Po vyhledávání dlouhých tras v Beskydech mně vyjela Beskydsko-Karpatská magistrála(však pouze její usek dlouhý asi 50 km ,mně jako velkému cyklistovi to však určitě nestačí a proto jsem se rozhodl projet trasu celou o délce asi 270 km. Za jeden den bych to asi však nestihl a pproto jsem si trasu rozhodl rozkouskovat na několik etap(dnů)
Protože bydlím asi v prostředku trasy mám výhodu a to tu ,že určitě nebudu po trase nikde jinde než doma nocovat.Jeden den bych jsem chtěl ujet trasu Český Těšín-Vsetín (což by bylo pohodlné) a na druhý den bych jsem chtěl ujet zbylé km až do slovenské Skalice.Otázka je jestli to stihnu za dva dny nebo ne.Jeden den vychází zhruba na 140 km což je docela dost a nevím jestli bych trasu neměl naplánovat spíše na tři nebo čtyři dny.Což bych asi vyšlo zase dráž nebo předpoklad je že do do Českého Těšína bych byl odvoz a z Hodonína(nebo tam odněkud) bych jel vlakem a vyšlo bych to asi na 200,- .A kdybych udělal dny 3 bylo bych to zase dráž a nemám tolik času. Nebotˇ jak někteří již víte je mi patnáct a mamka se zkrátka postarala abych přes léto čas ani na mojeho miláčka (kolo.Rozpis léta vychází ,že do konce července budu v lázních a v polovině srpna jedu (letím) na dovolenou do Bulharska.Zde bych jsem chtěl hned několik rad a názorů jestli je trasa dobrá,co na trase nesmím vynechat navštívit,a jestli si trasu nemám naplánovat jinak(dle vašeho názoru) pro upřesnění bydlím v Lašsku ( Kopřivnice) a do obou cílů trati to mám docela daleko.
Beskydsko-Karpatskou magistrálu jsem jela v roce 2005. Já jsem si to ale pak protáhla až dolů na jih k Novoměstským nádržím a pak zpátky do Brna.
My to ale měli jako 5-ti denní jízdu "na těžko".
Je to moc krásná cesta.
Ano taky bych si to představoval spíše pět dní či týden.Ovšem 270 km není za prvé ažtak moc a já jak už jsem psal nemám bohužel tolik času a chtěl bych stihnout i jiné výlety ,třeba jenom po Beskydech nebo Jeseníkách (resp.Valašsku a Moravskoslezském kraji).Tuto trasu bych jsem tedy potřeboval nějak dobře rozvrhnout.
Vidím to stávání kolem 4 hodiny(jako obvykle když jedu někde daleko),z Českého Těšína vyjet v jednom dni v 7:00 a asi v pět či šest být v Rožnově pod Radhoštěm popř.Ve Vsetíně),což by bylo prakticky možné.Druhý den to vidím na trasu na Slovácko Vsetín/Rožnov p. R.- Slavičín(nebo tam někde) a třetí den zbývající část trasy.Myslím ,že bych to bylo možné vy jste to sice jeli pět dnů ale až k Novým Mlýnům(dalších asi 60 km) a jeli jste v kusu z báglama já pojedu na lehko a nepojedu tři dny za sebou (myslím ,že bych se to zvládnout dalo)
Přesně, mi to měli jinak koncipované.
Naopak na těch 5 dní bylo potřeba to protáhnout dál.
Ale můžu ti říct, že 70 km denně přes Beskydy nebo Vsetínské vrchy byl pro nás docela záhul.
No taky záleží jací jste cyklisté při běžných cyklistických toulkách (jeden den na lehko) já jsem třeba ujel okruch snad celou východní moravou za jeden den trasa Kopřivnice-Vsetín-Vizovice-Bohuslavice u Zlína-Uherské Hradiště-Veselí nad m.-Hulín-Valašské Meziříčí-Kopřivnice (No je sice pravda že z Uherského Ostrohu do Veselího nad Moravo jsem jel vlakem ,ale to je jenom 20 km (ani ne) a pořád to je 210 km.Takže myslím ,že to ujedu .Na trase moc velké stoupání není já jsem ujel při velkém stoupání trasu 150 km (možná více) trasu Vítkov-Bruntál-Praděd-Bruntál-Krnov-Opava-Bílovec-Kopřivnice.Myslím si že to dám ještě musím zjistit nějaké zajímavé tipy po trase (popř. mimo trasy ,ale v blízkosti),které navštívit jistě je jich hodně pár tipů už mám.
Rozhodně pohodoví. Žádná štvanice a žádné hltání kilometrů.
Těch cca 70 km na MTB na těžko bylo tak akorát na hraně.
A absolutně nejhorší byl výstup na Mikulčin vrch ze Starého Hrozenkova. To je děsný krpál, ten nešel ani vytlačit.
jj, Vyškovec je vyhlášený :)
šel by (ještě uvidím)
no Vyškovcem projedu určitě jak se dívám je přímo na trase. ( :
Za dva dny to dáš. Ale nesmí jít po sobě.
První den domů skoro určitě dojedeš po ose. Ale budeš vyždímanej a druhý den bys to už nedal.
tak jsem se rozhodl ,že první část trasy pojedu už v sobotu (možná v neděli ,dle počasí).Chtěl bych zmáknout trasu Český Těšín-Rožnov p.Radhoštem (dle možností až Vsetín)
Tak z Rožnova do Vsetína už to taková "vražda" není. Buď přes "kopec" (Bystřička) anebo to objet přes ValMez, což je tak nějak furt z kopce, případně rovina.
po červený za pět dní... :-)
Ale až do Břeclavi! ;-)
Tak si myslím ,že do Vsetína to půjde v 8 vyjet z Těšína a v 18 se vracet ze Vsetína nebo z Rožnova to vypadá v pohodě.
Světlo je do skoro desíti... ;-)
Tady o světlo vůbec nejde ze Vsetína míním jet vlakem.A ne uplně posledním.
Aha, jsem to pochopil tak, že ve Vsetíně končíš...
Ne potřebuji to zvládnout takto: 1,den (Kopřivnice,Lubina-Frýdek-Místek,ŽLST(na kole),Frýdek-Těšín (vlakem),Těšín-Vsetín (na kole),Vsetín-Kopřivnice (vlakem),Kopřivnice-Lubina (na kole),2. den Lubina-Veřovice,Žlst (na kole),Veřovice-Vsetín (vlakem),Vsetín-dle sil na kole /možná až do konce trasy/ (na kole),Strážnice/Veselí nad Moravou/Hodonín-Kopřivnice (vlakem),Kopřivnice-Lubina (na kole).
Člověče, ty teda budeš po té "magistrále" kmitat. Jsem z toho zamotaná jen to čtu.
Jsem si musel otevřít mapu a "namalovat" si to... :-D
Osobně bych to pojal s přespáním "někde"; jedna noc v pensionu ho podle mého bude stát méně, než to přejíždění vlakem tam a zpět.... Ano, vím, že je "mladej". Ale odvaha mu evidentně nechybí!
no ještě svážím i ten penzion ,a kdyžtak budu přemlouvat mamku at mě pustí.(No ve Starém Hrozenkově je kemp tak uvidím co se dá tam a svážím jestli si vzít stan.
No tak ve Starém Hrozenkově je sezona až od uterý to jen kdyby pršelo teda.
takže těma vlakama to zmáknu jak vidím ještě neminím někde vysvětlovat kolik mi je a mamce to poručit taky nehodlám ( : no nic oni ty vlaky tak drahé nejsou a někde mě možná zase vezme děda autem (alesponˇ do Vsetína ten druhý den) takže kolu zdar. PS:vyjíždím v neděli(a to jen podle počasí),nebotˇ v sobotu chtějí máti se segrou do ZOO do Olomouce takže 2 dny 2 výlety no nevím plán je takový 27.6. ukončení školy (vysvědšení),28.6. Olomouc,29.6. Beskydsko Karpatská magistrála (trasa Těšín-Vsetín)30.6.odpočinek. 1.7.dle počasí další část magistrály 2.6.odpočinek 3.6.odpočinek.(plánování dalšího cyklovýletu),4.6. Posledný usek trasy popř.Cyklovýlet na Valašsko směr: Vsetín,Pulčín 5.6.volno 6.6.volno 7.6. balení kufrů do lázní 8.6. cyklovýlet 9.6.-15.6. (zatím volno) 16.6.Odjezd do lázní Teplic enad Bečvou 10.8. Příjezd z lázní a 24.8. dovolená Bulharsko (JAK ŘÍKÁM TĚCH CYKLOVÝLETŮ MOC NEBUDE)
Tak ty lázně, ty ti teda závidím.
A Bulharsko ne ?
....v Bulharsku je parádně, lacino a velic příjemní a milí lidé- ale ne u moře, to ti teda nezávidím......
Stan bych na jednu noc nebral. Buď fakt jen na "lehko" do pensionu (prostě "pod střechu do postele") anebo ssebou někde plácnout ve spacáku.
http://www.staryhrozenkov.cz/informace-o-obci...
...je to možné v amfíku- min. týden byl otevřený- nebo na fotbal. hřišti (vlevo za benzinkou) pod přístřeškem i bez stanu a placení.....
A neschoval sis tu mapu?!? Docela bych se koukla :o)))
Neschoval, jsem si to "maloval" jen kurzorem myši. Docela se s tím "nesere"... :-D
Tak jsem včera jel a sice jsem to dal (dokonce dle plánu) ,ale je toho docela hodně.No mi to udělalo něco přes 100 km ,ale je to opravdu hodně ty kopce v okolí Pusteven a a potom ještě na Vsetín to je už fakt dost.Včera jsem jel ze Vsetína Pražským rychlíkem kde poslali City Elefant (nevím proč ,ale jezdí jako osobáky a u rychlíku jsem ho ještě neviděl) a byl docela plný.Jinak měl menší zpoždění ,ale přípoje se daly stíhat.Takže příště ,nevím ještě kdy nebotˇ po včerejšku mám dost puchýřů a štípanců od komárů a chtěl bych si odpočinout pojedu zbývající část trasy.Myslím ,že se to dá dělá to 150 km ,ale myslím ,že si to někde trochu zkrátím a pojedu zas okolo 120.
Tak jo lidi zítra jedu druhou etapu po magistrále Vizovice-Sudoměřice nad Moravou. Díval jsem se na mapu a zjistil jsem ,že je toho docela dost.Ale za ten den bych jsem to stihnout měl. Navíc jsem se díval ,že bych šel objet krásně Starý Hrozenkov a Vyškovec přes Bojkovice takže se ještě rozhodnu vypadá to blíže a kopce tam moc asi taky nebudou.Takže příjmám rady jestli jet či nejet přes Bojkovice.A jinak zítra v 5:20 Rusavou z Valmezu takže cyklistice zdar.
...mám dobrou zkušenost s "ubytováním" na dedinských fotbal. hřištích pod střechou bufetu, tribuny nebo šatny- bez stavění stanu- zatím nezklamala ani v zahraničí...(stan pro jistotu vozím, ale nestavím)........
Tak jsem opět doma.....Absolvování trasy 250 km za dva dny bylo pro mne hodně těžké můj rekord je sice pokořená dvoustovka za jeden den (=400 km za 2 dny),ale to bylo téměř po rovinách a jak jsem již dříve (podle map.cz) zjistil tato magistrála vede velmi po kopcích a dnes jsem se proto rozhodl si cestu trochu zkrátit a to od Slavičína do Lopeníku.Ale jinak trasu opravdu doporučuji. První (mnou známá část trasy) část trasy Č. Těšín-Komorní Lhotka je však docela nezajímavá. Když se kouknete
na sever vidíte před sebou průmyslová centra _Frýdku,Třince a Těšína.Když se podíváte na jih vidíte jen stromy na úbočí kopce.Jakmile v šak vjedete za Komorní Lhotku a Raškovice poznáte opravdové kouzlo přírody.Stále pojedete cestou ,která vás uchvátí výhledy do Beskyd na Lysou horu a Smrk.Dále projedete pod Smrkem a dostanete se ke kapli ,která vypadá opuštěná ,ale vůbec není a víceméně si zde vzpomenete (alespoň já si vzpomněl) na život místních lidí v historii a na krásu naší země.Dále následuje usek kde nepotkáte auta a z lidí pouhé turisty nebo rekreanty v odlehlých chatkách.Dostanete se přes Pustevny do Rožnova kde si zase bohužel vzpomenete na civilizaci(rušnou silnici směrem k hraničnímu přechodu Bumbálka nelze přehlédnout).Nyní nemůžu popsat nebotˇ jsem si v tomto úseku zkrátil trasu po silnici přes Jasennou a další obce.No dneska to byla úplně nádhera dnes jsem se ocitl úplně v jiném světě co kopec to nádherný výhled tu krásu popsat nebo vyfotit(velmi špatně!!) prostě nejde. Před sebou nebo za sebou se vám otevře výhled snad do každé vesnice ,kterou po trase Vizovice-Sudoměřice n.M. potkáte.Jo a ještě jedna pochvala pro České Dráhy.Jak jsem jel těma vlakama (úseky Frýdek-Těšín a Vsetín-domov,a Strážnice-Valmez) zpoždění měl jediný vlak plný Pražský rychlík a to jen 4 minuty. Jinak psaly výluku (10-15 min. zpoždění) na trase Otrokovice-Tlumačov a Nic.
No tak gratuluji. Hezky sis máknul, jen co je pravda.
A souhlasím s tím úsekem Č. Těšín - Komorní Lhotka. Taky jsem koukala, jak se v průmyslové oblasti dá krásně jezdit na kole.
My to tehdy jeli z Ostravy a cyklotrasu z Ostravy do Č. Těšína doporučuji rovněž - vede lesoparky a pak kolem Těrlické přehrady. Nádhera.
Ostravsko je krásné a lid je zde velmi přívětivý. A i vytěžený a opětovně zrekultivovaný prostor Karvinska jestiť velmi fotogenický. Vaří se zde různé nápoje, které místní pro nedostatek fantazie nazývají pivem. Stojí za to přijet a prožít si nějaký čas ve Slezsku.
Neříkám že ne ,ale pořád lepší se dívat na výhledy
na vesničky,kopce sem tam nějakou tu rozhlednu a udolí než na Nošovickou HyundaiJku a než na Těšínské budovy co zde zbyly po těžbě uhlí.To musíte uznat - jinak Ostravsko je samo osobě opravdu Pěkné i ve Frýdku-Místku je třeba pěkné muzeum a zámek ,ale mi se zdají přívětivější ty oblasti co jsou méně obydlené a můžu se kochat opravdu pěknými výhledy na pasoucí se krávy,vesnice a sem tam třeba na zámek (Bojkovický Světlov nebo Vizovický).No neříkám ,že není na co se dívat v té první části zkrátka jak pro koho pro mně vyhrály Bílé Karpaty a Vizovicko.
A navíc myslím ,že spíše popisujete oblast západně od Ostravy( spíše Opava a Krnov) tady by to samozřejmě určitě platilo protože kopce Nízkého Jeseníku jsou opravdu nádherné.
na západ od Ostravy je krásně, ale ten správný Mordor je na východ. Krásné haldy a rekultivovaná krajina s propadlinama zalitýma vodou s mrtvýma stromama. To je okolo krás. To je takový unikát, že se to nedá jen tak s něčím srovnat
:-)
Tak nevím ,možná ,že se mi ta krajina nějak nelíbí protože jí důvěrně znám ale opravdu po té trase Těšín-Komorní Lhotka u Frýdku těch mrtvých stromů a Hald moc není.za to Karvinsko s tím bych jsem i souhlasil okolo Karviné a vodních nádrží Těrlicko a Žermanice je taky pěkně.No říkám Malá Prašivá pěkná je ale cesta vedoucí pod kopcem(Cyklotrasa kterou jsem jel) již moc pěkná není. Těch stromů tam asi taky moc nebude když Beskydské kopce zde teprve začínají a okolo Frýdku-Místku to je spíše rovina a pahorkatina.No asi se mnou všichni souhlasit nebudete neříkám ,že Frýdek nebo Ostrava není pěkný ale Bílých Karpat se nevyrovná docela jistě.viz obrázky první Bílé Karpaty druhý město Frýdek-Místek ,které jsem měl po trase Těšín-Komorní Lhotka stále před sebou jak říkám hory jsou prostě lepší.
Jenom nesmíš promluvit s pražským přízvukem v den, kdy hraje Baník se Spartou. :-)
Ale piču... :-)) V poho, nemusí to být JEN v den, kdy hraje Baník se Spartou. Může to být jakýkoli den... ;-)
Helééé, jak se dostanůů na Stodolnííí?!?
No živy ne, pyčo...
Člověče, co tam na té Stodolní máte.
Já jsem tam jednou bbyla a že bych z toho byla nějak vodvařená, to říct nemůžu...
Taky nechápu, proč co na té Stodolní máte... ;-)
nechápu proč ste se bavili o stodolní fakt ne...
Dočkej času...
Stodolní je supr je na ní spousta rozbitého skla, které se denně uklízí a na kole se dá projet pod tratí na druhou stranu ke špitálu, podjezdem pro sanitky a opilce.
Hele nechcete si to založit jako nevé téma??? tady to už myslím nikdo nečte (No mi je to fuk).
Nepodceňuj zvědavost a zvídavost lidí a sterilita je málokdy příznivá a prospěšná :-)
Takhle, bohužel, končí většina témat. Jeden se v dobré víře zeptá na radu a po pár dnech je z toho bezduché plkání o úplně něčem jiném..... :-(
Buď někdo ví a poradí a pak tam rada je, nebo není a pak není důvod si pokecat i něčem trochu jiném a třeba i zajimavějším a mnohdy to jsou k nalezení i honě zajímavé a inspirující příspěvky.
No jo, až pojedu z Beskyd do Karpat tak už vím, že Stodolní musím projet uličkou pro opilce ... a vovovotomtoje !!!
I to může být pro někoho zásadní informace, kudy vyjíždět z Ostravy do Beskyd, případně kudy se vítězně vracet z cest :-))
To neni ulička pro opilce. To je podjezd pod železniční tratí. Na zastávku stodolní. Původně tam ze strany Stodolní ulice byly schody, kolo se muselo snést. Nyní je tam udělán průjezd pro sanitky a kolo projede bez sesednutí. No a po prochlastané noci tama chodí opilci na vlak nebo do špitálu. To je náhodou pro průjezd Ostravou důležitá info.:-)
Mě vždycky pobaví když se nějakej nepražák pokouší napodobit kodifikovanej přizvuk. A je vcelku jedno jesli psanej nebo mluvenej. Pokaždý to zmrví. Protahuje kde nemá, dává blbě přízvuky a slovosled. Pražsky se prostě musí umět, napodobit to fakt nejde.
ještě větší prča je když se pražák snaží o ostravštinu nebo brněnštinu. A největší sranda je když se ostravák přestěhuje do Prahy, ponechá si přízvuk na druhé slabice a pražsky protáhne koncovku. A vznikne z toho nový dialekt, ještě nemá jméno ale už se na to tvoří projekt, který bude tento jev mapovat a bude placen z EU.
Když už se tu honí nad zobáky...
Na Ostravsku mám rád hornoostravské nářečí, v každé větě poslední slabiku vysokým tónem a hlavně změna původního dlouhého á na krátké o (případně až na u). Samozřejmě, je to stále ostravština, takže klasická ztráta rozdílu v kvantitě slabik a přenesení přízvuku z první slabiky na předposlední, obzvláště ve slovech s lichým počtem slabik.