http://www.plzenskonakole.cz/cz/pomozte...
Doufám, že ne. O asfaltky v krajině nestojím, a o loga EU v naší zemi už vůbec ne.
Navíc je třeba si uvědomit, že ty tzv, dotace z EU jsou vlastně peníze, které unii odvedeme a ona nám je za určitých podmínek vrátí.
Naštěstí zatím dostáváme něco navíc, ale tohle se za pár let změní a budem na to doplácet.
Promiň, že jsem to přilepil pod tvůj příspěvek, ale taky s logy EU nesouhlasím.
Tak s eurovelo mám trošku problém.
Velmi, a to velmi mi vadí, že stránky eurovelo (http://www.eurovelo.org/) jsou pouze v angličtině. Nemáš tam nabídku jiných jazyků, ikdyž bych to očekávala, když trasy vedou různými státy.
Dále mi vadí, že podrobné informace k trasám tam najdeš asi jen ke třem. K ostatním ne.
Když chceš mapu, tak získáš akorát tak odkazy na 4 nebo 5 knihkupectví, kde si je můžeš zakoupit.
Původně projekt eurovelo vypadal velmi zajímavě a trasy určitě zajímavé jsou. Ale očekávala bych, že k tomu bude i odpovídající mezinárodní internetová podpora a ta teda chybí. Alespoň podle mého názoru.
Tím pádem se ale pro mě eurovelo stává naprosto nepotřebná, takže za sebe můžu říct, že nemám žádný důvod tuto aktivitu dále podporovat.
To moc nechápu. Říkáš že je to nedodělané a proto to nepodpoříš? ;)
Neřekla jsem, že je to nedodělané. Řekla jsem, že nebudu podporovat projekt, o němž se nelze na oficiální internetové stránce dozvědět skoro nic. Pro potenciálního zájemce, který shání o eurovelo informace, jsou ty stránky absolutně na nic.
Dozvíš se tam odkud kam trasa vede a kolik km to je, ale podrobnosti snad jen o 3 trasách.
A to, že jsou stránky jen v angličtině, ačkooli je projekt mezinárodní, to se mi také nelíbí.
To není nedodělek. Ty stránky jsou od počátku (já to sleduji někde od roku 2005/6) projektu v podstatě stejné. Resp. změnu jsem zaregistrovala jen v logu.
V minulosti jsem chtěla párkrát eurovelo použít, ale právě proto, že sehnat nějaké informace na webu je poněkud náročné, tak jsem si nakonec poradila jinak. Eurovelo jsem nepoužila.
Takže pro mne je eurovelo na nic a nemám absolutně žádný důvod k tomu tento projekt podporovat.
Zbytečné plýtvání penězi a nepotřebné zaasfaltovávání.
Doufám že tím myslíš i dálnice a všechny silnice:-)
Zatím je řeč o velocestách a kolo nepotřebuje mít vyasfaltovanou dálnici.
To je sice pravda, že kolo nepotřebuje mít vyasfaltovanou dálnici, ale to samé můžu říci i o osobním automobilu, dodávce, kamiónu, motocyklu..
Máš snad u nás málo vyasfaltovaných silnic? Vždyť ti nic nebrání jezdit po nich, nevidím nejmenší důvod proč musí být další vedené krajinou oblastí. navíc, jakmile se někde udělá asfaltka polem nebo lesem, tak se z ní ve velmi krátké době stane normální silnice a provoz aut tam bude hodně velký, bohatě stačí už ti co tam musí jez (lesáci, zemědělci, energetika apod.)
No možná je tomu tak u vás ale u nás se vozidlo na cykloztezku neodváží ani náhodou a to ani lesáci ani zemědělci.
Ti mají vyjete svoje koleje v poli nebo louce někdy souběžně se stezkou.
Taky zde patroluje policie na kolech.
Ono asi záleží na obci do které cyklostezka spadá jak se o ni stará a co dovolí těm co nehodlají respektovat zákazy vjezdu.
někde jsou i závory a nebo betonové kvádry pro cyklisty prujezdné.
Někdy odváží Bobe. Zažil jsem Favorita na stezce v protisměru. Potkal jsem auto s vozíkem, jehož osádka řezala a nakládala větve. Potkal jsem tam cypa na enduru.
Jiná píseň je Tatrovky s hlínou, bagry, jeřáb. Ale předpokládám že tyhle stroje tam byly kvůli nutným pracím na stezce.
Ale máš pravdu, že tyhle excesy jsou velmi ojedinělé.
Ano to jsem potkal taky a dokonce i motorku ale je to vyjimečně, rozhodně to není pravidlem.
Horší je to u Lipníka pod Helfštýnem kde mají lidi chaty. Ovšem ani tam jsem se nestkal z bezohledností.
Tam kde to jde tak ti co tam mají co do činění jedou vedle v poli či louce, faktem je že né všude je to možné.
A i přes tyto nedostatky jsem rád že se cyklostezky budují.
Kdo chce nechť si jezdi po silnicích.
Samostatné stezky pro cyklisty jsou v podstatě jen ve městech a jejich těsném okolí nebo jako souběžné se silnicí. Tam samozřejmě auta nejezdí, vedle mají pohodlnou silnici.
Tyhle cesty nino obec přes pole a lesy nebudou čisté stezky pro cyklisty, budou to běžné účelové komunikace maximálně s nějakým vyznačeným omezením vjezdu, ale nic víc, takže při vyasfaltování cesty tam bude téměř běžný provoz.
Jak těsné okolí máš na mysli?
Nějak si nevybavuji že by v našem regionu vedla cyklostezka souběžně se silnicí.
Připouštím že misty ano ale vesměs je to podél toku řeky Bečvy.
http://www.cyklostezkabecva.com./
Nebo podél Baťova kanálu.
Tak na tu trasu kolem Bečvy koukám a buď je to blbě napsaný nebo mají staré údaje, ale já tam čtu, že ze 160 km je jen 29 km kde je vyloučena motorová doprava, zbytek je zřejmě vedený po účelových komunikacích a silnicích.
mají to tam špatně, jsou to nově postavené cyklostezky bez dopravy, jediný úsek s minimální dopravou je mezi Skaličkou a Teplicemi nad Bečvou asi 5km.
Myslím že na cyklomapě je to dobře vyznačeno kde jaké jsou úseky.
Tyhle argumenty
„Tvoje kolo nepotřebuje vyasfaltovanou silnici“
„Já EuroVelo nepotřebuju“
„Já EU nepotřebuju“
„Nic ti nebrání na kole riskovat život mezi auty“
nemá smysl vyvracet.
Mám jiný názor než Ty a naštěstí to vypadá, že zdaleka nejsem samo.
Nějak Tvému příspěvku nerozumím. Co vlastně nepotřebuješ vyvracet? Nějaká pomýlená tvrzení?
Potřebuješ nutně asfalt?
Potřebuješ Eurovelo a EU?
Něco Ti brání jezdit v provozu?
Že máš jiný názor je v pořádku. Jen nechápu tu argumentaci.
Nikdo tu nic proti rozvoji síť cyklostezek nemá. Je jen dost často zbytečné všude používat asfalt, když by stačil levnější, k přírodě šetrnější a na pohled hezčí jiný povrch.
Slavné Čelákovice a jejich "cyklostezka" z okraje města k železničnímu mostu (máš to za barákem). Cyklostezka od města "nikam". Pitomost na entou. Jestli si pamatuješ, tak tam byla krásná, široká cesta, kde se na kole lítalo úžasně. Stačilo ji jen trošku upravit (vymleté díry od kalužích). A teď? Úžasně zamaskovaná 500m dlouhá asfaltová cesta né pro cyklisty, ale pro stovky bruslařů a zahrádkářů (je tam zahrádkářská kolonie). Jako cyklista se tam cítím být cizák a nebezpečný okolí. Musím se šourak pomalu, dávat pozor na bruslaře, pobíhající děti a u stánku skoro vždy zastavit, protože tam všichni vegetí a motají se všude. A když se zadaří, narazíš na auto...
Jezdil jsem tam celý život a nikdy problém nebyl. Žádný bruslař, žádné davy...NIC. Jen cyklisté, občas rybář a občas auto, co jelo strašně pomalu, protože tam rychle jet nemohlo.
A navíc. Devadesát procent cyklistů stejně jezdí po druhé straně řeky, kde je příroda a klid. A tuším, že tam i polabská oficiálně vede.
Takže z peněz na cyklostezku (městské prachy) se udělala úžasná přístupová silnice k zahrádkám a úžasná, leč krátká, dráha pro bruslaře.
Tohle já prostě podporovat nechci!!!!
Na druhé straně já jsem rád, když se bruslaři prohání po cyklostezce a nemotají se v provozu a na chodnících. Někdy jsou pravda otravní a musíš použít klakson, ale to je každý neukázněný jezdec na čemkoliv. Nevyhánějme bruslaře z cyklostezek tak jako vyhání řidiči cyklisty ze silnic. Jenom se chovejme všichni slušně a ono to půjde. (utopie, vím!)
Já je nevyháním...občas tam taky bruslím. Jen ukazuji, že za prachy na cyklostezku se dá postavit kde co.
Když teda chtěli ty prachy na cyklistiku, proč neupravili tu cestu na druhé straně Labe, kde cyklisté opravdu jezdí (v létě jsou to davy)? Ty prachy by stačily až do Lysé a možná i dál. Tam totiž není třeba asfalt, jen je občas na některých místech cestu opečovat (rozšířit, zaplácnout výmoly atd). Tady by ty prachy padly přesně na to, na co jsou určené.
A prachy na nesmyslnou od nikud nikam vedoucí bruslařskou dráhu si mohli vyškemrat jinde a třeba jinak. Zrovna na tomhle kousku cyklo-bruslo je bruslařů v létě opravdu strašně moc. Je to jedno z mála míst takhle blízko města. A na kole je to tam fakt opruz. Ono i pěšky:-(
Ale hlavně se tam naprosto nesmyslně staví lávka přes Labe, tuším za padesát miliónů, zatímco o dvě stě mětrů níž se za podobné prachy důkladně zrekonstruuje zdymadlo a poté se definitivně uzavře pro veřejnost - tomu zase říkám vyhozené peníze já.
A víš proč to tak je?
Ale vyhazování peněz za nesmyslné pruhy asfaltů ti asi nevadí...
Proč to tak je nevím a vážně by mě to zajímalo, mohl bys mi to vysvětlit, prosím?
Pokud je pruh asfaltu plný bruslařů a maminek s kočárky, ty peníze za vyhozené nepovažuju.
Tak než se ti něco začne nelíbit, tak to nekritizuj od piva, ale zjisti si proč to tak je.
Zdymadla jsou majetkem povodí Labe. Čelákovice měli zdymadla v pronájmu, který teď končí. Co vím (byl jsem na zasedání a zajímám se o to), tak povodí by zdymadla dále pronajímalo, ale pod podmínkou, že město Čelákovice na své náklady zdymadla opraví. A to nejen těch pár prken, ale celkově. K tomu zase další nájem. Což je pro město nevýhodné. Navíc zdymadla nejsou bezbariérová (jsou tam dvoje vysoké schody).
Nová lávka má být jednoduchá (cca 3m široká, pro pěší a cyklisty). Něco jako je v Toušeni (jen tam nebudou ty přiblblé schody). Lávka bude v majetku města (odpadnou další prachy za pronájem) a hlavně nová lávka vyjde finančně lépe, než oprava celých zdymadel + nájem.
---------
Pokud je pruh pro cyklisty plný maminek a bruslařů, není to pro mne cyklostezka a bezpečná stezka pro cyklisty. Mohla tam být krásná, pevná a do kraje lépe zapadající šotolina...
Já vždycky než se mi začne něco nelíbit, tak se nad tím zamyslím.
Díky Tvé argumentační drzosti jsem uvěřilo, že se od Tebe o této kauze dozvím něco nového, což se samozřejmě nestalo.
Pár blbců se prostě nedokázalo rozumně dohodnout, a tak svůj spor vyřešili na náklady občanů. Povodí Labe je státní podnik, zastupitelstvo vlastně to samé. Zaměstnanci státu jsou povinni činit rozhodnutí, která jsou v zájmu občanů.
Funkce zdymadla, přestože bylo původně budováno za účelem regulace hladiny Labe, není s použitím jako lávky pro pěší v rozporu. Zdymadlo je blíž k centru města a v dezolátním stavu. Takže předpokládám, že ho čeká finančně velmi náročná a rozsáhlá rekonstrukce.
S minimálním navýšením celkového rozpočtu mohla být provedena tak, aby sloužilo pěším občanům ještě lépe, než dosud, a ještě by se ušetřilo zhruba padesát miliónů za stavbu lávky 300 metrů od zdymadla, a další peníze za její údržbu.
Takže město by strkalo peníze do něčeho, co by nebylo jeho a navíc ještě pak navíc platilo nájem. A opakuji. Nešlo by jen o rekonstrukci "lávky" na zdymadlech, ale celková rekonstrukce zdymadel. Pro město nevýhodné. A navíc tato rekonstrukce je natolik nákladná, že by ji město prostě finančně nezvládlo. Je tam i více problémů. Třeba lávka na zdymadlech není dle podkladů vedena jako veřejná cesta.
Není lepší mít za mnohem menší prachy (cca 33mil) vlastní lávku (bezbariérovou, možnost případného přejezdu vozidel integrovaného záchranného systému)? A navíc již neplatit další prachy (nájem)?
Ale věřím, že u piva jste to probrali lépe.
Tak koukám, že cena lávky je nakonec 39,5mil:-) Limit byl v roce 2009 39mil, víc by město nezvládlo.
A pak hlavně. Situace se nějak řešit musela. Rekonstrukce zdymadel by trvala minimálně 2 roky. Spíše déle. A lávka by během této rekonstrukce musela být sejmuta. A město muselo nějak zajistit přepravu přes řeku. Možností bylo více - přívoz, využití železničního mostu (padlo, rekonstrukce tohoto železničního úseku byla posunuta na rok 2020) a nebo nová lávka). Pro město je prostě finančně ale i z jiných důvodů nejlepší vybudovat lávku.
Ale neboj. Já zase brblám nad tím, co tam udělali za náměstí. Vydlážděný, nevzhledný a ničím nezajímavý hřbitov pro pár "žárovek" za šílené prachy. Navíc bez jakékoliv infrastruktury pro cyklisty...a to se za ní bojovalo.
Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.
Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.
Opět jsi nezklamal, jak vidím, tak pořád stejné, je ti jedno co napsal, reaguješ scestně a ne na obsah, ale hlavně že jsi hulvát.
Hulvát je, ale jinak má svatou pravdu. Diskuze s Michalem je naprostá ztráta času. Až to bude všechno hotové, jeď se na to do Čelákovic podívat.
Uvidíš Kocourkov - novou lávku přes Labe, zcela nesmyslně postavenou kousek od čerstvě zrekonstruovaného zdymadla, po kterém se zhruba jednou denně projde osamělý údržbář.
Michal mi pořád dokola vysvětluje "kdo za to může" a "proč to nejde" jen aby nemusel přiznat, že mám pravdu.
Minimálně 39.500.000 Kč vyhozených do luftu za pomník lidské stupidity.
Ano. Nemá cenu semnou diskutovat, když ty nechceš diskutovat, ale za každou cenu se chceš s nickem "neprihlasenej-Michal" přít. I kdybych měl pravdu, tak vždy budeš tvrdit opak, aby jsi mohl rýpat. A nejsem jediný.
Měj se.
Idealisto.
Povodí Labe a město jsou dva samostatní majitelé a dva správci majetku. Pokud není možná oboustraně rozumná a výhodná dohoda, tak se hledá jiné vhodné řešení a to zřejmě bylo nalezeno. Na tomhle nic kocourkovského nevidím.
To je jen tvůj dojem, že je tolik milionů vyhozených, protože pokud by měl být jez zprovozněný jako veřejná účelová komunikace, musely by náklady na rekonstrukci být určitě vyšší než byly. O kolik by to bylo víc nevím, ale málo by to nebylo.
Právě proto, že k oboustranně rozumné a výhodné dohodě nedošlo, přestože byla bezpochyby možná, stát zbytečně vyhodí čtyřicet miliónů za lávku. To je prostě realita. Řeči o dojmech a idealismu si strč za klobouk, s těmi to nemá vůbec nic společného.
Vícenáklady na rekonstrukci by nebyly žádné, nebo naprosto zanedbatelné. Stejně to musí být udělané tak, aby se tam mohli pohybovat lidé, většinou i s nějakou těžší technikou. (Kvůli obsluze a údržbě)
Byl jsi u těch jednání? Určitě ne a víc houby co a jak probíhalo jako byly podmínky a argumenty, takže jen teoretizuješ a filozofuješ a vyvozuješ nepodložené závěry.. Někdy prostě dohoda možná není. Je i docela možné, že tohle řešení bylo i lepši a levnější. A ne každé levnější řešení je výhodnější a účelnější pro uživatele.
Vem si už jen situaci, že Povodí Labe se rozhodne dělat nějaké stavební nebo technické úpravy na jezu a výsledek by byl ten, že by cestu třeba na měsíc uzavřeli. A podobných problémů bude určitě mnoho.
Vycházím z fyzické reality. Prostě tam přijdu a podívám se. Na vlastní oči jasně vidím, že dohoda možná byla.
Že tu dohodu nějaký idiot, nebo idioti zablokovali, to je zoufalství, které si tady můžeš donekonečna obhajovat i beze mě.
Aha, tak tos měl napsat hned, že přijdeš, koukneš a hned ti je všechno jasný a hned víš co a jak bylo a odmítáš uznat cokoliv jiného než co si myslíš.
Lelku,
přečti si, jak ten kryplík rozesíral pod mým vánočním blogem.
Na hrubý pytel, hrubá záplata, jsem už moc velkej kluk, aby takovejhle ochcapek si mě bral do huby. Takže jak jsem řekl, jakmile otevčře hubu, kdekoliv, pod čímkoliv co jsem napsal, smáznu ho. Na ty jejo "Jindříšky" dakt nemám náladu, protože mezi námi je nejen generační, ale zejména značný intelektuiální rozdíl.
Takhle ať se baví v houfu svých vrstevníků, se mnou už nikdy.
Fakt, nikdy.
Je to přesně jak jsem jinde uvedl, ozveš se ty tak jsou tu a mravokáží, jinak spí.
Dál ani není co dodat jen to potvrzuje mé přesvědčení.
Přesně tak Bobe,
ale není jich mnoho, lidí, co nechtějí válčit, poradí nebo pomohou je vždycky a všude víc, jen jsou zticha, nechtějí se zamíchat do nějakých sporů.
A pak si takovýhle pitomečci myslí, bůhví jak nejsou chytří a ostrovtipní. Seběvědomí si dofutrují pak každej z několika nicků těma palečkama.
Mluvka není mluvčí :-)
Ve TVÉM vláknu si přečti můj první příspěvek. Byl naprosto slušný a k tématu. Tvá reakce už byla přiostřená. Tak jsem prostě napsal, co cítím. Ať píšu slušně a snažím se na tebe reagovat korektně, tak ty nereaguješ na to, co jsem napsal, ale na můj nick.
To, že jsi starší, že máš titul nic nedokazuje. Ale to, jak nejsi nad věcí, jak se tu chováš, lidi urážíš, napadáš atd...to o tobě říká opravdu hodně.
Dej si mě do ignorace a už na mě prosím nereaguj. Bude to pro mě, pro tvé nervy a i pro ostatní lepší.
Ale on na tebe nereagoval, tak nepředváděj jaký jsi ubožák.
Až bude na tebne reagovat, tak ho smázni nebo se jinak předvěď, ale tohle napadání je víc hloupé a ubohé.
Přeber si to jak chceš, ale já jsem považal za potřebný ti tohle napsat a zase pro mě přestáváš existovat.
Tys to pod tĕma vánočníma ozdobama nečetl, že jo.
Tak jen pro vysvětlení, čet a dost pozorně. Michal tě pochválil a když si to nepochopil tak ti jen připoměl tvoje úlety a tys nesmyslně vystartoval.
A teď už vážně dost. Až se srovnáš můžem spolu diskutovat o čemkoliv, ale takhle to vážně nejde.
To nemávsmysl, Lelku, mysli si co chceš, mĕ nepředĕláš.
Buď umíš číst, nebo neumíš.
Já píšu jen pro lidi, co číst umí.
Holt každej talent na psaní nemá. Škoda je, že když už ho někdo má, dokonale odradí od čtení svými přisprostlými, obhroublými a trapnými příspěvky. Raději ani nechci vědět, jakej mindrák si tím "léčíš" ty.
Abys umĕl psát musíš se primárnĕ umĕt kolem sebe dívat.
Pokud ti nepřipadalo kryplíkovo vystoupení pod velmi křehkým textem jako sprosté hulvátství, neumíš se kolem sebe dívat.
Protože to umím, rozhodl jsem se, že už se nenechám školit takovým pitomečkem.
Je mi fuk co si partička myslí, ty by mĕ oflastrovali i kdybych psal čisté slovo Boží.
Tvůj křehoučký text jsem samozřejmě, stejně jako tvoje blogy, nečetl ale kolem sebe se dívám, ovšem pouze sekundárně. Mohu jen konstatovat že nejsem schopen diskutovat na TVÉ úrovni, tak prosím neplýtvej svým "talentem" na další odpověď.
Takže víš prd.
Tak zklapni.
Co nového U ledu, Jindřichu? Vyškololils včera matláky?
Pod ledem chcíp pes.
Všude náledí. Matláci jezdí na výkend domů, odjel i Robert, co doma už nemá.
Přišel jen Mastroš, a ukázal se i Tonda, a tak se zase pálili svíčky jak na dušičky, za Jardu Krále a taky prý Petr Guláš, no ten, co navrhoval investovat do lihu, to má nahnutý.
Podezření, že začal konzumovat své investice se nepotvrdilo, nevylejzal z baráku proto, že ho složila mrtvička. Nebyl si schopen ani zavolat sanitku, tři dny nĕjak vegetoval, než ho našel jeho syn, tedy Malej Guláš, po návratu z Nĕmecka. Už je doma zešpitálu, ale je to s nim špatný.
Kačence to nevyšlo, Pepa bude muset máknout. Kdyby chtĕla holku, tak ty umí víc kluků, ale syna musí prostĕ zvládnout Pepánek sám.
Tak to je zhruba všechno, jak vidíš, žádné převratné noviny, kdyby se nĕco, co stojí za povšimnutí událo, napsal bych o tom.
Jo, Robertovi to s Vĕrkou neklaplo, tak je furt volnej, jen furz neumí čésky, ale to u hodnýho kluka není vada.
No to je smutné. Z toho aby se jeden vožral.
Tak až půjdeš navštívit nemocného Guláše, tak ho pozdravuj.
Taky jednoho Guláše znám, ale ten není z Popovic.
Jeden možná, já chodím na svůj Prazdoj denně, a než přečtu noviny, pozdravím se s matlákama a zbytkem místních strejců, už abych mazal domů prože madam musím na osmou vrátit vycházkovou knížku.
Mastroš říkal, že s Gulášem je to moc zlý, že ho vůbec nepoznával, tak nevím jestli z aním půjdem. Poradíme se zejtra, to chodí i Abbé, a ten jako študovanej theolog bude mít nějaké chytré řešení.
Guláš je taková tragická existence, co ho znám, tedy nějakých 30 let, pořád umírá na rakovinu. Pořád a vytrvale prudil s tím, že nesmí "raka krmit" a vařil si svoje celozrné kašičky, himalajskou rýži, a tyhle ty vychystávky, a každýmu radil, jak zdravě žít, až mu na raka umřela manželka, asi před deseti lety. Malej Guláš trénuje tenis někde v Německu, a Petr na sebe a toho "svýho raka" má čas a užírá se, tak to s ním prostě fláklo.
To je tak, když se začne vynechávat, nejen v pátek, ale ive střědu a v neděli, nejen v úterý, ale i ve čtvrtek, a považ, on často vynechával i pondělky a soboty.
Kluci musí mít partu, jinak začnou blbnout.
Zeptej se manžela
Vycházková knížka, vycházka po službĕ, to jsou pojmy, které chvála Bohu zmizí stejnĕ, jako výjezdní doložka, devizový příslib, nebo celní prohlášení.
Vždycky jsem byl hlasitĕ proti, když se madam vyjadřovala, že tĕm klukům by vojna jen prospĕla, ale zdá se, že nĕkteří frajírci by minimálnĕ ten rok potřebovali jako prase drbání.
Mimochodem, viděli jste film Expresní zásilka?
Jestli to už někdo vzpomínal, ta se omlouvám. Je to o messengerech v New Yorku. Nehodnotím děj, jen mě zarazil ten přístup k jízdě na kole v provozu. Jestli si z toho někdo bere příklad, tak pánbůh s náma!
Přesně tak. S jasnými fakty nemá valný smysl polemizovat.
Samozřejmě, můžeš mít jiný názor, například že Slunce by nemělo vycházet na východě, ale spíše na severu, protože tam je to víc potřeba, protože je tam víc zima. Stejně tak si můžeš myslet, že je správné asfaltovat v krajině nebo obecně plýtvat penězi daňových poplatníků superstátem EU.
Špatné ovšem je násilím nebo pod jeho pohrůžkou brát (=loupit) lidem jejich peníze pod záminkou takovýchto "projektů", a možná ještě horší je s tímto zločinem se smířit nebo jej dokonce schvalovat:-(
Za jasný fakt považuji hlavně skutečnost, že už mne nudí vésti polemiky s lidmi, kteří uvažují tímto stylem:
Je to nepotřebné, není to správné, je to plýtvání penězi daňových poplatníků, protože já, já, já, já, já, já, já, já, já, já, … … … … … JÁ to nepotřebuju.
Vlastně proč ne. Klidně můžem přes Brusel posílat prachy stavařům. Jen ať vylejou co nejvíc asfaltek. A pak se budem divit, že nejsou prachy na důchody, sociální služby, školství, zdravotnictví, záchranné služby, dopravu, že se veřejné rozpočty zadlužují (což je ještě horší než daně, neb jde o daně, které budem muset zaplatit, a služby, které nebude možné za ty prachy poskytnout).
Hlavně, že zahrádkáři a rybáři mají luxusní příjezd, a bruslaři dráhu (pro cyklisty se mimo nárust provozu na dané komunikaci prakticky nic nemění).
Jindra má pravdu, když znovu a znovu píše, že peníze uz došly. Za těchto okolností ale naše debata ztrácí smysl, protože Tvoje argumenty se týkají většiny investicí do infrastruktury, nebo jak se veškerému rozhazování peněz, které nemáme, říká.
Že došly bohužel většině nedochází.
Politikům to došlo dávno, ale jim je to šumák, neboť klidně si budou posílat brebendy legálně, či nelegálně i z dluhů.
To cop odloží stranou smění za nemovitosti, popřípadě za zlato (prý enormní nárůst prodeje) a ty dluhy zaplatí občané v lepším případě v inflaci a ztrátou toho mála, co si prací dokázali našetřit, v horším případě dojde k měně či více krvavému konfliktu.
Vy toho EU ještě nemáte dost? Vždyť se cpe všude a do všeho. Já jsem jednoznačně proti. O cedulky EU, jejich "reformy" a "příkazy" nestojím.
Mám stejný názor jako Michal - beru EU jako něco, co naší zemi škodí. Nemůžu pochopit, že jsme - po zkušenostech s RVHP - do týhle organizace vlezli!
Bylo referendum, a prohráli jsme.
Takže prostĕ a demokraticky tam jsme.
Další referendum, třeba o Lisabonu, si už netroufli vypsat a už žádné další asi nebude. I kdyby bylo, dáme si opáčko jak Irové, kdyby to nedopadlo.
Jsme v pasti, ale vlezli jsme do ní demokraticky.
S čím konkrétnĕ nesouhlasíš?
Třeba s tím, že jsme v pasti. Já nic takového nepociťuju. Unie má některé své chyby a nedostatky, konečně jako všechno, ale pořád klady hodně převažují. Mě osobně unie vyhovuje ajsem rád, že jsme součástí.
Každou chvíli se přesvědčuju, že Unie není tak špatná, problém je ale s naši byrokracií a hlavně s našimi úředníky a jejich lidou tvořivostí předpisů a jejich laické vykladačství zákonů. Unie něco doporučí a naši slavní úředníci to nařídí a pro jistotu to ještě přitvrdí. Problém je někde jinde a ne v Unii.
Pokud jde o Unii, jsem jako u mnoha věcí rozpolcen jak ta řiť.
Vyhovuje mi Schengenský prostor, vyhovuje mi bezcelní pohyb zboží po unii.
V současné době mě naprosto nevyhovuje Unijní dotační a subvenční politika. Jak věci sleduji, zdá se mi, že to vedou špatným směrem a rychle ke krachu.
Úředníci jsou všude stejní, snaží se vymýšlet ptákoviny aby obhájili vlastní existenci, a myslím si, že ti, kteří věřili, že vstupem do Unie se u nás něco změní ve smyslu korupce, a úředního řechtání, musí být dost zklamáni.
Co je absolutně děsivé a fatální, je pohrdání demokracií, které z Bruselu jednoznačně vyzařuje - viz to opakované irské referendum a pro sichr odmítnutí referenda k Lisabonské smlouvě v jiných zemích.
Lisabonská smlouva, těžce podepsaná neplatí, vnucená ustanovení se nedodržují, a chystá se mnohem větší past v podobě bankovní unie.
Navíc, ačkoliv Evropa čím dál vííce zaostává a zadlužuje se, unijní papaláši vymýšlejí jednu ptákovimu za druhou, např. tím muzeem unie za miliardy až po takovéhle projekty.
Občanů se nikdo neptá, chtěj-li nebo něchtějí nějaké muzeum nebo euro-cyklostezku.
Unijní profesionální politici vedou Evropu ekonomicky do řitě a z ekonomických rozdílů a z pocitu "ty jsi mě okradl nebo já na tebe doplácím" vyrůstá národní nevraživost, která může mít strašlivé důsledky.
Unijní past je v tom, že ať si to národy přejí nebo nepřejí, unijní bosové vedou Evropu k federálnímu státu mnohem rychleji, než by měli a tím přibližují konec, jinak skvělé myšlenky Evropy bez hranic.
Problém není "jinde" jak píšeš. Problémů vlastních máme dost PLUS k tomu nám další problémy Evropa chystá a nemusela by.
Volný pohyb osob je oblíbený mýtus propagandy EU. Ve skutečnosti Schengen a EU jsou dvě různé věci, fungující shodou okolností v podobném geografickém prostoru. Island, Lichtenštejnsko, Švýcarsko nebo Norsko jsou členové Schengenu, nikoliv však EU. Irsko, UK, Kypr, Rumunsko a Bulharsko jsou členy EU, nikoliv však Schengenu. Nic by nám nebránilo býti členem Schengenu i po vystoupení z EU.
Volný pohyb zboží lze mít na základě dvou stranných dohod s konkrétními zeměmi, nebo s celou EU. Země EFTA (Norsko, Šýcarsko, Lichtenštejnsko, Island) mají s EU volný pohyb zboží.
IMHO jediný důvod proč jsme do EU vlezli (na základě referenda, kde výsledek byl dán jednostrannou propagandou za peníze daňových poplatníků, oponenti prostě nedostali prostředky a prostor v médiích ke komunikování svého názoru) je ten, že je to výhodné pro politiky a státní úředníky (víc našich peněz mají pod kontrolou, a vyhlídku teplého místečka v orgánech EU). Věcný důvod, který by nějak zlepšoval kvalitu Tvého či mého života, jednoduše neexistuje.
Ano, ze zacatku to byly dve ruzne veci, ale hlubsi smysl a predevsim k vyznamnemu rozsireni Schengenu doslo az se zaclenenim Schengenske smlouvy do prava EU.
Dovolim si tvrdit, ze pokud bychom do EU nevstoupili, nemame Schengen doposud, ale to je jen spekulace.
Ono by bylo krasne, kdyby mala ekonomika dokazala existovat nezavisle na nejakem sirsim spolecenstvi, ale to si v dnesni dobe muze dovolit jen opravdu velice malo krajin nasi velikosti, ktere jsou navic svym postavenim a vykonem ekonomiky od te nasi na hony vzdalene smerem tam nahoru...
Tak mozna, ze kvalita meho i Tveho zivota se nepatrne zlepsila zavedenim jistych norem, ktere musi splnovat produkty sem dovazene. Mozna se trochu zlepsila i diky programum spoluprace na poli vedeckem a medicinskem. Ale to je zanedbatelne...
Bohuzel integrace prinesla i sva negativa (s tim souhlasim s Jindrou), o kterych se pise rozhodne lepe nez o pozitivech. Prebujela administrativa a ne vzdy transparentni a smysluplna dotacni politika k nim bohuzel patri.
Zajimave ale je, ze statni spravu a dotacni politiku mame i na sve narodni urovni, pricemz vetsina statniho rozpoctu ani administrativy neni vazana na EU. Stejne ale to tak nejak hapruje, uredniku je pry moc, nefunguji jak maji a prerozdelovani financi prostrednictvim statniho rozpoctu je jedna velka katastrofa, at vladne pravice nebo levice Jak je mozne, ze kdyz tak dobre vime, jak se to ma spravne delat, tak to stejne nefunguje?
Zde se naskýtá otázka, co je to pravice?
A co je to pravice v našich podmínkách.
Socialistická vláda Nečase je dost nalevo od třeba Blairových labouristů, dávné paměti.
Správně položená otázka je, zda-li jsme měli alternativu. Myslím si, v době, kdy jsme do EU vstupovali, jsme jinou alternativu neměli.
Rozvolnění Unie, právě jen na bezcelní zónu bez hraničních barier by asi bylo nejracionálnějším řešením, ale z pohledu Brusele by to byl krok zpět, takže to poženou dopředu k federalizaci, na kterou dosud Evropské národy nejsou připraveny.
No, my tu alternativu nemame ani ted.
Navic znacna cast ekonomiky je vlastnena kapitalem prave z EU.
To asi ano. Problem je, ze pokud chces konkurovat opravdu velkym zemim jako jsou USA, Cina, Rusko a zanedlouho treba Brazilie (konkurence nemusi byt jen na poli technickem a ekonomickem, ale i v otazkach bezpecnostnich a treba energetickych), tak jako nejaka bezvyznamna CR nemas moc moznosti ani nadeji na uspech. Jako velka EU ale ano, at se nam to libi nebo ne. My jsme bohuzel ti mensi, kteri vzdycky budou muset byt soucasti neceho vetsiho i za cenu urciteho omezeni svoji suverenity. Mohli jsme byt vetsimi, ale radeji jsme zvolili zmenseni...
Bohuzel nemame tolik surovin, technologii, know-how nebo jedinecnosti, abychom mohli byt v globalnim svete sobestacni nebo nezavisli.
Jinak souhlasim - federalizace v evropskem meritku je z historickeho hlediska problem a soucasna politika Bruselu je v mnoha ohledech vic destruktivni nez konstruktivni. To je bohuzel pravda.
Z mého pohledu máme šanci v know-how, v technických disciplínách zcela jistĕ.
Problém a zásadní brzdu vidím v naprostém podcenĕní výuky jazyků od nejútlejšího dĕtství. Prostĕ VŠ, který nezvládá angličtinu slovem i písmem naprosto spolehlivĕ, by nemĕl vůbec absolvovat, prostĕ z hlediska globslizované ekonomiky je vlastnĕ negramotný.
V podmínkách naší polohy se zdá být užitečná i znalost nĕmčiny.
Pokud máme spolupracovat, vyvážet a vyvážet myšlenky a ne lesy, musíme se se zákazníky umĕt domluvit. Samotné kvalitní technické vzdĕlání, a to tu furt je, nestačí.
Rovnĕž tak Evropa, pokud chce být jednotná, musí mít společný dorozumívací jazyk, který budou všichni zvládat. Je fuk jestli angličtina nebo nĕmčina či francou§tina či kastilština, ale rozumná se jeví angličtina ve své basic podobĕ. Tou se totiž mluví i jinde na svĕtĕ.
Ostatní integrační prvky, jako ty mikroregiony, panevropské cyklostezky, či evropská mĕsta kultury jsou marginální.
Společný dorozumívací jazyk asi mĕl předcházet společné mĕnĕ.
A tady slavná EU narazí, protože Frantíci radĕji vyhlásí hladovku, než by akceptovali angličtinu.
Je skutečně teoreticky možné, že bychom součástí Schengenu nebyli. A byli bychom ostrůvek uprostřed Schnegenu, jo to zní velmi pravděpodobně:-) Přinejhorším bys musel na hranicích ČR ukázat z okýnka auta pas. Jednou-dvakrát za měsíc se to dá vydržet.
Naštěstí nikdo nechce ekonomiku nezávislou na ostatních hospodářstvích. Mezinárodní obchod není patent EU, jak se nám propaganda snaží namluvit. Svobodný trh existoval historicky, to jen politici jej omezují, aby pak mohli s velkou slávou část omezení trochu uvolnit a tvářit se, že "vytvářejí svobodný obchodní prostor".
Jistě, kvalita mého života se rapidně zlepšuje. Nesmím mít přesný rtuťový teploměr, teď si s dětmi užíváme těch digitálních generátorů náhodných čísel. Naproti tomu musíme mít rtuťové výbojky. Velmi praktické, například do dětského pokoje, kde hrozí rozbití. Nebo do stojací lampy s regulovatelnou intenzitou svitu, kde regulace nefunguje. Nesmí se říkat Tuzemský rum, Pomazánkové máslo, a dokonce už se ani nesmí napsat, že med obsahuje antioxidanty. EU nám vyrábí nezaměstnanost kvótami na výrobu cukru, zakazuje zakládat další vinice, nutí nás používat biosložky do paliv, na něž nebyly motory testovány a růst emisí je již prokázán, krom toho, že řepka zabírá zemědělskou půdu a rostou ceny potravin. No, mohl (-a, -o) bys pro změnu uvést příklad nějaké užitečné regulace, mne skutečně žádná nenapadá.
Pokrok ve vědě včetně medicíny existuje díky invenci a motivaci lidí, nikoliv díky nějakým projektům a fondům. Naopak, obskurní programy zaměstnanosti, konkurenceschopnosti, vzdělávání, regionálních rozvojů likvidují trh a poctivé podnikatele, na jejich místa přichází vychcaní investoři a grantové agentůry.
O negativech státní regulace (ať už na úrovni ČR nebo evropského superstátu) se píše snadno z jednoho prostého důvodu: existují konkrétní příklady, které mají každodenní dopad na lidi. Bohužel.
Ano, máš pravdu.
Jen drobnost, s tím, že nemáme hranice, ani personální ani celní, ubylo spousta úřednictva :-)
Dřív než mĕ pošleš do, přemýšlej, proč se tak nestalo. V tom EU je naprosto nevinnĕ.
Druhá vĕc, kterou naprosto podceňuješ, je celní unie
Ta zjednodušueje vĕci radikálnĕ.
Vníma EU jako turista co v zimĕ jede do Alp a v létĕ do Itálie můžeš, ale je to chybný úhel pohledu.
Jiná vĕc je, že k bezcelní a personální unii nepotřebujeme bruselské vyžírky.
Nejsme ve při;-)
Jsem si vědom, že pro nezaměstnatelné otrapy z Celní správy se uměle vytvářejí úkoly... přepady tržnic (tedy hlídání zisku nadnárodních korporací za peníze daňových poplatníků) a přepady kamionů (tedy hlídání zisku Kapsche za peníze daňových poplatníků).
Jsou i průsery a tunely, za které EU nemůže... ale moc jich není...
Celní unii nepodceňuji. Vždyť o ní píšu to, co Ty sám v poslední větě.
Jenom pro Boha, jen aby se už zase někdo nepokoušel "zlepšovat kvalitu mého života" :-)
S tím referendem a mediální masáží před tím máš pravdu, ale pořád ještě šlo o demokracii. To co předvedli v Irsku, když jim referendum "nevyšlo" byla už totální prasárna.
Mě se ten stále se rozšiřující socialismus a přeháněná dotační politika taky nelíbí a s mnohým co píšeš souhlasím, ale pořád věřím, že to snad tak špatný není a že to ke špatným koncům nepovede. Bohužel čím víc socialistických vlád, tím to bude horší a lidi na to budou víc doplácet, ale to je vnitřní záležitost v každém státě.
Rád bych byl optimistou, leč nemohu.
Z jedné strany federalizujeme a z druhé strany se jim to rozpadá, nevím jestli si lidé, kteří se o Španělkso příliš nezajímají všimli výsledků voleb v Katalánsku a důsledku referenda, o vyhlášení samostatnosti, které do roka bude.
Belgie je rozpůlená dávno a jejich chatrné soustátí je prodluženo až hanba, stejně tak naši severní sousedé ve Skotsku silně prosazují samostatnost, a čím hůře bude ekonomicky, tím snáze se bude nacionalistům ukazovat na "ty co za to mohou".
Dá se někde hlasovat i proti? Protože až se celá EU sesype, tak stáhne i nás. A já to podporovat nechci. Prostě mi vadí, když sem jdou takovéhle peníze... Navíc já taky nechci mít všude asfalt...
No já nevím, nezdá se vám to jako taková pitomost ?
Pokud se přimo na odkazu od Cobice píše :
V Evropě je 35 milionů lidí, kteří jezdí na kole každodenně. Přes 100 milionů lidí jezdí na kole pravidelně. Je tedy na čase, aby cyklistická doprava byla vnímána i evropskými institucemi jako seriózní způsob dopravy
Tak já se teda ptám jaká serioznost je míněna v celoroční dopravě po eurovelocyklostezce zmíněné v textu o délce 9000/4000/7409/1930 km krom nějakého celoprázdninového výletu v zhruba v průměrně šesti počasně snesitelných měsích za rok a to do dálek kam dojedete s jazykem na vestě ???
Osobně budu rád, když půjdou evropské prachy na spojení v Plzni, v Praze, Brně, Ostravě atd a v jejich blízkém okolí, ale žádat prachy na samotatnou asfaltečku spojující tato města s plkáním o tom že je to cyklodopravní opatření je blábol a nesmysl!
Představa, že někdo bude pravidelně a SMYSLUPLNĚ cyklodopravnit na trase Ostrava Praha Plzeň Německo-Santiágo Compostela a je to potřeba propojit s Kyjevem.
Ano na výlet je to dobrý krásný nádherný, ale brát si dovolenou abych dojel do Ostravy na kole nebo tam s nákladním kolem přepravil poštu, lokální ovoce nebo pasažéra je ZHŮVĚŘILOST!
Jsem proti označování takových stezek jako cyklodopravní.
Nebojme se je nazvat výletní !
:)
Právě proto přemýšlím, co těm dvěma europoslancům vlastně napíšu. Záměr je, aby se trasy pro kolo dostaly do kategorie, kdy se považují za dopravní. V podmínkách ČR mohou v řadě případů ty úseky EuroVela dopravně sloužit (teda, EV "Železná opona" asi ne, ale ty jiné ano ;-) ). Sám jsi vysvětlil že v aglomeracích je to OK., mimo aglomerace má NL síť dopravních stezek pro propojení sousedících obcí, pro cesty na vzdálenost do cca 20 km (a má i turistické stezky neasfaltové, přečtěte si Hembrowa). Když by se z toho pokryly takové trasy, tak se ušetří SFDI, který pak může investovat jinde. Ze stejného zdroje jdou nepoměrně větší peníze na silnice a železnice (ať si ten, kdo remcá na cedulky s logem EU, dá pozor, a u každé takové cedule to otočí, aby si nezadal, a ať proboha nejezdí vlakem z Prahy do Ostravy ;-) ). V tuhle chvíli je důležitá spíš ta proklamace, že kolo je taky doprava. Ovšemže dálkové trasy nejsou to nejvhodnější, čím se do toho opřít, na druhou stranu, tohle je prostě chytnout příležitost za pačesy.
Takže sám přesně nevím, co jim napíšu. Něco jo, ale bude to spíš v tom smyslu, že naprosto chápu EuroVelo jako rekre trasy, na druhou stranu, EU zatím cyklodopravu přímo z dopravních programů nepodporuje (když už, tak je zpravidla konkurenceschopnost apod.), a investice do infrastruktury především tam, kde má kolo dopravní potenciál, jsou velmi užitečná věc, která se mnohokrát vyplatí. A když už sypou neuvěřitelné peníze do toho, aby mohly kamiony pendlovat svobodně po Evropě X-krát víc než teď, tak by mohli věnovat také nějaké prostředky na to, aby se přes ně člověk na kole dostal bezpečně do práce nebo do školy. Jestli je tenhle postup tím krokem, který pootevře vrátka k něčemu rozumnějšímu v budoucnu, tak prosím. Kromě toho, při myšlenkové potenci našich politiků jsem přesvědčen, že rozvoj cyklodopravy bez externích zdrojů prostě nebude.
Bod.
No po pravdě cedulek "tuto polní cestu od nikud nikam " vám vystavěla EU jsem v Polabí viděl už docela dost :)
Bohužel začínám nabývat dojmu, že lidi si myslí, že bez eurodotace se snad ani nesmí stavět.
Jinak souhlas, je jisté že se jednou - dvakrát za život rád projedu plynule z Prahy do Hamburku nebo do Vídně po nějakém euroveloprojektu, to bude báječné , ale myslím, že o tohle cyklodoprava a cyklopoptávka skutečně není.
Vem si poslední ročník do práce na kole, kolik lidí pravidelně jezdilo vzdálenosti mezi městy ve srovnání s lidmi, kteří to do práce měli řekněme 10-12 km :)
Hrstka...
No a proc by nemohla existovat souvisla stezka napriklad podel Labe, na kterou by se dalo treba v Kostelci nebo Brandyse najet a dojet tak po ni vicemene z Prahy az do Pardubic, HK nebo klidne i dal? To same kolem Berounky na Plzensko, podle Vltavy dolu na jih, apod. Ucel dopravni i rekreacni a cast z toho treba jako soucast EuroVelo za evropske penize...
To ze existuje nejaka dalkova trasa, kterou celou projede jen par blaznu jeste neznamena, ze jednotlive useky trasy nemohou byt vedeny tak, aby plnily jak ucel rekreacni, tak treba dopravni - tj, odnekud nekam, z mesta do mesta, pro mistni obyvatele v te dane zemi...
Kritiky EU bych upozornil, ze dnes je mozne prejit hranice prakticky kdekoli a kdykoli, nebo se klidne vydat podel cary, aniz by cokoli hrozilo. To drive nebyvalo, ani za RVHP...
Tak teď jsem z toho poněkud srna. Vždyť podél Labe, Vltavy i Berounky stezky existují!!!
Kde to jde podél řeky, tam to vede podél řeky, kde to podél řeky nejde tak to vede kousek vedle.
Ano, kolem Ohre taky... v mape... v terenu jsme ji nejak nemohli najit.
Vetsina jsou trasy, ne souvisle stezky. Typicky priklad je slavna Drazdany-Praha nekde pod Ripem, smerem na Kralupy. Vede to tam kolem trati, takovym singletrackem v rosti. Mozna fasa na biku, ale pro "tranzit" treba z Roudnice do Kralup asi dost blby...
Dobre, tak at je to sotolina a ne asfalt. Ale at je to siroke vic jak metr nebo dva, vede to souvisle a je to proznacene tak, ze nemusim u kazde krizovatky koukat do mapy, nebo se kus vracet, protoze "stezka" nekde z nenadani uhla a vic ji neni.
Mimochodem zrovna vcera si kolega z Celakovic stezoval, ze kdyby tam mel stezku treba do Pardubic, jak by si tam jezdil - neni biker, mozna proto ma problem. To same dostat se odtamtud do Prahy jinak nez po silnici nebo polem - nemozne.
Podél té Vltavy asi myslíš ty 2 km z Řeže do Libčic anebo pak úsek mezi Kralupama a Nelahozevsí.
U té Řeže je to opravdu trošku vopruz, ale teď, co vyspravili zeď a osekali větve, tak je to celkem sjízdné.
Z Kralup do Nelahozevse je to sice lesem místy přes kořeny, ale taky bych to viděla v pohodě.
Z Čelákovic se krásně dostaneš podél Labe do Kolína - teda je tam takový vopruz u soutoku s Cidlinou, ale dá se to objet. A z Kolína se do Pardubic dá taky parádně projet.
Já osobně v téhle cestě nevidím absolutně žádný problém.
Na rozdíl od tebe nepotřebuji mít stezku širokou víc jak metr. To mi přijde nadbytečný.
Mě osobně docela vyhovuje, když se střídají různé povrchy, protože na tom kole "nezatvrdneš" v jedné poloze. Podunajská stezka mě třeba vůbec neláká. Stačil mi kousek cestou z Vídně abych zjistila, že tohle je nuda.
A pak - jakmile je stezka asfaltová a široká víc jak metr, tak se ti tam vyrojí bruslaři a maminky s dětmi a to je pro mě třeba horší než nějaký ten kořen.
Proč by podél řek musely být asfaltové silnice, vždyť bohatě stačí udržovananý zpevněný stezky s prašným povrchem, kde máš jistitu, že tam žádný auto nepojede. Je velice příjemné se projíždět třeba podél Labe nebo Orlice po podobných cestičkách.
No tak zrovna ta druha fotka je nazorny priklad udrzovany zpevneny stezky :D
Ale jo, klidne at je jen zpevnena, ve jmenu tridniho boje proti bruslarum. Jeste zrusit tu TZ, at tam ani nenapadne chodit pesaky ;-)
Prostě podzim a jak už to tak bývá tak listí padá, je to otázka nejvýš 14 dnů a už je pěšina zase v pořádku a bez nánosu listí, ale je dobrá a kvalitní, je stejná jako na první fotce.
Bruslaři mají u nás možnost jezdit ledaskde jinde a v naprosté pohodě ve městě i v okolí a takovým cestám se zase sportovní cyklisti dost vyhýbají a kdo se jen projíždí tak se bohatě vejde. Nemusí být všichni všude.
Jojo, foukne a je to pryc :-)
Ale jo, je to vsechno dane uhlem pohledu a tim, co vsechno je clovek zvykly delat. Stejne jako jezdeni na kole neni jen o MTB nebo ziletce, tak i brusleni neni jen o frikulinech se sluchatky, vytunenych babach nebo skakani pod Stalinem.
Driv to mozna bylo jednodussi v tom, ze tech moznosti bylo omezene, nebyly podminky ani technika. Takze stacila sit turistickych cest pro pesaky a silnice pro hobiky na favoritech. Dnes uz je tech skupin vic, jak se moznosti neustale rozsiruji a kazda skupina by rada pro sebe co nejvic. (Budu se muset muset podivat po nejakych inline forech, jestli tam taky takhle broji proti ostatnim :p )
A co třeba tohle?
(fotky nejsou moje - autor je pepikw)
Klidne...
Jenom bych rekl, ze to neni u nas (minimalne ta treti fotka mi zavani Rakouskem).
Ne, bohužel to u nás není:-) Je to u sousedů.
Jen jsem chtěl ukázat, že není třeba asfaltu a i tak může vzniknout kvalitní stezka pro cyklisty. Pokud potečou prachy na tohle, tak jsem pro.
A nebo tohle že? 1foto
Není toto lepší? 2foto pro lesáky vedle blátivka.
Dříve se zde nedalo vůbec projet. foto3
Kde je focena ta třetí fotka? Já jen, že bych se tam na jaře stavil s přáteli na brusle. Vypadá to dobře:-)
Třeba podél Labe taková nějaká cyklosfaltka vede. Vzhledem k tomu, že jsem z polabí, tak jsem tudy jezdíval docela často. Několik let. V poslední době, co se zde asfaltuje čím dál méně. A víš proč?
Jezdí se zde super stále. Ale jen v úsecích, kde ten asfalt není. Všude, kde je asfalt je pro cyklistu těsno....bruslaři, děti, kočárky atd. K čemu mi taková cyklotrasa je? Proč tam pro cyklisty dávají asfalt, když by tam bohatě stačila nějaká zpevněná cesta. Tak jak je to třeba u sousedů (PepikW tu několikrát fotkama dokazoval, že to jde). Copak by pro spoustu cyklistů nestačil takovýhle povrch? Vždyť se na tom dá jet.
Takový krátký úsek je třeba kousek za Lysou nad Labem po pravém břehu směrem na Nymburk (ke zdymadlům). Nějaká zpevněná šotolina. Bez bruslařů, bez dětí a jede to na tom opravdu úžasně.
Neboj, jestli jsou ty asfaltový úseky stavěný tak jako Labská u Sebuzína, tak za pár let bude pro bruslaře nepoužitelná a ty využiješ odpruženou vidli :o)))
To už je vidět i na té slavné u Poděbrad. Kdejaký kořen tam dělá boule. A když jsem jel po té skoro nové mezi Brandýsem a Toušení (loni ji otevírali, je tu o tom článek), tak tam už jsou taky boule a praskliny...
Otázka zní, zda budeme hlasovat...
Odpověď je tudíž jednoznačná. Ne, my o tom hlasovat nebudeme:-))
:-) naprosto přesné