Tak brašničku na nářadí a pumpu mívám na kole i když jedu "nalehko" a nikdy by mě nenapadlo sundávat...
Velké brašny sundávám - přece jen, v ní už mívám věci, které bez dozoru nechávat nechci (a nemyslím, že bych s nimi dokázala uzvednout kolo do vlaku).
Takže zatím jsem na příležitost vyzkoušet, jestli by průvodčí vzal kolo s brašnami nebo jestli trvá na sundání, nenarazila.
Já na to narazil před lety, průvodčí nekompromisně trvala na odendání všech odnímatelných věcí, tedy i lahve či tachometru. Od té doby jsem na to připraven a rovnou na kole nic nemám. Ale vlakem s úschovou cestuji minimálně, tak nevím jestli by to nešlo jinak.
Předpis praví toto:
"V případě uložení jízdního kola nebo kočárku je třeba ještě před předáním do úschovy odejmout všechny snadno odnímatelné součásti ukládaného předmětu. ČD neodpovídají za ztrátu nebo poškození snadno odnímatelných součástí."
To chápu, ale zrovna ty nářaďové brašničky bývají tak komplikovaně vícebodově připevněné, že bych je za "snadno odnímatelnou součást" nepovažovala. To bych vlaku musela jedině způsobit zpoždění (nebo pravděpodobněji by odjel beze mě). Láhev jasně - tam bych se s tím, že holt za případnou ztrátu ČD neručí, zas smířila.
Sundavám všechno, jednou jsem byl průvodčím okázale poučen. Od té doby se tomuto způsobu přepravy kola vyhýbám jako čert kříži a vzhledem k vlastnictví i skládacího kola a rozšíření City Elephantů a podobně relativně příznivých vlaků jezdím formou úschovy během přepravy opravdu sporadicky. Tedy maximálně několikrát za 5 let a nejlépe ani jednou za rok.
Brašny na suché zipy nejsou na časté sundavání a nandavání dělány. No a i kdyby, jak pak mám tu hromadu zavazadel a zavazadélek pobrat do rukou a stihnout nastoupit do vlaku, pokud vlak na místě nezačíná a tedy déle nestojí? Tuhle službu používám opravdu jen v nouzi nejvyšší.
Problém s pobráním věcí má zcela jednoduché řešení,pro takové případy vozím od Ťamanů takovou tu velkou bílomodro koskovanou pevnou igelitovou kabelu na zip vleze doní trojbrašna spacák karimatka i další drobnosti lahve brašničky atd. na nádraží v klidu před odjezdem věci naskládáš do té tašky a k vlaku jdeš už v pohodě v jedné ruce kolo v druhé tu kabelu,kolo předáš do náklakladního vagonu a v pohodě už jen nastoupíš.Na konečné věci zase v klidu naskládáš na kolo a taška po složení na plocho nezabírá prakticky žádné místo a navíc může posloužit jako dodatečná ochrana brašen před deštěm.
Tys to ještě nevyzkoušel?!?
Velké brašny dolů jít musí, jinak ti řekne průvodčí, jestli máš ještě něco sundat.
Prostě to zkus a uvidíš.
Brašny chápu, ale spíš mě zajímá jestli budu muset sundat z předního nosiče spacák a stan. To bych pak potřeboval 3 ruce.
Ale prdlajs, prosím tě.
Prostě přijedeš k nákaldnímu vagonu a tam to odstrojíš a naložíš.
Akorát pokud necháš brašny také naložit ke kolu, tak se za ně platí poplatek (bývalo to 20,- teď netuším kolik chtějí). Jinak si to můžeš vzít sebou do kupé.
Prostě to zkus a ono to nějak dopadne. Jen se neboj.
tak ja mam zkusenosti tato, brasny, karimatka, spacak pryc, jinak ti kazdou vec zapocita za 10 korun, na tachometr mi nikdy nic nerekli... ale vzdycky je chteji sundat... takze at zije ortlieb, pak pres rameno a do ruky karimatku :)
Nebo Ortlieby :-)
Výhoda snadného nandavání a sundavání a i těch popruhů se zdá být nepodstatná do okamžiku, jako je ten co popisuješ.
Prostě vycvakneš brašny a pověsíš to popruhy na sebe jako na vánoční stromeček. Ruce jsou furt volné.
Když cestuješ sám, a nemá ti kdo brašny pohlídat, je to v podstatě jedinná možnost, jak tyhle situace řešit.
3 ruce? Stači ušit šuštakovy batoh-ruzne drobne brašniky,computer,pumpičky,..... U vagonu velkoobjemove brašne na zemi,po predani kolo vzit brašne na obe ruce. Jo?
Jinak ja delam ve vlaku nejdriv s kolo k vagonu,rychle pustit,pak nosit do dvere vagon latkove horni brašne (karimatka,spacak,stan,drobne veci) na ramena (take davno normalni batoh-spacak,karimatka,stan), mala latkova kabelka (jizdenky,foto,mobil,doklady) na druhe ramena, obe ruce velkoobjemove brašne. Citim moc pohodlne prace. Netreba 3 ruce.
Arabice, ty mě ničíš. "Stačí ušít šušťákový batoh..." Což je pro mě něco jako "Odpoledne zkonstruovat perpetum mobile a zajistit celosvětový mír". :)))
Ale jinak je to dobrý nápad, znamenám si ho. Ještě se to může hodit.
http://eshop.ceskasitovka.cz/klasika-pro-kazdy-den
....nebo za pár kaček koupit- pro laiky ;-)
asi takovej http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/snc...
Arabice asi myslí něco, kam se soustředí menší věci, aby na hlavní brašny zůstaly volné ruce.
Tento jsem si pořídila, když jsem ještě používala Sportarsenály. Když jsem ho ale doma zprubnula, nikdy jsem ho nepoužila. Pokud v něm byly všechny tři brašny, už jsem ho nedokázala uzvednout a hodit si na záda. Ortlieby s popruhy, kde s každou brašnou manipuluji zvlášť, oproti tomu už všechny současně unesu.
mám podobný kompresní vak,do kterého v poho dám stan,spacák,karimatku a ještě pár hadrů.Konečná délka je cca 50 cm a na nosiči mi stačí jeden gumicuk.
Tohle je něco jiného - jednak není kompresní a za druhé je určen k transportu údajně až dvou kompletních sad brašen (objem to má 230 litrů!).
Prostě obrovský pytel s popruhy. Používat ho tak, že by se přímo do něj něco ukládalo a pak na kole vezlo, se nepředpokládá a moc by to ani nešlo.
jj,to je něco jiného.Měl jsem na mysli a používám toto http://www.sport365.cz/coghlans-c-1123...
Jako vždy a všude - je to o lidech. Ano, předpisy praví všechno dolů, ale jelikož používám tuto službu několikrát ročně, zkušenosti jsou různé. Od toho, že průvodčí je nekompromisní , až po to, že tam brašny můžu nejen nechat, ale dokonce s kolem pomůže jak nahoru do vagonu, tak dolů. Ale nikdy nevím předem, to vždy poznám až na místě. Průvodčí může být ve výborné náladě, ale taky nasranej, od na manželku až po celý svět, tudíž i na cestující. Ale převážná většina je celkem vstřícná, a když je na něj cyklista slušnej, průvodčí naschvály nedělá. Ale výjimky jsou všude, že?
Vyslovene na tezko jsem jeste nikam nejel, zatim nejnalozenejsi kolo jsem mel v kvetnu cestou na jeden zavod, krome trojbrasny jsem mel pod nosicem pripevneny i inline brusle (viz fotka).
Na nastupisti jsem sundal akorat tu trojbrasnu, pocital jsem, ze lehokolo si proste nalozim a upevnim sam a u zbytku veci budu proste trvat na tom, ze nejde o snadno odnimatelnou vec (brusle drzely stahovaci pasky, ktere by se musely prestrihnout), pripadne si zaplatim za ulozeni dalsiho zavazadla.
Na stesti tentokrat byl pruvodci tam i zpatky rozumny, takze zadny problem nenastal. Jak to ale vypada, kdyz se narazi na blba uz jsem tu kdysi popisoval... je to o lidech a to proste clovek dopredu nevi a neovlivni.
Co bych za to dal, kdyby nam tu jezdily vlaky, kde bych uschovu behem prepravy nepotreboval jako CityElefant. Sice tu mame nejake rychliky, co maji ve vagonu misto zachodu prostor pro kola, ale nikdy jsem nemel odvahu zkouset lehokolo uzkyma dverma po schodech procpat. Pokud by vubec prosly riditka, neumim si predstavit, jak bych ho tam sam nalozil. :-/
už jsem tu asi psal, že s APUSem se spodním řízením to řeším cestou "po zadním" - na vejšku
řidítka se stočí ke straně a pak manévruješ s kolem po zadním
jestli se tím znatelně zúží i Tvoje leho s 26" vepředu netuším ...
Nechtel bys to nekdy natocit, ja si to asi neumim moc predstavit...
Za co presne lehokolo drzis? Ja ho vetsinou chytam za nosic (pripadne odrazko vzadu) a pod trubkou hned za predni vidlici... a je to docela nestabilni, chtelo by to drzet ho za neco vys, ale operadlo sedla se taky nedrzi nic moc.
Kazdopadne pokud ho tedy chces nalozit do dveri zadkem, tak si k vlaku asi stoupnes bokem. Za co ho chytis v okamziku, kdy zadek zmizi uvnitr? Cekl bych, ze v tenhle okamzik se zacne kolo prevracet a potreboval bych vpredu 2 body, za ktere bych pak kolo drzel - jeste neco dalsiho nez jen ramovou trubku...
Na lehu se nepoužívá ahead? Řidítka je možné otočit za minutu, déle mi trvá vyndání předního kola na Scalpelu :-)
Co to? Prosim cesky... ;-)
Riditka lze teoreticky sklopit skoro svisle, tim by se sirka opravdu zmensila, ale nasledna manipulace by nebyla jednoducha a vzhledem k tomu, co mi da vzdycky prace seridit je aby byly rovne, bych se do toho dobrovolne nepoustel...
ahead je typ hlavového složení. Mě se teď jedná o to jak jsou řidítka připojená k vidlici. Prijde mi to natolik normální, standardní a odzkoušené že by mě ani nenapadlo že by výrobce lehokol nepoužil nějaký derivát (představec připevněný k nějakému čepu s průměrem 1 1/8" kterým se ovládá řízení).
Jaky hlavovy slozeni tam mam a jestli jsou obe stejny nevim, tohle je jedna z mala veci, do ktery jsem zatim nebyl nucen prakticky vubec stourat. Mam pocit, ze prumer Azub behem vyvoje i nejak menil, takze ruzne verze lehokol to muzou mit jinak.
Kazdopadne na mem Ibexu to vypada takhle. Poznas z toho, co to presne je?
Poslední fotka je uříznutý představec. Stačí povolit dva šrouby, vytáhnout řidítka s čepem a pokud máš dost dlouhou kabeláž tak někam přiheftovat. Zpětné namontování je snadné, levopravou výšku snad snadno trefíš.
http://www.bikenet.cz/images/svet_techniky...
Akorát na tom lehu není ježek který by byl potřeba kvůli stažení ložisek (což jsem předpokládal).
1) S tim serizenim, aby byla riditka ve stejne vysce (nutne vetsinou kdyz lehokolo spadne) mam docela problemy - priblizne to trefit je snadne, jenze az pak pri jizde zjistim, ze mam jedno riditko vys nebo bliz (treba o centimetr), coz me stve... takze kdyz uz to konecne sesteluju ke sve subjektivni spokojenosti, tak s tim dobrovolne nehybu...
2) Kdyz se riditka sklopi svisle nebo by se dokonce uplne sundaly, prijdes o moznost ridit predni kolo. Pricemz vyndana riditka mi pripadaji jako horsi moznost, protoze si to bude zatacet kam bude chtit, coz v situaci, kdy chces kolo nekam nalozit (tlacis ho v uzkem prostoru pred sebou), bude dost neprijemne.
3) Pripoustim i moznost, ze jsem jen nadstandardne nesikovnej, ale kdyz prazdne lehokolo ma okolo 22 kg (plus pripadne brasny), tak mam co delat, abych kolo zvednul a nejak nalozil do sirokych dveri zavazadloveho vagonu.
Pro me je vyrazne mene namahave jet treba 50 km po vlastni ose nez to nalozit do vlaku, pokud je na nadrazi podchod bez jezdicich schodu...
A proč si tam neuděláš značku (fixkou nebo pilkou na železo)? Já čekal že čep bude místo toho uříznutého představce (tj. svisle) a na něj budou přidělaná řidítka pomocí představce. To by pak šlo pootočit.
Přední kolo je možné zajistit proti otáčení. Neříkej mi že nevymyslíš způsob jak zafixovat táhlo v jedné poloze (minimálně bych si dokázal představit použití delšího háčku z kadibudky zaháknutného do ramena řízení).
Aha, tak už mi došlo proč to není smontované jak popisuju ale proč to je smontované tak jak to je smontované.
Při pádu je asi lepší řidítkama pootočit než je ohnout.
Jojo, jestli se nepletu, tak to prvni lehokola od Azubu nemely (nebo jen vyssi modely?) a zrejme se pevne spojeni neukazalo jako dobry napad...
Precijen kdyz jsou ty riditka kousek nad zemi a navic pomerne dlouhe, neni potreba zadny extremni pad, ale jen nepodarene sesednuti nebo kdyz se kolo treba vetrem skaci na zem, paka udela svoje a neco povolit musi...
helelidi hodte si to třeba do toho http://www.modadeti.cz/cs/detske-batohy/15472... , třebas se tam vleze i bycikl a pojedete skoro zadarmo. ( :