Zatímco v Německu je tolerance alkoholu u cyklistů 1,6 promile, u nás když si dá cyklista před jízdou pivo a nadýchá 0,25 promile tak může zaplatit pokutu až 20 000 korun. My jsme národ pedantů. Když si dá cyklista před jízdou jedno pivo tak kvůli tomu nemůže přece havarovat.
Kdo je proti nulové toleranci alkoholu u cyklistů a chtěl by podepsat petici ať navštíví servr Petice 24.com a podepíše petici: Petice proti nulové toleranci alkoholu u cyklistů
Petice24.com :-))))
Chlastej s Mírou, nepadej a jezdi opatrně. Každýmu je to pak u řiti.
Tuto iniciativu tedy rozodně NEPODPOŘÍM! Ja si taky rád vypiju, ale vždy až po jídě po návratu! Většinu nehod kterou zaviní cyklisté jsou ožralí cyklisté, o cem to asi vypovídá? Takové hovada potom vrhají špatné světlo na nás ostatní slušné cyklisty a řidiči nám to potom omlacují o hlavy. Takovou petici si s prominutím vetni do análu!
Myslím že výrok "Většinu nehod kterou zaviní cyklisté jsou ožralí cyklisté, o cem to asi vypovídá?" Zejména vypovídá o naprosté neschopnosti Mig-all pracovat se statistickými údaji.
Mohu se optat kde jsi k tomu přišel? Rovnou upozorńuji že "ožralý" by měl mít alespoň 1 promile. Fakt že má někdo pár desetin promile v žíle neznamená že je ožralý (a už pramálo to vypovídá o tom jaký to mělo vliv na způsobení nehody).
Myslím, že národ pedantů jsou spíš Němci. Pravdou ale je, že narozdíl od nás, mají alespoň nějaký rozum. I když teda nevím, jestli 1,6 promile už zase není trošku moc.
Taky je otázka, jestli tam mají skutečně těch 1.6 povolených, nebo tolerovaných. U kdekoho je to už pěknej orangutan. Po Německu mám nalítáno mraky kilometrů, ale že bych si tam kdy všimnul na kole někoho nametenýho si snad ani nepamatuju. Jestli ona to není tak trochu líbivá UL. Nějaký konkrétní odkaz na aktuální německý zákon by nebyl ?
Německé spolkové země usilují o zpřísnění pravidel pro jízdu na kole pod vlivem alkoholu. V současnosti zákony nijak nepostihují cyklisty, kteří mají v krvi méně než 1,6 promile alkoholu, podle spolkových zemí to ale je příliš liberální. Snížení hranice přitom podporuje i policie, podle ní dosavadní pravidla ohrožují bezpečnost cyklistů.
Cyklistovi, který jede na kole s více než 1,6 promile alkoholu v krvi, podle současného silničního zákona hrozí pokuta a odebrání řidičského průkazu (pokud jej vlastní). Při nižší hladině alkoholu v krvi může policie cyklistu potrestat pokutou jen v případě, že zaviní nehodu. Podle lékařů přitom úroveň 1,6 promile odpovídá situaci, kdy žena o váze 60 kilogramů vypije během čtyř hodin více než litr vína a k tomu čtyři skleničky tvrdého alkoholu.
Pro řidiče motorových vozidel jsou pravidla přísnější. Na německých silnicích je povoleno řídit pod vlivem alkoholu, pokud je jeho hladina v krvi nižší než 0,5 promile. Při překročení této hranice hrozí řidičům pokuta 500 eur (13.700 Kč) a měsíční zákaz řízení. Pokud má řidič 1,1 promile alkoholu v krvi, hrozí mu odebrání řidičského průkazu, pokuta a v některých případech i vězení.
Policie upozorňuje, že liberálnější pravidla pro cyklisty vedou k jejich ohrožení. Podle statistik, které zveřejnil týdeník Der Spiegel, bylo pod vlivem alkoholu 4,6 procenta všech cyklistů, kteří se zranili při nehodě. Naproti tomu řidičů aut zraněných při dopravních nehodách bylo pod vlivem alkoholu jen 2,4 procenta, řidičů motocyklů pouze 1,7 procenta.
Ve snaze o zvýšení bezpečnosti na silnicích chtějí německé spolkové země zpřísnit pravidla pro cyklisty. První pokus loni učinili ministři dopravy některých spolkových zemí, ale neuspěli. Nyní jednají zemští ministři vnitra všech 16 spolkových zemí o způsobu, jak zákon změnit. "Shodujeme se v tom, že se musí něco udělat," řekl listu Der Spiegel ministr vnitra Severního Porýní-Vestfálska Ralf Jäger.
Zpřísnění zákona se nebrání ani největší cyklistické sdružení v Německu ADFC. Cyklistický klub ale zároveň na svých internetových stránkách upozorňuje, že tolerance vůči alkoholu pro cyklisty by neměla být stejná jako pro řidiče motorových vozidel.
"Nesmíme zapomínat, že cyklista pod vlivem alkoholu je nebezpečný především sám sobě, zatímco motorista ve větší míře ohrožuje ostatní," uvádí ADFC. Hranice 0,5 promile alkoholu v krvi by podle sdružení byla příliš nízká, testy prováděné ADFC prý ukazují, že cyklisté s takovou hladinou alkoholu dokážou bez problémů řešit dopravní situace a jejich jízda je jistá.
Jo, tak pokud je to aktuální, tak se nejspíš jedná jen o "přežitek" z dob minulých, kdy byl provoz desetinový a většina cyklistů nedosahovala rychlosti hlemejždě. A oni evidentně vymýšlí, co s tím.
Obdoba neomezené rychlosti na dálnicích. Je to symbol jejich svobody, který si nedají už z principu vzít - ale nalézt souvislý úsek bez nějakého omezení rychlosti místní úpravou pomalu začíná být problém.
Takže ta petice by byla výpravou tam, odkud se snaží naši sousedi zdrhnout :-)
Jiný zdroj uvádí že je povoleno jen 0,5 tak že těžko říci co je skutečnost.
1,6 promile?!? Proti jednomu pivku nemám nic, ale jezdit na kole na šrot, to teda fakt ne!
1,6 promile je poněkud hodně. Je to vůbec pravda?
Je a co jsem zaslech, tak s tím mají v posledních letech hodně velké potíže.
Jenomže ono to s tou beztrestností do 1,6 promile není zase tak jednoduché. Do 1,6 mít může ale musí je spořádaně, ohleduplně a nesmí udělat žádný přestupek.
Jakmile ale někdo udělá přestupek nebo se nějak motá a ohrožuje sebe nebo jiné a zjistí u něho třeba jen 0,5 promile, tak dotyčný má dost velký problém a čím víc alkoholu, tím je problém větší. Alespoň takhle to bylo uváděné v nějakým odborném pojednání.
Tvrdí to i naši němečtí známí. Takže alkohol ano, ale jakmile je nějaký průser, si viník.
Asi neoficiální, ale pro představu:
http://germany.cz/mkportal/modules/wiki/index...
A ještě jeden článek, který jsem tu nedávno postoval
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa...
Tohle mi tady v ČR taky přijde na hlavu padlé, minimální taxa 10tis??? ? :-O Co musí provést motorista aby dostal taky takový flastr?
"Za alkohol na kole hrozí desetitisícové pokuty. Do jedné promile se jedná o přestupek a sankce činí 10 až 20 tisíc korun. Nad jedno promile se již jedná o trestný čin a pokuta může být v rozmezí 25 až 50 tisíc korun.Hranice jednoho promile mezi přestupkem nebo trestným činem ale u cyklistů neplatí vždy. Policisté totiž posuzují i nebezpečnost cyklisty v provozu a pokud jeho bezpečnost výrazně neohrožuje, vyhodnotí u něj požití alkoholu jako přestupek.
Nepříjemné překvapení vás může čekat v případě, že si způsobíte dočasnou pracovní neschopnost jako bezprostřední následek své opilosti. Můžete být kráceni i na nemocenské, a to až ve výši 50 procent."
Kdes ty informace o promilích u nás a v rajchu vyhrabal? Co já vím, tak hodnota 0,3 promile je u nás neprůkazná.
Řekl bych, že to je tak jak píše. Když někdo nadýchá 0,3 a víc je to přestupek. Pro rozbor krve je uznávaná hranice pro přestupek od 0,25 víc.
Já už šestým rokem abstinuji a točí se mi hlava, když dám na ex dva birelly, takže alkoholu za volantem/řídítky říkám jasné NE! :-)
Já se točíval celej. Samotný točení hlavy je smrtelně nebezpečný pro míchu.
Neumíte chlastat, když se vám točí hlava.
My se motáme celí, jedno co pijeme, hlavně,že se motáme.
A dáváš si jich lichej, nebo sudej počet?
Zásadně sudový, pokud není rovnou z tanku.
Na celkový točení stopro pomáhá se pořádně uzemnit. Nejlíp pravou nohou z pelechu na zem.
A co když má zrovna na pravý straně zeď?!? :o)))
Když já ne, tak nikdo? Tak!
Buďme Češi!
To není hezký přístup. Ono to chce s rozumem, jak na kole, tak za volantem, a ve většině vyspělých států Evropy proto mají nějaký rozumný limit, a pokud účastník o
Provozu nevykazuje známky nějakého nevjodného chování na silnici, nestaví a nikoho nebuzerují.
Když pak udělá nějaký přestupek, a naměří mu víc než povoleno, přitíží mu to.
Démonizace alkoholu za volantem je hloupost, stejně, nebo mnohem více sníženou pozornost dokáže způsobit ledacos, třeba rozrušení nebo stres.
Démonizace by se nekonala, pokud by měl každý kalibrovanou červenou kontrolku a respektoval ji. Znám z vojny kluka, který ani totálně namol nebyl mimo, jen se smál a měl dobrou náladu. Většina to takhle nemá, ale leckdo se chová jakoby jo.
Na padesátce jezdíme šedesát, na zákazu zastavení si jen zastavíme, na zákazu stání parkujeme, tolerujem 0.5, tak si dáme 1.0, však jsme chlapi, ne ? A dokud není průser, tak přece o nic nejde (pokud nejde o nás). Jenže těch průserů všude okolo je nějak moc...
...a kdyby něco, tak se argumentuje tím, jak to mají v Německu...
Občan Říše může jezdit i pod vlivem.
Nechci z nich dělat beránky, ale asi to mají nastavené trochu jinak. Chlastaj taky jako duhy, ale pak tak nějak nejsou nikde moc vidět. Asi se s tou svojí toleranci jen nějak proplíží opatrně k domovu (asi to vždycky nevyjde, pochopitelně, kde by se jinak braly ty negativní statistiky).
+1 všechno se přebírat nedá, u nás by to absolutně nefungovalo. Tolerance alkoholu ve státě, který je první v chlastání na světě? Demence! Naopak od nás a naší nulové tolerance by se mohl nejeden stát EU přiučit... (neříkám, že němci)
Je to tak, ale nesypejme si zbytečně popel na hlavu, těch neukázněných a někdy o dost víc, než pozorujeme u našinců, je v Evropě mnohem víc, zejména na jihu.
My prostě máme tu smůlu, nebo štěstí, že jsme konfrontováni s našimi německými sousedy a tak v nás vzniká ten pocit, že jsme šíleně neukáznění bordeláři.
Kdybychom jen malinko dokázali od sousedů pochytit tu kázeň ad disciplínu, natrhli bychom za pár let světu zadek, protože jsme mnohem kreativnější. Jenže my si tu výhodu invenčního myšlení vždycky dokážeme eliminovat tím bordelem a nedůsledností.
K naší i jejich smůle je to tak, že oni pochycují tu nekázeň, nikoliv naopak. S novými junge Leute už to není vše tak disciplinované a pořádné jako s jejich rodiči a prarodiči.
Říkám to furt, je nejlépe nám vždy bylo a dařilo se, když nám vládl němec (teda krom období Ády H.), rakušák či lucemburk... ;-)
Největším diplomatickým úspěchem Rakušanů je to, že přesvědčili svět, že Hitler byl Němec a Beethoven Rakušan.
Myslim skor, ze sa jednalo o Mozarta. Mozart sa narodil totiz v Salzburgu, ktory v case jeho narodenia patril Nemecku. Beethoven sa narodil v Bonne, tam sa o rakusanovi nemohlo jednat.
Mlho! Hitler se narodil v Braunau am Inn, což je v Rakousku.
A právě v tom spočívá úspěch rakouské diplomacie. Beethovena svět považuje za Rakušana (Vídeňáka) a Hitlera za Němce (Bavoráka).
Mno, ještě pár let zpátky bych si tohle o Němcích tvrdit nedovolil. Doma jezdili jak z partesu, ale jak se někteří dostali za čáru sem, tak se ta jejich disciplína nějak podezřele vytratila :-) Jezdili tady jak utržení ze řetězu a policajtům se přímo smáli do očí, protože ty naše pokuty pro ně byly celkem úsměvné... Dneska je to ale asi už trochu jiné.
To máš pravdu,
doma jinak než v cizině, zřejmě to souviselo s tím pocitem "nepostižitelnosti".
A ještě lepší je když jedou v tlupě, ale proti mladým Angličanům je tlupa rozeřvaných Němců zájezd klášterní školy.
Ale když to tak vezmu, i naše hokejky se dokáží předvést, a to doma, jen když mají pocit tlupy.
Birell obsahuje 0.49 % alkoholu a poněvadž je u nás nulová tolerance k alkoholu, tak pokud řídíš po požití Birellu, vědomě jsi tuto podmínku porušil.
Prostě s nulovou hranicí alkoholu v krvi je stále legrace, nejenom když člověk nafouká něco hodně malého, takže musí nechat auto na nějakém opuštěném místě, je odvozen na odběr krve, tam mu potvrdí, že jeho hladinka je fakt tak malá, až je to nesmysl, pak si hledá dopravu zpátky a pak marně hledá auto.
Jsou i 0,0% jinak to pul procento vyprcha driv nez zaplatis a odjedes. :-)
Navíc při podivném výsledku (něco nepatrného nad nulou, třeba po tom Birellu, nebo vdechnutém ostřikovači) se dýchá znova po pár minutách. Pokud je to nesmysl, podruhé je už nula. Pokud se potvrdí, zkoumá se dál.
Dräger 7410 měří na dvě desetinná místa. Alkoholová kalkulačka mi ukazuje, že na 0.00 promile se dostanu po dvou hodinách od vypití jednoho nealkopiva (já vím, že je to blbost, ale stejná, jako nulová tolerance alkoholu a "přesný" Dräger v rukou policajtů).
pěkně blbá kalkulačka :-)))
moc hulíš
Cucat jedno pivo hodinu, tomu se říká žízeň ;)
je řeč o pivu k obědu
Kvůli jednomu pivu nestojí zato obědvat.
Spíš nepřiměřeně přesná ;)
http://auto.idnes.cz/alkulacka.aspx
Proto je také hladina alkoholu 0,29 po měření dechem považovaná za nulovou. Pokud je naměřená hladina někde na tomto rozhraní tak policie by měla udělat po 15 ale lepši po 30 minutách opakovanou zkoušku a mělo by to být úplně jasné. Na odběr krve se jede jen když si to řidič vyžádá sám, jinak není důvod a pak si musí také sám zajistit dopravu k autu.
ORLY?
"Policisté zjistili, že řidič mercedesu je pod vlivem alkoholu"
"Strážníci Janečkovi naměřili nejprve 0,19 a posléze 0,14 promile alkoholu."
"S největší pravděpodobností viníka čeká zákaz řízení nebo pokuta"
http://zpravy.idnes.cz/miliardar-karel-janecek...
Podobně jako když se měří rychlost v obci. Maximální rychlost je 50, ale pokutuje se až od 53 a více.
Měřící přístroj je nějak kalibrován a má nastavenou stupnici. Pokud je s někým vedené správní řízení pro alkohol a je mu ukládána pokuta třeba za těch 0,15 promile, tak to je až po odečtu právě těch 0,29. Ve skutečnosti mu v dechu naměřili 0,44 promile.
Jo, a za to mě sebrali papíry na 3 měsíce, v Anglii, Německu, Francii, Italii, Španělsku, Belgii, Holandsku.....atd bych mohl pokračovat v jízdě.
Zato v Polsku, Rusku, Bělorusku a na Ukrajině nikoliv.
Nevím, jestli se držíme té správné party :-)
Problém vidím v tom, že buzerují strejce s pivkem v podvečer a
zhulákané divochy, kteří si k tomu ještě něco šlehnou nezvládají ohlídat, a ti pak zabíjejí nebo páchají sebevraždy.
Ale to stejné i s omezenou rychlostí.
Jde o to inkasovat a ne působit preventivně a tak je těžké věřit, že jde o "pomáhat a chránit".
Co se týká alkoholu za volantem a na silnici, tak jsem pevně přesvědčený, že je to správně tak jak to máme. Uhlídání "nulové" hranice je problém a odchytit všechny nalité a zdrogované řidiče se nedaří nikde a to ani není možné, ale myslím, že jsme na tom o dost líp než v řadě jiných zemí.
Nemohu zevšeobecňovat, ale zátah, který byl veden u nás neměl žádný bezpečnostní důvod.
Šlo jen o zlobu, zášť a závist.
Nechytali "nalité" ale vybrali strejce, co 25 let jezdili bez problému na 2-3 piva do místní putyky. Společenská nebezpečnost nula, protože všichni opatrně domů, od 3 do 9 km po okresce či místní komunikaci.
To je přesně to, co by Němci ignorovali.
Hlídat nulovou hranici je hloupost, preventivně působit tam, kde je riziko.
Tedy neschovávám se za bukem, až skončí diskotéka, abych někoho lapil, ale postavím se s majáčkem rovnou před Sokolovnu, aby všichni věděli "sedneš za volant napitej, máme tě".
Jenomže je pohodlnější vybrat v půl osmé večer strejce a inkasovat, než stát ve čtyři ráno u Sokolovny a nevybrat nic, protože si všichni dají bacha.
Nevím, o jaké řadě zemí mluvíš, mě zajímají vyspělé Evropské země, a tam, kde mají toleranci 0,5 nebo 0,6 se nic tragického nekoná, proto tam furt ta tolerance je.
Policie by měla konečně pochopit, že nejde o to "odchytit" ale předejít chování, které by mohlo být nebezpečné. Proto ne číhat za bukem, ale být vidět.
Já jsem nemyslel tebe, to docela dobře mohla být práce někoho z tvého okolí eventuelně si mohl to pití a ježdění už dělat tak okatě, že to policie přehlídnout nemohla.
To ostatní by bylo na delší povídání, ale hodně to je o policistech, jejich schopnostech a hlavně o kvalitě jejich šéfů.
Už jste to sem někdo dával loni http://www.lidovky.cz/haskova-dohoda-s-policii...
To byla práce starostky, mráz aby jí řiť roztrhal.
Rozhodla se, že obec "vyčistí" a začala na parkovišti Pod ledem. Policie o nás pochopitelně věděla 20 let, vždyť tam sloužili místní kluci.
Jenže jak se furt reformují, kdo mohl vzal výsluhu a odešel, teď tam jsou takoví mladí kluci. Ne, že by byli záludní a zlí, jen plní nařízení, a když příjde z úřadu požadavek....
U nás je to tak, víc než polovinu obyvatel už tvoří lidé z novostaveb. Nemáme tu klasický satelit se stejnými domy, ale pár luk a polí zmizlo a postavili tam ty novostavby, některé vkusné, jiné méně. Ti noví se do vesnice neintegrovali, mají to tu jako noclehárnu. Ovšem co dokázali je to, že se sjednotili k volbám, a prosadili do vedení obce lidi ze svých řad. Cíl je jasný, prosadit dobudování silnic, chodníků a těch ostatních vopičáren, bez kterých lidé z města být nemohou. To se jim nepodařilo, protože prachy na to nejsou. Odtud i ten nápad starostky vyčistit" obec. Dřívější vedení obce by podobná pitomost nenapadla.
Starousedlíci dojeli na svoji tradiční řevnivost, novousedlíci se vykašlali na velkou politiku a šli cíleně za svým.
Teď na podzim to bude zajímavé, starousedlíci se konsolidují a sjednocují, ale nebude to jednoduché, volební počty nahrávají partajničení.
:-) Mladočeši versus Staročeši.
Vesničané versus pražáci.
Domorodci versus náplava :-)
To je jedno z mála plusů zdejších končin. Tady je přivandrovalec (náplava) vlastně každý.
Ale samozřejmě v celkovém důsledku je to mínus.
Já jsem "staronáplava" protože v obci 35 let.
Pro místní jsem furt pražák, ale jiný, než ti z novostaveb. Těch přišlo moc, a najednou, bez ochoty integrovat se do obce, ale jí dobít.
U vás je to jinačí, mnohem tragičtější.
Starousedlíci vyhnáni, novousedlíci zlatokopové. "Zdivočelá země", ten název se panu Stránskému povedl asi víc, než ten seriál.
Ta země je nemocná, u dcery ve Frýdlantu je to to samé. Bude to trvat léta.
Táta říkal: "něco zbořit, to jde natotata, postavit něco nového, to chce čas a píli."
Zbořeno jest, tak teď to druhé.
Jestli ono v těch vyspělých západních zemích to není také o tom dodržování limitu a využití tolerance pro zbytkáč (po zapití oběda jedním malým hodinová siesta a pak teprv volant).
Ne s filozofií, že když už nám to povolili, tak to využijem naplno, a když se to náhodou přešvihne, nějak to ukecáme...
Vadí!!!
Za prvé, jedno dvě piva (desítky) mne nikdy nedostaly do stavu, kdy bych měl mít nějaké problémy ukočírovat kolo, a to ani v terénu... To až po 4 kouscích už začínám dělat voloviny a jsem už moc "odvážný" a občas mi nedochází, že jsem se právě mohl vysekat ;-) Stabilita přitom stále v pohodě.
Za druhé, po vydatném, nejlépe tak akorát slaném a mastném, obědu odmítám do sebe lít nějakou sladkou nealko žbrďolu, to je akorát se tak poblít :-((( Bohužel už kdysi dávno několikrát vyzkoušeno a zjištěno, že limonádu tedy po obědě pít mi jaksi nedělá dobře. A o hladu na celodenňákách tedy nebudu :-) Takže...
Ad. 1) Mě nedostane ani pět dvanáctek do stavu kdy bych neukočíroval auto a co jako? Co jsi tím jako chtěl říct?
Ad. 2) Doporučuji vodu ty limonádo...
On je trochu rozdíl být nalitý a dřepět při tom v autě na čtyřech kolech a nebo se snažit držet rovnováhu na kole. Včetně toho, že když někdo něco kvůli alkoholu podělá s autem, tak s tou tunovou krávou je asi mnohem nebezpečnější okolí než nějaký vratký cyklista. Který v drtivé většině případů rozbije hubu leda tak sobě.
Tak na kole nepij, když Ti to přijde tak strááášně nebezpečný, chjo :-/
Ale nevotravuj s tím laskavě ostatní, buď tak laskav!
Vodu na mastný, si asi upad neeeee?????? :-O
Pravda, voda není úplně ten nejlepší nápad, ale nealko pivo nebo nouzově třeba tonik už docela jde.
Jak kdy, no. Většinou mi to ale nikdy dobře moc nesedlo...
Nealko pivo nepiju, to je jako si dát nějaké "takypivo" co stojí 4Kč, to si radši nedám nic :-/
Tím vším ale nechci tvrdit, že se má chlastat první liga a v klidu pak lézt na kolo, tak jsem to vůbec nemyslel!
Prostě mi jen přijde uhozená nulová tolerance, toť vše... Jedno dvě piva, bez nějakého způsobeného průseru by, podle mne, policii neměla vůbec zajímat. Na to aby, mne někde lízli na opuštěné polní lesní cestě, k silnici daleko, přitom bych jel způsobně, a tam mne pérovali za jedno předchozí pivko k obědu, tak na to fakt nejsem zvědavý :-/
Na polní cestě můžeš chlastat jak duha.I jezdit autem bez ŘP
To není zas tak úplně pravda... Na ty účelové se to taky vztahuje. Kdo si ale bude na katastru, a kdo ví kde všude ještě, při plánování výletu, zjišťovat která je která?? :-)))
A ty už ses někdy někde s tímhle fakt setkal ?
Osobně, naštěstí, ještě ne. Ťuk ťuk na dřevo ;-)
Před pár lety ale na výjezdu od letiště na Točné, bývala tam vyhlášená cyklo-hospodo-zastávka, prý prudili, na polní cestě...
Tenkrát se to snad i probíralo na B-F.
Souhlas. I u nás je policií obecně nějaké to pivo u cyklistů tolerováno. Pokud se cyklista nemotá a jede normálně a bez přestupků, tak si ho nevšimnou. Policajti vědi dobře v kterých hospodách jsou desítky a stovky cyklistů, kteří si dali jedno, ale často i víc piv a přesto to nechávají být. Při tom by to pro ně byly snadno "vydělané" peníze a celkem snadno odvedená práce s mnoha kladnými body v hodnocení. Nikdo nemá nic proto tomu aby si cyklista dal jedno pivo, problém je aby se třeba po dvou pivech choval na cestách spořádaně a ohleduplně.
A v tomhle světle pak jako pěst na oko vyzní všechny ty moravské vinařské cyklotrasy vinoucí se především poblíž sklípků :-))) Ještě k tomu oficiálně podporované kraji, dotované z EU apod. :-)
Nemysli si. Loni jsem viděl jak na vyústění cesty z Kopce do Brtníků odchytávají cyklisty. (V Kopci je hospoda.)
A zajímali je i ti půllitroví, nebo pořádně nažraný motáci ?
T. zn. používali náš, nebo německý výklad práva?
Ok, dej si na polních cestách třeba toleranci dvě promile, ale jak se vysekáš a polámeš si hnáty tak se do špitálu plaz sám třeba po zemi... A léčbu si pochopitelně taky zaplatíš sám...
Nevím proč bych se měl vysekat kvůli jednomu pivu... Takový notor, abych se odrovnal už jedinou desítkou, fakt nejsem, neboj ;-)
Jsi alkoholik :-) přiznej to
Je to možný...
Kdo je alkoholik? Dávej si pozor na to co říkáš?
Já piju alkohol ve větším množství jenom jednou týdně. Tak jaký alkoholik? Ty si asi nevidíš do pusy.
Tak tak, nedej se ! Důležitá je pravidelnost. Ostatní přijde samo ;-)
Samozřejmě. Tchánova druhá manželka, pomatená věřící, si přivodila plačtivou špičku vždycky na dušičky, jinak důsledně abstinovala. Dělala to pravidelně, proto jsme váhali, ale metody žádné léčebny se nám nezdály.
Jednou tydne? Fajn. A nemuzes si to nacasovat tak, aby to nekolidovalo s jizdou na kole? Pak by Te zadna petice nemusela zajimat.
Mimochodem, neni nekde petice proti teto petici? Tu bych rad podepsal.
Tak v tomto směru bych začal od toho nejdražšího...
Infarkt + nadváha? Nezájem, do špitálu se doplaz a cáluj.
Infarkt + kouření? Dtto.
Cukrovka + nadváha (kouření)?
Rakovina?
Dále bych v rámci prevence ani nezapomínal že spoustu životů by zachránilo používání přileb v automobilech (více než používání přileb na kole). Takže bouračka bez přilby? Nezájem, cáluj si to sám.
Tak nežer mastný ;-))
Jinak je ta úvaha děsně jednostranná, černobílá. Možných situací a scénářů může být nepřeberně. Vochmelka na kole si může tisíckrát nabít hubu sám, ale po tisícíprvní může vlítnout někomu do cesty. A ten, aby ho nesmetl se může sám vykulit. Nedej bóše, aby to byl třeba autobus... Já vím, jen takový fantazírování. Ale nebyla to už párkrát někde realita ?
Vlastně mastný se dá pořádně jíst až od 18. narozenin. Protože do té doby ho nelze legálně ničím zapíjet. "Vodu na mastný, si asi upad, neee?"
Škoda, že jsem to nevěděl na ve školní jídelně.
To nejde ;-)
Jestli bereš za "ochmelku" i toho, kdo si dá ten jeden dva kousky k jídlu, tak Ti to nebudu vymlouvat. Po tom trapném jednom, přitom už ale podle zákona nedovoleném, pivu zatím neznám osobně nikoho, kdo by měl jakékoli problémy s koordinací, ztrátou ostražitosti, úsudku a dalších faktorů, které by nějak omezovaly jeho schopnosti bezpečně ovládat kolo. Pokud někdo takový existuje, tak to asi moc dobře ví a v takovém stavu už na kolo neleze. Pokud je tedy dostatečně vybaven i rozumově :-)
Jasně, zákony se tvarují především právě kvůli tomu minimálnímu počtu neponaučitelných magorů... Kvůli nim ale pít pivo, i během výletů na kole, fakt nepřestanu, to po mně nikdo nemůže chtít :-(
Tak já tě s jedním seznámím :-) Po půllitru "už o něm vím" a dobrou čtvrthodinku bych si tím soustředěním a koordinací nebyl vůbec jistej. Pak to pochopitelně rychle odezní.
A že bych byl takhle jedinej široko daleko, tomu nevěřím. Buďto to o sobě ti další vědí a přizpůsobí se, nebo to "zvládnou"...
O.K., Ty to o sobě víš, tak se tomu asi snažíš vždycky vyhnout. To je samozřejmě správný přístup, tak by to mělo být.
O těch druhých to možná jenom nevím, ale skoro všichni to pivo pijí a nikdy s tím problém (viditelný) neměli. Zatím, to je ale taky pravda...
Naprostá většina lidí jedno po jídle zvládá na stopro, když chvilku posedím, tak taky. Takže o to vůbec nejde.
Horší je, že leckdo z méně odolných dá i druhý "aby netrhal partu", nebo se prokládá...
Jsem další. Hranice, kdy začínám mít problém s rovnováhou na kole, je u mě jedno malé pivo. Velké už by bylo moc. (Zatímco čtyřkolové auto bych si ještě i po tom velkém pivu řídit troufala, i když to samozřejmě nedělám.)
Já taky neznám nikoho kdo by po jednom pivu nebyl schopný bezpečně ovládat kolo? Tak proč to není povolené aspoň to jedno pivo?
Teď jsem se zrovna vrátil z hospody, jeli jsme tam celá rodina na točenou kofolu. Hospoda nacpaná, obložená koly ze všech stran (kdo tvrdí, že nejpopulárnější sport je fotbal?) a minimálně půlka cyklistů měla před sebou půllitr s pivem. A to je prý u nás nulová tolerance. Stejně na to všichni dlabou.
Povolit jedno pivo by tedy buď znamenalo
a) legalizovat současný stav
nebo
b) místo jednoho piva by si dali dvě
Obávám se, že b je správně.
Protože by to u mnoha lidí neskončilo jen u jednoho, když už by bylo povolené.
Nebezpečné to je velmi a asi proto je to také zakázáno, takže se svým pofiderním názorem neotravuj ostatní spíš ty...
Pokud ti na mastné nejede voda, tak si dej nápoj horký podporující trávení např. čaj. PS: Když už teda musíš lemtat pivo tak právě pro takové zabejčené exoty jako ty, existuje pivo nealkoholické...
Co je velmi nebezpečné? Něco v tvojí hlavě?
S čím máš furt problém ? Honí tě snad někdo ? A nebo někoho ? A nebo se jen potřebuješ porafat kvůli blbosti ?
Když už umřít,tak pod vlivem. Už aby to bylo
Mel bych jedinou prosbu... ;-)
Umri si pod vlivem sam - neber pri tom nikoho dalsiho sebou.
Neboj. Skočím pod nákladní vlak. Ať lidé někam jedoucí nemusí nadávat.
Hlavně se ale dobře pojisti, zpoždění nákladního vlaku by mohlo být dost drahé a hlavně si vyber nějakou méně frekventovanou trať.
Ostatně policie radí jak správně postupovat, jen je potřeba dodržet rady z letáčku
Policie radí blbě, nechat se žižlat náklaďákem! Jedině nějakej superexpres, to pak máš okamžitě za sebou.
1) Rekl bych, ze tvoje pohodli neni pro ostatni prioritou.
2) S trochou snahy by ten letacek mohl byt naopak predmetem setreni policie - navadeni k sebevrazde je trestny cin, takze se musi opatrne... ;-)
Já bych policejní rady nepodceňoval, jsou podložené mnohaletou zkušeností.
Můžeš vyzkoušet, jestli náklaďák dýl žužlá.
Navíc když vlezeš před expres, dovedeš si představit nejméně 200 pořádně naštvaných lidí, kterým jsi zkazil minimálně celý den, když vlezeš před expres?
Bojim, protoze vlakem obcas jezdim, takze mi je jasny, co takovahle "mimoradna udalost" pokazde udela s jizdnim radem... ono nez se to vysetri a uklidi, nekolik hodin trva... to se pak nediv, ze te nikdo litovat nebude. ;-)
Hlavně je to sprosté vůči strojvedoucímu. Ten pocit, že vím, že toho člověka v nejbližší chvíli přejedu musí být dost hrozný.
Řidič v autě a zvlášť v nákladním to často ví taky dost dlouho předem, těch pár vteřin navíc nehrajou tak velkou roli, tak to bude asi dost podobný.
Prijemny to urcite nebude, na druhou stranu kazde povolani ma sve stinne stranky.
Lekari nedokazou kazdeho zachranit, hasici casto uvidi z blizka ucinky ohne a dopravnich nehod, u policajta existuje realna moznost, ze nekoho bude muset zastrelit (a nebo nekdo zastreli jeho)...
Takze u strojvedouciho je statisticky vyznamna moznost, ze lokomotivou nekoho prejede a nebude s tim moct nic delat.
Myslim, ze s takovou moznosti by mel clovek aspon trochu pocitat, kdyz si vybira zamestnani.
Možná by ses divil, ale strojvedoucí to berou tak nějak jako součást... Pravda, nic příjemného to nikdy není, ale nehroutí se z toho.
Co jim ovšem nezávidím, to je fakt, že je jejích prvotní povinností jít se podívat, jak dotyčný vypadá, a v případě potřeby podat první pomoc. A to i když vědí, že z něj nemohlo zbýt nic moc pěkného...
Pivo nepiju. Muzu si misto toho dat par panaku?
Mam vyzkouseno, ze dokazu jset uzkou rozbahnenou lesni pesinku na lehokole potme bez svetel po 12 panacich (behem 5 hodin) a spadnout o jednou mene, nez pri te same cinnosti za strizliva a ve dne.
Nechapu, proc by si nekdo mel davat na mastne alkohol. Kdyz to nedokazu stravit, muzu si dat neco mene mastneho. Treba salat bez oleje a dusenou ryzi s kurecim platkem.
Taky můžeš zobnout Endiform a ztrávíš v pohodě kýbl loje :-)
Rejži k obědu? ? :-O Tak to se se mnou připrav na další brzkou obědovou zastávku, protože rejže se fakt nenajím :-) Resp. klidně nafutruju tak, že se budu skoro koulet, ale tak za tu hodinu, hodinu a půl, můžu jíst znova, protože budu mít zas hlad... To samé po bramborách a dalších, tzv. lehkých, jídlech...
Už jsem tu mnohokrát nabízel obdobu následujícího (myšlenkového) experimentu.
Sedu si do auta a budeme simulovat nedání přednosti v jízdě (v důsledku zvýšené sebejistoty a horšího odhadu v důsledku konzumace alkoholu). Já si sednu na místo řidiče, připoutám se a ty to na kole narveš plnou rychlostí (cca 40km/h) do dveří.
Zkontrolujeme škody, sedneš si do auta na místo řidiče a já se rozjedu plnou rychlostí autem proti bočním dveřím (řekněme 120km/h). Zkontrolujeme škody. Určitě budou stejné a budou mít stejné důsledky jako v případě kolize cyklisty, že?
Už jsme to (nejen tady) taky opakovali - kolizní situace není jen ohrožení z přímého nárazu.
Jistě. Tohle je "bonus", tj. ožrala za volantem je nebezpečnější (je ještě spousta dalších bonusů, nechci vypisovat všechny). To je také důvod (větší nebezpečnost) proč spíš uvažovat o větší toleranci u cyklistů než u motoristů.
Mě zas vadí blbci, kteří musí nutně pít alkohol i když jedou na kole.
Neměla bych také založit nějakou petici?!?
Alkohol je lék :-))
To ano, ale ne na kole.
Poturčenec horší Turka, stejně jako dočasně abstinující notorik.
Hospody jsou plné cyklistů, těch co mají před sebou pivo a pak další pivo je naprostá většina, pivo je skvělý ionťák. Ovšem, že nulová tolerance je blbost, ale to žádná přiblblá petice nevyřeší. Když se lidi chovají jako hovada tak se díky nějaké petici nebo papíru jako hovada chovat nepřestanou. Jsme národem prodaných tupých a bezohledných zvířat vhodných už jen k utracení. http://www.novinky.cz/domaci/344244-v-jar...
Omyl, hospody a stánky u cest jsou plné cyklistů co si dají jedno pivo. Druhé si většinou nedají, poněvadž se to už špatně rozjíždí, nohy nechtějí šlapat.
Hodně cyklistů si dá jedno na žízeň, ale dost jich tam po ujetých 10 km sedí několik hodin a vím, že to není při jednom pivu a mnozí mají na lístku namalovaný pěkný plůtek.
Po stovce km je povoleno kolik piv? :)
Po stovce si jich můžou dát třeba 10, protože si ty cyklistický hospodský manekýny a povaleče neumím představit ani po 50 km :-)
Můj kolega z práce si v nadšení z výletu po Jizerkách dával stabilně na Maliníku osm až deset kousků, aby pak bez příhod absolvoval sjezd po červený, zelený i modrý do Liďáků. A předloni se dožil důchodu.
Jsou tací jedinci, ale ti jsou vzácní a měli by být hájeni :-)
Já znám zase dost takových co po 4 pivech mají problém se vejít do své poloviny cesty.
Záleží jak moc ovlivní alkohol rovnovážné centrum. Mě vodováha a kompas funguje i když jsem lihem napuštěný vcelku důkladně.
S rovnováhou mám ale problémy jindy. Třeba v mlze když nevidím pořádně na nějaký horizont (docela problém na lyžích když sníh plynule přechází v mlhu).
A v poslední době mi rovnováhu dost narušuje drncání autobusů bez tlumičů.
Zato třeba jen dvě piva mají docela velký vliv na to jak jsem schopen odlišit nějaké sdělení od hluku na pozadí.
A pak je tam ještě koncentrace, zaostření, odhad vzdálenosti a rychlosti, odhad vlastních schopností, rychlé řešení složitějších situací v souvislostech a odhad vývoje... Stačí když ta zrzavá voda vezme z každého neznatelnou trošku. V součtu už to tak nějak není ono. A ne každý si je ochotný to připustit, aby byl vyloženě naddimenzovaně opatrnější.
Já zas pociťuju lehkou nejistotu v balancu při opravdu extrémním kraválu. Však to má přímou souvislost s uchem. Moc nechápu ty duc-duc magory s 1.000W subwoferem a permoníkem, co do toho monotónně řeže. Tam bych asi nevěděl, kde jsem :-)
Tělo je vůbec zajímavě propojené. Já hůř slyším, když nemám brýle.
Duc duc magoři mě navíc už dopředu štvou tím, že až jim bude 40+ budou dělat hrozný kravál už tím, když budou mluvit. Pár lidí co dělali na kovárně nebo na tkalcovně znám. Všichni jsou nahluchlí a skoro všichni furt řvou jak na lesy.
To je pravda, ale z čeho byl nahluchlej Pepin? :-)
To musí bejt nějaká kamzičí stezka, nespa?
n' est-ce pas....
já tě to nenaučím :-)
Myslíš, že to není učitelem? :-)
To ne, každej blb ví, že jedna a jedna jsou dvě, ale soudružka učitelka to ví líp.
Okolo 15% nehod zaviní řidiči, kteří požili alkoholické nápoje.
Zbylých 85 % nehod tedy zaviní ti,kteří si vypili limonádu,kolu,poděbradku,rajec,jonťák a podobně.Dejte si na ně velký pozor!
Pouze část pravdy.
Kolik z tech 15 procent skutečně zavinil alkohol nezjistíš.
Podle logiky věci, 85 procent těch 15 může mít obdobnou příčinu jako u těch, co alkohol neměli, neboť podle ouřadu jsi "pod vlivem" po jednom pivu.
Takhle by se dalo dokázat, že 15 procent nehod zaviní řidiči černých aut a ta je třeba zakázat.
Mně nevadí nulová tolerance alkoholu, mně vadí, že se to nedodržuje! :-)
Stejně jako u drtivé většiny ostatních předpisů, je rozdíl mezi právní teorií a praxí obrovský, prostě se implicitně zakáže všechno, aby se to pak mohlo tiše tolerovat, což mi připadá jako větší problém... něco jako zákazy vjezdu na cyklotrasách...
Nemyslím si, že by cyklista pod vlivem byl stejnou hrozbou, jako opilý motorista, nicméně už jsem viděl několik takových, kteří pro okolí reálnou hrozbu představovali. Srazit se s neosvětleným cyklistou, který se střídavě motá zprava doleva, není příjemná představa...
Se stanovením hranice, kolik je ještě OK, bude problém, že na každého to působí jinak...
Je to prostě složitý...
Na jednu stranu jsem proti, protože po vyšlapání kopce se jedno orošený úplně nabízí, je to ten správnej nedělní relax.
Na druhou stranu, mám s autama naježděno ke dvěma milionum km a nalitý neosvětlený cyklisti jsou opravdu hrozba pro řidiče i pro ně samotné.
Při havárce je pak těžko obviňovat cyklistu , že zavrávoral a srazil jsem ho bokem, pokud bude nalitej legálně, tzn. pokud bude tolerance alkoholu na kole.
Na západě je taky nulová tolerance, ale praxe je taková, že se dejchá jen v případě nehody nebo viditelné opilosti, což beru. U nás je to o příjmech z pokut udělených MP přímo do pokladny města. Proto jsou MP tak aktivní v čemkoliv, ve správním je to klidně 15 tisíc pokuta, opět jen a pouze dotyčnému městu.
Nelišíme se tu v Čechách zákonama, ale lišíme se kulturou chování úřadů, kdy právě městské policie si hlídají raději rychlost u cedule obec kdesi za městem, než prevenci poblíž školy, kde rozumná většina jede jak má a nic se do kasy nenasype.
Zákonodárci se pak můžou stavět na hlavu, s vychcánkovstvím nic nesvedou. A tohle je jen o tom.
Nevím čím přesně to je - můžu se jen domnívat, že zabrala ta čenichová, kterou MP dostali za úlety s radarama. Každopádně vidět MP někde s radarem, nebo vůbec u silnice je vyložená vzácnost. A alespoň v HK si těch škol a blízkého okolí občas skutečně hledí. Nechci je přechválit, taky si o nich myslím svoje, ale zásadní změnu (nejen v HK), doufám že ne jen dočasnou, jim přiznat musím.
V poslední době se mi stává, že aspoň jednou během výletu potkám nějaké auto MP zašité někde na lesní cestě...
Osádka ale zatím nespala, tak jsem neměla odvahu si je vyfotit :o)))
To se nesmíš bát http://www.youtube.com/watch?v=PCpi8m6W1CQ
:-)))
http://www.novinky.cz/krimi/344545-v-rychlem...
I když, ten smajlík... Nechtěl bych zrovna jet okolo :-/
Kontrolní otázka:
Někdo tu psal o tom že by neměli být postihováni cyklisté za více než 2 promile v žíle?
http://budejovice.idnes.cz/policie-dalnice-d5...
"upíjel z piva"....
Začínám mít strach, kam se poděl kolega Magic, naposledy se hlásil někdy po půlnoci....
Psali že jel na kole. O elektromopedu ani slovo.
Prd poznaj, mě si pletli nábojové dynamo s motorem...
To že za jízdy upíjel pivo je indicie...
Bych to nepodepisoval :)
V pondělí jsem se v 20,30 vymázl 200 metrů od baráku a myslím si že z 99 procent za to mohlo jedno 12 stupňové pivo a jeden rádler co jsem je šoupnul na lačno předtím po cca 30 km na kole a 2 hodinách pince....
Prostě jsem měl takovou milou náladu že všechno jde dobře a že manželku postrčím do kopce, jeli jsme spolu z tréninku... a vymázl jsem a málem ji srazil taky....
Jinak řečeno, alkohol nepatří za volant ani nad řidítka...
No a mám silniční lyšeje docela všude a jen proto, že jsem si dal 1500 metrů od domova pivko a pivkolimo....
Je to tak. Blbý je, že málokdo je ochotný si tohle přiznat.
Blbý Lelku je, že jen proto, že on to nezvládá, zevšeobecňuje svoji zkušenost na všechny.
Když si po jedné dvanátce dokáže nabít, a ví, že fo bylo tím pivem, ať nepije. Zřejmě je indisponován, nemocný, či jinak postižený.
Souhlasím s Tebou, že je třeba ocenit odvahu si přiznat, že jedna dvanáctka s ním flákne o zem. Prosím jen, aby takto indisponovaný člověk nebyl brán jako měřítko normality.
Pokud ví, že po dvanáctce kolo nezvládne, ať se toho drží, ale nepřesvědčuje ostatní, že i oni jsou po vypití jedné dvanáctky ohroženi.
To je nesmysl!
Znám lidi, na které jedna dvanáctka skutečně nemá vliv - znám ale i lidi, kteří jsou (jen) skálopevně přesvědčení, že na ně jedna dvanáctka nemá vliv :-)
Já znám i týpky, co bez 12ky po ránu nedokáží vůbec fungovat a jsou ve svém absťáku mnohem nebezpečnější než s hladinkou :-)
Každý jsme jinej, každý má svoje limity a alkoholovou toleranci. Rozumná jsou evropská pravidla, těch 0,5-0,6 povoleno.
Ovšem nemyslím si, že zrovna tohle by mělo být nějakou legislativní prioritou. Priotitou by mělo být, aby existující pravidla platila pro všechny, což jak je vidět zdaleka tak není.
Hele dej si ve 12,00 salát pak cestou z práce ujeď 30 km na kole průměrkou 25-27 km/hodina a přidej 2 hodiny intenzivního tréninku pince. Celou dobu pij jen vodu a pak si dej jednu orosenou dvanáctku a jednoho rádlera do 8 hodin prázdnýho žaludku
Možná budeš překvapenej co nezvládneš :)
Když jsem ještě pořádně jezdil, tak poslední jídlo v práci v poledne, na kolo hned po příjezdu domů (18-19h) a lážoplážo kolečko "kolem baráku" + 3 desítky cestou ;-) Z toho jedna v půlce okruhu, ty další 2 hned za sebou kousek od domova. Celá tahle sranda mi trvala vždy 2-3 hodiny. Večeřel jsem až někdy po 22. až 23. hodině... A nevšiml jsem si, že by mi to pivo na kole někdy vadilo... Ano, kdybych dal ještě jedno další, tak už mi to vadit bude, dokonce tak, že mi z toho může být i špatně od žaludku, takže tohle jsem za celou dobu risknul snad jen jednou. Ono mi to 4. pivo dost často vadí i kdybych byl normálně najedený, takže si nějaké to větší popíjení s radostí odpustím i bez kola :-)
no já se nemotal nebo tak něco, jen jsem si přestal dávat bacha :(
Samozřejmě tohle není návod pro všechny ostatní, ale svoje tělo znám už natolik, že vím moc dobře, co ještě bez následků snesu, a co už spíše ne.
Proto mi tyhle preventivní paušální zákazy všeho, co by se dalo jinak posoudit s použitím alespoň trochy rozumu, přijdou prostě jako šikana... Proč to v Německu jde povolit, ale tady prostě néééé???
Když na první pohled na kole jedu podle předpisů, nemám žádné problémy s ukočírováním kola, tak mne cajti nemají co vůbec otravovat kvůli "foukání do balónku", howgh :-/
protože němcům nevadí cyklistům nad normu dát třeba 15 letý zákaz používání kola ???
http://road.cc/content/news/11644-germany-drunk...
protože němcům nevadí, že 58 procrnz cyklistů zraněných v noci je ožralých ? ( růst z roku 1993 kdy jich bylo jen 28 procent)
http://www.icsc2013.com/papers/huhn2013...
Protože jim vadí, že 3725 cyklistů v roce 2011 bylo ožralých tak to chtějí změnit
http://www.drive.com.au/motor-news/germanys...
a protožr v Rakousku mají rozum a mají limity pro řidiče a cyklisty stejné
link tamtéž
Já bych si nemusel dávat ani tu dvanáctku a vymajzl bych se asi i tak. Obdobně když jedu z práce, občas jsem na tom s reakcema hůř než po pěti pivech.
Ocenuji odvahu takhle verejne to priznat!
Chybama se clovek uci, jestli to skoncilo bez trvalych nasledku, tak je jeste dobre... :-)
už je to zastrupované, jen to nesmím máčet ve vaně....
Důležitý je asi to na lačno, když dám na kole rádlera tak mám většinou nějaký jídlo s tím , nebo jím na kole, jenže cestou z práce na trénink jsem pil jenom vodu a na tréninku taktéž a nejedl jsem od 12,30 ... a v hosdodě na hřišti ten den už zavírali a tak nám dali pivo do kelímku a neměl jsem ani tyčinku...
Jen proto, že ty nezvládneš jedno pivo bys ho zakázal všem?
Je to normální?
Jen protoze existuji i lide, kteri pri 4 promile stale jeste udrzi vozidlo na silnici, bys to povolil vsem?
V normach a predpisech je naprosto bezne, ze se pri stanoveni hranice priklanis na stranu bezpecnosti a to tim vic, cim vetsi nebezpeci/skoda hrozi.
Kdyz vezmes treba elektriku, tak 230V ze zasuvky pri kratkem kontaktu vetsine lidi neublizi, presto se za bezpecnou povazuje teprve hodnota nekolikrat nizsi.
Na jednu stranu by mi nebylo proti mysli prenest zodpovednost na lidi principem, ze alkohol do urcite miry, pokud to viditelne neovlivnuje schopnosti ridice, nevadi, ale pokud s alkoholem zpusobis nehodu, tak uz z vezeni nevylezes (rekneme 10x vyssi trest), zodpovedny ridic by si pak dobre rozmyslel, co si muze dovolit...
Na druhou stranu se obavam, ze by to u nas nefungovalo, krome toho, ze lidi o dusledcich sveho jednani prilis nepremysli, by sebe tvrdci trest uz nevratil zivot tem, ktere by treba prejeli...
Jenže, jak vidíš, na spoustu lidí nefunguje ani zero limit, takže je vlastně jen šikanou těch, kteří jsou zodpovědní a ty nezodpovědné ani čistá nula a permanentní policejní buzerace neodradí.
Že ty jsi u anarchistů? Nebylo by podle tebe nejlepší zrušit všechny zákony a pravidla silničního provozu? Stejně si každý v provozu dělá co chce tak co žejo... Nechme si tady jen právo silnějšího a udělejme si z dopravy džungli, aby náhodou někdo někoho nebuzeroval...
Proč u anarchistů?
V celé Evropě, kromě postbolševické části je povolen limit zhruba kolem 0,5, což mě dá tak 2 plzeňské dvanáctky (má alkoholu méně než Kozel 11, nenechme se mýlit tou 12kou), někomu subtilnějšímu jen malé pivo.
Jen proto, že se Újezďák choval nerozumně by celá Evropa měla zavést nulový limit a všichni jsou kaskadéři?
Nepodsouvej mi ty hlouposti, moc prosím.
Jo. Taky by mi prislo lepsi legislativu minimalizovat na to opravdu zasadni jasne zformulovane a pak dodrzovani striktne vymahat vsude a po kazdem nez soucasny stav, kdy je zakazano skoro vsechno, ale nikdo si nad tim vetsinou hlavu nelame.
Trochu mi to pripomina situaci kdysi s internetem na VS koleji. Oficialne bylo mozne internet pouzivat pouze pro akademicke ucely. Krome toho, ze nebylo zrejme, co to presne znamena, nikdo nepochyboval, ze to nikdo nedodrzuje.
Kdyz me zajimalo, zda by nebylo vhodne zformulovat pravidla tak, aby je slo dodrzovat, bylo mi receno, ze oficialni pravidla se menit nebudou (akademicka data neomezene, ostatni nula) a je na studentech, aby si od ostatnich zjistili, jak to ve skutecnosti chodi, jak se chovat, aby nebyly problemy a kdyz nekdo problemy zpusobi - prenasel podezrele hodne dat nebo na nej prisla stiznost, tak ho proste odpoji.... ;-)
Vymýšlíš něco, co vyřešené jr.
Limit je 0,5-0,6, pokud se nechováš nápadně podezřele, nestaví tě a nebuzerují. Pokud jsi účastníkem nehody, foukneš si vždycky.
Pokud je limit překročen, slízneš si to fest.
Funguje to všude, kromě území, kam vstoupila bota ruského vojáka.
Nerozumím tvé návodné otázce, popsal jsem jen situaci, kdy jsem shodou okolností cca 8 hodin nejedl a podal nějaký výkon a pak šoupnul na totál prázdný žaludek pivo a pivolimonádu a byl jsem velmi překvapen, že to není tak normální jako když si v Rakousku nebo USA dám jedno malý pivo k jídlu a pak normálně jedu nebo řídím....
Prostě vyprahlej a vyhladovělej organismus pak reaguje jinak, než by člověk čekal...
Navíc v článku se zminuje že 1,6 promile je úplně v pohodě, což je totál nesmysl. S 1,6 promile v krvi může na silnici vyjet jenom debil....
To chápu, takhle se chová nezkušený klučina.
Nechápu tvůj závěr, tedy volání po nulové toleranci, která tu beztak je, a tys si se zachoval nezodpovědně a nezákonně.
Je hloupé požadovat nulu, zakazovat pivo všem, jen proto, ale opakuji znovu, tohle není moje legislativní priorita. Jen upozorňuji na to, že nic se nemá přehánět a z jedné hlouposti činit závěry všeobecně platné.
Požadovat nulu je hlavně nesmysl proto, že to vede k vědomému obcházení zákona, prostě nula není fyzikálně možná, nějaký fyziologický alkohol člověk může mít sám od sebe, navíc chyba měření je nenulová. Takže mám zákon s nulovou hladinou a k tomu musíme vydávat vyhlášky či doporučení, že ono to vlastně není nula, ale až nějaká (rozumná) nenulová hladina alkoholu, která je trestná.
Neboli, obyčejný člověk vidí, že je to jen další blbě napsaný zákon, který se musí oficiálně obcházet, takže proč sám neobcházet i ostatní zákony, že jo ...
Překombinováváš. Je dána hranice (nulová) a k ní je určené toleranční pole s ohledem na měřáky a další vlivy. Tyhle plus mínus hodnoty jsou snad úplně všude, kde se něco přesně měří, nebo sleduje. Absolutně přesně nikdy nic nezměříš, abys mohl do zákona napsat jednoznačné číslo.
Název tématu je stejně špatně. 0 je pro všechny a pokud jde chodec po silnici ,měla by být i pro něho. 0 mají pouze odporné režimy :-) Navrhuji 0,5,ale v případě nehody to bude bráno jako přitěžující okolnost. 1 promile je už teď trestným činem. 0,25 brát jako nulu. Už teď se to tak má brát,ale i tak se najde polda buzerant. 0,2 a víc mají běžně diabetici a i zdravý člověk po požití určitých potravin může nadýchat.
Navrhuji 0.1 pro motoristy, 0.15 pro cyklisty a 0.2 pro chodce. :-)
Taky když nadýchá diabetik, nebo když máš promili po nadechnutém ostřikovači, tak si za chvíli zafoukáš znova a máš nulu. Diabetikovi to nějak potvrdí lékař. Pokud ale máš naváto, můžeš dejchat třeba desetkrát, furt to tam bude :-)
Co tam bude? 0,25? Než dojedu na odběr,tak tam bude 0,18 a doktor píše od nějakých 0,24 stejně nulu.
U krve si nejsem jistej, jestli je tam taky ta třídesetinová tolerance. Přece jenom rozbor dává přesnější údaje, než nějaká foukací harmonika.
Orientační dechová zkouška a lékařské vyšetření
Při policejní kontrole se zpravidla nevyhnete orientační dechové zkoušce, která je na základě závazného pokynu policejního prezidenta standardní součástí dopravní kontroly. Analyzátory, které se k měření hladiny alkoholu v dechu využívají, vychází z množství alkoholu zachyceného v dechu, podle kterého stanoví jeho hladinu v krvi. Tato metoda pochopitelně nemůže eliminovat některé vlivy (alkohol obsažený v ústech apod.), které mohou způsobit nesprávnost výsledku měření.
Drager
Z medicínské praxe navíc vyplývá, že člověk může mít (nepatrnou) fyziologickou hladinu alkoholu v krvi, tzn. i bez toho, že by před tím alkohol konzumoval. Na množství zhruba do 0,2 promile, se při laboratorním vyšetření vzorku krve hledí proto jako na fyziologickou hladinu. Není-li jiným způsobem zjištěno, že řidič alkohol v době před jízdou konzumoval, nelze toto množství alkoholu přičítat konzumaci.
Naměření nižších hodnot než 0,24 promile alkoholu proto není bez dalšího považováno za dostatečný důkaz, že je řidič ovlivněn alkoholem. To samozřejmě za předpokladu, že se řidič ke konzumaci alkoholu před jízdou nepřizná.
Nulová hladina neznamená, že krev nebude obsahovat žádný alkohol, ale že řidič vozidla ani nikdo kdo vykonává nějakou práci s možností ohrožení jiného, tak že v dostatečně dlouhé době před začátkem výkonu ani během ni nebude požívat žádný alkohol a ne, že jeho krev bude obsahovat "nula" alkoholu. To v žádném zákoně ani předpise není nikde napsané.
Velmi přesný výsledek hladiny alkoholu se dá určit z trojího vzorku krve, takže i nemocný člověk, jehož tělo produkuje alkohol může být v naprostém klidu. Takový člověk zpravidla víc o své nemoci a má také průkazné potvrzení o zvýšené hladině alkoholu.
Mě nevadí, že Německu, Rakousku nebo USA nemají nulu, až v Česku budemem mít obyvatelstvo schopné se k limitu třeba 0,6 promile postavit čelem, tedy se chovat dospěle, rozumně a odpovědně, tak budu všemi deseti pro toleranci.
Ale protože v Česku každý "myslí za roh" a skoro každý má zdravý pocit sebejisty na úrovni malého dítěte a protože v Česku je obcházení norem , zákazů a příkazů národním sportem a aplikuje jen na sebe "svůj zdravý rozum", tak nemůžu než českým účastníkům provozu zatím s tolerancí alkoholu než nasrat.
Nezasloužíme si to, protože nejsme dostatečně normální....
Až z provozu vypadne generace rozumbradů, naříkalů a srovnávačů s normálnimi státy ( viz nahoře) , až se zbavíme debílů kteří "se zdravým rozumem a rozvahou projedou čevenou a ještě k tomu navádí na cyklodiskusi, pak si budem moci dovolit pivko k obědu v motorestu. Do doby než tahle generace budižkničemů nevymře jim můžeme děkovat, že nemáme stejná pravidla jako v Rakousku nebo USA
Děkujem vám milé dopravní děti...
Obyvatelstvo se bude k zákonům stavět především tak, jak se zákony staví k němu... Zatím si z nich spíše dělá prdel, rozum se s z nich tak nějak už úplně vytratil, tak se nikdo nesmí divit, že na ně každý peče :-/
Jenomže nedodržováním a obcházením se předpisy nezlepší, naopak to bude nutit k zpřísňování a komplikování předpisů.
A v tom je ten problém, Lelku, a zdaleka ne jen v tomto celkem podružném případě.
Místo aby se kontrolovaly jednoduché, srozumitelné normy a důsledně vyžadovalo jejich plněnī a byly jasné, přesné a rovné sankce za porušení těchto předpisů, vymýšlí se normy nové, komplikované, tak, aby vybraným jedincům bylo umožněno proklouznout a ostatní bylo možné šikanovat téměř za cokoliv.
To je problém přebujelé byrokracie.
Je, to se ví a občas píše a kritizuje už nejméně 40 let, ale nikdo pořádně neví co s tím. Zatím to neumí vyřešit žádná země. Bohužel mnoha státům a co horší, tak i řadovým občanům to takhle vyhovuje.
A jak to tak vypadá, tak lepší to asi nebude, alespoň ne v historicky dohledné době.
Další co statečně sere do vlastního hnízda.
Trochu Tu Evropu znám, a mohu zodpovědně prohlásit, že nejsme horší ani nijak vyčůranější, než všude jinde.
My jsme normální, tedy možná až na Tebe, když se považuješ za póvl, ale náš systém, poděděný zbr0 let bolševika není schopen důsledně a rovně vyžadovat plnění norem od každého. To není chyba mentality národa, ale zkurveného komunismu, co narušil normální chod práva.
Zajisté máš jako vždycky pravdu, Češi s tím svým věčným bordelem nemají vůbec nic společného, v lidech to není, za všechno může neschopný systém a zkurvený komunismus!
Češi nebo Dederóni....
Nejde o národní vlastnost, to rozporuji.
Ty máš kolem sebe bordel?
No tak ho ukliď!
Částečně máš pravdu, ale mýlíš se v tom, že to způsobil komunismus. Ono to začalo už za dob vlády Habsburků a začalo se to zvětšovat po roce 1848. První republika to nestačila zlepšit, za protektorátu to bylo malé vítězství každého kro porušil nebo obešel přepisy a za komunistů se v tom pouze pokračovalo a nadále prohlubovalo. Je to příliš zakořeněné. není snadné něco takového změnit za pár let, zvlášť když k tomu není žádná snaha ze strany státu a úřadů.
Komunismus může i za Habsburky a Kyrila s Metudem.
Myslím si, že mravní devastace společnosti bolševickým režimem je celkem empiricky doložitelná na příkladu dvou německých států.
Ty mluvíš o tradiční české neúctě k autoritám, já mluvím o systému, který společnost totálně rozložil. Neúcta k majetku, vlastnictví, právu, protože právo žádné nebylo, jen diktát hrstky primitivů.
Teď se v tom plácáme a dlouho ještě plácat budeme, ale tak to probíhá ve většině post-totalitních států.
Stačí se podívat do Iráku co dělá obstimence s lidmi :-)) Nakonec uřezávají hlavy a ještě se tím chlubí :-)))))
Ta hranice tolerance alkoholu v krvi (někde 0,2, někde 0,5 u nás nula) se neurčuje proto, aby bylo čím buzerovat cyklisty (motoristy), kteří se chtějí napít, ale proto, aby bylo čím chránit ostatní účastníky provozu, když už se někdo nachlastá, ztratí zábrany a vyjede do provozu.
Jinak pít si může každý jak chce, nic se nezakazuje, ale pak ať nevyjíždí na silnici a odbude si euforií někde na polňačce, kde si jen sám sobě natluče tlamu.
S pritelkyni nas malem prejel mozna opily idiot v pickupu na polni ceste. Hnal to do zatacky za krovi tak 60. Kdybychom byli na druhe koleji te polnacky, nedokazal by se vyhnout. A kdyby si tam hraly deti, asi by si ani nevsiml, dokud by mu nechroupaly pod koly.
Nejsem si jist, jestli je to mimo verejnosti nepristupne pozemky vhodne.
Ale i na polňačkách platí omezení pro alkohol při žízení vozidla. Jenom to pak není považované jako porušení zákona o provozu vozidel a není to dopravní nehoda. I když není polňačka jako polňačka, některé a vůbec jich není málo, jsou vedené jako účelové komunikace a na nich platí pravidla provozu.
No, a pak jsou tu taky polňačky soukromé... Je jich v praxi dost(i já jednu mám) a pak je dobrá otázka , zda frajer v pickupu nejel po svý zahrádce. Taky už mi na naší cestě nadávali, že tam jezdím jak dobytek, a to tam mám zákaz vstupu na obou stranách. Ale nalitej jsem nebyl, pouze jsem doufal že umí lidi číst
Tady ale nebyla řeč o cestě označené jako "soukromá cesta" s výzvou k nevstupování. Pokud je tak cesta označená, tak je to něco jiného, ale i na soukromé a uzavřené zahradě přiměřeně platí předpisy o použití vozidla nebo nějakého stroje napitým řidičem
JJ, řeč o tom nebyla, ale tak nějak mě to pokaždý napadne, tady je dobrým zvykem, že se příběh neříká celej. :D
Ono je to s tou cestou a podobně stejný jak s tím chlastem. Kdyby lidi nebyli debilové, nemusely by být zákazový cedulky a nulový tolerance a podobný vymoženosti.
Například máme doma několik koní(moje drahá polovička má). Všude po ohradách cedulky jak u blbejch na půdě, nevstupovat, nebezpečný zvíře a podobně. A co myslíš, asi měsíc nazpátek se nějakej idiot vydal dovnitř i s děckem a plnejma rukama chleba. Skončil s polámanejma žebrama, malej naštěstí utek bokem, protože prostě se ta zvířecí znuděná banda seběhla a každej chtěl kousek, koně si to vyříkávaj zadníma nohama a on se připlet do rány. Ještěže to nebylo horší.
Za hodinu tam byli policajti a kontrolovali ty cedulky, dopadlo to dobře, ale nebejt cedulek, je průser. Prostě si ty tvrdý zákazy a opatření děláme většinou sami. Kdybych každou chvíli neviděl cestou z práce ty nalitý mátohy jak se nedaj předjet a nesvítěj, asi bych se divil co v tom Bruselu blbnou, ale takhle ?
Vadí-nevadí. Vadí mi, že se při řešení problémů v tuzemsku nepoužívá mozek. Nějaká tolerance a to i u motoristů by mohla být akceptovatelná (hranici lze stanovit měřením ůčinků alkoholu - otestovat statisticky významný počet jedinců), ale s podmínkou, že způsobí-li taková osoba dopravní (i jinou) nehodu (kdo byl viník lze obvykle určit), bude to bráno tak jako že jel opilej a z toho vyvozeny důsledky (tvrdost postihu). Hranice tolerance by mohla být stanovena přiměřeně společenské nebezpečnosti -> motorista není totéž co cyklista.
No, bouchnout do stromu autem nebo na kole je podle mě skoro jedno, snad jedině s tím rozdílem, že na kole to míň bolí do kopce :D
Jinak si myslím že je to ve skutečnosti tak, že nula je všude v EU, akorát se liší v místě policejní metodika, kde třeba v tom německu tě berou na krev až od určitýho promile a dejchání není důkaz. Dechová zkouška se tam neprovádí namátkově, ale až v případě podezření. Ani kontroly mimo hraniční pásma se neprovádí v obci namátkově, ale na základě přestupku nebo podezření. Totéž na dálnicích, vyjma kontrolních stanovišť. Nula je tam pro havárie, kdy tě berou vždy pokud něco nadýcháš a pak taky platí že i 0,3 je moc. Nula je tam i pro evidentní stav opilosti, což může u někoho být i při 1,2 promile.
Je to tak i u nás, akorát se naši blbci ve vládě už nekoukli na ty detaily pro policajty, jinak ale silniční zákon je harmonizovanej. Ale taky pokud vím, tak u nás používané přístroje pod hladinou kolem 2 promile ukazujou nulu, což do jistý míry vysvětluje proč to není dál řešený, policajti používaj jen jeden typ, aspoň teda státní.
Pod hladinou 2 promile ukazují přístroje nulu?
Tož to by se ti blbci ve vládě fakt měli na ty detaily pro policajty podívat:-))
Asi chtěl napsat 0,2 promile. Ale hlavně,že řeč nestojí
Ano, prostě chybička se vloudí, stát se to může každému, takže není hned potřeba dalekosáhle teoretizovat o blbcích ve vládě, kteří nemají tušení, že povolená odchylka používaných dechových alkoholtesterů je 0,24 promile:-))
A tu ti poctivě ve správním řízení odečtou.
Sice to prd pomůže ale fétovka to je :-)
No pokud jsi fakt nepil, tak ti to pomůže:-))
Dám 5 piv naměří mi 0,48?
Buď spaluju jak piliňáky, nebo mě do té plzně lili vodu, nebo maj ty přístroje napr
V každém případě ještě 0,24 dolu, takže ani bodík, jen těch 6 litrů pokuty a 3 měsíce pěšky.
Janouškovi ani ty papíry nesebrali, asi mu omylem odečetli 2,24...
Co to žvatláš za kraviny??? Mě tohle relativizování nebezpečnosti automobilů dost leze krkem.
Už jsi někdy slyšel o tom že by cyklista na rovině vyletěl ze zatáčky a zabil se o strom? V autě se to stává.
A o tom že by cyklista zabil dva motoristy a jemu se nic nestalo jsem také nikdy nečetl.
http://plzen.idnes.cz/smrt-cyklistu-domazlicko...
Co to žvatláš za kraviny??? Cyklista se NIKDY "sám" nezabil?!?
Jen namátkou...
" Muž jel na kole zprudkého kopce a čelně narazil do stromu u silnice."
http://www.denik.cz/z_domova/cyklisti200712022...
"Cyklista vjel na uzavřený přejezd, spadl a zabil ho vlak"
http://www.novinky.cz/krimi/309409-cyklista...
"cyklista jel na kole okolo jezu v Hranicích na Přerovsku, když z ničeho nic spadl z kola, přeletěl kovová svodidla a spadl na beton. Krátce potom zemřel."
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika...
"Cyklista spadl z kola a vážně se zranil"
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/doprava...
"havaroval devětačtyřicetiletý cyklista na cyklostezce v Ostravě. Na místě zemřel, "
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/regionalni...
"Cyklista nezvládl své kolo! ZABIL SE V ZATÁČCE!"
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/regionalni...
No a pak jsou i experti, co při odbočování vlevo nedají přednost protijedoucímu vozidlu. A těm se dokonce staví pomníky...
Neumíš číst???
Ocituji významově významnou část mého příspěvku:
***cyklista na rovině vyletěl ze zatáčky a zabil se o strom***
A ty nám tu píšeš
... z prudkého kopce ...
... uzavřený přejezd ...
... z výšky asi čtyř metrů spadl na betonovou plochu ...
... v úseku klesání ve směru k řece Odře ...
Kde je ta rovina kde je ten strom? Ehm? Netvrdím že se cyklista nemůže sám zabít, ale dá to o dost větší práci než v autě. Protože auto je svému okolí i posádce mnohem nebezpečnější.
No ale určitě se dá vymyslet scénář, kdy bezohledný cyklista nedá přednost kamionu, řidič ve snaze vyhnout se mu, nabourá co cisterny plné benzínu, která nárazem dojede až na železniční přejezd a na potvoru zrovna pojede vlak s jaderným palivem do Temelína.... a po následném výbuchu zemřou všichni ve městě samozřejmě kromě toho cyklisty... :-D
Jako začátek filmu dobrý ne? ;-)
Když má řidič toho kamionu slabé nervy, nebo neumí předem správně vyhodnotit způsobené škody, tak za tím volantem nemá co dělat ;-)
Správné řešení je rozšmelcovat přiblblého cyklistu, a nééé to kvůli němu narvat do cisterny plné benzínu ;-)
Dobře, pro tebe alternativní scénář - kamion dostane smyk v krvi rozšmelcovaného cyklisty, co mu nedal přednost a narazí do cisterny plné benzínu.... :-D
Jen teda nevím, jak zařídit, že i přes to ten cyklista přežije, přece nemůžeš zabít hlavní postavu hned na začátku filmu, ne? ;-)
:-)
Už se Ti ozval nějaký filmový producent s nabídkou realizace této road movie? :-)))
Proč, chtěl by sis zahrát tu hlavní postavu, viď? ;-)
Je zřejmé, že to musí být někdo s klasickým kolem, protože lehokolo by odpoutávalo divákovu pozornost od krve na silnici...
Role cyklisty je myslím jasná - Hrabosh, ten je z nás jediný uvědomělý, my ostatní jsme "vrazi"... ;-))
Jako ze by ho vsichni ostatni prejizdeli? Ale to aby smrtka dostala par skopku: http://www.loupak.cz/video/tv-a-radio/5375-kdyz...
Myslím, že takhle zahynul mladší z bratrů Tesaříků z Jo Jo Bandu.
Nemá smysl se dohadovat, co udělá větší ránu, jestli palička na maso, nebo nebo pneumatické kladivo.
Auta nejsou nebezpečná, nebezpeční jsou lidé.
Je dějinami prokázáno, že nejvíc nebezpeční a nejvíc mrtvých po sobě zanechali lidé, co chtěli vybudovat nový a lepší svět.
Spis ti, kteri tvrdili, ze chteji vybudovat lepsi svet, ne?
Někteří tomu i věřili, ti byli likvidováni jako první těmi, kteří ten lepší svět budovali :-)
Ve Stromovce v nějaké naprosto směšné rychlosti. A taky Pavel Sovák. Blbě trefili holou hlavou něco tvrdého (už máš koupenou přilbu?).
Pro zjednodušení jsem použil zjednodušenou formulaci.
Mám příště psát že nebezpečnější je sobě i svému okolí člověk v autě než člověk na kole?
Tomu, kdo zrovna chladne po nárazu (ať na kole, nebo v autě) je úplně jedno, jestli byl sám sobě statisticky nebezpečnější nebo méně nebezpečný. Totéž platí pro trefeného, že ho trefil méně nebezpečný ho nezrestartuje ;-)
Samozřejmě, že můžeš zemřít i při zásahu meteoritem, na ptačí chřipku, při únosu mimozemšťany nebo jinou statisticky nepravděpodobnou událost a umírání ti to asi neusnadní.
Nicméně i z pohledu jednotlivce je statistika (pokud na to téma existuje) velice užitečná, protože umožňuje vyhnout se činnostem s největším rizikem, připravit se na následky nebo se aspoň pak příliš nedivit. Jistotu nemáš nikdy, ale pravděpodobnost ovlivnit lze.
Z pohledu většiny pak statistika umožňuje činit systémové kroky, které minimalizují četnost nežádoucích jevů. Tady ale bude většinou problém s definicí cíle -> opravdu bychom chtěli, aby se všichni dožili důchodu? ;-)
Nejhorší je umřít na depku .
Strašná je prej i smrt z vylekání.
Copak z vylekání, leknout se může kdokoliv čehokoliv co co se nečeká a pak by to mohlo být i rychlé a bezbolestné, ale taková smrt z vyděšení, to prý je něco a navíc to může být i dost nakažlivé
To jsem taky slyšel, jenže už z principu prostě nemůže jít o podložená fakta.
1) Každý člověk umře právě jednou, tudíš nemá srovnání a nemůže objektivně posoudit, jak moc strašná jeho smrt byla.
2) Po smrti již nemá zemřelý žádnou (vědecky doloženou) možnost pozůstalým cokoliv sdělit. Nemůže tedy už nikomu svoje zážitky předat.
Kdepak, v Sovětském Svazu bylo možné úplně cokoliv ...
Z hlediska systémových opatření (například limity alkoholu) to je naopak velmi významné. A o čem že to vedeme diskusi?
Zdá se, že o tomhle: Jde exkrement na schůzi strany. Sirka se ho ptá, kam že jde. Na stranickou schůzi, pojď taky. Já nemůžu, jsem vyškrtlá, taky tam nechoď. Musím, o mně se bude mluvit.
A člověk na kole je nebezpečnější než chodec!
Ožralej cyklista, vrah chodců!
Tohle je píčovina, máme nulu jak za volantem, tak na kole a máme kliku, že na kole nás zatím moc nebuzerujou. Někomu to zřejmě vadí, tak to rozesírá, aby si i ten největší trouba všimnul, jak cyklouni lemtaj pivo a taky je začali inkasovat.
Naprostá pitomost, tahle petice.
Čistě teoreticky: Kdyby se tím granátem fortelně trefil, pak by přežil. Slyšel jsem, že i chodkyně, odpálivší se v davu, zabila, jak vyšlo najevo po zkompletování ostatků, několik řidičů zaparkovaných aut.
Tak dovedeno do extrému, nemusíš být vůbec účastníkem provozu a přesto můžeš zabít milióny, stačí mít pravomoc odpálit jadernou raketu...
To nestačí, ještě ji taky musíš mít :-)
No dobře, i když jaderný kufřík bez související infrastruktury by snad nikdo nenosil... :-)
Proč ne, znám pár lidí co mají pistole a pušky a jednoho co má dokonce i dělo, ale ani jeden nemá náboje :-)
Tak dobře!
"Dovedeno do extrému, nemusíš být vůbec účastníkem provozu a přesto můžeš zabít milióny, stačí mít možnost odpálit jadernou raketu..."
Myslím, že tahle formulace bude opravdu lepší. Ono ji vůbec nemusíš "mít" ve smyslu vlastnického práva, v dnešní době by ti pravděpodobně stačil i neoprávněný přístup do počítače někde na druhém konci světa... :-)
To je zajímavé, kam jste se až dostali od nulové tolerance alkoholu za volantem...
Tak bacha, nenechte se líznout ;-)
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zpravy/policie...
Budou dávat foukat chodcům?
"Policisté budou kromě rychlosti vozidel sledovat například používání bezpečnostních pásů."
To jako u i chodců? Tak pozor, nechoďte moc rychle a noste s sebou nějaké pásy. :-)