Teď nevím - jaké nové předpisy máš na mysli? Resp. co myslíš těmi praktickými zkušenostmi?
Změnil se sazebník - jinak jsem žádné změny v praktickém přepravování nepostřehla. Pravda, jela jsem letos s kolem teprve tuším pětkrát, ale zato po různých tratích.
To bude zas ňákej rafinovanej diskuso fórovej spam. Uvidíš, že za chvílu mu někdo odpoví, jak jsou ČD sqělý, levný a jak je cestování s kolem zážitek + pár odkazů jak jinak než na stránky ČD :-)
To víš, pro nás co kolo vozíváme za 5 € nebo alespoň za 90 Kč je kolo za 25 - 75 levné. :)
Nicméně jsem zklamán novým ceníkem, očekával jsem něco výhodnějšího pro krátké vzdálenosti. Když se z nějakého důvodu nemohu vrátit z práce na kole a musím platit 21 Kč za sebe a 25 za kolo, to se mi kroutí ruka.
Prosím tě, jaké nové předpisy platí?!?
Já jsem letos jela s kolem naprosto standardně, jak jsem zvyklá z minula, tzn. u pokladny jsem si zakoupila jízdenku - pravda, nové bylo, že jsem si mohla hned koupit i pro kolo. A pak jsem normálně vzala kolo do rukou a nastoupila s ním do vlaku.
V požadované stanici jsem zase vystoupila.
Jediné, čeho jsem si všimla, že se zase zvýšil počet spojů, pro které se musí dělat rezervace.
Já myslím spíš případy, kdy se kolo předá pracovníkovi ČD ve spec. vagóně (úschova během přepravy). Tam se taky něco platí? Kde pak cestuji já, ve stejném vagóně? Jízdné za kolo se údajně platí podle ujetých km.
Ano, jízdné se změnilo, platí se základní cena podle kilometrů plus desetikoruna "na místě" za každou úschovu během přepravy.
Ostatní se nezměnilo. Tj. cestuješ tam, kam si sedneš, kde je volno, či kam sis koupil místenku - podle toho, o jaký jde vlak.
Mně osobně se osvědčuje, pokud tedy jde o plánovanou cestu, koupit si lístek pro sebe i kolo předem přes internet. Pokud zajišťuji i rezervaci, většinou jde vybrat místo, tak je dobré si vybírat co nejblíž kolu. (Jednou jsem to nechala na tom, co mi přihodí e-shop a letěla pak při vystupování přes celý peron a doufala, že mi neujedou i s kolem.)
Za kolo se neplati, protoze jde o tzv. spoluzavazadlo, ktere jde snadno umistit pod nebo nad misto cestujiciho. Jeste po me ve vlaku nikdo nikdy nic platit nechtel. Tolik me prakticke zkusenosti. Neni zac. :-)
Za tohle se ve vlaku skutečně neplatí
http://www.funboy.cz/detail/86/
Já už 2x musel ve vlaku za skládačku platit, neuhádal jsem rozměry. Bylo to u stejného průvodčího, takže podruhé jsem se ani nebránil, věděl jsem, že držím krátký konec.
1x i v autobuse, ale tam to bylo jen za 6 Kč, tak to šlo.
Bohužel v Desiru ani v Regiosharku se pod či nad sedačku skládačka nevejde. (Nad vlastně nevím, to jsem nezkusil, ale regály jsou docela úzké a v některých Desirech nejsou vůbec.)
Ale rozmery te nemusi zajimat, pokud jde snadno umistit nad nebo pod misto cestujiciho. Pokud pojedu na stojaka a kolo budu mit mezi nohama, tak nema o cem diskutovat. Pak uz nastupuje vyssi kalibr jako pozadavek na certifikovane meridlo apod. Ty tvoje vlaky neznam, v klasickem kupe jde dat nahoru v pohode. Oni nekdy prudi, protoze vidi kolo, to elegantne vyresi carry bag od dahonu.
Tak dnes jsem se vracel z Domažlic do Prahy a platil jsem za kolo 35Kč....
Dcera převážela kolo z domova k sobě do Prahy. Přímý vlak Jirkov zast. - Praha hl.n: 35.- povinná rezervace kola + 145.- studentská jízdenka + 55.- jízdné za kolo + 10.- poplatek za vlak = 245.-
Loni pouze 30.- za úschovu ve vlaku + studentské jízdné 145.- = 175.- (rozdíl 70.-) a navíc povinná rezervace tam kde loni nebyla :-((
Vidím, že tady dobře bavíte. Ještě jednou. Hodlám se s kolem přepravit z Nového Jičína do Prachatic (450km). Kolo bude v "úschově během přepravy" a použiju 3 vlaky. Vím, že budu muset koupit jízdenku pro sebe i kolo a ještě platit v tom vagónu kde bude kolo uschováno. Neumím si představit jak pobíhám kolem vlaku s kolem, cpu ho do služebního vozu a pak běžím do jiného vagónu si sednout. Můžete-li mi někdo něco konkrétního k tomuto sdělit, předem děkuji.
Zkus to a uvidis, co chces na tak jednoduchem ukonu poradit?
Prijdes k vagonu, podas nahoru kolo a pujdes si sednout na misto pro cestujici.
Pri vystupu opacne.
Maximalne bych se zajimal na miste, jestli mam prekladat z vlaku do vlaku sam, nebo jestli to prelozi oni (a snazil bych se radsi prekladat osobne).
V ČR jsem ještě samo-překládání kola nezažil... Vždy jsem musel pro kolo a zase jej dát osobně do jiného vlaku.
Tak si to představ, že to co jsi napsal, tě potká. Kup si celodenní lístek na kolo. Potom ho budeš přepravovat v oddělení pro zavazadla a budeš sedět jinde (do oddělení pro zavazadla má přístup pouze průvodce).
Tedy moje sdělení je, budeš pobíhat po perónu a dávat jej do vagónu pro zavazadla a budeš ho za asistence průvodčího od něho z vagónu vyzvedávat. Potom půjdeš na přípoj a zase ho podáš průvodčímu (pokud jde o rychlíky) a zase si ho od něj vyzvedneš. Pokud pojedeš nějakou část motorákem, vezmeš jej do části motoráku, kde je více místa- uzpůsobené pro kola/kočárky atp... :-)
Když si neumíš představit, že budeš pobíhat s kolem po nádraží a sedět jinde jak vezoucí se kolo, tak si ho vezmi do auta, pokud máš.
No, co konkrétního k tomu sdělit? Taky jsem si to neuměla představit, pak jsem to jednou zkusila a už si to představit umím...
Jaké je to spojení? Vyhledávač mi nic na tři vlaky nenabízí...
1. NJ do Studénky/Ostravy, z Ostravy do Prahy, z Prahy do Prachatic
2. NJ do Studenky/Ostravy, z Ostravy do ČB, z ČB do Prachatic.
Předpokládám, aniž bych se díval do jízdního řádu.
Přestup: Suchdol, Brno, Čes.Budějovice, Čičenice
Jo, to je ale pět vlaků. :-)
S úschovou během přepravy jen 3
Mně to vyhazuje, že s úschovou je vždy z těch pěti jen jeden - ale to je v principu asi jedno.
Jen se dívám, že mají zrovna na trati výluku s náhradní autobusovou dopravou, což není pro přepravu kol zrovna ideální. Ale má trvat jen do 29.4., takže snad tak rychle nepojedeš. :)
V 1999 jsem jel přímým z Ostravy přes Studénku, Suchdol, Brno a Jihlavu na ČB. Jel těsně po půnoci a v ČB byl v 9 ráno.
A z ČB do Plzně to bral přes Prachatice. Koukám, kdeže jsou ty vody...
Jinak bych doporučil přes Ostravu s Pendolínem (je dražší k ostatním rychlíkům jenom o rezervaci na místo, cena tuším 30kč). Jedeš 3 hodiny do Prahy a jsou přímo vyhrazená místa na cestování s kolem a sedíš hned vedle kol a nemusíš tolik kolo zvedat do výše, když nastupuješ a máš pití zdarma i wi-fi tam najdeš. :-)
Potom bych jel přímým do Prachatic (jezdíval do Sušic)...
si pletu se Strakonicemi... :-/
Přímé spojení Praha-Prachatice taky, zdá se, není... takže to bude zase pět vlaků. A o stovku dražší za delší cestu...
Už jsem koukal, pěkně to proškrtali...
Ale stejně bych to vzal přes Prahu. Jeden přestup v Praze a člověk je v ČB. Osobně nesnáším přestupování mezi vlaky.
No dobře, ale počet přestupů přes Prahu i Brno je stejný (snad s výjimkou jednoho konkrétního spojení) a přes tu Prahu to vychází o stovku dráž...
Ale předpokládám jiné služby...
Třeba by jel Pendolinem do Plzně a z Plzně do Strakonic a zbytek došlapat. Což jsou 3 trasy... :-)))
Nebo bych si na to rezervoval par dni a cestu bych si uzil po ose. 8-)
Ted jsem se na to podival na mape. Osobne bych nejspis dojel po ose tech par metru do Suchdola nad Odrou (Casove to musi vyjit podobne, nez to clovek vyceka, nalozi, vyloci, ...).
A na zaver bych pripadne dojel po ose i z Budejovic do Prachatic. Je to po cyklotrasach kolem 50 km.
Nebo bych jel Suchdol - Brno - CB - Volary a dojel 17 km.
5 vlaku je vazne opruz.
Jj, řešil bych Suchdol-ČB a konec. Přestupy jsou opruz...
NJ do Suchdolu, Suchdol-Praha, Praha-ČB, ČB-Prachatice
ČB-Prachatice nemá přímé spojení (kdyby mělo, vycházelo by to na čtyři vlaky i přes Brno).
Aha, jsem ho několikrát použil. Koukám novoty... Budu muset více čučet na idos.cz