Poslední dobou mě zaujalo budování cyklostezek na tělese zrušených železničních tratí. Pár jsem si jich projel, a pro mě jako milovníka kola a zárověň i železnice, mají svoje kouzlo.
Byl bych rád, kdyby jste sem psali svoje typy na tyhle stezky nejen v ČR, ale i okolních státech.
Z Nového Jičína směrem na Valmez, délka asi 9km (6271) https://mapy.cz/s/1j6fP
Malá ochutnávka:
Cyklostezka Mutěnka - z Mutěnic do Kyjova(okres Hodonín) - 13km
Uhřice - Ždánice (okres Hodonín) - 9km
Rakousko:
Raabs an der Thaya - Gopfritz
Slavonice - Waidhofen an der Thaya (obě Dolní Rakousko, Waldviertel)
Itálie:
cyklostezka na trase Alpe Adria: Tavrisio - Dogna
Přibyslav - Sázava..
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&...
V okolí je cykloztezka Dřevnovice,Nezamyslice-Morkovice cca.10,5km.Na trase jsou na stávajících základech širokých 5-6m postavena mostky nové.Tři mají menší šířku,a nemohou se na nich míjet dvě kola.Když jsem jel poprvé tak mě tento žert velmi překvapil a zabránil jsem srážce s dětmi v poslední moment.Jinak dobré.
Těsně za hranicemi:
Halbendorf/Gebirge - Löbau (14 km!)
Görlitz - Königshain
Dosti takovýhle cyklostezek bych hledal mezi Drážďany a Lipskem, dříve tam byla asi 300 km úzkokolejných drah, takže opuštěných drážních těles je tam dost. Navíc po povodních se už některé tratě neobnovily, kdo ví, jestli už tam třeba nebudují další cyklostezky.
Namátkou:
Mohorn - Dittmansdorf
Okolo Grimmy je cyklostezka podél Muldy také nejspíš bývalá trať.
Okolo Senftenbergu bude také pár km cyklostezek po zrušených tratích, tedy spíše po zrušených vlečkách bývalých hnědouhelných lomů.
Člověk to pozná jen když to má nakoukané, že si všimne, že se jedná o bývalé drážní těleso, nikde se to moc neinzeruje.
Ještě jsem si vzpomněl na cyklotrasu Oder-Neisse, ta využívá bývalou trať u Griessen (za Forstem) a potkává se s dlouhou, skoro přímou, cyklostezkou vedoucí po bývalé trati z Wriezen k Odře.
A k těm co jsou kousek od hranic Výběžku jsem zapomněl přidat úseky bývalé úzkokolejky Taubenheim-Oppach-Biersdorf-Schönbach-Dürrhennersdorf.
(zrovna o téhle trati vím, že byla po válce včetně vozidel odstěhována v rámci reparací do Sovětského svazu)
Ale to není většinou cyklostezka, vede prostě ve stopě bývalé trati nějaká místní komunikace.
Cyklostezka Varhany.
Jela jsem od Panské skály do České Lípy, náhodou správným směrem, zeshora dolů.
Cortina d´Ampezzo - Toblach
Unterlaussa - Mooshöhe - Reichraming
Unterlaussa - Reichraming, také bych doporučila tento směr, lesem 3,5 m prudšího stoupání, za odměnu 22 km sjezdu. Po cestě lze využít k nocování biwakplatz Weiswaser. Kdo rád leze po jištěných stezkách, lze nechat kolo v jednom z tunelů a po lanech nad řekou absolvovat nenáročnou, ale hezkou feratu. Zpět ke kolu po cyklostezce
Souhlasím a doporučuji jednu pěknou kousek od Prahy:
Vede z Kamenných žehrovic přes tuchlovice k Lánům. Jedná se o těleso bývalé vlečky z dolu Nosek. jediná vada na kráse, je solární elektrárna ke konci trasy, jinak moc pěkné. Vhodné i na inline brusle, ale je to trochu do kopečka.
http://www.kudyznudy.cz/Aktivity-a-akce...
a nebo poblíž tahle (-: http://jdem.cz/cvpwj3
No jo, vidíš, tu znám a ani jsem si neuvědomila, že je to na zrušené vlečce k dolu :o)))
Ale no tak, zrovna ty, která umí číst v mapě. To je přeci jasné jedním pohledem.
Tak jenom co mám projeté a vzpomenu si:
Hostašovice (nádraží) - Nový Jičín (9 km)
(viz Bobbob)
Morkovice - Nezamyslice (okres Kroměříž, Prostějov) - 12 km
Po cestě bylo dlouho opuštěné chátrající nádraží v Koválovicích - Osíčanech, stihl jsem si ho prolézt. Z čista jasna je z něj nový barák, i z čekárny je bydlení. To je dobře. Naopak v Morkovicích ho nechali až do úplného rozpadu.
Náhodou i něco ze Slovenska:
Krásno nad Kysucou - Nová Bystrica (okres Čadca) - 20 km
Na cestě od Dunaje známá cyklostezka Waldkirchen-Haidmühle po svršku bývalé železniční trati mezi Pasovem a Novým Údolím.
V těchto místech vedla v minulosti Zlatá stezka zásobující Čechy alpskou solí. V 19. století byla trasa stále důležitá zejména pro dřevařský a sklářský průmysl.
Na jednu bývalou trať koukám z práce z okna. Jako cyklostezka by určitě využití měla. Kraj už 10 let neobjednal spoje a příležitostné jízdy skončily předloni. Pro ně se nevyplatí trať udržovat (padají na ní kameny).
č.132
Však se o tom zase teď v prosinci někde psalo, že by to tam cyklostezce slušelo, když se ukázalo, že udělat z toho dálniční přivaděč neprojde.
Což mi připomíná zrušenou úzkokolejku Kohlmühle-Hohnstein, na kterou si mě přivedl, že tam tedy naopak mají sen z toho tu železnici zase udělat.
Ona by Kozina nebyla úplně marná, ale provoz by musel být jako "tramvajový" a případně nějaká návaznost busů do Tisé, Zadní Telnice a k lanovce na Komárku. Holt ta trať vede daleko od center obcí.
Zde je o Kozí dráze reportáž : https://www.youtube.com/watch?v=lzzwGHwaZsk
Zevrubný seznam některých po světě zrušených železnic přetvořených na cyklostezky:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_trails
Třeba tady u nás na jihu Walesu je to tu jedno údolí vedle druhého, a spoustou z nich dříve vedly koleje:
http://www.thevalleys.co.uk/explore/inspire-me...
http://www.thevalleys.co.uk/explore/explore-the...
Nemohu zapomenout ani na zalesněné údolí Afan valley, které tu mám hned přes kopec – ideální pro kola všeho druhu:
http://www.afanforestpark.co.uk/Default.aspx...
http://my.viewranger.com/route/details/NTM3MTU=
http://www.thevalleys.co.uk/explore/explore-the...
A když už je řeč o zrušených tratích, což potom všechny ty provrtané kopce mezi údolími, kterých tu je taky na pěkných pár kousků. Dost možná že třeba už za několik let se tu podaří otevřít přes 3km dlouhý, pro kola by to byl druhý na světě nejdelší, železniční tunel:
http://www.rhonddatunnelsociety.co.uk//
Hádal bych že tahle myšlenka vrátit život Rhondda tunelu se začala rodit někdy po odvysílání tohoto pořadu na BBC:
https://www.youtube.com/watch?v=uaYmcRf4L0Q
Na te wiki toho docela dost chybi co se tyka Francie. Zrovna u nas v Bretani je tech cyklostezek ze zrusenych trati na stovky km. Je to videt i na google maps, i kdyz tam neni zdaleka vse. A vyhoda je, ze to je v kuse, nejsou to nejake kratke segmenty. Pokud te bavi na tom jezdit, nemas to k nam daleko. Nadrazni budovy jsou zachovany, bud tam bydli lide, nebo je z toho restaurace a podobne, dokonce i ty male budky ze kterych se zvedaly rucne zavory na prejezdech stoji, a da se v nich prespat, pokud se ti nechce stavet stan. A doplnuje to cyklostezka podel kanalu Nantes-Brest.
My jsme jeli po dvou v Akvitánii. Bylo v podstatě mimo civilizaci, kolem celou dobu borovicový les. Po rovině či mírně z kopce.
Bordeaux - Lacanau Océan (https://www.routeyou.com/fr-fr/route/view...
Bazas - Mios (https://www.routeyou.com/fr-fr/route/view...
Sice tam není cyklo, ale přesto je cesta vedená po bývalém železničním tělese
https://mapy.cz/s/1jdCC
A v místech kde cesta kříží silnici č. 16 bývalo nádraží Bezno, dnes je tam nějaká technická skladovací plocha.
Pěkná cyklostezka je z Chebu do Waldsassen, která na české straně vede po bývalé železnici.
Jeden z odkazů:
http://www.vylety-zabava.cz/cyklostezky...
Přímo cyklostezka s cyklotrasou 6232 je po bývalé železniční trati
https://mapy.cz/s/1je71
Dnes je trať natažená přímo tunelem, dřív běžela oklikou kolem kopce.
Něčeho podobného se možná dočkáme i v údolí Orlice mezi Brandýsem a Ústím. Zatím je schválený dlouhý tunel už od Brandýsa až pod Ústí.
Na jednu stranu by to určitě zrychlilo dopravu, protože okolo Orlice jede v koridoru vlak nějakých 80, místo 160. Na druhou stranu má trať klikatícíse okolo řeky své kouzlo.
A cyklostezka okolo trati už stejně vede.
Železničnímu provozu by to asi prospělo, ale jinak těžko říct, jestli je to zrovna to nejlepší řešení.
Ještě by mohli přeložit trať z Brna do Blanska. Vlaky tam taky jezdí docela pomalu. A současné železniční tunely použít na novou cyklostezku. :-)
Jakože bysme na kolech jezdili pěkně v pohodě tunelama, zatímco auta by dole u Svitavy kličkovali na střídačku tou nezatopenou půlkou podjezdu? :-)
Přesně tak. :-)
Nebo by místo autem, mohli jezdit vlakem, který by jezdil konečně rychlostí, jakou by se mělo na želežničním koridoru jezdit.
Přeložením některých tratí by se ztratilo kouzlo. Jako třeba tady
http://sport.tn.nova.cz/clanek/nejuzasnejsi...
kde vede trať mezi fotbalovým hřištěm a tribunou. :)
Docela by mě zajímalo jestli tam lidi víc chodí na fotbal nebo se dívat na vlak.
Podle reakce bych řek, že vlak bude silné lákadlo :-)
Tuto trat urcite neprelozia. Je to totiz skanzen lesnej zeleznice a jazdia tade len vyletne vlaciky par kilometrov. Vlastne z lesnej uzkorozchodnej zeleznice urobili vyletnu atrakciu.
V Bosně a Hercegovině jsem jel 32 km po silnici R426 z obce Zavala (jeskyně Vjetrenica)do obce Ljubovo (u města Trebinje). Cesta vede po tělese úzkorozchodné železniční trati bývalé Dalmácké dráhy, jež od roku 1901 do roku 1976 vedla z Gabela do Zeleniky v Kotorském zálivu.
Mezi Moldavou a Holzhau v Krušných vede taky část cyklo i pěších tras přímo po bývalé trati, většinou ale těsně vedle.
V Hermsdorfu dokonce v zimě vypouští lyžaře do dvoukolejné stopy výpravčí :o)
https://ssl.panoramio.com/photo/19323137
z Ružomberku do Korytnice
http://www.ruzomberok.sk/sk/mesto/ruzomberok...
...stejně je té uzkokolejky škoda....
Už brzo bude možná k dispozici cyklostezka na zbytku náspu a zářezu D8 přes Středohoří :D
Tak koukám, že tvoje radost (švanda) z problémů na které doplatíme všichni, nezná mezí.
Když to cpeš i sem :o(
Kdyby tam udělali tunel skrz Středohoří, jak to mělo původně být, tak by se nemělo co sesouvat. A nehyzdilo by to krajinu.
Lajckým pohledem by to vypadalo hezky. Ale těžko říct, jaká by byla skutečnost. Ptal jsem se na názor naší akademičky, ale ta se k tomu nevyjadřuje. Co víš, na co by v neprozkoumaném terénu narazili ...
Ještě tu nikdo nezmínil Francii, kde je spousta železničních cyklostezek, např. tahle v Burgundsku.
Karle, když vidím tvoje fotky, docela by mě zajímalo, co všechno v těch báglech vozíte?
To musí být trochu problém při přesununech vlakem.
A do kopce se to taky proveze.
Já jsem se chtěl nejdřív radovat, že někdo toho má na kole ještě víc než já, ale pak jsem si všiml, že partnerka má jen boční brašny. :(
My jsme se po letech dopracovali od dvou plných jezevců k jednomu poloprázdnému + občas lehký pytel když potřebujeme mít jídlo na více dni.
Uznávám však, že některé věci bychom vozit nemuseli jako třeba deku (abychom si mohli někde přes den sednout/lehnout do trávy), skleničky na víno (abych si mohli večer u sklenky posedět). Ale zdá se mi, že to je tak všechno.
Mimochodem, tahle cyklostezka kdesi na hranicích mezi Saskem a Braniborskem také vypadala dost jako bývalá vlečka.
Přesně stejný myšlenkový postup jsem měla taky. Nejdřív pocit, že se teda nakonec přece jen balím relativně úsporně, když netáhnu tolik bagáže... a pak pohled na druhé kolo. :-)
Nojo, ale ty dvě boční kapsy jsou samy obrovské a ještě přetékají vrchem. Zase moc úsporně zabaleno také nemá.
Loni jsem na Labské stezce viděl lidi, co s sebou na kole vláčeli i židličky ke stanu.
Židličku mám také. Moc často ji s sebou neberu, ale někdy ano. Sezení na bobku mi už moc nejde.
Židličku? K čemu?
Vždyť lehocyklista v prenatální poloze nemá nic otlačeného, aby musel sesedat
... lepší by snad byl pevný "stojník", ne?
třeba, když je vařič na zemi :-)
Já teda už raději vařím tam kde je možnost si sednout ke stolu a pak teda dávám vařič na stůl.
Jinak se nestydím a k vaření si lehnu. Kdo vidí lehokole tak mu musí být jasné, že jsem líný takže by ho to nemuselo "vzbuzovat údiv" :-)
Jenže háček je v tom, že na lehu obvykle nejezdím na delší cestu.
Zas tak těžké to není, ten válec na vrchu jsou hlavně karimatky. Máme teď už rádi přeci jen trochu pohodlí, letos jsme zredukovali samonafukovací na nafukovací, takže zas víc místa. Ty obyčejné vozíme též dvě, do stanu na jídlo i jako závětří na vařič. Žena má brašny též vpředu ale celkově vozí asi o třetinu až polovinu míň na váhu než já. Podle toho, kolik naberem vody. Jsme prostě vždy soběstační. Do vlaku není problém, pokud je potřeba bagáž shodit, je to otázka tak deseti vteřin.
Zaujala mě ta redukce "samonafukovací na nafukovací" - já měla za to, že nafukovací jsou objemnější a těžší než samonafukovačky?!?
Co máte za typ?!?
...není to na mne, ale:
1.samonafukovačka je od 0,7-1,2kg/valec 16x28cm
2.nafukovačka ThermArestNeo 6,3cm- o,47kg/8x25cm
TrimmFolly 6cm- 0,5kg/9x28cm
Skladnost a váha při výšce 6cm je rozdíl v pohodlí, přepravě(i v ceně u NeoAir-u Trimm je porovnatelná)
To určitě ne. Nafukovačka má jen ten "obal", v samonafukovačce je ještě ta "samonafukovací" pěnovka, která i stlačená má nějaký objem a váhu. Taky jsem předloni měnila.
Je to takový malý balíček, aspoň ty od Thermarestu.Podívej se na jejich stránky, určitě si vybereš. Šetřit se nevyplatí, vydrží opravdu dost.
Díky.
Teď se mi móoooc hodilo, kdyby byla ta výstava stanů v Letňanech. Chjo...
Stav se v Decathlonu :-)
No co se týče matrací, tak velká bída..
Už 2 roky mám nafukovací buřtovku z Decathlonu. Váží 550g a stála tísícovku. Sbalená není o moc větší než Trermarestka. Odespáno nějakých 40, možná 50 nocí a jsem s ní spokojený.
Tak to mám asi stejnou, a skoro stejný počet odspaných nocí :-) nemůžu si stěžovat
Mimochodem, kterou konkrétně máš?
Nemáš strach, že ji propíchneš?
Jak se to nafukuje?
Konkretně máme tyhle:
http://karimatky.heureka.cz/therm-a-rest-neoair...
http://karimatky.heureka.cz/therm-a-rest-women...
Nafouknuté pusou jsou, jak jsem psal někde výš, za pár minut, dávají k tomu ještě takovou malou pumpičku na baterky, ale tu jsem ještě nezkoušel. Žena má tu stříbrnou, já tu - ženskou. (Je o něco kratší, ale to mi nevadí). Na propíchnutí musíš samozřejmě dávat pozor, na nějaké trní. Pokud děláme jídlo ve stanu, tak nejdřív sbalíme a pak vaříme. Ty staré pěnové též vozíme s sebou.
Jedna z bavorská.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
https://www.youtube.com/watch?v=y50k_1bXoII
Po nějaké takové zrušené trati jsme jeli v okolí Thiersheimu a Wunsiedelu
Napadla ma este jedna cyklocesta sice nie po zrusenej trati, ale po nedobudovanej. Je to Slavosovsky tunel dlhy 2,5 km. Vedie so Slavosoviec do Magnezitoviec a prechadza aj cez Korpassky tunel a Korpassky Viadukt. Tunelov na tejto planovanej trati vybudovali viac,ale len tieto dva su prejazdne na bicykli (je ale potrebné dost dobre svetlo)
To je zajímavé, tam by stálo za to jet.
To je perfektní tip! Sloužil jsem na vojně v Jelšavě. Až se jednou dostanu na Slovensko na Muráňskou planinu, chystám se jedním okem mrknout i do té Jelšavy. Tak teď tam musím určitě :-) Našel jsem nějaké stránky, proč vůbec vznikaly Gemerské spojky, je to zajímavé. A na dalších stránkách jsem našel odkazy na více opuštěných tunelů na Slovensku. Zajímalo by mě, zda se dá normálně dostat do toho tunýlku ve Vyšných Hágoch...
Ak sa chcete do tunela ist pozriet odporucam zacat od Slavosoviec. V salvosovciach je aj celkom dobre znacena odbocka k tunelu. Pred tunalom najdete prijemny altanok a do tunela sa zbehne dolu po schodoch. Zaciatok tunela sluzieva aj na hudobne produkcie, tak je prvych asi 100 metrov upravenych po celej sirke, potom je uz v strede odvodnovacia struha. Na druhom konci (pri Korpasi) tunel konci celkom slusnym potokom . Pred koncom je na betone aj dost vela blata (tak po clenky). Korpassky tunel je prechodny bez problemov, akurat na zaciatku treba preniest bicykle cez vyburany otvor (tunel bol zamurovany, aby sa don nechodilo a cyklocesta bola v nom vyznacena len nedavno).
Ano. Díky za info. Ovšem otázka je, kdy se tam dostanu, že ano. Mám to tam (Králova Hola; Smokovce) rád, ovšem letos to asi nebude. Zatím se mi poštěstilo 1987, 91, 95, 96, 2009, 2013... tak snad 2018 nebo 19 by mohlo zase vyjít... To už budou pod Tatrami i nějaké ty stromčeky. :-)
Tunel ve Slavíči by to zatím nestačil?
Je blíž, u Lipníka nad Bečvou, ale je kratší.
http://mic.hranet.cz/cs/historie-a-pamatky...
Prostuduji a uložím do paměti. Beskydy také mohu, toto je zřejmě po cestě...
rozhodně to není "okolní stát" , je to Španělsko
resp Baskicko
http://caminoignaciano.org/euskadi/1
Je to na tělese první trati v Baskicku.
Byl to vzhledem k charakteru krajiny docela
oříšek - trať měla cca 34 km, 40 mostů a 30 tunelů...
zrušili ji někdy v sedumdesátých letech.
Pro cyklostezku dali nové mosty a ... a je to krása. (ale hrozně z ruky - ovšem ten kraj tam... to je jak Malá Fatra ale tak 100x větší.. mňam)
V Polsku jsme narazili na stezku Swobnica - Lubanowo. Krásná, jenže bez varování končí uprostřed lesa a na nejbližší silnici je to pár kilometrů po strašné cestě.
https://mapy.cz/s/1kgsn
Mám tu čersvé fotky z cyklostezky Varhany. Jen se nakrátko změnila na běžkostezku.
Musím říct, že na kole je to tam trochu lepší. Běžkmo jet skoro 15 km (k Manušicím), sice ve slušné stopě, ale se stále stejným (minimálním) sklonem a pak zas totéž zpět, je neuvěřitelně monotónní a nudný. Naštěstí to vylepšilo kolečko co upravili na loukách poblíž Varhan.
Občas člověk narazí na to, že ani na kole ty cyklostezky po zrušených tratích jsou dost nudné tím jak otravně jsou v jednom sklonu. Těšil jsem se na to, až bude hotová cyklostezka přes Cunnewalde do Löbau a pak jsem to jel. 7 km stále mírně stoupá pak přijde 7 km mírného klesání.
Mimochodem, jel jsem teď o víkendu dvakrát vlakem přes Děčín, vždy bylo ve vlaku několik německých běžkařů. Zaujalo mě, jak mluví o tom, že jedou na Snéžnik, nikoliv na Schneeberg. Kam ten svět spěje.
Nojo Němci ...
Oni vůbec neznají tu historii - pamatuju jak jsme vysvětlovali Němcům z Elwangenu trasu do Děčína. Na názvy jako Eger, Brüx, Aussig reagovali naprosto nechápavě. Jedině Kárlsbád pochopili, zbytek si poznamenali pěkně česky :o)
No a na Schneebergu jsou pěkně upravený trasy a asi se dá dojet dolů z kopce i na německou stranu až k Labi a vlaku.
Před nějakým rokem vyšla nějaká kniha starých fotografií z Výběžku a to, jak bývá často zvykem, v české a německé verzi. Tak jsme tu německou použili jako dárek. A pak jsme ještě museli obdarovanému dopisovat, jak se které město řekne česky. V té německé mutaci totiž byla ta města jen německy a on vůbec netušil kde to má hledat na mapě.
Ještě tak Schönlinde či Warnsdorf, to člověk při pohledu na mapu vymyslí, ale Nixdorf či Hilgersdorf, to samozřejmě nikoliv.
Internacionalismus jako vyšší level integrace.
Bohužel byly některé osvědčené postupy/přístupy odmítnuty jako komunistické (k naší škodě)
???
Banvallsleden (Švédsko): Halmstad – Ljungby
– Karlshamn
http://www.banvallsleden.se/
To je vlastně ta, co vede podél jezera Åsnen (obrázky jsem dával výš). Nám připadlo, že u toho jezera končí. Po stejně pojmenované železniční cyklostezce jsme jeli i podél jezera Ivösjön severně od Bromölla.
http://plzen.idnes.cz/opustena-zeleznicni-trat...
Vím, že tato debata už není tak aktuální.
Ale já doporučuji cyklostezku po zrušené železnici s názvem Parenzana. Vede z Itálie, přes Slovinsko do Chorvatska a stojí za to. http://www.parenzana.net/en/interactive-map
Aktuální je stále, zvlášť teď v létě.
Určitě zajímavá cyklostezka.
Tak takováhle "drážní" stezka by mě asi nenudila (jako ty Varhany). Ale milovníci strojového dupání po černým smradlavým asfaltíčku by to nepřežili - to v našich končinách nemá šanci:
http://www.parenzana.net/public/uploads/photos...
Hnus. Alespoň ten jemný štěrk tam teda mohli nasypat. Na tomhle se jezdit nedá. Jen bych si tam ničil prdel a kolo. Není nad naši cyklostezku Hostašovice - Nový Jičín. Dle mne v našem okolí nejužitečnější stavba od hadráku.
Nebejt tam ty zábrany, tak pro dopravu dobrý, do práce, do hospody, nebo třeba pro cestu k Baltu s 50kg zátěže.
http://kolo.cz/kategorie/kolo-foto-uzivatelske...
Pro turistiku a kochačku si neumim představit nic odpornějšího - to víš, co soudruh, to názor :o)))
Jak na tý Parenzaně vůbec můžou jezdit bez dělící čáry, cyklopiktogramů, zábran a lesů dopravních značek? Co na to EU, vždyť je to vyloženě nebezpečná neregulovaná anarchie!!! Chudák eurocyklista pak neví že přijde zatáčka, neví při které straně má jet, neví že následuje klesání, nebo nedej bože stoupání :o)
Těch zábran tam bývalo mnohem víc. Na všech křižováních s polní cestou byly dva sloupky, prý aby tam nemohla vjíždět auta. Veřejnost si doslova vyřvala, že zábrany musí pryč, protože jsou nebezpečné a tak tam teď zůstaly jen ty dvě chránící cyklisty od nepozornosti při vjezdu na hlavní silnici z Mořkova do Hodslavic.
Proti těm zábranám nic nemám. Křižující silnice je frekventovaná, má se tam jezdit padesátkou, ale nejen motorkáři tam s oblibou jezdívají víc než stovkou. Vynutit dodržování dopravních předpisů prakticky nelze, to by tam museli nonstop stávat policajti. Takže ty zmíněné zábrany jsou víceméně nutností.
Lze projíždět bez sesednutí z kola a zábrany všechny donutí zkontrolovat situaci na hlavní silnici.
Mám na počítači ještě uloženy fotky původních zábran, tak to teda byla fakt pakárna, ale původní zábrany už tam nejsou, nakonec zvítězilo veřejné mínění a zdravý rozum, ale dalo to fakt hodně práce zdravý rozum prosadit.
Jo zábrany, to je asi taky dobrý kšeft pro dodavatele a tvůrce stezek. Na cyklo 2 Labská na úseku Kuks - Předměřice n.L. na 24 km bylo při zřízení stezky nejméně 16, možná 18 zábran proti autům a ke zpomalení cyklistů. Dnes asi po třech letech tam jsou tuším jen 4, ale i ty jsou už nefunkční a trvale otevřené.
Celkem snadno se dalo odhadnout, že to takhle dopadne a nemyslím, že někdo tam dá zábrany znovu. Taky to byl nesmysl a vyhozené peníze.
Na Varhanech ty úplně zbytečný značky stále zůstávaj. Přeznačkování je taková naše úchylka ...
http://www.nakole.cz/diskuse/16589-ceska-vlada...
zavřít
Dopravní značení na českých cyklostezkách, to je snad dohozený kšeft firmě, co značky vyrábí - jiné vysvětlení nemám.
Máme sježdený celkm slušný kus Evropy (10 států), ale ČR je v tomto skutečně unikát :-(
Cyklostezka, která je součástá Alpe Adria, převáně asfalt,občas jemná šotolina. Množství (desítky) tunelů a mostů, několik bývalých stanic nyní funguje jako občerstvení + info, na jedné i cykloservis.
Bonus - parádní výhledy na hory, průzračná voda v řekách (a tedy skvělé koupání) ... za mně "1"
Cyklostezka vedené po bývalé železnici, převážně šotolina, místy i hrubší, ale jeli jsme nalehko, takže v pohodě. Tunely, mosty (jeden nad hodně hlubokou soutěskou), při koukání po okolí lze často objevit památku na 1.sv.válku - střílny ve skalách
Bonus - výhledy na Dolomity, prostě nádhera
Před pár dny jsme jeli cyklostezkou ze Slavonic na jih do Rakouska. Je dlouhá 30 km.
Pěkná. Jel jsem ji loni pár týdnů po otevření druhé části do Waidhofenu.
15km na východ máš druhou - z Rabbsu an der Thaya do Gopritzu.
O dovolené jsme v Polsku v oblasti severozápadně od Mazur projížděli "železniční" cyklostezku Orneta - Lidzbark Varmiňski. Celková délka 29km, 1 km asfalt, zbytek šotolina. Trať zrušena už po válce, cyklostezka od roku 2011. Cestou dvě pěkná odpočívadla i s WC (toitoika).
Z Lidzbarku vede značená trasa Green Velo do Stozku Klaštorného, částečně také po bývalé železnici.
I samotný Lindzbark stojí za návštěvu - pěkný zámek a nádherně upravený park okolo řeky.
Ligurská riviera, často, nikoliv stále po zrušené trati