Vážení, kdo z vás má ověřené různé výjezdové trasy na Lysou horu?
Potřeboval bych takovou trasu aby to zvládl i invalida na elektrokole, dlouhé ale ne moc prudké stoupání.
Dejte prosím tipy a rady, chtěl bych se tam letos vyškrábat.
Možná by to mohla být i tato:
http://www.bikemap.net/route/1988264...
Silniční klasika z Papežova
http://www.vrstevnice.com/akce/2011...
Řekla bych, že nic jednoduššího nenajdeš.
Teda najdeš - jezdí tam autobus :o)))
Z té strany je to už mimo můj dosah, musí to být od nádrže šance jelikož přijedu ze směru od rozcestí bílá bumbálka.
Busem né z toho bych nic neměl, potřebuji mít pocit že já a mé elektro jsme to dokázali.
Tak to mi nějak v zadání uniklo...
Neuniklo ja to tam nedal, nějak jsem pozapoměl že je to ten nejduležitější údaj. Nakonec to možná bude i jinak a pojedu ze strany od hotelu visalaje a k němu se asi nechám dovezt autem.
Vše je ve stádiu plánování zjišťování atd.
Pak přijde testování a nakonec padne rozhodnutí zda to zvladnu a nebo to vzdám.
Chceš to jen po asfaltu co "nejmírněji" anebo lehkým terénem typu lesní cesta (hlavní stoupání je po asfaltu)?
A odkud to chceš jet?
lesní cesta by zajímala i mne. Máme to s Ivkou jako cíl pro letošek.
Z které strany? Hezká je trasa z Frýdlantu, obkroužíš skoro celou Lysou, pohodové stoupání, krom úseku pár set metrů, který je trošku prudší a "techničtější", ale jetelný je; resp já to vyjedu, paňmáma do cca půlky (tam se to ještě trošku více zvedne a jsou tam příčné "prahy"). Dá se i z Ostravice (od Šancí) a z Krásné - to je naše nejoblíbenější trasa, opět krom jednoho techničtějšího úseku (aneb, jak to zove žena, "zkurvené šutry"; ale už je zkoušela zvládnout, skoro se jí to podařilo).
Trasa z Malenovic po modré na Ivančenu a pak lesní cesta na Zimný, kde se najede na asfaltku z Papežova a po ní až na vrchol.
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=111755
Poznámka - stejnou cestou jet i zpět; my to jeli po "červené", což je jeden z nej a top sjezdů v Beskydech. Případně to zpět vzít asfaltkou a pak po červené (pozn. je to jiná červená, než píšu na začátku odstavce) do Vyšní Mohelnice, pak po zelené dolů do Masarykova údolí a dále po asfaltu směr Šance, Ostravice a Frýdlant.
Nástřel trasy: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=111757
Jo Těšiňoky tam Zden42 nocuje, částečně jsme to již probírali ale říká že je tam jeden usek značný hrb.
"hrb" je téměř na každé trase... Je to přeci jenom trošku kopec... ;-)
Tak ja pořád věřím že mně pomuže dost i motor bez něj nemám šenci se tam dostat.
A taky zbývá se trefit do ideálního počasí.
Ideální je červenec. To je nejmenší šance, že nahoře bude sněžit... :)
Na Lysé můžeš zažít všechny druhy počasí během jednoho dne... ;-)
A co kolem 20-24 května? To tam bude ještě sníh.
Zrovna je tam akce pro seniory na hotelu Visalaje, 1600kč plná penze od pondělí do pátku.
8. května 2012.
To byl jeden z mála sněhových flekanců, které jsem cestou potkal. Je to na severní straně, kam slunce téměř nikdy nesvítí...
A 23.5.2010 cestou od Zimného na vrchol.V Ondrášových dírách to byle ještě lepší,tam jsem kolo musel tlačit. Jó,poručíme větru dešti už neplatí.
Furt to má dobrý, píše 24. května, tys tam byl 23.... :-))
Letos to zatím spíše vypadá na "bezsníh", na Lysé je jenom 138 cm; tolik bylo loni koncem března (přesně 24.3.2012), kdy tzv. "metr dva" už odtál. Dalo se tam dostat jen pěšky. Ale zase předloni jsem na Lysou vyjel kolmo už 27.3.2011 (z Papežova po asfaltu), až na nějaké zbytky sněhu to bylo bez problémů. Pravda, den před tím jsem skončil kvůli sněhu pod Kykulkou, terénem to fakt nešlo; plus začalo v 900 mnm chumelit... A proto Lysou milujeme! ;-)
Nástřel trasy z Krásné: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=111758
Mě se moc líbila ta co jsme jeli z Pražma nahoru a pak po červené dolů. Moc pěkné a přijemně náročné.
Toto se dá jet i na silničce:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=111754
Buď z Ostravice, k Šancím, Řečice, Masarykovým údolým a před hájenkou doleva nahoru a pak se najede na asfaltku z Papežova; anebo přímo z Papežova (je tam i parkoviště).
http://www.mapy.cz/#x=18.505154&y=49.516817...
masarykovým údolím po fialové a pak se napojit na modrou?
Musím zjistit jaké je tam stoupání.
Částečně ano; ale u hájenky http://www.mapy.cz/s/6nrg doleva po asfaltu nahoru. Jo a je to nijak značená cesta...
Jo už to vidím, jak vidět je tam hodně tras, jen vybrat tu správnou.
Asi si tam vezmu ubytování na týden a budu to zkoušet.
Stejně budu muset někde dobíjet baterie.
I pokud bys jezdil na Lysou celý týden pokaždé jinou trasu, tak stejně neprojedeš všechny... ;-)
Mně by na to nestačil snad ani rok, i tak to bude pro mně náročné zato se na to hrozně těším.
Jak se na to dlouhodobý trvalý zatížení bude tvářit motor a ostatní elektropříslušenství. něco jiného je vyhupnout nějaký hrbol a pak tomu dát oddych před dalším. Tady to ale pojede v trvalém zápřahu dobu a asi bez většího chlazení.
To právě chci vyzkoušet a otestovat hned jak se udělá hezčí počasí a sleze sníh.
Já doufám že motor 2kw to snad utáhne, ja mu pomůžu snad svou silou dvouset wat.
Baterie budou 3kusy celkem 47Ah a na trvalý odběr 30A.
Nevím jak se chovají tyhle motory, ale běžně bych měl právě obavu z velikého silového zatížení v nízkých otáčkách. A navíc dlouhodobě.
Se slabým dvoudobým chcípákem jsem se drápal na glocknerskou. Na něm se dá ale podřadit a alespoň trošku mu pomoct do optimálnějších otáček. takže rovnou hodinu jsem to kulil na jedničku :-) A k tomu ten motorek má dost účinný ventilátor (pravý kotník omrzlý, levý spařený)
Kdybych jel tuto trasu
http://www.bikemap.net/route/1988416...
je to přvýšení 600m na 10km.
Baterie májí výdrž při odběru 1000w 1:45h, pokud udržím rychlost 8km/h tak bych to měl vyjet za 1:15h, to znamená že mně ještě zbude rezerva v bateriích na 30minut.
Při ryclosti 6km/h bych to spotřeboval do dna.
Při větší rychlosti by ale zas byl větší odběr. nebo jsi počítal s intenzivnějším příšlapem ?
Zatím to jsou jen teoretické propočty vše musím ověřit testováním.
Z té trasy první 4km je převýšení minimální tam problém nebude a spotřeba jen malá.
Horší bude těch zbývajícich 6km ale i kdybych měl stát co 1-1,5 km na 15min tak to bude v pohodě, tedy doufám.
Motor i když jsem ho zatížil na plné pecky tak se nehřál, HT motor má vyšší kroutící moment a je úspornější při nižších rychlostech.