Jaké navigaci dát přednost Garmin e Trex Touch 25 nebo 35?
https://gps-navigace.heureka.cz/srovnani...
Trošku si připlať a kup si Oregona. Velikostí je skoro stejný, váhově také, ale má dvakrát lepší rozlišení obrazovky a u map se to velice hodí. I tak je to rozlišení oproti mobilu prachbídné.
Konkrétně jakou? Máš vyzkoušenou? Nevyznám se...
Podívej se na Oregon 600 a pokud bys chtěl mít podrobnou turistickou mapu v měřítku 1:10 000 tak Oregon 600 PRO
Oregon je krapet větší a má i trochu větší 3 palcový displej.
Odpusť, ale když se podívám na garminí stránky
https://www.garmin.cz/produkty/0/oregon/
tak vidím, že všechny Oregony mají stejnou škatuli a stejný display. Liší se to velikostí vnitřní paměti a instalovanými mapami.
Nekoukáš se na nějaké staré verse?
A píšu snad něco jiného?
Já to pochopil tak, že Oregon 600 PRO je oproti Oregonu 600 mechanicky větší a má větší displej. Asi jsi to myslel vůči tomu Touch, ale nešťastně napsal. Už vidím, schází ti tam významná tečka za větou :)
Ach jo, jaká zase tečka?
..... aby ti někde nechyběla.
Jen doplňuji porovnání Oregonu s eTrexem, o velikost displeje a rozdíl mezi Oregon 600 a Oregon 600 PRO.
Čti co je napsané a hlavně od začátku.
Tvůj příspěvek
Datum: dnes v 12:22
Píšu to velice slušně, tak se nečerti. Prostě bez tečky za větou to tvé sdělení má jiný smysl. Proto jsem to nepochopil.
Já se nečertím, ale zase už pokolikáté mě jen udivuje tvoje nečtení předchozího textu na toho na co je reagováno.
A tvá tečka není snad úplně nutná k pochopení napsaného, protože i s tečkou by to neměnilo smysl. (máš tam tečku abys to pochopil)
Navíc jsem další sdělení oddělil novým odstavcem. A ještě pro tebe speciálně doplním, že jsem v poslední větě napsal pouze Oregon, takže jasně dané, že se to týká celé řady Oregonu a ne konkrétního typu. To by mělo každému dojít po tom co je napsáno v předchozí větě kde rozlišuju typy v řadě.
Máš koště, smeták, prostě cokoliv na zametání?
Kup si poslední versi Oregona. Hardware je stejný a liší se to jen nainstalovanými mapami. Pro Čechy potřebuješ ChechTopoPro a další mapy jsou podle tvého výběru. Ty mapy se dají vždy dokoupit nebo i získat nelegálně. Také si k tomu rovnou kup držák na řídítka. Funguje výborně. Ještě se to liší velikostí osazené vnitřní paměti. Ale ta se dá nahradit velkou SD kartou. Tu je třeba rovnou zakoupit, pokud tam bchceš donahrávat mapy. A je třeba také dokoupit dobré AA akumulátory 4 a nabíječku. Dva dáš do navigace a druhé dva nabité vezmeš s sebou pro výměnu v poli.
Technologie minulého století?
Jdi s dobou!
Zítra to mám:
https://www.alza.cz/sony-xperia-xz-premium?dq...
SD karta 256G, tam nahraješ půl zeměkoule:-)
Tak to určitě. Bude to mít nepřekonatelně lepší display, skvělé rozlišení, velikou paměť. Bude to umět spoustu dalších suprových věcí. Ale nebude to mít tu předpotopní odolou krabičku, která vydrží jakékoliv zacházení. Ten blbý odporový display bude opravdu fungovat i pod vodou v průtrži mračen. A ty nesmyslné tužkové baterie to budou to napájet i druhý den a když je vybiješ, tak u první pumpy koupíš nové. Pokud chceš a potřebuješ opravdový outdoor, tak Garmin je dobrá volba. Pokud jezdíš po silnici, tak to zvládne mobil a lépe. Jo a tu 250G SD kartu tam nacpeš také.
Nechápu, že někdo, kdo jezdí 30 km po lese, potřebuje navigaci.
Večer před cestou se chvilku budu koukat do mapy, naučím se ji, a pak pojedu jak brus.
Prostě se tu mapu naučím...
Na dálkách, zapomeň na tužkové baterie, možná ještě koupíš, na pumpě. Leckde už ne, ve Francii, např.to nekoupíš. Proč?
Nikdo to nepoužívá. V obchodech ano, ale na benzince už sorry jako.
Ale nic takového nepotřebuješ, protože rychlonabíjením za 10 minut dobiješ 30 procent, za hodinu jsi naplno.
Mám Garmina Edge 1000, nic lepšího Garmin zatím nevyrobil, ale proti mobilu umí prd.
Docela mě mrzí, že jsem kvůli zdejším komentářům naletěl. Kecy o tom, že 10-15 let strojek je lepší než současný model si nechte na schůzi předválečných členů strany.
Porovnávám špici Garmin technologie se špicí mobilní technologie, a Garmin to projíždí na celé čáře. Soudím, že ta firma do 2 let krachne.
Jako krachly firmy na psací stroje...
Porovnáváš paremetry výkonu a přívětivosti. V tom máš pravdu. Celou dobu ovšem píšu o vlastnostech outdoorových. V těch Garmina žádný mobil nepřekonal a asi nepřekoná, protože ani nechce.
O významu těchto vlastností pochybuješ, protože ani nevíš, o čem vlastně píšeš. Pohybuješ se v jiném světě. Na trekingové kolo, které jezdí hlavně po silnici od jedné hospody ke druhé je jasně lepší dobrý mobil.
To "od hospody k hospodě"'sis mohl odpustit...
Nerozumím ani slovu "outdoor". To jsou ti, co od hospody k hospodě nejedou po silnici ale lesem?
Ale to je fuk.
Nerozbitnost, pokud navigace nebo telefon nedostane přímý náraz, je jak u toho founu tak u Garmin Edge 1000 zajištěna (https://www.alza.cz/sport/garmin-edge-1000-pro... přečti si pořádně ten popis, jestli to splňuje tvé požadavky na Outdoor! Garmin má držák, ze kterého to fakt nevypadne ani když budeš dělat přemety, k founu se dá takový koupit.
Pokud napereš do šutru nebo stromu s navigací na baterky, dopadneš stejně, jenže pokud něco takového nastane, nebude rozbitá navigace pravděpodobně to nejhorší, co tě potká.
No, foťák si vezeš zvlášt, zase na baterky, a pokud není vybaven slušně velkým objektivem, tak fotit líp než tenhle mobil fakt nebude. Na net se s Garminem nenapojíš, nezavoláš si z něj, nepošleš sms, še jsi v prdeli..
To jsou indicie, které mě vedou k přesvědčení, že tenhle typ výrobku bude mít čím dál tím méně zákazníků, až to krachne. Ostatně, už pár let se nekoná žádná inovace hardwaru...
Garmin Dakota mi v plné rychlosti vypadl z držáku (špatně jsem ho nasadil) na asfalt a nic se mu nestalo. Zkus to samé udělat se svým Sony smartfounem a pak nám napiš jak to dopadlo..
Soňa nechala Xperia Z1 na střeše auta, ujela 5 km, než zjistila, že to udělala. Našla ho uprostřed silnice, na druhém kiláku, nepoškozený.
Mě tentýž foun spadnul z židle, a praskl mu displej.
Jde jen o to, jak to spadne...
Outdoorové navigace od Garmina jsou prostě odolnější než smartfouny, takže kupce si vždycky najdou.
To je jako kdybys tvrdil, že se přestanou vyrábět offroady.
Za ideálních podmínek je outdorová navigace, nebo offroad, poněkud zastaralé a nepohodlné zařízení, ale za stížených podmínek jsou k nezaplacení, s tím nic nenaděláš.
Ake hovno, jsou i neprůstřelné smartfouny...
Z principu je to kus plastu, a když do toho praštíš, má to za sebou...
Hele smartfouna už tady má dneska skoro každej, a přesto...
Jistě sis všiml, že tvůj negativní názor na navigace od Garmina je zde výrazně menšinový.
Což samo o sobě svědčí o kvalitě a užitečnosti Garminů, ne smarfounů.
Takže né že se za pár měsíců dozvím, že sis Garmina taky koupil, toho na tužkovky myslím, buď na sebe tvrdej a nepovol :-)
Promiň, tak od hotelu k hotelu. Je to tak lepší? Nechtěl jsem tě urazit.
Jo, a mezi těma hotelama je 170 až 200 km :-)
Teď už jsem tak zmlsanej, že beru jen hotely co mají koupelnu z vanou, naložit se po cestě do teplé vody dělá mejm bolavejm kloubům moc dobře....
Omyl, Garmin sice stále vyrábí Oregony a Dakoty, ale když to porovnáš, tak zjistíš, že původní je jen ta jejich neprůstřelná krabička. Střeva jsou nová a schopnosti se silně zlepšují. Jen stále drží ten svůj směr. Procesor je sice lepší, ale ne zas tolik, aby žral 3x tolik. Display je sice také lepší, ale opět musí vyhovět nízké spotřebě. Proto v čistě technických parametrech nikdy nemohou dohonit mobily, které si takové omezení nedávají a nikdy dávat nebudou. Porovnávat mobily s outdorovými navigacemi nejde, poněvadž se porovnávají jablka s hruškami.
Dovolím si poznamenat, že u Garminu je velmi důležitou součástí přijímač signálu družic, jeho citlivost, stabilita a schopnost přijímat signály různých systémů. A to se přístroj od přístroje zlepšuje.
Že někdo nechápe potřeby jiných neznamená, že jiné potřeby neexistují, že ano - milý GURU přes všechno?
No, vždycky je něco za něco, má-li to lepší displej, víc to žere. Má to rychlý procesor, topí to a žere...
Zdá se, že výrobce to nějak moc nezajímá, protože se nabíjí prostě každý den a zákazník si zvyknul.
Proto i ty cyklokompjutery majš vestavěnou baterii, tvrdí 15 hodin, mě to dává něco přes polovinu, takže když to přikrmí z pwb den to vydrží.
Jak velký je segment trhu s požadavkem vydržet týden bez zásuvky jen odhaduji, ale vzhledem k tomu, co trh nabízí, je to asi zanedbatelný zlomek.
K tomu Garminu.
Ja myslim ze hned tak nezkrachuje. Krome cyklocomputeru jako mas ty, kde teda nejakou konkurenci ma, byt ten Garmin je porad nejlepsi, dela jeste klasicky navigace na kolo, turistiku a vlastne kde co na tuzkovy baterie, tam zadna konkurence neni, tam je jasny kral, a prodava se toho opravdu hodne. A potom dela chytry hodinky a to natolik dobry, ze je nejprodavanejsi a snad jediny vyrobce, ktery na tom profituje, jejich Fenix 5 umi dokonce i mapovou navigaci. Ma tam jedinyho konkurenta, Suunto, a ten mu saha jen nekam po kotniky.
Ty sam jsi zde predikoval, ze mobilum bude rust spotreba a bude cim dal narocnejsi je udrzet pri zivote, takze vlastne neprimo potvrzujes, ze Garmina ceka jeste dlouhy zivot.
Možná máš pravdu, přesunou se do jiných oblastí, specielní navigace, ty sportovní hodinky, a tal.
V oblasti všeobecných navigací ale vycouvají, resp budou vytěsněni, stejně jako ty papírové mapy, na které tu ještě halda lidí přísahá....
Jde to strašným fofrem dopředu
OUTDOOR versus NEOUTDOOR rozdíl je jednoduchý. Ten NEOUTDOOR je ve skutečnosti INDOOR a je to navigace pro ty co jezdí na cyklotrenažéru ve fitku apod. Je to vlastně navigace aby našli cestu k baru a na toalety. Naproti tomu OUTDOOR navigace je pro hledání kešek a podobných blbinek co zpestřují cestování lidem, co jim nestačí jen jet a jet a jet a jet furt pryč.
Hledání kešek....
No, každej na něčem ujízdíme...
Já o keškách vím akorát to že existují, přesto navigaci považuju pro sebe za docela užitečnou a šikovnou věcičku, zvlášť když jedu někde kde to dobře neznám nebo se chci krapet víc motat po různých cestách a pěšinách.
Jo, navigace je fajn,v mobilu :-)
Vytahuju to furt.
Jinak, když už blafáme, roaming padnul, opravdu volám a smskuji stejně draho z ciziny jak doma. Pro datové služby ovšem roaming funguje furt a můj provider jen mírně zlevnil.
No, a datové služby se používají k mms.
Takže pro ty, co si píší sms nebo volají, to v EU teď bude levnější, pro nás co jsme víc na netu, pak furt nikoliv.
Já tedy ty, co jezdí 30 km po lese s navigací chápu.
Jeden úsek lesa jsem musel docela trénovat než jsem se naučil rozlišovat která z velmi podobně vypadajích odboček je která. Potřeboval jsem to mít dost přesně, chystal jsem se tam s houfem dětí a nechtěl jsem se splést. Takže jsem tam jezdil chvíli sem a tam abych si to vryl do paměti.
To moc nechápu.
Na houby taky hodíš s navigací? :-)
A už vůbec nechápu vyučití toho nečitelného displeje na drnajících řídítkách, když si chci zkontrolovat směr, musím zastavit a sundat brejle abych něco vůbec viděl, na řídítkách vidím prd i na nejlepším 4K displeji, a je to každý rok horší a horší
Jindro, no tak. Nech se ukecat aa vyraz si nekdy s bandou do terenu. Uvidis, ze navigace je nekdy moc moc dulezita. Jen tak akademicky od stolu se to fakt blbe posuzuje.
Jo a na houby jsem obvykle vyrazel tak na hodinku a vracival se sviznym krokem za pet.
Dej pokoj, já už i na 200 metrů raději sedlám Stridu.
Protože mám les hned za potokem, pres louku, nemám nějak potřebu se navlíkat do maskáčů, natož s bandou...
S těma houbama je to jinak, tedy, zase už od tátovi smrti jsem tam nebyl, ale před tím furt, táta to miloval.
Celé dopoledne, od časného rána, v lese, co neznáš. Naučíš se vnímat orientační body a pamatovat si je, mapu ani kompas s sebou přeci netaháš. Od dětství.
Nezabloudím, vždycky se vrátím na start, teda občas taky trochu kufruju, než narazím na ten orientační bod, ale pak už jedu jako brus....
Horší to mám s parkovištěm, stalo se mi, u jednoho fakt velkýho Auchanu co má parkoviště ze všech stran, že jsem asi hodinu hledal zaparkovaný auto, až mi z toho bylo zle a začínal jsem věřit, že mi auto štípli. Ale na to je taky nějaká apka do mobilu, asi to nainstaluju.
No jo, ale kdyz klickujes mezi stromama a sutrama na kole, snazis se akorat tak tak drzet cerveny turisticky znacky. A pak najednou prd, znacka v hajzlu, tys od posledni znacky ujel pul kilaku z kopce, pred tebou rokle, vlevo bahniste, vpravo husty mlady stromky. Jednoduse se nevratis, protoze za tebou je stojka, ze ktere jsi tam sjel. A ted babo rad, kudy dal. Naslepo se strachas nesmyslnou oklikou, na navigaci vidis, ze ta cervena bezi za bazinou a kudy to k ni obejit. Nebo, jako s Hekym, zjistis, ze zluta je dole pod tebou v rokli a proste "slanujes" :-)
Ale to je furt jen sucha teorie, v praxi bys poznal tolik prikladu...
To máš těžký, když si Jindra pod "vyražením do terénu" představuje "navléct se do maskáčů". :D
Když se řekne "s bandou" vidím ty tlupy smraďochů v maskáčích, co přijedou bivakovat do našeho lesa za účelem návštěvy "Dne Kozla" či jiných pivních slavností.
Prostě "pražácí"...
Celou vojnu jsem uplácel našeho felčara, aby mi psal "lehkou obuv" a voni si vezmou na nohy dobrovolně kanady, to mě hlava nebere
Tak tohle mě snad fakt nehrozí....
Bych si v terénu nabil tlamu natotata..
A proč nějak sprintovat a riskovat ? I v terénu se dá jezdit na pohodu a bezpečně. A úplně stejně jako v městským provozu začínáš víc opatrně a časem získáš přehled, jistotu, zkušenosti, vyjezdíš se.
No a koneckonců, kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti :-)
Tohle uz jsem si vyresil, Rondo.
To neni opovrhovani, to je skutecnost, se kterou se musim smirit. Prd vidim, a kdyz to prede mnou poskakuje, vidim tuplem prd. Nemam pak postreh a rychlou reakci, a sunda me kazdej druhej koren nebo sutr. Dost trpim i na blbe silnici, kdyz pred sebou ocima skanuju ty diry. Pro me jizda terenem je velke riziko, ktere poteseni neprinasi, a neni nadeje, ze bych to v sobe zlomil.
S tema trekovejma kolama, nebo karbonem na papouska je to taky jinak. Neumel jsem si predstavit, ze na kole ujedu 2000 kilaku, a ono se na nem nic neposere. Lapalii s elektrotorem jsem se jen v tom presvedceni utemoval. Jenze ani muj 17 let stary Author neni Favorit ze 70tych, proste drzi. Tim jak drzi Zelenac jsem uprimne sokovan, par tisic uz taky ma, a ani se nerozcentroval.
Jedine, ceho se tedy bojim je, ze muzu nekde cvaknout dusi, tak ty vezu 3, nebudu se lepit. Ale verim, ze ty duse dovezu domu nepouzite, kdyz nepodcenim husteni.
Ted jsem nabil toho Garmina, a zkousim se s tim zkamaradit, ale moc mi to nejde.
V sobotu me Sona hodi na Rozvadov, a vyjedu. Ovsem uz predem mam kapitulantsky chute, z Norimberka asi vdzmu do Karlsruhe Ohniveho ore, abych byl co nejdriv ve Frankrajchu. A tam, kdyz to bude bolet, klidne taky prejedu Vogezy vlackem.
Najezdil jsem letos prd, neztrhnu se, jen proverim, jestli ma minimalni zatez postaci na tyden cestovani.
Taky uz mam doma ten extrawheel, jeste jsem to ani nevybalil z krabice. Ten mam na cestovani se Sonou, snad ji dve velky Ortliebky budou stacit....
Nečitelný teda fakt není a je dobře čitelný i v ostrém slunci a dá se podle ní dobře jet a i v dost hrubém terénu je snadno čitelná k orientaci a při troše cvoku se to dá zvládnout i v méně náročném sjezdu.
Bez dioptrických brýlí taky prd vidím přesto dobře zvládám navigaci kvůli držení směru určitě nemusím zastavovat, stačí použít brýle nebo čočky. Je jasné, že s některou oční vadou to může být problém číst navigaci za jízdy. Jenže to se týká jen dost malé části lidí. S tím se toho ale moc dělat nedá. Jsou problémy, které malé části lidí nedovolí řídit auto, motorku, létat apod., ty zřejmě nepřečteš navigaci. I když si myslím, že nějaké specielní brýle by ti i tohle umožnily.
No, nevím.
Větěina mých vrstevníků si bez brejlí ani nezatelefonuje, nevidí na ten displej. Já to mám jinak, protože jsem krátkozrakej, nepotřebuju brýle na čtení, ale musí, si sundat ty svoje na dálku, pak vidím.
Samozřejmě, velkou šipku uprostřed nepřehlédnu, ale za kolik metrů, tedy to číslo nepřečtu.
Proto mě vyhovuji takové navigace, co na mě mluví "za 200 metrů odboč vlevo". Byl jsem dost naštvanej, když jsem zjistil, že tohle Garmin za 14 litrů neumí.
Právě díky tomu, že vidím prd na blízko, už ani ten mobil na řídítkách nevozím, kouknu tu a tam do mapy, a vlastně jedu jalo za mlada, od vsi ke vsi, po silnici číslo xx, podél vody až k... a tak.
Šetří to baterky...
Ale i Garmin umí mimo vizuelní i hlasovou navigaci, je potřeba si vybírat podle potřeby a toho co která umí.
A když vidíš šipku tak si na tom celkem dobře. Taky nepřečtu další údaj. Šipku vidím, když navigace routuje, tak na odbočku mě upozorní zapípání, mrknu, vidím vpravo, je mi jasné, že to bude asi za 50 m a jedu, za odbočkou mrknu a zkontroluju a jedu dál.
Já to s ní nějak neumím, používám to jen jako tachometr a k záznamu trasy, a zase mi ta kráva dělá to, že je ta, chvilku tachometr, chvilku mapa, furt se to střídá a neumím to nějak vypnout, přepnout nebo zapnout.
Pípání ať si za ty pravhy strčí někam, hezky má říc, "na kruhovém objezdu použijte třetí výjezd" a ne pípat jak kuře :-)
Když dám navigovat někam, kromě toho, že mě to táhne prdelema, vůbec mi to neukáže, kolik kiláků mě ještě zbývá do cíle, zase, nenašel jsem jak to tam nastavit.
Prostě si s tím ovládáním toho krámu nějak nerozumím, nekamarádím se s tím a nemáme se s tím strojkem asi vzájemně rádi.
Jinak můj problém by vyřešily asi bifokální brejle, ale kvůli pár vejletům na kole je pořizovat nebudu.
Na silnici bys bifokální nebo multifokální brýle mohl používat. Do terénu to nejde, protože to nejdůležitější místo u předního kola bys neviděl, poněvadž tam je to sklo na blízko. Já jsem si nechal upravit ohniskovou vzdálenost monofokálních brýlí tak, abych viděl do dálky, ale také ještě na vzdálenost natažené ruky, to jest na vzdálenost řídítek či přístrojové desky v autě. Do dálky je to jen nepatrně horší a vidím na tu navigaci či tachometr. Ale je to jen do času, respektive do dalšího zhoršení vetchozrakosti.
No, neco budu asi v brzke dobe resit, nevidim s brejlema uz ani na hodinky.
Jebhrozne fajn mit chytre hodinky, co ti zobrazi zpravy a maily na ciferniku a jen jemne zavrci, ale je jplne k prdu, kdyz to neprectes jednim mrknutim.
Na pristrojovou desku nevidim, ale to moje vozitko promita rychlost a nastaveni tempomatu na takove stinitko nad volantem, tam uz to v pohode prectu, stejne jako vidim na tu zabudovanou navigaci, co je bliz, je mazle.
Strasne me to stve a irituje protoze uz je jasne, ze brzo me nebude stacit jen sundat brejle, ale budu muset mit druhe na cteni, jako mela mama.
Takze problem navigace na riditkach za me vyresila priroda. Jdu zkusit presvedcit toho garmina aby zobrazoval velikanskou sipku a pipal, ndbo adpon ukaxoval cas a rychlost tucnejma bukvama. Ale v uspech moc neverim..
No tak koukám, že co se očí týče, jsme na tom stejně, papíroví staromilci i elekroničtí novátoři.
Kdysi jsem na všechny sporty nosila kontaktní čočky a přes ně sluneční či jiné ochranné brýle. Problém nastal se stářím a potřebou korigovat i do blízka.
Třeba u plavání to nevadí, ale u cyklosportu a turistiky jsem se pokorně vrátila k samozabarvovacím dioptrickým brýlím na dálku. Když se chci kouknout do mapy (na dispej) tak je prostě sundám a strčím za výstřih.
Až neuvidím na mapu (displey) na krátko vůbec, tak to začnu řešit nejspíš multifokály.
Smutné, dech stačí, svaly fungují, klouby slouží...jen ty voči, bestie, vynechávají:-))
Nejspravedlivější na tom je, že i ti v těch maskáčích, kanadách a s čutorou, co pějou lesům Ascalóóónu, jsou na tom stejně.
Jsme na jedné lodi, Jindro, a do té lodi nám všem časem začne zatéjkat:-))
Ani ne, Lanno, já fakt, i kdybych oslepnul, si neoblíknu maskáče a kanady, ani kdyby mě platili, a tihle "askalóňáci" kdyby byli jen chvilku za Husáka na vojně" by to taky neudělali.
Prostě, jakkoliv stářím a chorobami podobní, nejsme stejní a nikdy nebudeme. I ti současní komunisté, Filip nebo Babiš, mohou a asi mají podobné potíže, a přesto nejsme na jedné lodi.
Na svou loď si, s dovolením, vyberu posádku sám.
Ale malý, nicméně významný úspěch, podařilo se mi najít, jak zařídit, aby ten krám furt nestřídal mapu s tachometrem, bude tam jen tacháč.
Chtělo to přepnout na anglický manuál, překladatel asi uměl dobře anglicky, ale v češtině kulhal, tak se mu povedlo vytvořit český návod, leč totálně nesrozumitelný.
Ale no tak... "za Husáka" se vyhnout vojně nebylo jen tak. Většina "pravověrných trampů" na vojně byla, to mi věř.
Někoho to baví, někoho ne. Ale to, jak se lidi, co tráví svůj čas jinak, než by tebe bavilo, snažíš nacpat do nějakých škatulek, abys z toho, že tě to nebaví, vyšel takovej nějakej "lepší", je srandovní.
Většina z těch, o kterých mluvím, byla za Husáka na houbách....
Lanno, loď si nevybereš, ani pasažéry či spolucestující, ale vlastní posádku si vybrat můžeš vždycky.
"Na svou loď si, s dovolením, vyberu posádku sám."
Jestliže jsi ty kapitánem své lodi, tvoje případná posádka, tvůj kormidelník, tvůj plavčík a tvůj lodní steward, jsou zákonitě kapitány svých vlastních lodí. Tedy pokud nevidíš celou situaci čistě egocentricky:-))
:-))
Inu, nebudu ti brát ideály a nechám tě klidně dál věřit, že si posádku své životní lodi vybíráš výhradně ty sám.
Po cestách světských se každý naviguje, jak umí a vyhovuje mu to. Někdo mobilem, někdo Garminem, jiný zas klidně papírovou mapou a buzolou. Jsou i tací, co nenavigují vůbec a přitom stejně nebloudí.
A je celkem jedno, zda se po těch cestách světských pohybuješ v cyklodresu, maskáčích či v čemkoliv jiném. Všichni se rodíme nahatí:-))
Aha, problém s nastavením. chce si s tím chvíli hrát a zkoušet co to umí a jak se to chová. Je to fakt otázka jen toho správného a hlavně pro tebe potřebného nastavení.
Navigace obecně pípnou pro upozornění, ale jsou některé vyšší modely, které umí už i ten hlas, ale je to zase na úkor spotřeby energie a častého dobíjení nebo výměny baterií.
Tohle je nejlepsi Garmin na trhu, a umi prd.
Nebo lepe, umi milion veci co jsou mi k prdu, a mozna ze umi i veci, co potrebuju, ale pak zase ja umim prd a nedokazu to z toho dostat.
a manual je taky k prdu
Já jsem k prdu, ty seš k prdu, von je taky k prdu. My jsme k prdu, vy jste k prdu a voni jakbysmet:-))
To mi připomnělo Pražskej výběr. Naše děti kdysi milovaly tuhle skladbu. Předpokádám, že se tak nějak podvědomě učily časovat slovesa:-))
http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/prazsky...
Neznám.
Pár let, teda půl zivota, se živím tím softwarem. Uživatelské rozhraní, tedy ty obrazovky na displeji mě prostě nevyhovují, nemá to standard.
Ty si to možná neuvědomuješ, ale standard UI je to, co ti umožní program používat intuitivně, chová se prostě podobně, jako ostatní programy co umíš.
A to Garmin pro mě nemá, proto si nerozumíme. Možná (nevím, mám zkušenost 0), je to blíž Jablku, a widláci nebo droidi jsou nacvičení jinak.
K dobře napsanému softu manuál netřeba.
Bohužel standardy v UI i ty nepsané jsou k prdu, když si velká firma jako třeba MS postaví hlavu a vnutí uživatelům něco, co je podle nich děsně úžasné. :(
Stačí se podívat jak dřív měla každý aplikace nahoře lištu s menátkem, které obvykle začínalo nějako prací se vstupními daty a končilo nápovědou. A dneska, nějaké tři linky kdesi.
O tom jak se mnoho účetních, skladníků,... vztekalo při přechodu z DOSu na Windows nad záměnou Enter za TAB nemluvě.
To jen naokraj.
Také často u něčoho končím či se vztekám se slovy, že nejsem s autorem software myšlenkově kompatibilní.
To je furt akceptovatelné, protože všichni ostatní se přizpůsobí, napodobí, a tak vznikne ten "nepsaný" standard.
Horší je to, když se někdo rozhodne "jít vlastní cestou" a prostě ty vnucené MS standardy ignorovat.
Widle, ať chceme nebo ne, ten standard přinesly proti tomu chaosu v DOSu, a k dobru věci, problém je, že ho nedrží ale "vylepšují".
A taky jak jsou giganti, levá ruka neví co dělá pravá, takový legrácky, upgrade systému na pár dní znemožnilo používat u Microsoft Surface cover keyboard, a uděkali s tím něco teprve až jim napsali stovky uživatelů, řeklo by se, nejmodernější HW od MS, jejich nejnovější systém, co víc by měli mít odzkoušené...
U toho Edge se zjevně soustředili na tréningové funkce strojku a navigační jsou spíše jen trpěné.
Ve Francii AA/AAA rozhodně koupíš i na pumpách. Navíc jde o to, že s náhradníma tužkovkama v batohu mám pokryto několik dní bez potřeby civilizace a mobil šetřím, kdybych ho potřeboval k jeho primárnímu účelu.
No, na všech rozhodně nikoliv. Francii trošičku znám, a zrovna na tenhle problém jsem narazil...
"Primární" účel mobilu, to je docela srandovní.
Dnešní mobil je spíš kapesní počítač, kameram foťák, datové úložiště, interface pro internet, a to, že z toho můžeš telefonovat, je jen jedna z užitečných funkcí té hračky....
Na riditkach mas univerzal za ranec penez, ve kterem se musis k tisicum funkci proklikavat.
A pak pro "co kdyby" vezes v baglu dalsi tablety a mobily, aby ses v pripade problemu s tou kisnou na riditkach vubec dovolal.
Jini maji na riditkach jednoucelovou navigaci a v bezpeci baglu jednoucelovy mobil. V cem je vlastne rozdil ? ;-)
Jo, to máš recht, někdy je to fakt horor na tom founu najít ikonku a telefonem a dost mě to štve.
Ale není to tím, že je ten stroj blbej, že se musíš proklikávat, je to tím, že já jsem blbej nebo línej, si to nasázet do widgetů.
Ona jak ta navigace, tak i foun, se dá nastavit tak, že se nemusíš proklikávat. Jen se musíš víc naučit. Bagrem zvládneš víc než krumpáčem, ale krumpáč je fakt jednodušší na ovládání :-)
To, že já se sichruju a dubluju HW, je můj ryze osobní problém, pravděpodobnost, že se ti vysere jednoúčelová navigace, nebo superfoun, je úplně stejná.
Jenže když se ti rozsype mobil, tak nemáš ani navigaci ani si nezavoláš. Když ti odejde navigace a je nouze můžeš telefonovat. Pravděpodobnost, že ti odejdou naráz obě věci je hodně malá.
To je taky snad důvod proč vozíš dva founy, nebo ne? :-)
Já vozím dva founy a tablet, zavolám si ze všeho. Tablet jen z pohodlnosti, líp na něm čtu nebo prohlížm mapy.
Moje výhoda je v tom, že kromě 3 founů mám 3 navigace, foťáky, mapy taky 3x, 3x připojení na net a do banky, prostě neduplikuješ jen jednu funkci, ale všechny.
No, popravdě foun mě odešel jen jeden, kdysi dávno nevodovzdorný LG jsem utopil v lijáku.
Spíš je problém s tou výdrží baterie. Ale to tu debatujeme furt už pár let.
No jo, ty bys s nama opravdu do terenu nemohl. Je fura mist, odkud by sis nezavolal ani s jednim, nespojil se s bankou, neposlal maila... Proste bys na tom byl jako ostatni, nebo jako vsichni pred dvaceti lety :-)
Spíš nebyl, protože mám v těch krámech i off line mapy i navigaci, a družice kašlou na to, jestli tam je nebo není mobilní signál.
Míst, kde se nepřipojíš, je stále dost a i tam, kde bych to nečekal, ale vždy se během několika hodin dá dostat někam, kde to funguje. V hospodě u hradu Kost, stačí třeba si sednout na opačný roh terasy.
V domečku ve Španělsku zase chytnu signál jen v koupelně u stropu. Tak mám mobilní router, a sehnal jsem si i anténu, připojení zajištěno.
Našinec je hrozně flexibilní, a to je myslím naše národní vlastnost, možná nacvičená těmi léty kdy se "shánělo". Prostě poradit si.
No ona ta snaha volat v terénu na místě bez signálu je často způsobena nouzí. No a pak nemáš moc času na experimenty se signálem. Prostě ten zdravý sedne na kolo a upaluje do míst kde ten signál už předpokládaná. Když jsem takhle vyjel z toho údolí, tak tam byl signál i hospoda s pevnou linkou.
Přes všechna moudra co jsi napsal, se to jmenuje stále mobilní telefon. A ve Francii jsem tak 4x do roka, z toho 2x autem a 2x autem z místní půjčovny, takže na pumpy bohužel zajíždět musím...
Řekl bych, že to bude tam asi podobné jako u nás, taky je na všech pumpách nekoupíš.
To určitě. Nicméně kupoval jsem jednou AAA do vysílaček a na první dobrou. Navíc určitě násobně větší šance, než aku do mobilu, zvlášť když dnes u půlky ani nelze uživatelsky měnit a vozit powerbanku se určitě vyplatí.
No, a já mám tu megativní zkušenost, neklaplo to za celou neděli nikde.
A se slavným eTrexem jsem byl v prdeli...
Ještě jedna věc, týká se to těch benzinek vlastně taky. Od nás nebo z Německa je člověk nacvičený, že kromě benzínu tam lze koupit i něco k jídlu, pití a je tam i hajzlík.
Garantuji, že můžeš ujet 100 km na kole pres Champagne-Ardennes a Pikardii a na takovou pumpu netrefíš. Hospody, takové ty vesnické? Ani náhodou. Voda došla, hledáš jakýkoliv zdroj, nikde nikdo, jak po výbuchu neutronové bomby.
Konečně, město, restaurace a naděje, hučí to tam jak v úle. Bohužel, máme uzavřenou společnost.
Tak alespoň trochu vody, do petku.
Je mi líto.....
Pak se servírka ustrne a prozradí ti, že za rohem je krámek, ten arabskej, co má otevřeno snad furt.
Je lépe počítat s tím, že to prostě tak nefunguje, navigace ti ukazuje benzínku, čekáš spásu, a ono to tři stojany s čtečkou kreditek...
S těma samoobsluznejma benzinkama jsem si nabehnul i v Itálii. Odsud jsem fakt zvyklý, že je všude otevřeno i v neděli, takže třeba jít po cestě na záchod je kam. V Itálii jsem si pěkně naběhl a nakonec skončil ve křoví :D
Na druhou stranu, škoda, že to tu tak nefunguje taky a že není v neděli vše zavřené. Svět by se nezboril, zákazníci by nakoupili jindy a prodavači by měli aspoň den volna
Pořídil jsem dvě SIM se stejným číslem, jedna bude v chytrém telefonu, pečlivě zabezpečeném v brašně, pouze pro případ nouze a selfíčka na Mont Ventoux.
Druhá SIM bude v naprosto dementním telefonu na tužkové baterie, který nemá ani displej, ten budu používat každý den, za účelem hlasových služeb. Navigaci zajistí Dakota od Garmina, na dvě tužkovky, k tomu foťák na čtyři tužkovky, svítilny a blikačky taky na tužkovky, nabíječku a powerbanku povezu, ale doufám, že zbytečně.
Dvě SIMky se stejným číslem?!? To už dneska jde?!?
Jj, O2, T-mobile i Vodafon to umožňují, ale třeba ČEZ mobil to v nabídce nemá, asi je to individuální.
Díky, zase jsem tu dnes nebyla zbytečně :o)))
Akorát že "on-line" může být vždy jen jedna SIMka, u O2 ta, která se do sítě přihlásí jako poslední.
Tak z toho jsem poněkud srna.
Jak by také mohla být on-line simka, která není do sítě přihlášená?!?
Ráno zapneš tlf. s kartou č.1, aktivuje se karta č.1. V půl druhé, například, zapneš jiný tlf. s kartou č.2, karta č.2 je aktivována, karta č.1 automaticky deaktivována. Nelze používat dvě SIMky současně.
To jde už pár let.
Jediná nevýhoda, jedno zařízení by mělo být vždy vypnuto.
Ušetří mi to problémy s předundáváním karty z jednoho tlf. do druhého. Navíc ten blbej telefon je až tak blbej, že se mi nedokázal přihlásit do německé sítě. Takže to číslo zaregistruju skrzevá chytrej, ten vypnu, a pak je vochčiju skrzevá ten blbej, možná. Ale i v tuzemsku, na kole se mi nechce vozit chytrýho, tak ho vypnu a zapnu blbýho.
No, já jdu na trať zítra ráno.
Xperia CZ Premiér mi přišla dneska, trvalo to dost dlouho než se synchronizovala přes se starou X5kou.
Je to dal sim, tak jsem tam narval českou datovou Sim a německou Vodafone, běží jak z praku obě. Z tabletu jsem tak Sim vykoupil, povezu to vypnuty, jen do hotelu na WiFi, nebo pro případ nouze.
Navigaci si nechám na řídítkach jen jako tachometr, cestu už umím.
Dvoj sim je taky řešení, ale vzhledem k tomu vypínání mě připadá lepší mít dvě čísla s jedním uctem, nemusíme myslet na to, jestli jsem to vypnul.
Powerbanku vezu malou, nemyslím si, že bych se dostal do situace, že stává dojde, tak jen pro sichr.
Je to zihadlo ta XZ Premium, jen k tomu nemám ochraně sklo a futral, zatím, tak bude v záloze a na focení.
Tož šťastnou cestu přeju, moje drahá polovička zrovna frčí do Calelly, před chvílí, kousek za Strassburgem, hlásila 14 stupňů, to by ti mohlo vyhovět.
Už jsem v Norimberku s nohama nahoře. Pohodových 120, ale levej kotník dostal zahulit, přede mbou to zašlajfnul a já musel vyrvat nohu z kufru dost narychlo...
Jinak přeháňky, studenej protivítr.
Jdu na Hauptbahnof koupit lístek do Karlsruhe, měly by tam zítra valit 3 přímé vlaky co mě vezmou i s kolem, ale místenku pro kolo po internetu neumím zabookovat. Tím bych se moh výrazně připostrčit k Francii.
Nejsem ve formě, tak se budu šetřit,snad to klapne.
Borec bys byl, kdybys to jel na Stridě.
Na takovým kole to jel ňákej Pařík, takže to nic-moc není ...
Seděl si někdy na Stridě?
Šacuju hranici dojezdu tak 30-40 km a to ještě spíš po rovince.
Strida je dobré vozítko do města.
I když, jsou borci co to dávají na jednokolce, nebo na velkém velocipédu, možné je lecos.
Mě teď bolí úplně všechno a nezabralo ani tohle....
Měl jsi možnost, aby tě nebolelo alespoň něco podstatného. Jenže jak koukám, jsi zatvrzelý až do svého úplného sebezničení. Pozdravuj Haimorrhoides flebes
Prdelko je v cajku, zatím, jedu naostro, měl jsem problém s instalací toho nosiče.
Protože předem počítám, že si pomůžu vlakem, nebral jsem to, blbě by se s tím manipulovalo. Jinak bych to zapřáhnul, jedu fakt s minimem věcí, a to nepřináší extra pohodlí ani v hotelu, mám ale už vypráno a usušeno (gumičky na ten čudl fénu jsou fakt zázrak)
Vlak mám koupenej, zejtra kolem 12tý mě odveze až do Karlsruhe, místenka, jízdenka, místenka pro kolo - celkem 66 eur.
Přemýšlel jsem, jak se nejlíp k těm francouzským hranicím dostat, když zrušili ten noční vlak, a tohle je schůdné, přes Norimberk, Flexibus jede snad 18 hodin s přestupem v Lipsku..
Jinak Němci systematicky protahují tu silnici pro obslužná vozidka a kola, z hranic do NB je už fakt jen pár úseků, kde se jede po E14ce.
Navigaci jsem zapnul jako tachometr, a pokusně rozfajroval jas naplno, vydržela nabitá 3,5 hodiny, pak hlásila "low batery" po napojení na pwb frčela dál. Ten displej bude pěknej žrout.
Vzpomínám si, co jsme se tu načetli příspěvků o tom, abychom se nechovali v zahraničí jako Čecháčkové a vyžírky. Tehdy šlo o prostou vodu...
Rok se sešel s rokem a už tu čteme o tom, jak je dobré mít ve výbavě gumičky na čudl fénu...
Ty fak jsi a zůstaneš krávou.
Jestli si myslíš, že můj hotel prodělá na tom, že tam budeš mít hodinu puštěný fén tak jsi blbá jak půlštok.
Vrať se do kempu, šmudlo.
O prodělek vůbec nejde, pane Homolka...
Naopak. Když dáš gumičku na čudl fénu, zůstane ti spousta volného času na utrácení na hotelovém baru.
Dobře to dělá, chlapec, útratu zanechá, jen nevím, co na to jeho třikrát sichrované statické vzdělání:-))
Kdysi, ještě za bolševika, jsem bydlela v desetipatrovém paneláku a domovník, aby mu nezhasínalo světlo při pravidelném měsíčním úklidu schodiště, srčil do vypínače sirku. Nikdy ji nevyndaval. Svítilo to furt na všech deseti patrech.
Na začátku léta, někdy kolem svatého Jana, kdy jsou noci krátké, jsem se zdravě naštvala a sirku vyndala.
Od té doby jsem měla s domovníkem peklo. Číhal na mě dnem i nocí a nutil mě zouvat se už na tramvajové zastávce:-))
Tady nejde o sirku do vypinace, ani jakykoliv pokus pusobit retezci, ktery dobre krmim, skodu.
Pdoste prijedes vecer na hotel a mas na sobe ten drez, co kdyz ho nevyperes, budes druhy den smrdet jak ukrajknec.
mistnost klkmatizovana, okna zavrena, kde to do rana proboha ususis? vyperes s vezmes fenem, a abys to nemusel drzet, das tam gumicku.
vic proudu, nez si Sona ususi vlasy to nevezme.
proste jinak to nejde. samozrejme ze nejaky mudrc ti bude tvrdit, ze to da hotelova sluzba, ale to uz je fakt o level vys.
proste radeji zavazu fen gumickou, nez abych rano smrdel. k. p. (kolegine p..a) kope jak muze, ale je to tak. Bez fenu v Accor hotelu nic neususis.
Ale co koukám na počasí, nic moc, spíš jarní, modlím se, aby se oteplilo, než vyrazím.
Taky jsem zvědavý, jak to budu mít se spotřebou u navigace já, když budu mít vypnutou mapu, ještě to nemám vyzkoušený a zjistím to až na trase.
Hele, dneska jsem dal jinou trasu, z Karlsruhe přívozem a po francouzském břehu. Mnohem pohodovější než cesta po německé straně do Kehlu a pak na Strasbourg.
Pro tebe bude asi Karlsruhe moc severně, ale pral bych to na Etllingen a v Rastattu hned na francouzskou stranu. Mají tam vyasfaltovány nové cyklotrasy co ještě nemá ani google a navigace. Do Strasbourgu a pak furt podél vody.
Přivoz je prima, ale platis 2,5 eur.
V Rastattu jsou dva mosty, jeden ve meste, druhej kousek jizneji. Navigaci zapinat nemusis, budes se drzet E15. Pokud znacka na krizovatce není, jede se rovne.
Ale zabloudit moc nelze.
Taky je dobry, ze je to dost chranený remizkama nebo vesnici, tak tě nenabere protivitr tak zle jak na te nemecke plani.
Je to tak, že na dálnici jsou pumpy toho "evropského typu", s prodejnou, bufetem a tak. Tam koupíš lecos. Ale i taková mě vyšplouchla, konkrétně u města Jarny. Specielně, protože neděle, jsem ji vyhledal v naději, že baterie koupím. Všechen mobilní vercajk tam byl, baterky ne. Další pokus, městská pumpa za Bar-le-Duc, bez šance. Pak pondělí a problém vyšen v Intermarché...
Na pumpy neradím ve Francii spoléhat. Když už jsme u toho, pokud mimo dálnici, tak počítat s tím, že se čím dál častěji tankuje u automatů a s hotovostí nezaplatíš, tedy karty s sebou.
Šťastné děti, které mohou dodnes ve dvou letech "žrát písek"
:-))
V tom případě se nám zatím daří mít doma "šťastné dítě", i když písek má povolený jen když se dělají bábovky :o)))
Je ale otázka, jestli nám jednou nevyčte, že jsme mu nedopřály době odpovídající a všestranný rozvoj...
Mám eTrex 20. Ukazuje mi vzdálenost k cíli (vzdušnou čarou), ale když přepnu na silnici, tak už ne (nebo nesmysly. Ví někdo znalý, jestli to jde nastavit?
Musíš přepnout v nastavení z "zadej směr a jdi" na trasování k vybranému cíli, navigovat po cestách, tedy routovat.
Nevim jak se v eTrexu funkce přesně jmenuje, ale bude to nějak podobně jak jsem napsal, je to tak i v jiných navigacích garminu.
https://youtu.be/PCQP1M7Tuk8