Cestou po červené jsem si vzpomněla, že se tu kdysi řešilo nějaké padání do Vltavy :)
Cesta se od té doby asi už zlepšila, i když někde mi to trochu nebezpečné připadalo :)
https://jana-l.rajce.idnes.cz/Podel_Vltavy/#
Ahoj také jsme to jeli s kolegou.
Nejprve z Kralup do Mělníka po levém břehu Vltavy po proudu.Také tam byl úsek cesty kde byla úzká cesta. A zpět do Kralup po pravém břehu po proudu Vltavy. Do Lužce nad Vltavou. po stejné cestě. V Lužci přívozem na druhou stranu Vltavy. Po tom parovodu se nám nechtělo kola přenášet.
A podruhé jsme jeli z Kralup do Prahy. Po pravém břehu po proudu Vltavy. A také jsme zvolili úzkou stezku. Ale byla tam tabulka že použití stezky je na vlastní nebezpečí. jojo je tam pár úseku kdy to opravdu bylo jen kousek od pádu do řeky.
Jinak to bylo fajn.
Na pěšinu kolem řeky musí dát ceduli, že je na vlastní nebezpěčí? :-( To je snad každá stezka/cesta.
To jsme dopadli.To se lidé neumí řídit vlastním rozumem, jestli na to mají mebo ne?
Musel by sis to projet, abys pochopil.
Je to úsek asi 3 km, ze kterého prostě nikam neuhneš - leda do té Vltavy. Nejnáročnější pasáž je necelý kilometr zhruba uprostřed. Zkrátka vjedeš tam, jedeš, jedeš a když dojde k těm nejnáročnějším místům, tak je prostě nesmysl se vracet.
Jak ale píšu níž - ze začátku to byla uzoučká zarostlá pěšina. Místy se jezdilo po zpevňovací zdi kolem Vltavy, která byla občas i propadlá. Místy to bylo dost "vo držku". Jeden čas se dokonce zvažovalo, že červenou značku, která tudy vede, přeznačkují jinudy. Ale nebylo kudy.
Dneska už je to hodně proježděné a zeď kolem Vltavy je vyspravená.
Já tam jednou potkal rodinku Holandanů s řádně naloženejma kolama... vytřeštěný voči, zježený vlasy a celý bledý :)
Jo, ten kritickej kousek kolem Vltavy taky známe. No, ono vůbec není od věci, že je cyklo vedena okolo a ne po té červené TZ. Takže pokud tam někdo vjede s naloženým kolem, a rozbije si hubu, je to jen a jen věcí každého soudruha. Být to na mě, dám tam ceduli Zákaz vjezdu cyklistům.
Já jsem takhle potkal na těžkou jedoucí německé důchodce v Nučnicích. To tehdy ještě byl úsek mezi Lounkami a Nučnicemi polní cestou, kde díry byly vyspraveny stavební sutí.
Takže mi s očima navrch hlavy vyprávěli, jak jeli po té zdi, pak si střihli schody v Zálezlicích a nakonec tu rozmlácenou polňačku.
Jde řeč o tom úseku mezi Řeží a Dolánky, co jste nás tudy protáhli po půlnoci ? Někteří si to užívali. Já se (ne)hezky prošel. Jednou stačilo.
Jj,ono už se tam jezdí víc jak 15 let a na té kozí stezce je to znát. Je čím dál tím širší.
Ale stejně radši jezdím po druhé straně kolem trati a přes Libčice.
Ani jsem si nevšimla žádné cedule, to bych zpozorněla víc. Vltava je někde hodně hluboko vedle pěšiny, naštěstí bylo sucho a někdy jsem raději i slezla z kola. Celkem to šlo.
Mezi Kralupy a Klecánkami to bylo stále po břehu.
I tady: https://de.mapy.cz/s/2P1eT
S kolegou jsme tu stezku jeli po dešti. Tak že to bylo o něco horší. Jojo také jsme na stezce potkali dvě skupinky zahraničních cyklistů. Jedna skupinka asi tří byla na těžko. A druhá skupinka asi 5 cyklistů byli turisti na výpůjčených kolech. Oblečeni byli jak na procházku do města.
Ano ta cedulka tam hned na začátku stezky od Kralup.
Není to cyklo a přesto se tam vydávají i cizinci.
S naloženým kolem jsem jednou opatrně couvala z lávky, najednou šup z betonu a už jsem se válela úplně obráceně v trávě (naštěstí ne ve vodě), do Vltavy by to byla tragédie.
Jezdím to přes sezónu pravidelně a rok od roku je to sjízdnější. Cesta je širší, není tak zarostlá a díky tomu docela přehledná. Nicméně je třeba to jet s rozumem, protože voda pod zdí je plná pařezů a kamení a zpátky není kam vylézt.
Jednou jsem tam měl namále, když proti vylétl cyklista. Na brzdy nebyl čas a naštěstí jsme se vyhnuli bez drcnutí. Kdyby ne, byl bych ve vodě. Když se potkají dva jedoucí 25 km/h (a někteří tam létají rychleji), tak není moc prostoru na reakci.
Turisty chápu. Cesta vrchem je pakárna - převýšení a nekvalitní asfalt. Taky v internetových referencích to za tohle místo pěkně schytáváme. Na druhou stranu kdyby to vyasfaltovali, byla by to věčná škoda.
Těch 25 km/h si jen tak střelil od oka nebo tam fakt jezdíš tak rychle?!?
25 v hodině mi přijde přemrštěné, ale je to fuk. Jen mě to zaujalo.
Osobně touhle cestou už nejezdím. Oblíbila jsem si druhou stranu, která je sjízdnější a do Libčic je to asi kilák. Pak se jede po asfaltu.
Někdo tam velkou rychlostí jezdí. Jeden šílenec nás předjížděl, když jsme zrovna měli pauzu za cedulkou Větrušické rokle, ani trošku nezpomalil, kdyby někdo vyjel ze zatáčky proti, tak je ve vodě. Pár metrů to dolů kolmo je, nějaká hloubka určitě taky.
Hezké to tam ale je.
Připomnělo mi to Svatojánské proudy.
Někde u Svatojánských proudů alias pod slapskou přehradou jsem jednou před časem tahal z vody jednoho co místní stezku nevybral. Mrtvýho. Dodneška mi z toho naskakuje husí kůže, ten bílej obličej co koukal z vody a jeho dítě na břehu.
Krásná lesní cesta, aspoň podle fotek. Žádné kořeny nebo velké kameny. 25 km v hodině je v poho.
Horší v těžkém terénu, fakt nechápu co někteří dokážou vydržet na lesních cestách. Nebo se jen člověk moc bojí o svoje kolo?
Ano, jezdím. Samozřejmě ne všechny části stejnou rychlostí, ale když vynechám ty peprné, tak ano. A nejsem vůbec sám. Vidím to podle toho, jaký mám odstup od cyklistů přede mnou a za mnou.
V zásadě tam jezdí dva druhy cyklistů a ti rychlejší jezdí nějak podobně.
Nutno říct, že někteří jezdí i rychleji. Jinými slovy občas musím někoho pustit před sebe nebo mi někdo pěkně ujede.
Řekla bych tři druhy - ten třetí chodí tu nejnáročnější pasáž (cca 1 km uprostřed) pěšky :o)))
Jak kecám?!?
Já tam vždycky šla pěšky. A pokud si správně pamatuji, ty s Lelkem taky :o)))
Kecáš :o)))
Ale připustím, že ty si šel pěšky nedobrovolně :o)))
Naopak. Já šel velmi dobrovolně. Lelek nám furt najížděl na paty a já mu nepřetržitě nadával, že ho z vody tahat nebudu :-)
V průvodci od firmy Esterbauer je explicitní varování.
Prostě by to chtělo vykonzolovat jako je to v Nebočadském luhu.
Přeci jen je to prezentované jako součást Labské, takže těch dálkařů tam asi zabloudí hodně.
Tento úsek jako součást Labské?!? Na soutok s Labem je to odtud víc jak 30 km (jez Dolany je na 27,2 km) a to počítám po řece.
Jo, jenže leta letoucí se v Německu prodávala jako průvodce Elberadweg mapa začínající v Praze. Určitě ji má Esterbauer (a to je takový turistický standard) a skoro určitě Kompass. Úsek Labe k Mělníku vyšel u Esterbauerů vlastně docela nedávno.
Tak tohle mít jako otázku ve kvízu, tak prohádám.
Elberadweg začíná v Praze... To by mě ani ve snu nenapadlo.
To my tady ve Výběžku jsme zvyklí. Mikulášovice dolní nádraží je na katastru obce Vilémov, zastávka Lipová u Šluknova ve Velkém Šenově, obec Podluží je vlastně Pod Jedlovou, nádraží Dolní Podluží je ve Varnsdorfu, potok teče do Kopce protože Kopec je v údolí.
Takže Labská začínající v Praze mi přijde docela normální.
Nejenom to. I trasa přes Kralupy na Prahu byla v reálu ještě kolem roku 2010 značená jako 2 (Labská). K přeznačení na 7 (Vltavská) došlo relativně nedávno (cca 4 - 5 let). Ale je pravda, že v oficiálním průvodci Elberadweg už je teď vyznačená objížďka Máslovickým dolem a přes Klecany.
Už jsem si to našla :)
https://www.elberadweg.de/Abschnitt/r/
Být Němcem, tak v Mělníku nebudu vědět, kudy radši :)
A nemělo by se to Vltavská správně jmenovat až do Cuxhavenu? :-)
Jako tam Vltavská, zpátky Labská?!? :o)))
Od soutoku u Mělníka by se řeka měla správně jmenovat Vltava a ne Labe.
Měla, protože Vltava je na soutoku větší než Labe, ale to už nikdo nepředělá.
Elberadweg je skutečně prezentována do Prahy a já se nedivím. Labská je od Mělníka proti proudu ostudná a nedosahuje evropských kvalit. No a není na ní ani co nabídnout, zatímco Vltavská je kvalitní (až na ten jeden úsek), krásná a ještě zakončená bonusem v podobě Prahy, což je opravdu mega magnet. Můžeme si tady hrát na kdeco, ale Praha je prostě turistická atrakce světového formátu a ve vzdálenosti do 100 km od Mělníka není nic ani náhodou srovnatelných kvalit.
Naštěstí to většinu táhne na pár profláknutejch míst, takže jinde je klídek a pohodička :-)
Protože naštěstí nemají snahu si o Praze zjistit něco víc než že je tu Staré a Nové Město a na tím Hrad :o)))
Otázka je, co se dá zjistit jsi-li cizinec nemluvící řečí domorodého kmene. Nikdy jsem u Prahy nezkoušel, ale často to není jednoduché. Když jsem před pár dny řešil Vratislav, bez znalosti polštiny bych se moc nechytal.
Je fakt, že to měřím podle sebe - než někam jedu, tak si na netu vyhledám památky, zajímavosti, slavné vily/stavby a různé zvláštnosti a vyberu si z toho, co chci vidět. V místě ještě zpravidla navštívím infocentrum, ale to hlavně proto, abych získala nějakou mapku nebo jestli tam třeba nenajdu ještě něco, co jsem nevyšťourala na netu.
Tak nevím :-). Labskou jsme projeli na našem území celou - někde po asfaltových cyklostezkách, někde v přírodě po lučních pěšinách... Zajímavostí bylo na trase daleko víc, než jsme časově zvládli, do Prahy jsme nejeli a ani mi to nějak nechybělo (Prahu občas raději jinak než s kolem). Projeli jsme se i podél dalších řek (Morava, Ohře, Bečvy...), Vltavu známe trochu jen na horním toku - tak po Hlubokou a pak od soutoku s Berounkou k Praze. Mezitím jsou opravdu kvalitní cyklostezky evropského formátu? Už se na ně těším :-). A to myslím vážně, protože jižní Čechy jsou snad poslední místo, kam se vlakem dostaneme s tandemem.
Ja som presiel tiez okolo viacerych riek v Rakusku Cechach Taliansku (v Cechach Morava , Becva, Orlice, Vltava, Otava) a paci sa mi vzdy horny tok riek, ked je udolie este uzke medzi kopcami pekna priroda. Menej uz spodna cast rieky, kde je priemysel, velke mesta a cyklocesta casto vedie po hradzi pirehrady.
Tady je řeč o úseku Praha - Troja - Mělník, resp. opačně. Vámi jmenované úseky jsou poněkud jiného druhu.
Tento úsek je plně srovnatelný s lepšími úseky labské v SRN, což úsek Mělník - Neratovice rozhodně není. Kvalita kolem Kostelce a Brandýsa je různá a ani dál to není žádný zázrak. Levobřežní 19 je kolem Čelákovic slušná, ale pak následuje polňačka a pěšina, které už mají ke standardu daleko, natož za mokra. Pravobřežní 2 je v Káraném kořenový tankodrom potažený starým asfaltem a úsek kolem Lysé taky nic moc. Úsek Nymburk - Poděbrady - Libice nad Cidlinou je OK. Pak je lépe se labské vyhnout a střihnout to přes Osek na Kolín (polňačky, bahno).
No a to už jsme kilometrově za Prahou. Pak si srovnejte tyto úseky s evropskými standardy typu (Dunaj, Labe v SRN, Rýn, Alpen - Adria, Nordseeradweg, Ostseeradweg...) a je to jasné.
Možná pro ty, kdo to také jako tazatelka dosud nejeli. Mělník - Praha je asfalt s výjimkou Větrušické rokle, což ale není oficiální část cyklostezky. Z atrakcí je to Mělník, Veltrusy, Nelahozeves, Kralupy a Praha.
Podle fotek v pohodě. Jak je to široké v nejužším místě? U nás je teď jedna cyklostezka podemletá, je to jen hlína ve svahu, šířka stěží metr, tam už je lepší s kolem jít. Hlavně po dešti,