Využíváte je? Já jsem jel snad jen cyklovlakem u nás, ale určitě existuje spousta lidí, co je občas využijí. Podle čeho se rozhodujete, jestli bus zvolíte? Co vás v informacích nejvíc zajímá?
Zatím jsem využila jen cyklovlak z Dejvic do Slaného.
plusy - že ten vlak existuje
mínusy
- jede děsně pomalu - z prahy vyjížděl asi v 9:00, ve Slaném byl po 11 hod. Teda tak nějak to bylo, nechce se mi to hledat. Jsem si ale jista, že jsem na čase ještě ubrala.
Kromě vláčku jsem pak vyzkoušela už jen lanovku na Pustevny - to byla parááááda :o)))
A dvě lanovky v Rakousku - to taky byla paráááda :o)))
- v turistické sezóně je dost narvaný - dva staré motoráčkové vagónky pro cyklisty, túristy a rodinky s dětmi je docela málo. Kdo chce s kolem nastoupit ve Veleslavíně nebo o stanici dál, ten se už moc nevejde...
- koncentrace dětí bývá vysoká a vzhledem k tomu, že vláček se sune děsně pomalu, tak je s nimi cesta nekonečná...
- na druhou stranu to s nimi vydržím jen do Tuchoměřic a dál jedu po svých :o)))
- nakládání kol a dětských kočárků do standardních vagónků je děs - schůdky a úzké dveře vagónu je příšerná kombinace. Ale průvodčí jsou v tomto smněru ohleduplní.
S radostí jsem párkrát využil cyklobus mezi Sebnitz a Bad Schandau. Přeci jen tato dvě města odděluje pořádný kopec. Výhoda cyklobusu proti vlaku jedoucího ve stejné trase je v tom, že je tam víc místa pro kola.
Ach jo, chudak vyplet. To bych ten kopec snad radsi jel... 8-(
To je otázka preferencí. ;)
Hele, dobre vis, ze se s materialem prilis neparu, ale nebavi mne si ho nechat nicit nekym jinym!
Já vím, právě mě zajímala tvá odpověď. ;-))
Já jsem zase jezdič po asfaltových cyklostezkách, takže sám bych to kolo ani neponičil. :) I když vlastně i rozhodnutím použít vlek cyklobusu je vlastně poničení mnou samým.
A teď vážně, opravdu je to tak hrozné? Výpletu nerozumím, tak to nedokážu odhadnout. Přijde mi, že když na tom kole není žádný náklad, že se to nemůže nijak projevit.
Při razantním brždění toho vlečného auta to musí být docela síla. Au. Ale jinak asi v pohodě. Drží to jak přední, tak zadní kolo a není to zas tak nízko (kousek pod osou otáčení kola).
Jestli to je dost blizko stredu, znici to kotouce. Jestli neni, znici to vyplet. Urcite to kole nesedi tak, aby se opiralo o draty z obou stran. Takze to cestou nejspis cuka sem a tam.
Ja bych tam kolo dal jen v nejhorsim pripade. Ale treba by se ridic dal umluvit a v pripade prazdneho vleku nechal kolo lezet naplacato.
a když tomu pomůžou další kola-jako domino...tak to odnese ten s nejširšíma pláštěma, co se zasekne nejdřív )-:
Odložil sem si kdysi takhle kolo do stojanu za přední a už se dá ráfek použít jen s kotoučem ))-:
Využil jsem několikrát dva roky po sobě na dovolené na Šumavě.
Zvlášť mě těšilo to, že jezdil cyklobus z Vimperka na Kvildu, přecejen šlapat to na kole by nebyl žádnej med. Moje první zkušenost s ním byla tady: http://miral.rajce.idnes.cz/Dovolena_Sumava... a pak ještě párkrát v následujícím roce.
Co mě moc netěšilo, bylo to, že linka z ČB na Kvildu přes Vimperk jezdila jen v sobotu a neděli, bylo to trošku omezující při plánování. Poprvé to bylo skoro prázdný, ale to bylo počasím, tenkrát bylo docela škaredě. Podruhé bylo krásně a taky podle toho vypadal cyklobus, bylo to narvaný, ale pokud si pamatuju, tak řidič nikde nikoho nenechal, a to pořád lidi přistupovali, i když je mi dodneška trochu záhadou, kam pořád ty lidi i s kolama!! do střední části toho busu dával:)).
Využil jsem i tzv. "Zelené autobusy NP Šumava", řek bych, že tahle oblast je pokrytá vcelku slušně, důkazem budiž tenhle výlet: http://miral.rajce.idnes.cz/Sumava_2010_25.8.... to byla docela náročná logistická akce nad mapou a Idosem:).
A taky se mi povedlo jednou najít v jízdních řádech autobus, který mi byl trochu záhadou, ale byl označen symbolem kola, a vyklubalo se z toho tohle: http://miral.rajce.idnes.cz/Sumava_2010_22.8.... Ten byl jako cyklobus trochu netradiční:)
Rozhodně na dovolené cyklobusy vítám.
Co mi paměť sahá, tak z hromadné dopravy jeden přívoz v Hřensku, dvakrát velký přívoz v Holandsku :-)
Nojo, přívozy, ty nepočítám, obvykle si nemohu nějak moc vybrat mezi přívozem a přeplaváním. :)
Zatímco cyklobus chápu jako úlevu od toho, co bych jinak musel jet na kole.
Nejlepši cyklotram domu po vylet!!!!!!
Take velice super cyklovlak,ale blbe malo vyber spoj.
Super cyklobus,ale spatny spoj,napr vlak z Prahy do nekam podle kam do hory,cyklobus už davno ujel.
Použil jsem poprvé cyklovlak loni na dovolené v Moravském krasu. Pominu-li fakt, že kolo zvedáte do vagonu hodně vysoko, což v případě mladé rodiny, která tahne ještě cyklovozík je dost na prd, tak tam pro vaše zpříjemnění ČD na vagonových schodech ponechá ještě další potěchu - ve vagonu pro kola naleznete ještě vysoké zábradlí uprostřed tohoto schodiště, takže přes něj musíte do té vyšky všechno zvedat.:-() Místo na zavěšení je jen pro singly. S vozíky se nepočítá. Tandem jsme nacpali horko těžko podél na úhlopříčku. Ale chápu, že tandemů se moc nevozí. Co ale nepochopím je to, že takový cyklovlak navedou na prostřední kolej. Stojíte-li totiž na betonovém náspu i s koly a dětmi a vozíkem a batožinou a kolem vás prosviší v plné rychlosti rychlík, strhne vás tlaková vlna klidně s sebou pod vlak.:-()... a to nemluvím o vyděšení dětí.:-()Asi by si to měli nejprve železničáři vyzkoušet a pak tvořit vagony a spoje.
Pro ilustraci jsem našel fotku, jak si Martis přivlastnil půlku vagonu. :-)))))
Ale jo, občas místní cyklobus využiju. Vloni snad jen jednou. Ušetří 10km stoupání na Sněžník (převýšení cca.500m), ale bývá většinou beznadějně plný - sjezďáci přijedou klidně i půl hodiny před odjezdem. To pak jsem nahoře dřív po ose.
Dřívávějc, když ještě jezdily cyklobusy na Mezní Louku a do Rynartic (ten jezdil jen jednu sezónu), využíval jsem je častěji. Dost to "přiblížilo" sever Parku, Šluknovsko i Lužický.
Začínám uvažovat, že bych jednou využil ten "petrpův" ze Žandavy - za šluknovskem je v zemi germánské pár rozhleden.
Jo, ještě něco - v Žandavě se může s kolem do výtahu směr Ostrau. Jednou jsem to vyzkoušel, moc to nepomůže, zbývá stejně víc než polovina převýšení.
Na Ostrau jsem šel pěšky jdvakrát. Podruhý jsme si nepamatoval, že už jsme to šel a potřetí tam nepůjdu. Není tam nic, co by za tu námahu stálo:-)
No vidíš, a mě se tam líbí, jak výhled na Šramštajny, tak dřevěné "švýcarské" lázeňské vily. Hlavně tam začíná nejhezčí povolená Radroute skrz Německý Park - Zeughausweg.
zeughausweg je na mě moc široká a rovná cesta. JKdyž se tam motám, tak u Zeughausu vždycky slezu na Hickelhohle nebo tak podobně, ale tam se s kolem nedostaneš asi ani kdybys to vzal jako cyklokros :-)
Nová disciplína: cyklolezectví (s cepínem) :o)))
Když se na kole jinudy nesmí, tak je prostě nejlepší :oD a pěšky se do té oblasti dostanu jen párkrát za rok.
:-D to můžeš zavést:-) když budeš mít kolo na břiše ži zádech vodorovně s postavou (rám u sebe kola od sebe nebo obráceně, ale prostě "na ouzkou")tak projdeš asi drtivou většinu cestiček a zarazíš se jen na některých místech...
Ale je povícero míst, kde je problém projít i s batohem na zádech.
Já tam zas vlastně ještě nikdy nebyl na kole. Kolo je do těhle míst pro mne příliš rychlé...
Připomínám jízdenku Labe-Elbe, která platí i v autobusech.
Přeprava kola v Sasku je "normálním" autobusem možná?
Dík.
Já to psal spíše kvůli výše uvedeným cyklobusům, což je ale autobus normální linky, jen o víkendu s připojeným vlekem, žádný extra spoj.
Přepravovat kolo autobusem mě nenapadlo, zkusím to někdy propátrat.
Nám se takhle jednou podařilo jet s kolem z Prahy do Plzně, kolo mezi kufry. A jednou v Českém Krumlově, jsem nebyla schopná kolo připevnit do stojanu, tak řidič dovolil, že kola v počtu 2 máme vzít dovnitř. Děsně pak nadávali vodáci, že si příště vezmou do autobusu loď. Pohodlně jsme s kamarádkou dojely až na Lipno.
A co taková cyklovzducholoď?
Zeppeliny opět křižují oblohou!
http://technet.idnes.cz/vzducholod-flintou...
:-))
v průběhu minulých dvou let cca 3x cyklobus - z Jirkova na Malý Háj, z Litvínova na Dlouhou Louku, jednou loď, co jela po Labi z Litoměřic do Ústí nad Labem a jednou místo pro kola v motoráku z Českého Krumlova do Českých Budějovic :-))
a zatím všude pohodlné cestování, vstřícný personál ...
dopravu vybírám podle cíle výletu - třeba po plavbě výletní lodí (http://www.labskaparoplavba.cz/trasa_plavby.php) návrat do Litoměřic po relativně pohodlné cyklostezce
Koukám, že tam máš lehokolo...berou cyklobusy lehokola na vlek? Pokud ano, tak jak ho tam přichytíš???:-)
tak zrovna v tomhle případě to bylo jednoduchý - Apus vyšel přesně k zadnímu čelu (divné slovní spojení :-D )
kolama byl akorát od bočnice k bočnici
jinak asi záleží na vleku a na místě - a hlavně na nakladači :-)
pověsit na hák se to moc nedá ...
Já je nevyužívám. 2x jsem jela s kolem cyklobusem v Českém ráji, 1x lodí v Hřensku a 1x v Horní Plané přes Vltavu. Připadá mi to nějaké složité stěhovat kolo s nákladem, vlakem ještě s přestupy, anebo když jede celá rodina dost drahé. Možná je nevyužívám taky proto, že takové cestování nemám pořádně vyzkoušené.
Když jedeme někam dál a není tolik času na cestu, musí se promýšlet, co s autem. Buď na nás čeká někde v kempu, nebo slouží jako doprovodné vozidlo, kdy si řidič cyklotrasu užije zčásti oběma směry.
Protože i v cyklovacích a cyklobusech začala nová sezona, přikládám nějaké informace z našeho kouta:
Cyklo+vlak, cyklo+bus v ústeckém kraji:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp...
Cyklobusy v dopravní prostoru VVO
http://www.vvo-online.de/download/Fahrplan...
Regionovu směr Jedlová, Chřibská ( - Rumburk) asi letos využiju. Jsem zvědavý, jestli tam budu s kolem překážet stejně jako vloni a předloni, když bude zdvojená :o)))
Cyklobusy na Sněžník jedou od zítřka, to zas bude nával sjezďáků. V novinách se město chlubilo spojem navíc, ale ono se to má tak, že spoj na Maxičky (nic pro DHčkáře) zrušili a přehodili na Sněžník. Takže nula od nuly ...
Blbý je, že v Desiru by byl takový pěkný plac na kola, kdyby tam nepřekážel automat na jízdenky.
První fotka (špatným mobilem focená) je v Desiru s automatem, druhá fotka ukazuje, kolik by tam bylo místa bez něj.