Zdravím.
S kamarády jsme se rozhodli zajet po cestě na kole z nejvýchodnějšího bodu republiky do nejzápadnějšího a zpět, celkem cca 1200. Nejsme žádní profíci. Do léta chceme trénovat, na začátku prázdnin jdeme na to. Je to reálné zajet za dva týdny? Počítal jsem, že kdybychom měli průměrnou rychlost 15 km/h a jeli necelých 6 hodin každý den, tak to zvládneme, ale nevím, jak dlouho se dá takové tempo vydržet.
Je nám 17, kondice dobrá, žádní gaučoví povaleči, ale s vícedenními vyjížďkami ještě moc zkušeností nemáme.
Předem díky za odpovědi.
Bez problému. 6 hodin denně je docela slušná flákárna a když si nenajdete k té jízdě ještě další aktivity (děvčata a nějakou hospodu) tak se budete docela nudit :-)
Taky dost záleží na jakých kolech pojedete, jaké zvolíte trasy a cesty.
Pokud je cesta cíl, tak je lepší si stanovit denní nájezd než čas a průměr, protože ty budou každý den jiné. Doporučoval bych před cestou najet cca 2 tis. km. Pak není problém denně držet cca 100km/den. To se dá držet trvale bez pauzy, trénovaný tělo to zregeneruje.
Dvojnásobek toho, co se chystáš jet na dlouhé cestě najet kolem komína.
Dobré pravidlo
....a "dobrá rada nad zlato" přímo k tématu!!! ;-)
Třeba to má kolega jinak.
Než se vydám do daleka, potřebuju vychytat dost věcí, a taky se trochu rozvičit a k tomu kratší cesty v řádu dvojnásobku toho na co se chystám jsou ideální.
Štěstí přeje připraveným
https://www.nakole.cz/blog/zobraz/529-reparat-1...
Před cestou do Francie jsi, při tvém pracovním vytížení, najel dvojnásobnou porci kilometrů?
(nebo´s jel nepřipravený !???)
Nevěřím ...
No, najel....
a před tím ještě makal na rotopedu, přecházel jsem z elektrokola na papouška a měl jsem z toho dost vítr...
a další rok, když jsem jel na papouška na Andoru jsem najel snad ještě víc.
Ono ty kiláky naskakují docela rychle, do práce a zpátky nejkratší cestou 60, ale většinou oklikou 80, o víkendech pak víc...
Tenkrát mě ještě nestrašilo na veži, tedy neměl jsem ten německý projekt, ale asi i s tím by se to dalo...
....máš pravdu. Pokud se dobře pamatuju na své začátky v osmdesátých létech na Favoritce a s tehdy dostupným vybavením- čerpal jsem ze zkušeností na pěší turistice. Tedy- výbava byla stejná, jen přibylo kolo a trocha nřadí, místo batohu doma ušitý brašny z celty a bylo vystaráno. Vařilo se na benziňáku v ešusu, spalo pod celtou podepřenou klackem a bylo to krásný......Jóó´, naše pohodový mládí a jeho "problémy"- dnes je uspěchaná doba, kopa ulehčujících vymožeností pro pohodlí, přístrojů a "pomocníků"(žroutů energie)...Vlastně z tehdejšího pohledu zbytečností. Ale mládí je v ...., pohodlí je pohodlí a spojení se světem v případě nouze taky není "k zahození". Jo- a pokud jde o kilometry, tak ty nebyl tehdy problém zvládnout i bez tréninku. Ono mladý, trochu trénovaný tělo si zvykne rychle a cesta po republice není "do daleka", zkušenosti se nasbírají za pár dní ...;-)
Nebudem se rozteskňovat, ono všechno má svoje...
takhle když to napíšeš to vypadá až moc idylicky, pamatutuju se, že jsme půl roku sháněli klínky abychom měli na výměnu, osičku, dráty, náhradní přehazovačku a kdoví co ještě. Brašny pochopitelně ušité, ale ne z nějaké frajeřiny ale proto, že nebyly k sehnání, ty plastový tretry s přibitejma kuframa a kraťasi z nějakého trikotu co po pár kilácích vypadali jako podvlíkačky.....
Na kole se furt něco sralo, zvláště pod zátěží, protože žádný dvoustěnný ráfky, docentrovávalo se každý večer. Benziňák ne, lihovej vařič, taková ta krabička na tabletky....
z dálky to všechno vypadá trochu líp, než to ve skutečnosti bylo, ale to platí úplně o všem
Psal jsem to na vysvětlení jak "jsem to měl já". Z dnešního pohledu jde u mne o nezapomenutelné vzpomínky, díky nimž jsem se naučil si vše opravit, něco zhotovit a vylepšit- u někoho o "roztesknění", nacházení nedostatků a chyb z pohledu dnešní doby. Prostě na tu dobu u nás nic lepšího nebylo a kdo byl šikovný a měl možnost, tak si klínky vyrobil z kvalitního materiálu. Nevím jak ty, ale já jsem při běžné údržbě neměl problém krom klínků s ničím a kolo jsem nijak nešetřil. Ne všechno(krom vládního systému) bylo špatný jen proto, že to bylo komunistický. A pokud jde o vaření, tak já měl už tehdy benzínový vařič(ne tlakový- odpařovací) z VD Plzeň, rok výroby 1968 za 50Kčs(který mimochodem slouží bez závad dodnes)-takže nejen liháč byl k mání. To bys mohltaky uvádět papírový mapy místo GPS, klipsny místo SPD, lankový tacháč místo kompu ap. Doba a pokrok jde kupředu a to je OK- nedá se srovnávat nesrovnatelné- není to pohled z dálky, ale účastnický- prostě taková byla doba, hanět, stěžovat si a nadávat už nepomůže...
Neměl jsem možnost si nechat klínky vyrobit, tak se sháněli. On takovej klínek, když se pořádně neutáh, ožbejkal se, a při utahování měl tendeci se přetrhnout.
Skoro všechno bylo špatně, od těch kol, přes výstroj a výbavu, prostě všechno.
Člověk si musel umět poradit, prostě naučili jsme se zvládat situace, ve kterých jsme vůbec nikdy nemuseli být.
Jen ty kopce, dálka a chuť ji zdolat se skori vůbec nemění.
Také se nepočítám mezi "profíky", ale nějaké ty zkušenosti mám s delšími trasami "na těžko"(s veškerou potřebnou výbavoujsem nezávislý na čemkoliv). I ve svém důchodcovském věku není velký problém "dát" v průměru 100km denně s přestávkami na zajímavosti, památky a odpočinek. Začínám v 7 ráno a končím nejpozději v 19 večer- ale jsem "skřivan", večer jdu spát nejpozději o půl deváté a vstávám v pět ráno. Letos bych rád "dal" Balkán(přes Maďarsko, Srbsko, Kosovo, Makedonii, Albánsko, Č.Hporu, Bosnu, Chorvatsko a Maďarsko domů). Je to kolem 3000km a měl bych se vejít do max 35dní i s prohlídkama, zastávkama a při "pohodovém" tempu 16km/hod/den- tedy podle terénu v průměru 100km/den. Chválím, že se vrháte na "pole nepoznané" a pro začátek doma. Já mám po letech výbavu "vychytanou" na pohodlí, rozměr a váhu, takže vezu max 20kg i s vařením, nářadím a náhr. díly(což vy většinu neupotřebíte, ale v "pustinách" Balkánu je to nutnost). Jistě se cesta vydaří bez zádrhelů a nehod a "neproprší".Pokud budete chtít vědět víc, pak na mail( [email protected])
V kilometrech problém určitě nebude. Podstatnější bude to opakovaně "usedět". Mít dobré sedlo, na které jsi zvyklý a netrpíš na něm. Jednorázovka je v pohodě, druhý den se zhojíš. Ale abys byl schopný a ochotný na něj zas na celý den sednout i podruhé, potřetí za sebou.
A nepřepálit tempo. První den to pofrčí, tak se brzdit, jet volně, s rezervou, aby druhý den nepálily hnáty. A šest hodin denně je prd, tak dávat pauzy, kochat se krajinou. Přišlápnout a zbourat se se dá na závěr.
A počítat s tím, že občas zakufrujete, tak budou nějaký kiláky navíc.
Na kufrování počítám 10 % navrch.
Není kufr jako kufr :-) Nějak před třemi lety jsem se probíjel na Drtiči přes Beskydy a když jsem měl odjetých asi 80 km, tak mě dojel mladší a od pohledu sportovní bajker a ptal se mě kolik mám odjeto km a jestli jedu podle plánu. Ujistil jsem ho, že jsem se neodchýlil ani o metr a mám těch 80 km. Pak mě málem sundalo jeho strohé sdělení, že se jednu dobu zdálo divné, že nevidí nikde žádného bajkera s číslem a že asi krapet zakufroval, když už odjeto 105 km :-)
Sorry, minus je ode me, tlustj palec, melo byt plus.
Jsou to mladý kluci, 6 hodin by měli dât ze sedla :-)
Rozhodně bych využil třeba Velikonoce, kdy jsou příjemné čtyři dni volna v kuse a otestoval bych sebe, výbavu, parťáky, zvláště pokud chcete spát někde v přírodě.
Ono třeba časné ranní vstávání, které je pro mě samozřejmé, může někomu připadat, že je na vojenském cvičení a ne na dovolené. Viď, Ifčo :)
V létě jsou dny dlouhé a tak není třeba ráno přehnaně brzy vstávat. Když se spontánně vzbudím v 8 hodin, tak v 10 hodin vyjedu a to je tak akorát, aby tráva na loukách už trochu uschnula a neměl jsem promočené boty. :D
Já v létě, když je přes den vedro, nejradši vyrážim kolem 10 večerní a přes den chrnim :)
Kolik tak toho denně najedeš :-)
Vedso na kole nevadí, pokud se neplazíš krokem do kopce. Větřík ofukuje. . ..
No a jak zastavíš, jsi mokrý.
Hodí te čelenka, abys neoslepnul solí v očích.
Spíš nočně :) - kolem toho kila jako ve dne, při této vzdálenosti mě nic nebolí a ani nemám intenzivní chuť se na to vybodnout, protože už nuda, mám spočítaný baterky na 7 hodin světla naplno.
To by mne nebavilo, rád se kochám dohledným okolím, což ve tmě nelze. Je pravdou, že někdy jedeš celý den a nic se nemění, což je deprimující, ale naštěstí to bývá jen někdy.
Jinými slovy: I cesta může být cíl.
:-)))
Jinak k tématu - moje ujeté maximum je tisíc kilometrů za dva týdny. Sice na těžko, ale zase většinově po rovině.
A bylo to ve věku padesáti let... a JSEM gaučový povaleč :-)
Jak psali ostatní - ujet to půjde v pohodě, problém může být to usedět. (My, co máme OPRAVDU dobré sedlo, to neřešíme. :-)
15 km denně, cestovní, je spíš pro trénovanější, odhadoval bych spíš tak 13.
Netušíš, jak rychle běží čas o pauzena sváču.
A to safra hne s průměrem.
Jeďte kluci!
Kdyby jenom o pauze na svačinu!
Před pár rokama jsem jel delší jednodenní silničku, necelý tři stovky kiláků, držel jsem skvělý průměr, v létě to bylo, pár kiláků před domovem míjím v Mnichovicích Mountfield - tam mají venku několik bazénů a v jednom se ráchaly tři holky, asi prodavačky, krásný postavy, dlouhý vlasy, a nahoře bez!
Nevěřil bys, jak mi to hnulo s průměrem (a možná nejen s ním, ale to už si nevzpomínám) :-)
To já takhle jednou potkal vílu v rybníčku nedaleko nádraží Lužná u Rakovníka. Také jsem zjistil, že vlastně nikam nespěchám.
Vždycky když se dívám na film Svéráz národního rybolovu, tak se mi to v jedné scéně připomene.
https://youtu.be/AViIX_LiZSA?t=3353
Tak palečkovácí ouchyl má zjevně jiné zkušenosti....
Nikam nejezděte, kluci :-)
...asi jich bude víc jak jeden- aspoň mi se po "udělení" palce zablokují a podruhé už to není možné.
:-)
nemusí tomu tak být
loni 560km za 10 dní s dcerami a manželkou (mladší dceři bylo 11). Radím podívat se na profil trati - my denně jeli 45-68km se spoustou zastávek na hrady, zámky, muzea, koupání... V Krušných horách v 33stupních bylo těch 45 hodně přes čáru. 68 podél Ohře jsme dali za odpoledne na pohodu i s koupáním(dopoledne jsme se zdrželi v muzeích). A určitě si vychytejte výbavu (doporučuji alespoň víkendovou akci - zjistíte, komu nedrží brašny, co odlítává, co netahat a jaké to je jet v dešti). Ale to asi víte...
Za dva dny by to bylo asi moc, ale za dva týdny? Pokud aspoň trochu jezdíte, tak "s prstem v nose". :-D
Jak píší ostatní. Dejte si prodloužený víkend, ať víte, do čeho jdete.
Čas ani kilometry nejsou směrodatné. Záleží na tom, jestli pojedete po rovině nebo v kopcích (přes Vysočinu). Počítejte s tím, že na rovinách klidně ujedete přes sto a v kopcích může být už šedesát dost.
Si myslím, že fakt nemůžete počítat s nějakým rovnoměrným denním nájezdem a časem, naše malinká zemička je celkem dost členitá a každý den může být úplně jinej. Když se nikde zbytečně nepřetáhnete a pojedete na pohodu, nebudete mít problém to ujet.
No podle terénu,když pojedeš po rovině uděláš v pohodě 60-100.km Pokud se nebudeš cejtit v pohodě,tak si dej klidně den pauzu.Musíš taky počítat s nepřízní počasí-to ti zlahvovatí počasí a musíš třeba dřepět v hospodě.Před léty nás z Polska vyhnal chcavec.U Karviný jsme seděli celý den v hospodě,pak se za deště přesunuli do Těrchovej k Jánošíkovi a tvrdli den v hospodě .5.dnů v dešti.Prostě musíš počítat se vším.Chce to časovou rezervu.Máš prázdniny tak si to užívej.ale pokud nejsi nagelovanej voňavka tak se ti to bude líbit.
Je fakt, že "otrlí jedinci" dokážou jet i v dešti a "dát" denní porci km, protože zmoklýho moc nenadchnou památky a jejich prohlídky, taky "kochání se" jde bokem(aspoň na cestách v cizině- doma je to jiný, netlačí čas)...:-(
Myslím, že je to pro takové mladé borce úplně v pohodě. Tady jsme takhle jeli. Jen mě napadá, jak máte řešené ubytko? Chápu, že chcete asi jet lowcost pod stan, ale po více dnech na cestě doporučuji vyspat se alespoň jednou v posteli. Minimálně mě to vždycky dodalo energii. :D
Většinou jsem spal u známých nebo přes Airbnb, nebo v campech, ale v Praze bych vám třeba doporučil tohle http://www.ubytovnypraha.net/o-nas je to levné, ale dobré.
Asisisi nevšim, že to hoši jeli (jeli-li) letos v létě ...
Ja taky ne, ale což, udělat reklamu na další srzonu nezaškodí?
Pojedete průměrkou 13 km/h, teda cestovní rychlost včetně zastávek kvůli tomu či onomu.
Počítejte taky spíš s 10 hodinama na cestě, než ze 6ti.
Dá se to vydržet ve vašem věku hravě, takže za 10 ní to máte ujeto, a zbyde vám čas na buď úpný den volna, nebo kratší etapy.
Hele, v 60ti jsem dal 2444 za 21 dní a z toho 2 dny pauslzíroval, a fakt nejsem žádnej namakanec...
Ted koukam, ze ksem totez psal pred pul rokem, prazdniny jsou za nama, jakej byl vylet?
Sem zvědav, zda ti Jindra odpoví (dyš se ho ptáš)
sem si trochu zalannil a ty hned z toho delas bramboracku, uz aby te poslali zas do prace
sem si trochu zalannil a ty hned z toho delas bramboracku, uz aby te poslali zas do prace
Nepřeháníš to s tím jistícím lannem?
https://mobile.twitter.com/AlesKolisek/status...
Nevím sice, jestli to zvládnete, ale určitě to bude nezapomenutelný zážitek. Takhle nějak si představuji ideální start cestovatelské kariéry. Být vámi, nic bych neřešil a vyrazil. Třeba na starém kole a bez vybavení a zkušeností. Jsem zvědavý, jak to dopadne. :-)
Ale ty už si nějak dlouho nikde nebyl!!!
Jestli je někdo na cestě nepopletl či nezabloudili, tak by to měli mít dávno "za sebou": Škoda že nedali vědět jak to dopadlo a tak- zvědavých je tu víc... :-((
V únoru jsou všichni pro. Leč jak se blíží odjezd (a 18. narozeniny) počet členů tlupy se snižuje (jak se zapalují lýtka - to pamatuješ, ne?), až nakonec "Abych jel sám, to bych byl trouba ..."
....však i samotář se zapálenými lýtky by neměl váhat- pokud se dobře pamatuju, cestou je tolika krásných děv a příležitostí na "ochlazení" lýtek!!! ;-)
Tak přesně takovou zkušenost mám. V 17 letech jsem byl v Jánských Lázních v podkrkonoší a na blbnutí volejbalu se nás tak 16 dohromady domluvilo na hřebenovku po Krkonoších. Ráno sem byl na zastávce sám, a připojil se ke mně jiný už dospělý pacient, který slyšel, jak se domlouváme, a že se prostě na nás přilepí.
AV moc dobře ví, co popisuje.
Muj syn pred 2 roky 10 dni z Prahy pres nejzapadnejsi bod ČR a nejvychodnejši bod ČR do Prahy.
Jistě, co elektrický jezdec bys to zvládl rychleji ...
Množná i jako neelektrický :-)
Ono to asi nebylo "jen" mastit z Prahy nejkratší trasou na bod 1, od něj co nejrychleji na bod 2 a pak s hlavou dole tradá domů- proto těch 10 dní... :-)
Po obvodu by to bylo drsnější, to jistě.
Aie tak jak psáno mě to připadá jako cesta na start pak tam a sem a zpátky na start.
Zůstalo mi v hlavě, že sem Arabice dávala fotoreportáž (Rajče). Dohledala jsem to. Bylo to 1521,52 km za 278,40 hodin. Nejen jízdy, ale včetně odpočinku (Od doby startu do doby příjezdu). První den ujel téměř 178 km. Natěžko, spal v přírodě, takže ráno sušení a balení "zdržuje". Nafotil dost věcí, neminul ho ani defekt. Zjevně to nepojal jako úprk s vidinou cíle, ale chtěl si to užít. Myslím, že je to moc pěkný výkon.
Skoro jako my, zamlada :-)
Při spaní v přírodě býval den nějak delší, nebo alespoň se mi to zdálo. Večer zalomíš asi dřív, ráno dřív vstáváš, nebo se mi to tak nějak idealizovalo.
1521 km za 12 dní...
Ok
Ten kluk před dvěma lety patrně vůbec netušil, že nejede na výlet po Čechách, ale ve skutečnosti jel závod s Jindročíslem:-))
Vrať se k svému tématu :-)
A víš, že jsi ji tak trochu podobnej?
Ona si taky myslí, že všichni jsou blbci, jen ona je letadlo.
Ale zatím na ni nemáš. Tohle ti ještě nikdo nevyrobil:-))
https://www.nbcnews.com/news/us-news/mural...
Ty´s to "určitě" věděla, ale neřekla´s mu to.
Jsi zlá !
Ale nejsem. Copak musí každý z nás vědět, že s námi Jindra soupeří?
:-))
Tak tomu bych ani "za mlada" neříkal výlet- při tehdejším vybavení. Byla sice lepší kondička a výdrž, ale.... Jestli chci něco vidět a poznat, tak ani tenkrát ani teď v tom nevidím rozdíl(až na rychlejší regeneraci). Tak 100km průměr/den za celé několikadenní putování je slušný výkon tehdy i teď- jinak jen šlapeš a na poznávání čas není(nebo velmi málo) a pak putování není o radosti a poznání- krom svých výkonů
Člověče fakt nevím.
Myslím si, že jsme byli tenkrát o dost rychlejší, protože fakt jsme toho stihli pokoukat i navštívit strašně moc. No, o sport tolik nešlo, kolo byl nejlevnější dopravní prostředek.
Teď jsem vlastně furt jen jel. Takže nejen regenerace, ale prostě i větší síla a tím rychlost.
Neurčoval bych limity v kilometrech, co je dobré a co se dá, a co je honička a tedy vlastně to "nemůže" být zábava, radost a potěšení.
Taky "vidět a poznat" může mít řadu dimenzí. Z kola vidíš a poznáváš docela dost, aniž bys nutně musel sesednout, nebo si jen sedneš vedlo kola, a pozoruješ ten cvrkot, či klid.
No, a když večer pak zajdeš na večeři, a dáš nějaké to pivo, co ti poslouží jako tekutý slovník, pokecáš s domorodcem o žlutých vestách, Macronovi, Le Penové a Mélechonovi, taky dost poznáš, možná víc, než návštěvou 30tého zámku, který je tak podobný těm 29ti, co jsi už viděl.
Nakonec, i ten výkon, dřina a okamžiky, kdy za, sebou táhneš nohy a máš toho pokrk, jsou poznáváním a zážitkem, nebo alespoň ponaučením.
Možná bys to nezvládl ani náhodou, to bych se klidně vsadil :-) sice se nebojíš vyrazit do poledního žáru a kopce jezdíš ze sedla, ale evidentně už jsi zapomněl, kolik morálu navíc vyžadují "drobné detaily", jako že například nespal po hotelích, jel to natěžko, nevyhýbal se kopcům a nevzdal to, dojel to až do konce.
pokud není nikde organizován ani nejel nějaký závod ale jen to měl naplánováno jako zajímavou trasu tak deset dnů je docela pěkný výlet. To se mi občas stává taky, že jedu tři dny tam a čtvrtý den ujedu za jeden den cestou dom vzdálenost co jsem jel tam tři dny.
Zkusmo jsem si tu cestu natrasoval pro silniční kolo. A s využitím silnic 1.třídy to dalo kolem 1250km a 6000 nastoupaných metrů. Ale spíš odhaduju, že po těch jedničkách nejel, protože to by byla v současném provozu poloviční sebevražda. Tak nejspíš ještě nějaká stovka navíc.
No, když jsem jel 2444 za 21 (teda 19,ale počítám si i ty dva dny přestávky) posmíval si se, jak se flákám....
Máš v hlavě asi chaos, nebo měříš dvojím metrem, nebo, a to nejspíš, obojí.
To si tě dobíral, protože asi zná tvůj způsob "flákání". Ono není asi problém jet denodenně 150 i víc km za rozumného počasí, ale většina tu jezdí max. kolem 100km/den se vší výbavou(podle terénu a počasí), aby si "to užila"- tedy i navštívila památky, přírodní zajimavosti a v cizině i poznala život a problémy, ochutnala místní speciality (když už se na "výlet" i do vzdálenějších míst vydala), to pak spěch není v plánu... :-)
No, takhle se taky jezdíval, furt nechápu, kde se na to poflakování bral čas, asi ty přesuny bývaly fakt o dost rychlejší...
Když se dneska jako osamělý jezdec vydáš na cestu, máš s tím okukováním památek dost problém. Kam s ním? Teda s kolem a výbavou na něm. A to nemluvím o nekonečných frontách u skoro čehokoliv zajímavého.
Takže ti zbývá to ochutnávání, s kolem velmi blízko u ruky, nebo napálit to do cíle etapy a zamknout kolo na cimře a vyrazit pěšky.
Krásy přírody i památek dneska musíš obdivovat zvenku, nejlépe opřen o rám kola.
Takže spíš "průzkum bojem". Potkáš-li něco zajímavého, zapamatuješ si to, a vrátíš se tam bez kola.
To je možné až budu jezdit na kole s cenou ojetého auta a po západě. Já teda se svým kolem(cross, CrMo rám, výbava Deore) nabaleným "na těžko" (cena všeho odhadem 5000€)problém "s okukováním památek i zevnitř nikdy neměl- a to jezdím sám přes deset let. Ani v Rumunsku a na Balkáně jsem při zastávkách na občerstvení/nákup kolo nezamykal, nic z něj nesundával a nemusel mít na očích. Při prohlídkách památek stačilo slušně požádat u pokladny o bezpečné místo (většinou pod dohledem pokladní či za pokladnou, příp. u stánku se suvenýry ap). Nikdy se mi nestalo, že bych byl odmítnut a nikdy se nic neztratilo(a to jsem si bral jen peněženku s denní hotovostí a foťák- ostatní elektronika i hotovost s výbavou zůstala na kole). Taky kdo by se s tím krom mne tahal... ;-)
Nebyl by to Jindra, kdyby přiznal, že i někdo jiný (než on) je dobrý.
Nejlepší je (vždy byl) ON, JINDRA!
Meleš bláboly, když dva dělají totéž, není to totéž.
Když jede mladík 1550 km 11,5 dne, je to sporzovní výkon, i když se nikam nežene.
Když 55letej dědek jede 1680 za 12 dní, jednak se fláká tou rychlostí 13 km/h a druhak se žene se za cílem a něužívá si.
No a když v 60ti jede za 21 dní 2444, nesahá mlaďochovi ani po kotníjy, jak pravila experka, co za rok najede poctivých 700....
Ne, když dva dělají totéž, opravdu to není totéž a o kilometry tady vůbec nejde.
Před Arabicí i jejími dětmi hluboce smekám, protože to, co oni provozují v rámci akcí přes svůj handicap, to se opravdu hned tak nevidí. Navíc za to neočekávají aplaus davů.
A já sice už teď nenajedu za rok ani tisíc km, ale za to nepotřebuji mobil, abych se mohla kontaktovat se svým potomstvem.
A můžu ti říct, že když jsem teď v neděli vracela vnoučka rodičům a ten řval jak tur, že nechce domů, jsou nějaké kilometry zcela pomíjející.
"A můžu ti říct, že když jsem teď v neděli vracela vnoučka rodičům a ten řval jak tur, že nechce domů, ..."
Bacha, aby to tu nečetla sociálka, Barnevernet :-))
radka jejich zdejší ambasador
/jezdí na sever, údajně za tchýní .../
Muj syn vždy dela podivne vyzvy. Netreba vašnivy cyklista. Ma plany na kole 24h (00.00h sobota-00.00h nedele) z Prahy do Brno a zpet do Prahy na jaro 2020. Minuly mesice sam zdolal nejvyšši vrchol Rakousko bez jišteni. Zdolal 9 nebo 11 nejvyšši vrcholy Evropy. Nejhorši natežka tury Norsko a Rumunsko.
Žádný div, má být po kom :-)
Hezký.
Nemohla by si sem dát nějaké odkazy na jeho fotky, pokud jsou?!?
Syn prestava vložit fotky rajce, nema casu. Syn posledny vikend minuly tyden dokončil režirovat film,sam psal scenu,sam dela režie. Až po Novy rok udela strih film,v kveten 2020 bude filmovy festival znakovy jazyk s titulky pro slyšici divaci.
https://knightlucas.rajce.idnes.cz/
https://www.youtube.com/watch?v=1JRXFMtdvHQ pekny film.
https://www.youtube.com/watch?v=QT9ElCuY5IU
https://www.youtube.com/watch?v=rY8It1r-uVA&... film Trauma.