Poslední roky přibylo spousta asfaltových a lesních cest, lesní pěšinky se mění na cyklostezky.
Ale je to nuda, dříve to byla parádní technická jízda z kopce, někdy s vytřeštěnýma očima. A dnes tam fičíme na pohodu 50 - 60. Nuda...
Co mě ale zaráží kolik lidi na kole stále blokuje kamiony na úzkých cestách. Přitom ta nová cyklostezka vede souběžně pět metrů vedle.
Nechtělo by to nějakou osvětovou kampaň? Tihle lidé nám zbytečně kazí pověst a zvyšují naštvanost běžných řidičů na cyklisty. (Pro méně znalé, čas = peníze. A v logistice to bývá často dost drahé, zvlášť pokud řidič pracuje sám na sebe.)
> Co mě ale zaráží kolik lidi na kole stále blokuje kamiony na úzkých cestách. Přitom ta nová cyklostezka vede souběžně pět metrů vedle.
A není vadná? Například https://www.cyklistesobe.cz/issues/1470-vestec... https://www.cyklistesobe.cz/issues/1531...
Když jedu někde, kde to neznám, tak mám problém poznat, jestli najedu na defekt (bohužel velmi častý případ), nebo je to skutečná cyklostezka.
Zdá se mi, že ty znáš jen jediný typ kola - kolo horské.
Vzhledem k tomu, že jezdím na neodpruženém kole, tak jsem za rovný povrch vděčný. Problémem asfaltu, zejména v lese, ovšem je, že tyhle cyklostezky mají většinou pod asfaltem jenom tenké podloží, takže kořeny stromů takový asfalt rychle zvlní. To už raději kvalitní šotolinu.
Já jsem na tom stejně- přál byh strůjcům těchto cyklostezek, aby se po nich projeli po pár letech na neodpruženém kole "na těžko" a mít před sebou pár set km-ovou trasu.....(hlavne v Maďarsku, kde je na každé okresce zákaz vjezdu cyklistům i bez náhr. souběžné cesty)
To je leckde, Francie je prošpikovaná sítí cyklotras podél kanálů.
Na výjezdu z města asfalt, cykloznačení, takovâ ta potěmkináda, za kilometr asfalt zmizí, a mění se to v lepší, nebo horší polňačku.
Čumět desítky kilometrů dva metry před sebe, abys nevletěl do nějaké díry není nuda, to je voser.
Ten hnusnej asfalt vystřídala nádherná polňačka podél kanálu. Dokonce je i trochu zpevněná. Co bys chtěl víc? Přece by ses nechtěl táhnout celou dobu jen po asfaltu.
Chtěl :-)
Ono se to nezdá, ale ty brašny jsou hodně těžký, 2 baterie, 2 nabíječky...
Pár km je to krásná romantika, ale když se to mění v desítky kiláků, je to vysilující. Pořád v maximálním střehu, abys do něčeho nevletěl a nesundalo tě to z kola.
To mě už víc vyhovuje okreska, o když jrde místo ppdél vody a po rovině, přes kopečky.
Na silničce je to pak úplně o nervy.
Říkám, kolega zná jen mtb.
Ale kdepak, jezdím i na silničním kole. S ním také raději hladký asfalt, po kterém to jede patřičně rychle a nedrncá to. I když to mé silniční kolo nějaký ten drncák také zvládne. Ale na výlety si beru MTB. Je odolnější a zvládne skoro všechno. No a na tom MTB raději po té polňačce než po nudném asfaltu. Také k čemu bych na něm měl vzduchovou vidlici, kdybych se zamčenou jezdil po asfaltu.
Bez jakýchkoliv šťouchanců, ten tvůj druhý obrázek šotolinové cesty podél kanálu mi přijde jako naprosto ideální terén na cyklo cestu. Hned bych se po ní vydal někam do dáli. Samozřejmě ta zátěž na nosiči musí být rozumná a nevláčet za sebou náklaďák s nesmysly.
Přesně tak. Tak hezky jako na dvojce to vypadalo kolem Ploučnice, pak část vyasfaltovali a část vykutali do metrové hloubky, znovu "založili" a pokryli vrstvičkou "přírodního" jemného štěrku, na kterém to v zatáčkách ujíždí :o(
Bratru za 115 mega asi 8km ...
Mám pocit, že Fandové to dělají stejně.
Kousek luxusní stezky, s tabulema co kde žije a roste, lavičky, stoly, přístřešky a hlavně cedule s tou hvězdnatou modrou vlajkou.
A po pár kilácích se na to vykašlou, dotace vyčerpány a ty mudruj, přebrodit nebo otočit?
Bude to dál stejnë, horší nebo lepší?
Jo, ono to takhle vypadá, i na tom mém stroji se taková cesta dá jet, jenže ono se to pak ještě mění k horšímu, a to nemám náladu ani sílu fotit.
Ale i tak, hrubý povrch zpomaluje a bere víc sil (popř víc žere baterii.
Další věc je, že je vlastně jedno kde jsi, je to furt stejné, na jedné straně kanál, na druhé nějaké křoví nebo pole, skoro jak kdybys jezdil na okruhu.
Žádné výhledy na horizonty, vesničky, prostě cestování obydlenou zemí. Jen kanál a špatná, nebo ještě horší cesta. Za dva dny se těšíš do města :-)
Tak proč tam jezdíš, když je to taková hrůza a těšíš se do měst?
Pro mě a troufám si tvrdit, že většinu cyklistů (milo silniček) je tohle ideální povrch pro cykloprojížďky a výlety na kolech.
Protože je, podle mě, optimisticky založenej a věří, že Frantíci prohlédnou ze svého bludu a začnou budovat asfaltovat. Pochybuju, že je takovej sebemrskač, aby si schválně vybíral trasy, který pak může sepsout.:)))
Já jedu "někam" ne se "projet" nebo "na výlet"
Většina sw, kde si můžeš naplánovat trasu tě navede právě ke kanálu. Ze začátku je to jako v ráji, jenže ta zem je fakt hodně velká, tak přijdeš na to, že lepší je cestovat po okresce a míjet městečka, než otročit u kanálu kde vidíš furt to samé.
Jenže, dostaneš se do skluzu, a stějně tam skončíš, nejkratší cesta vítězí.
A pak ocením, když je tam dobrý asfalt a ne nějaká polňačka, už ty "sjízdné" úseky znám, asi je vyznačím do mapy, bude se to hodit pro trasování na žiletce.
Zmenši množství vezených krámů, vybodni se na elektriku.. neujedeš možná tolik tisíc kilometrů a tak daleko, zato to ujedeš vlastní silou a lehčeji a budeš se moct koukat i kolem sebe..
Jezdím na cca 100 let starých kolech s jediným převodem, když to nejde, tak to jde pěšky.. cílem je cesta ne cíl, ten je bonus :)
Mám za sebou a doufám, že ještę před sebou :-)
Koukám, že v tom tažení na Paříž zdatně konkuruješ Wehrmachtu :)
To je jen třetinka, chybí mi už jen nájezd ze západu. :-)
Jak jedeš od východu, skončíš vždy tady.
Jmenuje se to Claye-Souilly, a odtamtud už frčíč furt podél kanálu, asi tak hodinu, a jsi u Seiny.
Jak jsem u cedule, vím, že už je fakt dobojováno.. .
No jo, to jsou takový pařížský Popovice :-)
https://mapy.cz/zakladni?x=2.6652601&y=48...
Jo, akorát že k nám i odnás je to všemi směry přes kopec.
Dole, přes kruháč je pak na rohu restaurace, kde cyklisté vítáni. Lehký oběd v rámci poledního menu neuškodí, a hlavně vyjde tak na polovic tohp, co by stál v městě světel.
furt s těma "mapama" google ten plácek vidí takhle
....to je ještě paráda- asfaltová cyklostezka s alejí stromů mezi silnicí a stezkou, jejichž kořeny nazdvihnou asfalt o 5-10cm, příp. přes ves jen křivé dlaždice před domy. Příště nezapomenu nafotit.....Pokud je k dispozici cyklocesta, měla by být rovná a "jetelná" bezpečně i s nákladem- ne rychlostí vrávorajícího chodce z hospody.
Jojo, taky znám takové...
Hlavně u značených cyklotras je podle mě problém, že úplně stejné žluté směrovky mohou být na krásné rovné asfaltce, ale občas vedou i po nezpevněných cestách terénem.
Nevadí mi, že existují cyklotrasy, kde se zapotí jezdci na horských kolech, ale bylo by fajn, kdyby člověk předem poznal, do čeho jde.
Chápu, že chtít různé barvy nebo piktogramy k rozlišení MTB tras od těch asfaltových, by bylo dražší, ale proč není typ/třída cyklotrasy zakódována aspoň v čísle (třeba první číslice)?
U nás třeba cyklotrasa 4061 je téměř celá sjízdná na inlinech (skončím ve Třebový pod náměstím), zatímco třeba 4054 od Tichý Orlice do kopce na Sudislav na Ibexu bez sesednutí projet nezvládnu.
Z čísla nepoznám nic a dokonce ani internet mě nevaruje...
http://cyklotrasy.cz/encyklopedie/objekty1...
Povrch: asfalt, zpevněný povrch
"Nechá se projet na všech typech bicyklů"
Jasně nechá se ledacos, ale cyklista na silničce nebo s naloženým kolem by tam možná měl jiný názor... :-)
Takhle vypadá trasa 4003
Na fotkách Rallye Sudety, já sem si tam o pár dní později naplánoval výlet opačným směrem :-) Ale zpevněný povrch to zase je :-)
Tak to vypadá vůbec luxusně, nicméně u toho je aspoň na webu napsané, že vhodné pro MTB...
http://cyklotrasy.cz/encyklopedie/objekty1...
Možná by to chtělo těch tříd sjízdností cyklotras více. Třeba:
1 = inline, ideální povrch
2 = inline, lze rozumně projet
3 = závodní silnička
4 = trekové kolo
5 = horské kolo snadné
6 = horské kolo pro zdatné jezdce
7 = celoopružené MTB pro blázny
8 = zatím nikdo neprojel...
A podíval ses pořádně jak je vyznačená za trasa 4003?
To by mělo být naprosto jasné úplně všem a je to dost jasné rozlišení. V tomhle případě snad ani nikdo nemůže chtít víc.
Koukal, viděl sem, že je to přes kopec a čekal, že to bude krpál, ale ne, že to bude takový terén, když už je to značená cyklotrasa.
Ale vždyť z toho značení je naprosto jasné co to je. je to značené víc než dobře. Kouknu, vidím čárkovanou a vím, že tam ani s prázdným trekem už nemá moc smysl jezdit, protože by to bylo dost trápení a pochodování. Natož když vidím tečky, tak je jasný, že to je MTB trasa jak vymalovaná a vím, že i já už musím být docela opatrný :-)
Jaký čárky, jaký tečky, na mapy.cz jsou přerušovanou fialovou všechny cyklotrasy a plnou cyklostezky.
A pod tím je normální kartografické značení. Plná, přerušovaná, průsek...a tak podobně.
Číst mapu jsme se učili již na základní škole, to ovšem ještě nebyly ty mobily:-))
Topografická značka přerušovaná čára je většinou nezpevněná polňačka/lesňačka v pohodě sjízdná i na trekovém kole. Někdy je ta cesta už zaniklá a sotva patrná, někdy rozjebaná po těžbě dřeva.
Pokud se vydám na lesní cesty značené přerušovanou čarou, tak srovnávám vícero map, na mtbmap.cz a cykloserver.cz občas někde mají i klasifikaci obtížnosti a očekávám leccos. Ale pokud to někdo vyznačí jako cykloturistickou trasu, tak sem prostě čekal, že to bude nějak příčetně náročné.
Cykloturistické značení není nic jiného než označení jedné z mnoha možností, jak se dostat...no třeba z Prahy do Berouna. Někdo měl peníze a vyrobil žluté cedulky. Toť vše.
Když chci z Prahy do Berouna třeba autem, tak mi nikdo do mapy nekreslí autoturistickou značku.
Mám trochu strach, že se cykloturistické značení stane důvodem pro vyasfaltování půlky republiky. Až se tak stane, tak se začnou značit horsko-cykloturistické značení a lehoristické značení a elektrokoloturistické značení...
Cyklotrasa není povinná, klidně ji každý cyklista může ignorovat.
Nejsem trvale v ČR, ale několikrát do roka zajedu na Moravu. Některým frekventovaným cestám bych se rád vyhnul a když je poblíž cyklostezka- rád využiju. Co je však jasné pro místní, to náhodný "cizí"cyklista bez mapy s vyznačenýma cyklotrasama nemá šanci ze značení poznat- pokud nevjíždí zrovna na začátku, nebo na křižovatku cyklocest. Z čísla nepoznám odkud a kam stezka vede a jestli mým směrem. Není mi jasné, proč se při značení cyklo nevzal příklad z tur. značení (na které jsem si mimochodem dosud nezvykl na Slovensku- konkrétně na údaj vzdálenosti v hodinách, který většinou nesouhlasí ani přibližně)....:-(
Trochu OT:
Ano, my jsme tak trochu "zpovykaní" turistickým značením. Co se údajů v hodinách týče, tak jsou pro mě na pěší tůře důležitější, než kilometráž. Kilometry si odečtu z mapy, údaj, že nahoru to trvá 6 hodin a dolů čtyři je dost důležitý.
Takhle to dělají mnohde v horských oblastech. Třeba Norové v terénu značí jen velmi nenápadně, nepotřebují mít ceduli na každém stromu. Do mapy pak píší právě ty časové údaje, v horském terénu jsou vždy dva - nahoru a dolů.
Jenže jinak to bude trvat 60letému človeku a jinak 18letému sportovci. Tak pro koho je ten časový údaj určen?
https://www.tulenipasy.cz/urcovanie-casu...
Jinak nevím proč by to muselo šedesátníkovi trvat déle než osmnáctiletému. Samozřejmě může, ale nemusí. Chodím po horách i se sedmdesátníky a jsou mnohdy rychlejší, než mlaďoši. Tedy, když chtějí být rychlejší, většinou ale zas tak moc nechtějí a drží skupinu.
Já psal, 18letému sportovci a jsem si jistý že ho 60letý sportovec zcela jistě nepřekoná:-)
Jednoduše každý jedinec má jinou kondici a tak ten česový udaj je nic neřikající. Ale pokud to někmu vyhovuje tak proč ne, že?
Šáhnul jsem po prvních výsledkách, co mi přišly pod ruku - letošní triatlon Decimuž.
Vítěz kategorie M15-20 čas 1:05:23.5
Vítěz kategorie M51-60 čas 1:05:48.1
Od třetího místa už jsou lepší časy v M51-60
https://sportsoft.cz/cs/zavod/results/3721?rid...
https://sportsoft.cz/cs/zavod/results/3721?rid...
Situace, kdy 60ti letý sportovec překonal 18ti letého, nejsou nic vyjímečného, záleželo by na konkrétní definici, u hobby sportovců běžně.
No...kdo chodí po horách tak ví, že věk nebývá to nejpodstatnější:-))
Kupříkladu, když si hodím na záda 15 kilo do baťohu, budu o třetinu pomalejší. Když si k tomu zapomenu hůlky, budu ještě pomalejší. Když mi do toho začne funět ostrý vítr na kopcích, budu postupovat znatelně pomaleji. Když mi napadne sníh budu pěšky velmi pomalá...těch různých vlivů je bezpočet a ten časový údaj je jen jedna známá v rovnici o několika neznámých, ale zaplať značkařům a kartografům za to.
Aspoň to není nuda:-))
Tak pak uz leda do mobilu nejakou aplikaci, co to prepocita na tvoje moznosti nebo treba i stupen momentalni lenosti.
Neni to uz fakt trochu pres caru ? Opravdu potrebujeme u vseho navody, minutove itinerare a personalizovane informace ?
Taky bys jednou mohl dorazit na zachod a pred usednutim ti to spocita minutu a dvnact vterin...
No právě vždy stačilo uvést km tak proč čas?
Zrušme cedule s udaji km i na silnicích a dejme tam čas za jak dlouho někam dojedem:-)
Nebylo by lepší dat pod kopec ceduli s nápisem: nyní si spusťte stopky na své časomíře.
A nahoře cedule: nyní stopněte čas a dle naměřeneho času z naší tabulky zjistíte svůj správný věk:-)
Mně to jednou vyšlo že mám 120let:-)
V době různých mobilních fittnes aplikací předpokládám, že srovnávat výkonost už půjde online i bez cedulí...
Hlavně bych ale řekl, že rozdíly v kondici různých jednotlivců jsou mnohem větší než důsledky stárnutí. Chce to vidět některé šedesátníky třeba na startu/cíli různých závodu, nehodnotit jen podle fronty v lékárně... ;-)
V horách se tomu říká průvodcovské tempo, pro které se to značí. Je to nějaké střední tempo, které používají průvodci vysokohorských turistů. Není moc vysoké, ale zase nějaká flákárna to také není.
Vím prd jaké je to průvodcovské tempo, pro mně je takový údaj k ničemu. Údaj v km je pro mně směrodatnější.
Z kresla u pocitace urcite. Kdo parkrat vyrazi, je v obraze. Nic nez zkusenost.
Na kole v Alpach i Dolomitech jsme se taky parkrat pri planovani spalili, kdyz jsme to brali jen podle kilometru s ohledem na hornatou krajinu. Naplanovali jsme si trasy jak u nas v Krkonosich nebo Beskydech - a pak jsme zkracovali a stejne jsme se vraceli az po soumraku a po ctyrech...
Taky s tím zkušenost nemám, ale předpokládám, že jestli to značí konzistentě, tak po projití několika úseků bude mít člověk představu, jakým koeficientem to případně násobit.
Přecijen vzdálenost se dá poměrně dobře určit z mapy, ale to, zda je ten terén běžecký nebo spíše lezecký, už se odhaduje hůře. Vzhledem k tomu, že většinou bývá důležité vědět, zda to do cíle stihnu za světla, nikoliv kolika kilometry se pochlubit na facebooku, mi to jako blbost nepřipadá... u nás bych to ale určitě neměnil... :-)
Experimentálně jsem zjistil, že ten počet navštívených hospod a jiných občerstveních na jednotku vzdálenosti je limitován velikostí žaludku. Nad nějakou individuálně nastavenou hodnotu to už prostě nejde zvládnout a pak už se musí jet. :D
...rozdíl ovšem bude, jestli je při rovince údaj (v přepočtu)1hod=8km a v kopcích 1hod=6km
Pro mne je směrodatnější údaj v km, protože odhadnu jakou rychlostí jdu a tímpádem kdy se asi do cíle dostanu- než čumět do mapy a počítat vrstevnice. Čas. údaj by něco říkal, kdyby se brala stabilní prům. rychlost- takhle to vypadá určeno buď "od stolu", nebo že to jednou "šel" důchodce a jindy trénovaný mladý sportovec. Jak je to jinde nevím, ale konkrétně na Slovensku je tento údaj spíš matoucí....
Ty jdeš v horách pořád stejnou rychlostí, takže po prvním kilometru odhadneš svoji rychlost a pak víš, kdy budeš v cíli po dalších deseti?
No to já teda ne. Asi jsem divná, když třeba první kilometr nástupu po víceméně rovince jdu výrazně rychleji, než do prudkého stoupáku na konci:-)).
Připomínám, že časové údaje na turistických trasách se uvádějí především a hlavně pro horské terény. Jo a dokonce někde bývá v mapě i napsáno, kdy (v jakých měsících v roce) je příslušná pěšky cesta průchodná.
Takže můžeš mít v mapě vyznačenou turistickou trasu dlouhou třeba 10 kilometrů a u ní údaj:
->5h,
Jako dlouholetý turista jsem měl nějaký zkušenosti, přehled o terénu z mapy a hlavně stabilní tempo- turistika není závod. Denní dávku není třeba "honit"- nic tím nezískáš. Jestliže začátek přepálíš, na konci se šouráš. Však to znáš- spěchej pomalu, dál dojdeš...
Jo, přopomínám, že "kritizuju" konkrétní tur. značení na Slovensku, které je v čas. údajích všude- nejen ve Vys.Tatrách- bez údaje v km....;-)
No, proč ne. Klidně kritizuj. Někomu to vyhovuje, jinému ne. Každopádně turistické značení u nás i na Slovensku je oproti jiným zemím přímo luxusní a velmi husté, bez ohledu na to zda je vzdálenost určená časem nebo kilometry. Ostatně třeba v Rakousku nebo ve Švýcarsku se časové údaje používají taky.
Lanno, tady musim malinko nesouhlasit - vedle v Sasku je značení stejně luxusní a hustší, než u nás. Navíc mají i "značení" některých neznačených cest - na značené jsou směrníky, třeba "tudy 20min na modrou", nebo "přípoj ke žluté".
Taky jsou operativnější, tabulky mají plastové (dřív dřevěné) s textem vyřezaným na plotru, někdy i ručně psaným od místního značkaře. Tabulky KČT dělá jedna firma a proces od zadání po pověšení v terénu trvá klidně 1/2 roku.
Taky je dobrý s užitečnými informacemi nějaký takový (v Orlických horách) :-)
Tak taky přidám:-))
Takhle to úplně stačí.
A když nestačí, tak si ji přikrášli.
A když je nejhůř, tak ti ji i namalujeme...
...no a když se ti zachce, kašli na značky a jdi si kam chceš a jak chceš. Mapu máš, buzolu máš, tak máš vše, co potřebuješ a přestává to být nuda:-))
Mě ty časy celkem vyhovují, na Slovensku vim, že "důchodcovské" hodnoty musim snížit na dvě třetiny a hotovo :o)
Ovšem kilometry bych bral k tomu, to by byl ideál.
PS - "v kopcích 1hod=6km" - vycházíš z konstantní rychlosti, ale přitom v tech kopcích (horách) se můžeš klidně na kiláku zaseknout na hodinku (a když bude takových úseků víc, zatmíš), jinde i v horách svištíš těch 8 ... čas je tam fakticky důležitější. Samozřejmě v placatých Jizerkách, nebo Krkonoších, je to zbytečný.
No a co třeba, když za slunného rána na trase v klídku přeskáčeš potůček po kamenech. Odpoledne po vydatné bouřce se zasekneš na stejném místě, hledáš kudy projít, pokusíš se připomoci si nějakým šutrem nebo klackem a nakonec stejně sundáš boty a přebrodíš. Situace klidně na hodinu:-))
Už se těšim na interaktivní turistické ukazatele v rámci "chytré turistiky", tedy vlastně "smart hiking", v potoku čidla, na kamenech taky (jestli kloužou, nebo ne). A když systém vyhodnotí, že se na stezku vydáváš pozdě (nebo třeba máš blbý boty ...) a vzhledem k aktuální předpovědi počasí nemáš šanci do tmy dojít, tak ti spadne závora!
Samozřejmě když uklouzneš, snímač (bez kterého do lesa, nebo hor, nesmíš) okamžitě vyhodnotí nestandardní pohyb a povolá záchranný vrtulník ...
No prostě je to tak. Někde se udává vzdálenost v kilometráži, jinde v hodinách. Někde dokonce ani v jednom a dokonce někde nejsou ani značky.
Život není peříčko a kdo se bojí, že by bez turistické či cykloturistické značky zabloudil, ať raději zůstane doma.
Stejně mi nějak není jasné, jak to dělali kolaři dříve před objevením cyklotras:-))
Jasně kličkovat to ty dovedeš luxusně:-)
Nemůžeš přenest přes srdce že časový údaj je k ničemu. No a pokud vím tak turistické značení tu máme už snad sto let. Tak že cyklisté jezdili po značených turistických stezkách. Nebo po lesních a polních cestách.
A km údaj nemusí počítat s ničí jelikož to je délková veličina a nikoliv časová:-)
Tak tady bych ti oponovala.
V horách je mi opravdu kilometrový údaj na nic - např. u 4 km si můžu myslet, že tam budu do hodiny a ještě za hoďku a půl se budu drápat do kopce. Zejména před setměním by to bylo nepříjemné.
V horách je zkrátka čas lepší. Já osobně beru čas uvedený na cedulích jako jakýsi průměr s tím, že já jdu pomaleji. Určitě mi to dá lepší představu o tom, kdy se dostanu do cíle než kilometráž.
Jsem na horách, je krásně, dojdu k ceduli a na ni stojí, že pramen, kde můžu nabrat vodu na pití, zakempovat, z té vody uvařit večeři a spočinout na noc, je daleko 5 kilometrů. Pohoda nesmírná, za hoďku jsem tam. Ležím v trávě, kochám se, dopiju zbytek vody a hodinu před setměním se zvednu.
A jdu dvě hodiny, tu druhou potmě, takže ještě pomaleji než za světla.
Že je časový údaj k ničemu to klíďo píďo přes srdce přenesu, když si to přeješ, ale že nedojdu za světla k praměni, protože jsem husa hloupá, to by mě štvalo:-))
Ono to není in. Ona je to prastará, léty ověřená metoda, tady to uvádění vzdáleností pomocí časových jednotek. Patrně vyhovující svému účelu, když se zachovala dodnes:-))
Kdo ji vymyslel a poprvé použil se dnes už asi ani nedá zjistit. Tak se už nečerti, já to nebyla:-))
Bajker nebloudi ! Objevuje nove cesty...
V dobách mého mládí se počítalo, že za hodinu na rovině se ujdou průměrně 4 km za hodinu, pokud bylo nějaké převýšení tak se na 100 výškových metrů přidávala další hodina. Dost to fungovalo i v Tatrách.
Sleduj Bobbobe, předvedu ti kouzlo.
https://mapy.cz/s/36eF7
a
https://mapy.cz/s/36eHl
Přidám svůj malý postřeh o údajích na rozcestnících.
Třeba ve Švýcarsku v Alpách u pěších tras se většinou uvádí čas, někdy taky žádný údaj, jen směr. U cyklotras je jen údaj o cíli, případně název trasy. Údaje o vzdálenosti jen velmi vzácně, čas nikdy.
V Rakousku je to velmi podobné jako ve Švýcarsku.
V Itálii jsou u pěších uváděny časy a na cyklo je údaj v km. Co se mi velice líbí a je zajímavý je u cyklo ukazatele údaj o výškovém rozdílu mezi místem rozcestníku a cílem.
To je důsledek toho, že cyklotrasy nejsou vytvářeny centrálně (jako má třeba pod palcem turistické trasy KČT), ale vytvářejí je různé subjekty. Některé jsou místní, jiné dálkové, jiné jsou součástí EV atd.
Taky mi to tak přijde, že v různých regionech je různé co je ještě přijatelné označit jako cyklotrasu, ve Vraních horách je i provedení cyklo značení v terénu fyzicky odlišné a výjezd na Královecký špičák není úplně sranda.
....to chápu, ale značení tras čísly je -asi- jednotné a z toho se "cizinec" bez mapy dozví jenom že na nějaké cyklotrase je....:-(
Mě vyhovujou víc směrníky, vím kam se chci dostat (případně kudy) a je mi celkem šuma-fuk, jaké číslo (a jestli vůbec nějaké) stezka/cesta má.
....mně také- číslo samotné je dobré spíš na mapu než do terénu...
I když třeba v cizině jsem rád za číselné značení trasy, zvlášť když jedu na kole, protože než bych našel a přelouskal název nějaké vesnice, tak bych musel velmi často zastavovat, protože těch jejich různých "... radwegů" tam bývá celkem dost. Takhle jedu, mrknu na sloupek se značením, vidím číslo, které jedu a plynule pokračuju.
Samozřejmě na větších rozcestích je dobré mít i název nějakého cíle pro zorientování.
...jak kde- pokud je na silnici zákaz pro cyklisty, tak povinná teda je i když má povrch tankodromu. A konkrétně v Maďarsku je zákaz na většině okreskách(a výš), i když cyklocesta chybí!
Polovina republiky bude samý asfalt a beton i bez cyklistů- při dnešním spěchu a lenosti, kdy pomalu každý jede autem i do obchodu přes ulici....:-((
Prostě sem jen předpokládal, že ten kdo to značil měl trochu soudnosti, je tak těžké to pochopit?
Taky jsem to vždycky bral tak, že pojedu-li na kole po turistické značce, s cyklistou se tam nepočítá a neměl bych se divit, když to projet nepůjde.
Od cyklotrasy bych ale očekával, že to pro průměrného cyklistu bude sjízdné a jízda na kole tudy bude legální. Bohužel ani jedno u nás jisté není.
No, stačí se podívat, jak to leckde vypadá. Klidně na jedné špejli žlutá tabulka cyklotrasy přímo pod zákazem vjezdu. Kdo to dělá nevím, ale každpádně mu nedošlo, že ten plech se zákazem patřil asi vyměnit za zákaz vjezdu motorových vozidel.
Ano, přesně na to narážím, v okolí máme zákazů vjezdu na cyklotrasách spoustu. Kdysi jsem zkoušel i psát starostovi nejbližší obce, že to nedává smysl a zda by s tím něco nešlo udělat... napsal mi, že mám pravdu, ale že tam samozřejmě cyklisty nikdo pokutovat nebude a že podnět předá kompetentním lidem... bude to možná už 10 let a zákaz tam stále stojí... ;-)
U nás v Újezdě nad Lesy jsou radní velmi tvořiví a vynalézaví v tom, jak nasrat velocipédisty. Nejdřív nechali magistrát vyznačit cyklokrasy a pak tam nad ty žlutý cedulky nasázeli zákazy vjezdu. Systém jednosměrek, co tu spáchali je dokonalej, velocipedista, když se chce dostat z jednoho konce obce na druhej, musí po státovce, nikoli uličkama, protože protiprovoz cyklistů nelze, bo není šíře. Zajímavé, že obousměrný provoz vozidel před sázením zákazů lze..
Jo, jsou to prostě "zapeklitosti" a mnohdy i "naschválnosti".
Pročež cyklotrasy ignoruju:-))
Ale nic si z toho nedělejme. Nejsme v tom sami. Letos jsme zavítali do jednoho prťavého kempíku v jedné odlehlé norské vesničce. Lilo jak z konve již několikátý den. Kempíkem vedla asfaltová cyklostezka se zákazem vjezdu motorových vozidel. A po té cyklostezce jezdil tam a zpátky traktor s močůvkou. Večer se otočil nejmíň dvacetkrát. Pak se majitel kempíku, takový bujarý osmdesátiletý stařík, naštval a postavil se traktoru do cesty. Pak už byl večer klid, ale ráno, sotva se rozbřesklo, začalo vše nanovo. Stařík tudíž nelenil a zavolal policajty. Ono se totiž v době deště nesmí močkovat pole, protože splach do řek.
Děda nám pak povídal, že kdyby věděl, jak to s tou cyklostezkou bude a kdo všechno dostane povolení tam jezdit, tak by nikdy nedal souhlas, aby mu vedla přes kemp.
A zde důkaz. Vidíme přikázaný směr rovně a cyklotrasa odbočuje doprava, kde nás vítá zákaz vjezdu. Dle Kocourkopfské moudrosti našich potentátů je tak v pořádku, neb prosíravý velocipedista pojede logicky jinudy, třeba o ulici dřív....
Ono si stačí přečíst co napsal o tom, proč nejde pustit do jednosměrek cyklisty, v posledním čísle Újezdského zpravodaje jeden radní ve dvou článcích na jednu celou stranu.
Jde jim přece především o bezpečnost! Kdyby se tam udělala pro cyklisty výjimka, tak cituji :
jednosměrky a cyklisté ? Bezpečnost má přednost.
Pán pak píše : V pruhu pro cyklistu by se pak pohybovaly koloběžky!A i lyžaři a i bruslaři a osoby užívající dopravní přepravníky, osoby mladší 18 let bez doprovodu, ochranné přilby, bez prokázání potřebného rozsahu ovládání, bez znalosti předpisů o provozu a také "BEZ PRÁVNÍ ZPŮSOBILOSTI ZA SVÉ JEDNÁNÍ" :D
No a to je prosím člověk, který druhým dechem tvrdí, že naše obec cyklisty podporuje...jistý Radek Ladman ...
Mimochodem už jsem jim kdysi psal, když udělali první jednosměrku ve které vedla cyklotrasa ať to doplní značkou pro cyklistu průjezd ok, tak dopadlo to tak, že oni mluvili o tom, že ten kdo" jen protestuje", ten dělá vlastně jen politickou službu opozici...
Prostě Újezd nad lesy, máme plán a podle toho to jede...
http://www.praha21.cz/dokumenty/ujezdsky-zpravodaj
poslední číslo 2018/10 na straně 6.
PDF
Postavili ulici a voni jim tam chodili lidi.... Máme "slavné" zastupitelstvo. Možná by stálo za to nechat vycpat jako názornou ukázku budoucím generacím...
No a jindy se zas využil statut cyklostezky na vyasfaltování nějaké místní komunikace. Protože na cyklostezku byly dotace. Pak se tam natáhla nějaká ta čtyřčíselná cyklotrasa, kde asfalt končí přesně na hranici katastru dotyčné obce a cyklotrasa pokračuje dál lesem přes pařezy.
Taky je takových situací kdy cyklotrasa vede do zákazu vjezdu povícero, tak zákaz vjezdu neřeším, pokud to není explicitně zákaz vjezdu cyklistů. Ono je to vůbec legrační v situaci, kdy ve vteřině se z cyklisty přehozením nohy stává chodec.
Pokud před značkou slezu, potlačím 50m a zase nasednu, porušil jsem něco?
Pokud potlačíš až tam, kde platnost značky končí, tak nic.
za 50 metrů je další křižovatka se stejnou cedulí a tak až na státovku.... no sere na to kde kdo, včetně místních automobilistů. Kdo by nesral, když do ulice lze legálně vject do jedné půlky ze západu, a do druhé půlky z východního okraje obce.... Takže pokud dle předpisů, návštěva 200 metrů vzdáleného souseda se může protáhnout na 2-3 kilometry...
I na Euro Velo můžeš potkat schody apod., kde máš v propozicích nebo v horším případě až na ceduli na místě napsáno, že je nutné zdolat pěšky. A přitom se na tomto typu tras předpokládá dálková cykloturistika s naloženým kolem.
Na české části Labské stezky když nejezdí přívoz, tak se tahá naložené kolo po prudkých schodech nahoru na most a zase dolů. S kolem natěžko bez odstrojení skoro nerealizovatelné. Moc rád jsem tomu přívozníkovi tenkrát zaplatil. Pod Střekovem zase totéž. Nahoru a dolů po schodech a přitom vedle je ne příliš frekventovaná silnice po rovině. Máme to takové nevyrovnané.
Pod Střekovem ale máš tu možnost souběhu po silnici, z každé mapy to poznáš a i ze stezky od pohledu. Navíc po kraji schodů máš plechový pás, už jsem tam naložené kolo vytláčel (nebylo moje) a jde to. Za ten výhled do plavebních komor to stojí :o)
V "bohatém Německu" potkávám mnohem víc různých překážek, nejen na stezkách, ale i na silnicích - a Němci se přesto stále usmívají ...
To usmívání, to je to hlavní, co nám schází. Ono s úsměvem se často dohodneš i na konfliktní situaci. Jen v pražské dopravě to nějak neplatí. Tam jsou všichni napružení a jen na sebe houkají místo nadávek.
Nejen na Labské. Tohle je na Vltavské poblíž Lužce nad Vltavou.
Musím říct, že vyvléct nahoru kolo s brašnami byl docela záhul.
Ale tam je i přívoz. (Taky jsem tam poprvé to naložené kolo vlekl po schodech)
Ano, přívoz tam je, ale když jsi u té lávky, tak nelze tušit, zda přívoz jede nebo ne.
My chtěli na tu druhou stranu, protože jsme chtěli jet podél Vltavy a nechtěli jsme riskovat, že se případně budeme vracet, protože přívoz nepojede.
Není to těžké pochopit, ale já to po svých zkušenostech nepředpokládám a jedu si po svým.
Kupříkladu u nás ve městě máme vyznačenou cyklotrasu ulicí Libockou od Evropské na Petřiny. Nahoru totální děs, ani největšího nepřítele bych tam neposlala. Sama si raději najedu o kilometr navíc, než se ploužit do krpálu úzkou uličkou mezi auty. A když jsem zjišťovala, kdo vrazil tu cyklotrasu právě tam, tak jsem narazila na jméno jednoho významného pražského cykloaktivisty:-))
Jo, není to sice po šutrech, ale ta snaha malounko vyprudit autaře pomocí ploužícího se cyklisty je tam znatelná:-))
žeby?
to by jeden nečekal :-)
No čemu se divíš?
Sám jsi psal, že se ti ve Francii stává, že asfalt cyklostezky končí a cyklotrasa pokračuje po drncácích.
I když to, co jsi uvedl jako drncáky, já považuju za příjemnou zpevněnou polňačku po navigaci. Možná, když prší, tak si trochu nabereš do vzorku a když je sucho, tak se ti práší za kočárem. Nu což, to je na kole normální, prostě si ty žlutoskvoucí brašny večer otřeš klůckem a je hotovo:-))
Kdyby po drncácích....
Tohle je luxusní výjezd z města Béziers.
Asi 200 metrů asfaltu, pak překrâsně udělaná křižovatka s přejezdem pro cyklisty, a ejhle, hned za ní šlus :-)
Tak chystej klůcek.....
Mimochodem, ty brašny nejsou žluté z frajeřiny, ale aby byli na silnici nápadné, ale to ty, co jezdíš spíš jen verbálně nemusíș hned chápat
Došli zdroje EU, všude kolem tam měli ty cedule, jak to postavili za pomoci hvęzdiček a pak prd.
Je to stejnë jako u nás, jde o kšeft, politicky dobře krytý. Ovšem nutno připomenout, že leckde se jim ta cyklo infra podařila udělat, třeba kolem Badin Arcachon bych se fakt nebál vzít vnuka na kolo, střet s autem nehrozí.
Jinde, jako v Paříži, je cyklo infra taky vybudovaná, ale nefunguje jak má, protože nikdo nějakou cyklotrasu nerespektuje, chodci, auta, turisti, tak se jezdí všude a nejen tam, kde by mělo.
Další z hluboce lidských příběhů cyklotras :-)
To je príma, když zmizí ten hnusný asfalt a konečně začne pěkná polňačka, ne? To se to hned jede radostněji. Já to mám taky rád. Nejlepší je, když se i ta polňačka zůží jen na 30 cm širokou vyježděnou hladkou cestičku mezi drny uprostřed louky, to je pak paráda. :)
Vidiš Jindro, tohle mi na českých cyklistech (motoristech, pěších, bruslařích ...) vadí:
"nikdo nějakou cyklotrasu nerespektuje".
Tímhle stylem by u nás byly za chvíli vedle sebe natažení krajinou cyklostezky, bruslostezky, koňostezky, kočárkostezky, pěšochodníky, běhochodníky, lehostezky, u řek rybářostezky ... atd.
Krásná představa prošpikované přírody plné spokojených uživatelů, kteří mají "každý to své" :o)))
Podporuju sdílení prostoru a rád se omezím v zájmu ostatních. Když je to oboustranné, je to skvělé!
Platí to třeba i pro města - u nás se stále budují chodníky s vysokánským obrubníkem, aby jen proboha někdy na něj nenajelo auto, jinde vídám odlišení pouze barvou a stylem dláždění. Lidi můžou chodit i po vozovce, auta se zas klidně vyhnout na "chodníku". Vozovka nemusí být tak široká a je to celkově klidnější, pohodlnější řešení a mnohem hezčí :o)
S tím lze souhlasit.
Ale psal jsem o skvělé infra v Paříži, co nefunguje. A že to stálo peněz.
Ono možná je potřeba víc chápat, jak to chodí, než se snažit "vychovávat"
https://youtu.be/C4h9iqtclQw
všimbi si té dokonalé cyklotrasy napravo, oddělené obrubníkem, to bylo drahé, zavralo to místa, a k čemu?
Je nefunkční už minimálně 6 let, co tamtudy jezdím.
1) stavební činnost není dočasná, ale trvalá, jen co předělají nějaký barák, začnou s jiným o dva bloky dál.
2) Zásadní problém, nejen této trasy ale skoro všech v městě světel je to, že jsou užívány k dočasnému parkování zásobovacích dodávek. Trvale tam neparkuje nikdo, ale na chvilku vždycky.
3) Dalším problémem jsou chodci, kašlou na to, že je tam cyklotrasa, prostě si tam pochodují, postávají, posedávají a vyhulují.
O pár set metrů dál se přidají turisté míříci na Montmartre, nejaká cyklotrasa není důvod k tomu, aby si uprostřed neudělali selfie.
Jiné to tam už nebude.
Chodce i turisty by šlo zahnat policejní represí (ale na to nemají dost peněz a sil) ale to zásobování prostě páni co tuhle opičárnu navrhovali nedomysleli. Prostě oni nemají tu dodávku kde odstavit, leda že by zablokovali provoz celé ulice. Protože je zůžená o ten cyklopruh s obrubníkem.
Ale jak vidíš, přesto se jezdí, a jezdí se fest, červená je jen pokyn k tomu aby ses rozhlídnul, člověk si zvykne, ale není to pro citlivky....
Nepletu, jen na to peču, ale jestli chceš bejt za chytrou...
Já nemám ambici předělávat Paříž, Šíravíku.
Ale možná by bylo dobré se poučit z toho, co udělali špatně, při plánování podobných skopičin u nás.
To je jen tím, že ti Frantíci jsou stejní ignoranti, kteří kašlou na všechna pravidla, jako my Češi. Za Furrera dopravní a jiná pravidla jistě dodržovali víc. Je třeba, aby se Angela už ujala skutečné vlády nad tou naší unií. Pak tu bude ordnung. :D
https://youtu.be/X_BxU29_M1M
hele, ještě jsem vám natočil cyklistku, jak to sviští, bez "cykloopatření" a taky to jde, nebojí se evidentně vůbec....
No, vlastně není.
To má prioritní cíl zrychlit hromadnou dopravu, dají jim vlastní pruh, cykloun tam vlastně jen prudí a je strpěn, a taky mu to občas dají zežrat, ti autobusáci, taky mám video, kdy mě takovej autobusák namáčknul v tom pruhu na obrubník, ale trvalo by to dost dlouho to naloadovat z mobilu, navíc, slabší povahy by pak už na kolo nesedly :-)
Opakuji co mám ověřeno, Paříž vynaložila ohromné prostředky na vytvoření cykloinfrastruktury, ale v mnoha případech dost zbytečně, protože je nefunkční, viz výše.
Co funguje spolehlivě, je ohleduplnost, a tak i přes ten enormní provoz, tam cyklistů jezdí násobně víc než u nás, motají se všude, a nehynou.
Průjezdy jednosměrkama, fajn, ale taky nic pro slabé povahy.
Když se chce, jde to
https://youtu.be/8jMTTIfTL0E
Cyklistka frčí a nebojí se, protože jede sama v širokém pruhu, kam osobní auta nesmí.
Ale cykloopatření to není.
Co funguje, je ohleduplnost, třeba když tě autobus natlačí na obludník, jízda jednosměrkama není pro slabé povahy... na jeden příspěvek docela slušnej guláš :-)
To víš, Šíravíku, slušnost, či lépe, vzájemná tolerance funguje celkem spolehlivě, ale to neznamená, že se nepotkáš s kreténem.
Jinak o tom, jak se tam jezdí na kole víš totální hovno, že jo.
https://youtu.be/5JWC4OY2gRo
Oříznul jsem to, takže, přesto jak to Youtube rozmazal, vidíš, jak najíždím do pruhu, kde mají, podle tvých představ, být cyklisti v pohodě jak ta slečna, neboť pruh pro autobusy i cyklisty, značka tam taky je, a prd, kdybych nevzal dráhu na chodník, skončil bych pod busem.
Čára není zeď a cyklomalůvka či značka není brnění. Přesto se to dá jezdit.
Švihnul jsi to po přechodu pro chodce, proč?
Snažil ses vjet zprava přímo pod ten autobus, který jel na zelenou, přestože z tvé (pravé) strany nejspíš svítila červená, nebo se mi to snad jen zdá?
"Kretén" za volantem autobusu na tebe jemně zatroubil a skoro zastavil a počkal, až ho milostivě necháš projet, nebo i to se mi snad jenom zdá?
Po přechodu, po chodníku, v protisměru, po šestiproudovce, přes park, na červenou....
- už jezdím jak pařížan, jen mi chybí cígo v koutku a mobil u ucha..
Za města co jsi projel jsem jel párkrátcl taky jsou celkem živá, ale z Paříží nesrovnatelná, co se týče toho mumraje.
Snad jen Londýn je podobnej, akorát s tím rozdílem, že na chodník kolo nesmí. A k tomu ta jízda vlevo
https://youtu.be/6N2ceb9kzVU
Taky mám silné pochybnosti, zda pařížané běžně vjíždějí na červenou přímo pod kola autobusu plného lidí.
A označit řidiče autobusu za kreténa, který ho natlačil na obrubník, to mi přijde jako velmi, velmi subjektivní popis toho, co se tam stalo :-D
Já bych to popsal tak, že Jindra jezdí po Paříži jako klasický český vidlák, který nechápe význam slovního spojení "vzájemná tolerance".
Tak tomuhle se říká "prasit". Jet přes přechod na kole a pak z toho přechodu rovnou vjíždět do proudu aut bez rozhlédnutí a ke ještě všemu možná do vyhrazeného pruhu pro autobus. Já bych to video nezveřejňoval a jen bych se tiše styděl.
Oprava.
Tak tomuhle se říká "prasit". Jet přes přechod na kole a pak z toho přechodu rovnou vjíždět do proudu aut bez rozhlédnutí a ke ještě všemu možná do vyhrazeného pruhu pro autobus. Já bych to video nezveřejňoval a jen bych se tiše styděl.
Sorry blbě zavěšeno.
Kdybych se nerozhlížel, už nežiju.
Žádné "prasení" ale z cyklostezky vedené po chodníku jsem najížděl do cyklopruhu společného pro autobusy, a byl jsem tam dřív, jen ten větší to odmítnul respektovat, tak jsem musel zase na chodník.
A červená ani náhodou.
Jsou místa kde na červenou můžeš kašlat (v Paříži) a pak místa, kde je to o kejhák.
Přesto, při tom všem mumraji to funguje, u nás celkem nemyslitelné.
Ale houby Jindro, vjel´s tam z červené. Jak´s tam jel po přechodu, stál tam na červenou další autobus. Klasické pražské cykloprasení, to se nedá okecat a ten autobusák to okecávat nechtěl:-))
Cykloaktivisto:-))
Osobně bych byla pro to, aby se u nás zavedlo BEZPEČNÉ odbočení vpravo na červenou. Akurát se bojím debilů.
Zrovna dneska na Vypichu. Narváno. Sunu se na odbočení doprava, poskakuju v koloně. Dostaneme zelenou a v ten okamžik se mi před haubnu nasune kretén zleva, z průběžného směru. Nechci se s ním políbit plechy zepředu, tak brzdím a hypnotizuju v zrcátku toho za mnou, aby mě nechtě nepolíbil zezadu. Chlápek se narve přede mě, ale nechce odbočovat doprava. Chce samozřejmě rovně. Jenže zelená šipka je jen doprava. No a tak tam stojíme všichni, jak ti kreténi a čekáme, až se milostpánovi rozsvítí rovně a mezitím se křižovatka ucpáva dál:-))
Alespoň to není nuda :-)
Až přijefu domu, nahraju to celé video a ne jen sestřih aby viděla, jak hloupě źvaníš
Víš prd ale řečí milion.
A tak je to skoro vždycky.
Ale už jsem si zvyknul, a jak jsem pochopil, ten tvůj se taky radši drží z domu :-)
Koukal jsem na mapu a trasa od Hvězdy na Petřiny se té Libocké dost těžko vyhne. Zase tak moc to nestoupá a ta auta si to tudy jen zkracují. Těm se v dnešní době chytrých navigací už nevyhneš ani v těch zapadlých "cyklistických" uličkách.
Moc jsem se nedávno divil, že mou dřívější trasou pro kolo jezdí mnoho řidičů z firmy. Oni to neznají, ale zná to jejich chytrá navigace.
Mapa https://mapy.cz/s/36a1G je jedna věc, ale realita druhá.
Libocká není žádná zkratka pro auta. Je to poměrně frekventovaný hlavní tah z Petřin dolů na Evropskou, kde jezdí i autobusy.
Problém tady je, že ulice je široká tak akorát na ty dva autobusy. V dolní zatáčce u mostku je dokonce značka s předností protijedoucích aut (od Evropské), aby busy mohly projet.
V horní zatáčce nad kostelem se také auta míjejí jen tak tak.
Stoupání teoreticky není podle mapy opravdu nijak dramatické, ovšem v reálu to stoupá nerovnoměrně, takže zatímco dole jedeš docela v pohodě, od kostela nahoru se kopec docela nepříjemně zvedá.
Pokud se na téhle silnici přimotá ještě cyklista, docela spolehlivě vytvoří za sebou štrůdlík aut, protože kvůli provozu a nedostatečné šířce ulice ho lze objet jen obtížně.
Jj, navíc tam namalovali přechod pro chodce u kostela nejdelší možnou trasou, přímo obloukem levotočivé stoupající zatáčky. Kousek pod ní je domov důchodců, takže ti mají "radost", že přecházejí silnici na nejširším místě v zatáčce, zatímco auta mají "radost", že senioři přecházejí silnici v nejširším místě. Prostě je to "domyšlené do detailu":-))
Přitom objízdá trasa pro cyklisty klidnými uličkami tam je.
O tomhle přechodu mi nemluv.
Je naprosto idiotsky uprostřed zatáčky. Pod ním začíná třicítka a je tam kamera, aby se rychlost dodržovala. Tím pádem se suneš do kopce jako šnek a důchodci si to vysvětlují tak, že je pouštíš.
Navíc do té zatáčky od spodu je blbě vidět.
Už jsem si tam i dupla na brzdu, když mi stařečkové hupli do silnice.
A na kole osobně jezdím od spodu na Petřiny Hvězdou. A kdo nechce ani ten mírný terének, tak může jet po asfaltu kolem zdi.
Myslím, že inkriminovaný zastupitel by měl začít jezdit po Praze na kole, aby si v reálu vyzkoušel, jaké hovadiny, nepoužitelné pro cyklisty, uvádí do života.
Ráno jezdívám kolem zdi. Odpoledne jak mě napadne, Hvězdou nebo třeba Sestupnou po jednosměrkách do Pelikánovky. Někdy kolem Libočáku.
Už jsem v Libocké na té A33 do kopce potkala rodinku s dětmi, paní s dítětem v sedačce, pán s cyklovozíkem. Prostě je to tam po příjemné vyjížďce Šárkou žlutejma cedulema navedlo.
Koukla jsem na mapu Prahou na kole. Tam mají alternativní objezd té A33 v Libocké ulici vyznačený právě ulicí Pelikánovou a Sestupní. Jmenuje se to X33. Jenže co z toho, když v terénu je vyznačená A33 Libockou a o mapě Prahou na kole málokterý víkendový Pražan ví?
A domácí nepotřebují mapu, aby věděli, kudy je to lepší.
To snad není pravda. Vždyť tam jsou tečkované, čárkované nebo plná linka cyklotrasy. Ty fakt nevidíš rozdíly ve značení? To se pak nedivím, že vjedeš na nějakou MTB trasu, když neumíš číst mapy.
Takovejch je! Tedy těch co mapu číst neumí, nebo by uměli, ale nečtou. Prostě ten systém žlutých tabulek s číslováním je obdobou silničního značení a tedy by měl patřit jen na cyklostezky a luxusní pohodlné cyklotrasy. U nás třeba tohle žlutotabulkové značení zavede spoustu německých důchodců, nebo holandských natěžkistů, do kamenitého krpálu u Doláku. Kdyby to bylo značený místo tý žlutý třeba dřevěnou tabulkou jako v Krkonoších, asi by pochopili, že tudy asi ne.
http://www.harrachov.cz/photo/cervenec05/107_2.jpg
Ano, krkonošské značení MTB tras je moc pěkné a šikovné, líbí se mi a je už ze symbolu je jasné co tam asi bude. Velká většina z těch "MTB" tras se dá zvládnout na trekovém kole, ale pro neznalého už to je krapet loterie.
Bylo by pěkné kdyby tohle krkonošské značení rozšířili i na další hory.
Jeden z hodně vzácných úkazů značení, kde je vyznačená cyklotrasa ve variantě MTB a variantě trek
https://goo.gl/maps/1S3YQbsztu22
nebo https://mapy.cz/s/366in (nápis je rozostřený)
Možná si toho někdo účastníků srazu v pátek všimnul, jeli kolem značky.
Chápu, že je nesmysl aby to bylo podobně značeno všude, protože to bychom přes značky neviděli ani stromy, ale něco jako tady uváděl Jrr s číselným rozlišením typu tras a povrchu by nebylo špatné.
Jako já třeba značky chápu, jenomže né ke každé oblasti seženu mapu podle ISMTBOM...
Takže znovu, kde bereš mapu, kde je u cyklotrasy rozlišena sjízdnost?
Také bych přivítal kdyby ze značení cyklotrasy se dalo hned poznat, jestli to je pro silniční kola, trekové nebo MTB.
Takhle to vyžaduje podrobnější zkoumání mapy a bohužel někdy ani to se nedá přesněji odhadnout jestli to je pro trekové nebo už MTB kolo.
U silničního to je jasné už z názvu, s tím se jezdí po silnici a je to jasné. Horší to je na některých úsecích jestli trekové nebo MTB. Třeba taková 4001 v Broumovských je už dost náročná pro treka směrem k Americe, ale od Ameriky to je jen a pouze pro MTB, ale to se z mapy dá odhadnout je čtením vrstevnic a okolí trasy.
Nemám jinou mapu než je běžná shokart seznam. Když jedu někam do "neznáma" a chytám si trasu, tak nad její přípravou strávím třeba taky 5 hodin, něž to doladím. I tak se mi občas stane, že to je víc MTB než trek, zvlášť po deštích, ale aspoň ta cesta není moc nudná :-)
Nějaké značení obtížnosti je na cykloserver.cz a mtbmap.cz. Ano, prostě sem to podcenil, očekával sem, že když tam někdo natáhl cykloturistické značení KČT, tak že to bude více příčetné a detailně to nezkoumal.
4001 sem v ten den projel celou směrem od Ameriky viz https://www.strava.com/activities/1832659388. Místy je to dost do kopce, ale povrch je lesní šotolinová cesta, možná úsek od křížení s 4005 po Pánův kříž byl horší,už si to přesně nepamatuji. Od Pánova kříže dál je to asfalt.
Teď koukám, že se špatně vložil odkaz
https://www.strava.com/activities/1832659388
Případně
https://mapy.cz/s/366S7
Pěkná trasa, jen ten okruh přes Broumovské je mnohem lepší jet obráceně, ale to se často pozná až po projetí trasy :-)
A tady jedna vtipná cyklostezka
https://mapy.cz/turisticka?x=16.1444602&y...
Za absurdní řešení "cyklostezky" považuju i tenhle zdánlivě nevinný výtvor u Chocně.
https://mapy.cz/s/35HEL
Prostě na normální krajnici nakreslili pár piktogramů, přidali značku a hotovo, přičemž se nejspíš pořádně neví, zda je to stezka pro chodce, cyklisty nebo vyhrazený jízdní pruh, natož zda je to určeno pro cyklisty jedoucí jedním nebo oběma směry a kdo jak by se měl komu vyhýbat?
Aby bylo zmatení dokonalé, značka konec cyklostezky nikde není, pouze začátek z druhé strany. Na první pohled se ale nic nemění, což bude asi příčinou, proč tam v okolí často potkávám cyklisty jedoucí v protisměru po krajnici...
Podívej se do mapy, jak je značená trasa 4054 a musí ti to být jasné jaká to je trasa a jak asi bude vypadat a na čem se tam dá "jet".
Zrovna ta 4054 je hodně dobře značená jako MTB pro zkušené bajkery.
Jednoznačně MTB trasy jsou v mapě dobře vyznačené a dá se předem odhadnout co to bude a jak si to tam užiju :-))
Dost by se teď hodil nějaký link nebo screenshot, protože zjevně máš nějaký lepší zdroj!
Na mapy.cz toho rozhodně moc nepoznám...
Jako jo, když je to souvislá fialová, tak to bývá na inliny dobré, ale jinak jsou prostě všechny cyklotrasy tečkované.
Takže teď napjatě čekám, kam se mám dívat, abych se dočetl, že je to jen pro bikery, protože jsem v tomhle směru marně zkoušel i googlit...
No zas se tam nevyskytujou inlajnisti.... takhle to vypadá mezi Čelákoviceni a Brandýsem podél Labe... je to na rozštípání kola... a proto tam nejezdím a vrátil jsem se na silnici. Zlatá šotolina a kamenitý cesty - dnes jsem se proháněl v Voděradských bučinách po lesních cestách na 100 letým cesťáku zcela bez problémů, falcáky zvládají naprosto dokonale...
Když bych to vzal jako otázku, proč někteří cyklisti jezdí po silnici, když z pohledu kamiónáka mají vedle cyklostezku, bývá pro to dost relevantních důvodů:
1) Chodníková pseudostezka - zpravidla krátké úseky širšího chodníku doplněné značkou smíšené stezky (chodci+cyklo), kdy je každých 10 metrů odbočka, kvůli které stezka končí, cyklista má pokaždé dávat přednost všem (někde srandisti přidali i značku cyklisto sesedni z kola), aby za odbočkou zase cyklostezka začala a po pár metrech skončila... v extrémnějších případech cyklostezka navíc vede střídavě vlevo a vpravo vedle silnice.
Pro rodinku s dětmi na výlet možná fajn (stráví odpoledne pohybem, aniž by někam dojeli), ale pro rychlejšího cyklistu (který má kolo za dopravní prostředek) to trvá po takové "cyklostezce" nejen dvakrát déle než po souběžné silnici (kde by celou dobu byl na hlavní), ale v důsledku to ani není bezpečnější.
2) Přeplněná cyklostezka - v létě odpoledne bývají některé stezky tak přeplněné lidmi, že se tam na kole rychleji než 15-20 km/h defakto jet nedá a kombinace dětí, bruslařů, elektrocyklistů, běžců, pejskařů a poslední dobou dokonce i koní, mi připadá rizikovější než běžný provoz na silnici, kde aspoň většina chápe dopravní předpisy.
3) Značení - mockrát se mi stalo, že jsem jel po silnici, za příkopem se najednou objevila cyklostezka a já vůbec netušil, jak bych se na ni dostal. Pro místní to problém není, ale pokud jedu někudy, kde to neznám, těžko se dovtípím, že v nějaké odbočce mezi domy začne cyklostezka, když její začátek ze silnice není vidět nebo že cyklostezka vedoucí kolmo kamsi k lesu se po kilometru k silnici zase vrátí...
Po tom, co jsem několikrát vjel na asfaltovou cyklostezku, která v lepším případě pokračovala lesní pěšinou, v horším nebyla dostavěná, chyběl mostek a musel jsem se vracet, si průzkum neznámých stezek rozmýšlím.
4) Některé cyklotrasy vedou přes zákazy vjezdu = cyklisti tam nesmí, podobně obsurní jsou i některé cyklostezky, legálně se tam nedostanu
Za ten mínus přihodím ještě pár myšlenek k úvodnímu tématu. :-)
1) Nemám nic proti cyklistice v lese a obecně v terénu, ale prostě každý na to nemusí zrovna mít vhodné kolo, čas nebo chuť. Kolo není jen sportovní nástroj, je to především dopravní prostředek a chci-li někam dojet, je asfaltka většinou vhodnější.
2) Fascinuje mě představa motoristů, že cyklisti mají dost času, zatímco oni jedou autem, takže mají právo spěchat a cokoliv, co je zdržuje jim má dát přednost, i kdyby to jelo po hlavní silnici...
Existují dokonce i jedinci, co si myslí, že kdyby všichni stávající cyklisté začali jezdit autem, bylo by jim lépe. Kde by potom parkovali, zpravidla přesahuje jejich úvahu...
3) Kamioňáci (někteří?) si myslí, že jsou něco víc než ostatní účastníci provozu. Z pohledu rizika pro okolí a související zodpovědnosti určitě. Jinak jim to ale žádná práva nedává, zvolili se své zaměstnání dobrovolně, takže na jejich cestě nevidím nic důležitějšího než když já na kole do práce teprve jedu.
Právo přednostní jízdy mají hasiči, sanitka a policajti, ti zachraňují životy, to nepočká, ale kamión vezoucí ubrousky do Lídlu mi nepřipadá o nic důležitější než spěchající Lojza ve fábii, co si ty ubrousky v akci "musí" koupit... a ani jeden nemá kvůli tomu právo ohrožovat pokladní, která tam na kole třeba zrovna jede a když dorazí do práce pozdě, může mít větší problém než oni...
K bodu 2:
Zrovna dnes jsem potkala cyklistu s představou, že všichni ostatní mají dost času, zatímco oni jedou, takže mají právo spěchat a cokoliv, co je zdržuje, jim má dát přednost.
Myslím, že to není dopravním prostředkem, ale člověkem.
Prostě je to kus od kusu.
V ČR a na Slovensku je slušný řidič spíš než "kus od kusu" výjimka. Letos jsem se vracel z Rumunska přes Srbsko a Maďarsko a řidiči os. aut si mne i na přehledném úseku nedovolili předjet pokud neměli dostatečný odstup(tedy až bylo v protisměru volno), přestože jsem jel při okraji vozovky- o nákl. autách, autobusech a kamionech nemluvě- i když to trvalo i ěkolik minut. Sotva jsem přejel hranice v Komárně situace se krutě změnila- os. auta předjížděla kdykoliv, nákl.auta, autobusy a kamiony navíc za troubení a s bočním odstupem vpředu sice metrovým, ale vzadu centimetrovým. Nic se nezměnilo ani při přejezdu hranice před Hodonínem- takže jaký "kus od kusu"? Jinde sice nestojí policie za každým rohem, aby dávala "foukat" na alkohol, ale pokud zaviní řidič nehodu, následuje mastná pokuta- jestli je v tom i alkohol nad pov. hranici, nekompromisní zadržení řidičáku+ soud a příkl. trest...jen u nás by "vychovávali", protože represe prý nejsou řešení....:-(
Mě přijdou kamioňáci na malých silnicích spíše jako ta k cyklistům slušnější část účastníků.
Nejhorší jsou bílé dodávky a pak dodávky všeho druhu, pak " malá veselá autíčka", často s kytičkou či puntíky na kapotě , následují "jézeďácké avie" v těsném závěsu jsou pak motorkáři všeho druhu :)
Úplně všeho druhu bych si vyprosil :-)
Moje zkušenost je taková, že motorkáři jsou vůči cyklistům víc v pohodě než řidiči aut.
Prostorově jsou úplně stejný, většina motorkářů, když to maže tak je nějaký odstup od cyklisty nezajímá a klidně jedou celý profil silnice v zatáčkách.
Navíc u nic existuje zvláštní sorta, která jezdí po stejné " serpentině" klidně tam a zpátky, asi si zlepšují časy. Kdekoliv v našem okolí udělali novou malou silnici nižší třídy v pěkném místě, tedy hodně nahoru dolu a hodně zatáček tak to okamžitě přitáhlo motorkáře aby jezdili sem a tam...
No a když k tomu přičteš, že jsou hůř vidět, přijíždí podstatně rychleji než auta a u minimálně poloviny z nich je součástí " prožitku" pořádnej randál a na motorku jezdí v zásadně stejný časy jako cyklisté o víkendech, tedy když opadne autodoprava, prostě je nevnímám pozitivně ,slušně řečeno mě serou...
Kup si taky motorku, věk už na ni máš ;-)
nikdy mě to nebavilo, ani jako mladého kluka...
Někdy je přínosem sama rychlost:
182 km/hod v obci, to se prostě musí zažít.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/182...
Možná jiný kraj, jiný mrav...
Dneska jsem poskládal video na téma, jak rád mám kamiony a podobná vozidla...
https://uloz.to/%21kAdxZcqTdO0P/mameradikamiony...
Mimochodem, co všechno by se mělo před zveřejněním rozmazat? Stačí SPZ pachatele?
Jako né, že bych neměl spousta nepříjemných zážitků s dodávkama, ale ty se zatím předvádí jen když nechám kamerku doma, dojde baterie a podobně...
Jak ony poznají, že
"nechám kamerku doma, dojde baterie a podobně"
8-)
Nevím, ale kdybych tu kamerku vozil pravidelně, možná by mě potkávalo méně adrenalinových situací. V autě by to bylo jednoduchý, zapojil bych do zásuvky a neřešil, ale na kole je s tím hromada práce - kamerku všude sundávat a po každé cestě nabíjet... řekl bych, že mě to za týden, dva zase omrzí...
Hlavně jsem ale čekal nějakou obhajobu, jak ti tíráci za nic nemůžou, jak tam shora není lehokolo vidět nebo že spěchají a já je zdržuju... a ono zatím nic? :-)
Není důvod k nějaké obhajobě, bohužel v tom hodně silném provozu se občas vyskytne nějaký blb nebo někdo udělá hrubou chybu.
Já osobně mám špatné zkušenosti spíše s osobákama než s dodávkama a ani si nevzpomínám, že bych zažil něco podobného s kamionem a to ani když jedu autem.
Možná ty baterky, dobíjení, funkční kamera,… - vůbec nejsou potřeba. Stačí na helmu nasadit atrapu a efekt bude úplně stejný. :-)
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england...
Podobně jako žlutá reflexní vesta – dříve jsem ji vozil jen za šera a za tmy, ale od doby co do mě na křižovatce najel osobák a zlámal lopatku v ramenu vozím vestu po městě a v provozu pořád. A rozdíl v přístupu motoristů vidím docela velký – víc rozmýšlejí než předjedou, a i odstup od kola si dávají větší.
No já bych ale spoléhal spíše na Murphyho zákony - když natáčím, zpravidla se nic zajímavého nestane nebo jen mimo zorný úhel kamery, zatímco ty předpokládáš, že řidiči se chovají jinak, protože tu kamerku vidí.
Já zase četl, že existuje studie, že řidiči předjíždějí s větším odstupem, pokud vidí, že cyklista nemá přilbu nebo má dlouhé vlasy... tak se tím řídím, ale rozdíly nepozoruju... takže asi tolik ke studiím z Anglie... ;-)
Aaaj, taky jsem četl.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/somerset...
Tak, tak. Když smete černýho cyklistu, bude se vymlouvat, že ho neviděl. Reflexní vestu neokecá. Též mi připadá, že to funguje. Nejnověji jsem to vylepšila neonově žlutou s reflexním pruhem i na fuseklích :-) :-)
A počkej až tě někde na exotických cestách zastaví policajti...
Nebo ti přes cestu přeběhne uvědomělá slípka...
tenhle člověk se asi nudil ..
https://www.youtube.com/watch?v=O4EXq5orcLY
Ahoj začnu ze široka. Většinou diskuse nečtu,ale zajímalo mě co se skrývá pod titulkem. Pravda je vydržel jsem jen do 26.9. Nevím tehle web je o kolech a radosti z pohybu. Z diskuse jsem nabyl dojmu: ujet co nejvíce,nenadřít a hlavně pohodlně. Proč si nekoupíte elektomotorky a nevyrazíte na asfaltu na vylety. Nemusí se pak vymýšlet blbostí typu rozlišení cyklostezek podle povrchu.
Ujet co nejvíc, pohodlně a nenadřít se je někdy dost dřina :-) Hlavně při přípravě a plánování trasy když to tam člověk nezná a neví do čeho vjede. Trefit ten správný směr jízdy je někdy docela slušná loterie a občas to vyjde až na druhý pokus. A když se povede všechno správně trefit a sladit, tak to je teprv ta správná radost z jízdy :-)
Tak někteří si elektromotorku dávno koupili, ovšem jen malá část je ochotná 1kW takhle nazývat... :-)
Jízdní kolo vždy bylo především dopravním prostředkem a pokud autor měl pocit, že bezohlední cyklisté blokují kamiony na úzkých cestách (když se tama výhýbají mýtu), místo aby jezdili po cyklostezkách, připadá mi naprosto v pořádku vyjasnit si, proč cyklostezky+cyklotrasy nejsou adekvátní náhradou silnic.
Někomu možná stačí tříkilometrový okruh lesem, který může jezdit do zblbnutí každé odpoledne, ale většina z nás aspoň občas chce na tom kole někam dojet.
A odkaz na ty nej... elektromotorky nebude?!?
Všechno bude, třeba se už zítra objeví čerstvě registrovaný Pavel014, který ti přesně s tímhle poradí... ;-)