Dobrej den, přeju.Tak asi před deseti minutama jsem se vrátil,asi letos z posledního výletu na kole,kde jsem ujel větší sumu km. Tedy ne že nebudu jezdit,ale bude zima a to pro mne budou hrát větší roli lyže a když už vyjedu na kole tak nepočítám s nějakými supervýlety a místo 150 km,budu jezdit v průměru 30,50... Místo toho přinesu trochu zpravodajiství pro lyžaře :D
ale zpět k dnešku...Cíl byl Tovačov,ehm tedy bylo to trochu složitější
cíl byly Drahotuše nebot´ je to moje vylosovaná železniční stanice pro tento měsíc na můj druhý blog http://ceska-nadrazi.blog.cz/ ,který si vedu teprve necelý měsíc. vzal jsem to do Tovačova nebot´ jsem zde byl,líbilo se mi tu.chtěl jsem navštívit soutok Bečvy a o důvod víc? Naposled v tomto roce zde byly posílány zvláštní vlaky,ehm a ještě jeden důvod byl zde výlov rybníka. No jak mile sem si vylosoval stanici Drahotuše trošku sem se zasmál nebot´ stanice je opravdu kousek,ale co Tovačov se nedal odmítnout atak trochu v rychlosti moje dojmy. Cyklostezka Bečva je již téměř celá na asfaltě a dobře orientovaná a dobré značení zde nechybí (dnes jsem projel usek Rybáře--Přerov),nechápu na co si všichni ztěžujete chápu možná to není dobrá dálková cyklostezka ,kterých je v ČR málo ale podívejte se na cyklotrasy v okolí.. :D.
Zde se mi povedl docela rychlostní rekord a v 7:30 jsem byl v Drahotuších,v 8:00 v Lipníku,v 8:20 v Přerově a v 9:15 jsem už byl u Hradeckého rybníka v Tovačově (to víte rovina).
Vlak jsem tedy stihl v 10:40 a odjel lokomotivou Faur (vozy Bmix) do kojetína.. Tady mám další dojem ČD posíl.ají o výkendu horší vlaky než v ostrém provoze v prac. dnech. Místo regiosharku, který zde normálně posílají byl poslán ještě moderní osobákznámý pod přezdívkama rohlík/Kvarto ,což mne nevadilo a ještě ušel, ale ta 810 ,kterou poslali místo regionovy,byla horší. Poslední můj dojem kterým bych jsem skončil je,že jsem byl rychlejší než náš motoráček 810.. a vystoupil jsem ve Štramberku (1 zast.) a do Kopřivnice o 2 min. dříve
mnoho lidí si na cyklostezsku bečvu stěžuje,proč?
nevím, třeba ji jeli dříve než byla dokončena?
jel jsem vloni úsek Velké Karlovice - Hustopeče nad Bečvou, a letos úsek Hustopeče nad Bečvou - Přerov a pak okolo Moravy do Břeclavi. A myslím, že je docela fajn. Z loňska byl trošku nedodělaný úsek Vsetín - Valašské Meziříčí ale ne že by se nedal jet.
usek Vsetín-Valmez je už dodělaný jel jsem to a všade kolem řeky už asfalt na poprvý jak sem to jel jsem jel kus po hlavní cestě nvm proč,ale nedavno jsem to jel a už to bylo všude dobre tak myslím že cyklostezska Bečva je docela dobra trasa jak se rychle a pohodlně dostat na kole od Valaška na Helfštýn a dále. :D Ten usek tam myslim dodělávali teprve nedavno v letě nebo tak nějak.... Je to nové už od pohledu.
Upřesni ten úsek prosím, pokud je to přes Jablunku a Pržno tak tam nic dodělané není a ani tak brzy nebude.
Tato trasa mě zajímá, plánuju na příští rok. U Jablůnky je na Cykloserveru vyznačená tečkovaně, tzn. hůř sjízdný úsek. Dalo by se to ale jet po pravém břehu, je tam dokonce značená cyklotrasa (6118 a 6018), dojet by se k ní ale muselo kousek po hlavní silnici, ten úsek by asi byl dost nepříjemný, ne? Co bude lepší volba - levý břeh (asi nějaká bahnitá pěšina) nebo pravý - hlavní, kousek po cestě podél řeky a pak na mostě zase zpět na levý břeh do Pržna?
Já vím, je to drobnost, krátký úsek, dá se to zjistit na místě, ale když je tu znalec místních poměrů... :-))
Buhužel je to tak, zhruba 1200m je jen hlíněný choníček. Vozík s dítětem tam projede jen velmi obtížně. Jízda po hlavní silnici je doslova o život, hustý provoz náklaďáků a kamionů. Silnice je úzká a nemá žádnou krajnici.
Takových podobných úseků je po trase Vsetín Hranice více. Od Hranic už je to bez problému.
Ve Valmezu byla konečně (1.10.) otevřena propojka podél řeky bečvy ke spojům Vsetínské a Rožnovské bečvy a dále k Juřinskému mostu směr Hranice.
Tím se stal Valmez po Rožnovu nejlépe průjezdným městem pro cyklisty.
Tož na trase ValMez - Hranice to je slušné - z Mezříča vyjíždím kolem masokombinátu Krásno,a jedu po okreskách,u Hustopečí kolem trati po zánovní stezce,od Milotických rybníků vede taky stezka až na Skaličku,no pak jedu trochu v provozu do Teplic - ten kdo vyznačil stezku kolem Teplic n. Bečvou,ten hodně požil - aspon soudek rumu,přerazil bych mu za to ruce i nohy.Přes Teplice jezdím parkem na pravém břehu Bečvy.Z Teplic do Hranic jeto pak po hlavní,ale jistí to jízda po chodniku
JJ, od masošu do Lhotky je opravená a mírně rozšířená silnice ovšem je tam i dost velký provoz kamionu a náklaďáku. Dá se tomu vyhnout částečně jízdou pod Juřinku kolem tak zvaných ok.
U statku se přejede mostek a jsi ve Lhotce.
Zadrhel je pak ještě u "kačeny" kde je dřevěná lávka přes "močál" a pak lanová přes Bečvu a nájezd na ní je opravdu o hubu.
Návarky na nosných sloupech zužujíci profil taky moc bezpečné nejsou.
Dík za info - tak raději po pěšině :-).
Chceme dojet do Přerova (k vlaku), takže tam by to od Hranic už mělo být v pohodě po značené cyklotrase?
Z Hranic do Přerova je hotová cyklostezka,poslední úsek byl dokončen letos na začátku léta,naprostá pohoda mimo provoz,jen bruslaři někdy působí zmatek.
Na silničce jsem to (loni?) "stříhal" takto: http://www.mapy.cz/s/dGkX
Po té hlavní jsem jel jen kousek a tuším tam byla docela široká krajnice. Ale jestli to ještě jde, to nevím...
Jo, podle mapy to vypadá, že by to mohlo jít, uvidíme na místě. Díky.
Ještě, když už je tu tolik znalců místních terénů - chceme jet proti proudu Rožnovské Bečvy (z Valašského Meziříčí) a přejet nějak k té Vsetínské a po proudu pak do Přerova. Našla jsem "spojku" z Horní Bečvy (CT 6015) nahoru na Benešky a pak sjet do Velkých Karlovic (Miloňov) - 6020/1. Ve stoupání je nakreslená přerušovaně, tj. hůř sjízdná, netušíš, jaký je tam terén? Nejezdíme na horském kole, ale na tandemu. Není problém někde kus tlačit, ale aby to nebylo moc drsné.
Nebo raději po silnici? Tam zase bude provoz.
Tou "spojkou" jsme to letos se synem jeli (akorát teda opačně). Je to šotolina, "mladej" (puboš) to vytlačil i na "těžko"; a to toho moc nenajezdil...
Zkuste to hlavně za sucha. ;-)
To už by stálo zato protáhnout až na Bumbálku, silnice po rozcestí na Hlavatou je dost široká.
Dál je to sice užší ale dá se to.
http://www.mapy.cz/s/dGvz
Se chtějí tak nějak vyhýbat provozu a ty je pošleš na Makovský průsmyk a Bumbálku?
V letě o vikendu se to dá:-) Terénem se na tandemu jede blbě.
Ještě by se to dalo přes Soláň tam nejezdí kamiony.
Většímu provozu se určitě raději vyhneme, terén nevyhledáváme, ale šotolina a kopce zas tak nevadí, nemusí to být celý den. Proto jsem se na tu cestu ptala, abychom pak nebyli nemile překvapeni, ale většinou cyklotrasy, značené na Cykloserveru přerušovaně (ne tečkovaně) zvládneme, když ne jet, tak třeba zčásti projít pěšky a tandem vést. A mohla by to být příjemná změna mezi těmi silnicemi a cyklostezkami podle řeky. Hory máme rádi napěško, hřebenovku na Vysokou jsme šli před pár lety.
Tušíš špatně, ten úsek po hlavní silnici jak sjedeš po chodníku z nadjezdu opravdu žádnou krajnici nemá:-)
Projet se to ovšem dá ale je to tam za velkého provozu dost o hubu.
No ale v tom, že to je jen kousek, snad pravdu mám... :)
Jo to máš naprostou pravdu. Ovšem aby tě někdo zmasakroval stačí i 10m:-)
Faktem je že na tandemu by se po tom hlíněném jelo dost špatně.
Taky nechápu proč tam obec neudělá chodník k těm závorám, místo tam je.