I Francouzi to dali do kupi, ale kdy se dočkáme my v Čechách?
http://1url.cz/cnyr
A co ti, co ze zdravotních důvodů dojíždět na kole nemohou?!?
To je dost diskriminační.
To by mohli vyřešit e-kolem.
Sorry, ale nešlo.
Jednak kde vzít na nákup a pak třeba máme v práci paní s roztroušenou sklerózou nebo vozíčkáře.
To bude chtít dotaci, neb podat vládě návrh .... Každopádně tohle není záležitost v ČR
Invalidé mají slevu na dani už dnes, plus invalidní důchod.
Ty ses asi zbláznil :-) Který stát by chtěl podporovat něco, z čeho nemá vývar na spotřební dani z paliv, nějakou tu ekologickou z aut/motorek jako takových, plus třeba ještě silniční + DPH k tomu...
A naopak by za to měl takovým nezodpovědným individuím, ze kterých není ani cent do jeho rozpočtu, navíc platit, jo? :-)))
Přeci zdraví člověk je více v práci a tímto i více odvádí na daních. Tudíž se touto mojí matematikou musí státu vrátit vynaložené "investice".
Anebo naopak nemocný, protože na tom kole v zimě nastydne nebo se zrakví...
Jelikož jezdím celoročně čtvrtým rokem, tak od té doby co beru multivitamíny nemám se zdravím problém. Tedy, no, v září mne zmohla rýmička.
Není každý železný muž/žena...
Ještě bych k tomu zdraví přihodil psychickou odolnost, protože někteří řidiči se podle mne předhánějí v debilitě. Ono není nic příjemného když na vás začne auto bezdůvodně najíždět, vytlačovat ze silnice, troubit u hlavy, v noci svítit dálkovýma při míjení (cca 30m vpřed zapne dálkový), vybržďovat, no je toho dost. Jen podotknu že jsem dobře osvětlen a mám na sobě vždy reflexní vestu.
Ale to už jsem dost odbočil od tématu
Uh, kde jezdíš? Já zažil v Praze jenom občas troubení (nejspíš ve smyslu „myslím si, že na této silnici nemáš co dělat, když ti kus vedle vede cyklostezka“)
Dojíždím cca 21km do Prahy na metro, jinak to mám i přez Prahu do práce cca 35km.
takový cyklista který byl protrouben, osvícen, vytlačen a vybržděn by měl mít nárok na příplatky nebo vylepšení daňového bonusu.
Ovšem lze čekat, že pokud stát dá daňové úlevy, tak nám do toho bude taky kafrat .
Představuji si takového Medvěda, jak chce slevu na daních a zároveň musí jezdit v přilbě, protože stát, ve své nekonečné moudrosti to zajisté nařídí jako podmínku,,,
....přeci nemocní dávají státu víc- aby neztratili práci, snaží se nemoc "léčit" po svém a chodit do práce, roztrušovat bacily a tím si víc lidí kupuje (nebo doplácí za)léky,,,;-
Zase by ušetřil 43 giga na Blance a 25 giga na metru jenom v Praze.
K návrhu: Francouzi a Belgičané nepodvádějí, nebo jak se zjišťuje, kolik toho na kole najeli?
A 0.25€/km je dost. Asi by se dalo zase uvažovat o té práci, co mi nabízeli 20 km daleko, a jezdit tam 40 mi přišlo moc :-)
To si myslím že ne.
Pokud bys nahradil auta cyklisty, měl bys tu opět kalamitu, jen v jiném podání.
občas když stojím na křižovatce na červenou tak počítám auta ve kterých sedí kromě řidiče i další cestující. Nepočítám trolejbus, tramvaj, autobus a vlak. jen osobní auta. Vychází to v tom časovém úseku kdy jezdím do práce 5:50 a kdy jezdím z práce 14:10 na každé padesáté auto. Takže čistě teoreticky. Kdyby všici sedli na kolo, tak je na silnici 51 jízdních kol a ne 50 aut.
No jo, ale maglajz by byl 100x větší, protože cyklisté nejsou ukáznění.
51 Cyklistů to je 51 názorů na silniční pravidla :)
a kdo bude chodit pěšky nezaplatí nic
Neb bude motivován, aby raději jezdil na kole :)
Proč bych na ten 1 km do práce, který v pohodě zvládám pěšky, měla vytahovat kolo?
8-))
Není to tak dávno co jsem si přečetl, že na kolech jezdí po městě akorát vyšší střední třída a to převážně bílý muži :)
To by bylo řevu, kdyby ještě dostali slevu na daních :D
http://www.theguardian.com/uk-news/davehillblog...
Jinak se hlásím, jako zasloužilý dopravní cyklista a pravidelný účastník doprácenakole ( všechny ročníky) okamžitě zakládám výbor pro cyklistiku a rád potvrdím každému UZNALÉMU cyklistovi, že má nárok na slevu na daních.
Kéžby to bylo tak jednoduchý
To bude mít dvě fáze, pět milionů aplikujících aktivních cyklistů kteří den co den pravidelně jezdí do práce.
Pak příjde fáze druhá byrokratická kdy se na agendu najmou tisíce úředníků ( ti taky budou všichni jezdit do práce na kole) a pak následně trestně právní, kdy stát půjde po " cyklodaňových defraudantech jako Ištván po kabelkách" a tisíce " cyklistů " dostanou trestní předvolání pro daňový podvod. Žijeme totiž ve státu, kde platí tato přímá úměra :
čím je škoda menší, tím je úsilí státu pachatele potrestat větší
Tohle zavést u nás a byť i jen v polovičním odpočtu, to by se svět nestačil divit kolik je u nás cyklistů a odkud všude a z jaké dálky se dá dojíždět.
Profi cyklisti by bledli závistí nad počty kilometrů co by mnozí najezdili.
Bych asi začal jezdit do práce i já... :-p
Přesto, že mi už běží odpočítávání, tak kvůli tomu daňovýmu odpočtu si začnu hledat práci. I když já prachy navíc vůbec nepotřebuju.
No a já bych zase musel vyřešit "drobný technický detail" - jak jezdit do práce na kole, když pracuji z domu... :)
A to je takový problém najít si pracoviště na druhém konci města? :-)
A tak ono čistě "technicky" vlastně další pracoviště mám - na druhém konci republiky... :) Ale dojíždění 225 km fakt nedávám...
A to je puobuém, Uuďo? Pořiď si další byt.
Typická ukázka tzv. "sociálního inženýrství'.
Daň má být co nejjednodušeji konstruovaná a nemá být nástrojem jakékoliv motivace ať pozitivní nebo negativní.
Zaroveň taková sleva na dani je silně diskriminační a obávám se, že u soudu ve Strasbourgu by narazila.
Zvýhodňuje zdravé a mladší před staršími, onbalidními nebo nemocnými, zvýhodňuje lidi z měst a naopak, znevýhodňuje ty, kteří žádnou dopravní zátěž v spuvislosti s dopravou nevytváří, protože pracují z domova.
Prostě ptákovina.
Dopravou do zaměstnání...
Typická ukázka myšlení dnešních liberálů. Mají jen jeden problém a to nízkou volební podporu.
Protože existuje něco jako normální (Gaussovo) rozložení inteligence v populaci.
To ovšem neznamená, že bychom měli rezignovat a nechat se ovládat "voxem populi".
Přinejměnším bychom měli brblat, proti těmhle bejkárnám.
Ty mluvíš jak kandidáti před volbama. Vox populi vynes do sedla Klému, Šášu, Václavy a nakonec i Mlhoše.
Zaplatil jsi poplatek za užití jména Václav?
Tohle se dá vykládat různě :)
Nedá, je to jednoznačné, ale nesmí se to říkat.
Blbců je víc.
A všichni mají volební právo.
Proto jsme všichni na řecké cestě a celkem s tím nemůžeme nic dělat.
Což o to, v diskriminaci bych problém neviděla... sleva na dani pro invalidy zas "diskriminuje" zdravé... a tak je to nakonec s každou úlevou, že je jen pro někoho.
Ale coby člověka "z oboru" by mě zajímalo, jak to administrativně řeší. Vychází z předpokladu, že člověk je tvor poctivý a nenárokoval by si něco neoprávněně, to znamená, že stačí nahlásit "jezdím na kole tolik a tolik km" a sleva se automaticky přizná? Nebo nutno prokazovat? A to by mě zajímalo jak...
Pochopitelně že je to diskriminace.
Nemusí jít jen o úplnou invaliditu, je spousta důvodů, proč lidé třeba nemohou jezdit na kole a nemají žádné extra daňové úlevy.
Dávat někomu daňové úlevy na to že to má do práce dál? Proboha, co je tohle za nesmyl.
Další stránka věci je ta co zmiňuješ, další formuláře k vyplnění, další byrokracie a další nutné kontroly, jestli náhodou někdo nefixluje.
Zase zbytečné zatížení administrativy, další úředníci, kteří nevytváří žádné hodnoty.
Sociální inženýrství ve své krystalické podobě.
Naopak, dává to výborný smysl - motivuje to lidi, kteří nemohou sehnat zaměstnání v místě bydliště k hledání místa i ve vzdálenějším okolí.
Myslíš, že i kdyby hodně, tak 12 tisíc odečtených ze základu daně bude motivovat někoho aby si hledal práci třeba v sousední vesnici aby tam mohl dojíždět na kole?
Tohle ani tak ne, ale objevovaly se návrhy, aby bylo monžo odečítat náklady na dojíždění do práce (nějakou dobu jsme dokonce "dopravné" v zákoně o daních z příjmů měli).
Což trochu logiku má; každý podnikatel si náklady na pracovní cestu odečíst může; při troše šikovnosti se dá pracovní cesta udělat i ze zahraniční dovolené celé rodiny a zaměsntanec je tu opravdu dost znevýhodněn. (Ovšem za dojíždění na kole by toho v této variantě k odečtení asi moc nebylo, takže z hlediska nějakých těch bohulibých ekologicko-společenských cílů by to efekt nemělo.)
Ale dopravné už je úplně něco jiného. Vím, že se o jeho zavedení opět docela vážně uvažuje a nějaké návrhy jsou. Zatím to neprošlo do vládního rozhodnutí, ale myslím, že časem to bude.
Asi by nebylo od věci aby cena dopravy do práce byla všem nějakým způsobem alespoň částečně hrazena. To by hodně pomohlo ochotě dojíždět za prací trochu dál než jen do sousední vesnice a těm obcím by to hodně prospělo.
Tohle mají financové prokouknutý, po tom jdou fest, dovolené jako služební cesty, navíc s celou rodinou, zkoušeli to někteří, a vím žecto neprošlo. I jazykový kurz v cizině neprojde.
Někteří kolegové si do nákladů dávají třeba i ta drahá kola, zatím nemám informace, jestli jim to prošlo. Ale těžce pochybuji, to by to koupene kolo musel používat výhradně k pracovním cestám.
Finanční úředník uvidí mou vrcholovou fotku z dovolené, a mám po žížalkách, do toho nejdu.
Jinak, ten postoj "že je podnikatel zvýhodněn" mě trochu smrdí uhlířskou vírou.
Aby mohl odečítat, musí především vydělat a bez zaměstnaneckých výhod "jistot a prosperity". A když kvůli tomu vláčí na kole mobilní kancelář (tu z daní odečte) posmívají se mu, že je magor, co se nedokáže odpojit....
K tomu prvnímu - proto jsem psala "při troše šikovnosti".
K tomu poslednímu polemizuješ s něčím, co jsem neřekla. Ten zaměstnanec si přece taky musí na dojíždění do práce vydělat, nejen podnikatel. Akorát že z toho navíc zaplatí daně a fér mi to nepřijde.
Na druhou stranu očima mzdové účetní by mě to, že by se každému zaměstnanci měly počítat daně extra, podle toho, jak čím dojíždí do práce, vstávají vlasy děsem na hlavě...
Na "tu šikovnost" mají berňaci už čuch.
Tohle u nás už léta neprochází.
Celý ten náš systém je trochu k prdu, právě jsem fakturoval cestovní náklady do té Skandinavie anglické firmě.
Nevím jak to dokáží odečítat, ale prostě všechny účtenky, za palivo, trajekty, hotely, lístky z restaurace i kafe na pumpě, všechno proplatí včetně pár piv v české hospodě v Helsinkách.
Ty vís jak to chodí u nás, naházet jim takhle účtenky, to by neprošlo.
Ale bacha, tyhle skutečné náklady vyfakturuji, oni proplatí. A já to mám jako příjem a ne náklad, se vším všudy. Takže pro změnu náš cesťák, naše výpočty diet, a na proplacení plzeňskýho zapomeň.
Já když pozvu kolegu na večeři, zaplatím to ze svýho, když pozve on mě, schově si účtenku a Simon mu to proplatí.
Neznám způsob jak to odečítají, ale určitě odečítají.
Jinak, úplně nejblbější, co lze u nás vymyslet, je být zaměstnancem vlastní firmy, nevýhody obou způsobů výdělku se tuplují.
Tak v tom teď lítám a není legálního vyhnutí.
Jen tak rada - i ta pozvání kolegy do hospody je lepší proplácet "z firemního". Jo, je to repre, takže daně o to nesnížíš, ale pokud to zaplatíš ze svého, tj. z toho, co si bereš jako mzdu, máš to i se sociálním a zdravotním, takže ještě daleko dražší.
To vím, nějaky to procento ze zisku, ale to musíš nějaký zisk nejdřív vytvořit :-)
Já nakoncipoval loňsky rok jako "neziskový", ještě skoro na silvestra jsem dokupoval hardware, počítal korůnky....
To jsem netušil, ve své nezkušenosti, jak si to účtujete. Že prachy, co jsem vyfakturoval v lednu a byly v lednu proplaceny, mě zahrnou do příjmu za loňský rok, a rázem zisk a daně jako raketa....
Takže jsem si repre moh zřídit, to más recht.
Asi bych ještě moh, a než to dát Burešovi, uspořádat Pod ledem pro strejce žranici....
Ale ne, žádný procento ze zisku, žádné "zřídit repre"... prostě je to jen nedaňový výdaj. Pořád nejlevnější způsob, jak dostat peníze z firmy. Jako mzda je to drahé, jako podíl na zisku (vytvoří-li se) dvakrát zdaněné... Nedaňové výdaje účtované na "repre" vyjdou nejlevněji.
OK, dík za radu.
To už neexistuje žádný strop, jakým je "repre" omezeno? Nějaké to maximální procento ze zisku, které smíš na "repre" uvolnit?
A dostanu-li se k nějaké zajímavější částce (tedy třeba večeři U Maxima v Paříži nebo jiná bejkárna) nemusí to příjemce uvést jako dar a zase od oddanit?
Je to nedaňový náklad, takže ti to nesníží základ pro výpočet daně (na výnosy - náklady to vliv nemá), tudíž to normálně zdaníš (aktuálně 15%), ale neplatíš z toho sociální a zdravotní daň, což je ta výhoda. A neodečteš si DPH. Toť vše.
To snad ze zisku neplatím taky?
Jasně už to chápu, když zaplatím véču ze svýho, jsou to zdaněný prachy plus je z nich odvedena sociálka a zdravotka, tedy tohle můžu ušetřit.
Asi se mi to nerentuje o tom vůbec přemýšlet a schovávat lístečky.
Jinak mě daní mzdu 15ti procenty, pak firemní zisk 19ti procenty a když si zisk rozdělím, tak z těch firmou oddaněných peněz zase platím 15 ti procentní daň, jako fyzická osoba.
Takže vyhnout se socialce a zdravotce lze pouze tak, si přidělíš malý plat, a vytvářiš větší firemní zisk. Jenže nějaký prachy potřebuješ, z toho co odvedeš, se mě (možná) bude počítat důchod, tak si moc nepomůžeš.
Mají nás v hrsti.
Nevím, jestli to myslí vážně, protože tohle už je za hranicí zdravého rozumu.
Psk by se mohl ještě vyplácet "příspěvek na kolo", pro ty, co na kolo nemají, hradit kurzy jízdy na kole, pro ty, co na kole jezdit neumí, tohle musí bejt agent-provokatér od Dfense :-)
Kdo jezdí na kole do práce by měl být osvobozen od veškerých daní :-)
U nízkopříjmové skupiny osob v oblasti s nevyhovující m spojením hromadnou dopravou, proč ne?
To by sice trochu mohlo, ale takových bude jen pár jedinců a kvůli nim to určitě nikdo zavádět nebude.
Daně nemají motivovat.
Mimoto je to diskriminace, u nás by to neprošlo u ÚS natuty.
Lidé z rovin jsou zvýhodňováni proti lidem z vrchoviny, mladí před starými, zdraví před nemocnými, je to totální nesmysl, navíc, asociální.
A kdo by to u ÚS napadl? Někdo, kdo by neměl nárok, s motivem "ať sousedovi chcípne koza"?
Spoustu let už máme odečty na hypotéky, penzijka a podobné věci - to je přece hodně silné zvýhodňování a žádný problém...
Kdyby byla zavedena daňová přirážka pro toho, kdo na kole nejezdí, to jo, to by šlo napadnout - ale poskytnutí slevy těžko.
Někdo, komu záleží na tom, aby se nevytvářela další administrativa a dále nnezapleveloval daňový systém.
Někdo by se asi našel.
O sousedovic koze tohle není, fakt ne.
Jistě, ale tohle by ústavní soud pravděpodobně shodil, jako nepřípustné podání. "Zaplevelování daňového systému" fakt není nic v rozporu s ústavou zaručenými právy. Jak jsem psala - přirážku jen pro někoho, by napadnout šlo. Zvýhodnění těžko. To penzijko a hypotéky taky máme furt.
Ty penzijka si taky prolobovali ti pojišťováci, hypotéky zase banky, taky slušná bejkárna.
Daně nemají být politickým nástrojem a vůbec by se měly vyhýbat všem těhle vlivům nejrůznějších lobbistických skupin.
Zase, bavili jsme se o tom včera, se starou škodovkou mercedes nedoženeme. A náš státní aparát daňový systém stejně jako pseudo-pojistný systém je už hodně prorezavělá škodovka.
No, dobře - ale kde podle tebe mají ten mercedes? Přinejmenším Německo je daňově rozhodně složitější než my.
Ano, Německo je komplikované, zbytečně komplikované.
Jejich výkonnost je dána do velké míry poctivostí v přístupu k povinnostem a nezanedbatelnou roli hraje i měřítko, velikost země. Trivialní příklad, soft na berně má v Německu 10x větší kupní potencial než u nás, přesto pracnost ho vytvořit je stejná. Razem šance na 10x větší produktivitu.
Správně položená otázka.
V jakém autě je předjedem, jaký systém by byl výhodnější. V Evropě mich moc nrnajdeme, možná kouknout, jak to mají ti asijští tygři.
V každém případě radikálně umenšit vliv státu a radikálně omexit "sociální" výdobytky ve prospěch nižšího celkového zdanění.
Mít co nejbohatší, a přitom co nejlevnější, pracovní sílu. Tak bychom mohli významně konkurovat.
Co vím, tak Němci mají penzijní spoření a hypotéky daňově hodně zvýhodněné. Němci byli hned po válce "tlačeni" do penzijních fondů a spoření. To je taky jeden z důvodů proč hodně Němců může v důchodu cestovat po světě a trávi dovolenou pro nás luxusním způsobem. Jejich státní důchod není až tak velký, žít se s ním dá, ale nic víc. Na vše ostatní si museli ušetřit. A k úsporám jim hodně pomohlo zvýhodněné penzijní spoření.
Pokud vím, tak mají i odečitatelné (nevím, jestli plně nebo částečně) i výdaje na zdravotní péči, pokud nejsou kryty ze zdravotního pojištění.
Má teta mi jednou popisovala jak (opravdu jen jako zaměstnankyně) při ročním vyúčtování daní ukecala úředníka, aby jí uznal i batoh, co si koupila kvůli tomu, že měla zlomenou ruku a nemohla v ní nic nosit...
No a druhou věcí je odchod do penze v 67 letech...
To ano, ale k tomu se také dopracovávali hodně pomalu a postupně z věku 60 let.
A pokud někdo opravdu poctivě spořil tak za nějakých 40 let měl dost na to aby si mohl dovolit to zapíchnout o nějaký rok dřív a žít. Oni spořili, my jednak neměli moc šancí a ani za těch 25 let si toho lidi zase tolik nenaspořili.
I když lidi jako celek mají v bankách uloženo o pěkných pár miliard víc než kolik všichni dluží.
Když on ten odchod v 67 ne každý skousne a dokáže. Nejsou jen omezení fyzická, ale třeba i schopnost rychle a efektivně myslet, učit se nové, vidět a slyšet. Nevím jak kdo chce a dokáže na posledních 7 let od 60 do 67 změnit povolání na něco úplně jiného, poněvadž na dosavadní práci už nestačí.
No, a co pak s tím?
Na to jsou jiné sociální sítě než penzijní fond.
To je argument hodný táty pracujícího lidu Falbra....
No já mám pocit, že mezi pracujícím lidem je takových poměrně hodně. Nesmíš všechno posuzovat z pohledu managera. Ti mají sice zodpovědnost a musí se rozhodovat, ale zase užijí své zkušenosti a na mozkový aparát a fyzický fond to nemá takové nároky.
...zajímavá by byla statistika, kolik procent jde opravdu do důchodu v 67 letech. Při jejich systému a minimálním důchodu množství "důchodců" jde do penze předčasně(o pět a víc let)- i pak je jejich penze dvojnásobná než naše...
Státní penze rozhodně dvojnásobná než u nás není. Pokud někdo v penzi chce slušně žít musel si sám našetřit.
A mám dojem že v Německu je navíc z penze odečítané zdravotní pojištění.
Jaká diskriminace? Prostě by náklady na dopravu z místa bydliště do místa výkonu zaměstnání byly daňově odečitatelnou položkou...a to včetně nákladů na dopravu na kole.
To bych Ifče tedy nepřál....
Kolik myslíš, že by si takovou da
Každý zaměstnavatel, kde by někdo požadoval slevu na dani, by zaměstnal někoho kdo by ty dny a kilometry evidoval a kontroloval :-)
A někdo musí kontrolovat kontrolora....
To by už dělal finanční úřad, který by na to samozřejmě musel přijmout dalšího zaměstnace.
To se dá dotáhnout téměř k dokonalosti a nulové nezaměstnanosti :-)
Jo, tak by to u nás asi dopadlo... jak to ale dali "do kupi" ti Francouzi, to by mě fakt z profesní zvědavsoti zajímalo.
Myslím, že pouhým čestným prohlášením a spolehnutí se na pravdivost uváděných údajů.
Možná tam bude nějaká namátková kontrola, ale tomu moc nevěřím.
Plnou parou směrem k Řecku.
Úleva na dani pro cyklisty, příplatek za včasný příchod do práce, příplatek za práci s počítačem, neplacení daně z nemovitosti i když je užívána k bydlení, protože je to vlastně pořád stavba.....
Jo, jistoty a prosperita, ta to lidi slyší....
No a co ti, co chodí do práce pěšky? Budou si pořizovat kolo na ten 1,2 možná i tři kilometry, aby dostali slevu na daních?
Ti budou "jezdit" na kole... ;-)
No, řekni! Není to skvělé opatření? I když se v reálu nic nezmění na našich silicích a chodnících, rázem se staneme cyklistickou velmocí. Doženeme a možná předeženeme Holandsko. Kupříkladu v Praze se okamžitě změní poměr cyklisti/chodci z 1:23 na 23:1.
Je to trochu složitější, co jsem si někde přečetl, ve Francii to bude obdoba cestovních náhrad. Zaměstnavatelé tam totiž ze zákona přispívají na cestovné autem nebo veřejnou dopravou do práce. To je obdoba našich cestovních náhrad, akorát podle našeho zákoníku práce se to týká jen služebních cest apod., nikoliv pravidelného dojíždění. Takže jde spíš o to, aby ti co jezdí na kole nebyli diskriminováni. Dokonce tam mají příspěvek na nákup elektrokola nebo se platí cestovní náhrady za použití kola z bikesharingu, ale dosud se neplatilo za použití vlastního kola. Obdobné slevy na dani jsou v GB, NL a B.
Jo, to je hodně jiná situace. Pokud na dojíždění autem či hromadnou dopravou zaměstnanec něco dostane a když jede na kole, tak nic... takže tady možná to bylo vedeno snahou to trochu vyrovnat. A podvádění lze nejspíš vyloučit, protože zaměstnanec jedoucí autem nejspíš na náhradách dostane víc, než je sleva pro kolaře.
Jo, takhle by to mělo logiku.
Kde se dávají prachy za to,že dojíždím autem?
Nevím - vlákno se prý dočetl, že ve Francii. O té je koneckonců i v zakládajícím příspěvku řeč, ne?
Cesta do zaměstnání a zpátky není pracovní cestou a nepřísluší nikomu žádná náhrada, u nás, Francii nagoogluju.
Když mě zaměstnavatel pošle na pracovní cestu, hradí to, a není důvod ti snižovat dáň, když je to placené.
Ifča naznačila, že se cestovat vlastnim autem může často zaměstnanci vyplatit (krádkodobě nahlíženo), ale i tak si soudruh stát přide na své. Pokud používáš soukromé vozidlo k služebním cestám, platí se za to vozidlo silniční daň.
Nedovedu si představit, že bych Honxu do Helsinek poslal na služebku na kole. Ale co tak daleko, před 3mi týdny jsem vezl počitač kolegovi do Budapesti, měl bych jet na kole?
Pokud lidé s rozhledem hokynáře chtějí realizovat své dětinské představy, mají šanci.
Normální a demokratickou
Jenže tohle tu už neplatí.
Mame Evropskou komisi, do které nevolíme, a kam se odkládají zkorumpovaní politici, a ti rozhodují, evropský parlament není parlament, co kontroluje vládu - komisi, ale zase jen stafáš pro komisi, která je uplacena lobbisty.
Takže klidně se můžeme dočkat toho, že každy kdo přijede do práce na kole, dostane stovku.
Ekonomice ani životnímu prostředí to nepomůže.
Moment - Ifča nic nenaznačila. Já jen reagovala na to, co napsal "vlákno". Že pokud to ve Francii je opravdu tak, jak napsal, pak ta "sleva" či co za dojíždění na kole, má svou logiku. (Zatímco v našem systému by logiku neměla.)
Nic víc jsem určitě nenaznačovala. :-)
PS - ale nemyslím, že by ve Francii nebo kdekoli jinde bylo to ježdění na kole povinné. A už vůbec ne za účelem dopravy počítače do Budapešti. To zas polemizuješ s něčím, co by nenapadlo ani největšího cyklistického fanatika.
Pláčeš špatně, protože jednou za 5 let můžež evropské způsoby adekvátně a proporcionálně ovlivnit ve volbách. Stačí když nějakého svého oblíbeného a schopého ultraliberála, třeba pana Macha, prosadíš do Evropského parlamentu.
Zdá se, že to stávající uspořádání zatím většině evropanů vyhovuje.
To je přeci nesmysl.
Evropský parlament není a nebude politické těleso, které by mohlo cokoliv ovlivnit nebo měnit. Rozhoduje skupinka nevolených v EK a potom mašinerie profi úředníků.
Pro tvrzení "že to uspořádání...vyhovuje" je naivní přeestava, pokud mluvím s kýmkoliv z EU (tedy občanů, ne bafuňářů) nevyhovuje to nikomu.
Jediná výhoda EU je bezcelní prostor bez vnitřních hranic, ostatní subvence, dotace, směrnice a nařízení jsou nadbytečná a mnohdy velmi nerozumná a škodlivá.
No a ta "zelená hranice" se pomalu taky stane minulostí, takže zůstane jem ten bezcelní prostor. Zbytek už je nepoužitelný.
"Jediná výhoda EU je bezcelní prostor bez vnitřních hranic..."
Pokud tím bezcelním prostorem bez vnitřních hranicm myslíš tzv. Schengenský prostor, pak
1) Schengen neznamená absenci hranic
2) Schengen nerovná se EU
3) v souvislosti se současnou migrační krizí je výhodnost prostupnosti hranic navíc minimálně sporná...
Myslím si, že vím co je schengenský prostor a jak se liší od bezcelního prostoru.
Pro někoho, kdo jezdí přes hranice pouze 2x do roka na dovolenou znovu zavedení hraničních kontrol jistě věc zanedbatelná, pro jiné to docela zjednodušuje pohyb.
Evropský parlament rozhoduje tak, jak rozhodují jeho poslanci. Změnou poslanců změníš i Evropský parlament. Radu předsedů národních vlád můžeš ovlivnit změnou předsedy té národní vlády a pokud se tam nemůže prosadit, tak vždy můžeme zvolit takovou vládu České republiky, která z toho proklatého společenství vystoupí. Rozhodně to není společenství postsovětských národů, ze kterého se vystupuje za cenu války jako to má nyní Ukrajina. Takže stačí, když se svými podobně smýšlejícími liberály vyhraješ národní volby a vaše cesta je rázem otevřená. Není třeba se na nic vymlouvat a rovnou zahajte volební kampaň. Svobodní vpřed!
Nemůžeš, je to nastaveno tak, že nemůžeš vůbec nic.
Je to jen hra na demokracii.
Nechci vystupovat z EU, přál bych si ji zásadně zreorganizovat a v společný hospodářský prostor s volným pohybem zboží, lidí a kapitálu, uvnitř hranic.
Na další politické ambice je příliš brzy, sjednocování zezhora je k ničemu, je dobré jen pro ty bruselské vyžírky.
Volby...
Už je pozdě. Není síly, která by přesvědčila voliče o nutnosti "utáhnout si opasek" a tentokrát doopravdy.
Prostě život na dluh musí ekonomicky zkrachovat, než opravdu nebude od koho si půjčit, budou politici slibovat vzdušné zámky a postačující nadpoloviční většina voličů jim bude věřit.
Je zbytečné se tím trápit, protože proti tomu nelze už vůbec nic dělat.
Jediné co nás může utěšovat je, že to takhle ještě pár desítek let může docela dobře běžet. Ale časem určitě k nějaké změně musí dojít.
Předposlední odstavec je ten nejdůležitější. Také nechápu, jak to, že státy mohou žít nadluh a já nemohu. Tomu prostě nerozumím. A nežijí nadluh pouze ekonomicky, ale i ve vztahu k základním zdrojům své země a celé planety. Ano vládám obyvatelé věří a volí je také za to, že neprovedou nějaký drastický odklon od dosavadní praxe vládnutí a žití. Tak jak se směji tvému liberalismu, pro který nenalézáš podpory, tak mám stejný problém se svým více ekologickým přístupem, pro který také nenalézám dostatečnou podporu pro změnu vládnutí. Ani Svobodní ani Zelení nepřekonají patrně nikdy desetiprocentní hranici. Oba se musíme smířit s faktem, že bez nějakého vizionáře, proroka nebo katastrofálního průseru se s lidskými masami nedá pohnout.
Jak to, že nemůžeš žít a mít dluh? Hodně lidí a firem dluží a žijí a fungují.
Stát pravidelně splácí staré dluhy, jenže zároveň pravidelně nové dluhy vytváří.
Pozor Zelení a ekologický přístup nejsou totéž, spíše bych řekl, že svým svatým nadšením a vírou v jednoduchá řešení jen ekologii škodí.
Připomenu třeba tu řepkovou katastrofu.
My, jako jedinci, můžeme opravdu velmi málo, protože ve velkém nás vždycky přehlasují "třicetikorunáči".
V malém se dá lecos pohlídat, já před lety zrušil chatařům skládku na louce, mírným a laskavým přístupem podpořeným vidlema se čtyřmi zuby jsem zamezil i vypouštění žump do potoka, zvednul jsem hladinu podzemní vody v blízkém okolí zhruba o metr a snažím se koukat pod prsty našim obecním zastupitelům, aby neinvestovali do pitomostí.
Kdyby každý na svém malém kousku, který má kolem sebe, trochu málo udělal, možná by bylo o malinko lépe.
Jenže ono je jednodušší a efektnější se přivázat pouty k bráně Temelína, než pokosit šest tisíc metrů louky. Je jednoduší se snažit něco zakázat druhému, než sám něco aktivně udělat.
Jak říká Lelek, pár let to ještě vydrží, a pak se to ekonomicky sesype. V tom okamžiku bude dobré mít k ruce kus vlastního pozemku, který tě uživí :-)
Budeš pěstovat komáry, jo?
Vrátím se do dětských let, králíky, slepice, japonské křepelky, kachny i holuby, to všechno jsme mívali a pořád bych věděl, jak na to. Hlady nezhyneme.
Do lesa kousek, nezmrzneme.
To lidi v panelácích na Jižním Městě budou mít jiný problémy....
Taky jsme měli králíci, kachny, slepice, ale postupem času mi začalo lézt na mozek to neustále vraždění neviňátek, tuhle nevděčnou roli mi rodiče ochotně svěřili už v mládí. Ve chvíli, kdy jsem se jim na to zabíjení vyprdnul, hospodaření byl konec.
U nás to nikdy nikdo nedokázal zabít, vraždit to k nám chodil soused.
Oškubat nebo stáhnout jsem se to už naučil....
Ale když bude hlad....
jj, dneska je polovička lidí přesvědčená, že flákota se vyrábí v masokombinátech. A kravičky na louce jsou jen pro zkrášlení krajiny :-))
Bejt tebou, tak zůstanu u chovu komárů (bacha, zvířata se nepěstují, ale chovají! Pěstuje se pšenice a jiné rostlinky! :))
Si myslíš, že víš, to by ses teda už nedostal ani na vejlet do Práglu, natož abys rajzoval po světě.
To už je lepší být sběračem, naučit se klást pasti a oka a chovat tak maximálně sokola, kterýho můžeš vozit s sebou.
Nadšení a svatá víra v jednoduché postupy, nějak mi to připomíná něčí ultraliberální nadšení a rady. Každý máme své čertovo kopýtko.
Zelení mají tu výhodu či nevýhodu, že už se občas dostali k vládnutí a mohli také lecos zkazit. Je jim tedy co otloukat o hlavu. To se liberálům ještě nestalo, i v Německu je s nimi vždy někdo rozumný a silnější ve vládě a koriguje je.
Chce to brát s nadhledem. Dřív docházelo lidstvo ke zlomům válkama, kdy si všechno navzájem rozmlátili a podpálili. My si to jen prožerem :-)
A pak dojde k tomu rozmlacování a podpalování....
Když nemáš co ztratit, je to jednoduché
Ostatně, vidíme co dovedou ti, kteří nic nemají, kromě chuti, sebrat něco tomu druhému, a pořád přibývají....
a na koloběžku doufám taky bude úleva :)
No a od toho je jen kousek k daňové slevě na pěškobus a pak už se vlastně můžeme optat proč nedat všem nízké daně rovnou.
Rovná nízká daň pro všechny , žádné odečitatelné položky, žádné vyjímky, žádná zkurvená daňová pásma a stejnou DPH na všechno .
Prostě zničit ten svět vyjímek, odpisů a veškeré síly pak nasadit na lidi jejichž firmy daní jen v daňových rájích a berou na to dotace. Dokonce i někteří ministři by pak poprvé v životš platili na daních víc, než obyčejný manažer zaměstnanec z malé firmy z obyčejné mzdy.....
A za ušetřené peníze z daní si koupíme kola a bude tady cykloráj....
...a pěší "utřou hubu"?.....:-((
Pěšky umí chodit každý blbec.
...to ano.ale jen do 18-ti, pak si udělá řidičák a raděj se vozí autem :-((
promiň já zapomněl, že pěškobus je už tak trochu staročeština :)
Jak píši nahoře, není důležité někomu připlácet nebo ho daňově bonifikovat, důležité je ho daňově a sociálně nedřít z kůže za živa.
Jinými slovy, daňové bonifikace jsou jen vyfikundace států, kde je jeden každý zaměstnanec státem drsně sedřen z kůže a které mají méně duševně osvíceným jedincům navodit pocit, že to není tak hrozné pracovat na daně velkou část roku.
Největší prdel je, když pak takové bonifikace dělá vláda, ve které sedí velkomagnát, jehož firmy odvádí na daních v poměru obyčejným drobným podnikatelům, řemeslníkům a zaměstnancům doslova směšné částky..
Zkuste si rychle za sebou říkat čapíčapíčapíčapí hnízdo a přitom si říkat, že bylo částečně postaveno z " bonifikace " EU pro malé firmy , tedy z peněz které jsme odvedli do EU a z peněz, které do EU kasy odvedli ostatní zaměstnanci z celé EU a taky z peněz pro rozvoj příslušného kraje, přičemž ten rozvoj většinou končí v golfových klubech a dalších místně šílenostních projektech, které by bez "dotace" nikoho nenapadlo, co naprostou blbost, vůbec dělat..
Viděli jste francouzský film Zvíře ?
Tak je tam ta scéna, jak sociálka kontroluje a Mike ( Belmondo) rychle shání děti, rekvizity a pak předstírá nemohoucnost.
Tak to bude až bude stát kontrolovat "cyklisty v práci" .
Každý bude shánět kolo aby " inšpekci" dokázal, že je v práci na kole :)