Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte kde v ČR je nejdelší cyklo trasa položená na zrušené železnici? A nebo vůbec, prostě kde jsou nějaké zajímavé cyklo trasy na železnici. Nějaké cyklo trasy jsem našel ale nejdelší měla 4,5 km což je hodně málo. Předem děkuji všem za odpověd´.
Tady máš jednu 12km
http://pppprostejov.rajce.idnes.cz/Cyklostezka...
Mám delší. :-)
Mutěnka: Mutěnice - Kyjov 13km
http://www.ickyjov.cz/doc/21/
Cyklostezka Varhany, 8.5 km po bývalé trati Česká Lípa - Kamenický Šenov. Na opačné straně České Lípy se dá pokračovat 4.3 km po bývalé trati Česká Lípa - Vlčí důl.
Nová zajímavá cyklostezka po bývalé železnici vzniká mezi Löbau a Budšínem. Vůbec v tom Sasku je zrušených železnic ohromná spousta, hustota železniční sítě tam byla obdobná jako ve Šluknovském výběžku, takže pokud by měl pokračovat trend konverze železničních tratí na cyklostezky, tak tam jich bude spousty.
Nejen v Sasku. Kolem jedné cyklostezky na bývalé trati obsluhující fabričky a pily jezdím u Kronachu na severu Bavorska. Ještě na konci devadesátek tam byly koleje, ale už na nich rostly malé smrčky. Pak to vzali šmahem.
Vyklostezka Varhany - Česká Lípa - Varhany má 17 km
http://mapy.cz/s/9v47
Do Vlčího dolu sedí
http://mapy.cz/s/9v4a
Jak jsem koupil, tak jsem prodal:
http://www.cyklostezkavarhany.cz/web/
Z Pribyslavi do Sazavy, 9km. Ze Sazavy se da dojet na rozhlednu Rosička.
http://www.turistika.cz/mista/cyklostezka...
9,5 km :-) jezdím ji na bruslích :-)
Nejdelší sice není,ale dám to sem http://www.turistika.cz/trasy/nove-zbudovana...
Jo už je to tu dvakrát tak že 24km?:-)
Vidím rajče i dnes tož jsem to přehlédl. Se neposerrr :-) Jsi místní patriot? Já pamatuji v Nezamyslicích i parní výtopnu,točnu, i to zrušené nádraží.
:-) přidejte eurozelení cyklofašisti :-)))
:-)
Také přidám jednu.Cyklostezka po svršku bývalé železniční trati Lupěnné - Hněvkov, mezi Zábřehem a Krasíkovem, na cyklotrase č. 6232.
http://avant.rajce.idnes.cz/2013_10_12...
Tady je přímo web zabývající se tímto tématem:
http://www.bahntrassenradeln.de/index.htm
... možná by ...
http://zrus-zan-zel.blog.cz/
neni v CZ , jen zpameti, musim prilezitostne dohledat v zapiscich:
Zumaragga-Loyola v Baskicku (Spanelsku).
myslim ze cela ma 32 km, cca 20 tunylku a tak 30 mostu. Byla to uzkolejka o rozchodu 1000mm , snesena (opustena) v 70-tych letech nekdy po r. 2000 tam byla postavena cyklostezka vcetne novych mostu... krasna krajina.
trat byla popisovana jako "nejhezci trat v spanelsku"
nasel jsem nejakou zminku zde:
http://caminoignaciano.org/euskadi/1
je tam videt na fotkach tunel i nove udelany most. Kdyz jsme tam byli tunel svitil jen jeden.
Pro zajímavost a inspiraci přidám ještě jednu cyklostezku. Není v ČR ale Estonsku a je zatím nejdelší po které jsme jeli.Cyklostezka Läänemaa Tervisetee vede po svršku bývalé železnice Rohuküla - Haapsalu - Risti - Riisipere a měří 60 km.
http://avant.rajce.idnes.cz/2010_07_17-31...
Heidmuhle - Waldkirchen, povrch jemná šotolina. Je to ze Šumavy půl cesty do Pasova. A ještě v Itálii Bolzano - směr Bressanone, směrem nahoru na Brenner, s tunelama, bývalá dvojkolejka. Až do Bressanone nevede, končí mostem přes úzké údolí řeky a dál se musí po silnici.
Cyklostezka po zelecnici nevedie sice az do Bresanone (Brixen), ale nemusi sa po silnici, vedie tade pekna cyklocesta (oddelene od premavky), my sme ju sli az po Franzenfest a potom odbocili do udolia Pustertal. My sme z Bolzana do Bresanona( Brixenu) sli v roku 2011 a na mape som mal zopar krat napisane radweg in plannung (planovana cyklocesta) ale my sme sli uz po hotovej asfaltovej ceste len pre cyklistov.
Včera jsme narazili také na jednu http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/140405_Kolem...
jde o novou cykmlostezku po bývalé železniční vlečce Kamenné Žehrovice - důl Tuchlovice
Hezká trasa. Jednu cyklodovolenou jsme trávili právě v Rozdělově, ten západní okraj Kladna je docela cyklisticky příjemný.
Jen mě pobavil komentář u první fotky kostela sv. Václava "takže jsme zamířili nejkratší cestou do lesa". Vždy jsem měl pocit, že tenhle kostel je na samém okraji Kladna, takže snad ani žádná delší cesta se už nedá vymyslet.
Tak dá, jen si nemysli :o)))
Já jsem do lesa chtěla zajet mnohem dřív, ale bloudla jsem a u tohohle kostela jsem měli města tak akorát dost.
Jo, to je fakt, že od zámku do Vašíčkovy ulice je ještě kus cesty. Ale zase jsi viděla Věžáky a to se taky počítá. Tuším, že už jsou chráněné jako kulturní památka. A to nejsou zdaleka v takovém stavu, jako byly když se postavily. Velmi zajímavá stavba, to je na delší vyprávění.
Ano, podle toho, co jsem našla na webu, tak by už měly být chráněnou památku.
A ráda si o nich poslechnu - ono se toho na webu mnoho najít nedá.
Ani o tom kostele se mi zatím mnoho nepodařilo najít.
A věžáky jsme viděli až cestou zpět. A také to bylo neplánované - původně jsem chtěla jet kole Aquacentra, ale přišlo mi to v šest večer už jako zbytečná zajížďka :o)))
Ono je Kladno vůbec velmi zvláštní město.
Na poměrně malém prostoru lze najít neuvěřitelnou směs slohů a přitom to nejsou stavby z příliš daleké historie.
Od zámku jsme také zajeli k židovskému hřbitovu, ale ten mě vysloveně zklamal. Jednak nebylo možno vejít dovnitř a jednak mi přijde poněkud neudržovaný. Podle náhrobků ale také není příliš starý.
K fotce 45: cyklostezka spojuje nádraží Kamenné Žehrovice (leží v katastru Srby = část obce Tuchlovice) s Tuchlovicemi.
Platila ji obec Tuchlovice a snad na ni dostali i dotaci od EU.
Využívá cca polovinu (2/5) délky původní vlečky (tím zbytkem jsem kolo provedl, projet až k ´exšachtě´ se nedá).
Celkové náklady na její výstavbu, včetně výkupu pozemků, stály zhruba dvacet milionů korun, samotná cyklostezka pak šestnáct. Dvaceti procenty se finančně podílela obec Tuchlovice, zbývajících osmdesát procent tvořila dotace z Regionálního operačního programu Střední Čechy.
Zdroj: http://kladensky.denik.cz/zpravy_region/z...
Když sjedeš z cyklostezky a jedeš do Tuchlovic, zkus, až se tam zase vyskytneš/-nete za místní tabulí zahnout doprava a po 20 - 30 metrech doleva.
Cesta mírně stoupá, projedeš propustkou pod tratí Kladno - Lužná, furt do kopce na 100chov. Kolem kostelíka stále vzhůru k vodojemu a polní cestou do N.B.(New Bubu 8-) ).
Ve Strašecí po silnici(via Rakovník) k nádraží (je vlevo) zahneš doprava a kol rybníku a po polňačce vzhůru k lesu. Lesem na rozcestí ´Pod Louštínem´ a pak dál dle libosti(a sil)
8-)
Jen jsem zvědavý, kdy/jestli to bude dál pokračovat a navazovat. Nějak by to pak mohlo kolem šachty přes les k Lánům.
Ví ´pámbu´, kdo by to financoval. Trať končila na dole Nosek (Tuchlovice) a tam (resp. víc k Pusté Dobré = bývalá ´výdušná´) vede stezka z Tuchlovic. V Tuchlovicích je ´výživný kopec´ na Hradčany.
Když jsem se ptal na MÚ ve Strašecí, proč neudělají stezku do 100chova, řekl mi starosta, že oni(strašečáci) chtěli, ale 100chovští neprojevili nejmenší zájem.
Vše je(jak jinak) o penězích.
Tak uvidíme. Jen nechápu proč neoznačí jako cyklostezku i asfaltku, která začíná na Pustince a jde lesem směrem na Lány. Pak se pravda musí člověk napojit na silnici, což je škoda.
Jinak mám takový dojem, že kdyby dělali místo asfaltových cyklostezek obyč. mlatové podobně jako je jižně kolem Kladna, tak peníze stačí na více kilometrů. Ale pravda, že by to pak nebylo pro bruslaře.
Jako cyklo je tahle asfltka označeaná z Tuchlovic na křižovatku s modrou http://www.mapy.cz/s/9Dmh
Dál už to jako cyklo značené není.