Má smysl uvažovat o nízkonákladové letecké přepravě (samozřejmě s kolem) za teplem, v prosinci? Cílem by měla být destinace cyklisticky použitelná, jinak je mi jedno, kam to bude. Šlo by o cestu na těžko (pod stan), ale s minimem věcí.
Podělte se o svoje zkušenosti.
Nemají nízkonákladovky povolené jen malé zavazadlo na palubu?!?
Tam se s kolem nevejdeš, takže za další náklad asi dost zaplatíš. Osobně bych nízkonákladovku s kolem škrtla.
Ale zjisti si to, třeba se podmínky pozměnily.
Nevím, jak prosinec a jižní státy, ale po záříjovém návratu ze Skotska jsem zkoumala možnosti, jak se tam dostat s kolem... a jasně, za zavazadla člověk zaplatí víc než za sebe, ale pořád to tím letadlem vycházelo nejlevněji.
Nevyjde do Skotska levněji loď z Holandska?
Třeba na Sicilii se mi s kolem jeví nejlevnější bus do Janova a pak přes noc lodí do Palerma.
Do Finska bych asi taky jel busem do Stockholmu a pak lodí.
Do severní Anglie jezdím jen lodí, do Roterdamu a pak noční ferry do Hullu.
Na lodi je nejdražší to ubytování, a to už záleží na každém jednom soudruhovi, zvládne-li sklápěcí sedačku, nebo potřebuje club cabin s ledničkou.
No, kdybych bydlela v Holandsku, tak možná. Dostat se od nás do Holanska na loď už je dražší než letět do Skotska
Nevím, SA tam snad jezdí, a když koupíš včas, vejdeš se do zajímavé ceny.
Jen ty nohy, zadek, záda...
Nevím, jestli za 1140 + 150 doletíš do Skotska, ale z Brna do Roterdamu za tu cenu dojedeš.
Ve 20 vyjedeš z Brna, druhý den ve 14 jsi v Roterdamu. Peklo je těch 14 hodin Praha-Roterdam, to fakt jo.
Ale pokud jde o cenu.....
Nikomu nevnucuji, ale říkám, že levnější řešení existuje
Téch 150 je za kolo....
Kolik je v tom eroplánu?
No, mně to Brno-Rotterdam vyhazuje za 1900. Ano, kolo k tomu jen za stopadesát. Kolik bude pak ta loď?
Letadlo Praha-Edinburg (vím, ještě se musím dostat do Prahy, tím to trochu naskočí) s EasyJetem by mi vyšlo do tří tisíc za sebe, 2100 za kolo, 2000 za druhé zavazadlo se stanem a ostatní výbavou. Celkem asi 6-7 tisíc. - ovšem ZPÁTEČNÍ! (A mám mailem ověřeno to, že takhle můžu vzít i lehokolo, což bych si s busem nebyla jistá.) Plus dva ušetřené dny.
Mě SA hodilo tohle, nechal jsem tam default date, ferry jede do Newcastle a nejlevnější (zase s default date), kabina inside, 81 GBP
Tedy, přes palec, do Newcastle se dostanu za cca 5000 Kč.
Strašně záleží na datu a jak dlouho dopředu objednám, budu-li brát stejnou féru zpátky, a tak. Kalkulace teď v zimě může být klidně na půlce ceny v létě.
Když jsem objednával loď z Barcelony do Janova (4 měsíce předem) našel jsem cenu na stejné lodi se stejnou kabinou za 160 Eur a koupil tu za 100 dolarů. Fakt to chce hledat.
Ale pohodlné to do Roterdamu fakt nebude. 14 hpdin v buse je i pro trpajzlíka s krátkejma nožičkama jako mám já utrpení.
Lehokolo asi do busu nedáš.
Konec spekulací.
U EUROLINES dáš, potvrdili mi to, i když jsem nakonec jel na zábradlí.
Do SA asi ne, ale vím ord, jak se takový lehokolo dá složit.
Jedna cesta Brno/Londýn (bus) + Londýn/Edinburgh (vlak) může, když se to koupí s předstihem, vyjít i na méně než 2500Kč:
Eurolines Brno/Londýn 1105Kč, kolo 250Kč
Vlak Londýn/Edinburgh už od £20 (např. 31.1.2016), spíš ale počítej £30, kolo zdarma.
http://tickets.gwr.com/gw/en/JourneyPlanning...
Pokud ale pojedeš sama, zkusil bych se přizpůsobit termínu některé z našich cyklocestovek které tam v létě vyrážejí a domluvil se s nimi na odvozu, alespoň na cestu tam. Jedno volné místo se většinou vždycky najde. Nejjednodušší a pravděpodobně i nejlevnější řešení.
Jenže když ten autobus a vlak sečtu, jsem zas na skoro stejných penězích, jako to letadlo. A přiznám se, že takhle dlouhou dobu strávit v autobuse bych nedokázala, to by byl celý efekt dovolené jako odpočinku "v tahu"...
Ale neřeším to nijak akutně, příští rok stejně stavím a pak se uvidí... zatím mě potěšilo, že ty možnosti jsou a cenově nejsou až tak příšerné (i když je pravda, že na dosavadních dovolených jsem se s celými náklady vešla do částky, kterou by mi tady sežrala jen cesta).
Mě to furt nějak nevychází, nebo neumím nakupovat letenky, nebo, nepočítáš další výdaje.
Protože nebydlím na Ruzyni, nebo ve Vídni, musím počítat i cestu na letiště, mám to blízko, 55 km. Hromadnou dopravou je to cesta na půl dne, a nevím jestli s kolem vůbec možné.
Tedy někdo mě musí na letiště odvést, a zaze z něj dopravit domu. I když rodina, furt další náklady.
Stejně tak v cíli, letiště je někde v trapu, bus zajíždí do centra. Nebo vláček.
Sedět v buse víc než 10 hodin je trochu trápení, teď špekuluji nad busem do Norimberka a dál už vláčky. Ale přesedání se složeným Pepíkem je o dost jednodušší než s velkým kolem.
Taky mě u letadla trochu děsí ten návrat.
Dovedu si představit, že zabalím skvěle kolo, odvezou mě na letiště a fičím. V cíli rozbalím, složím a po ose.
Ale jak zpátky?
Kde na tom letišti seženu krabice nebo něco na zabalení? Jsem ověěen jak vánoční stromek. Nebo to zabalím někde ve městě a dojedu taxíkem (nakladnim)? Jsem sám, když skládám, rozkládám, musím mít pořád všechna zavazadla pod kontrolou, nádraží, letiště, to jsou místa, kde se fest krade. Skládám kolo, otočím se, a někdo mi ukradne brašny.
To všechno mě odrazuje, nebo spíš, to všechno bych chtěl mít vyřešeno, než si řeknu, OK, dojedu třeba do Valencie, a zpátky odletím.
Jednoduché to není, to neříkám, nicméně:
Balit na cestu zpátky budu muset jak do autobusu, tak do letadla, tam je to jedno.
To, že je letiště "někde v trapu" je u tohoto typu dovolené spíš výhoda, odpadá mi vymotávání se z centra. Čas na cestu do Prahy je pořád jen zlomek času strávený na cestě, pokud bych to jela od začátku busem.
Jo, ty dvakrát dvě stovky na cestu do a z Prahy musím pochopitelně připočíst.
Záleží na cíli... sousední státy jsou nejrychlejší i cenově přijatelné vlakem, kdybych chtěla do Londýna, vyšel by nejlíp ten bus. U Skotska a dál už cokoli jiného než letadlo je nejen strašně nepohodlné a časově náročné, ale paradoxně i dražší.
(PS - počítám ovšem cestu ve dvou, tj. některé věci jako balení na letiští jsou jednodušší, oproti tomu cesta autobusem pro dvě lehokola je zas absolutně vyloučená.)
Ve dvou je to jasně jednodušší, jeden hlídá, druhý může něco zařídit, koupit lístky, shánět krabice, to všechno je pro samotného trochu komplikované. Kolo k něčemu zamknout, všechny zavazadla na sebe navěsit, a pak můžeš někam jít.
Jinak s tím busem z Brna zase bacha, včas objednat autobus a kola, do SA berou maximálně 3. Jestli by pro tebe nebylo blíž letiště ve Vídni...
Pak další, i když nikoliv nepodstatná věc, z Florence se dostat na letiště, čili metro s přestupem a pak autobus, to tu zabere tak půlku času co potřebuješ z Brna do Prahy.
Já měl při návratu (autobusem) strach, že se mi v Janově nepodaří sehnat bublinkatou fólii, jen nějaký papundekl, a nedovedl jsem si představit, jak bych pak zabalené kolo, s veškerou tou bagáží, vláčel pár kilometrů na autobusák. Zabalit na autobusáku?
No ale, pak zase musím táhnut kromě věcí i ten papundekl, nedovedl jsem si představit, že bych to všecjno pobral. Proto jsem si z domova vezl bublinatou fólii a lepící pásky na zabalení na cestu nazpátek a balil až na autobusáku.
Když jseš sám, nemůžeš jít na dvakrát.
To ani do schodů. Nejdřív vynést kolo, pak se vrátit pro brašny nebo tak. Tyhle všechny věci mě cestou potkaly a dost potrápily.
Proto jsem se rozhodl pro tu skládačku co složím a hodím přes rameno, a pytel na brašny na záda.
Dohromady to dá asi 30 kilo, ale dá se s tím pochodovat a přemísťovat se najednou.
Lehokolo do busu nedám, dvě už vůbec ne, takže neřeším ani bus Praha-Brno.
Celkem slušně mi vychází vlak. S jedním přestupem je to z Brna na nádraží Praha Ruzyně za tři a čtvrt hodiny a odtud už jen pět kilometrů na kole...
Ne, tahle dovolená by logisticky samozřejmě vůbec jednoduchá nebyla, ale tohle je ještě pořád "nejmíň složité" řešení.
Joo to klapne, bublinatou folii s sebou, a zabalit na letišti. Potáhneš jí taky s sebou celou cestu nebo se spolehneš na to, že někde nějakou vhodnou seženeš?
Ona je lehounká (já si tedy vezl jinou na cestu nazpátek, tu na cestu tam jsem po rozbalení narval do koše). Jen to zabere půl brašny. Ale zase mě napadá, že při stanování bublinky můžou funkovat jako karimatka....
Tohle je fakt ještě daleko. Mám to proklepnuto, že to půjde, i když detailů k dotažení je tam hafo...
A po pravdě řečeno, mám pocit, že to Skotsko bude asi lepší pro pěší turistiku. Neprolezu z něj tak velkou část jako kolmo, ale zas se dostanu tam, kam s kolem ne a doprava pak bude úplně za pusu.
Ale to už je mimo téma...
Hele, oni to mají u každé destinace jinak nebo zlevnili?
Nevím, ale já naposled platila za nadměrné zavazadlo mimo ČR u SA 250 Kč.
Zase máš recht, kecám. Kolo stojí 250, hlavně, že jsem s tím včera jel.
To víš, zbohatlickej synek, 150 nebo 250, pokud nejde o eura, mimo rozlišovací schopnost :-)
Ale obecně, ty autobusy jsou fakt levné, proti ostatním druhům přepravy. A nakonec, když člověk zváží ty časy, mezičasy, čekání, i rychlé.
Jen dost bolestivé, v mém věku.
Zase máš recht, kecám. Kolo stojí 250, hlavně, že jsem s tím včera jel.
To víš, zbohatlickej synek, 150 nebo 250, pokud nejde o eura, mimo rozlišovací schopnost :-)
Ale obecně, ty autobusy jsou fakt levné, proti ostatním druhům přepravy. A nakonec, když člověk zváží ty časy, mezičasy, čekání, i rychlé.
Jen dost bolestivé, v mém věku.
Já to spíš myslela tak, jestli díky tomu doplatku za kolo nevyjde líp standardní let oproti tomu nízkonákladovému.
Myslím, že ani tam ti kolo nevezmou v "základu". To druhé zavazadlo asi jo.
Nerozumíme si.
Ano, vím že se tam také za kolo zaplatí.
Ale u nízkonákladovek vyšel doplatek za nadměrnou bagáž dráž než u standardních letů.
Píšu VYŠEL - jak je to nyní, to netuší.
Pokud to ale tak stále je, pak je otázka, zda by standardní let s kolem nevyšel cenově líp než ten nízkonáklad s kolem.
Už jsem to napsala srozumitelně?!?
No, napsala - já jsem zase snad taky srozumitelně napsala ty konkrétní částky. Do toho Edinburgu by bylo jedno zavazadlo za dva tisíce pro oba směry, kolo za dvatisícesto rovněž zpáteční.
Jaký je na podobném letu rozdíl mezi cenou nízkonákladové a "normální" letenky?
Půjčit si kolo přímo v destinaci vyjde levněji než kolo tahat letadlem.
Teoreticky jo, pokud by člověk bydlel v hotelu a vyjížděl se trochu pokochat po okolí. Kolo vhodné pro jízdu natěžko na půjčení třeba na dva týdny by se asi jednak hůř shánělo a už bych si s tou cenovou výhodností nebyla tak moc jistá.
Ahoj.
V praxi jsem vyzkoušel dovolenou v lednu.
Tenerife a Portugalsko i s kolem.
Sicílii jen s batůžkem.
Jako přijatelná volba pro stan a kolo mi připadají jen Kanárské ostrovy (to je ta Tenerife).
A to pouze s kempováním u hladiny moře a na závětrné straně ostrova.
A o jaké stanování na Kanárských ostrovech jde? V kempech, nebo mimo?
Stanoval jsem mimo kempy a pláže. Dál od silnice. Kdybych tam jel podruhé, sehnal bych si levné ubytování na severu protože:
- je tam víc kytek a stromů
- nevadily by mi chladnější noci s deštěm
- chodil bych spát umytý
- nemusel bych řešit kam s vakem na kolo
- nemusel bych jet „na těžko” v horském terénu, což je celá Tenerife.
jak jednou člověk zpohodlní....
K levnému ubytování.
Levně získat něco na místě je prakticky nemožné, když to spěchá, bývá to drahé. Nejlevnější jsou pensiony a hotely objednané dlouho dopředu, a také zaplacené, nez možnosti vrácení peněz.
To je pro cyklistu-tuláka, který nerad plánuje, problém.
V případě, že nevím kam dojedu, a hledám nejlevnější hotel nebo pension použiji vyhledávač booking.com. Hodinu, dvě, před cílem, hledám ubytování, seřadit podle ceny, objednat, a dojet najisto.
Ale i tak to bude dražší, než když si ubytování zajistím dlouho dopředu, v klidu doma u počítače.
(nějakou slevu, proti systému booking, lze získat tak, že na booking najdeš, ale do hotelu si zavoláš a zarezevuješ bez vyuzití bookingu, ale je otázkou, stojí li to za to...
Loni jsem byl v prosinci s kolem v Thajsku konkrétně na Phuketu.Přes den je tam teplo já měl 32-35 a přes noc to nekleslo pod 26.Spal sem ve stanu. Když poletíš s Emirates kolo berou a nic sem navíc neplatil. Mají limit na odbavené zavazadlo 30kg.
Cau cyklisti, prosim o radu a tipy. V cervnu mam jet v planu na MS sveta ve fotbale do Francie a potom pokracovat pres Belgii na sever do Holandska (Amsterdam) cca +/- 1000 km. Jak je to s letem s kolem, na kolik by to zhruba vyslo z Amsterodamu do Prahy? Nikdy jsem neletel s kolem (Kolo 14 kg, bagaz cca 25 kg) Slysel jsem, ze nejlepe by bylo letet s EasyJetem. Za vsechny rady a tipy predem diky..