V roce 2000 (Korsika), 2001 (Sardinie) a 2002 (Norsko) jsem byla s Adventurou. Velmi dobře dělané zájezdy.
Dál už jezdíme bez cestovky.
V roce 2015 Elba na kole a 2017 Norsko na kole s CK Alpina.Vše dodře zajištěné,možnost výběru nebo úpravy tras.S CK je výhoda,že se jede po zajímavých a vyzkoušených trasách,a zkušení průvodci si vědí rady s cyklisty různých zájmů a schopností.
Letos Nomád a jsou hodně protivní. Smlouva plná různých výhrad, komunikují hlavně dopisy, aby měli písemné podklady do sporu. A hlavně mi nechtějí vzít s sebou koloběžku, i když jim vysvětluji, že to možná pro mne bude jediné přibližovalo, které zvládnu. Raději se mnou přestali komunikovat. Kdybychom nejeli jako parta, tak bych to už zrušil. Oproti jiným agenturám nevstřícní a primárně protivní.
Byl jsem pětkrát s Kudrnou a nemám si vůbec na co stěžovat. Dobří průvodci i kuchaři. Letos pojedu poprvé s Alpinou, protože s Kudrnou mi to nehrálo na termíny, ale kamarád s Alpinou jezdí už několik let a je také spokojený. Myslím, že Alpina má trochu lehčí zájezdy.
Výhody cestovky:
- zázemí autobusu,
- pomoc se servisem kola,
- zmáknuté trasy, opravdu to mají projeté, takže uvidíš i to, co bys jinak minula,
- pojedeš trasy, které by sis sama netroufla, protože by ses bála, že to nedáš, nebo že to nikam nevede atp.
- vznikne parta, i když nikoho jinak neznáš a jezdila bys sama.
Nomád
Norsko - autobusem kopírovali skoro celou trasu, takže i borec, který si pak stěžoval na kolena, viděl vlastně všechno, protože do kopce ho vyvezli, s kopce jel sám a dole ho zase naložili.
S Nomádem jsem absolvoval i Českou Kanadu.
Kudrna
Toto už není taková mateřská školka, ale zase je to víc o cyklistice.
Odjel jsem s nimi: Rumunsko, Alpy, Podkarpatskou Rus.
Dneska už jezdím sám. Nechci odjet víc autobusem než na kole a pětkové terénní zájezdy už pro mne nejsou. Do kopce sice vyjedu s prvníma,ale s kopce nechci tolik riskovat a jít na hranu. Díky tomu jedu pak stejně sám a proč se potom vázat na někoho a dělat kompromisy v termínech?
Alpina
Nikdy jsem s nimi nejel, ale v Norsku jel velkou část souběžně i zájezd od Alpiny. Nomád se o nás výrazně víc staral.
Byl jsem překvapen, jak nepřipravení jsou účastníci zájezdu. Je srpen, jede se zájezd 4. nebo 5. stupně náročnosti, má se najet 700 km a oni mají najeto od ledna 500 km. A nejen to. To jsem fakt čuměl, ale nakonec to dali všichni, ano ten jeden borec díky autobusu. Pouze Alpy od Kudrny byl mikrobus a lidi více méně stejné výkonnostní třídy (na ty krpály si asi všichni netroufli).
Velká výhoda cestovky tedy je, že může vyrazit i ten, kdo by sám jet určitě neměl.
Samostatná kapitola je přeprava kola. Tady nezáleží na cestovce, ale na konstrukci konkrétního cyklopřívěsu. Takže určitě se starat o naložení svého kola a doporučuji koupit takové ty pěnové izolační roury, co se dávají na teplovodní rozvody v bytech a šachtách. Nic to nestojí a v kombinaci s lepící páskou to skvěle chrání kolo.
Pozor na řadící páčky. Vlek za jízdy poskakuje, takže jestli se někde kola dotýkají, tak se po stovkách ujetých kilometrů určitě místo doteku odře. Takže uchytit kolo jinak nebo obalit molitanem.
Zažil jsem putování Slovinským krasem od Alp až k Jadranu s Adventurou. Spalo se ve vlasních stanech v kempech. Každý den jinde. Měli s sebou kuchaře s vlatním mikrobusem a přívesem s rozkládací kuchyní. Kuchař opravdu skvěle vařil a stoly a lavice kuchyně se večer změnily ve skvělou hospodu s "Adventurním" pivem, což byl Kozel s etiketou Adventury. Bylo to naprosto úžasné a nikde jinde jsem to už nezažil. Kuchař vařil o třídu lépe, než každý jiný, který rozkládal dva vařiče po dojetí autobusu. Jedlo se z porcelánu, který vezli s sebou.
Nevím jestli ti sem můžu vložit odkaz ale podívej se na www.pangeotours.com. Kolega z práce s nima jezdí už třetím rokem do Francie a letos jedou poprvé do Maroka a ten si to teda nemůže vynachválit
Byl jse s nimi,vřele doporučuji - jen obytný autobus má svá specifika.
Kudrna Alpina a možná některé další několik zájezdů. Bylo to super všechny vyšly.
Ale v dnešní době levných letenek? Má smysl se trmácet tolik dní autobusem?
A taky se dá na internetu zjistit počasí, snadno během několika minut a podle toho vyrazit nebo zůstat v práci. To dřív prostě nebylo možné. Trávit dovolenou v dešti uvězněný v malé horské chatě není nic příjemného. Lepší je slunečné počasí..
Mám zkušenost se dvěma. Jedna byla hrozná, druhá skvělá.
Ahoj,
už čtyři roky jezdím s CK Victoria, je to Brněnská cestovka a mají celkem širokou nabídku cyklozájezdů během celé sezony.
Já mám nejraději když můžu cestovat vlastním autem. Je to mnohem lepší než cestování autobusem. Když mám vlastní auto tak nejsem nijak limitován. Můžu si jet na výlet kam chci, případně úplně změnit destinaci. Loni jsem se s kamarádem rozhodl v podstatě ze dne na den, sbalil kufr a vyjeli jsme. Sehnali jsem si ubytování na první dva dny přes last minute http://www.ubytovanivchorvatsku.cz/ a dál jsme plánovali až na místě. Nakonec jsme procestovali pěkný kus Severní Dalmácie :D Takže za mě rozhodně doporučuji jet vlastním dopravním prostředkem, jestli je to možné. Přece jen nikdy nevíš, kde se budeš chtít zdržet.
Při dnešních možnostech řešit spoustu věcí přes internet to lze s jistým omezením i bez auta, ale hlavně bez cestovky.
Mám v šuplíku teoreticky odzkoušený (naštěstí nerealizovaný) model: začneš v nějakém zajímavém městě, mrkneš se které vlaky odtud kam jezdí a po dvou dnech vyrazíš tím směrem a tak pokračuješ přes celou dovolenou.
cyklo cestovka 5dni 7000kč, ja cyklo bez cestovky 10dni 2000kč. Vlastne pest je svoboda.
Navíc, která cestovka s tebou půjde v zimní vánici nocovat na Sněžku, že jo :-)
Sice se nedokážu na Arabičiný rozpočet dostat, ale stejně, dle mé evidence máme náklady na osobu okolo 350 Kč/den. V částce je však vše, od piva až po dopravu a pojištění.
... 350,-/den
a osobu nebo rodinnou výpravu?
8-)
Tipovala bych, že na osobu, když píše: "...máme náklady na osobu okolo 350 Kč/den" :-))
Já při delších cestách(14-30dní, Rumunsko, Balkán)se (bez omezení, "škudlení" či naopak "rozhazování")vejdu bez problému do průměru 10€/den. Jen jednou to narušil nocleh v hotelu za 40€. Také jsou v tom všechny náklady.
Zrovna na vás v těch turistickejch lokalitách čekají, na vás se těší. Pro vás budují infrastrukturu :-)
Proč by na mne měli někde čekat a něco budovat? Projedu pokaždé určitou část země(tak jako doma). Prohlédnu si zajímavosti, přírodu, poznám život místních, okoštuju jejich jídlo a speciality, pokecáme a k tomu nepotřebuju žádné přivítání ani infrastrukturu- někdo tu snad jezdí pro jiné důvody? ;-)
Rád bych věděl jak přespáváte. Do té ceny se nevejdu i když si vařím sám.
Kam dojedeme, tam postavíme stan. Pokud se to alespoň občas povede do kempu, je ženská část výpravy ráda, že má teplou sprchu a já, že si dobiju powerbanky.
První fotka ze spaní mimo kemp, druhá v kempu o nedělním ránu.
Neprohližela jsem katalog CK. Sama studovala mapu internet,vybrala jsem trasu z Breclav pres Neziderske jezero,Kapuvar,Gyor,Tata,Tatabanya,Budapest,Esztergom,Komarom,Komarno,Velky Meder,Gabčikovo do Bratislavy, to bylo nejlevnejši 10dni a 2000kč pro 2 osoby ja s dcera. Vozila jidlo z Prahy,každy den varit, 1x kemp,ostatni na pole,v lese spat, vodu od lidi v dome. Po nekolik let nahodne četla katalog,tam podobne trasu,mene dni.
Nejdražši cyklodovču ja s dceru Rakousko,Svycarsko,Italie,Slovinsko 14000. Vlak tam asi 3000,zpet presne 5600,jidlo, kempy,osobak v Italie,bus,piti,celkem cca 14000.
4-5dni zapadni Slovensko nula penize,jen vozim studene jidlo z Prahy, bez vareni,jen jist studene jidlo,malo jist,až konec cyklo odmenu restaurace teply obed a pivo 6 euro, a je to.