myslíš tuhle firmu? http://www.az-impex.eu/az-impex/eshop/7-1-SPORT...
co totéž prodává na aukru o 200 peněz dráž?
jen bych dodal, že to není vozík této firmy, která zjevnĕ jen překupničí, ale vozík firmy Cixy Essay Outdoor z Číny
http://www.alibaba.com/product-gs/319281511...
Já si ho pořídil loni na podzim, přes zimu upravil (přidal odpružení kola vozíku). Podle mínění zdejších odborníků jde o "šunt" a kopii BOB Yaka(8000Kč+ cena tašky).Potřeboval jsem něco na odvoz ze zahrádky, tak bude využitý takjakotak.Je jasné, že se nedá srovnávat s Bobem (hlavně cenou ne),ale výhody i konstrukční řešení je stejné- za tu cenu je to "zadara". První zkušenosti s krátkých jízd jsou dobré- oproti "obrašnovanému" kolu je ovladatelnost, pohoda a jízda nesrovnatelně lepší dík nižšímu těžišti a "lehčímu" ovládání kola. Brašna nemá podlepené švy- nebude teda úplně vodovzdorná, to se ale dá vylepšit impregnací švů a zabalením prádla a choulostivých věcí do igelit.sáčku. Letos vozík vyzkouším na dovolence po Balkáně- teda dostane zabrat. Jestli přežije tuto cestu- není co řešit (moc možností k závadám tu není).Uvažuješ o koupi, nebo jen sbíráš info?
Ono to tak z těma klukama čínskejma bejvá. V zásadě to okopírují dobře, ale občas je tam nějaký detail, který to celé poněkud diskvalifikuje.
Když ten detail vychytáš, máš za za třetinovou cenu solidní věcičku.
Když jsem vyměnil ty vodčie z hlíny od motoru k řídící jednotce za pořádné měděné dráty, taky rázem přestalo přehřívání a ostatní problémy.
Motor je v pohodě, utáhne traktor, ale co je mu to platné, když k němu vedu šťávu něčím, co utáhne tak maximálně dětskej kočárek.
Prostě někdy se na to chce dívat spíš jako n apolotovar, který poměrně lacino dotáhneš ke skutečně solidnímu výrobku.
To odpružení mě zajímá, můžeš sem hodit foto? A o kolik se to zhruba prodraží?
Nafotím a hodím sem zítra.Cena navíc je podle pružícího elementu- já vzal jednoduchý pro odpružení zadního kola bicyklu (kvůli jednoduchému uchycení a eliminaci tvrdých nárazů při vjetí do výtluky, přejezdu kolejí ap.).Ostatní si zbastlíš sám a kamarád povaří.Já zároveň zrušil skládací sestavu- je vše napevno. Výhoda odnímatelné části s kolečkem je zmenšení rozměru a "hladký" tvar při přepravě vlakem-"shodíš" nápravu i s kolečkem (přifutruješ gumicukem na nosič kola)a tašku s konstrukcí odneseš do vagonu jako větší batoh-vleze se nad sedadla. Uvažuju ještě o doplnění odnímatelných "uší" z popruhů, upevněných na rám držící brašnu...
Pružící člen (min.200Kč za nový),rychloupínák sedlovky,rychloupínák zad. kola,jäckl 20x10,zbytky pásoviny, truky ze st.rámu kola ap na výr. nápravy)celkem do 500Kč i splatbou za sváření.Blíže na mail...
Vypadá to hezky, zvedla se tím nějak podstatně nosnost? teda to co uvezeš může být teď těžší než na tom původním řešení?
To jsem zatím nezkoušel,ale bylo by to možné-při nerovném povrchu se rázy nepřenáší do konstrukce a na závěsy, tím rám tolik netrpí a také tím, že je ze skládacího pevný(vzpěry jsou přivařeny a zadní doplněny z původního uchycení kolečka). Já ale nepředpokládám,že bych vezl víc než těch 20-30kg.Před montáží jsem měl obavy z příliš "tvrdé" pružiny elementu- ale po sestavení jsem ji musel i přidat na tuhosti, je to dost velká páka (skoro 1:10).
na tejto ruskej stránke / dole sú odkazy na originál príves Aevon, je tam vyobrazenie, návod a popis k prívesom/ a je tam video ako zložiť príves a jazda s prívesom http://alkatrion.com/?p=9506
To vypadá parádně- až na tu cenu :-((, ale dalo by se to svépomocně vyrobit celkem jednoduše- až na tu brašnu. I kdyby se nechala ušít , cena by byla dááááááleko nižší a celkem přijatelná- dík za dobrý námět k přemýšlení.................
Problém je ten jejich rychloupínák. Tam jsem strhl závit velice snadno. Další problém je, že nedodávají matice pro připojení na zadní náboj s planetovou převodovkou. Ale oboje se dá řešit.
a prozradíš, jak si ten rychloupínák vyřešil ?
mám pocit, že ten můj taky nefunguje na 100% a zadní kolo jakoby plavalo ...
Nemám to zatím dořešeno. :( Byly jiné priority. Chci to úplně předělat pro větší průměr, jelikož s maticemi M10 s vodícím žlábkem to jinak nepůjde. Pro rychloupínák nevím. Leda koupit nějaké kvalitní řešení pro jiný vozík a přípoj na vozíku přizpůsobit.
..jak píšu níž, já tím, že jsem musel odvrtat páčku(utahovala směrem ke kolu), jsem ji vyměnil celou a spolu s ní i táhlo- ze starého rychloupínáku. Je jen o 5mm kratší- na dodávaném je sice závit přes 30mm, ale v matici drží jen 15mm, zbytek je volný ve větším otvoru a táhlo je měkota. Táhlo klas.rychloupínáku je z kvalitní oceli a s válcovaným závitem, takže se može dotáhnout víc...
Matky na plnou osku jsem nechal zkrátit podle délky konců s rychloupínákem(je menší páka a žádná plná oska "netrčí"z vidly víc jak 15mm-taky se už teď prodává náhr. plná oska zadní ne 10 ale 9mm..:-(
Rychloupínák na kole vozíku není třeba dotahovat jako u zadního kola bicyklu- stačí jako u př. kola nebo i míň. Váha vozíku i nákladu kolo drží, pojistné podložky jistí proti vyskočení a rychloupínák slouží jen na lehké dotažení....
já mám teda na mysli ten rychloupínák zadního kola, na kterej se vozejk zacvakává ...
...tak to potom jo- je to měkota. já jsem nechal rychloupínák původní- je sice kratší, ale ten dodávaný stejně nedrží závitem po celé délce, ale jen v silnější části držáku- původní rychloupínák kola je tak jen o necelých 5mm kraší, ale zato kalený a s válcovaným závitem. Zatím drží. Spíš je problém s tím, že chybí vroubkování na vnitřní straně držáku a tím je nutno dotáhnout větší silou, aby se zabránilo "sklouznutí" osky při tahu ve stoupání :-((
Pokud má pl. převodovka v nábě plnou osku 10mm, jsou v dodávce konce (plná os 10mm,rychloupínák klasik 5mm a rychloupínák special 6mm).Problém nastane, pokud koupíš novou osku s rychloupínákem-místo 10mm má jen 9mm. to je úspora materiálu :-((
Ahoj, já jsem s tímto vozíkem loni absolvoval 7130 km na Nordkapp. Vozík to přežil, ale nebylo to jen tak, ke konci se ozývaly už zvuky odevšad :). Když si ten vozík pořídíš, tak musíš počítat s tím, že ušetříš peníze, ale bude to vykoupeno tím, že ti může přijít vozík, který buď bude v celku obstojný, nebo taky úplný šmejd, podle toho, jak si s tím ten který dělník dal práci. Velmi pravděpodobně budeš muset před jeho použitím udělat několik vylepšení a úprav, bez kterých nevyjedeš. Během cesty pak budeš muset všemožně stříkat WDéčkem, abys ho alespoň na dva dny trochu utišil. Zároveň se budeš nervovat, kde v pustině se ti něco zlomí nebo vysype. Pokud se s tímto vším vyrovnáš, tak ti pravděpodobně ten vozík dobře poslouží a svůj účel splní. Tady ještě připojím odstavec, který jsem komusi na stejný dotaz psal do mailu.
Do další reakce ještě připojím odstavec, který jsem komusi psal na stejný dotaz do mailu.
Ten vozík je přesně ten, i když já jsem ho kupoval přímo ze stránek az-impexu, i když je to totéž. Těžko říct, jestli ti ho mám doporučit. Ve výsledku mi posloužil dobře, ale musel jsem si ho sám upravit. Ta ložiska jsem nechal ve svém servisu přemazat a dotáhnout, stejně tak docentrovat i výplet, protože házel. Plášť se sice v půlce sjel, ale zadní kolečko přežilo úplně v pohodě. I když blatník jsem vlastně po tisíci kilometrech oddělal, protože ve spojení pod šroubem praskl a neskutečně vrzal. Největší zádrhel byl však s rychloupínáky, které jsou trochu zvláštní a hlavně ten na uchycení vozíku ke kolu byl z výroby ohnutý a prasklý, takže nepoužitelný, protože kvalita zpracování odpovídala ceně.. kontaktoval jsem tu firmu kvůli reklamaci, ale i když byly celkem ochotní, tak se dost cukali (já jim to nafotil a chtěl poslat náhradní upínák, protože jsem vozík pořizoval pár dní před odjezdem a neměl čas ho posílat na měsíční reklamaci) a nabídli mi vrácení peněz v hodnotě 10 %, což nakonec stejně neudělali a já je kvůli tom už dál nehonil, protože to za to nestálo a měl jsem jiné starosti. Místo rychloupínáku jsem si tak musel u našeho známého v práci nechat vysoustružit osičky a k nim odpovídající šrouby podle originálu. Pro jistotu jsem si je nechal udělat i do zadního kola, kde byl taky jejich rychloupínák. Takže zhodnocení, vozík to přežil s bravurou, tedy na to, jaký je. Prasknutí sváru nebo konstrukce bych se nebál, je tedy jen na tvém zvážení, zda se ti chce ušetřit peníze a mát práci a starosti navíc, nebo zda si oboje odpustit a koupit si drahý originál.
Celkem jsem vezl 25 - 30 kg, z toho ve vozíku bývalo mezi 17 - 20 kg.
Ještě doplním, že ta voděodolná taška sice odolná je, ale po hrozně rychle se mi všude možně prošoupala a protrhala, takže jsem měl při každém dešti na její dně pěknou louži.. tudíž s nepromokavostí vůbec nepočítat.
Já hned po rozbalení a sestavení odvrtal původní páčku rychloupínáku (nasazená naopak,utahovala směrem k vidle) a při té příležitosti vyměnil ji i táhlo (ze starého rychloupínáku).Je jen o 0,5cm kratší, ale je z ocele a s válcovaným závitem- tedy pevnější.To původní táhlo má sice dlouhý závit, ale ten je v protikusu jen v v silné části a zbytek jen větší díra, takže stejně drží jenmenší polovicí závitu. Protože nepředpokládám skládat vozík při přepravě, horní i spodní rám je spojen svary napevno,kolo v odpruženém provedení nebude také tolik trpět na rázy.Pojistné šrouby s pružinou(zajišťují závěs proti vypadnutí z osy rychloupínáku)jsem vyměnil za ztenčené M5-ky (na M4) s imbusovou hlavou(ta zapadne přesně a těsně do obou koncových otvorů a spolu se silnější pružinou pod hlavou nevyskakuje a tím 100%-ně plní účel.Halt, když nechceš "vyhazovat" prachy, zlatý český ručičky se musí činit!!! :-))