Tohle je sice bulvár, ale ukázka co děje:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/narodni...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/adrspach...
Bude regulace a určitý denní počet povolenek jako to mají v jiných zemíchM
Možná by stačilo tolik neasfaltovat lesní cesty (kde na to berou?) a zakázat příjezd návštěvníků k horským chatám, tak jak to bylo kdysi. Stejně tak omezit příjezd zásobování na určité dny. V českých horách je dnes neuvěřitelný provoz aut...
U nás taky nevěděj co s tím. Obce jako Hřensko, Jetřichovice, nebo Doubice si stěžujou na zablokování auty návštěvníků (Hřensko přitom vybírá parkovné). Správa odmítá otevřít další cesty, které by odlehčily těm nejvytíženějším ... ředitel tedy říká, že je to alespoň lepší, když lidi vyrazí do přírody, než do nákupního centra.
U sousedů v Sasku se parkuje, pokud jsou placená parkoviště (5E/den) plná, volně podél silnic a místní policie to toleruje. Hřenští obecňáci rozdávají botičky.
Je taky otázky proč si deník vlastněný tak vysoce postaveným politikem vybírá téma které rozdýchává vášně mezi lidmi.
Asi proto aby se mu ovečky lépe kontrolovaly a neměly čas na studium jeho vlastních průšvihu.
To není jen problém národních parků nebo asfaltizace cest.
V centru Prahy, Krumlova, Kutné hory, v okolí hradů zámků, na některých úsecích řek, nebo nebo u některých zábavných parků ( Botanicus) atd atd, se kdusi běžná turistika stala noční můrou.
Pro mě není velký rozdíl mezi situací Karlova mostu nebo Sloního náměstí v Adršpachu, obě ta místa mám rád, ale vyhýbám se jim jak jen můžu :(
Ale oboje si stále dokážu vyřešit, do skal jdu v létě po 19,30 nebo kdykoliv v období od listopadu to března a na Karlův most když leje nebo někdy kolem 6,00 ráno :)
No a jako vysloveně legrační mi přijde, když postižené oblasti si dělají propagaci a reklamu i v zahraničí, typicky turisty přecpaná Praha, která si teď platí kampaň v New Yorku, nebo Adršpach, který v Polsku láká k návštěvě a pak zavírá hranice :)
Tak kšeft je kšeft. Nejspíš reklamu dělá někdo jinej než ten, co si stěžuje na přemíru lidí ;-)
Tak třeba Prahu propaguje "Prague City Tourism*",což je Prahou vlastněná instituce.
Momentálně probíhá kampaň v USA a v Jižní Americe, kampaň v Asii se má rozběhnout ještě letos.
(Prague City Tourism je moderní marketingová organizace hlavního města Prahy, jejímž posláním je péče o rozvoj domácího i zahraničního cestovního ruchu v české metropoli.)
"vlastněná Prahou" ... co si jako pod tím pojmem představuješ? Jsou to jen lidi a každá zájmová skupina má možnost se realizovat :-)
Ale jistě, v dozorčí radě je třeba paní Kaplicky :)
a předseda představenstva je Mgr. FRANTIŠEK CIPRO , jinak ředitel oboru kultury a cestovního ruchu Prahy
Na druhou stranu, město Praha řeší problémy s masovým turismem a zároveň není nic snadnějšího než si neplatit zbytečnou reklamu, která je sem láká.
Takže pod pojmem vlastněná Prahou si představuji vlastněná Prahou, ovládaná Prahou, placená Prahou :)