Snad se může někomu hodit.
Narychlo s kolem z Berlína. Vlak, i když označen, že kola bere a stránky ČD plné hezkých řečiček, nefunguje. Prý to musí být objednáno předem, kdy, kde a jak se mi nepodařilo zatím zjistit, a popravdě ani se moc nesnažím.
Funguje autobus StudentAgency. Podmínkou je mít kolo složeno na placku, tedy řídítka otočit a zabaleno, doporučena mi byla bublinková folie. Tu s sebou obvykle nevozíme ale specielně v Berlíně je řešení. Zhruba 200 metrů od autobusového nádraží (viz mapa) je krámek, kde prodávají roličky k zabalení kola jako stvořené.
Operátorky StudentAgency tvrdí, že přepravu kola nemohou zaručit, prý podle počtu zavazadel ostatních cestujících a místa v zavazadlovém prostoru, ale jak jsem na to koukal, takhle zabalené kolo postaví ke stěně a zabere minimum místa, takže bych v tom problém neviděl. Cena za přepravu kola příplatek 150 Kč k jízdnému.
Jo zapoměl jsem, cena tý roličky je 5 Eur, neměl jsem lepicí pásku, tu mě prodala za 3 Eura, tu by asi šlo vozit s sebou.
K tomu vlaku: jestli to bylo EC s odj. 08:46, resp 10:46 (Vindobona, Jan Jesenius), tak oba mají povinnou rezervaci pro jízdní kolo. A ta se musí objednat nejpozději dvě hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice. Oba EC jedouz Hamburku, odj. mají v 06:14, resp v 08:14.
Samozřejmě je možné, že problém mohl být i v něčem jiném, případně v Německu to s rezervací kola mají jinak...
Už jsem to psala jinde - s tou rezervací je hlavně ten problém, že ji prostě neseženeš. Já se několikrát pokoušela zarezervovat si kola do Drážďan nebo do Berlína - předloni jsem se na to ptala už od ledna - a pokaždé mi bylo řečeno, že nic volného není. Na žádný vlak.
Takže osobně tipuju, že je to jen "habaďůra"...
Musel jsem řešit odvoz, protože Soňa zalejvala skalku, narychoo.
Vyhledal jsem všechny dostupné infa na netu, a zjistil, že v 10:40 odjíždí z Berlína na Prahu vlak Jesrnius, který má brát kola.
Zabookovat přes net se mi to nepodařilo, nenašel jsem nikde možnost koupit tu jizdenku na kolo, řekl jsem, vyřeším osobnĕ a v 8:30 byl na Hbf na kase.
Všechno bylo fajn až do okamžiku když jsem řekl "Fahrrad". A najednou to nešlo, ani na druhej den, ani na Dresden (říkal jsem si, hodím to do Drážďan a přejedu ten kopec a jsem v Teplicích), prostĕ baba přestala komunikovat. Problém jistĕ nebyl v hodinách sle spíš týdnech.
Pak jsem našel ten bus, mluvil se slečnou z hot line, říkala, že v zásadĕ kola berou a výslovnĕ zmínila narovnání řídítek a ty bublinky.
Tak jsem jel na autobusák a přemýšlel, kde je seženu, mĕl jsem vyhlĕdnuté OBI, ale přàlo štĕstí, cestou jsem míjel pràvĕ tenhle krámek. Počítám, že jim cyklisti mohou dĕlat slušnej kšeftík.
S autobusem naprostá spokojenost, nadšenĕ jsem o tim vyprávĕl matlákům a ti mĕ řekli, že je to dneska už normální. Tak jsem vzpomínal, kdy jsem naposledy jel busem nĕksm daleko, a zjistil, že to bylo v roce 1990 do Benàtek s nĕjakým zájezdem organizovaným z práce Soni a poté jsme si slíbili, že už nikdy jako "účastníci zájezdu" nikam. :-)
To ten bus fakt vypadal dost jinak.
V červenci 2009 jsem tímto vlakem EC 175 Jan Jesenius jel na opačnou stranu, směr Budapešť.
Jízdenky a místenky pro sebe a kola jsem kupoval v Olomouci v mezinárodní pokladně měsíc předem.Pro kola měli ve vlaku vyčleněnou polovina vagónu.Čekal jsem klasický vagón se zřízencem, ale byl to speciální vůz s držáky pro kola (i čísla stojanů 145-148 souhlasily s místenkou), určený z poloviny na přepravu kol a z poloviny pro cestující, bez oddělení obou prostor, dokonalé. Místa pro kola tehdy bylo dost. Místenka pro kola se dala koupit jen s jízdenkou na danou cestu.
Zkusil bych to koupit přes internet přímo u německých drah.
Omlouvám se, fotka je rozmazaná.
Tak jsem si to představoval, myslím si, že díky počasí, žádný cyklista necestoval a nebylo potřeba tenhle specialní vagon připojovat. Tak došlo k tomu, že jsem nemohl jet, jinak nevĕřím, že by byl plnĕ obsazenej.
Řazení vlaků, zejména těhle dálkových je v podstatě pevná záležitost. Takže když nějaký manager, který zná vlak jen z obrázků na internetu, rozhodne, že ten a ten vlak bude jezdit s konkrétními vagony, tak tak celý příští rok(y) jezdí.
Konkrétně Vindobona má rakouské vagony, kde je pidioddíl pro kola, Jan Jesenius má vagony maďarské a jeden vagon od německý, který tam je kvůli možnosti vozit kola, ten tedy má míst víc, viz foto PavlaV.
Mám pocit, že víc EC/IC mezi Phou a Berlínem s koly nejezdí.
Tak pak už tomu nerozumím vůbec.
Že by v pondělí ráno bylo s koly plně obsazeno?
Spíš nějakej byrokratickej befehl, zarezervováno musí být 14 dní přede a basta
Jsou asi dva nebo tři valky, teď se mi to nechce hledat. Ale prostě rezervaci na kolo nemáš šanci získat.
Asi se to pokusím zajistit jen tak z hecu - fakt mě zajímá, jestli to lze prorazit nebo ne.
Až to prubneš a dopátráš se nějakého výsledku, dej vědět. Problém rezervace z Brna do Stralsundu řešíme už víc než týden. Do Drážďan není problém a pak asi kola na vozík za vlak. Tam prostě nic už volné není, kámoška byla na nádru v Brně a paní u přepážky volala i někam na centrálu ale nic "nevyvolala".Krom těch vlaků přes den, jede i noční, PHOENIX, z Prahy do různých evropských měst. On se různě dělí a zase spojuje, takže do Bazileje, Amsterodamu, Hamburgu se tímto vlakem dojet dá. A kolo bylo naprosto v pohodě, za 10éček do vagónku na hák. A je to úplně pohodová jízda, jen se musí občas kolo kontrolovat, aby nevystoupilo dřív než majitel.Jede i přes Berlín,jenže ta kola i tady budou asi problém. Kamarádka byla pověřena zjistit víc, dám pak vědět.
Nechci nějak "provokovat", ale není to pouze problém bývalé NDR? Loňské léto jsme v sobotu ráno dorazily na nádraží v Regensburgu, zakoupily jízdenky, naložily kola a vyrazily do Česka, vůbec nás nenapadlo, že by snad jízdenky a místa na kolo nešlo koupit.
Netuším. Spíš bych řekla, že bude zádrhel u ČD nebo Německých drah.
Mám pocit, že sice vlak označili pro kola, ale dohodli se, že kola přepravovat nebudou. Jinak mi není jasné, ajk je možné, že ani v únoru (náikup na červenec/srpen) nelze do absolutně žádného vlaku získat rezervaci pro dvě kola.
Já viděl týpka, co v Berlíně vyložil kolo, takovou spíš ukrajinu, nezabalenou a prošlo mu to... Ale čech to určitě nebyl... ;)
Škoda že StudentAgency nedokáže zaručit (rezervovat) přepravu kola a je to jen na řidičích, jestli složené kolo vezmou. Mám obavu, že když o prázdninách v Paříži se s tak "blbým zavazadlem" potkáme u automusu čtyři a řidič bude mít "blbou", bude problém...
To s tou bublinkovou folií je dobrý typ. Vozím vak na kolo, ale ten během tripu zabírá zbytečně moc místa v brašnách.
Myslím si, že to bude chtít vybírat "blbej" spoj - tedy v týdnu v nĕjakém nerozumném čase, jestli existuje nĕco takového. Ten rezervační systém ukazuje počet volných míst, tenhle spoj jich mĕl 3 hodiny před odjezdem 32, tok jsem si byl skoro jistej, že pojedu.
Ta folie je taky ohromná, tak do spacákového vaku.
Spíš jsem myslel ten nápad se zabalením kola do bublinkové fólie, po přepravě (busem) ji vyhodit a příště koupit novou, než sebou vozit vak na kolo. Než jsem si pořídil vak na kolo, "škemral" jsem po obchodech velké kartónové krabice. Ta bublinková fólie mě nenapadla...
Když jsem letěla v roce 2007 do Francie, vezla jsem sebou pro zpáteční cestu stavební fólii.
Takovou tu pevnější.
Nerozbalená nezabrala skoro žádné místo a ve Francii jsem již pouze plánovala přikoupit provázek, izolepu a roličku potravinové fólie.
Nakonec jsme zpátky neletěli, ale v případě potřeby by se to dalo na zabalení naprosto bez problémů použít. Nezabe to téměř žádné místo, dá se to pohodlně vozit celou dovolenou sebou a dokoupit musíš jen běžně dostupné věci.
Já bych to taky nevymyslel, to mě poradila ta slečna z hot line Student Agency.
Když je cílem velké město, asi by se dala opatřit na místě, to máš pravdu. Do autobusu by ale možná stačila normální plachta na kolo, mám takovou nějakou z aukra a na pedály navlíknout fusekle, aby náhodou někomu nedrbly kufr. Ale v bublinách je to sichr, že se nic nestane sousedním zavazadlům ani fárcojku.
Nevím jestli hodit, ale momentálně mi to pomáha pochopit některé nesmysly. Ano, v Německu je asi problém s kolem do vlaku, přestože piktogram je. Není vůle ani místo. Celkem to komplikuje naši cestu na Rujanu (jak jsem psala, že chci letos spáchat). Myslela jsem, že doprava bude snadná ale není, vlak sice bere kola ale jenom do Drážďan, dál už je vše vyprodáno, i když je vlak až do Berlína. A pak dál ani nemluvím - Němci všechno vykoupili snad už v loňském na ten letošní rok. Takže to vypadá, že to bude letos okruh vlak Brno-Drážďany, kolo Drážďany - Rujana - Drážďany.Nejsem "divoký" typ, přednost dávám spaní v kempu, jen doufám, že bude v nich místo i bez rezervace. A tak začínám citit obavy, doufám ale, že vše dobře dopadne.
Drážďany jsou kousek za čárou, nevyjde výhodnĕji jet jen do Dĕčína a přidat si 2 dny (den tam a den zpátky) na projíždku kolem Labe?
Možná to tam znáte, ale přeci jen varováníl
Z Hřenska až po Königstein po PRAVÉM břehu, na levé stranĕ je kopec. Pak vzít přívoz a přejet nalevo, až do D témĕř ploché.
Vyjel jsem moc brzo a přívoz ještĕ nejezdil, pokračoval jsem vpravo a tam najednou zmizel asfalt, přibyly kameny a schody a hlavnĕ to šlo přes ukrutnej kopec stezkou pro kamzíky. A pak šlus a přívozník, naštĕstí. S kolem 1,6 Eur.
Presne na tuhle cestu jsem "narazil" asi pres tremi tydny. Oficialni cyklostezka odbocuje doprava do kopce od Labe. To jsem samozrejme ignoroval a pak jsem tlacil "kamzici" stezkou. V Rathenu jsem se odpoutal od Labe nadobro a vracel jsem se pres Sebnitz do Varnsdorfu. Po druhem brehu to bude urcite pohodlnejsi.
Jel jsem loni po levém břehu, a tam se musí do Königsteinu po silnici, a fest do kopce.
Je to lepší fakt po pravém ALE vzít toho převozníka, viz mapka.
Tak to si dovolím mírně oponovat.
Nevím kudy jsi to do Königstainu jel, ale z Hřenska do B. Schandau naprostá pohoda po levém břehu Labe - rovinka, asfaltová stezka.
Z B. Schadau se sice musí přejet kopeček, ale není to nic dramatického - asi kilák nahoru a kilák dolů. Spíš je na tom hnusné, že je to serpentýnka, je úzká a je tam provoz. Tady je opravdu lepší jet po tom pravém břehu a přívozem do Königst. Ale bacha, přívoz jezdí jen přes den asi do 18 nebo 19 hodin.
Dál rozhodně po levém břehu, a to minimálně do Rathenu. Tady vede asfaltová stezka. Po pravé straně vede velmi kamenitá neupravená lesní cesta po které se musí místy kolo vést.
Z Rathenu už je pak jedno, jestli se jede po pravé nebo po levé straně - minimálně do Pirny.
Z Pirny jsem vždy jela jen po levé straně, jak vypadá pravá, to netuším, ale provoz jsem tam neviděla.
Pardon, ne z Hřenska, ale z Děčína do B. Schandau.
Z Děčína do Hřenska je silnice úzká a je tam poměrně provoz. Za Hřenskem na německé straně je pak už vedle silnice sezka.
Hřensko je na pravém břehu, jel jsem oi státovce, bydlel jsem v Hřensku. Provoz na nule, asi kvůli počasí.
Po pravém břehu vede cyklostezka už ze Schmilky, bohužel byla označena zákazem s Hochwasser. Ignoroval jsem jej, ale jen do prvního lavóru, stezka z 99 procent nad vodou, ale pak lavór a boty plné vody.
Za Bad Schandau je most na pravý břeh a musí se po silnici 172. Cyklostezka tam není, stav 2. červen 2003, rekonstruují tam železnici a místo stezky je stavební dvůr.
Oficielnĕ Labská jde po tom pravém břehu a končí kamzičí stezkou.
Také jsem to opravila, že z ne z Hřenska, ale z Děčína.
Jinak mám na mysli nepovodňový stav. Za povodní je,s amozřejmě, nutno improvizovat.
To neřeším, povodňový stav nemůže za to, že na levém břehu teď prostĕ mezi Bad Schandau a Königsteinem stezka není a musí se přes kopec po státovce.
Nĕmci jsou důkladní, improvizace moc netřeba, zavřou stezku a dají žluté U a vedou cyklisty jinudy. Projíždĕl jsem asi jako poslední, vidĕl jsem ty kluky v akcijak to špérují. Z Reisa do Torgau mĕ už na dohled Labe vůbec nepustili a hnali po státovce. Jenže ta krajina je tam plochá jak manekýna před plastikou, žádná tragedie.
No to jsi si musel dát. S naloženým kolem Königstein - Rathen, to je drsný.
K cestě na Rujanu. Prostě bych to řešil lokálními vlaky během týdne. Sice cesta trvá zhruba dvojnásobnou dobu, ale pořád je to jednodušší než marně shánět místenku na EC/IC.
No... zase jednou zajímavé téma.
Pořád na někdy výhledově plánuju tu Labskou trasu, celkem "vychytaný" už mám i to, jak dlouho dopředu bych mohla chytnout nějakou tu superslevu na zpáteční cestu, aby to bylo přímé spojení Hamburg-Brno, ovšem vždy narážím na to, že v e-shopu německých drah můžu koupit pouze lístek pro sebe, kolo jedině v Německu. Takže asi spoléhat na to, že budu mít dva měsíce dopředu koupený lístek a teprve při cestě tam se budu na nějakém nádraží pídit po rezervaci pro kolo, by byla blbost... (On už ten lístek dva měsíce dopředu je pěkný risk.)
Takže asi fakt jedině zase ty lokální spoje. :-(
Studenti jezdí do Hamburku taky, s kolem by to v nĕjaký málo atraktivní den mohlo klapnout a zpátky kolmo.
Jen bych se bál provozu, místama je docela úzká a počítám, že se tam o prázdninách valí spousta lidí a bude to o nervy. Mĕ celou sobotu témĕř nepřetržitĕ lilo a přesto jsem cyklisty natĕžko potkával celkem často.
Není lepší nĕjaký to Bavorsko?
Tam snad nebude takovej masakr, labská je populární až moc.
No, lehokolo bych do busu cpát snad ani nezkoušela...
Labskou jsme tu už jednou probírali - lidi mi nijak zvlášť nevadí a stejně věřím tomu, že za Míšní nával opadne.
Leccos je možná "lepší" než Labská, letos dokončíme loňskou cestu, kdy jsme se vrátily předčasně kvůli nemoci spolujezdkyně; navážeme v Salzburgu a přes oblast Solné komory se dostaneme k Dunaji... a pak podle času a nálady domů vlakem z Lince či Vídně, či až domů po svých.
U Labské mi jde o ten cíl. Balt po stezce Odra-Nisa už mám za sebou, tak ještě to Severní moře.
na zábradlí už nejezdíš vůbec ? :-)
Jasně že ne. A už vůbec ne dálkově, protože primárně kvůli tomu jsem leho kupovala. Že se mi po prvním úspěšném pokusu už absolutně nechtělo kdykoli usednout na zábradlí, jsem původně tak úplně nečekala.
njn
leho je silně návyková věc
já taky na zábradlí nejel hooodně dlouho
a nějak mi to nechybí :-)
ale abych nebyl až tolik OT - na léto plánuju taky nějaké delší prázdniny na kole/s kolem, než najdu novou práci a tak ...
takže každé info o cestování vítám
díky za něj ;-)
No, tak každopádně jedeme do toho Salzburgu s tuším čtyřmi přestupy na levný rakouský lístek vlakem. Platí až pro pět osob s koly a jsme dvě. :-)
pokušitelka ? :-)
kdy se chystáte ?
víc asi obálky ...
Pokušitelka? Pokušitelka! Ten Salzburk mě nechává klidným, ale ta Labská mě znervozňuje.
Tak jestli tě to někdy znervózní do té míry, že naplánuješ realizaci a budeš mít málo lidí do party, dej vědět. Bikeline první díl už mám.
Tak v tom případě bych měla zájem se přidat rovněž.
Že bychom předběžně začali plánovat příští rok?!?
Jako že bychom začaly plánovat spolu a znervóznělému Petrovi by pak nezbylo, než se přidat k nám? Taky možnost... :-)))
Akorát že navzdory všem možným problémům s dopravou i navzdory zvěstem o směru větru trvám na tom, že na kole jedu TAM.
No já jako myslela plánovat i s ním :o)))
A já zase s ohledem na psychický stav duše "jedu domů" preferuji na kole zpět :o)))
Mě ty zdlouhé přepravní návraty nějak neba...
Tak teď ještě zvolit meetpoint, kde se potkáme a máme naplánvoáno :o)))
Ale vážně - docela bych o tom uvažovala.
No, na moji cestu k Baltu dcera vzpomíná dodnes a dává to všem svým kamarádům k lepšímu. Jak mě přivezla na "meetpoint" do Rumburka na náměstí, kde jsem s kolem čekala, až si mě tam vyzvednou dva chlapi, které jsem předtím v životě neviděla, abych pak s nimi vyrazila k moři.
Teda používá to i proti mně. Tuhle si vyrazila na motorce do Budapešti za nějakými maďarskými motorkáři, které pár dní předtím kdesi potkala a slíbila jim návštěvu. Tak jsem nad tím lamentovala, jak proboha takhle může nablint vyrazit někam za úplně cizími lidmi - no a připomněla mi Balt a bylo vymalováno. :-)
To už by pak mohly německé dráhy přidat vagón.
11. April 2013
Neues Angebot der Bahn für Elbe-Radler
Radtransport im EC Hamburg-Prag
Seit Beginn des neuen Jahresfahrplans im Dezember 2012 führt der EC 175 ab Hamburg an der Spitze einen DB-Fahrradwagen, der sogar über Dresden hinaus bis Budapest im Zug bleibt und am nächsten Tag im EC 174 am Zugschluss wieder nach Hamburg zurückkehrt.
Der Fahrplan (weitere Zwischenstationen nicht aufgeführt, ohne Gewähr):
EC 175 EC 174
Hamburg Hbf 8.28 19.28
Berlin HBf 10.46 17.15
Dresden HBf 12.52 15.04
Prag 15.26 12.29
... bez záruky, bez podrobností ...
Leho, to bude asi problém :-)
Rozumím principu "cíle". Vymýšlím kam ject příští víkend. Jezdit kolem dokola mĕ nebaví. Asi to střihnu na Bratislavu, přes Vysočinu, aby mĕ přešly roupy. Můžu jen extendnout víkend o pátek a pondĕlí, za 4 dny dám tak 500 kiláků a víc už ne,ntak toho na výbĕr zase tolik není.
Vzhledem k tomu, že ti nevadí asfaltové cyklostezky, případně silnice, tak až opadne velká voda na Nise a Sprévě, tak není špatné kolečko podél třech řek: Žitava-Bad Muskau-Neustadt/Spree-Budyšín-Staré Křečany-Žitava. Do Liberce tě hodí Soňa za hodinku autem a pak už můžeš frčet podél Nisy.
Asfaltová cyklostezka je super za hnusnýho počasí, popřípadĕ za hezkého počasí od 5 ti do 9ti ráno.
Nĕjak jsem si nezvyknul hlídat cyklisty, a už nĕkolikrát jsme byli kousek od srážky. Jedu, přehrávám si našeho skína Hálu, k tomu si hulákám, a kolem mĕ najednou tichounce projede kolo, to je o hubu.
Na silnici ty auta slyším.
Dík za typ, Soňu budu muset vynechat, je naprdnutá, že když jsem byl pryč, byla ta povodeň a zaplavilo to studnu. Jak jí desítky let peru do hlavy že všechno zmáknu levou zadní, je asi přesvĕdčená, že kdybych byl doma, nĕco bych udĕlal aby to tu studnu nespláchlo. :-)
Skína Hálu. :)) Já v tuhle chvíli poslouchám "Chci zapomenout".
http://www.youtube.com/watch?v=Tv6fidozbYE
Kdyby mi někdo v dětství tvrdil, že to na stará kolena budu poslouchat, to bych se mu hodně smál.
Přesnĕ,
neuvĕřitelnej hlas, já mám neradĕji tu jeho verzi Detroit Blues, ale z youtube už to smázli, licenční problém
Hála mĕ protáh nejhorším lijákem
Na Rujánu jsme s bráchou dojeli před 35 lety za 4 dny, ale švindlovali jsme v Berlíně, přejeli jsme ho celej S-Bahnem už z nějaký vísky před Berlínem až daleko na sever.
Já moc naloženej nebyl,počítal jsem s hotýlky, ale jak pršelo, bylo to rozbahněný, několikrát jsem hodil ošklivě tlamu. Říkal jsem si, teď pojedu špinavej jako prase, ale za 15 minut co jsem vyjel z lesa jsem byl totálně vypranej dočista včetně kola.
Tohle je (byla) Labská v Míšni