Prošel jsem autobusy a nezaručují převoz kola.
Prošel jsem vlaky a přímé nemají zavazadlové vozy.
Prošel jsem letadla a přímo nic neletí. Jen s mezipřistáním.
Auto nemám.
Nějaké nápady?
Myslíš tenhle "šenfeld" ? :)))
http://www.zizkovopole.cz/index.php?id=historie
Nee. Myslím ten Šenefeld pod Berlínem.
Na kole? :)
No tak dobře ... Co máš proti vlakům s přestupem? Prakticky všechny Německé couráky berou kola a mají na ně spoustu prostoru, že většinou ani netřeba sundavat bagáž. (Navíc odhaduji, že to bude v Německu tak na dva přestupy, žádná katastrofa ...) Akorát mezi Děčínem a Bad Schandau jezdí většinou obyč český vagón, ale těch 20 km po vlastních kolech tě snad nezabije. :) Nebo jsem něco nepochopil?
Vlaky berou i některá přímé EC do Berlína...
Ještě aby nebraly.... :)))
Musím se zeptat co to je rozšířená doprava zavazadel. Mám 4 brašny a kolo ve vaku.
To znamená, že při nástupu předáš kolo do určeného vagonu a při výstupu si ho tam vyzvedneš. Během cesty se ti o něj starají pracovníci drah.
To se pleteš. To, co popisuješ Úschova během přepravy. Rozšířená přeprava zavazadel snad ani není. Existuje Rozšířená přeprava spoluzavazadel, tzn., že ve vlaku je místo na kolo, ale staráš se o něj sám.
Díky. Tyhle detaily mi mohou ušetřit pěkný nervy. Docela se zabývám myšlenkou jet tam jednou předem na zkoušku. Zní to potrhle, ale pak budu na peróně s patnáctikilovým pytlem, čtyřma taškama S&A a foťákem. Pak už nesmí nic kiksnout.
proč bys tam jezdil na zkoušku? Když se podíváš na jízdní řád www.db.de tak ti tam vyjedou spoje, když ho rozklikneš, máš tam psaný příjez na kolej č. ... a pak další odjezd z koleje č. ..., takže dopředu přesně víš, odkud to jede. koleje jsou vždy číslovány od nádražní budovy.
Tvojí důvěru v internet nesdílím.
To není o důvěře v internet, ale v jízdní řády DB. Fakt ty nástupiště odpovídají. Po... se samozřejmě může cokoliv kdekoliv, ale přes den budeš mít na stejnou trasu další spoj za hodinu maximálně dvě, takže pokud si necháš adekvátní rezervu, nebudeš mít problém ani se zmeškaným přestupem.
Pokud se zvládneš dostat přímým vlakem do Drážďan (pokud tě nevyhodí v Děčíně, tak další zastávka už jsou Drážďany :), tak potom bych se německých místních vlaků nebál. Místa na věci spousta, na nádražích výtahy, vozíčky, už to tu někdo psal.
Možná jsem ten mladej, co nic nechápe :), ale ke čtyřem brašnám bych si vzal kus provazu, svázal, hodil na ramena. Tašku s kolem do ruky, a je po problému, ani ten výtah není potřeba.
jo a pokud jedeš tak moc bojíš, tak jeď o víkendu, vem někoho s sebou na jízdenku "schoenes wochenende ticket" a on se může na stejnou jízdenku vrátit zpět.
Odletím nízkonákladovou společností. Bude to před polednem v některé lednové úterý v roce 2012. Hodně tašek s sebou.
*
Tedy žádné etapy podél Labe. Žádný wochenende ticket. Źádné rezervy kdyby mi někde po cestě nevzali zavazadla. Žádná refundace když nebudu v letadle včas.
*
Chápu že mladý člověk nevidí problém tam co ho vidí starší. Taky jsem byl takový. Ale tady prosím o konstruktivní příspěvky.
Německé lokální vlaky ti zavazadla vezmou. Maj tam na to velké prostory. Tady není co řešit. (Kdyby se to nějakému průvodčímu nezdálo, může ti prodat jízdenku pro kolo za pár eur, ta se stejně často v automatech koupit nedá a prodávaj jí ve vlaku). Pokud budeš v Drážďanech dost ráno, vyjde ti možná i rezerva jednoho zmeškaného přestupu, kdyby se něco po... (najdi si na db.de). No a pokud ti České dráhy nechají naložit tašku s kolem do rychlíku, co jede do Drážďan, tak už nezbývá co dalšího řešit. Nemám úplně odhad, jak velká je taška s kolem, ale pokud ji zvládneš hodit nad sedadla v kupé ...
Jo, máš pravdu.
Zkrátka značka "kufr" v jízdním řádu, kolo podáš do vagomu pracovníkovi drah.
Značka "kolo", o kolo se staráš sám.
Jedu v lednu. Se složeným kolem ve vaku. Je to dřina i na krátkou vzdálenost. Každý přestup to zhoršuje.
Kde je problém? Tenhle týden jsem viděl dva týpky ve vlaku, co táhli kolo ve vaku. Až mne ta frekvence udivila....jen tak se to během roku nevidí. A zvládali to.
Na nádražích občas bývá možnost půjčit vozík na zavazadla. Stačí poslat mail.
Našel jsem během dne několik spojů s dvěma přestupy (Berlin Südkreuz).
To je dobrá zpráva.
Prosímtě se kolem ve vaku jsem dojela až na sever Skotska, sama ženská!. A to jsem to táhla v Londýně 10minut pěšky, když jsem přestupovala metrem na bus. Hodiš na rameno a jdeš. V Německu fungují na všech nádražích výtahy pro vozičkáře. Hledáš problémy tam, kde nejsou.
Jo, ještě mě napadlo. ono je možná lepší jet s kolem normálně a do vaku ho složit až na letišti. Já to tak dělala právě při cestě ze Skotska. Jela jsem sice busem, ale to jedno. V tescu jsem se stavila na nějaké papundekle a složila ho až na zastávce. Složený vak zase tolik nezabere. Měla jsem ho připevněný gumicukama na spacákové invazi.
Taky jsem o tom přemýšlel. Ale ve skutečnosti pojedu nejméně s třemi přestupy. A to v lednu. Takže odstrojovat, nakládat kolo a bágly odděleně, ani se nesvézt (páč to bude v lednu), a na flughafenu jít k podání zavazadel špinavej jak kanec.
Já už tuhle variantu vyzkoušel cestou na Kanáry. V tomhle případě se to nehodí.
Strejda gúgl říká 2 dny a 15 hodin pěšky :)
a ted vážně vem si taxíka pokud nejedeš sám tak je to docela přijatelný např :
http://www.ruzyne-letiste.cz/berlin.htm
hele jen 4900 :)
http://taxi-praha.wz.cz/cenik.html
a jen 4700, :)
http://www.taxiterminal.cz/cenik.php
Jedu sám. Taxi by stálo jsko letadlo s přestupem.
Jasně je to jen varianta ale to je prostě tak.
Za letošní stávky dopravy se v ČT rozčiloval nějaký cizinec, že taxík z Prahy do Bratislavy kde mu letí letadlo je dražší než let z Bratislavy k němu domů.....
Navíc když si vzpomenu na cenu letenek před pár roky tak mě ty dnešní přijdou až zbytečně levný.
Člověk už pomalu nevidí modrý nebe bez čáry.
Za pár dní letíme dva do Paříže za zhruba 50 procent toho, co jsem platil před 15 rokama za jednu letenku tamtéž.... za taxíka od nás na letiště a domů dáme polovinu ceny letenek :D
Když jsem chtěl jít v Anglii k zubaři, tak mě místní varovali. Hlavně před úrovní. A pak před cenou. Když jsem porovnal ceník tamního zubaře a letenky (plus cena za zubaře v ČR - nebyl jsem v tady pojištěn), tak jsem letěl domu:-))) Jednou se mi stalo, že jsem koupil z Edinburghu letenku za 20centů plus poplatky (asi dvacet liber)...:-))) Nejdražší byl vlak na letiště:-)))
no doufám, že jsi s ním nejel "když byl dražší než letadlo" :)
No co jsem měl dělat?:-))) Vlak mohl stát tak 25liber a bus na letiště 6liber....:-)))
No právě :)
Já bych teda nejel místně něčím, co by mě pružně bez přestupů dopravilo na místo kam chci, když by následný (mezi)kontinentální spoj byl levnější než místní doprava...
EN 456 Phoenix jede přímo a bere kola jako spoluzavazadlo (k sobě do vagonu).
Díval jsem se, a dorazí do Berlína o půlnoci. To mi nenavazuje. Škoda.
Jo tak ty chceš dopravu co nejlevnější, s minimem přestupů a tak, aby ti navazovala?!?
V lednu mimo sezónu?!?
Tak to tedy good luck!
A on to chce někdo jinak?
V kolik ti to letí?
Každé úterý před polednem.
Zas tak složité to není ne? Z Prahy do Děčína přímý vlak. Pak po cyklostezce do Schony. Odtamtud je to na 3 přestupy za 5 hodin jsi tam za 34Eur. Navíc v německých vlacích se brašny z kola nesundávají a je tam extra vagon pro kola.http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn...
Mluvíme o lednu 2012. Škoda že jsem to nenapsal na začátku.
Mimochodem, kam vlastně letíš?
S EasyJet do Agadiru v Maroku.
Neletí ti něco z Vídně. Tam bys měl lepší spojení vlakem. :-)