšlím spíše nad bikepackingem ...jen to nejnutnější ....nějak se nemůžu rozhodnout :))))
Tuto volbu určitě doporučuji, ale oni chcou CrMo.
myslím, že to nemusíbýt crmo ...kdyby ten trek byl crmo bylo by tosuper ,ale myslím ,že v dnešní době ,když nepojedu tak na těžko i ten hlidík něšco vydrží , co myslíte?přece se každý hliník nezlomí ne?:)
Není žádný důvod aby to nevydrželo. Na hliníkovém horáku mám najeto už několik desítek tisíc km a že v horách a na kozích stezkách dostává hodně moc zabrat. Nejezdím naloženej, ale zase o to míň ho šetřím přes kameny, kořeny a schody.
Podobně jezdí tisíce lidí na hliníkových horákách a všechny drží až na jednu vyjimku, kde to konstrukčně nevychytali, ale to bylo na starých modelech a dnes už to mají vyřešené.
Nemyslím, že by bylo potřeba se toho nějak víc bát, zvlášť když pojedeš po regulérních cestách.
Souhlas. Jenom mám silný dojem, že může ušetřit, kolo kolem 20 000 by mělo stačit, a pokud by šlo o mně, tak přední tlumiče a v kamenech jezdit s rozumem, ne závodně. Potom není důvod, proč by kolo nemělo vydržet až desítky tisíc kilometrů. A jde o to, co s sebou za náhradní díly.
Na cestování s naloženým kolem bych já osobně zvýšil pořizovací cenu kola na 30 tisíc. Přece jen dobré a pevné ráfky, dráty a pláště a kvalitní a pohodlné sedlo a dobrá vidlice něco stojí.
Spotřebák (pokud ho tam nesežene) a možná pár drátů do kola. Zbytek bych v nejhorším řešil přes DHL, kdyby už nebylo jiné řešení.
Kolo za 20 bude na hraně, pro spolehlivost bych mluvil spíš o 25-30. Deore, LX, je to odolnější, víc na jistotu. A hlavně fortelný náby a ráfky. Hodně se kouká na přehazovačky, ale kola, to nejnamáhanější, se tak trochu přehlížejí. Kvalitní a pevné by se už do té dvacky nevešly.
edit - než jsem to sesmolil, lelek už sem koukám plácnul to samé :-)
Já právě mám také starého horáka a jezdil jsem i přeloženej v různých terenech a vše to vydrželo ...mám to kolo již přes deset let a jediné co potřebuje tak takovou tu klasickou údržbu, výměna destiček , řetěz atd ....nic hrozného.... ted bych na tuto cestu chtěl zvolit něco sportovnějšího a něconového ... něco kde si vyzkouším i své limity ..při delším cestování .....vyrážím v červenci směr Irán odKolína ....a líbí se mi ten trek 920 je sice dražší ale zaujal mě ikdyž samozřejmě vím , že lepší volba cose týče opravitelnosti by byl crmo a mech brzdy a spousty jiných věcí , ale zase různé poruchy vytvářejí celý příběh , kdyby šlo vše hladce byla by to asi nuda, ale spousta lidi odrazuje ten hliník a taky nemyslím ,že by to hned ruplo ...chci ject jen s tím nejnutnějším ....a úplně nejlevnější kolo taky nechci chci mít trochu jiné kolo než mám aby bylo také jiné využití .co myslíte ?
Špatné kolo to určitě nebude, Trek je hodně dobrá a spíše už prémiová značka, takže se připlácí pár tisíc za značku. Značka je známá a dost lákavá pro různé lapky.
Když pominu, že kolo nemá odpruženou vidlici, což bych já nechtěl kvůli horšímu pohodlí při jízdě, zvlášť při jízdě mnoho dní za sebou, tak co bych určitě nechtěl je duál řazení s brzdovou pákou. Takhle to je dost náchylné k poškození a když se poškodí, tal je to dost drahá sranda a nejspíš ne všude to bude někdo schopný opravit nebo dokonce nahradit.
Tak odpružení na na přední vidlicí by bylo sice pohodlnější ale další komponent co by se mohl porouchal ....s tím Razenim souhlasím
Kolik plánuješ najet kilometrů? Ještě ses nezmínil o délce cesty.
Kolik znáš porouchaných vidlic dejme tomu během 10 tisíc km?
Trošku sa táto téma podobá na tému pani Olg..travel..
Koukni se sem...
https://www.kolosbikes.com
jj já se právě rozhodoji mezi Trekem , kolosem a Ub bikem ...
Ja bych s UB bikem neváhal,manželé Vackovi s ním projeli už moc a moc,je to prověřené kolo
Ano u Vacků jsem byl i osobně ....bylo to vážně skvělé setkání ...projel jsem se i na jejich upravených kolech od UB biku jezdejí teda hodně naložení a souhlasím i s komentářem nad .....majímenší kola a více uvezou ,maraton pláště na kterých ujeli víc jak 10 tisíc km bez defektu dobíjení dynamem atd ,spousta vychytavek to je pravda ...je pravda i , že není takové na oko , jak říkal P vACEK je to prostě tank ,ale jak píšu výše ....trochu mě bude mrzet , že bych jel jak karavana a nebudu si moci vyzkoušet své limity:) a kdyby to byla jen jedna cesta tak takové kolo jen na okolní vyjíždky by byla škoda ....co se týče technicky jako je to nejlepší volba to máte pravdu ...:) dokonce (což mě zaujalo) mají i parkovací brzdu:)
a ub bike po upravách s dynamem ,odpruženou sedlovkou ,sedlem brooks atd 50 a trek bez uprav taky 50 :))))))) takže tu mám 50 na 50 spolehlivé kolo ne ažý tak líbivé oproti sportovnějšímu kolu , které bud chtít úpravy celkem pěkné ,ale některé komponenty mohou být na cestě zrádné ...co by se vám líbilo více trek vs ub bike:)?
Né že bych nyní jezdil na zábradlí, ale kratší kolo může přijít hodně vhod při jakémkoliv transportu popř. jen ve výtahu na nádraží. Velikost 26" je zatím více rozšířenější než třeba 29". Pevná vidlice by mi nevadila, užil jsem si s tím dost kilometrů na drkotavých cestách. Jak Lelek psal, tak to integrované spáčkování není vhodné na delší cesty. Jakmile se to při pádu roztříská, tak se řeší 2 lanka místo třeba jen jednoho. Na údržbu je rozhodně jednodušší lanková brzda a volil bych pro sebe raději špalky.
Větší výplet samozřejmě lepšejc odvaluje, ale je to zase hmotnost navíc.
A co se týče limitů, pokud pojedeš sám, tak na ně narazíš na jakémkoliv bájsyklu :-D
Pokud Vás pojede vícero, tak je vhodné sjednotit vozový park, líp se pak plánují náhradní díly.
jedu sám budu na
cestě min půl roku :) až rok ...podle financí , zyzické a psychické kondici :)))zrušil jsem spoření ,dal výpověd na červen v práci :) ted vybírám kolo abych měl dostatek času si na něj zvyknout.
Že jsem tak smělej, kde všude už jsi na kole byl a na jak dlouho ?
co se týče kola tak z Itálie domu cca 2000km ,různé přejezdy Alp ,jinak každý rok najezdím kolem 3 tisíc km a to jen díky vytíženosti časové v práci ..Jinak každý rok lítám pryč ...22 měsíce na filipínách ,dna měsíce v indonesii,měsíc v Indii , měsíc ve vietnamu ,měsíc cejlon ale to nebylo cyklo pravda ,jinak jezdím lézt do Cortiny Ampenzo , minulý rok výstup na Mont Blanc stále se snažím něco dělat ,cvičím ....je mi přes 30 a nemám rodinu chápu kam míříš , jistě těch cestmohlo být víc ,ale něco nacestováno mám i na kole ..řešil jsem i spousty defektů a musím řícíi , žedíky nim jsem na cestě potkal skvělé lidi , kteří mi pomohli a o tom tona těch cestách je o lidech.....myslím ,že fyzicky a psychicky to zvládnu navštívil jsem i několik lidí co to jeli jako Šneka, Petra Mazala a Vackovi , prostě mě to táhnecelý život a chcisi plnit své sny však můžu kdykoliv skočit do letadla a vrátit se domů ...neberu to jako prohru:)
navíc žiju roky sám a v práci jsem taky sám ...takže umím být sám se sebou a jen se svýma myšlenkama :) myslím...největším problémem jsem na cestách na kole měl s tim ,že mě bolel zadek,,vše jsem jezdil na starém kole na kterém to byla strašná dřina a v těch novějších kolech se nevyznám ...když jsem navštívil několik prodejen , ne jen ,že nevěděli pomalu co mi doporučit ,ale třeba ty řadící páky jako má ten gravel jsem viděl prvně :)))) moc se mi to líbilo :))) u toho Treku se mi ještě líbí,že máv rámu čidlo,kdy vám zaznamenává cesty s příslušenstvím Garminu nebo smartphonu i to kolo lze dle toho najít ...chci si koupit i trenažer na zimu ke kolu abych si oseděl trochu ten zadek a vytvaroval si to kožené sedlo broooks ....a proto jsem rád za názory jak jsem psal výše ...ub-čko je technicky na tu cestu vhiodnější je to opravdu cesták,ikdyž ne tak pěkný ,ale kolo budu užívat třeba dalších 10 let a jedno sportovnější kolo se hodí , mám ještě rock machine ...což je horák ......tak nevím jsem takový v tomhle nerozhhodný :) proto čekám asi na nějaký impuls ,kdy někdo řekne jooo tohle je dobrý kupto :))))))))
https://www.kola-radotin.cz/cestovni-kolo-trek...
http://www.ub.bike/info-o-cykloturistickem-kole...
UB bike má na dlouhé cesty, podle mě, lepší řidítka, já si je dal i na zimáka, mají spoustu úchopů, páky jsou na nich v bezpečí, jsou širší, takže lepší ovladatelnost kola. Pokud z nějakého důvodu potřebuješ sundat páky z řidítek, nemusíš odundávat omotávku, to se taky počítá.
velikost kola 26" je odolnější na boční namáhání ("osmička")
Matematicky je to jasné - nakresli si trojuhelník,
a osobní zkušenosti to rovněž potvrzují.
Snad ještě jedna zkušenost:
převody 3x8 vydrží mnohem víc než 3x9.
jak životností, tak odolností.
Bohužel se už schánějí, ne kupují :-(
Ale tak s 3x8 snad žádné problémy nejsou, dyť toho jsou na trhu kýble. Namátkou jeden shop-
Kazety od dvou stovek do deseti litrů:
https://www.sportovnidum.cz/komponenty/kazety...
Převodníky můžou na osmičkový řetěz být klidně pro devítikolo, ale zvlášť v těch levnějších řadách jsou i pro osmikola.
Přesně tak, navíc z čajná pošlou toho klidně i kontajner :-D
Navíc tam, kam se chystá, bude přímo u pramene. Ti si určitě nepotrpí na 1x12 :-) :-)
je tam 2x11 myslím , že to nebude to nebude tak hrozné _)
Ty to pojedeš, ne já :-)
Já bych brala kola 27/28 (normální kola), převody raděj dopomala, tam to po hladkým asfaltě nejspíš moc nebude a pojedeš s báglem, lhostejno, že třeba s lehkým. Ten trojtác s talířem 22 určitě, dozadu největší pastorek co pobere přehazovačka, aspoň 34.
Které díly konkrétně vydrží víc? A o kolik znamená mnohem?
Mým dětem (30,40kg)vydrží na 3x9 řetěz cca 1800km.
Mně (120kg) vydrží na 3x8 žetěz cca 2400km.
Manželce (60kg) na 3x7 vydrží řetěz cca 3000.
Kazety měním tak po 4-5 řetězech (deti mají 2. řetěz-tam nevím)
Jezdíme všichni zhruba stejné cesty-asfalt, rovina, jen bydlíme na jediném kopci který u nás je, takže využijeme i malou placku.
Mladší dcera jezdí víc v stoje a i víc sprintuje, takže životností řetězu dorovnává tu starší která je víc lenora.
Na asfaltu 1800 - 3000 ? Co to je prosim te za retezy ? Takovouhle zoufalou zivotnost mame na fullech, vecne v bahnu, prachu a v krpalech. Na treku a silnicce nejmin dvojnasobnou. A to jsme taky skoro furt nekde v kopcich. A to tam mame pomerne levne PC971 od Sramu za tri kilca kus.
Taková rodinka je přímo požehnáním pro výrobce řetězů.
Řetěz, na kterým Růženka do loňska ujela skoro deset tisíc kilometrů ještě podědil Arab a už na něm má natočený další tři tisíce a do jara jinej teda nedostane. Vzadu má na osmikole 13.000 a ještě je to furt dobrý. Je pravdou, že Arabovi ten poděděný řetěz na pastorku 11 střílí, ale já stejně jezdím až na pastorku 13 a tam je to dobrý, tam to sedne :-)
Růženka dostala při desetitisících na šestikolečku nový řetěz a trvalo takový tři tisíce, než jí ten novej žetěz přestal na nejmenším pastorku (14) střílet. K žádným omezením ale nedošlo, protože jsem jí s novým řetězem dala aji novej velkej převodník a místo 42:14 jsem mohla začít používat 48:16, což je totéž. Po třech tisících se řetěz přizpůsobil a už mohu používat i kombinaci 48:14, takže došlo k rozšíření převodové škály :-) :-)
Mě řetězy na MTB 2x10 (HG54 a PC1110) vydrží tak 2500 a mám metrák, s údržbou se nemažu, jen občas otřu hadrem a nakapu levnej olej, takže ta výdrž u dětí je hodně podezřelá.
Srovnávat údaje různých jezdců se moc nedá, každý jezdí jinde a jinak a jinak se stará. Stejně je to o kvalitě materiálu, lidi co jezdí 1x12 Sram tvrdí, že 12r X01 a XX1 řetězy vydrží víc než cokoliv před tím.
Doplněk - subjektivně se mi lépe seřizují 8x přehazovačky než 9x.
Jsou jakoby "méně fajnové" na seřízení a víc drží
nastavený stav.
To však bude asi i tím že 8 rychlostní mám LX a XT , 9 jsou Alivio.
8r a 9r Shimano mají stejné přepákování a 8r má větší rozteč pastorků, takže i větší tolerance. Hodně závisí na stavu lanka a bowdenu. Shimano až do 9r má krátký tah lanka (pro přeřazení o 1 pastorek se lanko posune o poměrně malý kousek), takže to choulostivé na stav lanka a bowdenu, u 10r už to změnili a posun lanka pro posun o 1 pastorek je o dost větší.
Jestli ti nic nevyhovuje tak si postav kolo sam z komponentu, nebo jestli se na to necitis tak oslov nejakeho stavitele kol, ja myslim ze to dokonce ani nebude drazsi nez kdyz koupis hotove kolo, a budes to mit presne tak jak to chces mit.
No a jestli te zajima na cem jezdim ja, tak ted pres zimu prestavuji cestaka z nejakeho stareho ocelaka na ram Surly Troll, stavim to sice jako klasicky cestovni kolo, ale videl jsem to i s beranama a jezdit s tim bikepacking.