Ahojte,mam dotaz.Je mozne projit trasu natežko 150km za jeden den? Myslim jet touto trasou viz odkaz
http://www.mapy.cz/s/3y9f
Možné to je...
Záleží na tom jakou máš fyzičku. Pokud máš něco nejeto, tak bych se toho nebál. Kolik je celkové převýšení?
ak kliknes na odkaz a das si vyskovy profil trasy tak sam uvidis ze je to spis z kopca a co sa tyka kondičky myslim si ze jo mam dobru letos mam najeto 738km a nalehko bez problemov zvladnem vic jak 100km viz mohe webovky.Uz mam dva vylety natezko zasebou ale max.delka denni bola kolo 80km .A chcel som vediet vas nazor.Vim je to mozna sileny ale 1.5 otvaraju kemp v Antygl a chcel yb som tam ist ako loni ale 3-4.5 uz musim byt v Kraloviciach
Kdyz jsem ja dala dva dny za sebou v Krusnych horach na tezko pres stovku kazdy den, tak neni duvod, proc bys Ty nemel dat tech 138 km, co mas v mape. Pokud pojedes na pohodu od rana do vecera, tak Te to ani tolik neutaha.
to budem musiet ist na pohodu lebo ako som tak trocha pocital tak toho 1 ujedu kolo 80km pak sa chcem trocha poflakat na kole po Sumave to bude dalsie nejake tie km mozna sa tam den aj zdrzim alebo dva a v Kraloviciach mam zabezpeceny kemp a na dalsi den jedu de Žihle tam zase nejake tie km budu a pak nevim ale domu se vratim niekedy 8-9.5Taku zataz som este nikdy nemal tak neviem ci to mam risknut alebo nie.Mam nato este dva tydny aby som sa rozhodol ale inak uz som pripraveny na cestu
Tak zacni jezdit s nejakou zatezi uz ted. Ja treba vozim bezne v brasnach po Praze az 8 kg, takze pak kdyz vyjedu sama na tezko, neni to moc velky rozdil. :-)
to já mám na břiše :( po letošní zimě .....
Hrozně těžko se bez toho odjíždí sám :)
A taky Ti prijde, ze ta kila se vozi lepe na brise nez na nosici? :-)
Ani na břiše to není nic moc. Včera jsem bral ztečí odspodu broumovský skály a pod vrcholem mi už před očima defilovaly ty nekonečný zástupy koblih, který jsem za zimu a jaro zkonzumoval...
To mate, panove, z toho, ze konzumujete koblihy doma a nikoli na horach. Ja byla za zimu asi 25 dni na horach, prevazne na bezkach, a vazim porad stejne jako na podzim. At zije snih! :-)
Doma jsem nezbaštil ani jednu. Všechny v práci za volantem :-)
Ale na to, abych neodul nepotřebuju sníh, a v zimě bohužel oželím i ty hory. O minulé mrazivé zimě jsem z kola neslezl a bylo to v pohodě. Tuhle zimu jsem si od kola dal ale pořádnej voraz a je to zřetelně poznat. O kila se nebojím, ty za chvíli zase poztrácím, ale při těhle prvních jízdách trpím jak pes...
ujet se dá všechno. Záleží jestli na to máš a jestli chceš.
Vzhledem k tomu, že máš ježdění předtím i potom budeš to mít o to těžší. Jednorázově se to dá určitě, ale i tak záleží na tom, co máš v nohou a na tom, co máš v hlavě nejspíš ještě víc. Já takhle jel do Jindřichova Hradce od nás jednou a těch 140km jsme nedal. Chcavec celou dobu a nedala to prostě hlava ne nohy.
Tož moje řeč,když chce hlava,tělo zvládá vše.Jen u mne už tělo nezvládá vše,co hlava vymyslí.
Takhle "dopředu" se to nedá zaručit. Může to vyjít v pohodě a také třeba nedojedeš. Na sraz v Hodoníně jsem chtěl dorazit ve dvou etapách a už první do Jindřichova Hradce jsem nedokončil. Narozdíl od Jurimíra jsem měl až příliš teplo, zpocený jsem si rozedřel nohy a prostě to dál nešlo... Navíc jet s tím, že něco musím stihnout, není ta pohoda :-).
Dá se to v pohodě, já jsem ujel 234km na těžko, z Třeboně k Dunaji a kolem Dunaje až do Lince...
Dá, proč ne.
Ale vše záleží na okolnostech. V chcanci, protivětru, sněhu, nebo naopak v přílišném horku, to bude podstatně těžší.
A taky asi záleží, na čem pojedeš.
Mimochodem máš v tom dotazu hned na začátku napsáno "projit". Trochu mě to zmátlo:-))
Projít? To jako pěšky? :-)
To bych si troufl tak za 5 dní, dřív asi ne.
Ujet se to bez problému dá. Druhá věc je, jestli to ujedeš TY;-)
Ještě, abych Tě povzbudil... jel jsem takto z Rejvízu do Uherského Brodu (190km), tam složil brašny a jel se s kamarádkou vykoupat na Ostrožskou a zpátky (40km). Druhý den jsme jeli na kolech do Brna, samo na kolech. Pravda, bylo mi kolem 18 a sportoval jsem ještě trochu...
Já měl favorit, oproti sériovému jen sundané bletníky, třítác 48-28 a příslušný přesmykač, vzadu nosič a plášť 34x622. Jinak sériovka včetně hrůzného řazení a brzd.
Ale nevím, kolik jsi zvyklý jezdit. Zkus si to tréninkově o víkendu, třeba nalehko nebo s menší bagáží. Když nespěcháš, a máš dobře upevněný náklad, tak skutečnost, že jedeš natěžko imho nemá příliš vliv.
Pokud to neni fakt hodne natezko, tak mam podobny dojem, par kilo na kole navic neni na dlouhe trase nijak tragicky poznat. Pomalejsi rozjezdy apod. nepocitam, nejde o zavody.
Chtel jsem doplnit jednu vec - k prave recenemu jedna vyjimka - vyrazne zpomaleni zaznamenavam, pokud cast trasy vede obtiznejsim terenem, zvlast kameny nebo jinak rozbita cesta. Tam pak na tezko jedu vyrazne pomaleji, ne proto, ze by to rychleji neslo, ale ze citim, jak nalozene kolo dostava mnohem vetsi narez (vaha na nosici(ch) je narozdil od me vahy, byt vetsi, pasivni, a to je problem) a me "je ho lito" (nebo, ciste nesentimentalne, nemam - zvlaste na dlouhe trase - pochopitelne zrovna zajem ho zmasakrovat), takze automaticky zpomaluju...
Když je to hodně na těžko tak i přes dobře upevněný náklad je cítit že se rám kroutí když jde člověk ze sedla třeba když se rozjíždí (nejvíce je to znát při rozjezdu do kopce)
Proto také zpomaluji aby jsem nezlikvidoval kolo po pár rozjezdech.
Dost často jezdím s jedním a tím samým kolem na těžko (někdy i hodně na těžko) a na lehko. A mám pocit, že na těžko se mi jezdí lépe. Když jedeš z kopce, dojedeš bez šlápnutí mnohem dál. Z mírného (nepatrného) kopce to taky jede tak nějak víc samo. Po rovině mi přijde, že díky setrvačnosti to jede také lépe. DoKopce neřeším, protože většinou nespěchám.
Po stovce na obloženém kole určitě nejsem více utahaný než po stovce na kole bez báglu. Spíš mám pocit, že jsem více v pohodě.
Vyraz dostatecne pred obedem porad jed na pohodu a nedelej dlouhe zastavky. Ani si nevsimnes a budes v cili.
(Na jeden zatah jsem pres 130 dal relativne natezko i pres hrebeny Orlickych hor a na lehokole. A to nemam zadny pravidelny trenink, tloustnu a pohodlnim.)
Hlavne je dobre mit GPS, mapu, nebo alespon napsany itinerar. Abys neby prekvapen, ze budes mit na tachaci vecer 200 km. 8-)
A podle mapy to vypada, ze hodlas jet cast po silnicich "pouze pro motorova". Jestli se nemylim ja nebo mapa, jeste bych byt Tebou trasu mirne prehodnotil.
Potvrzuji, že ta nějaká mapa (nebo ASPOŇ napsaný itinerář) je docela důležitý. Jsme takhle s Jardou jednou vyrazili na "Babu" (Pezinskou; Malé Karpaty). Je to cca 130 km tam a zpět, z toho 120 km rovina a pak 5 km nahoru a 5 km dolu. Mapu nikdo neměl, na co, však cestu známe... Ale zpět měl "někdo" (no, jako vždy já:)) geniální nápad vzít to zpět jinudy. Bez mapy, však trefíme... Jo, trefili. Najeto 200 km, projeli jsme uzavřený vojenský prostor, ale zase měli výborný burger s flákotou masa za euro pade v nějaké "díře" světa (asi Borský Peter) :-)
Kdo tohle může vědět lépe než ty?Já to dám určitě a ještě budu pořád něco očumovat.Informace,žes ujel 150km na těžko,tak tomu bych rozuměl,ale jestli to ujedeš,tak snad ještě tvůj doktor by mohl doporučit či nedoporučit zda se na cestu vydat.Na takovou štreku to ani nemusí být zas tak natěžko,tam by mohla být výbava poměrně dost homeopatická.Tak ať ti to jede!
Dakkujem vam za vase nazory a typy.Ako to dopadne tak vam tu potom napisem alebo sa dozviete na mojich webstrankach.Este raz diky.
Myslis, ze to plati na kazdeho? Porad si rikam, ze si pujcim silnicku a zkusim dojet za jeden den z Prahy do Brna, ale zatim jsem na to nesebrala odvahu. :-)
Já jsem to zkusil jednou, z kolejí v Kunraticích malé vsi, ale vyrazil jsem pozdě, foukalo furt proti, pak začlo chcat, tak jsem to zabalil ve Světlé nad Sázavou. Dalo by se dál, a možná bych dojel i do Brna, ale bylo by to trápení.
To měl být pokus o vtip a trochu povzbuzení (viz nick zakladatele tématu, má tu dvoustovku tam). Ale nevím jestli se to povedlo.
Já dal natěžko nejvíc 180km, ještě na favoritce na gymplu.
Jooo... kdyz jsem byl na gymplu, vyrazili jsme s kamaradama na favoritech na zhruba 20-ti denni vandr na Sumavu. Brali jsme to kudy se nam zrovna libilo, takze misty i lesnimi cestami rozmlacenymi po stahovani dreva. Tehdy nam to nejak neprislo... dneska se nestacim divit, jak to ta urcenim v podstate silnicni kola natezko vubec mohla prezit. :)
Prezila. Resili jsme samozrejme defekty, jednou prasklou zadni osu... ale kolem a kolem to bylo vicemene bez problemu.
Stesti mladi, nebo stara dobra ocel, nebo...? kdo vi.
To zní jako dobrá nápad :) Jen je lepší jezdit s někým. Já osobně takhle dlouhé trasy sám jezdit nemůžu.
Ja myslim, ze az se k tomu opravdu odhodlam, ze se nejaky doprovod najde. :-) Jezdit sama mi sice nevadi, ale prece jen je to ve vic lidech obcas zabavnejsi a kdyz se neco prihodi, clovek na to neni sam. A taky opravdu nevim, jestli jsem schopna to ujet. Fakt je, ze by me mohlo motivovat, ze bych pak mohla napsat blog o sve nejdelsi ceste na kole a neco vyhrat. :-)
Co jsem to zběžně hodil do seznamovských map, tak mi to dává 250 km a před Brnem tam jsou trochu kopečky. To je pěkné.
Já osobně nemůžu jezdit dlouhé trsy sám, protože se zbytečně uženu a pak nemůžu. A to i když se cíleně snažím držet tempo, tak jedu moc rychle, na což záhy doplatím.
neznám tvoje historické úseky a fyzičku, ale já třeba při teplém jarním počasí dal 158 km Praha - Karlovy Vary.. s oklikou do Kladna nakonec.. a měl jsem dost ve Varech, ale pálilo dost slunce a z jara jsem neměl fyzičku tak bych řekl že to dáš. na Šumavu pojedu v létě.. 200 km na pohodu ve 3 dnech.. kopcew nejvíc první den...
Bych se toho nebála, máš naježděno a jedeš podle profilu spíš s kopca dolů :)
Sem na kolo sedla až v pokročilém věku a dala si za základní výcvik najet patnáctset kilometrů a složit závěrečnou zkoušku dojezdem na chalupu na Vysočinu. Bylo to směrem nahoru do kopců a těch pětaosmdesát sem ujela, tlačila sem až poslední trhák, se po tý kamenitý polňačce nedá jet ani odpočatej. Vyjížděla sem tři hodiny po východu slunce a po dojezdu ještě dvě hodiny než slunce zapadlo, nevezla sem moc, nějakých deset kilo. Já po osmiměsíční přípravě (od září do května, takže často spíš tlačit sněhem) a celoživotním nájezdu něco přes patnáctset, tož to ty jako chlap s podstatně delší najetou dobou a násobně víc kilometrech musíš 150 kilců od slunka do slunka přece dát. Zvlášť, dyž to plánuješ a připravuješ se na to. Do kopca se ke koncu dá tlačit, s kopca to jede samo a den je v letě dlouhej, snad jen, že nemusí celej den pršet a funět vítr, to je pak houby pohoda :))