letadlem to je rychlejší i když trošku dražší :-)
Nuz ak to chces absolvovat na biczkli, tak by som neodporucal najrychlejsiu a najkratsiu cestu. ked uz bude tyzden na bicykli, je lepsie popozerat sa po okoli a aj nieco zazit, vidiet. Ked to chces rychlo prejst, tak je lepsie naozaj to Pendolino.
da sa ist napriklad Jantarovou ztezkou (je znacena ako cyklotrasa c.5) do Ostravy a odtial popod Beskydy do Ziliny a potom popri Vahu do Kralovej Lehoty. Z Kralovej Lehoty sa da ist okolo Cierneho Vahu do Strby, odtial do Svitu a po krasnej cykloceste okolo rieky Poprad do Popradu. Po tejto trase som uz siel, len nie v jednom kuse (ani v jednom roku). Ale aj tak odporucam usek medzi Strecnom a Vrutkami (jedna zastavka osobaku) absolvovat vlakom, alebo to obist cez Terchovu a Oravu. Usek Strecno Vrutky som na bicykli nikdy nesiel a ani ho nikomu neodporucam.
Existuje velmi vela inych variant, odporucam tu, ktoru som skoro celu presiel.
Strečno - Vrútky naozaj po ceste prvej triedy NIE! NIE!
Dá sa obísť Višňové - Stráňavy - Javorina - Vrútky (- Lipovec - ...)
Kraľovany obísť cez Nolčovo - Príslop - Ružomberok
Díky za odpověď. Ja to potřebuju zvládnout za dva dny jde o sázku a cestou zpět to okolí. :D
Jen tak pro zajímavost jsem zkusil mapy od Seznamu. Naplánovaly 345km, 5500 výškových, přes 1238m vysoký kopec.
Tak takhle asi ne. :-)
To převýšení počítá nějak nesmyslně.
To prevysenie moze byt celkom kludne realne. Tych kopcov po ceste je celkom dost.
Jezdím silniční maratony a převýšení 5.000 znamená, že úmyslně vyhledáváš ty největší krpály podél trati a dupeš na ně.
Po rovině do Beskyd, po rovině do Žiliny. Do Liptákova to je přes jeden kopec (kdyby nechtěl podél Váhu, což je fakt humáč, ale kdybych to měl dát za den tak se na to vyprdnu a jedu to v noci nebo brzo ráno) a pak zas pořád po rovině.
Já to znám.
Pro srovnání: http://www.bikemap.net/en-us/route/2393234... 250/3900
Nuz na trase su minimalne tri celkom slusne kopce. Najprv musi prejst Javorniky, potom Malu Fatru, lebo ani v noci sa neda prejst na bicykli cez Domasinksy meander (teda zo Strecna do Vrutok), lebo je tam teraz na casti cesty urobeny trojpruh (dva pruhy jednym smerom a jeden oproti) a ten jeden pruh je taky uzky, ze cyklistu nemoze obehnut ani osobak, nie to este kamion. A kamiony tam jazdia aj v noci a nie je ich malo. Je to najfrekventvanejsi usek cesty, kde nie je este dialnica. Nuz a kedze Poprad lezi v umori Severneho mora este treba preskocit z udolia Vahu hlavne europske rozvodie (teda ist proti prudu Cierneho Vahu do Strby). Nikdy som to smerom hore nesiel, ale zda sa mi, ze dolu kopcom je udolie Cierneho Vahu krasny zjazd.
Hrabosha s klidným srdcem a svědomím ignoruj. Všechno ví nejlépe, všude byl dvakrát, brouk Pytlík dohromady s baronem Prášilem hadra.
Hele, ty debile, radši drž hubu a když o víš hovno, tak se raději nevyjadřuj nebo ze sebe uděláš ještě většího debila než jsi (uznávám, vcelku náročný úkol).
Párkrát jsem jel po trase Beskyd Bike, takže z české strany to znám.
Když pominu ostatní cesty na Slovensko, tak jsem pár let chodil s holkou, jejíž rodiče bydleli ve Strečně a občas jsme tam jezdili. Takže znám jak cestu do Strečna, tak cesty ze Strečna do Tater na Fatru atp.
Á, slušňák jako vždy... :-DD
jj a přesně jak píšu - všechno víš a všude byls minimálně dvakrát.
Rodnou řečí Hraboshe: Víš co, ty smrade blbé, jdi si vysrat oko.
Pouze přizpůsobuji jazykové prostředky inteligenčnímu potenciálu příjemce informace, aby lépe pochopil sdělované.
Taktéž jsem ti podstatu svého sdělení raději přeložil do tvé rodné řeči.
Z Velkých Karlovic to je na Kasárna 500 metrů, rozdíl nadmořské výšky mezi Liptákovem a Štrbou je 300 metrů. Kolik je převýšení na Malé Fatře netuším, ale tipuju, že přes 700 metrů to být nemůže.
Takže tyhle tři hrby mají dohromady 1.500 metrů. A kde mapy.cz nabraly další 4.000 mi je fakt záhadou. Žádné stometrové vlny a hupy po cestě nejsou, natožpak aby jich bylo 40.
Jestli voni nesčítají nastoupané a naklesané metry. takovému číslu bych i věřil.
Třípruh je nějaká novinka, kterou si nepamatuji. Ale v noci by se tam snad (na třípruhu) dva kamiony s cyklistou snad nějak srovnat mohli.
Možná jsem jenom zvyklý z Prahy a okolí, kde je opravdu silný automobilový provoz a šňůra aut se mnou už nic nedělá.
Navíc mi nepřijde, že by ten nepříjemný úsek mohl být delší než pár kilometrů. A nastoupat kvůli tomu více než půl kilometru mi přijde zbytečné.
Trojpruh je novinka asi spred dvoch rokov. Problem je v tom, ze tie tri pruhy urobili len tym, ze zrusili krajnice a na meiste dvoch pruhov nejako natlacili tri. A navyse medzi dvoma pruhmi jednym smerom a pruhom oproti je mechanicka zabrana, aby auta nemohli prejst do protismeru. Takze ides v uzkom pruhu a za tebou kolona s kamionom hned za zadkom. Nuz mozno Ty si zvyknuty, ale ja by som nikomu (ani nepriatelovi)tou cestou neodporucal ist, aj som navrhoval povodne sadnut do osobaku a jednu zastavku sa zviest. Este k prevyseniu, v podstate skoro stale ides do kopca(miereneho, ale prevysenie tam je). Z Olomouca proti prudu Becvy, potom proti prudu Vahu. Sem tam sa cesta odklana od rieky (z roznych dovodov) a tam vznikaju tie prevysenia. Ale nechajme to na autora otazky, nech si poradi ako vie. Len upozornujeme na mozne problemy, aby nebol prekvapeny.
Mapy Seznam udávají o dost víc nastoupaných metrů než je v reálu, zpravidla to bývá tak o 15 až 20 % víc. Reálných bude asi nějakých 4.500 m. Na té vzdálenosti to není tolik, ale rovina to rozhodně není. Už jsem to párkrát autem se slabým motorem jel a vím, jak jsem musel neustále řadit a občas došlo i na dvojku.
Cez Polom (hreben Malej Fatry)som ho nechcel hnat, ale ak trochu aj potlaci, tak to da. lenze neda celu trasu za dva dni :-). Okolo Vahu cez Kralovany sa po hlavnej este da ist, lebo tam je siroka krajnica.
Tlačit netreba :D
Je ale pravda, že to potom za dva dni asi nedá.
Cez Kraľovany by som tiež šiel, keby som naháňal čas.
Bude to výzva. Dah vedieť ako pokračuješ.
On ten kopček za Terchovú je tiež dobrý zabijak a cesta na Terchovú úzka. Stále nie som rozhodnutý, či ja osobne by som nešiel cez Polom. Ale som miestny, takže ma to psychicky nezničí...
Javorníky ba som prešial cez Kasárne a dolu Kolárovickou dolinou. Výstup na Kasárne je zo Vsetínskej strany tiež smrťák.
Teda jedna z moznosti je aj ist z Olomouca proti prudu becvy do Valmezu a potom proti Prudu Vsetinskej Becvy , potom na Kasarne (to je prvy riadny kopec) z Kasarni dolu Stiavnickou dolinou (lebo z Makova je to po frekventovanej ceste a este k tomu cez kopec.Potom okolo Vahu az do Ziliny. cez Stranavy a Polom (druhy poriadny kopec do Vrutok a potom popri Vahu cez Kralovu Lehotu az do Strby (dalsie celkom slusne kopce su z Kralovekj Lehoty hore Ciernym Vahom). Za dva dni sa toto neda zvladnut. Ale je to cesta na bicykli zjazdna, teda nie po dialnici ani ziadnej frekventovanej ceste.
Do Žiliny přijet v deset večer, dát si večeři a kolem jedenácté vyrazit a vzít to podél Váhu.
Ve tři ráno zapadne do postele někde v Ružomberku a druhý den to už nějak domotá.
Druhá možnost je, že přijede do Strečna normálně se vyspí a ráno vystřelí třeba ve tři. Těch 50 km ujede předtím než začne provoz a vyhne se velkým kopcům.
Cestou tam nejde o nějaké kochání, ale o sázku a o vyhnutí se silnému provozu.
Jel jsem to loni s nalozenym kolem ze Šternberka. Olomouc-Kroměříž-Zlín-Puchov-Rajecke Teplice (kemp prenocovani) 2. den Žilina-Terchova-Dolby Kubín-Ruzomberok-Lipt. Mikuláš-Strbske Pleši-Poprad. Stihnout se to dá v pohode a příroda je všude kolem krásná, provoz v pohodě.Doporučuji.