Letos plánujem cestu z Bazileje do Plzně, větší část cesty po Donauradwegu ...
Asi si to zpestřim a pojedu na Bromptonu :-)
Aspoň bude na co vzpomínat. :-)
Mám takovej pocit že Dunajská od Pasova proti proudu není moc známá ani frekventovaná. já ani nevěděl že tam dál vede.
A toho bromíka? Máš pro něj nějaký speciální důvod?
Nějak mi přirostl k srdci :-)
Jedeme s tchánem, který je velmi vytrvalý ale spíš nízkootáčkový. Tak aspoň srovnáme tempo.
Manželka je zase velmi hbitá, takže bude dělat foto- a filmo- dokumentaci.
Prostě budeme zajímavá trojka. Obr na minikole, senior na karbonovém treku a tryskomyš někde okolo ...
Bromík je ve své jednoduchosti návykovej. Víla by po loňském Dánsku a Labské mohla vyprávět :-))
Tak tak. Zatím s ním měsíc a půl dojíždím a pojíždím a baví mě to čím dál víc.
Můžu taky potvrdit - Brompton je neuvěřitelně návykovej. Asi kvůli svý lehkosti, skladnosti a překvapivý rychlosti, kterou od toho kupa lidí vůbec nečeká, protože má zafixováno "malý kola = spousta dřiny a nízká rychlost" :-)
Básníku!To je hrubá neznalost,chce to nápravu!Je to pohodovka,jezdím tudy do Francie.Co letos?Je fotbal a olympiáda,tak krotím své plány,protože bych to rád viděl v telce.Jen nějakou brnkačku v Alpách na rozježdění a jak bude nakloněna konstalace hvězd,tak bych v září vyjel na reparát kolem Evropy.
Honzo, to na té mapě plánuješ nebo to už jsi projel? A jestli se na to chystáš v září, kde přezimuješ?
Tak většinu jsem toho už projel,ale po částech.I když každá ta část byla nad 10tis.km,stejně mi to nedá a chci to dát v kuse.Bude to tak 30-35tis.km a hodlám tam lenošit rok.Tenkrát jsem na to vyjel na ležáku,ale někdo před cestou hodně kecal a potom se ty prachy někam vypařily(asi ani nedošly).Řekl jsem,že už na to kašlu,ale nedá to!Teď mám na cestu svoje prachy,tak se mohu rozhodovat krásně svobodně.Kdy vyjet?Na jaře,nebo na zimu?Jednu zimu musíš každopádně prožít na jihu,asi ve Španělsku.Koukám na počasí,je tam kolem 16stupňů,to je pro mne až dost.Když tak mrkneš do Maroka,na Malorku!Na jaře mažeš k severu.Tam potkám tebe,jak jedeš na Nordkapp!Když se do tý doby nebudou v Řecku požírat vzájemně,tak jsi před zámrazem zase tady.Zjistíš,že je už DPH99,5% a...?!
Víc než 14 dní dovolené v celku se nám nepodaří. :(
Po návratu z cesty na Balt jsem slíbil dceři, že za dva roky, až bude větší, pojedu to s ní. A to právě nastalo. Navíc se k účasti přihlásila i drahá choť.
Jen jsem vymyslel, že nepojedeme klasicky po trase Nisa-Odra, ale vezmeme to na Berlín, ten objedeme po východním okraji a pak zamíříme směr Usedom. Snad bude cesta pestřejší než nekonečné protipovodňové hráze na Oder-Neisse Radweg. Mapy už mám od Vánoc na stole, tak jsem zvědav jak to bude doopravdy a kam vlastně pojedeme.
Pokud by vyšlo počasí, je ´jezerní krajina´(Mecklenburg-sko) 1000x lepší, než celý Balt ...
I když: Móře je móře ...
8-)
Když já mám prostě pro NDR slabost. Balt je tam jen kvůli tomu aby byl nějaký cíl.
Navíc nemusím řešit dopravu, cyklostezka podél Sprévy vede 10 km od domu, cyklostezka podél Labe 20 km a podél Odry-Nisy 40 km. Takže vlastně pořád jezdím jen okolo komína. :)
Musím říct, že než Balt, tak jsou lepší ta Berlínská jezera.
A jestli Berlín budete objíždět spodem, pak doporučuji KristalThermal v Ludwigs...
Jsou to teplé slané koupele - bazénky s vodou 24 - 34 stupňů, různé páry a sauny.
A je to bez plavek, aby ti je slaná voda nezničila :o)))
Víc při cestě bychom měli Tropical Islands
http://tinyurl.com/7rl5mzx
Tak sem jsme jen nakoukli, když jsme jeli do Berlína. To stříbrné monstrum poblíž dálnice se nedalo přehlídnout, a protože jsem o tom věděla a měla jsem to ve svém plánovníku zařazeno, tak jsme se tam zajeli kouknout
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/110813...
Už sama historie tohohle hangáru je neuvěřitelná, ale získat pronájem za 1 euro, tomu říkám kauf :o)))
Ovšem provoz toho zařízení musí být neuvěřitelně drahý.
Musím ale říct, že návštěva mě láká. Vevnitř je teda vzduch horší jak v prádelně a zatím nás odradilo poněkud nehorázné vstupné. Je to ale na 24 hodin, což by zase, s přimhouřením oka, šlo, ale kdo ví, jestli tam 24 hodin vydržíme... Byli jsme tam asi čtvrhodinku a nějak jsme toho měli dost.
Vždy ve 3 ráno ti nabíhá dalších 24 hodin a poplatek za další den je už nižší.
Ovšem zjistili jsme, že když máš narozeniny, tak máš vstupné zdarma, tak zvažujeme, že se tam vypravíme až někdo bude mít narozky, abychom vstupné za jednoho ušetřili :o)))
Podle plánku je do toho hangáru nacpáno neuvěřitelné množství věcí. Docela by mě zajímalo, jak to vypadá v reálu. Od pokladen toho moc vidět nebylo...
Uvidím, jak se to zadaří...
Kristal Therm je jiná kategorie - musím říct, že nanávštěvu tohohle zařízení strašně moc vzpomínáme.
Jen mě mrzí, že z neznalosti jsme okamžitě vlezli do prvního bazénu, který byl na ráně a zrovna to byl ten nejteplější, kterým se má končit. Tím pádem jsme se hned na začátku docela slušně "uvařili" a pak už jsme se v těch ostatních jen "ochlazovali" :o)))
Ale byla to paráááááááda :o)))
Jako Úly nejsou svět, tak Balt néni žádný móře, hospodáři.
A kampa´, vašnosti, voni?
8-)
Letos? No snad konečně vyjde Bečuánsko, ale ta strašná dálka letadlem až do Harare a ještě dva přestupy. A taky váhám, jestli vsadit na jistotu za 34000 s emirátama nebo za 138000 s Virgin Atlantic. Byl by přejezd na západ do Namibie a z Windhoeku domů. Jde o to, jestli BP bude po tom průseru s vrtem v Mexickým zálivu vyplácet dividendy a jestli kámoše pustěj včas do penze.
Ještě se to nerýsuje. Není jasné, kolik bude dovolené v kuse, a hlavně není jisté, jak moc rychle pojedem, protože malej roste. Jestli sedne na jaře na 16ku kolo, pojede v létě po vlastní ose a z vozíku se stane pouhý náklaďák. A to pochopitelně silně ovlivní i plány, protože se zase načas sníží náš denní dojezd.
Ale abych se z toho tak úplně nevykecával, tak platí:
Při ideální konstelaci všech okolností cestovatelská klasika - Benátky. :-)
Tak já jsem svoji kamarádku - nejčastější spolucestovatelku, která je v tomto směru vždy trochu na vážkách, jestli se jí teda na tu cyklodovolenou chce nebo ne, už předloni navnadila tvými fotkami z podalpského kolečka. Zatím to vypadá, že bychom si je toto léto obšlehly. (Smíme, žejo?)
Jen to závěrečné sedlo, které by nám vyšlo nějak do půlky trasy, (máme představu začít a končit v Salzburgu kvůli vlakové dostupnosti) mě poněkud děsí. Nejezdí tam náhodou něco na způsob cyklobusu?
Hele, nevšiml jsem si. Spíš si myslím, že nejezdí. Jsou tam lanovky z Zillertalu, možná, že by se dalo nakombinovat něco jako kus se někam vyvézt atd...
Jinak to sedlo ale není žádný skutečný alpský sedlo. Poměrně mírně pár hodin stoupáš po silnici, která (alespoň tedy ráno) není nijak zvlášť frekventovaná. Za východu slunce je tam moc krásně. Sedlo má asi 1600 mnm. Sjezd s výhled na krimmlské vodopády je taky dost atraktivní.
My jsme letos (vlastně loni) dělali podobný kolečko v Bavorsku, taky moc pěkný, akorát jsem se pro mnoho jinýho psaní ještě nedostal ke zpracování blogu. Ale kdybys chtěla fotky, pošlu odkaz. :-)
Já myslím, že jsem si je už prohlížela. Teda určitě. :-)
No, uvidíme. Usoudily jsme, že si na to sedlo prostě dáme celý den a nějak se přes ně přehrabeme. Popravdě řečeno, s mými fóbiemi se víc bojím toho sjezdu než výjezdu (na ten můžu teoreticky natrénovat). Vypadá to blbě, ale já kolo z prudších kopců vodím. :-)))
Máte-li na to celý den, bude to naprostá pohoda. Sedlo není mezi alpskými rozhodně nijak významné, má asi 1600 mnm, z Zell am Ziller do Krimmlu je to snad 40 km. Já vyjel ráno v šest a v krimlu jsem vyzvedával auto asi v půl desáté, jestli se nepletu. A to jsem se fakt nehnal.
Cesta je bohužel po silnici, ale provoz byl malý a řidiči slušní, výhledy překrásné, jediné dobrodružství způsobilo stádo krav v protisměru.
Sjezd není tak prudký, jen hodně serpentin. Nebál bych se toho. :-)
Pokud to není tajný, tak bych prosil odkaz na fotky z loňské dovolení z Bavorska. :-) Díky.
Obálka... :-)
Tak jsem to prohlížel a fakt hezké.
Je vidět, že jste si to opravdu všichni užili.
Kolik bude mít mladý v létě?
Pokud pojede sám na 16", tak to typuju na 20 km denně/max.
Spíš bych se to snažil nějak zkombinovat s tažnou tyčí a aspoň půl cesty ho táhnout.
Bude mu 5. Na šestnáctce jezdila jeho starší ségra v šesti letech i přes 50 za den. A on je na kole ještě větší dříč než ona.
Samozřejmě bychom počítali s denní dávkou kolem 30ti. Nemáme ve zvyku se zbytečně někam hnát a ničit děti... ;-) A stejně bychom s sebou brali vozík jako náklaďák (pro 5 lidí se toho veze dost, aspoň by poprvé v historii nejel přetíženej :-)). Takže v nouzi kolo gumicukem na madlo a malýho na dojezd dovnitř. :-)
Jestli všechno půjde tak jak má, tak na jaře Dunajská rychlostí blesku a na podzim místo lehosrazu cesta ležokolem na Jadran, když to nevyšlo loni...
No a ještě nějaký víkend na těžko na koloběžce :))
Jak bys vezl bágly na kolobce? Na zádech nebo na těch nosičích cos tu někde dával fotky? Cestování natěžko na kolobce mne docela zajímá, zatím teoreticky. Jednou jsem chytil na idnes článek o chlapíkovi z č. Budějic, který takhle přejel na kolobce Austrálii, bágly měl na jednostopém přívěsu podobném weberu monoporterovi, ale dělaném na míru. Už to nenajdu.
UTFG ;-)
http://cestovani.idnes.cz/cech-projel-australii...
:-))
to je ono.
Teď ještě co je to to UTFG :-)) ??
Nebo radši rovnou takhle ;-)
http://bit.ly/zBDGC0
ROFL a koukni se do našich starých obálek tady nakole :-))
:-)
V pohodě, já to http://lmgtfy.com/ objevil teprve celkem nedávno, takže vlastně ani nemám moc právo s tím tady machrovat :-)))
Zjara bych chtěl udělat takové malé česko-slovensko-rakouské kolečko: po cyklostezce Bečva, Rajeckou dolinou, poté k Váhu a dolů do Piešťan, odkud do Gabčíkova a po Dunajské s. do Vídně. Poté nahoru do Břeclavi a podél Baťového kanálu dále na sever. 9 dní něco přes 900 km.
Začátkem září pak Chorvatsko, zřejmě na nějaký ostrov.
Itálie. Přes den na kolech, vpodvečer v moři. K tomu mi Ane bude vařit italské speciality a já jí budu nalévat italská vína. Spát budem v českým stanu :-)
Plán je vypadnout někam na pár dní na kole... :)
Když vše vyjde, jak má, tak kolmo k moři (s technickým doprovodem, takže bych jel zcela na lehko), pokud vyjde aspoň něco, tak projet nějaké české hraniční hory. Případně mne zaujalo téma Ennská stezka, tak žeby vlakem do Radstadtu, zpátky na kole?
Radi bychom se letos vratili na Dunajskou stezku do Lince,kam jsme loni na podzim uz nestihli a projeli se z Lince do Mauthausenu po jedne strane Dunaje a pak parnikem naproti,jestli to jde a po druhe strane Dunaje zase zpatky do Lince.Jinak mam nejakou inspiraci z Cykloturistik,takze bychom opet jako vloni dali radi skupinku rodicu,co by jeli nejaky ten kratsi vylet s detmi spolecne s nami na kolech.Loni jsme zvladli akorat Hlubokou,protoze se s akcemi zacalo az v cervnu a pak jsou vsici na dovolene a pak jsme zas my rekonstruovali ,no a byl z toho rijen..:-(Taky pocasi loni tem akcim moc nepralo.Doufam,ze letos to bude lepsi i kdyz podle te blaznive zimy-nezimy to zatim moc nevypada.;-()Ta sezona by potrebovala natahnout.Zima dlouha a leto utece jako nic.:-(Takze pro letosek s detmi a rodinkami to vidim na Pootavskou stezku,Rabi,tam nam loni selhal stroj a nedokoncili jsme to:-(A pak Svihov a v polabi Nymburk.A mozna dat neco kolem Lipna.Ale to nevim,co ti nasi lenosi na tech tyckach budou na to rikat.No a Radce dluzime tu ZOO v Praze.Mame nova odrazedla,tak bychom je tam mohli hned po jaru provetrat,co Radko?:-)
Máme s kamarádem v plánu cestu od posledního týdne v červnu do bůh ví kdy. Jedeme start v Oslu z tama směr sever na Nordkapp, pak Helsinky, Sankt Peterburg, baltské republiky, Polsko, Berlín a po labské cyklostezce skoro přímo domu do Hodonína,-D
Já bych rád dal Balkán- pokud se nepo....zdraví.Přes Maďarsko,Srbsko,Kosovo do Škipetárie a vnitrozemím přes Černou Horu a Chorvatsko domú.
Vnitrozemím přes Černou Horu?!?
To fakt myslíš vážně?!?
To jsou jen hory a hory a hory a to dost vysoké hory. A musím říct, že před jejich návštěvou nás varovali i sami černohorci...
Je to v podstatě divočina.
Docela by mě zajímalo, kudy to horstvo plánuješ projet, jestli to není tajné.
zatím jen rámcový plán (od skadarského jezera k plitvičkám kolem podgorice na nikšic a mostar-upřesním po naštudování zajímavostí. hory mi až tak nevadí- pokud je rozumná cesta.
Tak upřesnění:Od Skadar.jezera podél pobřeží do Kotoru,Cetinje, Podgorice,kl.Morača na Mojkovac, podél kaňonu Tara do Žabljak,dolu na Nišic(kl.Ostrog,k Piv.jezeru.Od Pivského jezera na Sarajevo,Banja Luka,Nova Topola a přechod na Barcz v Maďarsku. Plitvičky si nechám napříště při cestě po Chorvatsku, Slovinsku a Rakousku:-))
Nezapomeň si na Skadaru nalovit "vodní ořechy" - prý jsou dobré na potenci :o)))
A v Cetinji stojí za shlédnutí sídlo panovníků.
Když ale pojedeš z Kotoru, tak stojí za to vyjet až na Lovčen a pak sjet do Cetinje.
Ale je to trošku víc do kopce :o)))
Ale i bez Lovčenu si tam užiješ kopců víc než dost :o)))
Dík za "osvěžení"- s potencí problémy nemám- spíš mi chybí druhá manželka- působí to i na ženy?(že bych nalovil pro manželku :-)) Plánovaná cesta je tu- na Lovčen už to bude hračka- po překonání horstva předtím, jen aby se nepo...počasí na delší dobu.
http://www.bikemap.net/user/janlaik/routes
Počasí záleží na tom, kdy pojedeš.
V létě to bývají max třídenní přeháňky když přechází jugo nebo bora.
Spíš bych se toho ale obávala před létem nebo v září.
A zda bude počasí na výjezd na Lovčen to poznáš snadno - jak je zahalen v mracích, tak zůstat dole :o)))
Cestu chystám na červenec(29. nebo 30.6.-.. ...jak to půjde), čas mne netlačí. Jezdím v tomto termínu léta letoucí a loni jsem prvně byl nucen jet pod pláštěnkou(Rumunsko), a to dýl jak hodinu!!!!
Jinak předtím jen semtam přeháňka a po púlhodince jasno- holt i to počasí se .....,ale doufám že celý den pršet nebude!!!
Tohle jsem všechno projel (http://www.cyklostranky.cz/nase-cesty/2009... Kopce tam jsou, to jo, mohu potvrdit, ale fakticky v pohodě, nic mimořádného. Nejhorší z toho, co píšeš, je stoupání z Kototu na Cetinje, resp. až na Lovćen, který bych doporučil zdolat. Ten výhled od mauzolea přes půlku Černé Hory za to stojí. :-) Já ho sice vyjel jen na lehko, ale i s brašnami jsem už jel horší sedla.
Přečetl jsem si- už se těším na tu parádu. Některé části pojedu po vaší trase(z Vladimir podél pobřeží do Kotoru a Cetinje, Mojkovac-Žabljak-Nikšic-Ostrog) a tak jsem si "osvěžil co mne čeká-dík!!!
Černá Hora je parádní destinace. Hned bych se tam vrátil. Užij si to!
Ta trasa vypadá prostě skvěle! Něco z toho jsem tady jel. Klášter Ostrog je super, ten výstup je taky pěknej. Pokud vyjde počasí, tak to bude opravdická parádička!!!!
Môj plán je cez balkán do prístavu Igoumenítsa (GR), trajektom do Benátok a cez Rakúsy domov.
cca 3 týždne.
Krásnej plán. Není na to tři týdny málo?
Málo? Mně to teda příjde zatraceně jen tak tak
Ach jo, a co myslíš že jsem napsal já??? :-))
áno je to o hubu.
Prikladám trochu teórie.
Trasa je parádní. Trajektem z Igumenitsy do Benátek(tam a zpět) jsem jel. Je to skvělá jízda.
Mě osobně by vadil ten časový pres. Nemám rád, když musím spěchat a nemůžu zastavit kdy, kde a na jak dlouho chci. Ale jinak přeju ať se Ti to podaří.
A sakra! To fakt dáš?! 17x po sobě 130 km? To je podle mě docela solidní výkon! Budeš stanovat, wild camping, vařit si? Co když se ztratíš (zajedeš)? Co když bude v kuse pár dní lít jak z konve, dáš to i v dešťu? Dej pak prosím vědět, jestli to všechno klaplo, moc mě to zajímá! Díky!
Nevím, nevím. 130 km denně po tři týdny? To znamená klapky na oči, žádné zastávky. Sportovně jistě hodnotný výkon, ale co jiného z toho budeš mít? A jak tu správně zaznělo v diskuzi: co rezervy na počasí, na poruchy, na terén, …?
A to já si myslím, že sám chlap nebo dva chlapi to klidně dát mohou, když se přes den nebudou nikde moc zbytečně zdržovat, ráno brzy vstanou a pojedou do večera. Nereálně to nevidím, když se pojede přímo žádné zajížďky, jen otázka, co z těch zemí uvidí. Pokud se vyhnou Albánii, kde jsou silnice šílené, tak jedině v Makedonii a Bosně se nám občas stalo, že silnice vyznačená na mapě tlustou žlutou čárou v reálu neexistovala, ale zrovna třeba sever Srbska nebo Maďarsko jsou rovinky, kde jsme stovku denně dali i s vozejčkem s dětma.
Třeba budou podmínky příhodný a fakt to dá.
- to frog: Hlavně potom napiš blog a přihoď pár fotek, jak se dařilo. Pak si změníš nick z froga na orient expres :-))
Jestli ty fotky stihne v tom fofru pořídit… :-)
Držím palce, snad se to povede. Je to ale podle mne ale zbytečně uhnané. Jsou to v podstatě dvě samostatné cesty
Známý si koupil BMW 1200 a jel do Albánie(na týden). Bydleli prý v ´Monte Negru´a do Shiperie dojížděli taxíkem. Když mu pobyt skončil, nasedl na motorku a jel. Kde to šlo(Rakousku se vyhnul), kolik to dalo(až 250km/h). Stavěl jen pro benzin a na záchod. Večer šel doma do své postele.
"Co jste viděl cestou?"
"Cestou? Byla to parádní jízda!"
Možná to bere jako tréninkovou cestu. Souhlasím s tím, že se to "dát dá", ale bez sledování okolí, návštěvy památek a zajímavostí, zdokumentování, pokecu s místníma ap.Loni jsme dělali Rumunsko (2350km/24kmstoupání/24dní), nikde jsme nebloudili, počasí docela vyšlo, startovali jsme kolem sedmé a končili před osmou a viděli jsme co bylo třeba- 100km-ový průměr je akorát. Taky se to dalo zvládnout za tři týdny..........
hahaha,
tak už si připadám jak blbec
Já totiž četla:
Krásnej plán. Není to na tři týdny málo?
:-))))
Prohození dvou slovíček "to" a "na" a hned je význam jinej (myslela jsem, že ti to připadá na tři týdny krátká trasa)
Pardon.
:-)). Mně se to totiž poslední dobou stává docela často. Něco řeknu a lidi to pochopí opačně. Asi mám na těch šroubkách co drží půlky hlavy pohromadě danej opačně závit. Nechám to asi někde převrtat :-))
Tím Maďarskem bych to vzal vic jihozápadněji, je tam docela pěkná kopcovitá krajina.
Omlouvám se, ale nějak jsem nepochopil tohle varování:
„To jsou jen hory a hory a hory a to dost vysoké hory. A musím říct, že před jejich návštěvou nás varovali i sami černohorci...“
a) Projet vnitrozemím Černé Hory se opravdu dá, to přeci není Himaláj. Dokonce jsou tam i silnice a dokonce jsou asfaltové a překvapivě mnohde v lepším stavu než tady.
b) Když už nemám vlastní zkušenost, tak se kouknu do mapy :-) Divočina vypadá fakt jinak.
c) Černohorci cyklistice zrovna neholdují, takže na jejich cyklorady bych moc nedal. Na okraj: znám několik lidí, co mi tvrdilo, že Trolí stezku v Norsku nevyjedu. A byl to přitom pohodový kopec. Záleží na osobním úhlu pohledu.
Trolí stezka je docela pohoda, to se s kopcema v ČH srovnat nedá.
Ale nechť si každý zvolí cestu podle svého gusta, já to dělám taky tak.
Každý kopec se zdá obrovský, když si pod ním a malý z vrcholu,ne? (to mezi těmito body je o vůli a sebezapření :-))
Trolí stezku jsme nejeli, ale vloni jsme projeli celou ČH napříč natěžko s vozíkem a dětmi a v pohodě (je fakt, že jsme za sebou měli Bulharsko, Makedonii a albánskou riviéru a tak byl trénink dokonalej), ale za sebe považuju ČH za nejnudnější zemi z Balkánu, skoro všechno tam je asfaltové, dokonce i ta cesta ze Žabljaku přes Durmitor už má novej povrch (já vím, celá ne...) . Příroda, hory a kaňony krásné, ale oproti zbytku Balkánu vše takový normální, žádná divočina a ta pravá atmosféra. Nejhezčí zážitky s lidmi stranou turisticky profláklých oblastí. Ale to bývá skoro vždycky....
Hele, a jak se v ČH rozmáhá invaze ruských oligarchů?!?
Ještě v roce 2005 to byla země téměř nepolíbená, ale v roce 2008 byly znát ruské investice všude...
U moře okolo Budvy a sv. Stefanu bilboardy v azbuce, kde je napsáno "jezděte tam, kde vás mají rádi...". Apartmány narvaný, ale v kempu nikdo neškodil a nerušil, v pohodě.
Bilboardy v ruštině jsou hlavně na nákup realit. :-)
K ubytování. V Budvě byl jediný kemp, ve kterém jsme na cestě po ČH spali. Hmnoo, jsme trochu „rozmlsaní“ ze Západu, takže z mého pohledu tedy kemp nic moc. Všude jinde v ČH se dalo přespat docela levně v soukromí. Ve městě Ulcinj se o nás dokonce přetahovali. :-)
Já jsem změnu oproti 2005 v roce 2011 zaznamenala v tom, že mi přišlo, že je v zemi obecně méně odpadků, dokonce jsme viděli na vlastní oči, jak party chlapů čistí les od odpadků, ty dávají do velkých pytlů, které nechávají u silnice a ty (doufáme) pak někdo odveze.
Jinak jeli jsme úplně jinou trasu a nebyli jsme tentokrát na pobřěží, tak neposoudím, je mi jasný, že o pozemky nebo nemovitosti ve vnitrozemí rusáci stát nebudou, tak těžko říci. Ale možná to přes ČH někudy natáhneme i letos, tak třeba budu nemile překvapená.
Chystáte se na Balkán?Možná se-náhodou-potkáme.....
Rádi bychom, snad to klapne. Co jezdíme s dětma, tak dokud nevyjedem, je to nejisté :-)
...tak jo- až potkám rodinku na kole, budete to vy :-)
Nezapomeň na kaňon řeky Tara v Č.H.
rád bych z mojkovac na žabljak podél tary.....
já ti nevím.
Možná vůbec nic.
Možná půjdu pěšky. Možná seberu kolo a pojedu tejden jedním směrema tejden zpátečním. A nebo dva dny vlakem na tu stranu, kterej přijede první a pak tejden na kole zpátky...
Letos plánuju začátkem července přesun s kolem do Klatov(ještě nevím jak), tam absolvovat těžkou kalbu spojenou s tréninkem s Japonskými mistry a pak jízdu vleže podél hranic až do našich kančin. Vidím to tak na 10-14 dnů.
No a příští rok? No co jiného než Kréta!
kudy pojedeš do těch Klatov? Nepojedeš nějak přes střední čechy? bych se třeba na den přidal...
Do Klatov se plánuju dostat vlakem, nebo busem. Obě cesty po ose by bylo dost časově náročné. Z Klatov, tedy přesněji z Běšin(asi 15 km od Klatov směrem na Železnou Rudu) budu vyjíždět už po svých. Kdybys měl čas a chuť, nějak bychom se domluvili a kus cesty mohli jet společně. Byl bych rád.
Za pet minut dvanact budu vedet Alpy nebo Baltske more.
Alpy: z Mnichov pres Innsbruck do Linz
Balt: z Hamburk pres Lubeck,Rostock do Berlin nebo jine nekam,ješte premyšlem.
Hodne tešim na cyklodovču :-)
To já bych rád někdy v dubnu do Toskánska, na týden natěžko. Tak 130 km denně, ať se taky čelíčko opotí a smysly ať taky nezahálejí. Zkusím hlavně méně profláknuté destinace. Nemáte někdo tip, jak dostat do Livorna levně kolo s batohama?
No, rádi bychom Praha - Vídeň a když to kamarádovi dobře dopadne ve škole, tak se ve dvou od skupinky oddělíme a z Vídně budeme pokračovat dál do Rijeky do Chorvatska na týdenní dovolenou. Tam by za námi měli přijet nějací kamarádi. A pak zpět na Břeclav a odtud vlakem domů.
taky zvažuju Praha-Vídeň - rozložit to tak na 14 dní, zpátky asi vlakem
loni v létě jsem ve výprodeji koupil za dvacku mapu týhle cyklotrasy a pořád mě to tak nějak trochu láká :-))
uvidíme
přítulku k tomu lámu průběžně, snad to klapne ...
14 dní je nesmysl, to se budeš nudit.
My to jeli 5 dní a bylo to naprosto v pohodě.
Podruhé jsem to jela týden, ale to jsem jela z Břeclavi.
Vždycky jsem to ale jela Vídeň - Praha - na mě psychicky lépěji působí, když se "vracím domů". Na začátku cestování dopravu do pryč zvládám lépěji než pak harcování se z dálek zpět. To už toužím být doma a nepředloženosti hromadné dopravy zvládám hůřeji.
IMHO Břeclav - Vídeň jsme dali za jeden den :o)))
Taky mě přijde jednodušší se na kole vracet, člověk si cestu tam může líp naplánovat. Při návratu může být obtížné strefit se do odjezdu nějakého spoje.
Ale má to pro mě jednu vadu. Není tak výrazný cíl.
To já to mám naopak, pro mne je dovolená nebo výlet cesta TAM :). Ideální je pro mne cesta dokola, jsem duší ortodoxní cykloturista. A když někam jedu tak vždycky počítám s rezervou a když nestihnu spoj, tak ho stihnu další de. Kam se hnát, jsem přece na dovolený :).
Já jedu nejraději od domu k domu (našemu). "Nepředloženosti hromadné dopravy" (Radka) a tahání sbalených báglů jsou pro mne příšerný. Od domu k domu je náročnější na čas, který se tomu musí dát :-)
Já mám zpravidla cíl tam, odkud se pak vracím. Tam si to chci zpravidla důkladně prohlédnout, takže na to chci být čerstvá.
Cesta zpět je už pak vyplněna zpravidla jen drobnějšími zajímavostmi nebo je to jen o překonání vzdálenosti, pokud je na daný den plánována delší trasa.
Ostatně velmi ráda si prohlédnu všechna místa, kde stanuju, takže v poslední době praktikuji to, že jeden den je přejezdový a druhý je prohlídka okolí.
Sice se ujede za týden míň, ale zase člověk víc vidí.
taky si myslím, že 14 dní je moc
ale nesmím to doma říkat moc nahlas :-))
kdyžtak to dopadne tak, že 5 dní tam
2 dny po Vídni
a 5 dní zpátky
a zároveň ušetříme i za vlak (nebo za jinou dopravu) zpátky ...
zase na druhou stranu - po cestě je plno míst, kde se dá na den dva zastavit a trochu se pokochat
nebude to tak jenom o tý cestě jako takový ...
Pha - Vídeň je zhruba 300 km, to je stihnutelné za den. :-)
No mám pocit že ta trasa vede po greenways ne? To je pak asi 450km. Ale i tak je to max. na 5 dní :)
On myslí jen ten úsek Břeclav - Vídeň - Břeclav.
Píše Pha - Vídeň, to Břeclav - Vídeň asi nebude :)
Jo aha, to jsem přehlédla.
On totiž pro_pa s Radiusem a Radkem letos tu Břeclav - Vídeň - Břeclav při podzimním srazu dali
http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Ale jak jsem teď koukala na ten záznam z GPS, tak jim to hodilo jen něco přes 200 km.
Já když to jela před těmi 6 lety, tak vím, že z Břeslavi do vídně nám to hodilo 136 km. Ale my to nejeli přímo, trošku jsme to klikatili po okreskách.
mám to opačně. Dokud jedu tam, je všechno v pohodě. Jsem našenej, veselej, baví mě to a jedu rád. Cestu zpátky zvládám vždycky mnohem hůř. To už mě to prostě nebaví...
Právě proto, že bych to měla takhle taky, tak si ty endorfíny nechávám až na tu cestu směrem domů.
Tam se vždycky snažím přepravit co nejrychleji a zpátky už si to užívám :o)))
A kampa´, milostivá, letos jedete ("Cyklocestovatelské plány na letošek. Co chystáte?")?
8-)
Přece do Leogangu :o)))
A kam pojedu "na těžko" to se teprve uvidí. Záleží to na tom, zda se dohrabu ke státnicím, jaké bude počasí a pak na tom, kam bude chuť se vydat.
Plánů je hodně a žádný nevyžaduje nějaké zvláštní přípravy takže až nastane ta správná konstelace, tak si prostě vezmu týden dovolené a vyfičím :o)))
Kdybych uměl 2, dal bych ti je!
8-)
mě to nejde...
Když jedu tam, tak se mi v hlavě mele ten cíl a užívám si cestu.
když jedu zptátky, tak se mi v hlavě taky mele ten cíl, ale to už je známej cíl a jak přemejšlím o domově, tak už bych tam najednou chtěl být a ta cesta mě prostě přestane bavit a vlastně začne otravovat.
Nevím, prostě mi to tak funguje. Zatím vlastně vždycky.
Fakt se vám někomu stává, že vás to přestane bavit??!! No není možný, mně se to nikdy nestalo. Jen ta představa, že se budu muset vrátit domů mi vždycky nahnala takovou hrůzu, že jsem i těch nejhorších podmínkách mazal, co to šlo. ...no a pak vždycky došly peníze a bylo to! Mít z čeho, pravděpodobně jedu neustále. Pomalu, bez cíle, ale jel bych! Se mi zdá, že cílem se člověk straně omezuje, už tam chce být, valí jak čert, aby už tam byl a pak jak tam je, tak neví, co má dělat a tak jede dom. :-)
Když mě se pak vždycky začne stýskat po domově a jak začínám mít čím dál víc špinavých věcí a začínám být čím dál víc opotřebenější a unavenější a otlačená ze spaní pod stanem, tak už pak nechci nic jiného než svoji vanu a svoji postýlku :o)))
když jedu tam, tak ne. A na cíli a na tom, jestli je nebo není celkem nezáleží. DOkud jedu tam, jsem na cestě, na výletě nebo jak to říct.
Mám problém jen s cestou zpátky. Ve chvíli, kdy yse rozhodnu, že se začínám vracet. Najednou začínám jet tak nějak automaticky a bez nálady a nadšení. Ne hned, ale postupně to ve mě nějak uvadá....
....právě proto mám cíl každé projeté místo a raduju se furt ;-)
Já jezdím vždy okruh, takže se jakoby nevracím :-))
plánuji krátky výlet 4 dny z Zell am See - Grosslockner alpenstrasse - Dolomity (Cortina d´ampenzo)
No, abych rekl pravdu, ta GrossGlockner strasse me taky laka. Mozna se jeden den, az budeme nekde kolem Zell am See, uvolnim od rodiny (dam jim pauzicku u jezera) a dam si nalehko Grossglockner. Kdyz uz budu v tech mistech, bylo by to hrich vynechat.
Já jsem svoje plány na letošek mírně upravil, jelikož nevím jak bude čas, jak vyjdou peníze atd. Takže plán je ten, že vyjedu směr Český Ráj, tam budu pár dní jezdit a pak pojedu dál do Jižních Čech, kde chci vidět pár míst, pak dál do Pasova, asi k alpám a dál se uvidí. Až zjistím že stav konta je poloviční, nebo se mne už stýská po přátelích, otočím a pojedu zpátky. Pro mne je cílem cesta a krásně je všude tam, kde jsou příjemní lidé a hezké ženy :).
Bod. S tou výhradou, že krásně je i tam, kde moc lidi nejsou... :-)
Jo a někdy je i líp, tam kde lidi nejsou :-)
Letos plánujeme v červencu Šumavu. Vlakem z Olmika do Plzně a odsud směr Klatovy,Nýrsko a dále na Budějky. A odsud vlakem zpátky Olmik. Zatím je to na dobry cestě. Březen by měl rozhodnout. Tkže uvidíme.
Tak to máme podobný plán, chceme Šumavu přejet z Domažlic po signálce a pak ještě nevím jestli do Tábora a nebo do Znojma.
Vezmi to do Českých Budějovic. Odtam buď vlakem do Brna nebo v sezoně jezdí cyklobus až do Znojma a dál vlakem.
Zdravím, chci vyjet z Osla podle pobřeží přes Goteborg - Helsingborg - Kodaň - Rostock - do Berlína. Z Berlína vlakem domů / z časových důvodů/.
Má někdo nějaký tip, kam se na trase zajet podívat ?
Podobnou cestu jsem si chtěl dát taky, ale úplně mě rozhodil fakt, že se přes ten geniální most Copenhagen - Malmo neda dostat na kole! To samé mezi Nyborgem a Korsorem. Takže počítej s tím, že to bude kromě cyklo taky trajekto či vlako výlet.
Plánujem na červen Rakousko - pořádný cyklovýlet (3 týdny) s dvěma dětma ve vozíku na těžko.
Poctivě trénuju každý den na cestě do práce a zpět, neb vím, co mě čeká ;). Samotný náklad by mohl být +-75 kilo, takže nutně musíme dát nějaké lehčí terény. Manželku nechám bez nákladu, ať si to užije.
Vypadá to z části na Dunajskou cyklostezku, pak určitě kolem jezer v okolí Zell am See, aby si to děti pořádně užily - hodně koupání, pokud voda nebude příliš ledová a spaní tak nějak dle náhody.
Důraz bude kladen na pohodu, žádné hltání kilometrů - ve stylu od prolézaček přes zmrzlinu a další prolézačky k jezeru ;).
Tak držím palce. Lehčí terény se tam najít rozhodně dají, vlastně se tam dá jezdit po rovině. Jen mě zaujalo: náklad 75 kg? A manželka bez nákladu? Napiš pak, jestli se ti to podařilo dodržet...
Když jsem vozil ve vozíku 2 děti, tak to celkově na mém kole s vozíkem (i s dětmi, ale bez mojí váhy) dělalo 90 kg, z toho cca 60 byl vozík. A manželka vezla ještě snad 20 kg, pokud si pamatuju. Takže jestli to celé stlačíte na 75 kg a uvezeš to sám, klobouk dolů!
No, hezké ;). Já to zatím počítal pouze orientačně, nezkoušeli jsme věci dávat fyzicky do brašen a vozíku. Vozík jen s dětma by teď měl hmotnost 40kg. Pokud bych jel s plnýma 6 brašnama (4 brašny přední, zadní nosič, 1 velká na zadních brašnách, 1 na foťák na řídítkách), samotný náklad s brašnama by mohl mít 35 kilo (tak naložen jsem jezdil ve Švýcarsku, ovšem přes sedla). Kolo se vším všudy (elektrárna) = cca 17kg.
Tzn. moje souprava, pokud by ve vozíku nebyl žádný další náklad, by mohla vážit 92 kilo. S rovnou stovkou tedy můžu asi počítat ;).
Já se tentokráte hodlám dost uskromnit na svém oblečení, žádné zimní věci jako ve Švýcarsku, kde jsem spal v -5 stupních někde v 2200 metrech. Tím bych mohl ušetřit dost hmotnosti a počítám s tím, že věci se budou muset prát.
Horší to ovšem bude s oblečením na děti, tam ale nepředpokládám velkou hmotnost, uvidíme.
S praním počítej určitě. Už se to tu probíralo mockrát, ale ušetřit váha se dá na mnoha věcech - my například vozíme pro 5 lidí jen 4 spacáky, protože dva z nich lze spojit a spí v tom pak jeden dospělý a 2 děti. Děti ze spacáku stejně pořád vylejzají a ve stanu je v pěti lidech dost teplo.
Jsou lidé, co jezdí bez teplého oblečení, počítají spíš s horkem a v případě změny počasí nakupují v sekáči :-)
Zkrátka, dá se to vymyslet, ale hodně třeba váží jídlo. A někdy nějaké vézt musíš, minimálně přes neděli, kdy tam bývá zavřeno. Jestli se fakt vejdeš do těch 75, bude mě to zajímat. :-)
Dam pak vedet, az to bude vse pripravene a zvazene. Jidlo jsem ani nepocital. Ve Svycarsku jsem neustale vozil prakticky zbytecne 4 litry vody ve 3 kosikach na ramu (tam maji pitnou vodu volne dostupnou temer vsude). A pri nakupu jsem na hmotnost vubec nehledel. Automaticky jsem bral litr mlika, litr dzusu, treba kilo broskvi, pul kila chleba, pripadne nejakou bagetu, aby to kolo lip vypadalo :). Ke konci, po nouzovem dni plnem testovin (Zapomnel jsem, ze je nedele ;)), jsem prikoupil jeste do zasoby i kilo Nutelly, aby se mi uz nikdy nemohlo stat, ze dojde cukr :).
Co máš za vozík, že to uveze 75 kg? Už si to někdy zkoušel táhnout? Já tahal za tandmem 60 kg včetně váhy vozíku a podařilo se mi vozík vykloubit a oddělat silentblok v pružině v kloubovém spojení - roztrhnout ho, což znamená zvýšené nebezpečí v pevnosti spojení vozíku s kolem a tedy riskování životů vezených dětí. Takže to by mě fakt zajímalo, jak to někdo může uvézt single a 1/ utáhnout to 2/ nestrhnout vozík resp. ho nerozlámat 3/ nebát se s tím brzdít s kopce.:-() Za tím dvoukolem toho bylo až dost. Jinak běžná nostnot vozíků je 40 kg včetně dětí.
Taky jsem zjistil, že těch 60 (včetně váhy dětí a vozíku samotného, samozřejmě) je tak nějak hranice.
Ubrzdit se to dalo, utáhnout taky a připojení (péro i silentblok) vydrželo. Ale nejsem si jistý, jestli zlomená osa, která nás potkala o rok později (to už vozík lezdil lehčí, protože jedno dítě samo šlapalo), nešla právě ještě na konto těch 60 kg z loňska...
Povolená nosnost vozíku je 45 kg, takže jsme ji vlastně ani moc nepřekročili (vozík sám má 14), ale stejně...
Tak určitě hodláme vyrazit, to je jasný. Děti se ještě do vozíku vejdou, že by třeba to starší nich jelo samo, to u nás zatím nehrozí, tak nejsme v podstatě skoro ničím omezení. Zatím. Akorát jsou těžší, tak toho holt povezu já víc.
Asi zase max. na 6 týdnů, to nám tak nějak stačí. A kam to bude? Těžko říci, možná zase Balkán (dětem se vloni moc líbilo v Albánii), jeden ze snů je i Ukrajina (Krym), ale tam netuším, jak se nějak rozumně dostat (jedním směrem, ten druhej už se dá dojet po vlastní ose). Takže zatím žádné přesné plány nejsou, s dětmi stejně moc nejdou dělat takto dopředu, tam zbývá jen doufat, že vše klapne jako vždycky.
Vůbec to není moc cyklo, ale docela mě zaujalo, že ve Spreewaldu je 700 - 1000 km (dle zdroje) vodních cest. Tak pořád přemítám, zda si někdy nepůjčit nafukovací kanoi Pálavu, tu hodit do vozíku za kolo a vyrazit trochu se courat po vodě.
Tak já asi jako každý rok vyrazím do Českého ráje :) Teda jen na jednodenní výlety, jinak (opět jako každý rok) pojedeme k Attersee do Rakouska. Máte někdo zkušenosti? Mně se tam hrozně líbí, jen je občas problém s počasím - loni 35 nad nulou bylo fakt moc.
A ráda bych zkusila Lago di Garda, byla jsem tam jako dítě, ale už si skoro nic nepamatuji.
No a docela mě zaujalo toto: http://www.kudyznudy.cz/Aktivity-a-akce...!.aspx
Konkrétně u Attersee je potíž, že břehy jsou rozparcelovaný na soukromé pláže a je problém vlézt do vody, když je horko.... Naštěstí to není jediné jezero v Solné komoře: http://struha.rajce.idnes.cz/Solnou_komorou_na...
Ať nezakládám nové téma - máte někdo tušení jaká oblast v čr je nejpustší? Nejmíň vesnic, lidí, turistů...
???
Podle mě asi Rychleby.
Ale po postavení rozhledny na Borůvkové hoře a vyznačení Rychlebských stezek už to asi neplatí.
přesně tak, jezdil jsme tam kvůli tou klidu, pak někoho napadlo tam rvát ty cesty z anglickejma názvama apod. a tak už tam nejezdím.
Kdysi se dalo jít lesem několik dnů, aniž bys potkal člověka, ale lidi se nakonec naserou všude a zničej všechno:-(
Povrchové velkodoly na Mostecku.
To by byla bikeřinka! Akorát trochu ušmudlaná.
8-)))
To se v Lužici dělá. Sice to není úplně bikeřina
http://www.lausitzsafari.de/
http://www.youtube.com/watch?v=B7z0ENGFn2U
http://www.klenkhoursch.de/pf/books/15...
něco malinko podobnýho máme i u nás
http://www.czechcoal.cz/cs/novinky/safari/index...
Je ale potřeba spěchat, než to bude vypadat jako na Mácháči!
http://mostecky.denik.cz/zpravy_region/jezero...
Mně osobně jako nejpustší (ale současně i nejméně zajímavá) přišla oblast při hranicích s Rakouskem, nejvíce od Slavonic (řádově od Česká Kanady) po Vranov, ale platilo to při hranicích až někam k Mikulovu. Důvodem byla vysídlenost této oblasti jakožto bývalých Sudet a mírně zvlněná a zemědělsky hodně vytížená krajina.
mám dotaz-při plánování letošní dovolenky do albánie(přes srbsko a makedonii)bych rád kvůli kratší cestě jel přes kosovo-je tam nějaký problém na hranici a příp ve vnitrozemí? poraďte...(při zadávání trasy na bikemap i gpsies to přes kosovo nechce ukazovat)
O žádném problému nevím (naposledy jsme tam ale byli v r. 2005) a letos tamtudy asi taky pojedeme. Bikemap a gpsies vychází z podkladů google maps, kde například i takové země jako je Bosna a Hercegovina jsou zobrazeny stylem "Zde žijí lvi". Takže zbývá jedině papírová mapa nebo mapy.idnes.cz či mapy na seznamu. V Kosovu radím jen vyhnout se hlavním silnicím, bývá na nic dost provoz a jezdí se poměrně divoce. Pěkný zážitek bylo třeba sedlo Čakor ;-)
http://www.epastorek.cz/vypravy/2005/balkanem...
dík-jak,kam a kdy se tam chystáte? do bikemap jsem dával trasu jen pro výpočet kilometráže a převýšení, jinak orientační mapy mám....možeš aj na mail [email protected]
V ČR nebo v zahraničí, to je jedno, hlavně ale na kolo a ne ležet 14 dní někde na lehátku u vody nebo se nudit na chatě :-)
Na jaro plánuji zase kousek Středomoří, tentokrát jih Španělska. A na prázdniny celkem lahůdku: Grande traverseé des Alpes, tedy alespoň část z cesty La Route des Grandes Alpes: http://www.grande-traversee-alpes.com/je-voyage...
Dobrá inspirace, ne? Když kopce, tak kopce :-)
Járo,
tu oblast Alp mám celkem slušně projetou, tak pokud by jsi něco potřeboval vědět, jsem k dispozici.
Super, díky za nabídku, rád ji využiji. Pošlu zprávu až budu dodělávat trasu. Chystáme se jet jižní část cesty cca na jih od Grenoble.
Ve Španělsku, sice severovýchodním, jsem byl před měsícem a úplně mě to nadchlo. Sice byla právě dost zima, i sníh, ale staré vesničky a městečka v pusté krajině, k tomu téměř nulový provoz, to nemělo chybu. Určitě se tam někdy na jaře se ženou vypravíme.
Až zpracuju fotky dám sem odkaz.
Ja by som chcel tento rok vyskusat Mariazell. Z Bratislavy po Donau-Radweg a potom sa napojiť na Traisental-Radweg. Minuly rok som to dal po St. Polten tak dufam, ze tento rok to vyjde. Ked sa tu tak pozeram na plany ostatnych cykloturistov, tak moje plany su oproti vam iba prechadzka.
To že je to pro někoho procházka neznamená, že to pro tebe není Velká cesta. Důležité je, abys měl na co v dobrém vzpomínat.
Ano, vzpomínky jsou pak moc hezké. Já bych chtěla letos procházku! Proto chci letošní cestu spojit s mořem a polenošit na pláži. Jak už jsem tu psala, mám v plánu Alpy + moře, tak v 10 dnech, Kötschach, Toblach, Cortina, Lienz ... a pak mám vyhlédnutý psí kemp v Bibione :)
My se chystáme s partou asi patnácti lidí do Litoměřic. Tam máme domluvené ubytování a výlety jsme domlouvali do do Ústí n/L, na Lovoš, do Ploskovic na zámek, nebo na prohlídku vodního zámek v Budyni nad Ohří, cestou Terezín...
Nechystáte se někdo po Greenways z Prahy do Vídně? Sice to nebude nic moc pro horská kola, al jinak by to mohlo být fajn. Našla jsem to na kudyznudy a docela bych to zkusila, jenže mám jen horské kolo...
Já sem to jel před dvěma lety a celá cesta byla nádherná. Dobrý je si trasu prodloužit do Bratislavy, těch několik km úžasným NP Dunajské luhy za to stojí. Letos začátkem červenece snad pojedu úsek z Prahy do Valtic
Letos poprvé na delší trasu "Okolo ČR" na 10 dní na těžko. Budu se více méně držet hranic (na Jablunkovsko přes slovenskou Čadcu) a plánuji cca 160 - 180 - 200 km denně. Vynechám pouze Krušné hory - na to nezbyde čas. První termín hnedka zkraje června, ovšem záleží na počasí. Tak uvidím......
160 - 180 - 200 km za den po hřebeni Beskyd, Javorníků a Bílých Karpat?!? Dovol, abych se zasmál... .)
Třeba Beskydy "objedu" - ono přes Polom se ani jet nedá (výjezd z Karlova na Čadcu, Jablunkov, pod Frýdkem na Frenštát a pak jenom výjezd na Pustevny a konec v Horní Bečvě) - to se celkem dá. Javorníky svým způsobem také objedu - opět po hřebenech žádná cyklotrasa nevede...
Bílé Karpaty to samé...
Jinak Šumava pouze větší výjezd ze Sušice na Horskou Kvildu - poté již jeno "sjezd" na Vltavici a dále na Lipno a dále na Třeboň.
Jeseníky také jdou. Tam se budu držet v údolí a o plánovaném dnu volna si chci vyjet na Červenohorské sedlo a dále na Praděd a pak to sjet dolů.
Rozhodně se nehodlám utavit na prvním kopci a plánuji průměrnou rychlost 15 - 17 km/h s výjezdem velmi brzy ráno. Prostě se chci hezky projet. Opravdu se to zdá tak náročné? (Samozřejmě je třeba mít něco natrénováno...)
No, já se chystám jet z Klatov do Rožnova p.R. natěžko kolem hranic. Je to asi 700 km a 10 dnů považuju za reálný plán. Abych si to užil a nehonil se jak pes. Objet za 10 dnů natěžko republiku mi připadá jako dost nereálné. Ale je možné, že jsi mimořádně výkonný cyklista a bude to pro Tebe brnkačka. Každopádně dej vědět, jak to dopadlo. Pokud to zvládneš smeknu i paruku.
Tak jsi mě trochu postrčil,abych zalovil v archivu.To znáš,mládí v pr...!Jezdil jsem i nad 200km za den,třeba když jsem se hrabal na Nordkinn a potřeboval jsem těch 8000 km odjet do 60dní,protože jsem víc času neměl.
Tak to klobouk i s parukou dolů.
Já to hodnotím z pohledu svých dvaapadesáti roků. Vím že takového výkonu bych nebyl schopen ani v mládí, natožpak teď. A upřímně řečeno, ani mně to neláká. Dávám přednost pohodě a tohle pro mně pohoda není. Ale každý to máme jinak a tak to má být.
To je už dané člověkem. Stejně jako někdo má hudební sluch a někdo ne, někdo je schopen vzít kus šutru a udělat z něj sochu, tak jsou lidi, kterým tohle nedělá problém.
Je u nás jeden důchodce a ten má jako sport jezdit pro mě šílené jednodenní štreky typu Šluknov-Ještěd a zpět. Navíc má docela obyčejné kolo a rozhodně odmítá cyklistické oblečení. Takže když před časem narazil v hospodě na nějaké v jeho očích mlaďochy chlubící se svými výkony, vsadil se s nimi o sud piva, že nejlepšího z nich na trase Šluknov-Frýdland porazí. No a oni, vidíce starého dědka v teplácích se chytli. A on měl pro svoji partu důchodců sud. :))
No to teda nesouhlasím - přes Velký Polom se jet dá - viz. http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=2
Kdyby to někoho zajímalo, tak celá trasa přímo po CZ-SK hranici na těžko, včetně popisu a map po jednotlivých dnech je popsaná zde:
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=1
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=2
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=3
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=4
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=5
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=6
http://www.trekview.cz/trekview/?aidt=7
V případě zájmu můžu dodat fotky.
Jinak velice doporučuji - nádherná krajina, minimum lidí. Pro přejezd na těžko ideální. Samozřejmě nic pro "rychlojezdce" :-)
jj, pro přejezd na těžko ideální. Ideálně pak, když před tím dva týdny chčije a chčije. A nejenom "před"... :-D Pravda je, že už druhý den má člověk těch "Piešťan" docela plné zuby (a to i doslova).
Letos to zase pojedeš?
Třeba už bude suché léto a toho bahna bude míň.
Tak to já jsem tam měl nááádherně :-) viz http://mygallery.pf-control.de/cshranice_2008/
Ty fotky se souřadnicema a možností překliknout do mapy máš suprový. Jak to funguje, ty souřadnice měříš na místě focení "ručně" a potom do alba fotek je vkládáš taky "ručně"?
Sorry ten systém mi přijde skvělej ale asi se ptám blbě. Prostě jak to funguje?
Dík.
No v zásadě je to tak jak říká petrp.
Stačí když máš správně nastavený čas ve foťáku - v každé fotografii v EXIF je potom uložen čas vyfocení, ten se potom porovnává s časem v treklogu, který se ukládá v GPS, použijí se potom souřadnice bodu jehož čas je nejblíže času ve fotografii. Souřadnice se potom uloží do EXIF ve fotografii. Tohle vše umí udělat různé programy, pokud vím tak např ZONER Photostudio nebo třeba freeware GEOSETTER, ale i spousta dalších.
Jednodušší je potom mít přímo foťák s GPS, který umí souřadnice do fotografií vkládat přímo.
Fotografie do mapy potom na základě těchto souřadnic umí zobrazit i různé galerie na internetu - např. Panoramio od Google.
Když to máš tak vymakaný, tak by možná stálo za to, dopsat ke každé fotce i nějaký popisek. :-)
No to určitě jo (je to na to připravené), ale přiznám se, že na to už jsem potom dost líný :-) - co je na fotce, to je většinou patrné z mapy.
Pokud je to něco speciálního, tak využívám zvukové popisky, které namlouvám přímo ve foťáku buď hned po vyfocení nebo dodatečně. Viz třeba http://mygallery.pf-control.de/cshranice_2008... (normálně třetí fotka v sobotu) - funguje to ve všech možných prohlížečích (samozřejmě musíš mít funkční zvukovku a musí ti fungovat i s prohlížečem - tj. musí být funkční třeba i zvuk na YouTube apod.)
Mam na zacatek pristiho mesice naplanovano tohle (cyklotrasy.info + Garmin Cyklo 2011). Cilem je cesta co nejbliz hranicim zevnitr. Uvidime, kolik toho za tech 5 dni ujedeme.
Kam zmizel odkaz? 8-(
http://www.bikemap.net/route/1507324
Kdyz koukam na nastoupane metry, Loudani hadr. 8-D
Nooo, tak to si teda užijete! :)
Mohl-li bych k tomu pár řádků:
Z Mlýnků namísto sjezdu do Radějova přejet na Slovensko a po "čáře" sněr Tlstá hora (červená TZ) a dále Machnáč, Bukovina a Kobyla (aneb přes Tri vrchy)...
Před Střelnou je z kopce Končitá červená TZ trasována jinak, před kótou 652 (je tam hájenka nebo něco takového) uhýbá doleva kolem Pasiček a Pasek na silnici Študlov-Střelná. A silně uhnout doporučuji, protože původní červená končí v ohradě s býky a ohrada opravdu NEJDE objet (musí se vrátit). Respektive kóta 652 jde sice objet i ze severu, nicméně stejně skončíš na té silnici...
Úsek Papajské sedlo - "Krkostěna" (rozc. červené a modré TZ) je směremdolu téměř nesjízdné, nahoru to bude fakt chuťovčička (je to plus minus něco jako sjezd/výjezd na V. Lopeník po zelené TZ)...
Na Portáši (Hotel Portáš) se doporučuji stavit na borůvkové knedlíky :)
Jestli nemáte nějaký důvod sjíždět z hřebene na Kasárne, tak nejezděte. Nic tam není, jsou tam jen chaty a hotely a duch socialismu...
Na chatě Doroťanka (49°28'31"N, 18°32'34"E) doporučuji antipartnerskou polévku, budou-li mít (česnečka s tvarůžky)
Úsek na Malý Polom je obtížně schůdný, s kolem na těžko opět další chuťovčička :). A další úsek (Malý Polom - Burkov) je bažina i v horkém suchém létě, takže připravte se na trošku vlhka...
U kaple na Muřínkovém vrchu je studánka se zázračnou vodou; zázračná je v tom, že díky ní se dá opět zprovoznit kolo obalené bahnem :)
Ze silnice Třinec-Český Těšín před mostem přes Olzu pokračovat "rovně" (lehce doprava; 49°43'00"N, 18°37'48"E) a zůstat na pravém břehu řeky (Olza/Olše) a vzít to přes Cieszyn. Až na vyjímky jsou tam cyklostezky. Můžete si prohlédnout starý Těšín a po mostě, po kterém jezdívaly tramvaje, najet do Českého (na nádr je to pořád rovně).
Uff, to je tezke cteni. Ukol zni: Objet CR ZEVNITR! Zadne zjednodusovani cizinou. Zvenku to mozna dame az uzavreme okruh. 8-) Takze radsi se vzdalim od cary o kus dal nez vstoupit na Slovenskou pudu.
Vyjimky (prekroceni cary nebo zajizdka do vnitrozemi) se povoluji kdyz je cesta naprosto neprujezdna, na prespani, do servisu, za jidlem. V pripade prekroceni cary je nutne ji opet prekrocit ve stejnem miste zpet a pokracovat v plneni ukolu...
Kdybych Ti poslal ten GPX, neoznacil bys mi tam ty upravy? Ted jsem peknych par minut badal nad pouhou jednou z nich... 8-(
Abych přidal svou trošku do mlýna. Já jsem republiku objel za 18 dní s průměrem 106 km denně, byla to moje první větší výprava, takže by se nechalo jezdit i vyšší průměry, ale ty 150-200 už mi přijdou moc, přeci jen jsou to při hranicích samé kopce a když nevyjde počasí (já jel v době povodní), tak to člověka brzdí a pak se mu kupí jen kilometrové ztráty a člověka to příliš svazuje, hlavně myšlenkově. Ale kdybys chtěl pro inspiraci, tak tu je odkaz: http://cyklostranky.zxq.net/republika.html
Tak to jsi to jen doslova o příslovečných „106“ :-). To ještě chápu, ale těch 160 až 200 km, to už není cykloturistika, ale závod.
Koukám, že letos je laťka denních vzdáleností hodně vysoko. Už se v tomto vláknu diskutovalo „jen“ o 130 km denně (http://www.nakole.cz/diskuse/14175... 160 km a více na těžko denně, to je fakt „hustý“. Na silničce s doprovodem si to dovedu představit, ale na těžko těžko. :-) Tak držím palce.
Rozhodně napiš, jax pak dopadl, protože 180 km DENNĚ na těžko snad ani není v lidskejch silách! Asi 3x v životě jsem ujel kolem 160 km za den, ale to bylo takový peklo, že jsem se z toho další týden vzpamatovával. Já prostě nevěřím, že to dáš... No ale možná seš fakt dobrej, co já vím...?
Je to v lidských silách. Kousek tady od nás máme také jednoho nadšence, jmenuje se Václav Chlumecký, a ten při cestě do Itálie a odtamtud do Paříže jezdil průměrně 200-220 km denně. Já jsem loni jel Elberadweg-Dánsko-Bornholm-Rujána-Oder-Neiße Radweg a v plánu jsem měl se pohybovat taky kolem těch 200, ale nakonec mě zdrželo počasí a vlastní lenost ráno včas vstávat, takže celkový průměr byl 150 km (3003 km / 20 dní). Ale už od toho upouštím a příští výpravu srazím na 100 km denně, která je podle mě asi nejrozumnější v poměru zábava/výkon.
Jasně dá se. Pokud nejsou moc kopce a protivítr, tak se dá ujet hodně. Ale jde taky o to, aby člověk měl čas i zastavit, když něco zajímavého uvidí. Dlouhodoběji je asi fakt optimální plánovat těch 100km/den, maximálně 120.
Honza Tomšíček při své cestě na Nordkap někdy před rokem 1980 musel ujet denně asi 250 km na starém Favoritu s praskajícími dráty. Byl totiž omezen platností výjezdní doložky, za 22 dní musel projet Finskem, Norskem a Švédskem na trajekt do východního Německa. Spal prý asi tak 4 hodiny denně.
Už jsem tu zmínku teď někdy tady na fóru zahlédl a nechtělo se mi tomu snad ani věřit (řečnický obrat, věřím tomu). Neexistuje k tomu online víc informací? Docela by mě zajímalo, jak sám pak takovou zkušenost hodnotil.
Ahoj všem,
tak 1.9.2012 vyrážím s kamarády do Chorvatska.
Budeme spát na divoko.U Varaždina mám kamaráda, kde přespíme a opereme hadry.Projedeme přírodní park Medvednica u Záhřebu(není na odkaze níže).V kepmu Ujča u moře budeme asi 2 noci(záleží na tom jak na tom budeme s časem).Zpět projedeme kousek Bosny a pak Slavonii.V Maďarsku se trasa dle času ještě upřesní - zda objedeme Balaton zleva či zprava.Poté Gabčíkovo a hurá domů.
Kdyby měl někdo tip na zpestření trasy nebo např. čeho se vyvarovat nebo naopak doplnit zajímavé místo,tak sem s ním:)
Díky
http://www.bikemap.net/route/1427473#lat=46...
Trasu maďarsko-rakouským pomezím bych volil takto: než přes rušný Eisenstadt raději po cyklostezkách přes město čápů Rust, Sopron, Horitschon, v blízkém Raidingu rodiště F. Liszta (oblast dříve patřila k Uhersku) atd. Dále je zajímavé projetí údolí říčky Pinka střídavě po obou stranách hranice, jsou zde chorvatské obce (Horvátlövö, Pornóapáti, Szentpéterfa). V Hagensdorf im Burgenland jsou sklípky s doškovými střechami. Hranice můžeš přejíždět kdekoliv, všude jsou obnoveny staré původní cesty dříve přerušené železnou oponou.
Nechci plašit, ale není Chorvatsko tou jedinou evropskou zemí, kde je spaní nadivoko nelegální? Teda já bych do toho šel stejně, ale tohle jsem někde vyčetl...
Pokud vím, tak nejen nelegální (v tom možná jedinou zemí nebude), ale i docela dost sledované a stíhané. Především u moře - ve vnitrozemí to nejspíš až takový problém nebude.
Taky jsem o tom kdesi četl - snad v tom nebude problém.Vždy se schováme někde, kde nebudeme na očích a pokud nás přesto někdo vykáže no tak popojedeme kousek dál - důležité je řešit problémy s "chladnou hlavou".Možná někdo poradí s osobními zkušenostmi s noclehy "na divoko" v HR.
U moře budeme v kempu, takže to je v pohodě.
Teda já nějak nevím, ale proč chcete za každou cenu spát na divoko?!?
Ano, je v tom kus romantiky, ale když je to v dané zemi zakázané, co je na tom tak strašně těžkého toto nedodržet?!? To vám fakt těch pár euro za kemp stojí za to chovat se jako neurvalci?
Rekla bych, že v Chorvatsku je zákaz spaní na divoko docela oprávnění, protože je tam sucho a je fakt, že v některých místech je i stále ještě zaminováno.
Možná jsem puritán, ale já osobně se těchto zákazů držím. Když jsem někde na návštěvě, tak se podle toho chovám.
Za ten tvůj přístup - "když nás někde vyženou, tak o kousek popojedeme" - za to bych ti dala s chutí pár facek.
Promiň, ale to je fakt chování burana.
A nejhorší je, že tyhle zákazy jsou právě díky takovým, jako jsi ty.
Milá radko,proč hned tolik rozhořčení?Plán je takový, že chceme spát na divoko, ale pokud to nepůjde,tak využijeme kemp - určitě nechceme spát na divoko za každou cenu.Spíš na divoko = jsi neurvalec,buran a zasloužíš pár facek...trošku mírně napsáno neúměrné,nemyslíš?
Spíš na divoko = jsi neurvalec,buran a zasloužíš pár facek...
Z kontextu mého příspěvku myslím jasně vyplývá, že to nemyslím paušálně a navíc jsem tam jasně napsala, na kterou větu z toho tvého příspěvku tímto reaguji.
Mě se prostě příčí chovat se v cizině neurvale stejně tak jako nenávidím u nás cizince, kteří se tu chovají jako dobytek...
Mně se prostě příčí chovat se v cizině neurvale stejně tak jako nenávidím u nás cizince, kteří se tu chovají jako dobytek...tak v tomto bychom se shodli a myslím to paušálně:)
Jinak si nech dařit.
Když už je téma znovu ve hře, přihřeji si vlastní polívčičku, kdyby náááhodou...
Plán se nakonec stabilizoval na Taurskou stezku z Krimmlu do Pasova a pak pravděpodobně Dunajskou proti proudu do Regensburgu.Start vychází na neděli 5.8. ráno z některé rakouské vlakové stanice (plán je Laa/Thaya, nebo některá jiná u hranic s jižní Moravou)a přesun vlakem na začátek, návrat odhadem 15.-16.8. z Regensburgu...
Vzhledem k tomu, že jsme dvě a veškeré zvýhodněné lístky na vlak v Rakousku i Německu jsou "až pro pět dospělých osob", tak pokud by se chtěla další podobná skupinka přidat, nebylo by to špatné (bohužel, aby ta výhodnost k něčemu byla, je to asi zajímavé jen pro někoho z Moravy).