zjištuji jak se dostat do cuxhavenu s kolama z Brna,vlakem.Chceme jet z Cuxhavenu do Prahy podél Labe.Zatím jsem našel vlakové spojení Brno-Hamburg-Altona Odj. 24.5.2014, 11:39 Celková doba jízdy 10 hod 9 min.Hamburg-Altona Příj. 24.5.2014, 21:48.cena 5956 Kč.
Pak jsem našelm na webu odkaz
kolodoprava.webnode.cz za cca 15.000 Kč,přímo do Cuxhavenu,při obsazení 1-4os.
poraďte prosím.
A co takhle po svých po pravém břehu po proudu tam a zpátky po levém, ušetříš a ještě se hezky projedeš :-)
Nebylo by lepsi po Nemecku jet do Bad Schandau s prestupy, ale na Wochenende jizdenku (~50 EUR 1-6 lidi?) + 10 EUR za kolo, prejet hranici po vlastni ose do Decina a pak klasicky skupina + kola Decin-Praha, Praha-Brno? Bude to asi delsi, ale ty jejich RE vlaky na sebe vetsinou navazuji a zas tak moc taky nestavi...
EDIT: oops, blbe jsem si to precetl - myslel jsem, ze se chcete vracet. Tak v tom pripade opacne :-)
S podobným dotazem jsem tady začínala a v Cuxhavenu jsem ještě nebyla :) Možná čekám na delší čas, kdy to budu moct zvládnout tam i zpět bez vlaku. Ty tisíce bych si raději užila jinak. Jednou mě někde u Litoměřic předjížděla na břehu Labe paní a já jen z legrace dotaz, jestli jede z Cuxhavenu a ona že jo! Prý tam (asi ale jen do Hamburku) jela vlakem za tisícovku na jízdenku koupenou v e-shopu.
To jo. Na "včasnou jízdneku Německo" se dá fakt jet velmi levně. Je potřeba si shánět dost dlouho dopředu a mám dojem, že není možno ji vrátit, když do toho něco vleze, ale dá se koupit.
Přesně tak, včasná jízdenka je řešení, ale je to boj, navíc těch EC/IC co vozí kolo je jak šafránu.
On zrovna ten Cuxhaven vychází blbě na přestupy pokud člověk nechce zaplatit dlouhé peníze za jízdenku a tudíž se uchýlí k Wochenende či Querdurchland jízdence. Je už to prostě z ruky, není to jako Balt, kde to vychází na dva přestupy.
Já jsem svého času chtěla jízdenku s kolem jen do Drážďan, ale nepodařilo se mi jí koupit ani půl roku dopředu. A to jsem při druhém pokusu měla rozmezí 3 - 4 dnů a bylo mi jedno, jakým vlakem.
Rezervace už byly pryč...
Nechci strašit, ale rezervace pro kola ve vlaku se musí dělat u těhle vlaků dost dopředu, 24 je za chvilku, raději jim zavolej a zeptej se.
Minulý rok v srpnu jsme absolvovali trasu Cuxhaven-Děčín. Vyráželi jsme vlakem Jan Jesenius z Brna v cca 9:45h na Hamburg Hbf (příjezd v 19:45h). Tam jsme přesedli na Metronom (dvouposchoďové vlaky s velkým prostrem na kola se stojany - pohodlně do něj najedeš s plně naloženým kolem) a kolem půlnoci jsme byli v Cuxhavenu.
Jediný problém byl rezervace kol. Do Jana Jesenia jsme měli místenky pro sebe, ale ne pro kola (myslím, že ty byly vyprodané už v první den prodeje).
Tak jsme milá kola rozložili a vezli rozložená (český průvodčí z nás měl opravdu radost, protože vlak byl v Brně nacpaný k prasknuí, hodně lidí vystoupilo pa v Praze). V Hamburku na nádraží jsme kola složili za cca za 1,5h a pokračovali pohodlně Metronomem dál do Cuxhavenu.
Jak to vycházelo cenově si přesně nevzpomínám, ale myslím, že nás Brno-Hamburg vyšlo na cca 1600 Kč (1 osoba) a dalších asi 700-800 Kč Hamburg-Cuxhaven (osoba + 1 kolo).
Jen vítr si dělal co chtěl - mysleli jsme, že když pojedeme od moře směrem do vnitrozemí, tak nám bude foukat do zad. Kdepak, foukal všemi směry.
Jinak dovolená to byla nádherná, doporučuji.
To je dobrý nápad, strčit kolo do krabice. To mě u toho vlaku nenapadlo.
Je to sice trošku "vopruz", ale je to řešení, když je to s rezervací na kolo tak, jak to je.
Vyřešil jsi to?
Taky bych to Labe sfouknul, kdyby se mi podařilo protáhnout si víkend. Jestli máš typ, dej vědt prosím.
Tak jsme se rozhodli po zvážení všech pro a proti že je pro nás nejvýhodnější kolodoprava.webnode.cz,
a to z těchto důvodu:
Na cestu mám jen 7dní a délka cyklotrasy je cca.700km.Když pojedu vlakem dorazím do hamburku ve 21.48,což není zn.ideál.Do Cuxhavenu je to po vlastní ose cca.100km tam a 100km zpět do hamburku,to je další mínus.
Dohodl jsem se,že s kolodopravou vyrazíme 23.5. ve 22 hod. a v cuxhavenu budeme cca.v9.hodin.Jedeme 2 a cena cesty je 13.900 Kč.Cena přímého spojení Brno-Hamburg-Altona pro 2os.12tis.Takže rozhodnuto.23.5. ve 22 hod. vyrážíme.
Koukal jsem na to, z Brna je to se Studentem s přestupem v Praze za 1850 +150 za kolo, furt 9 lístků volných.
kolodoprava se mi jeví dražší než kdybych jel s madam traktorem a v Hamburku jí koupil nějakej slušnej hadřík, asi když se bude nudit jí vyšlu dělat konkurenci :-)
Kokám na student agency a lístky mají až na pondělí a co se týče přepravy kol není to na 100%
Není, to je trochu na palici, koupíš jízdenku na kolo ale o tom jestli kolo pojede nebo ne, rozhoduje šofér na místě podle toho, kolik veze zavazadel.
Měl jsem z toho strach, ale když se kolu narovnají řídítka a celé se to zabalí do bublinek, je to taková placka, kterou postaví ke zdi zavazadlového prostoru a místo to téměř nezabírá, takže pohoda. Jen to fakt musí býtvdokonale zabalené, aby to nepoškodilo nějaká zavazadla, to je jedinný důvod, proč by kolo šofér odmítnul.
Furt vidím 9 míst, odjezd z Brna 23.5. ve 20:00, přestup v Praze a v sobotu v 11:25 v Hamburku :-)
Ahoj, zaujal mě Tvůj údaj o délce trasy 700km. Nevím, odkud a kam to počítáš, ale my jsme má trase Cuxhaven - Děčín najeli cca 950km. Drželi jsme se převážně cyklostezky a sem tam si zajeli prohlídkou měst.
:-)
Právě koukám do mapy a přemýšlím, kde jsem udělal chybu, mám zafixováno, že je to asi 1000km, tak asi chyba není.
Navigace mi dává nejkratší cestu Praha-Cuxhaven 750km, ale to nejede kolem Labe ale bere to fakt napřímo.
Za ty prachy uz muzu s koly do Hamburku letet :D
Dobry pokus o PR, chytnul jsem se taky, ale priste si radsi zaplat skutecnou reklamu nebo PR clanek.
Preju hodne spokojenych zoufalcu ;-)
Ale bylo to roztomilé, jak na první pokus všichni odkaz přehlédli jak paseku a fakt mu snášeli všemožné možnosti, až chudák ho tam musel jedině totálně nápadně naprat podruhé. :-)))
Na druhou stranu myslím, že byl hoch užitečný. My jsme si zakualizovali informace jak se dá cesta vyřešit a on zjistil, že to co nabízí není žádná sláva.
Jako bonus si mohu přidat, že s kolodoprava.pavučinovýuzel.cz rozhodně ne.
Tak jsem si s tím chvilku hrála... pokud by člověk obětoval tu sobotu na cestu a nějaké to nepohodlí na více přestupů, jde cesta nakombinovat spojením české skupinové víkendové jízdenky pro dva dospělé za 650,- a německého "schönes Wochenende Ticket" za 44 EUR taky za oba (resp. až pro pět osob).
Je to tedy zatím bez jízdného pro kola, tím by to ještě o nějakou stovku naskočilo, ale pořád by mi těch ušetřených cca deset tisíc za ten jeden den cesty navíc stálo.
Ještě bych připomněl, že dítě do 14 let v doprovodu rodičů či prarodičů cestuje v Německu zdarma.
Má to však háček, jakmile by ve skupině byl někdo jiný, tak dítě platí normálně.
Takže maminka + tatíne + dítě - cena jen za dvě osoby
zatímco
maminka + tatínek + dítě + kamarádka - cena za 4 osoby.
Ať to byla reklama nebo ne, rozhodně to bylo k užitku - já jsem třeba zjistila, že když neseženu rezervaci na kolo do vlaku, tak to můžu očůrat tím, že ho šoupnu do škatule :o)))
Dobrá, přidám se i já. :-))
A abychom tu užitečnost této diskuze završili, našla jsem i foto jednoho rozloženého kola, jak s námi tím vlakem na trase Brno-Hamburk cestovalo:
Tak to je slušná rozborka, jen co je pravda.
Osobně nevím, jestli bych z tohohle dokázala zase složit kolo :o)))
Hustý. Na tomhle bych taky nechtěl jet s báglama natěžko. Já před cestou kolo ladím, ale po sestavení hned naostro, já bych do toho nešel. A to neřeším, že do Cuxhavenu je to zbytečné.
V krabici jsem vezla kolo jenjednou- letadlem do Francie. V té škatuli mi to nepřijde tak radikální jako tohle.
Doma jsem ale rozborku/sborku raději natrénovala a na letišti ve Francii mi trvalo asi hoďku,než jsem z toho zase složila kolo :o)))
No, nebuď na něj tak zlej, od začátku mi to také připadá jako reklama, ale hoch na tom zase tolik nevyvaří, počítal jsem si to přes palec na svůj traktor, když hodíš kola na střechu, něco si to vezme, takže mě těch zhruba 1900km (tam a zpátky) dává odhadem 7000Kč za naftu, a nebudu na to moc šlapat.
Amortizace vozidla, 3,70 od km podle našich ouřadů, takže to máš taky skoro 7000, takže na šoféra připadá 1000Kč na 1900km.
1900km bych jel zhruba 20 hodin, tedy 50Kč/h, to mi nepřipadá přemrštěné.
Na druhou stranu, ve 4ech ti to vychází na 3750 Kč za cestu až do Cuxhavenu, bez přesedání, Student jede jen do Hamburku.
Ve 4ech to beru jako atraktivní nabídku, ve 2 se čísla už dost mění v její neprospěch. Srovnávat s ČD smysl nemá, na ten termín už lupen nedostaneš.
Nevím v čem je podnikatelský záměr, ale těvh 15000 bych asi klidně dokázal napsat na cesťák a zisk tedy žádný (šofér dostane jen diety, což mě připadá dost humus)
Ale jo...
I tahle doprava muze mit smysl - viz. pred lety CA Jenda, ktery busem vozil lidi do Italie a do Rumunska. Ma to ale smysl pro destinaci, kam se blbe shani jakakoliv jina doprava, nebo je to fakt nevyhodne. Zrovna ten Cuxhaven mi prijde jako celkem bez problemu dosazitelny, kdyz to clovek planuje vcas - a tyhle cesty se vetsinou planuji nejaky ten patek dopredu. Malokdo se sbali dojede na nadrazi nebo letiste a zjistuje, jestli se jeste dnes nekam dopravi...
Zase, kdyz jsem to cetl poprve, nejak mi to nedocvaklo v souvislosti s tim odkazem. Tyhle formy reklamy jsou fakt ale trapne. Nereknu, kdyz by prisel na rovinu s tim, ze uvazuje o takovehle sluzbe a jestli by to mistnim cyklocestovatelum davalo smysl. Chapu, ze kdyz nevi, jestli se s tim chytne nebo ne, tak nechce investovat do reklamy, ale balit to do frazi ve stylu "ale nastesi jsem nasel firmu", "nebyt xyz, nikdy bychom se tam rozumne nedostali..." + link, je fakt zoufale...
Samozrejme, ze dalsi reakce bude, ze to zadne PR neni, ze skutecne chteji do Cuxhavenu jet. Mozna i nejaka fotka z mola bude :-D
Symsl by to mohlo mít asi jen ve větším rozsahu. Taková osmimístná dodávka s vlekem už by se mohla rentabilně dostat na přijatelnou cenu. Takhle jsme kdysi jeli do Pasova na start Dunajské. Sedm lidí, čtyři kola, jedna loď (za tu samozřejmě při rozpočítání ceny platil kamarád víc než my za kola a nás to tak vyšlo dosti rozumně).
Pokud se někam chtějí dostat dva lidi, tak nějaké to auto v rodině včetně někoho ochotného tam zajet, najde skoro každý. Málokdo (krom Jindry) to udělá, protože je to prostě nepřiměřeně drahý způsob. A pokud to není v rodině, ale tímto způsobem má štreku odjet najatá firma, zákonitě to vyjde ještě dráž.
Přesně, kdyby jezdil někam, kam se nedostaneš bez komplikovaného přesedání, tak by to šlo, ale i tak mi to nevychází jako rentabilní podnikání, zdá se mi, že těch 7,9 Kč za km co mu to dává je tak na půlce normální ceny, asi něco ve výpočtu podcenil, netuším co, amortizaci, pojistné, DPH, něco chybí.
Tohle jsem nagooglil:
http://www.praguetransfers.cz/transfery-do...
sem mu zrovna chtěl napsat, že za 11 tisíc pro něj dojedu z Prahy do Brna a do Cuxhavenu ho dovezu :-)
pokud teda nebude chtít doklad :-)
propočtem přes palec si vydělám čistá ruka 5 tisíc ...
a poveze se v pohodlí C5 a né v nějaké rozhrkané dodávce :-D
Nevyděláš.
Jen si myslíš, že náklady na amortizaci a další provozní náklady v ceně 3,70 Kč na kilometr jsou tvým výdělkem.
Něco z nich si ovšem už zaplatil (pojistky, pořizovací cena) něco teprve zaplatíš (olej, gumy, opravy). Pokud chceš počítat skutečný výdělek, musíš i tohle zohlednit, a úředníci se nepředali, když vypočítaly tyhle náklady právě zmiňovanou částkou na km.
Tak úředníci tyhle náklady přisoudili k placení zaměstnavateli, pokud zaměstnance pošle na pracovní cestu. Se skutečnými náklady to nemá společného vůbec nic (už proto ne, že je to pro všechna auta stejné, ač jak pořizovací cena, tak cena pojistky, i náhradních dílů se sakra liší).
Tj. pokud by firma takhle posílala zaměstnance, aby on jel svým vlastním autem, samozřejmě nevydělá... Pokud je ale ta "firma" současně majitelem vozidla i řidičem, vyjde to o dost jinak.
Je mi to jasné, těch 3,70 je nějaký úřední průměr, kdysi jsem se snažil dobrat skutečných nákladů na km abych získal představu, zda-li se mi vyplatí jezdit soukromým vozidlem a účtovat cesťáky, nebo jezdit služebním vozidlem, ale nějak jsem se v tom zamotal, dostal jsem se na absurdní cifry, protože auto bylo nové a pojistky a značkový servis drahé či spíše předražené. Takže jsem koupil služební a odepisoval a odečítal DPH z PHM, tehdy DPH bylo pro mě čistým příjmem, jako exportérovi mě furt jen vraceli (a taky furt mě kontrolovali).
Princip ovšem je jasný. Výkřik vydělám 5000 není správně, tak jako tak si amortizaci musíš odečíst a odečet úřední cenou se mi zdá jako rozumný kvalifikovaný odhad, když o vozidle víme prd.
Hlavně víme prd o skutečné situaci příslušného "provozovatele".
Pokud by se tím rozhodl živit, auto k tomu účelu pořídil a sehnal si dva kšefty na rok, tak mu rozpočet pojistky a amortizace bude skákat snad na stokoruny za kilometr.
A opačný (leč nejpravděpodobnější) pól - auto mám, používám, a občas si na víkend seženu takovýto přivýdělek (tj. nějaký malý vliv budou mít ty jízdy na opotřebení, potřebu servisu či výměny oleje, ale už nulový vliv budou mít na tu pořizovací cenu či pojistku, které už bych ve stejé výši platila tak jako tak) a pak to bude velmi slušné přilepšení do rozpočtu.
Ovšem z druhé strany - i taková cena bude pro případného zákazníka darda, za kterou se mu taková služba prostě nemůže vyplatit. Já párkrát u podobných cest uvažovala, že bych sse zavezla svým vlastním autem a vzala sebou nějakého potomka, co by odvezl auto zpátky. A i když jsem počítala jen cenu pohonných hmot, pořád to vycházelo, že by mi to cenu dovolené hnedle zdvojnásobilo.
Naprostý souhlas.
Mě to jako dobrý byznys nepřipadá - nevidělá to dost, jen se to tak tak zaplatí a jako služba je to pro i v obsazení 4 pasažéři velmi na hraně.
Další věc je, že nevím jestli každý je dostatečně drsný na to, aby dal Brno - Cuxhaven na otočku - jako regulérní dopravce to určitě udělat nesmí, jako privátní osoba si to dovolit asi může, ale 1800 v kuse je už dost ddrsných.
Takže plus cena přenocování. Nebo to nepohodlí v autě? Tohle není výhodné pro nikoho, pro zákazníka předražené, pro provozovatele na hraně.
Nejlevnější se mi jeví autobus, není potřeba to kolo rozkádat až tak nadrsno, stačí jako mám na obrázku.
Nejdražší přepravce je pak Soňa, PHM, ubytování, diety a nákup v Cop Copině, to jsem fakt měl asi brnknout těm klukům do Brna :-)
:-)
určitě si nikde nebudu vykazovat a nárokovat náhrady za km
jako soukr. osoba, nepodnikající si jenom prostě udělám výlet a ještě mi ho někdo zaplatí :-)
a když zaplatí 11 tisíc jsem hoooodně vysoko nad nákladama
nevěřím - a to jsem tím chtěl asi i tak nějak naznačit - že by v okolí nesehnal nějakého kamaráda, který by ho tam odvezl
ale od začátku je to jenom reklama, takže nemá cenu o tom špekulovat ...
Jeli jsme vloni na začátku září Praha hl.n. - Cuxhaven. Tam Jan Jesenius (místenky + místenky pro kola), dál Metronom. Příjezd tak akorát do hajan. Nedoporučuji eshop, lepší koupit v pokladně. V Praze nám spočítali ČD a DB a prodali rovnou všechno najednou. Tam kola na háku s námi ve vagónu, Metronom je něco jako City Elephant, ale vespod jsou velké prostory pro kola. Cenu bych musel hledat, ale je třeba to koupit hodně dopředu, ideálně tak 1 měsíc dopředu a více. Stejné spojení jede i přes Brno.