Ahoj všem,
rád bych se s vámi podělil o zážitek, z mé cesty kolem České republiky, ve formě zpracovaného videa, které naleznete zde:
https://www.youtube.com/watch?v=V30v_JlMy2M
Děkuji za shlédnutí a přeji mnoho kilometrů bez nehod!
Pěkné. Jen nechápu, proč jsi to jel na horském kole, když jsi jel většinu po silnici, tedy alespoň podle videa.
díky! já silnici nemám, jsem spíš MTB charakteru. Hodně videa jsem natáčel z řidítek, ale je to roztřesené a tak nešly záběry použít :/ každopádně i toho terénu jsem si užil dost :)
14 dni? Nebyl by odkaz na mapu?
Ja uz jedu objezd CR nekolikaty rok. Ale pekne poctive po hranici... cca 2400 km by to melo dat.
Ahoj, jj dva týdny! Rozpis mapy jsem dal sem: https://www.facebook.com/media/set/?set=a... Naplánované cesty jsem se držel tak z 90%, celkově to bylo 2050km. Více najdeš na www.skolemcr.cz :)
Zajimave, cekal bych, ze kdyz takhle osulis vybezky, ze to bude mene km.
Tohle mam odjeto ja: http://www.bikemap.net/en/route/2790677-kolem-cr/
tomu se říká poctivá práce! :)
a opak pak je co?
Navrhuji změnit název Tvého příspěvku na " skoro jsem objel republiku" :-)
to bude asi nedorozumění.. odkaz na mapu nebyl ode mne, ale od Murphyho, na kterého jsem reagoval slovy: poctivá práce.. já jel taky dokola, k tomu jsem tam zahrnul Prahu a hlavní co pro mě znamená objet ČR je se dostat ke všem čtyřem cípům republiky :)
Murphy republiku opravdu objíždí, ty si to trochu ulehčuješ, ale to je celkem fuk.
Ale na dlouhe lokte. Na rajceti mam fotky. Je tam dost useku, kde je clovek rad, kdyz se dokaze posunout o 20 km vzduchem dal.
To mi povídej! Dělám to zpětně podle zákresu v papírovejch mapách. Ale jen když mám náladu, ještě mi zbývá doklapat sever.
http://www.gpsies.com/mapFolder.do?id=25458
Móoooc pěkné.
A hranice se Slovenskem přidáš také?!?
Nemas to nekde v jednom baliku? Myslim tracklogy. Docela rad bych to hodil do BaseCampu pro porovnani. Predpokladam, ze jste jeli na lehacich a ne tak uplne terenem, takze by mne zajimalo, jak blizko se da k hranicim v nekterych mistech dostat.
Ja ji odlezel jen Ceske Velenice - Straznice.
Pospojovat to mám v úmyslu, až budu mít naklapaný všechno. Ale můžu to zkusit dřív.
Odleženou mám taky jenom Strážnici, přesněji z Bílých Karpat po Dolní Věstonice v roce 2005. Všechno předtím na krosu.
A ten zbytek jsi jen bez GPSky? To je sakra prace. Ja bych to treba zpetne nedal. Mozna ten letosni usek, ale ani ten ne presne. A to nejspis ani v mistech, kde jsme jeli po silnickach. Ale polni cesty a mensi, to by bylo hodne priblizne. Ale je fakt, ze i tak by se to kilometricky nejspis +/- shodovalo. Maximalne bych se okradl.
Takhle nalehko by mě to nebavilo a ani bych to asi nedal.I na dva dny mám narvané dvě brašny.Kde jsi trávil noci, v penzionech ? Ve volné přírodě takhle bez ničeho asi ztěží.Dle objemného batohu na zádech jsi to musel odjet celé v dresu.Ani nejzákladnější hadry bych tam nedal.Asi nejsem holt závodník ale turista. Jinak palec nahoru.
Kdybych jel obklopen brašnami, nemohl bych dát denně cca 145km :) a upřímně, tolik by mě to nebavilo, takhle jsem se cítil volně a mohl si, nejen sjezdy, užívat :) veškeré info o cestě na www.skolemcr.cz
Proč ne?
Nejsem žádnej závodník, v létě jsem jel dva dny po sobě s brašnama 300km,ale další den bych to už nedal, nicméně 150km/den je v pohodě, mám ozkoušeno na 8 denním výletě křížem krážem republikou.
To jako 300 + 300? Tak to jsi borec!
To je na Brevet, 600 km za 40 hodin, s brašnama natěžko, to musí být fest namakanej a nesmí mu v cestě překážet hory nebo vítr.
Jo, na dvacdny toho vezu skoro stejně jak na dva týdny, s tím asi nic nenadělám.
Na dva dny (přesněji dvě noci) jsem onehdá (před dvěma týdny) jel s cyklobaťůžkem. Spaní zajištěno pod střechou, stačila tedy jen hygiena a "superkosmický" :) ručníček. Pravda, výhoda byla možnost jet na místo vlakem v "civilu", což ale zase znamenalo, že v tom cyklobaťůžku jsem vezl ještě i hadry na kolo... ;-)
Já vezu nářadí a náhradní součástky (aniž bych je pár tisíc km vůbec kdy použil, ale sichr je sichr) pak nepromokavý preservativ, hygienu, 2 trika, troje trenky, troje fusekle, dres dlouhý rukáv, dres krátký rukáv, šortky, civil kalhoty, civil triko, lehounkou větrovku, ponorný vařič a plastovou misku s jedněma nudlema, abych nehladověl, kdybych dojel pozdě v noci.
Pak tablet, záložní zdroj a příslušné nabíječky.
Naplní mi to ty dvě brašny. Třídení cesta se od té delší liší jen tím, že neperu cestou. Zjistil jsem, že když večer vyperu, do rána to nemusí uschnout, tak musím mít zdvojeno. Čisté na sobě, jedno dosychá další noc, jedno čerstvé vyprané.
ByJan mě přesvědčil, že navíc koupím ještě sandály.
jj, ty se prostě snažíš tak nějak dopředu řešit všechna (co nejvíc) "kdyby", já se to snažím minimalizovat. Pochopitelně je velký rozdíl jet na tři dny (vlakem) na Olomoucko, tam si "zařádit" na bajku a vlakem zpět, oproti jet tři dny z Brusele nach Paris. Tam bych si toho vzal taky poněkud více; když se mi něco "vysere" 30 km od Olomouce v lesích, nějak to dotřepu (klidně i pěšky) na vlak a dojedu vlakmo. Uprostřed sladké Francie je to naprosto něco jiného, tam "záloha" ve formě vlaku je asi hůře dostupná...
No, taky jsem občas pěkně blbej, třeba před chvilkou, když jsem vyndaval krámy z brašen, že si je umeju, jsem zjistil, že s sebou kromě 3 duší 28" vozím ještě 2 duše 16", ty co jsou na vozejk, aniž bych vozejk za sebou táhnul....
Prostě mám ten "balíček" s nářadím a cajkama v igelitce na dně brašny, a jen ho přehazuju sem tam, i když jezdím jen doma.
Aby moje štěstí bylo úplné, tak jsem zjistil, že jsem s sebou vezl celkem 5 duší, lepení, ale nějak jsem zapomenul na pumpičku. Míval jsem jí připevněnou na kole, ale urval jsem ty plastové úchyty, a do brašny jsem ji už nehodil. Takže pár tisíc kilometrů jezdím super připravenej na to, že projedu minovým polem a rozsakruju obě duše na hadry, v pohodě vyměním, ale nenafouknul bych si to .....
Tohle přesně znám. Také mám takovou tašku s vercajkem, co moc nepřemýšlím, co v ní je a jen ji přehazuji mezi koly. Doporučuji však tašku látkovou, mnohem víc vydrží, případně látkový pytlík. Nehrozí, že to člověk někde na cestě vytáhne a pak to nářadí má volně, protože igelitka je samá díra.
No a bez pumpičky s dostatkem duší a lepení, to už se mi také párkrát povedlo.
Já mám takový nesesér s hygienou a léky, který jsem vozila na cesty. Jen jsem vždycky doplnila šampon a mýdlo a jinak jsem věděla, že mám vše, co potřebuji. Od šití až po prášky na ledascos.
Teď jsem se rozhodla ho asi po 7 letech zredukovat a zjistila jsem, že se v něm ukrývá i kulma, o které ani nevím, že bych ji kdy použila :o)))
Kulma ! Vidíš to, furt jsem přemejšlel, co sebou brácha ještě netahá... Bude muset doplnit.
Já když jela kolmo kamarádce odsvědčit svatbu (klasickou, nic cyklistického), tak jsem měla v brašnách šaty na obřad, oblečení na následující "zahradní slavnost", fén a.... žehličku! Tu byste možná užili spíš než kulmu, ne?
Myslíš jako vyhřívané sedlo ?
Trafo vozis kde?
Na co trafo (zvlášť u ss) ? Sedlo samo jede na 12 V. Něco jako vyhřívané hefty, zrcátka, potahy...
A ten termostat mas vytocenej na kolik?
Když nevozíš pumpičku, tak jsi na tom o něco líp než já, protože alespoň vozíš míň váhy. Já jsem nějaký čas pumpičku vozil, ale úplně zbytečně, protože byla na galuskové ventilky, které mám na druhém kole.
Alespoň je vidět jaké máme kvalitní obutí, protože něco jako pumpička je zbytečná věc :-))
Jo, ale pak si rad pujcis pumpicku na tlumic, ze? 8-)
Jo pumpička na tlumič, to už je vyšší level. Když je zle a potřeba a hlavně je od koho, tak samozřejmě hodně rád :-))
Netuším, kolik bylo pumpiček v provozu v Rychlebkách, ale troufám si tvrdit, že jedna byla u tebe a další nejbližší byla v servisu na základně :-)
Pumpičku na tlumič taky máme, ale abych pravdu řek, tak by mě nenapadlo ji sebou vozit na projížďku do kopců :-)
Mne zase nenapadlo vozit do Rychlebek nahradni tlumic, no...
Tak ten vážně překvapil. Od tak velkého servisního kufru se dá čekat ledacos, ale vhodný a použitelný tlumič ... :-) Ale dobře, že byl.
Tak to jsem rád, pánové, že v tom nejsem sám....
..já vozil stále na delší cesty druhou sadu toho, co jsem měl na sobě a asi to zredukuju. Je pravda, že z hlediska schnutí a praní jezdím ne v dresu, ale v triku MOIRA UL-dl.rukáv(v pálícím slunku na jihu nahradí ochr.krém a nepotím se jak prase), které v horku přepláchnu i 3x za den (po 5-ti min suché- to samé ponožky), spodky s cyklovložkou (po vyprání večer jsou ráno suché)+ normal.kraťasy. Druhou sadu jsem dovezl nepoužitou
Toto doplňuji o další vrstvu v chladu (návleky na ruky i nohy, šušťačku, dámské silnější punčocháče, teplé ponožky). Takto přežiju i nenadálé sněžení(což v létě moc nehrozí)...Jedna brašna zabere věci na nocování(stan, spacák, karimatka, plachta 3x3m a "pyžamo"), druhá s oblečením je poloprázdná- doplním trochu potravin....
Moiru mě madam koupila, ale nejsem s tím spokojen, smrdím v tom strašně rychle, tak jsem pořídil od senzoru trika merino, to je z hlediska smradu lepší, ale zezačátku dost kousalo. Nevím jestli jsem si zvyknul, nebo přestalo kousat.
S tím schnutím mám problém, bude to asi ročním obdobím. Starší IBISy mají radiatorek, na tom uschne všechno, novější ovšem topí teplovzdušně, fouká to takovým průduchem nad dveřma, ohulím větrák, a různé to rozvěšuju, ale ty gaťky z vložkou neuschnou, drez ano. Pomáhal jsem si fénem, ale to dost zdržuje.
Teď mě kousek za Charleroi chytil liják, uprostřed pláně, neměl jsem kde vybalit nepromokavé gatě a návleky, tak jsem byl za chvilku durch. Máš recht, když odpoledne přestalo, oschlo to na mě, jen boty čvachtaly, tak jsem je prohnal tím fénem, ale určité je lepší je nenechat promoknout, příště umístím návleky do pohotovostní polohy.
Jet druhý den v nevypraném, smrděl bych jak Ukrajinec.
Zní to jako reklama. Jurimír mě svého času přesvědčil do prádla od Devoldu. Jsem s ním velmi spokojen. Někdy na jaře jsem mluvil s jednou kolegyní, která mi vyprávěla, že její manžel už nastrkal spoustu peněz do funkčního prádla a pořád je nespokojený s tím jak to smrdí. Tak jsem ji poradil stejně jako mě poradil Jurimír a ona, že to koupí manželovi k narozeninám. Zrovna včera jsem se jí ptal, jak je muž spokojený a dozvěděl jsem se, že velmi. Že pokud je tričko mokré od potu, je cítit jako ovečka, ale jakmile uschne je to zázračně bez zápachu. Cituji: boty mu smrdí, ale ponožky ne.
Kouknu na to, ale prát se to stejně musí, zjistil jsem, že to triko nesmrdí, všechno si do sebe natáhne drez, ale jak kterej, záleží strašné na materiálu....
Taky je rozdíl, jestli se v tom potíš 13 hodin nebo 6....
...to jo- proto v parnu propláchnu i víckrát(když je možnost a tekuté mýdlo na WC v "reštike")- kraťasy až večer ämají "nesmradlavou" úpravu. Taky bych ráno nemohl natáhnout neprané a zasolené.....
Já si za tím na otestování koupila merino triko jen v Lidlu a výsledek je proti "funkčním" materiálům taky významně lepší.
V LIDLu prodávali merino trika?!?
Je fakt, že já mám od nich několik různých funkčních trik a všechny jsou naprosto super.
Mám pak ještě funkční trika od senzoru, ale to je opravdu jiná třída.
Jo, asi tak před třemi-čtyřmi týdny. Ba i kalhoty, ale ty jsem nekoupila. Každý kus stál pětikilo, což na Lidl není zrovna láce (i když asi třetina ceny Devoldu). A po prvním pokusu se mi nezdá špatné.
Tak jedno takové drahé triko z LIDLu také mám. Má nějaké spešl "odvodňovací" zóny.
Je fakt, že je velmi a to velmi příjemné.
Zítra se kouknu, z čehože je.
Ja nemam zadny, vykoupili je lidi ze severni zatopovy oblasti (Cernousy, Chrastava...) okresu prave proto, ze dobre saly vodu. Dostali na to od magistratu nejakou slevu. A taky si museli poridit plovouci podlahy.
Pěkný počin, I like :). Já bych to jel na trekovym kole, ale chápu že ČR je země horským kolům zaslíbená :).
To je taková naše móda, ve Francii nebo Španélsku zase převažují silničky.
Je to móda vycházející z toho, že lidi si kupují jen jedno kolo zejména pro rekreační účely a chtějí, aby bylo co nejuniverzálnější. S horákem na silnici můžeš, se silničkou do lesa sotva. Ale myslím, že treky a crossy jako opravdové univerzály získávají na popularitě, i když čísla nemám.
Proto mam na jezdeni po Praze MTB - HT. A kdybych si mel vybrat ted kolo jen na dojizdeni do prace (bez prihlednuti k financim), vahal bych mezi 29" HT a 29" fullem s nizkymi zdvihy. A asi bych sel do fulla.
Treka povazuju za kompromis. Ani odolny, ani extra rychly. MTB 29" s mirne nadhodnocenou velikosti ramu je odolny trek. Pripadne jeste vymenit prevodniky.
V cem je lepsi trekove, nez MTB na uzkych gumach?
Jak pro koho, většina uživatelů si ani nevymění pláště, takže pokud jezdí z 90 % po silnici, je pro ně lepší trek než MTB.
Pokud bych si koupil 29 HT, tak cesta k předělání na odolné městské kolo je pro mě delší a dražší, než cesta předělávky z treka. I když, pravda, nikdy jsem to nedělal. Nevidím prostě důvod koupit si nové kolo a skoro všechno na něm vyměnit, vidlicí počínaje a sedlovkou konče, zároveň jsem si ale nikdy nenechal kolo poskládat, šel jsem vždycky od treka s postupným vylepšováním. O fullu bych neuvažoval vůbec, na treku střídám pevnou přední vidlici s balónem (Big Ben 2,15) a myslím že na pražské prostředí je to téměř ideál.
Vidlici a sedlovku? Proc? Maximalne plaste a prevodniky. Kdyz zvolis spravne velky ram MTB, budes mit stejnou geometrii.
Nepotřebuju tak velký zdvih na vidlici a vozit mrtvou váhu. Pokud odpruženou, tak nějakou lehkou trekovou, ideál je ale pevná vidle (carbon je zbytečný, mám hlínu, ale i levná ocelová je naprosto dostačující). Sedlovku ne, myslel jsem sedlo :). Pak bych většinou měnil představec a řidítka.
Sedlo stejne musis koupit jine, nez to demo, se kterym se vetsina kol prodava. Jedine defaultni sedlo, ktere mi vydrzelo na kole po koupi, bylo na AZUBu. Jinak mam na vsem Avatara od Speslu.
A co se tyka zdvihu, klidne 80. Ale pevnou nee. I spatna odpruzena mi nici zapesti. Uz na rozbitem asfaltu a kostkach je mi neprijemna (na 2"plastich). A to mam cestou z prace nekolikery shody a prejezd pole. I ten pevny zadek mi vadi a nejake odpruzeni by se hodilo, nebo ty 29" kola - to by mozna byl rozumny kompromis.
Každý to má jinak, full je asi pohodlný, ale něco za něco. U té pevné vidle musí být podhuštěný ten balón asi na 2atm (resp. ne podhuštěný, ale na své dolní hranici) a chce to mít dobrý pěnový gripy, většinu otřesů na kostkách to pohodlně pohltí. Je to stavěné tak, aby to bylo pořád ještě pohodlné, ale zároveň co nejlehčí.
To jako, že gripy a měkčí pneu pohltí několika centimetrové nerovnosti dlažby, výtluků a kolejí stejně jako třeba 70 nebo 100 mm zdvih vidlice? A to jako fakt si myslíš, že mít o 1/2 kg lehčí kolo je výrazně větší výhoda než pohodlí z plynulé jízdy bez nárazů a otřesů při denním užívání kola?
Na vidlici ta úspora dá klidně přes kilo. Pak taky menší pružení = menší ztráta energie. Tohle má stejně každý individuálně, někdo chce maximalizovat pohodlí, někomu stačí kompromis. Já mám zrovna období pevné vidle a 28" balonů, za rok to může být jinak :). Elektrokolo mám normálního treka, ve předu levná suntour a Marathon racer, vzadu Big Ben 2" a subjektivně mi to přijde hodně pohodlné. Na normálním trekovi jsem sundal NCX s pružinou a dal pevnou vidli z hlíny, Big Ben 2,15", vzadu Big Ben 2" a taky si nestěžuju. Jezdit po Praze na fullu mi prostě přijde divný, ale už jsem si na ty 29" s terénním vzorkem na asfatových cyklostezkách zvykl.
Co furt všichni máte s tím, že pružení je ztráta energie? Přece energie ztracená pružením je naprosto minimální. To až pokud se přidá tlumení, tak se ztrácí nějaká znatelná část energie.
Kromě toho: energii nelze zničit ani z ničeho vyrobit....atd - viz zákon zachování energie....
Ztratit můžu tedy maximálně trochu špeku :-)
Pokud např. ve stoupání pruží vidlice, tak je prokázáno, že určitou část vydané energie při šlapání pohltí. Proto se již delší dobu vyrábějí odpružené vidlice s lock systémem. A myslím si, že mnoho zdejších cyklistů má s tímto zkušenosti.
Ne, nepohltí, jen se mění formy energie, ale rozumím co máš na mysli.
Pak se ale musis naucit slapat dokulata. Ja se to naucil dostatecne na lehaci - dostatecne na to, abych uz na klasice necitil potrebu zamykat tlumeni kvuli houpani. Tim myslim vidlici. Zadni na fullovi zamykam, tak dobre jsem to jeste neovladl.
Ale to pohltí ten _tlumič_, ne to pružení samotné. Pružení je jen akumulátor - nacpe se tam energie, a o chvíli později se zase dostane zpátky (mínus ztráty třením a právě tlumičem).
Je samozřejmě otázka, jak je ta energie využitelná pro dopředný pohyb.
Od 1,21 do 1,25 toho videa to je kde? Ta voda a ten sjížďák jak na něm ležíš.
vodní nádrž Těrlicko východně od Ostravy
49°46'34.946"N, 18°30'50.346"E :)
Tak jsem ted ramcove natukal plan na par dalsich let (jestli pristi rok stihnu uzavrit CR):
http://www.bikemap.net/en/route/2843846...
Prekvapilo mne, ze delka hranic je skoro stejna, jako v pripade CR.
To je ten tvůj slavnej Memorial Konráda Henleina :-)
Že se na to nevyprdneš a nejedeš někam, kde je teplo a hezky. Včera jsem si taky, tak trochu z nudy, připravil itinerář na květnový výlet a vypadá to, že by to mohlo být logisticky dokonale zvládnutý. Po zkušenosti se SA, naložit kolo do busu a z Prahy do Janova. Pak hezky rivierama podél pobřeží až do Barcelony. Rovinka to nebude, ale žádné extra hory, až na celkem krátký přejezd Pyrenejí přes La Jonquera.
Španěkský kousek má taky pár kopečků než se dostanu zpátky k moři.
A tady bacha, musím se pochválit, geniální logistická finta. Dostat se domů s kolem vlakem, lze, ale nezabookuješ předem, přesedání, hodiny na cestě nebo rozložit kolo na díly a TGV na Paris a pak bus. Mui complicado!
Považte, že z Barcelony do Janova jezdí ferry, pokud se spokojíš se spaním v křesle, tak cca za 80e, kolo grátis, plavba něco přes 20 hodin.
A z Janova domů zase ze SA, no nejsem génius? :-)
Madam si to teda nemyslí, prej spíš magor, trmácet se 1200 km na kole, ale baby tomu nerozumí.
Snazim se drzet pobliz, abych to menel daleko na dopravu, kdyz to jezdim usekove. CR postupne objizdim od 2008. A jeste dva tydny chybi. Dost mne prekvapilo, jak klikatou hranici ten protektorat mel. Vzdycky jsem videl takove schematicke mapy.
A predpokladam, ze dokud budu stacit na teren, budu se snazit v lete vzdycky prihodit tyden nekde v Alpach, nebo tak nejak. Ale to asi radsi ne natezko, abych si to lepe uzil.
No jo, ty to nejedeš v kuse, to je jiná dimenze
Mrkni na fotky treba z letoska na mem rajceti. V tom terenu to vazne v jednom kuse nejde. Treba CR ma cca 2400 km dlouhou hranici (tedy ta moje trasa vypada, ze tak nejak bude). Zajizdky na spani, jidlo, ... Vysledek je od 20 po 80 km na den opravdu po hranici. Nejhorsi byly Bile Karpaty. Tam jsou na hranicich takove solo kopce. par set metru nahoru a hned dolu a zase... http://mur.rajce.idnes.cz/2012-05-01_Bile...
http://www.bikemap.net/en/route/1559325-2012-05...
I kdybych to fyzicky zvladal a jel to nejake dva az tri mesice, nejspis mne nikdo nebude chtit sponzorovat... 8-)
http://www.rajce.net/f474543435 - to je prosím tě kde přesně? Dík za připínaček v mapy.cz. :)
Přímo u silnice z Javorníka nad Veličkou směr Slovensko.
To je rozhledna na malém kopečku mezi velkými kopci. Takže moc daleko vidět není.:-)
Byl jsem tam naposledy loni a přístřešek vypadal po řádění vandalů dost poničený.
Nespojujes to, doufam, s nasi navstevou?!? 8-)
Neboj, to mě ani nenapadlo.
Hezký plán! A ten trajekt je skvělý nápad!
Že jo, jako bonus k dopravě "plavba lodí Středozemním mořem".
Provozují to tihle:
http://www.gnv.it/en/gnv-routes/genoa-barcelona...
V nabídce vozidel nemají kolo, tak jsem jim psal, jestli kolo se mnou může, že jsem připravený zaplatit jak za motorku a napsali mě, že kolo je free.
Já si určitě vezmu kabinku a ještě venkovní, ale kdyby chtěl někdo šetřit, tak se to na tom sklápěcím křesle asi fakt dá přežít.
Vlastně to může fungovat i obousměrně, s kolem do Barcelony? No vzít SA do Janova a pak tu loď, ten bus je asi za 2ku ta féra taky, takže za 4ku s kolem do Barcelony?
Not so bad...
Z Janova do Barcelony lodí - ale co v Barceloně s mořskou nemocí ? :-)
Za 20 hodin jí nechytíš, na Středozemním, teda když nebudeš mít pech.
Ty loďky jsou o dost větší, než kdysi míval Columbus, nekymácejí se běžně tolik. Jezdívám férou z Roterdamu do Hullu, přes Severní moře a jen jednou se stalo, že se ten krám houpal, ale 5-6 hodin ti kufr nezvedne. A kyž tak, pro sichr, kynedril s sebou.
Jindro, proc se vlastne vzdycky jednu cestu nechas odvezt? Varianta treba k mori a zpet po vlastnich Te nelaka? Pro mne je prave ta doprava nocni mura. Jenze muj cil je jet po hranicich a v terenu a nechci ztracet cas dojizdenim. Kdezto Ty jezdis silnicky, takze treba Benatky nebo Rujana by nebyly nerealne obousmerne, ne?
Láká mě to strašně, nasednout a zase přijet, ale časově mi to zatím nevychází, možná později.
U Baltu jsem byl na kole v roce 1979, s bráchou, na Usedomu, dojeli jsme skoro zpátky domů, ale někde za Cottbusem nám ukradli kola, tak jsme dojeli vláčkem...
Tenkrát v tom NDR to bylo na té dlažbě skoro jak terénem. Na sever určitě ne, ten jih by asi byl fajn, ale zase z časových důvodů to pro mě zatím nejde tam a zpátky.
Tahle "Tour de Riviera" by měla být totálně klidná, vychází mi to kolem 100ky denně, to dá dost času i na očumování, navíc mi to umožní zabookovat bydlení dlouho dopředu a tím ušetřit zhruba 30 procent ceny, už jsem zase v řiti, místo abych programoval čumím do mapy :-))))
Napadlo mne, ze kdybych si naplanoval objizdeni treba ostrovu v Chorvatsku, mohla by to byt i rodinna dovolena. 8-)
(Brac uz mam odskrtnuty.)
Teď když jsem koukal na tu féru, tak si klidně můžeš střihnout rodinnou dovču na Sicílii s kolem....
Má to tu výhodu, že kolo ti zůstává vlastně v celku, jen otočíš řídítka a rohy ohneš dolů, vyndáš z busu a do pěti minut jedeš.
Komfort téměř stejný, jako když kolo narveš do traktoru se kterým přijede madam. Akorát je to o dost levnější.
Bohužel je to řešení spíš pro cyklopoustevníka než třeba pro mě, když se moje holky naučili jezdit se mnou. Organizovat tři kola do autobusu, z toho bych měl trauma už půl roku předem.
A co já, když mám navíc ještě psa.
Teda vy mi dáváte s tou diskusí tady, měla bych myslet úplně na jiné věci, než na nějakou další cestu, bude-li čas a jiné podmínky, jestli na sever, nebo na jih ...
Zrovna v pondělí jsem si říkal: blíží se konec roku a já nemám vymyšleno, co si budu přes zimu plánovat na léto. :)
Já jsem trochu upustila od toho Labe, nebyla by špatná Rujána třeba v květnu, ale bez dopravy to zabere 14 dnů určitě. Taky co počasí. Usedom se nám vydařil s počasím skvěle. Nevím, co se mi podaří dát dohromady, není to jednoduché.
Pes má tu výhodu, že neumřeš hlady, když dojde na lámání chleba :-)
Teda za to bych ti měla dát plno mínusů, ale nedám ani jeden.
:-)
Neboj, taky jsem měl pár psů, a žádnýho jsem nesežral :-)
Všichni včas utekli? :-)
:-)
To mě pobavilo, skláři se vyznačují tím, že žerou psy a kočky, pekli si je v chladící peci, a tak mají kolem toho spoustu historek.
Můj anglický kolega z toho byl naprosto šokován a důrazně a opakovaně mě žádal, že se to nikdo nesmí dozvědět, jinak pracně po léta budované renomé československého skla nenávratně zničím.
Mam takovy pocit, ze bych cestu autobusem neukecal. Kdyz uz, tak spis letecky - na tuhle vzdalenost. I to Chorvatsko autem by bylo narocne na presvedcovani. A ja si proste nemuzu dovolit jet nekam na kolo bez prirucni dilny alespon stredniho rozmeru. 8-)
Měl jsem z toho busu taky strach, všude jsem jezdil traktorem, ale ten Brusel mě přesvědčil, že to jde a je to docela v pohodě, určitě pohodlnější, než když musím řídit.
Protože nejsem čahoun, nemám problémy s nohama, sedadla jsou pohodlná, nabíjecí zásuvka k dispozici (vem si rozdvojku aby nebyl žádný problém se spolucestujícím) a drandíš. Čas od času to na chvilku stojí, aměl jsem strach z dlouhých prodlev ale je to fakt tak akorát se protáhnout a skočit si na hajzlík.
Ten autobus je ohromný, šinul se po dálnici jako vlak, žádné nadskakování a kolébání, jako si pamatuju z busů na pionýrák.
Do Brusele to jelo něco kolem 12ti hodin, ten Janov vypadá na 16, člověk by si řekl, masakr ale není tomu tak.
Na letadlo jsem koukal a má to pro mě jednu nevýhodu. Sehnat na místě krabici, pak tu velkou krabici na kole dopravit někam 20 km za město na letiště, tam kolo rozložit, a cena taky není mizivá a časová úspora proti cestě busem (když cestu lodí budeš považovat spíš jako součást dovolené než dopravu) vlastně není zase tak ohromující, vzhledem k přípravným úkonům, co musíš udělat, než se do letadla dostaneš.
Co musim udelat ja. Jenze o moje pohodli se v tomhle pripade nejedna, vis? 8-)
A na miste se pronajme nejspis auto. No, musim to doma nadhodit.
Letadlem uz je pak skoro jedno, jestli Sicilie, nebo neco jineho.
Koukal jsem i na vlak, jede z Moskvy, přes Moravu (Břeclav) do Nice, ale má to háček,zdá se, že nebere kola.
Letadlem jde už jen o cenu.
Zkus svoji polovičku ukecat třeba busem na prodloužený víkend v Paříži, nebo tak, bez kol, kdybys měl absťák mají Velib. Uvidíš, že to je fakt dost pohodlný a ve dvou levnější než autem, a stejné rychlé. Letecky je to jen o pár hodin kratší, ale ten opruz na Ruzyň, a pak z Orly nebo Roissy taky žádný med.
Uvidíš, že to fakt vůbec není tragické a s cestou osobním autem srovnatelné. Třeba upraví názor....
Auto je ti pak ve městě na obtíž, parkovné 20-30 euro za 24 hodin, to vše hovoří pro bus, mám pocit, že ho začnu využívat i na služební cesty častěji.
No, ten vlak z Maskvi do Nice jsem (v BV) viděl. Je za á nekonečný jak týden před výplatou a za bé já bych to něho nesedl ani za cihlu zlata. ;-)
My co známe řeč a zvyky se narveme B-komplexem a v klidu přijmeme pozvání na stakan vódky.
Pak to uteče...
Ba ne, z Břeclavi do Nice to jede přes noc, bylo by to fajn, kdyby brali kola.
Omlouvám se autorovi tématu za off-topic.
Ale - jak se autobusáci, předpokládám od Student Agency, tváří na přepravu kola takhle v igelitu? Na mě jsou pomalu nepříjemný, že nemám krásnej hranatej kufr jako všichni ostatní, ale baťoh se spoustou popruhů a přesek, a vůbec si nedovedu představit, že bych jim svěřil takhle zabalený kolo. Párkrát se mi dokonce na trase do Londýna stalo, že zavazadlovej prostor byl tak narvanej, že by se tam kolo snad ani nevešlo...
To není igelit, ale bublinová folie.
Jel jsem takhle jen 2x, jednou z Berlína, podruhé do Brusele, linka do Londýna.
Jízdenka pro kolo zakoupena 3 týdny před odjezdem, dvě kola v busu, bez problému. Kolo jsem pomáhal nakládat i vykládat, skvělá spolupráce. Plně obsazený autobus.
Až včera mi kolega připomenul, že jsem mohl udělat pro skladnost kola víc, sundat pedály.
Zase stejný imbus, příště to udělám.
Kolo v papírovém obalu zabere víc místa, než kolo v bublinách, důležité je nepoškodit a nezašpinit ostatní zavazadla a zabrat co nejméně místa.
Chování šoférů SA bylo naprosto profesionální, ale možná i proto, že na strejce mého typu je obtížnější se mračit než na jinocha.
Ty máš pedály na imbus? To máš jaké?
Imbusy z vnitrni strany byvaji. Treba moje BBB je maji. Ale vetsinou pouzivam 15 klic, takze jsem se ted musel podivat. A Shimano 520 je maji taky. Alespon ty, ktere mam na celoperu.
Já tam měl tuším šestku. Byly to autorácký pedály na kluznejch ložiskách. Nedostižný!
nemyslel jsem inbus, ale stranovy. Pouzivam starou klasiku. 8-)
Stranovou šestku? :-) Koukám, že nám z toho šibe.
Ja psal 15!!! Sestku psal nekdo jiny. Boooooze, videl jsi nekdy pedal? 8-b
A umis si predstavit sroub, ktery by bym na inbus 15 a stranovou 6 zaroven? To by ze zavitove tyce musela vyrustat vaza. 8-D
Já vím, že tam jsou, blbě jsem to napsal, měl jsem se spíš zeptat, jestli je schopný je imbusem povolit.
Tyhle:http://www.bike-eshop.cz/pedaly-naslapne/pedaly...
Takhle to funguje
Já vím, že tam je imbus a seš fakt schopný je imbusem povolit?
Já je mám problém povolit klíčem na pedály po půlce sezony a to je už docela solidní páka... Ale řešitelné to asi je, den před vlastní cestou je povolit klíčem, závity přimazat a pak už by to imbusem jít mělo, za těch pár dnů se to nezažere.
Jo, jedině tak, všechno před cestou povolit, vyčistit, promazat a pak příliš neutahovat.
To je snad normální?
Když vím, že něco budu sundavat nebo nandavat cestou, že si to doma připravím a vyzkouším, nebo fakt jsem sám takový úchyl?
:-) Normální bude asi cokoliv co je k něčemu dobrý.
Lelku tenhle pedál, když se na něj koukneš, žádné plochy na zachycení klíčem nemá, ten se povoluje a utahuje jenom tím imbusem. Koukni se na fotky z toho shopu.
Když jsem to poprvé viděl, byl jsem docela zmaten jak se to vlastně utahuje, no zezadu, imbusem.
Povolit to šlo bez potíží, měnil jsem ty pedály po dvou letech. Ten imbus je stejný jako na řídítka, pořádný macek. Kdyby bylo zle, stačí na něj nastrčit delší rouru a musí to jít, toho se nebojím.
Tak to rád slyšim. Asi mám holt smůlu na autobusáky. Navíc posledně, co si tak vzpomínám, bylo nějaký zpoždění a zápcpy a snažili se, aby autobus zmizel z Florence co nejrychlejc, tak to podle toho tak vypadalo.
Se svojí smůlou ale už vidim, jak to kolo vytahuju v Calais a jdu s nim na pasovou kontrolu, protože francouzi zrovna nemaj co na práci a chtěj si trochu smlsnout na východoevropanech :)
To jezdí přes Calais?
Já myslel že naloďují někde v Ostende nebo Dunkirku a oni jezdí tunelem?
Na francouzské straně tě Fanoušové ignorují, jsou tam oředsunutí úředníci Jejího Veličenstva a ti dokáží bejt fakt akurátní...
Jo, tunelem, je to prý levnější. Lodí jezdí snad EuroLines, což usuzuju z toho, že prodávaj jízdenky i do Doveru, ale ruku do ohně bych za to nedal, vždycky jsem jel se Studentem.
Francouzi jsou na hranicích přakvapivě mnohem větší prudiči než Britové, těžko říct proč.
To mě teda prudí, sem myslel, že se svezu férou, najaře mám vymyšlenej takovej kratší, prodloužený víkend, výlet, London Paris.
Do Londýna ze SA přes noc, k moři je to pohodlně do večera, druhý den féra do Dieppe a kousek popojet, třetí den jsem v městě světel...
Teď jsem nalomenej, tunely nemám rád...
Tak zkus ty EuroLines. Jelikož na netu píšou, že staví v Doveru v Eastern Docks, tak tunel u nich nedává smysl - z Folkenstone by to byla do Doveru docela zajížďka.
Ale z Londýna jeď radši na sever :) Za dva dny jsi na vřesovištích v Peak Districtu, pak tě čekaj Yorkshire Dales, odtamtuď to vezmeš do hor v Lake Districtu, pak na protější pobřeží směrem na Northumberland a potom je to už jen kousek do Edinburghu. Akorát to nedáš za víkend a možná tam bude pršet...
Jo, sever znám, máme office v Pudsey, Leeds.
Taky jsem o tom přemýšlel, ale to je na delší cestu, férou z Roterodamu do Hullu a pak dolů až na tu Paříž.
Tohle je jen kraťoučký výlet, v pátek vyjedu, v neděli večer jsem v Paříži. Eurolines chtéji kolo rozložené, SA je v tomhle lepší.
S penezi na tom nejsi nejhur. Co zauvazovat o kufru na kolo? Jen by to pak znamenalo delat kolecko. Nebo ho poslat postou?
Nestěžuji si, problém je s časem a s časem pryč v kuse dvojnásobný.
Kufr na kolo znamená kolo rozložit, dojedu na místo, a kam pak s kufrem. Poslat poštou? Kam? Odkud, v sobotu, v neděli?
Skládat kolo na autobusáku?
Jarní cestu mohu naplánovat podrobně, ale tyhle krátké úlety na 4-5 dní jsou dost na rychlo, potřebuju se někam dopravit, pár úprav na kole a frčím dál. Ideální je vlak, tam ani nebalíš, ale tenhle SA a bublinové řešení taky není marné, oni SA jezdí dost daleko a jak už jsem říkal, pro mě, co jel busem dál naposledy někdy v 90tém roce naprosto překvapivě pohodlné řešení.
Ja o kufru uvazoval, aby se dal snehulak sbalit na strechu auta v zime. Jenze ta tlusta kola se nevejdou. Dokonce ani vyfouknuta. 100mm rafky nedovoli zavrit viko. 8-(
Já strčím kolo do traktoru tak jak je, ani zrcáto nesundavám :-)
Naposledy jsme ale jeli Soninou kabelkou, tak jsem musel sundat přední i zadní kolo, rohy ohnout, a jen tak tak se vešlo, ohnul jsem si blatníky. Doma jsem ho pak celé dopoledne dával dohromady, a to mám montážní stojan. Raději nic nerozkládat....
Jak jsem koukal na ty všechny přepravní vychystávky, ono se moc nepočítá s tím, že kolo má blatníky a nosič.
My sme isli s 2 bicyklami z Florencie do Bratislavy s prestupom v Brne a tiež bez problemov, bola to moja prva skusenost s nimi a bola z ich strany ochota a to sme improvizovali s tym balenim. Samozrejme, ze sme mali listky kupene 2 tyzdne pred odchodom.
Predstava, ze bych odmontovaval riditka na tyristickem HT, kde mam pevne pridelane osvetleni a napajeci kabely z akumulatoru, to mne vylozene desi... 8-)
Mne děsí už jen představa sundávání předního kola... :-))
Přesně.
Nasadit ho zpátky na autobusáku, tak, že bych to otočil, neumím. Pak strach z toho, že se mi nepodaří zapojit dynamo, není tam moc šikovné napojení.
Otočit řídítka, otočit rohy, držák navigace a světla, sundat držák mobilu a zrcátko. A příště ještě ty pedály. Zabalit na placku do bublin a jedem. V cíli mít při ruce kudlu na rozpárání bublin a dva imbusy. Za 5 minut jedu.
Ještě to prověřím jednou příští týden, zkusím asi zase Berlín, jestli nebudou padat trakaře.
Jestli ze 3 tři dobré, budu věřit, že bublinové řešení je spolehlivě akceptováno.
Já měl trochu strach z toho, že jsem nesundal přední kolo, ale zjistil jsem, že jim to nevadí, postaví to ke zdi.
To nemusíš sundavat ani šlapky?
Zatím jsem je nesundal, ale myslím si, že když je sundám, budev to ohleduplnější, a taky snadno to kolo vytáhnou, bez přerovnávání zavazadel.
A pak co? Objedeš hranice Českého království? To se podíváš i k moři! ;-))
http://dopice.sk/bax
Memoriál Přemysla Otakara II... :-D
No, mozna bych to jeste mohl stihnout. Ale jestli bude protektorat postupovat stejnou rychlosti, jako CR, je otazka, jestli toho kralovstvi budu jeste schopen. To vis, stari klepe na dvere...
Nejlepšejší by bylo, kdyby sem lidi nahodili odkazy na trasu z pohraniční lokality, kterou velmi dobře znají a mají ji projetou a Ty sis je jenom spojil, případně optimalizoval. No a každej by si svůj úsek projel s Tebou, aby si mohl vyslechnout pochvalu a převzít odměnu... :) ideální začít to objíždět znova a pořádně (než se zkrátí dýlka našich hranic), namakanej si dost. :) http://www.mapy.cz/s/e2A2
Nevim, jestli to je reakce na mne. Jestli ano, tak tahle etapa uz je za mnou. Nekde vys jsem daval odkaz na jiz projete useky. Ted mi chybi jen severni cast - z Mostu u Jablunkova na Snezku.
To, na co jsi reagoval, to neni hranice CR, ale Protektoratu. Dalsi projekt, co mam v planu. Bude tam doufam mene nesjizdnych kopcu. Noseni a tlaceni kola se tim snad omezi. 8-)
Jo a par zdejsich jsem kousek s sebou vytahl. Hekyho, Crowa, Pepika, Petra. Ted kdyby se nekdo chtel pridat na ten sever - alespon kousek. Ale naplanovano to uz mam - pekne pri care. Vetsina neni vhodna na silnicni ani trekove kolo, tedy jestli to bude vypadat podobne, jako jiz projete casti.