Ahoj,
neletěl jste náhodou někdo teď poslední dobou s kolem s ČSA?
Zajímalo by mě, jak to řeší - sice jsem si to hledal na netu, i se jich ptal přímo na infolince, ale přijde mi, že každý tvrdí něco jiného...
Pokud tomu rozumím, tak kola berou (nemusí být ani v krabici, jen bez pedálů a s otočenými řídítky) a bere se to jako 1 kus zavazadla. Tzn. když k tomu ještě budu mít brašny šikovně zabalené ve fólii tak, že budou v jednom kuse, mělo by to být 2ks zavazadel, přičemž jeden půjde zdarma a za druhý zaplatím 60e, resp. ekvivalent v korunách... Chápu to tak dobře?
Díky za postřehy :-)
U zavazadel záleží na váze - na board je zpravidla stanoveno 5 kg, u zavazadla dolů je stanoveno zpravidla 15 - 20 kg. Vše, co je navíc platíš jako nadváhu.
Co se týká zabalení kola - ano, můžeš ho podat i nezabalené, ale musíš počítat s tím, že nikdo s ním nebude zacházet jak v peřince, takže může dojít i k poškození a s náhradou máš pak smolíka, protože nezabalené kolo není zavazadlo (http://cs.wikipedia.org/wiki/Zavazadlo).
Pokud chceš mít jistotu, že kolo dorazí OK, tak bych doporučovala zabalit. Navíc za poškození zavazadla už dopravce odpovědnost nese.
Jo. diky za odpoved.
Loni jsme leteli se Smartwings, kola meli v krabicich a platili za kazde pausal 1000,- Kc / kolo / let. Brasny (po trech) se pocitaly jako jedno zavazadlo, riditkova brasna jako plaubni. Zadne dalsi poplatky/nadvahy jsme uz neplatili. Prislo mi to tak transparentnejsi, nez jak to maji CSA (resp. ve vysledku asi levnejsi).
Krabici v kazdem pripade. Je lepsi, kdyz handling radsi nevidi s cim hazi. Akorat se s tim blbe dostava na letiste.
Jinak spis jsem ten dotaz myslel tak, jestli nekdo nema cerstvou zkusenost treba par tydnu nebo mesicu dozadu, jak to resili a kolik za kola nakonec doplaceli, ale v pohode. Kazda odpoved dobra.
Diky.
Kolik má na délku krabice s kolem? Aby se tě náhodou netýkal ten dražší tarif...
Zkusím se zeptat jak se to běžně řeší přítelkyně, dělá u ČSA.
Krabice zatim jeste nemam - letime az 1. zari.
Ale je to dobra poznamka. Na 29" ta krabice nebude zrovna nejmensi... Taky jsem nad tim uz premyslel, aby to nebrali jeste jako nadrozmerne :/
Asi taky zalezi, na koho zrovna clovek narazi na check-inu...
Tak tady ti posílám co mi napsala:
"CSA vybira poplatky za zavazadla podle tzv piece concept, tj, podle poctu zavazadel.
1. Kabina, kufr do 23kg, neplatis nic
2. Kabina, kufr do 23kg, kolo v krabici (do 23kg), platis 60e za zavazadlo navic+10e service fee+10e oversize, tj 80e one way
3. Kabina, kolo v krabici (do 23kg), platis 10e service fee+10e oversize, tj 20e one way"
Takze jestli tomu dobre rozumim, tak kdyz mam 1 brasnu do kabiny, brasny do bagaze + kolo, tak me to vyjde na 80e/let?
Tos me moc nepotesil... Vypada to, ze co usetrim na bonusove letence, tak dam nakonec za kolo :( Nejak se jim ta poloprazdna masina zaplatit musi :((
Letecká doprava vydělává na přepravě nákladu, ne lidí.
Mě to právě potěšilo, protože zkusím nacpat vše do té krabice s kolem a zbytek do příručního zavazadla do kabiny (tam může být 7 kg) nebo na sebe :-). Letíme taky v září, tak mám celý srpen na trénink balení. Letadlem letíme s kolem poprvé. No a jelikož letíme dva, tak se budeme snažit ušetřit alespoň jednou těch 60 euro, takže jeden poletí dle bodu 2. a druhý dle bodu 3. Snad :-)!
Ja uz s tim balenim do krabice nejakou zkusenost mam z lonska. Byli jsme radi, ze jsme tam nakonec narvali samotna kola, natoz jeste stan nebo spacak. Pravda i krabice jsou ruzne velke. Zkusim sehnat nejkou na 29" a velikost ramu kolem 20' a uvidime. Asi kdyz si s tim nalezite vyhrajeme, tak to nejak "vybalancovat" pujde - jak rika Barakuda...
Kdysi mi tu někdo doporučovat tuším že krabice od Treku (nepamatuji si, ale myslím, že to byl Trek)...že jsou širší. Když jsem si ji tenkrát přitáhl domu, tak byla opravdu širší, než třeba od Authoru (tu jsem již doma měl). Těch pár centimetrů bylo fajn....
To je jasny. Treka uz jedine do krabice od Treku. Loni jsem mel krabici od Meridy a neslo se to tam vejit, nekecam :-)
:-)
Bacha na délku krabice. Koukal jsem, že to mají taky nějak omezený.
Jinak kamarád loni někam letěl s kolem a vešel se do krabice+příruční (neplatil nic navíc). V krabici měl kolo a co se tam do váhového limitu vešlo. A příruční zavazadlo měl jen nějaký hadrový pytel (váha) a v něm oblečení a vše nějak stažené špagátem. Sice asi vypadal jak vandrák, ale prošlo mu to:-)
Mi tak létáme. Zabalíme kolo a brašny s věcmi do bedny. Používáme krabici od kola. Na palubu většinou jednu narvanou brašnu s věcmi co smí na palubu! Většinou v ní máme více než povolených 10kg. Ještě nám nikomu nikdy zavazadlo na palubu nevážili...
Důležitá věc dobře krabici s kolem a věcmi označit kam letí !!
Což o to. Taktika nezní špatně, jen je otázka jak to vybalancovat. Loni jsme takhle letěli a do těch krabic byl problém narvat už jen samotná kola - museli jsme sundavat i pláště z ráfků, aby se to tam vlezlo. Nedovedu si ale představit, jak bychom tam ještě narvali brašny a jejich obsah (a to jsme zas tolik věcí s sebou neměli)...
Už mám doma dvě krabice od 29" Treků, tak uvidíme ;-)
Zkusíme co nejvíc věcí dostat do krabic a zbytek buď na sebe nebo do spacákové brašny na palubu.
Co jste měli za krabice? Mě - nám se tam kolo vejde i s brašnami. Jen vyndat řídítka, šlapky,sedačku se sedlovkou a přední kolo. Obalit řetěz, aby nešpinil a zafiksovat kliky.
Jedna byla od Meridy, druha od Authora. Shaneli jsme je narychlo a nebyly to presne na kola, co mame (tenkrat jedno cross 28" a jedno mtb 26"), resp. od stejne velkych ramu. Ty, co mam tedka jsou asi vetsi, no ale stejne se mi nechce verit, ze by se tam ke kolu jeste vesly brasny - tak mozna bez obsahu ne?
A jak to řešíte při zpátečním letu? Kde seženete v cizině krabice a co když neseženete? Ještě jsem s kolem neletěl, tyhle problémy mě zatím odradily.
Jo tak tohle mě zajímá taky.
Osobně jsem letěla jen do Francie a fakt nevím, kam bych na letišti ty krabice uschovala. Paradoxně nejsem typ, co by ukecával místní obchodníky k úschově.
Já jsem se sice nakonec vracela autem, ale pro přepravu letadlem jsem na zpáteční cestu měla připravenou stavení fólii, kterou jsem plánovala vozit sebou a do ní jsem chtěla kolo zabalit pomocí lepicí pásky a potravinové fólie.
Pokud vím, fungují na letištích úschovny. Zkusil bych to asi nejdříve tam. Nikdy jsem jí ale nepotřeboval, takže těžko říct, jestli to není na více dní finanční sebevražda a jestli by tu krabici vůbec vzali.
Osobne bych si nasel nejaky hezky most, pod kterym nejsou bezdomovci a tam bych si bedny schoval. A pred odjezdem bych zkusil, jestli zustaly, pripadne mit v zaloze adresu jednoho dvou cykloshopu a tam zajit. Mozna se s nimi domluvit uz hned po priletu, aby nejakou bednu schovali a nenacpali to do sberu dopoledne, nez to budes potrebovat.
No a pak na vetsine letist je mozne koupit nejaky ten bublinkovy vak, krabici, nebo jiny obalovy material.
Hele, ruku na srdce - po letištích se pohybuješ, takže moc dobře víš, že se kolem letiště zase až tak volně pohybovat nemůžeš. Notabene tam někde něco schovat :o)))
A pokud by jsi s tou krabicí chtěl někam odjet, tam mi trošku uniká, jak chceš tu krabici na plně naloženém kole odvézt?!?
Otevrel bych ji na obou koncich a bud sroloval jako karimatku, nebo slozil harmoniku. A s tim bych opatrne odjel pak km a hledal, kde schovat.
Mozna by stacila ohnout napul a prehnout ji pak pres brasny a chytit gumicukem.
Tak teď nevím, ale řekla bych, že už jsi krabici od kola viděl a to nejednu.
Můžeš mi prosím říct, jak by jsi ji sroloval nebo složil jako harmoniku - ikdyž, to si dovedu představit snáz než to srolování?!?
Já jsem měla docela problém přehnout krabici napůl, když jsem ji chtěla vyhodit.
Otevru oba konce.
Stoupnu si cca na prostredek.
Vezmu do rukou jeden z kratsich okraju a narovnam se. Ohne se nekde u mych spicek. Pak to proste zmacknu a diky kratkym bocnicim se to nejak srovna, i kdyz to neohnu presne stejne na obou stranach. A tenhle ctyrnasobny karton pak uz nejak na kolo pridelas, ne? V pripade nejvetsi nouze bych ho propichl na dvou mistech gumicukem a zavesil za kolo, jako kdyz v Mayovkach zametali stopy. Tech par km k prvni pouzitelne skrysi by to urcite vydrzelo.
Problem by mohl byt dest...
"Otevrel bych ji na obou koncich a bud sroloval jako karimatku, nebo slozil harmoniku. A s tim bych opatrne odjel pak km a hledal, kde schovat." a až bych jí zase potřeboval, tak by si uvědomil, že se vracím z jiného letiště. :-)))
Tak nevim - projizdet cizi mesto a shanet cykloshop, to aby tam byl clovek den predem. Navic nemas zaruku, ze nejake krabice mit budou. Kdyz jsem se ptal u nas v servisu, odkud mam kola a kam pravidelne chodim, tak mi rikali - jo v lete, to neni jisty, jestli jeste nejaky krabice budou, zalezi jestli si nekdo objedna kolo...
Kamarad pry takhle krabice shanel nekde v Barcelone nebo kde a bez problemu, ale mel bych z toho dost nervy...
Jeste je tu moznost - to mi rikali loni u Air France - ze kdyz se jim nahlasi dopredu odlet, tak ze maji vlastni kartony bratru za 8 euro, ktere ti daji primo na letisti. Jak to ale funguje u jinych spolecnosti, to nevim.
No, my jsme loni ty krabice meli uschovane 3 nedele primo na letisti v Nantes. Proste jsem se toho pana na Informacich zeptal, jestli by mi neporadil, kde by se tu dali uschovat dve krabice na kolo. Rikal, ze zadny problem, at je prinesu a za tri nedele at si na informacich o ne reknu - meli je schovane normalne ve sklepe v nejakem skladu. Nechteli za to ani cent. Doufam, ze v Kodani to letos taky nejak tak ukecam... :)
Z letiště jedeme taxíkem na hotel. Tam se ubytujeme složíme kola. Krabice a v nich i nepotřebné věci necháme. Vždy nám je tam uschovali. Na konci výletu se vrátíme zpět. Kola složíme přespíme tam a taxíkem na letiště.
Když kamarád odlétal z jiné země musel si krabici sehnat. On si ji slepil z kartonů...
Je to tak jak píšeš.
Jediné co mě napadá jak ušetřit je, nacpat brašny do krabice s kolem. Otázka je, zda půjde sehnat krabici a vybalancovat množství věcí s parametry krabice, abys neplatil tu vyšší sazbu až přijdeš na check-in.
Zkus se mkrnout tady: http://www.paketo.cz/
Zeptej se přítelkyně, proč není stanoven celkový limit na jednoho průměrného cestujícího? Proč např. osoba vážící 70kg má stejný váhový limit zavazadel, jako jiná vážící 100kg- není to diskriminace- když se hlídá "každý gram"?
Mají stanoven celkový limit 23kg na průměrného cestujícího. Nebo bys chtěl aby tě vážili když přijdeš na check-in a podle nějakého koeficientu pak byl limit na zavazadlo? Proč ne, pošli návrh na čsa.:-)
A jak bys tu nadvahu platil, u cekinu? A co okofikovat i cenu letenky podle vahy pasazera? To abys byl u odbaveni tak sest hodin pred startem. Na CSA navrh neposilej, smeruj ho rovnou europoslanci do Bruselu. Anebo do Haagu.
Spatne zarazeno, to patri bi-cyklistovi.
...to proč-vážíš snad metrák? ;-)
...myslíš, že je OK, když je stejný váhový limit zavazadla pro dítě, dospělého a "nadrozměrného", když se "hlídá každý gram"?
Samozrejme ne! Nadrozmerni by meli mit limit vetsi, protoze maji vetsi obleceni, vetsi spotrebu kosmetiky a podobne.
Kazdemu podle jeho potreb. 8-D
A jeste by meli mit vetsi sedadla.
...že na to v rámci "služeb pro cestující" ještě nepřišli :-((
Vozejčkářům to tam upraví a těmhle nemocnejm
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/274241... ne?
Není to diskriminace?
I na tom se už pracuje ;-)
http://cestovani.idnes.cz/airbus-zvetsi-sedadla...
http://www.letisteodbory.cz/?p=2775
pojem "průměrný cestující" se řadí k pojmům "průměrný důchodce, průměrný občan ap.", tedy nic a zároveň vše říkající :-)
To bych chtěl! Je to ,,sraní" navážit krabici s kolem a věcmi. Vejít se bo 30 - 34Kg (dle dopravce) a ještě to rozdělit na to co smí na palubu a co do bedny... Když jsem to balil naposled (po 4.) už mi to šlo lépe. Asi zkušenost
Ps bedna má 3kg...
By většina Čechů neustále platila za nadváhu i bez zavazadel:-) Obézních lidí je čím dál víc....
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/274241...
...no jo- teď budem my všichni s váhou pod 100kg asi nenormální a nemocní 8-((
Uz nekolikrat mi proslo jako palubni zavazadlo neco, co nesplnovalo ani rozmery, ani vahu. Bezne velka brasna s notebookem a elektronikou kolem 12 kg a nikdo ani nestekne (nekolik ruznych ). Kdyz jsem ted mel jako palubni 30l Deutera narvaneho k prasknuti, na nem zvenku pripnute paskace a vestu a cele to mohlo mit kolem 15 kg, taky nikdo nic nerekl.
Takze bych zkusil co nejvic zabalit do bedny, zbytek (tezke a malo objemne veci, ktere projdou jako bezpecne) na zada do batohu a tvarit se, ze to nic nevazi.
Záleží s kým letíš. S ČSA jsem letěl 2x a nikdy jsem neměl problém. Obrovský batoh na notebook, naplněný k prasknutí, těžký jak sud piva a prošel jsem bez problémů.
Problém je s nízkonákladovkama. Tam si hlídají každá gram:-(
CSA, Brussels Air, EasyJet, Lufthansa, Aeroflot, LOT, Swiss Air a jeste jedna, ktere ted nemohu prijit na jmeno. To byla pretizena brasna s notebookem - takova ta dvoukomorova, co jde narvat tak, ze ji skoro neuzvednu.
AirBerlin - 2x ted s tim baglem.
Taky se da fura veci nacpat na telo. Staci mit bundu s hlubokymi kapsami a pod ni treba jeste taktickou vestu. 8-)
Já měl problém u Jet2 a u té no...taky ji nemůžu přijít na jméno...(jejich ředitel prosazoval letenky k stání a podobné voloviny). Tam nás vždy poslali k tomu ocelovému koši, kde změřili velikost.
ČSA, EJ, Lufthansa a AirBerlin vždy bez problémů. Mimochodem. AirBerlin má tuším nějakou fajn "předplacenku" na sportovní nářadí. Koupíš kartu za pár fufníků a máš přepravu kol a sportovního náčiní v ceně letenky. Nevím zda to ještě mají, ale tenkrát to bylo dost výhodné....nutilo mě to pak u nich hledat lety:-))
Divny, s Jet2 litam tak dvakrat rocne a zadnej problem v tomhle smeru. Na LBA ti vezmou i kufr o kilo tezsi, kdyz si pripichnes na ksicht usmev a neotviras si na ne hubu.
Tak je pravda, že je to cca 3-4 roky zpět. Ale na ty rozměrové koše s logem Jet2, kam jsem rval svůj batoh si dobře pamatuji. A jednou jsem na něj musel pořádně dupnout, protože mi nahoře přečuhoval a jim se to nezdálo.
Ta druhá společnost byla tuším Ryanair...
Pak vyzaruju nejaky zvlastni charisma, litam tam uz od roku 2005 a jenom jeden incident. V LBA jsem si vyzved z pasu kufr, vykracuju si do priletovy haly, kdyz z takovy kukane vyvstal uniforma a sapal se po my igelitce s osmi kartonama cigar z ruzynskyho duty. Jeden karton rozbalil, neco mektal, dal zrentgenovat kufr a pustil me.
Přijde mi to dost nelogický- letecký společnosti hlídající si každý gram, mají omezenou váhu příručního zavazadla a platíš za nadváhu, ale naprosto je nezajímá váha cestujícího-tedy celková váha(zavazadla+ osoba)- nedalo by se to použít jako diskriminace? Je rozdíl, bere-li si příruční zavazadlo průměrný člověk(80kg) a nadprůměrný(90 a vícekg), tam na gramech nesejde?
Jednou jsem seděla v letadle vedle člověka, který měl problém vejít se do svého sedadla a přetékal na to mé. Seděl na trojce uprostřed, tak jsem naštěstí měla vedle sebe volnou uličku, ale štvalo mě to, né že né.
Jednak jsem se skoro nemohla pohnout a pak - o opěrce pod ruku jsem si mohla nechat tak akorát zdát...
Do té doby jsem o takových situacích jen slýchala a sama jsem tím byla tak zaskočená, že jsem se nezmohla na jakýkoli odpor.
Pokud by se mi to ale stalo znovu, tak bych asi žádla o výměnu sedadla, protože když si zaplatím plnou letenku, tak si ji chci tak yplně využít a ne že sedím jen na půl zadku a celou cestu čichám upocené tělo...
Asi zalezi, na koho clovek natrefi na check-inu. Uz jsem taky videl, ze na palubu proslo kde co, ale taky, ze parkrat odmitli a byla hadka... Kdyz jsme kdysi leteli s Turkish, tak kolegove meli bagly v takovych velkych lodacich (do jednoho se vesly snad dva 50l bagly). Slo to jako bagaz a v Praze s tim nemeli zadny problem, ale v Istanbulu uz se slecna osivala az nakonec jsme ji presvedcili, ze je to sport equipment...
Ještě zkus Cargo (doporučují to i na svých stránkách). Kdysi dávno jsme potřebovali do Skotska poslat bednu, která měla cca 50kg. PPL a podobný drahý. Jako nadváha by to stálo strašný prachy (letěli jsme s CSA). Cargo nás tenkrát vyšlo na nějakých 2,5tis (nebo tak nějak). Letělo to stejným letadlem, jen jsme si v Edinburghu museli popojet trošku za letiště do skladu.
Tak kola jsou v krabicich, vaha zhruba tech 23 kilo, co je limit. K tomu kazdy predni fotobrasnu pres rameno a spacakovou brasnu na zada s tim, ze obe pujdou na palubu.
V patek v sest rano se uvidi... Jinak do tech krabic by se toho veslo jeste celkem dost, ale ten vahovy limit moc velkorysosti nedovoli...
Jinak jeste jsem zjistil, ze je taky dobre sledovat, co za stroj poleti - vyslo na nas ATR-42, takze jsem pro jistotu jeste v pondeli volal na CSA a nechal pro ty dve kola rezervovat misto (sice mi pri koupi letenek tvrdili, ze je to zbytecny, ale ted se ukazalo, ze to az tak zbytecny neni). Nastesti nam to potvrdili, takze to vypada, ze odletime i s koly.
Mate muj obdiv. Tohle bych NIKDY nechtel absolvovat. To radsi vyhodit 10.000,- za original kufr...
Jsem se nejak upsal - letime az zitra rano, ne dneska...
No jo, kufr v cene low-cost kola. Na silnicku za 100 litru asi dobry, ale jinak tam vidim spis nevyhody - sam o sobe ma 13kg(!), takze vejit se do limitu s horakem asi bude problem. No a pak taky kde ho nechat nez se clovek bude vracet (leda jak psal kolega nekde vys - ubytovat se v hotelu na prvni a posledni nic a kufr tam pak nechat v uschove). Navic nedelam si iluze - to kolo musis tak jako tak rozebrat...
Ta rozborka je docela v pohode, jedine, co je problem tam naskladat, jsou kola (s nasazenymi plasti ani v kreci, se sundanymi to bylo i tak docela puzzle). No a taky jsem zvedavej, jak "prezijou" kotoucovky. Sice jsme so to snazil vystlat, ale jestli s tim nekde "jebnou", tak potes...
Mne by se libil tenhle: www.koloobchod.cz/detail-61331-prepravni-kufr-na-kolo-96910-novy-model/
A maji tam i levnejsi.
"Kam s nim?" uz je otazka pro Nerudu.
To jo, taky jsem se na nej dival - i na ten levnejsi. Trochu mi taky prijdou divne ty rozmery. Ja mam 19' ram a ty krabice, co jsem sehnal jsou na 21' Mista je tam tak akorat a rozmerove maji 150x70x25 Ten kufr mi prijde proti tomu dost malej, ale asi se tam to kolo jen jinak nasklada, nevim...
:-)
Idealni, kdyz ma clovek v cilove destinaci ochotne a spolehlive zname...
Zamáčkla jsem slzu při vzpomínce na své balení v roce 2007. Tehdy jsem tu krabici přebalovala 3x :o)))
Hodně štěstí, pěkné počasí a doufám, že pak dáš vědět :o)))
No jo, taky jsme s tim stravili cely vecer. Nejhorsi bylo, kdyz uz jsme v tech krabicich meli vsechno vcetne stanu, spacaku a obleceni, tak vaha ukazala 27 kilo a bylo vymalovano.
Pulku vyndat, potezkat, preskladat, dat do brasny na palubu... Az se budeme vracet, tak si asi priplatime za jedno zavazadlo navic a hotovo - prece nebudeme na letisti vyhazovat kameny, musle, brozurky a dalsi "trofeje" :-)))
Jojo, urcite sem pak napisu, jak to cele nakonec probehlo. Do budoucna se to pak nekomu muze hodit :-)
Jestli letíš jen do Kodaně, jak jsi se zmiňoval výše při zmínce o Cargu, není lepší sednout na vlak? Za den jseš tam a bez rozebírání kol.
A jezdí tam přímý (!) noční a dokonce lehátkovo-lůžkový vlak s přepravou kol... Odj. Pha 18:29, příj. Kodaň 10:07. Takže večer zalehnu, ráno jsem i s kolem v Kodani, pohoda džez klid...
Tak vlakem uz mame Dansko nastudovane z minula, s asi peti prestupy v Nemecku a jednou vylukou u Lipska :-) Ze tam uz jezdi primy jsem nevedel - jestli bere i kola, tak tim lip.
Letadlo byla volba jednak proto, ze loni jsme se takhle dopravovali s koly do Bretane a bylo to v pohode a rychle. (Fakt je, ze cast usetreneho casu padne na rozborku a sborku, takze to ledadlo nevitezi jednoznacne).
No a druhy duvod byl ten, ze za mesic by mi propadly naletane mile z OK Plus, takze proc si nezaletet na dovolenou do Danska, dokud tam ti zoufalci jeste vubec litaji...
... a na cenu jsi se dival? ;-)
Nevím, kolik stojí letecky Kodaň a kolik vlakem. U letenky už pak vůbec ne. Já osobně bych raději jel vlakem, nemusím řešit krabice tam (a hlavně zpět), nemusím hlídat rozměry a hlavně váhu, nemusím ty škatule smýkat na letiště (a zpět), večer hodím kolo do vlaku a sednu (případně i zalehnu) a ráno jsem tam. A nemyslím si, že by ten rozdíl ceny byl řádově jiný (za normálních okolností, ne že mám letadlo či vlak "zadarmo")
Teď už z hlavy nevím, ale dívali jsme se na to a vyšlo by to v tomhle případě dráž řádově o tisíce. Dokonce si nejsem jistý, jestli ten vlak nebyl Euronight bez prepravy kol :(
Jinak souhlas, když nemusíš mockrát přestupovat a pořád sundavat/nandavat brašny, tak je vlak lepší. Sice si řekneš, že letadlo letí třeba 2h a vlak jede 8h, ale když připočteš transfery a logistiku kolem kol, tak to tak jednoznačně nevychází...
Psal jsem "jezdí tam přímý (!) noční a dokonce lehátkovo-lůžkový vlak s přepravou kol... Odj. Pha 18:29, příj. Kodaň 10:07.". ;-)
Třeba pro mne by byl vlak jednoznačná volba. V Praze jen jednoduše přelezu v rámci nádraží na jiný vlak. Dostávat se "nějak" (MHD) z nádraží na letiště a navíc s kolem v krabici (!) by byl hodně velký opruz... Do Kodaně nejezdím s kolem (a ani bez kola) denně, takže nějaký ten tisíc navíc (pokud vůbec) by mi za tu pohodu a klid rozhodně stál...
Takze slibene manazerske shrnuti:
1. Sbaleno do 2 krabic (kola+stan+spacak+brasny+veci, co nemuzou na palubu), zbytek ve spacakove a fotobrasne na palubu. Krabice byly s vahou na hrane, mozna nakonec o malicko pres. Fakt se to nezda, ale i jen blba ramova brasna s naradim, dusemi a zamkem da kilo jak nic...
2. Check-in na Ruzyni bez problemu - bylo tam dost lidi, takze to zustalo jen u slovniho ubezpeceni, ze to je "do limitu", rychle olepeni visackama a hura odevzdat na Nadrozmernych zavazadlech.
Kdo trochu remcal a chtel se prohrabovat ve vecech, byli celnici u rentgenu, ale spis proto, aby se nenudili...
3. Hodi se tak tyden, dva dopredu zjistit si, jaka masina leti a podle toho si zavolat na call centrum a nechat si rezervovat prepravu nadrozmerneho zavazadla. Jeden nikdy nevi, jestli nahodou stejnou linkou nepoleti filharmonie, nebo hokejovy dorost...
4. Letiste v Kodani zklamani - krabice uschovat nelze, resp. lze, ale pouze v uschovne zavazadel za bratru 70 DKK / den. Pri planovanem 14 dennim pobytu, absolutni sci-fi. Zkousel jsem to ukecat asi u 4 zrizencu, ale marne, stejne jako u ostrahy parkovist, ale marne. Nakonec jsme to riskli a krabice "odlozili"
na krytem parkingu, kde byla jedna cast vyhrazena jenom kolum, na krabice napsali duvod, proc je tu nechavame i kdy je hodlame zase odvezt, ale vysledek byl predem jasny. Samozrejme, ze jsme je tam uz pri navratu nenasli. Kolem letiste je sice par potencialnich skrysi, ale vzhledem k tomu, ze je tam trat a najezd na Oeresundsky most, tak je to tam vsechno dost pod kamerami a nevim, jestli bychom byli uspesnejsi. Kdyby nebyla sobota, asi by se dalo dojit kousek do Kastrupu nebo Tarnby, kde je hned nekolik cykloshopu a zkusit uschovu ukecat tam.
5. V uschove zavazadel vam ochotne prodaji ( ;-) ) vlastni krabice, ktere jsou velke dostatecne, maji jich tam celkem zasobu (rezervovat si ji dopredu ale nejde) a stoji krasnych 200 DKK za jednu (no nekupte to, kdyz je nedele poledne cykloshopy ve meste jsou zavrene). Nejsou to zadne spesl kartony, jak by clovek za ty prachy cekal, ale holt kdyz neni zbyti, tak je tu ta moznost...
6. Check-in v Kodani: Trochu jsme meli obavy, abychom nemuseli prevazovat, protoze jsme to tam naladovali od oka a samosebou, ze pruvodci, brozurky a derave kaminky neco vazi :-)
Bylo to ale v pohode - jedine, co bylo treba vyjasnit, bylo to, ze CSA kolo berou jako standardni zavazadlo a nic se za nej neplati. Na vahu krabice jit nemusely, shodli jsme se na tom, ze jsme "v limitu". Zbytek veci zase na palubu, tentokrat bez problemu...
Takze asi tak... :o)
Takže koukám, že se přece jenom vyplatí sebou vézt stavební igelitovou plachtu, ke které v místě dokoupím potravinovou fólii a izolepu na stažení.
Za predpokladu, ze aerolinka netrva na krabici (nektere to vyzaduji) a v pripade, ze neresis pocet zavazadel/priplatky (tahle sranda byla porad levnejsi nez by bylo extra zavazadlo), tak to reseni je...
Nakonec je skoro jedno, jestli jebnou s krabici nebo rovnou holym kolem. Oboji je pro nej spatne :(
Chtelo by to neco pevnejsiho, skrz co by bylo videt. Treba by pak meli ti v zakulisi trosku soucit. Co treba tohle?
http://www.alternativni-cyklistika.cz/ostatni...
Nebo nejakou PORADNOU skladacku.
http://www.treehugger.com/cars/the-most-compact...
Jasně, pokud aerolinky krabici vyžadují, pak musí kolo do krabice. Na druhou stranu pak ale za poškození kola také zodpovídají :o)))
kdyz jim to dokazes...
krabice by asi musela byt napadne poskozena uz na letisti a muselo by se to reklamovat hned. Kdyz na to prijdes az doma po vybaleni, ze mas o par sramu vic a ohnutou kladku u prehazky (napriklad), tak uz asi smolik...
Hele, letecké společnosti odpovídají za přepravu zavazadel od odbavení po vydání. Samozřejmě je nejlepší reklamovat ihned, ale reklamovat zavazadlo můžeš i později - myslím do týdne nebo dokonce do 14 dnů. Reklamační protokol lze podat i přes internet.
A jde, samozřejmě, o poškozené zavazadlo. Ono poškodit kolo tak, aby to nebylo vidět i na krabici, to asi dost dobře nejde :o)))
Tak stačí, aby se uvnitř něco hnulo (sedlovka, ráfek do rámu, nebo štrejchnou pastorky). Třeba se ti nepovede všechno obalit bublinkami nebo molitanem, olepit, přichytit, zafixovat. Na šrám stačí i malá rána při skládání a na krabici nemusí být nic vidět. Nebo něco zajede do drátů, co já vím...
To je pak takové to dokazování "to vy - ne, to vy". Asi něco, jako když jeden na BF se dohaduje s ČD, že mu při přepravě v "pošťáku" podrápali lak.
Tak podrápaný lak by mě fakt nenapadlo reklamovat. Teda pokud by pod ním nebyla zlomená rámovka :o)))
Loni na jare jem si na to moje cestovani koupil kufr. Nacali ho bud Anglani v Manchesteru nebo Egyptani v Hurgade. A dorazili ho pri letosni ceste z Leedsu do Prahy. Je tezko reklamovat v Anglii pri me jazykove vybave nebo na Ruzyni, kde to mivam tak naslapany, ze ledva stiham rezervaci u SA z Cernaku. Zvazuju, ze zacnu kupovat jednorazovy kufry u vietconga. Handling je cim dal horsi.
Dyť píšu, že reklamovat můžeš minimálně po dobu 1 týdne i přes internet.
Hele, za 15 let praxe nějaký zkušenosti s tímhle "problémem" mám :o)))
A že někdy to byly dost nepříjemný reklamace...
Dam dohromady dotaznik a poslu ti ho obalkou, jo?
Dotazník nestačí. Předpokládám, že jde o takový ten papír, co kde bylo poškozeno.
Na netu si najdi leteckou společnost, se kterou si letěl, a tam by měly být i reklamace. Tam musíš vyplnit formulář.
A musíš k tomu doložit letenku a zavazadlový lístek.
Neni se cemu divit - jednak ani Samsonite neni uz ten samy, co byval pred 15-20 lety, druhak kolik asi metraku musi za jednu smenu manik na handlingu prehazet? Navic prileti masina, mnohdy uz se sekerou, honem vsechno vyhazet (lidi, naklad, catering), mezitim natankovat, rychle nalozit, aby se nepretahnul slot a stihl letovy plan a pryc... kde tam je prostor na nejake nakladani v rukavickach?
Je mi jasny, ze hazet celou sichtu kufry neni zadnej med, ale necestuju prvni rok. Litam tam uz sedm let a teprve vloni a letos se mi staly tyhle prihody. Asi se utrhlo to povestny ucho, koledoval jsem si.
Mam zkusenost, ze cim mensi kufr je, tim mene si to odskace. Asi jim ty vetsi casteji padaji. Vetsinou pouzivam ten nejmensi z "matrjosky" a je OK. Velky ma Alice uz treti a uz ma zase roztlucene drzadlo troleje.
Já si dnes ráno s "hrůzou" uvědomil, že na Sicílii nemůžu letět jen s "baťůžkem" do kabiny (co tam taky, krom tří triček, plavek a pár trenek jiného tahat). Na palubu si totiž nemůžu vzít své mastičky a asi ani sprcháč. Anebo už se to zklidnilo a už zuřivě nevymačkávají zubní pasty z načatých tub?
To snad umistis k manzelce do kufru, ne?
Ta se naopak ptá, jestli budu mít i nějakou tašku. Má strach, že přešvihne váhový limit a něco by šoupla ke mne. To víš, Fernet tam nemají... Proto ta "hrůza"... No, v krajním případě zkusím přejít na vyšší level diplomacie ("prostě mi to k.rva vezmeš k sobě!") :-))
To naprosto koresponduje s tim, jak začli propouštět dlouhodobé zaměstnance a nabírat lidi,co tam vydržej po zkušební dobu a táhnou o dům dál. navíc ty lítáš tušim s J2, což handluje MA a s touto firmou mám dnes a denně zkušenosti, který by vydaly na slušnej tragikomickej román o několika svazcích :-)