Ahoj.Ctěla bych poprosit o radu, chceme jet na kolech na dovolenou. Jsme dva dospělí, 2 děti a řešíme, jestli máme koupit troje brašny (čtvrtá cyklistka je malá, pojede bez zátěže)nebo jestli koupit nějaký vozík.Moc prosím, jestli máte někdo zkušenosti s čím se jede líp, případně jaké brašny nebo vozík by byl nejlepší.Moc děkuji za všechny nápady a přeji všem hezký den.
Hm, na to, aby se dalo radit, píšeš málo údajů.
- dovolená na kolech: myslíš cyklocestu, tedy vše vezeme s sebou a přesunujeme se, nebo zakotvíme v kempu a budeme vyjíždět?
- pokud cyklocesta, jak dlouhá? Tři dny, dva týdny, měsíc...?
- bydlet budete ve stanu, pod širákem nebo v penzionech?
- jedete spíš asfalt a šotolinu, nebo terén?
- povezete nějaké jídlo a budete vařit, nebo budete jíst jen v restauracích?
- jak staré jsou děti?
Atd.
My jezdíme jeden až tři týdny, cyklocesty, 2 dospělí, 3 děti. Ačkoli i ten nejmladší (5 let) už jel posledně na vlastním kole, stejně jsme vezli vozík kvůli nákladu, a celkem se hodil. Vozíme ale stan a spacáky a co dva dny nakupujem jídlo (což jsou objemově asi největší položky).
Takže pokud plánujete něco podobného, myslím, že jen s brašnami to bude náročnější na balení. Ale určitě by to šlo, zvláště, když třeba dospělým přidáte kromě zadních brašen ještě přední.
S čím se jede líp, to závisí hodně na terénu a povrchu. V rovinách na asfaltu je vozík pohoda, a kolo s ním má lepší stabilitu než s brašnami. Ale v terénu, kopcích a při protivětru výhody vozíku rychle mizí.
Moc díky za odpověď. Děti máme staré 7 a 14 let, jedeme na 2 týdny. Vyrážíme z domova a budeme se "toulat" po Čechách. Pojedeme různým terénem. Spát chceme cestou někde ve stanu nebo pod širákem v přírodě, vařit asi taky budem a jídlo nakupovat podle potřeby.
Když jezdíte s vozíkem, vejdou se vám do něj všechny věci pro vás pět ? A jaký tip vozíku máte? My jsme se dívali a líbil se nám croozer nebo velké taky vypadají ty pro pejsky...
Hm, tak to je IMHO tak na hraně, chtělo by to vyzkoušet třeba na dva dny, jak vám to pojede. Sedmileté dítě může vézt třeba dvě tři karimatky - pokud nebude moc foukat, ani to nebude vědět a zároveň bude na svůj náklad hrdé :-)
My máme vozík a ještě každý brašny. Což asi není úplně nutné, ale jen do vozíku bychom všechny věci určitě nenaložili. A kdyby ano, nezbylo by žádné místo na nákup jídla, na láhve s vodou, na lékárnu apod.
Tady je trochu vidět komplet výpravu s nákladem:
https://picasaweb.google.com/lh/photo...
https://picasaweb.google.com/lh/photo/AX...
A vozík se hravě zaplní jedním nákupem:
https://picasaweb.google.com/lh/photo...
Myslím, že otázka nezní, jestli vozík nebo brašny, ale jestli jen brašny, nebo brašny i vozík.
Na vašem místě bych pořídil každému brašny - stejně přijde čas, kdy děti vyrostou a vozík se stane zbytečným, brašny se hodí. A k tomu bych si vypůjčil nákladní vozík.
My jezdíme s dvojmístným kranichem (zůstal nám z doby, kdy jsme v něm obě mladší děti skutečně vozili), ale kdybych kupoval vozík pro náklad, kupoval bych skutečně nákladní, je to praktičtější.
Mimochodem, pro letošní cestu uvažujeme o tom samém: jestli už to dáme jen s brašnami, nebo ne. Vozík znamená určité pohodlí - o každodenním balení není třeba tolik přemýšlet. Ale zase bez něj by to jinak svištělo... uvidíme.
Ale možná s ním ještě pojedem, protože rodina mi nechce dovolit, abyhc nechal doma ukulele...;-)
...ono když jedeš s vozíkem, neznamená to že jeden "osel" táhne celý náklad na vozíku a ostatní nic. Vozík se použije na těžší a "neskladné" věci,jako vařič, potraviny,stan a karimatky- ostatní "drobnosti" jsou v brašnách.Chce to taky víc přemýšlet o tom, co je nutné a co zbytečné už při nákupu výbavy. Oplatí se pořídit (aspoň pro dospěláky u nichž je předpoklad využití)kvalitnější, lehčí a málorozměrné- i když dražší- věci. Pak sbališ vše potřebné pro vaši rodinu lehce-do dvou zadních brašen (každý rodič si veze své věci+ nahoře spacák s karimatkou a hyg. potřebami- mladší dítě poveze buď obě karimatky nebo spacáky, starší "dítě" zvládne své věci odvézt samo. Na brašny v extrawheelu nebo na jednostopý vozík zústane stan (nebo dva) a vařič s potravinami na max dva dny. Chce to "jen" chtít u všech účastníků...
Já se připojím s dotazem, protože jsem o (zapůjčení) vozíku taky uvažoval: jak se takové vozíky obvykle uchycují?
Mám AZUB Apus se zadní vidlicí připravenou na kotoučové brzdy, ale brzdy mám ráfkové. Plus je tam neosazený návarek pro stojan (vodorovný kus železa se svislou dírou o průměru tak 8-10 mm, zhruba ve výši středové osy).
Uvažoval jsem o prodlouženém víkendu na těžko s rodinou (4 spacáky, karimatky, voda, věci na vaření a větší stan). Vejde se tohle na vozík?
Jednostopý vozík se nejčastěji uchycuje za nápravu - vymění se rychloupínák za jiný.
Já jsem spíš uvažoval o dvoustopém. Každopádně mám dualdrive, takže žádný rychloupínák - poctivá šestihranná matka.
I s Dualdrivem to jde.
Jo, když je někdo šikovnej.
Děkuji, to potěší...
Ahoj, rád bych se zeptal, jestli někdo máte zkušenosti s připojením jednostopého vozíku za silničku.
Básník vozil svého času vozík za cyklokroskou. Ale už ji poslal do světa... Jiného se zkušenostmi s vozíkem za silničkou neznám.
Básník právě koupil cyklokrosku, když to nejdřív zapojil za silničku a zjistil, že silnička na něco takového opravdu není stavěná.
Zkus pohledat ve starých tématech - bude to takový rok 2009. Na sraz na jaře 2010 už přijel z cyklokroskou.
Ahoj, vozil jsem za silničkou dvoustopý vozík - asi 3 roky. Šlo to. Problém byl v jediné věci - do krátké zadní stavby silničky se nevešel silnější plášť než pětadvacítka - a žádný pětadvacítkový plášť to dlouho nevydržel, každý se rychle (po několika stovkách km) prodřel.
Je ale fakt, že ten vozík jsem tahal těžký (dohromady náklad + váha vozíku třeba 60 kg) a ještě často náklad na nosiči.
Díky všem za odpověď. Mrknu do těch starších témat.
Plánuju v zimě výlet na cca 6 týdnů na výlet
do Španělska a tak promýšlím různé varianty.
Rád bych ale jel spíš na silničce. Dostanu tam
plášť široký 28 mm. Nemám ale vůbec zkušenosti s kombinacemi silnička+vozík nebo silnička+brašny.
S osmadvacítkou bych se toho nebál. Silnička i s nákladem pěkně sviští.
Akorát zrovna v zimě - nebude místy bláto a náledí? Nehodil by se právě pro to roční období nějaký drapákovitější plášť?
Ve Španělsku?!?
Co si pamatuji, tak básník tehdy psal, že se se zátěží rám dost "kroutil".
Pokud máš slušný rám, tak by se kroutit neměl.
Někteří tak jezdí.
http://foto.mixerus.net/full.php?idad=4935&...
Spíš bych viděl problém v tom, aby ti se zátěží stačily v kopcích převody.
Vím. Mně se nekroutil, nebo jsem to nepozoroval. A nakládal jsem dost - viz obrázek.
Jasně, ve Španělsku bude třeba hezky, ale já to pochopil tak, že plán je do Španělska dojet. Se omlouvám, to jsem asi popletl... :-)
Přesně tak. plán je dojet do Špáňa busem, tam se povozit a busem zase zpět.
Co se týče brašen na silničce, půjčil jsem si bráchovu a kroucení rámu bylo dost citelné.
taky jsem dost hubenej a dlouhán a s brašnami je těžiště dost o ničem.
A jaký byste kdo doporučili převody? je fakt, že silniční kazeta nebude to pravé ořechové.
Jinak, kdyby se chtěl někdo přidat,společnost uvítám. plánuju odjezd někdy začátkem ledna.
Problem nebude len v kazete ak tam supnes trekovu tak budes potrebovat aj prehazku so strednym alebo dlhym ramienkom aby pobrala tie rozdiely. predsa len cestacka ma 28zubov a trek alebo horska az 32-34 a to je doost citelny rozdiel.
Já jsem jezdíval s Favoritem na těžko s brašnama a s pláštěm 25-630, a plášť vydržel určitě několik tisíc km. Asi se dneska vyrábí míň odolné pláště. Pocit že by se rám nějak kroutil jsem neměl, spíš pružil ten nosič z ocelových tyček.
Ahoj a díky všem za reakce.
Ad "kroucení rámu". To jsem zaregistroval, když jsem si půjčil bráchovo kolo s brašnami.
Od vozíku si slibuju právě menší zátěž rámu.
Mál silnici od pellse. Hliník, a tam navíc ani brašny nepřipadají v úvahu, alebrž není kam ho uchytit.
Ad silniční pastorky. Toho se taky trochu bojím. Jakou sestavu byste kdo doporučil?
MTB kazetu?
A taky se hrozně těším, jak by to na silničce svištělo,no.
Třeba by tvůj problém řešil ten silniční trojtác od shimana - viz výše.
Jenže když namontuje trojtác, musí vyměnít i řadicí páky (stačí levou), přesmykač, přehazovačku i řetěz (bude krátký).
Takže je na zvážení, jestli se to vyplatí.
Vyzkoušel bych to nejdřív na pár dní (aspoň víkend) někde u nás. Pak si uděláš lepší představu.
ok, diky všem. Vozík bude tento týden, tak napíšu jak to dopadlo.m.
Jo, tak jsem tě našel, tvoje zpráva obálkou se mi ztratila.
Jezdil jsem rok se silničkou (šírer, kompakt, kazeta desítka 12_28 nebo 25?), vozík weber monoporter. Dalo se to, nic nebrání. Ale nakonec jsem silničku změnil za cyklokrosku (kompakt, devítka kazeta 12-34), a bylo to lepší. Teď tahám vozík za dahonem matrix, což je horské kolo a mám hladší pláště na asfalt. A je to nejlepší. Ono totiž zapřáhnout vozík natěžko za silničku je dle mne proti smyslu věcí. Je to jako bys za formuli zapřáhl vozík. Prostě nesmysl. Silnička je maximálně odlehčená a zpřevodovaná dorychla. Je to závoďák, chrt. Vozík má 5 kilo s brašnou + 10kilo náklad (stan, spacák, ...). Se silničníma převodama se do kopců sedřeš nebo budeš tlačit. Já to opustil. Vozík za horáka nebo krose. Ani berany nejsou ideální pro vozík, jsou úzké, házel jsem vlny a musel se hodně hlídat. Širší řídítka jsou lepší. Tož asi tak, můj názor.
....souhlas, se silničkou je problémová jízda natěžko vždy- není na to stavěná(pokud nemáš stoletýho Favorita ;-) )
Ahoj všem, vozík je doma, testy proběhly:)
Je středa, PPLka zvoní u dveří a vozík je doma.
Rychle ho poskládám, hodím na silničku dlouhý rychloupínák, vozík naložím a jedu ho vyzkoušet. A stalo se přesně to, před čím varoval básník. Po silnici si to šněruju jak na cestě z hospody po pěti pivech. Stabilita na prd, převody v kopcích na prd :(
Takže po pár kilometrech smutně domů.
Je čtvrtek, před vozík zapřahám bajka.
Vytáhnu celou soupravu před dům, nasedám...
a v tu chvíli mám rohlík od ucha k uchu :) :) :) a vím, že teď je to ono.
Na vozíku mám naloženo vše: stan, karimatku, spacák, věci na vaření, trochu oblečení, 60 m lana, sedák, lezky a spoustu jistících udělátek. Dohromady tak 20 kg. A ten pocit je úžasnej. Vezu s sebou vše co opravdu potřebuju. A vezu si to sám! Nepotřebuju auto! Nemusím stopovat! Nemusím čekat na nádraží, až přijede vlak nebo autobus! Můžu kdy chci, jak chci, kam chci!
Nechávám se strhnout tím báječným pocitem volnosti a šlapu a šlapu. Přichází první větší sjezd z kopce a tady jsem si užil i pořádnou dávku adrenalinu. Valím si to dolů, přichází vracečka o 180, jdu na brzdy a točím to do zatáčky, točím točím ... a málem nedotočil.
Srdce až v krku, ustojím to, ale bylo to o fous a mohla to být pěkná tlama do drátěnýho plotu zahrady. Techniku budu muset ještě doladit :)
Pak už jen nákup čerstvých pstruhů, lahvinky bílého a hurá na grilovačku ke známím. Původně jsem náklad vezl jen na zkoušku, ale proč toho nevyužít, že. Po večeři a vínku u ohně rozbaluji na kamarádově zahradě svoje ležení a spokojeně uléhám. Ranní vstávání ve 4.30 sice nebylo z těch nejpříjemnějších, ale celá akce stála za to.
Takže shrnuto a podtrženo. Hned první zážitek z cestování s vozíkem byl parádní. Víkendovou cestu jsem vzhledem k počasí zrušil, co se dá dělat. Však budou další víkendy. Plánování cesty po Španělsku je po vyzkoušení vozíku v plném proudu.
Všem děkuji za cenné rady a těším se, až se někde někdy na silnici potkáme. m.
Až jsem dostal chuť ten svůj vozík zase jednou zapřáhnout, jak jsi to tak nadšeně napsal.
Vzpomínám jak já se takhle s vozíkem přetlačoval v zatáčce při sjezdu z Bedřichova do Liberce. Taky mě to trochu zaskočilo, do té doby jsem s naloženým 40 km/hod nejel a netušil, jaké to bude.
Tak gratuluji...podobný pocit jako za silničkou jsem měl s vozíkem za koloběžkou, když jsem na něm vezl el. kytaru v těžkém pouzdře. Taky to nebylo možné udržet na silnici, těžiště úplně špatně....pak zápřah za ležáka a pohoda. Jen dvě basy piv (na sobě) se špatně vozí, těžiště opět hodně vysoko :-)
to chce 2 voziky na kazdy 1 basu a na to len polozit po 2 flase vodky :-D tazisko bude v pohode ale len do chvile konzumacie nakladu. Potom nastava paradox z pohyblivym taziskom a pohybuje sa fakt nahodne v priestore a case :-D Tak ale ked sa hodne snaziis tak sa da usoferovat aj to len seci naokolo frflu a polisi sa ti snazia vnutit dudlik a tvrdia aby si ho nafukal a potom ti nukaju vyherny poukaz na 60€ :-D (len bacha oni ti ale nepovedia ze to mas zaplatit ty im to zistis az rano )
Mám Croozer Cargo, teda už to není takovej fešák jako před rokem, ujel jsem s ním asi 1500 kiláků ale funguje to.
Můžu Ti ho půjčit.
Letos s ním určitě nikam nepojedu.
Vypadá to takhle:
https://plus.google.com/photos...
Vozejk vypadá dobře, ty poslední fotky připomínají spíš vozejk dodavatele elekriky :-)
:-)
můj pojízdný Temelín
A jak koukám, musí být připojen i na zdroj chladicí vody. :)
To madam zalejvala určitě trávník.
To k energetické soustavě nepatří.
Já mám zkušenost, že s vozíkem se jede líp, pokud vezeš větší váhu. Potom se opravdu vyplatí. Když jsem jel spíš "nalehko", tak jsem vždycky měl jen brašny. Zase nemám tolik najeto, ale pokud máš možnost rozložit věci mezi kola, tak se to dá také. Po ČR je výhoda, že nemusíš mít potraviny třeba na týden a jak píše k.vl, tak jídlo a voda jsou nejtěžší a největší...
Čím víc máš místa, tím víc toho povezeš a často zbytečně.. ;)
V roce 2002 dcera 9 a syn 12,my cela rodina brašne na nosič. Dcera zvladla vetši brašne,ale samozrejme dala pouze oblečeni,2 spacak,2 karimatky.
Pred asi 4lety ja videla na velka rodina-rodiče s 4deti,vše brašne bez vozik. Maly cyklista asi 5roku na kole s male brašne na nosič. Vypada oni z Svedsko,podle barvy vlasy cela rodina a jine typ vyroby brašne:-)
letos taky jedu na týdenní cyklovýlet Praha - Vídeň a taky se nemůžu pořád rozhodnout zda vzít jen brašny, nebo vozík (mám model pro psa leoped kupený na aukru - viz obrázek).
Pro - můžu vzít cokoliv a nemít starost, že jsem na
něco zapomněl.
Lépe se vše vejde a nemusím uvažovat do které
brašny jsem co dal.
vejde se více oblečení - co kdyby byla zima.
vejde se více jídla.
Proti - o dvě kola větší možnost píchnout
11 kg hmotnosti navíc
co s vozíkem, když se náhodou po cestě
pokazí
Tak teď babo raď.
Tak mně jako babě se jedenáct kilo rozdílu zdá moc na to, aby to vyvážilo výhody vozíku. Teda pokud jde o jednoho člověka; kdyby se balily věci na rodinný výlet, bylo by to něco jiného. Takže bych se asi radši vešla do brašen.
ta "baba" byl jen řečnický obrat :-) jinak my jedeme 2. Já jedu na trojkolce od azubu a kolega na koloběžce, takže předpokládám, že abych mu ulehčil vzal bych víc věcí já.
U trojkolky teď nevím. Mělo by to být pro brašny lepší v tom smyslu, že nehrozí, že naložené kolo někde neudržíš a položíš je a taky to není jako u klasiky, kdy skoro veškerá váha spočívá na jednom zadním kole.
Ale zase nevím, jak je to tam s nosičem a jak dobře se brašny vejdou, aby nedrhly o zem (?)
no ono ta váha taky bude spočívat převážně na tom zadním kole
Můj má pět a je to poznat...
A to je jednokolový nebo dvojkolový? Jakou má nosnost?
Jednokolový, má nosnost snad 30kg, ale měl jsem tam snad o kousek víc...
Je to normální bobyak...
Spíš jsem ho zkoušel a jel výborně... ;)
Všechna "pro", která jsi vyjmenoval, mohou snadno být i "proti", protože v souhrnu znamenají, že povezeš fůru věcí, které nepotřebuješ.
Na trase Praha - Vídeň jistě nehrozí, že by sis nemohl dokoupit jídlo, oblečení nebo cokoli, cos zapomněl.
Samozřejmě, každý to má nějak, ale já kdybych jel sám nebo s kamarádem, o vozíku ani neuvažuju.
co s vozíkem, když se náhodou po cestě - a máš to vyřešené pro svoje kolo? to bys musel jezdit jen kolem komína abys to nemusel řešit.
s tím vejde se víc... bych byl opatrný, pak člověk zbytečně tahá spoustu věcí.
No, trochu odbočuji... já zas pořád řeším, zda na Azub nechat přidělat ještě i tu "expediční nástavbu", co jsme o ní ondyno hovořili. A narážím právě na to - vejde se víc, ale je to vlastně výhoda? (Ještě ovšem jsem nezjišťovala, kolik váží jen ta samotná nástavba, abych to nějak dále objektivně vyhodnocovala.)
Já jsem asi před měsícem o expediční nástavbě uvažoval, ale ne aby se mi toho vešlo víc, ale abych posunul brašny níž a víc ke středu.
Bohužel na Azub3 expediční nosič nejde přidělat.
Když si dáš ortlíbky jinam standardně než na nosič, nemáš jak přidělat rack pack.
...a co s kolem, když se po cestě-?
mít tento přístup a obavy, tak se ani raděj nenarodím.....;-)
Trasu Vídeň - Praha jsem jela dvakrát a můžu ti garantovat, že na tuhle cestu nepotřebuješ skoro nic. Jsi vlastně pořád v civilizaci. Osobně se mi zdá vozík zbytečný.
Vzpomínm si, že kamarád to poprvé jel jenom s nesesérem na nosiči - vezl si kartáček, ručník a kalhoty na převlečení. Jo a záhadně tam dostal i flašku whisky a spacák :o)))
Tehdy jsme ale měli noclehy zajištěné vždy pod střechou.
Já preferuji vozík.
každému ale vyhovuje něco jiného,vyzkošejte brašny,potom vozík,pak se snáze rozhodnete.Vozejk toho uveze víc.Akor když je kvalitní.
bez urážky, jen mi to připomnělo (-: jedno pako sme minulou neděli potkali s takovýmhle vozejkem v HK kolem labe pod mostem na tý úzký asfaltový na Předměřice - ale ten jel jak prase (asi svážel vyplavený dřevo)
A koho asi tak myslíš, žes tam potkal? V Hradci jich zase tak moc není.
Pokud vím tak v Hradci je jenom jeden co stále vozí pařez na vozejku :-)
Nebylo by víc fotek??:)
Ta soustava jeklů + ta šílená vzpěra musí vážit skoro stejně jak to kolo:)
Já je nemám, tohle nefotím, jen tu šílenost občas v Hradci potkám a vidím v různých kombinacích a provedení.
Musíš na ty co pořádají Hradecké sjížďky, tam bývají k vidění u hospody.
není to zas tak hrozný.Má to asi 30 kg ale za to to uveze(vyzkoušeno) 400kg klád resp. čehokoli.
Ani 6m dlouhý věci nejsou problém. Ta noha zas tolik nemá. Přesnou váhu ale nevím.Celkově tam je necelý 3m jeklu 50x50x2+žehlička+noha. No komplet cca 30-35kg.Až pojedu do sběrny pro něco tak ti to schválně zvážím.
Jede se s tím ale o hodně lépe než jak to vídám vozejk uvázanej špagátem nebo duší k sedlovce.
To za tim taháš skoro půl tuny??
Případnej ostřejší brzdnej manévr by asi byla docela sranda, co?:)
no občas to k půl tuně asi bude.. třeba 8 kusů 3m dlouhých borových klád..
Nesmí se prudce zmáčnout přední brzda,pak se to rádo staví na přední.Ale jinak jsem zatím neměl problém něco ubrzdit.Ani z novýho hradce dolů s naloženýma betonovejma překladama.
400 kg?
To máš takových 1000 Ah v bateriích, tedy bezpečnĕ takových 1000 kiláků na mém elektrooři bez šlápnutí (po rovinĕ, s tím nákladem) s tím by se dalo nĕkam doject. Jen ty bateriie by se asi trochu prodražily, tak na milion :-)
v jakých baterkách?? Nějak jsem to nepochopil.
Já na vozejku vozím baterie pro své elektrokolo :-)
na vozejku baterie?? To tam máš baterii z tanku ne??
nicméně vydžela by hodně dlouho,má 2400 AH. jednu náhradní tam mám kdybys chtěl.
Ani ne, 3 baterie 48V/10Ah, celkem asi 18 kilo.
Ze stránek veletrhu Railtrans:
DB and German diesel engine manufacturer MTU presented a battery-diesel hybrid vehicle which is about to enter test service in regular traffic. It is a two-car Siemens Desiro DMU turned from diesel-mechanic into diesel-electric and fitted with a roof-mounted battery system (with two battery boxes above each car's door area) that can store 4.7 kWh, deliver up to 120 kW and has a mass of just 220 kg.
Takže 400 kg je v pohodě i s užitečným nákladem.
Pařez už ne,teń už je zpracovanej na topení na chatě.
A to se divím, byl docela pěknej, takovej typickej pařez. Co vozíš teď? :-)
jakej je rozdíl mezi typickým pařezem a netypickým??
V tom, že jeden je typickej a jiný ne.
Ten co jsi vozil byl dost nepřehlédnutelnej.
Na cyklovandr jsme jeli tři. Dva dospělí a jedno dítě. Náklad na kolech. Dítě jídlo na cestu a vodu. Dospělí -
první kolo dvě brašny s oblečením a karimatky.
Vozík se stanem (sice by se vlezl ke karimatkám ale s vozíkem kolo vypadalo elegantněji:-))
Druhé kolo dvě brašny se spacáky a samonafukovací matrací typ komfort :-) a
vozík se dvěma brašnama (v první brašně třetí spacák a poslední brašna s věcma na opravu kola,(nějaké ty duše a vercajk a další blbiny jako vaření a tak podobně) )
jo a ještě foto :-)
Pokud povezete těžší věci, rozhodně bych doporučil vozík. Pokud po silnici tak dvoustopý a pokud pojedete i terénem tak spíše jednostopý.
Máme dvoustopý Croozer Cargo a vozili jsme na něm rodinný stan a fůru další věcí. Jedinou jeho nevýhodou je, že se dá snadno potrhat - ostatně jako každý hadrový vozík a nižší průchodnost terenem. Osobně bych raději volil dva jednostopé vozíky (každý dospělý jeden), dá se s tím projet všude a uveze se na tom hodně....a vozil bych na tom fakt ty těžší věci. Vozík totiž, pokud jej správně naložíte, na rozdíl od brašen dokáže ulevit zadnímu kolu a výpletu, což je pro dálkové cestování k nezaplacení, když snížíte riziko prasknutí špringle, přetížení a prodření pláště v patce či tak.
Existují i vozíky jednostopé celoodpružené - to by dnes asi byla má volba.I když je fakt, že je stále hodně fin. nákladný - bob ibex.
On totiž méně naložený vozík dost rád neposedně poskakuje za kolem a takové to odpružení, myslím, by ho hodně uklidnilo.:-)
Pojal jsem nápad zajet někdy v září s dětma na prodloužený víkend na cyklovandr. Děti ale uvezou tak leda samy sebe, a já všechno na nosič nedám. Takže si myslím, že bych potřeboval nákladní vozík. Máte někdo nějaký tip, který vozík by dobře pasoval za AZUB Apus, a kde by se v okolí Brna dal takový vozík půjčit? Ideální by bylo, pokud by se dal uchytit za ten otvor určený původně pro stojan kola (který nemám), než za matici kola (mám DualDrive, tedy bez rychloupínáku). Díky.
Dětem můžeš klidně naložit lehčí věci jako třeba spacáky.
No, to bych musel ještě shánět nosič na 24" kolo, a stejně bych musel řešit ten vozík.
Tvůj problém to neřeší, ale jen upozorním, že na 24 kolo jde obvykle dát docela dobře většina nosičů na 26ku. Mají určitou nastavitelnou vůli v uchycení nahoře a podle mých zkušeností ta vůle normálně stačí.
Případně asi něco takového by také muselo fungovat?
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/snc--...
To jo, ale já těm nosičům na sedlovku nevěřím. Jeden čas jsem po nich dost koukal právě kvůli dětským kolům, ale žádný nevyhovoval. Všechny byly příšerně těžké (vzhledem k tomu, že prakticky nic neunesou), a na děstké kolo stejně nešly buďto kvůli tvaru, nebo kvůli rozměru objímky.
S normálními nosiči mám vzhledem k dětským kolům následující zkušenost:
- na 12 a 16 jsem nenašel nic vyhovujícího
- na 20 pěkně sedí starý nosič (ten s pérem, co ho všichni známe z mládí ;-)), když se mu ohnou nožičky
- na 24 jde v podstatě jakýkoli "dospělý" nosič, pokud má vpředu nastavitelné uchycení.
To vše samozřejmě za podmínky, že rám kola vůbec uchycení nosiče umožňuje, to předpokládám...
Jeden nosič na sedlovku doma máme a používáme. Na běžné ježdění s nesesérem je to OK.
Na těžko jsem ho ale ještě nepoužila, ačkolis e na to dá údajně naložit až 20 kg.
Je fakt, že to váží o něco víc než ten pevný nosič, ale myslím, že pro dítě, které by vezlo spacáky nebo karimatky, by se to použít dalo.
za lehokolo se mi nejvíc líbí ten polský Extra wheel co sem teďky tři týdny tahal po rakousku, za klasické kolo zase ten číňánek co tahala žena.
Ty jo - na první pohled to vypadalo, že za tím prvním kolem je tažené to druhé monstrum :o)))
Ona ta cesta v pozadí dělá dojem tažné tyče :o)))
Hele a jak to bylo na takhle vysokém kole stabilní?!?
stabilní to asi bylo bo to vezla moje paní a spadla jenom jednou když vhučela do nezhutněného štěrku v díře na polňačce.
....tééééééda, jen pro zajímavost- to jste byli na cestě kolem světa? Asi jsem amatér, ale na měsíční cestě po Balkáně jsem měl jen číňánka, brašna nepřesahovala horní rám vozíku a ještě jsem vezl čtvrtinu zbytečností.....
na cestě okolo světa ne :-)
jen třítýdenní vandr po cyklostezce Inn, Ziller a Dunaj. Je-li jsme ještě s dcerkou a ta jela jen s brašnama, kde měla jídlo na cestu, a tak jsme my s mojí paní tahali zbytek blbin. Na tom vuzku měla moje paní stan a vodu k pití a na tom extrawheelu svoje oblečení v jedné brašně a vaření v druhé. Věci co jsme nepoužili bylo taky dost ale hlavně v oblečení, protože bylo teplo.
...to jo- některý ženy toho potřebujou...
Taky jsem si toho všiml... :-)
I když moje žena se "zbilíčkovat" věci už teda docela naučila... Prostě když tak počítá s tím, že jí něco půjčím já... :-DD
Týdenní přejezd čs hranice jsem zvládl se dvěma bočními brašnami. Plus plachta a igelit na nosiči.
jóóó, časem člověk zjišťuje jak málo toho potřebuje k životu (a kolik "zbytečností" má doma jen pro svoji lenost- někteří tomu říkají pohodlí...). Na stará kolena sice na počet vozím věcí víc, ale na druhé straně jsou skladnější, lehčí a menší- teda i místa mám čímdál víc.
Když ten extrawheel vypadá jako určený pro normální brašny. Já bych spíš potřeboval něco pro velké objemy a ne nutně velké hmotnosti.
Například 4 spacáky, 4 karimatky a velký stan - dohromady řekněme 15 kg, ale objem jak prase.
tak na to spíše ten číňánek ale za lehakem jsem ho netahal tak nevím jak se to chová, na klasice jeto ve stopě takže jen malá změna jízdních návyků, hlavně ve volbě většího oblouku přei otáčení a dávat majzla při couvání, prostě vozík :-)
Potkali jsme u Dunaje tatíka co takhle jel jak kamion a jeho paní a dcerka si jely jak princezny úplně nalehko :-) Fotku nemám , protože jsem to schválně nefotil aby nikdo další neviděl, že to tak jde :-)
Já jsem kdysi potkal německou rodinku, která jela od Baltu do Žitavy, tatík táhnul dvojkolák, ale pořádný, nějaká domácí konstrukce a zbytek rodiny jel nalehko. Ovšem ty dvě děti, které to celé jely po ose byly tak okolo 6 let.
Ony ty dvojkoláky byly v NDR dost oblíbené a vyráběly se i továrně, jak o tom svědčí samostatná stránka na jejich Wiki
http://ddr-fahrradwiki.de/index.php?title...
Měl byl letos nabízen moc pěkný dvoukoláček, též domácí konstrukce z časů NDR, skládací, velikostí na přepravku a uchycením za sedlovku. Bohužel jsem pro něj neměl ani místo ani využití, ale tolik se mi líbil.
...spíš k desíti(kg)- já bych raději investoval do dvou lehkých stanů, než tahat jeden velký. Karimatku srolovanou se spacákem si mohou děti vézt samy a je po problému- pro dospělého kvalitní a pohodlná karimatka má sbalená velikost pivního půllitru, letní spacák do -2°C 16x25cm a váha obou je celkem 1,4kg.....a stačí jen ten ExtraWheel s brašnami.
jeden stan 4-8 euro podle kempu a dva stany jsou dvakrát více. Levnější je tahat větší na vuzku, zvláště když to veze manželka :-)
Copak manželka, víš kolik toho uveze velbloud?
A nemluví :-)
nemluví ale plive a to manželka je-li slušně vychovaná nedělá :-)
To mě nenapadlo,
když jsem před lety pojal nápad vyměnit madam za vemblouda s těmi Maury, byl jsem zostuzen a zesměšněn, že prý nemám šajna, kolik stojí takovej velbloud
v začátku píšeš o spaní kdekoliv v přírodě- o kempu žádná zmínka.já osobně se kempům vyhýbám, odmítám platit za zabraný místo na ohrazené louce. nevidím smysl v položkách "za stan" a "za osobu" hlavně v poslední době, kdy se rozmáhá zpoplatnění vody na koupel žetony.a navíc je rozdíl ve velikosti stanu, které je málokde zohledněno."vyzrát" by se na to dalo přetažením plachty přes oba stany a poplatek by byl za jeden velký ;-) .spaní "na divoko" u nás není zakázáno(krom vyhrazených lokalit), přespání jedné noci není problém nikde.
Docela ti rozumím.
Jsem taky byl v jednom takovém "kempu", neměli žetony, ale 80 litrovej bojler pro celej kemp, a u něj důraznou výzvu hůlkovým písmem "když si teplou vodu vyplácáte, nebudete ji mít".
Naopak, třeba u Němců, jsou kempy dost luxusní a proti i levnému hotelu řetězce ušetřím 30 až 50 euro za noc, podle lokality.
no kemp jako ohrazené místo na louce je jedna věc a kemp jako plně vybavené nocležiště druhá :-) A tak je v tom poplatku wc, úklid, sprchy s teplou vodou a pocit že spíš na chráněném místě takže můžeš spát klidně. Rád spím na divoko ale jsou místa kde kempem nepohrdnu ba naopak ho rád vyhledám. :-)
To je velmi rozumný názor na "problematiku" (a zcela se s ním ztotožňuji). Nemluvě o tom, že v některých kempech (pravda, spíše na jiho a západ od našich hranic) je i například pračka a sušička. Což tulák po pár dnech jízdy, zejména pokud teplota odpovídá demu pekla, docela ocení; a jeho okolí taky... :)
taky s tím souhlasím-bohužel většina kempů u nás i na Slovensku- teda bývalé ČSFR- funguje systémem cena za stan+ osobu+ žeton na koupel(bez ohledu na to či teče nebo neteče teplá voda),+ stánek z občerstvením(příp. restaurace), bez záruky nočního klidu a příp. náhrady za krádež- jediná výhoda je přespání v ohrazeném objektu za nepřiměřený peníz proti poskytnutým službám. na svých cestách raději ušetřenou sumu "projím" neb účinně využiju. Koupel ve studené vodě mám každý den, peru podle potřeby(triko i víckrát denně v horku, kraťasy jednou za tři dny, restaraci mohu použít i bez kempu- jinak vařím, tak jakoukoliv výhodu nevidím- navíc "zapakuju" kdykoliv a kdekoliv, není třeba spoléhat se na kemp a případné odmítnutí při obsazenosti...na západě je to, pravda, o jinom, na východě máš za 10-15€ motel či penzion :-)
...jo- zapomněl jsem dodat, že jezdím spíš "okruhy" než "hvězdicovky", teda stále "natěžko"-pokud potřebuju nalehko, bagáž mi pohlídají přes den kdekoliv poprosím (a nic se zatím neztratilo).
Jezdím nastejno, ale ještě mě nenapadlo nikde nechat bagáž. To zní zajímavě, kde to necháváš, třeba hospoda nebo kde? To by se mi už párkrát hodilo, ale nikdy mě to nenapadlo. Zrovna včera by se to šiklo, rvala jsem kolo natěžko, po tý děsný hrbatý cestě nahoru na Hazmburk, ale zdolala :o). Dolů to šlo při čelovce docela hladce, akorát, aby o mě nikdo nevěděl kam jdu nocovat, tak při svitu měsíce jsem se ráno divila, kde všude se dá spát.
My jsme pákrát nechávali bágly v hospodě, kde jsme se před tím (a i potom:)) najedli a napojili. Mládě neustále strachy mlelo dokola, že nám to někdo ukradne, odpálkoval jsem ho "prosím tě, kdo by se s těma těžkýma ludrama mordoval!" :)
Za zeptání člověk nic nedá, stačí slušně pozdravit a nechovat se jako pí... ;-)
v hospodě, obchůdku, - podle možností a ochoty. když není zbytí a jiná možnost (je to fakt nutné), tak v úschovně na nádraží(za poplatek)- to jsem ale využil jen jednou...vždy se ochotná duše najde, dokonce i v cizině....
Tím si mě připoměl, důležité upozornění:
V Paříži už několik let nefungují žádné úschovny zavazadel, nikde, ani na nádraží.
Prý protiteroristické opatření, snad aby si někdo nedal do úschovny časovanou bombu.
V hotelích jsou ale na to zařízení, sice se vypakujete po ránu, ale bágly ochotně a grátis schovají v nějakém kumbále za recepcí.
Nevím jak v ostatních francouzských městech, ale šacoval bych, že alespoň v těch větších, to bude podobné.
Já ty drobný rady snad už konečně sepíšu, když už jsem celej den lítal po městě s báglama, vy třeba už nemusíte.
Probůh, kde to po Česku kempy navštěvujete?!?
Z mého pohledu se kempy i u nás poněkud vylepšují. Sice to jde pomalu, ale jde to.
Spíš co mě osobně vadí, že se tak nějak kempy i volná tábořiště vytrácejí. Já holt mám ráda určité pohodlí a pocit, že mě z daného místa ráno nevyžene rozzuřený zemědělec. A, samozřejmě, uvítám minimálně vodu a WC.
No tak v tomhle zase mám spíše pocit že se zhoršují. Jeden příklad za všechny kemp Bítov -Horká, v roce 1997 krásná velká zátoka s nočním klidem. V roce 2010 většina kempu rozprodána na parcely chatařům a ten zbytek co zbyl pro stanaře narvaný až na půdu a v noci čurbes. Ale i v čr mám pár kempů kam jedu rád kdykoliv ale s vědomím, že stačí pouhá změna nájemce a může to být úplně jiný kemp než minulou sezonu. Stačí aby to vzal do ruky "mladý dynamický typ" zavedl pár změn ke "zlepšení návštěvnosti" přitáhnul do kempu omladinu a rázem je z klidného kempu pro rodiny s děckama kemp plný zábavy a noční pařby až do rána.
Dobré zkušenosti mám spíše s menšími kempy a zaměřené spíše na cyklisti, neb cyklisti jak celý den jedou tak večer akorát žerou a pak jdou brzo spát a na nějaké noční chlastačky jim už nezbývá energie neb je druhý den čeká mnohem větší zábava :-)
Párkrát, doslova, jsem v Německu narazil na možnost přespání pro cyklisty s tím, že to šlo jen na jednu noc. To je pak klid zaručený. A navíc na takovém místě je tak max 6 stanů jejichž osádky se chtějí jenom vysprchovat a zalehnout.
Jak se tahle možnost označuje ? Němčina není moje silná stránka ....
Tak tak. Přijde mi, že se hodně kempů změnilo v jakési chatko-karavanové osady. Lidi tam jezdí na půlku prázdnin (což nechápu), jíst chodí do místní hospody. Ale přijet tam se stanem na jednu noc a vařit na ohni se tam nedá. Teď na vodě jsme měli na Slapech dost slušná problém se spaním. Kempu plné karavanů, bez možnosti rozdělat oheň, kolem vody samé soukromé pozemky.
Nová Živohošť, na Slapské přehradě, masakr na kvadrát.
Za kemp poplatky jak v Německu, sociálky v jedné buňce, a to jen hajzlíky, sprcha ani náhodou, máš jezero, že jo. Navíc nesmyslná záloha 150 Kč za nějaké číslo na stan, které si máš ovšem schovat, protože se prý kradou, ale pro případnou kontrolu, prej máš mít u sebe. Už vidím jam mě někdo chce kontgrolovat ve stanu a co si vyslechne....
V kempu se v podstatě nenocuje, až do rána je v přilehlé hospodě diskotéka, a celou noc tedy bugr od těch co se vracejí, odcházejí, znovu vracejí a furt u toho příšerně řvou.
Ráno na palouku jak po boji.
Jestli někoho baví noční život, tak kem na NOvé Živohošti je to co mohu doporučit :-)
probůh- kde tě kdy vyhnal zemědělec? to sis musela ustlát v lánu žita nebo na dvoře!!!;-) já se za celý život nesetkal s ničím takovým(a spím "na divoko"pořád) prostě mám ke "kupování zajíce v pytli"- a to je platba za kemp na neznámém místě vždy-výhrady. platit za něco, co mám samozřejmě kdekoliv zadara a ještě navíc za koupel většinou ve studené vodě zvlášť je přepych, který na cestách nepotřebuji. večer to zapíchnu kdekoliv na příhodném místě, okoupu se ve vlažné vodě(kterou před večerem naberu),uvařím- pokud jsem se předtím nenajedl v restauraci- ráno si vyhrabu důlek(a zase zahrabu), sbalím a jedu dál- nikdo ani nepozná, že jsem tu byl. proč se teda zatěžovat hledáním kempu a ráno se budit nevyspaný(večer totiž každý den usínám před půl desátou- pěkně za "řvaní"ptactva).proto úroveň kempů řešit nemusím :-))
No třebas takový lesník - přišel se podívat, proč se mu pasou srny na louce na druhé straně oudolí :o)))
Ten nás teda nakonec nevyhnal, ale nadšený z nás nebyl...
Jinak nechci nikomu do jeho stylu kempování mluvit. Každý nechť si spí jak mu to vyhovuje - já využívám kempy z mnoha důvodů, ale to je můj problém. Na divoko jsem se nakempovala dost v mládí, teď už mě to nebere.
...to já si ještě mládí užívám ;-)
já taky, už přes padesát let :-)
A zemnedelec cely nateseny odkope kopcek ze uz konecne chitil krtka a tam najde h.... ,no ten ta musii milovat :-D
kopček nájde iba po krtkovi- po mne nie, maskovanie je dôkladné a pod kríkom či stromom nemá poľnohospodár čo hľadať ;-)
Nechce se mi zakládat nové téma, tak zkusím přidat sem:
Dnes mi dorazily lehokolové Ortlieby, co se vyprodávaly na sraze. Takhle na kancelářském stole jsou prostě úžasné, doufám, že budou i na koloušovi.
ALE: horní brašna - ruksak - se uzavírá zipem. Zatím trvale - nepovedlo se mi ten zip otevřít. Měl by být spešl nepromokavý, tak je možné, že je na něj nějaký fígl? Nebo to mám risknout a co nejde silou mám prostě jen vzít ještě větší silou?
nevím jestli ti to zrovna v tomhle pomůže ale já všecky velké zipy už preventivně projedu před uzavřením voskovou svíčkou. ony pak jdou snadněji otevřít a zavřít.
Jo, to taky nevím. Problém je v tom, že ta taška je se zipem už zavřeným. Takže asi ho nemám zatím jak projet svíčkou...
No,mám štěstí na blbé dotazy. Posledně jsem nedokázala napumpovat duši, teď zase rozepnout ruksak... :-(((
http://www.ortlieb.com/_prod.php?lang=en&...
jestli to je tohle tak v návodu píšou použij lubrikant pak ho otři, takže můžeš zkusit třeba
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lubrika%C4%8Dn%C3...
ale protože u zipu nehrozí gynekologické problémy tak by možná mohl posloužit i obyčejný jar
No, je to sice tohle:
http://ortlieb.de/_prod.php?lang=de&produkt...
Ale to by v principu nemělo vadit. Akorát že u toho tvého odkazu píšou "enclosed" lubrikant a u toho mého žádný enclosed není. (Leda že by byl enclosed uvnitř, kam se nemůžu dostat. :-)
Tak nevím, jestli opravdu má jít o nějaký specielní na zipy, či to bude fungovat s každým...
já bych se nebál použít normálně i ten jar, nebo lubrikační gel co se dá koupit v drogerce,
Tohle mám - zip jde sice ztuha, ale zato bez lubrikantu. Chytit vzadu za to ucho a druhou rukou za jezdec a zatáhnout. První centimetr jde o trochu hůř.
Jo, tomu věřím, že když překonám první centimetr, dál to půjde. Ten ale nejde vůbec, ne že hůř. :-(
Se s tím seres. Záber, když to urves tak ti to ortlieb vymění.
Nojo, potvrdilo se, že máš pravdu.
Já se přece jen bála. Ona ta představa, jak reklamuju ruksak s urvaným jezdcem od zipu a pocákaný lubrikantem... :-)))
n.j. su veci co nevysvetliis :-D
Tak jo, vyřešeno...
Sehnala jsem chlapa, co se nebál to vzít tou ještě větší silou. :-)))
Problém byl zřejmě v banalitě - v zipu zevnitř přiskřípnutý kousíček igelitu ze sáčku s příslušenstvím...