Na cestu na víc dní. Já osobně nerad spím pod širákem :)
Kolik váží ten tvůj stan (na váze, nikoliv v katalogu)? Zkus vyrazit bez něj, uvidíš, jak snadno si zvykneš;-)
Necelý tři kila na váze :). Ale nemění to nic na tom že na stanu trvám :-)
Moje žena taky trvala na spoustě věcí, než došlo na realitu. Třeba na stanu. Takže na prvním výletu na vodu jsme spali pod mostem, na druhém na verandě nějaké chatky a pod tribunami.
Pokud neprší, nepadá sníh apod., není důvod stan vůbec stavět. Mimo jiné, stojící stan znamená dle zažitého výkladu "táboření" a to je na spoustě míst zakázáno. Zatímco odložit tělo do spacáku a zavřít oči není zakázáno skoro nikde.
Pokud prší, je stan ráno protivně mokrý a těžký. Takže je lepší najít alternativu (turistické odpočivadlo, autobusovou zastávku, stůl v pivnici). Absence stanu přitom prokazatelně zlepšuje motivaci a tím schopnost alternativu nalézt.
To není reálné a bez stanu jsi značně limitován. Já jsem například našel místo na spaní někdy kolem 22h večerní, kdy bylo sotva vidět a zrovna když jsem se chystal vybalit, začal prudký liják (bez varování). V takovou dobu už nevidíš na oblohu, jak to tam vypadá, aby ses mohl připravit.
To je prostě o preferencích, nemá smysl nikoho přesvědčovat, jestli stan nebo ne. Někdo má rád všechno s sebou, komfort, pohoda, někdo je minimalista.
Joe, 3 kila, to je zanedbatelná hmotnost. Moje kolo, se kterým jsem jezdil sedla ve Švýcarsku, vážilo 55 kilo. Fakt 3 kila nepoznáš ;).
Stan je nutnost,pokud nemáš aspoň celtu. Nedokážu si představit, že bych jednu noc, kdy byl přívalák celou noc a asi 5 bouřek po sobě, musel spát pod širákem...
na to stačí to jednou zažít a pak už si to představit určitě dokážeš! :-D :-D
a teď vážně. Jestli ti vyhovuje stan, jezdi s ním. Taky ho občas vozím, ale radši spím pod širákem, protože se to prostě nedá srovnat. Je to jako procházka po městě a v lese. Každýmu vyhovuje něco jinýho a něco jinýho má rád a je to tak dobře.
To ano, já taky spím radši po širákem a většinou jsem tak i spal, i když jsem měl stan. Ale když jsem viděl, že v noci nejspíš přijde déšť, postavil jsem stan a zalezl do něj.
takhle sem to dělal na dvou cestách s bývalou ženou.
A vlastně taky když jsem byl s bývalou přítelkyní a jejím prckem. Ale to jsme stejně spal vždycky venku. I když pršelo. Stan byl pro dva, tak v něm spaly ony dvě.
Na jeden večer kdy jsme dojížděli k jakési pískovně v šíleným ceďáku nezapomenu. Postavil jsem fofrem stan, nacpal je do něj, hodil jim tam brašny, aby měly jídlo oblečení a spacáky a pak jsem se svlíknul do naha a asi hodinu si užíval deště. Plaval jsem v pískovně, meditoval na břehu a bylo mi nádherně. Možná nejhezčí okamžik celý dovolený...
Jak 60 cm na délku? Co jsem viděl stany včetně toho mého, sbalíš ho na jakýkoliv rozměr co potřebuješ. Jiná věc jsou tyčky, ale ty sbalím samostatně a dám je na stojáka do báglu a nebo když jedu na kole, tak je přitáhnu pavoukama k nosiči.
Jinak Joe má pravdu. Tohle vozím přes jaro, léto, podzim místo tanu
Abych to upřesnil. Stan samozřejmě nevozím v tom obalu, ve kterém jsem ho koupil. To by opravdu měl těch 60 cm a byl by to objemný balík. Složím zvlášť tropiko a vnitřní stan a obě části nabalím do brašen podle potřeby.Takhle to zabere minimum místa.
Pro mě má plachta oproti stanu, mimo jiné tu výhodu, že vidím na kolo a kolem sebe. Je mi to příjemnější, než ve stanu nevědět co se kolem děje. S děvčetem bych ovšem volil stan.
To by ti nevadilo, že nevidíš na děvče?
Kolo do stanu, devce ven? http://mur.rajce.idnes.cz/2009-08-30_C-Les...
Prave kvuli ohlidatelnosti kola mi stan vyhovuje.
http://ifca-nakole.rajce.idnes.cz/Balt_2010/...
To červený s nápisem Husky. Pod sušícím se prádlem teda toho moc vidět asi není, ale lepší foto nemám. :-)
Já mám stan "iglů" nebo jak se to správně pojmenovává a vrchní část vozím složenou v brašně, vnitřní část složím na plocho a když je deštivo, tak to dám na brašny igelitovou spodní částí podlážky nahoru. Tyčky zamotám do karimatky. Viz. foto.
Kdyz balim stan podle pokynu vyrobce, vznikne jeden nebo dva valce a ty se pak saptne davaji do brasen. Roluju uz jen loznicku s podlazkou a tropikem vycpavam "housenky" v brasne kolem. Tyce pridavam do kapsy k lahvi (na prvnim kole): http://mur.rajce.idnes.cz/2009-07-10_UB-Azub/... Na druhem je stan jako jeden valec a karimatka jako druhy nacpany v pouzdre na miru a s mapnikem: http://mur.rajce.idnes.cz/2009-08-30_C-Les...
OT, nedá mi to: někdo se zaptá, jak vozí ostatní stan a hned se najde x lidí, kteří místo aby odpověděli na dotaz, tak dotyčného přesvědčují, že stan nepotřebuje. Když se to vezme do důsledku, tak proč vlastně někam jezdit, to taky není potřeba...
Malý stan nevozím,když jedu sám, nebo jen s dospělými, mám to jako Joe.
S dětmi vozíme stan, kam se nás vejde 5 (4,5 kg), ten umisťuju podélně na nosič mezi brašny a přichytávám nakříž gumicuky. Obal od výrobce má vlastní kompresní řemínky, takže jej v pohodě a rád používám.
My máme Jurka DomeKM2 a ten je rozdělený do dvou pyblíků (tropiko a plachta). Oba se dají sbalik krásně (poloviční délka oproti tyčkám, sice větší průměr ale to neva), takže je nacpem do brašen. Tyčky vozíme samostatně, zboku na brašně nebo nahoře na spacákové invazi.
Takhle. Vzadu na nosiči s karimatkama v té plastikové tašce :-)) A klidně napříč, aerodynamicky to vyjde nastejno. Chycenej gumicukama.
Jedinej problém bývá při proplétání těma zábranama na cyklostezkách, abych ho tam někde za sebou nenechal. Ale vzadu jede víla, která to jistí.
Stan se mi vejde do jedné brašny se spacákem.
Tyčky dávám na nosič pod horní brašnu.
Spíš by jsi se měl zamyslet na váhou a skladností tvého stanu a inovovat.
Zřejmě je to zbytečná velká a neskladná obluda.
A kolik váží tvůj stan? Ten můj má 60 cm v tom klasickym balení
Co máš pořád s těmi 60ti centimetry?!?
Stan si přece sbalíš na jakou velikost chceš.
A můj váží necelá dvě kila - mám Jurek.
Normálně ho naskládám a naňuchňám do brašny ke spacáku a je vymalováno. Na centimetry jsem stan nikdy nebalila.
já do jedné brašny(SA508) naskládám postupně:oblečení na noc, naf.polštářek, spacák, karimatku a stan- tyčky vozím na rám. trubce.
Jak píšu výše, na kole jsem stan nevozil, jen kus igelitu. A byl jsem limitován tím, že jsem si neprozřetelně koupil trojtašku. Takže do horní brašny spacák, karimatku mezi horní brašnu a sedlo, a složeným igelitem přikrýt alumatku a horní brašnu.
Později jsem vozil jen dvě brašny, vše smotatelné (karimatku, spacák, v tvém případě stan) do jednoho velkého válce (v mém případě omotat igelitem, v tvém zřejmě poslouží jako ochrana spacáku podlážka stanu) zapasovat shora mezi brašny, osou ve směru jízdy, a přitáhnout gumicukem.
Fotky z té doby nemám.
Teď jsem došel k tomu, že pokud mám ortlibky a navrch rackpack (jezevce), tak mezi nosičem a dnem jezevce je štěrbina - její velikost záleží na tom, jak jsou boční brašny plné. Takže stan na nosič položím podél a zvrchu ho přimáčknu jezevcem. Fotku bohužel nemám.
Ahoj ja som to vyriesil jednoducho.V praci som si vyrobil taky drziak do predu a tam si dam stan a pre bezpecnost ho upinam este popruhamy o riditka.Presiel som tak Šumavu uz 2x a som spokojny len to ma jednu nevyhodu,ked stan odvesim tak ten drziak vyzera akoby som tam mal nejake vydlice a vyzera to smiesne ale je to rychle odmontovanie takze si stym nerobim hlavu.Nechodim sem casto na tieto stranky takze ak by si chcel vediet vic tak mi napis meila.
Stan mám velký a těžký, tak ho na kole nevozím. Místo něj používám draka, který, po provléknutí jednoho nosníku držákem na láhev, vytvoří nad trojkolkou šikmou stříšku dostatečné velikosti. Ve složeném stavu přesně pasuje do krabice od rolí papírů na výkresy. Váží necelých půl kg. Fotku nemám, spal jsem pod ním cestou na Spezi desetkrát, ale do lesa jsme jeli vždy až na noc.
Stan od Jurka balíme do dvou dílů, tyčky do katimatek. Vozíme velký (pro 4 osoby), není nad to si v případě potřeby - déšť, velká zima, muchničky, jako vloni v Norsku - udělat v něm večeři nebo snídani vč. vaření. Jestli váží 2 nebo 4 kila, na tom tak nezáleží, když nabereme třeba zásoby vody, tak jsme hned o aspoň 5 kilo těžší.
Tak, já si taky potrpím spíš na tom komfortu. Hlavně těch 5 kilo při plně naloženém kole ani nepoznáš. Já jsem se např. ve Švýcarsku snažil mít neustále naplněné všechny 3 lahve vodou (4L), i když tam není absolutně žádný problém najít zdroj pitné vody po pár kilometrech. Radši jsem měl tu jistotu a do kopce jel o jednu desetinu kilometru v hodině pomaleji ;).
Zdendo, já stan balím na nosič kolmo ke směru jízdy. 60cm není nic extra dlouhého, to je pohoda. Můj stativ, který jsem měl rovněž s sebou a karimatka jsou navíc delší.
Viz http://www.flickr.com/photos/jpukovec...
Stan je vidět trochu vepředu nad stativem.
Tak me se osvečilo, zabalit stan do jeho podlahy. Je tak (částečně)chranený proti vode. Nuj stan má taky 3kg, ale to obyčejný supermarketový Camping-gaz. Ty dražší jsou jsou lehčí. Pokud bych preferoval vahu, tak vezmu svuj bivakovaci stan Coleman, važi pouze 1.kg. Plus plachtu, ta se pres noc prehodi pres stan a zkratí ranní čekaní na jeho oschnutí. Pak se plachta hodí na mokrou zem,kde pomahá pri balení, vše je na suchu, atd...
Stan Jurek Vandr vozím v předních brašnách. Tropiko a vnitřek zvlášť. Skládání netřeba, navíc se k němu dají přibalit věci které chrání před otřesy.
Ta podivnost připevněná k rámu páskami na lyže jsou duralové tyčky Jurek.
Nejen stan,take spacak bez pytle. Spacak uvolni-vic uspori mista než s pytle.
Ten spacák jsem odkoukal od jednoho chlápka - gumicukem pod řidítka. Nemá to chybu a místa to zabere nula :). Stan jsem už taky vychytal podle tipů - stan do horní brašny a tyčky na rám. Teď zas dumám jak s vodou, na kolo se mne vejde jen 3 litry (rám + brašna), ale další 3 by to chtělo přihodit... Asi vymyslím nějakej "rukáv" kterej se přehodí přes brašny a chytí gumicukem...
Já si vyrobil na přední nosič držáky na dvě dvou-třílitrovky od woolitu(ploché s uchem). celkem večer vezu 4-5 litrů na vaření a hygienu. nač pořebuješ 6l vody? s děrovaným víčke na petku je i 5 litrů ažaž na vaření i celkové umytí.
Aha! A já pořád přemýšlel, co že to máš za malé přední brašny. -)
Do rámu se mi vejdou dvě lahve 0,9 + 0,7 l a do brašen dvě 1,5 l petky. Používám přídavné brašníčky na závěsné brašny od SA.
Pokud není vyloženě horko, tak s tím vydržím skoro celý den. Jen na večer doplňuji na vaření a mytí.
No já mám taky brašny od SA kam dám dvě lahve 1,5 litru, ale ty nemaj horní brašnu, takže jedině bez stanu. A ty co mám i s horní brašnou maj jed jedno místo na lahev, Takže 1,5 litru do rámu a druhá do brašny.
Koukám, že už to nemají v nabídce.
Je to něco podobného jako tahle brašna, ale jen síťovaná, nahoře se stahovací šňůrkou a přidělává se na kompresní popruhy na závěsné brašny č.508.
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/snc...
Na co tahat ssebou tolik vody? Já jsem záložní petky na vaření (večer + ráno) a nějakou tu hygienu plus umytí nádobí naplnil až navečer. Stačilo mi na to vše 1,5 litru. :) Pravda, večerní polévka dala sice základ rannímu čaji, ale když se klepeš zimou, tak na bujónovou příchuť v čaji nedbáš... :-D
Já toho hodně vypiju jak jsem psal :). A vařič nevozím, na těch pár dní to nemá smysl... Zabere moc místa :).
Já toho taky hodně vypiju. Vozím dva bidony, které průběžně doplňuji, v ČR je voda dostupná co max pár km. Nevidím důvod, proč celý den vézt jen tak bez užitku 3 kg vody navíc... Před "spaním" si naplním extra petku a ta mi pokryje veškeré večerní a ranní vodní nároky (večer "kýbl" vývaru s těstovinami, umytí ešusu, ráno voda na inst. kaši, čaj a kávu, umytí ešusu a i na zuby zbylo; na to vše stačilo 1,5 l vody)
A s mladým, když šlapeme po svých, jsem letos ustanovil heslo "vařím jen tam, kde je voda". Doby, kdy jsem celý den táhl na hřbětě 3 kg vody, abych mohl nahoře na kopci uvařit polévku, jsem utnul :)
Vozím to napříč jako Kubajs. Na kole je to jedno. To uveze kde co. Ale batoh....to už je horší. To chce lehkej stan, pidi lehkej spacák, pidi karimatku, pidi všechno....velkou šrajtofli:-)))
To chce velká ramena... :))
Tak já vždycky machruji a dělám velká ramena....než si tu krysu hodím na záda:-)))
Dospod sportarsenálovský brašny dáme složený vršek stanu, nad něj samotný stan a navrch podložka od stanu. Tyčky napříč na nosič pod lodní pytel. Vozíme všechno ve dvou SA brašnách a lodním pytli na lehokole.
Teda spát ve smradlavý autobusový čekárně, na stole v pivnici, nebo zastřešeným odpočivadle je teda mazec. Hlavně ve spojení s tím, že jedu na čerstvej vzduch, do přírody a večer končím na takovejch absurdních místech :-)))
A zábavný spaní pod plachtou z baumaxu, nebo celtou když začne pršet taky nemá vadu. Ale když člověk neřeší že páchne po dvou dnech jak schoř tak je to asi jedno.
No a s tím že vidíte v noci na kolo je taky dobrá hláška. V reálu to je přesně navopak. Případnej zloiděj, (za předpokladu že si neustelu vedle nějaký cesty mezi vesnicema, nebo u cigánskýho ležení, ale odtlačím kolo někam za houští v lese nebo za remízek v poli, kudy v noci nikdo nikdy nepůjde) není blbej, že ne, takže si sedne a pozoruje dokud dotyčnej pod plachtou neusne, hodí pár kamínků a pak jde na věc. Když jste ve stanu, tak nevidí nic, neví kdo v tom stanu je a tak dál. ( v případě vojenskýho režimu, kdy zaminuju okolí, natahám signální lanka a držím přes noc hlídku, je to jedno)
My ve dvou vozíme největší stan od jurka i s podložkou pod stan, což váží 5 kilo. Vaření s benzínovým vařičem má 4 kila a k tomu i benzínový vohřívače na sušení bot a na večer bereme 6 litrů vody. Ono když si dva dny neumejete zadek, nohy, obličej a zuby, tak po třech dnech můžete spát u vidláků v prasečích chlívkách a navíc v teple a bez obav z okradení :-)))
No teda- nejsi žádnej troškař! Já jezdil pár let i do zahraničí s plachtou 3x3m, kterou jsem přetáhl přes kolo na stojanu a připevnil kolíky k zemi tak, že jedna strana byla uzavřen a druhá volná- pod sebe druhou 2,5x1m a přežil tak v pohodě a suchu několik bouřek.Celková váha obou i skolíky byla do 1,5kg. Loni jsem si dopřál luxus a koupil stan Husky Sawaj Ultra (1,8kg), karimatku Term a rest NeoAir(0,4kg) a spacák Husky Micro(0,6kg) a to vše se mi vejde do jedné brašny SA 308 i s polštářkem a oblečením na noc a není "nabitá".Věci na vaření i s potravinama na 14dní(benziňák+ rez.palivo0,5l,nádobí ap.). Jezdit bez ohledu na zbytečnou váhu bych asi nedokázal- v horském prostředí je cítit každé kilo navíc..........
...ještě jsem zapoměl-na celkový každodenní okoupání(pokud není poblíž potok ap.) jsem po několikaleté praxi dospěl ke spotřebě 3l vody+ 1,5l na vaření ráno a večer. Po celodenní makačce za vedra bych bezmytí neusnul!A boty sušit nemusím, používám sandály a pokud se v létě při dešti v horách ochladí, navléknu na ponožky návleky používané u doktora. Je teplo a nejedu v tom celý den, teda zapaření nehrozí.
No já bych teda v sandálech zmrznul už při +10 stupních. Natož v mokrejch ponožkách. Brrr.
Čeče, ty raději jezdi s kreditkou a spinkej v penzionu. Ale docela jsi mne pobavil:-)))
Úspěch, aspoň někdo se pobavil :-)
A kolik z těch možností, který tady tak mohutně zavrhuješ, jsi fakt zkusil? Moc ne, že? Nepsal bys pak nesmysly o tom, že nejde spát za deště pod plachtou...
Jinak ale zapomínáš uvádět jednu důležitou okolnost: jakým stylem a jak daleko jezdíš. Protože pokud to všechno taháš na 14denní vandřík po střední Evropě, tak je to hodně úsměvné. Vysoušeče na boty, čtyřkilový vaření - dobré nebe! :-)))
Ovšem jestliže máš na mysli dvouletou cestu kolem světa (anebo aspoň těch pár měsíců na několika kontinentech jako beggard), pak je to samozřejmě něco úplně jiného...
Přesně jak píšeš. Plachta i stan - obojí má své výhody a nevýhody. U nás od jara do podzimu vozím jen plachtu. I v dešti je pod ní sucho.
S tou špínou a smradem - myju se u potůčků a nevidím rozdíl v tom jak jsem čistý mezi stanem a plachtou. Mluvím o cestování po horách. Tam jsem na čistém vzduchu. Maximálně jsem zpocený a špinavý od bláta. Když jedu po silnici s provozem, o cestování na čistém vzduchu nemůže být řeč.
A to bezpečí? Rád vidím kolem sebe, když se vzbudím, než když se probudím ve stanu a nevím co se kolem děje. Ale tohle může být individuální.
je to na víkendový akce tak 50 km od baráku, dál se neodvážíme a to s náma někdy jede i doprovodnej traktor, aby nás vytáhl když zapadneme v těžkým terénu někde v kaluži na polní cestěm holt nejsem tak drsnej ale jsem pouhá měkkota
a zapomněl jsem napsat že jsme minule vezli asi 8 kila jídla na dva dny :-)
Prej stan není potřeba, haha. Dobrý, když člověk jede na pár dní tady za humna, tak vystačí bez něho, ale když jede na pár týdnů nebo měsíců, tak stan potřebuje a ne že ne! A potřebuje stan dobrej! Na váze mi zas tak nezáleží, vozím toho vždycky tolik, že nějaký to kilo se ztrácí.
Vaření (šlichta a pořádnej kotel čaje, něco málo na umytí ušusu) + umytí (sebe) mi vychází tak na 5 litrů vody.
Stan sbalím do možná nejmenšího tvaru, stáhnu to nějakým provazem, tyčky zamotám do karimatky nebo pod štanglu.
stan není potřeba, to mají pravdu, ani karymatku nepotřebuješ, stačí ti kus igelitu na zem pod sebe a jídlo si ulovíš a opečeš na ohni (lov pouze vlastníma rukama za pomoci pěstního klínu)
každopádně pneumatiky po ojetí uděláš z přírodní gumy někde na vohýnku v gumovníkovým háji a když ti nědej bože praskne řetěz, tak ho vyhodíš a dojedeš jako na koloběžce :---)
Hele, fakt není nutné dělat si legraci a ještě k tomu hloupou, z toho, že někdo preferuje jiné věci na cestu, než Ty.
Mimochodem, už jsi na svých cestách něco ulovil? Já jo, a není to špatný pocit večeřet vlastnoručně ulovenou potravu.
Já si legraci nedělám. Nevím co je hroznýho na 4 kilech vaření. Jenom cukr, sůl, koření, čaj a citron váží skoro kilo. Když započtu vařič, půl litru benzínu tak už mám dvě kila. Hrnce s čajníkem víc jak kilo a ten zbytek hodí další kilo.
No a osum kilo jídla je jednoduchý, dvě kila hroznovýho vína na večer, kilo rajčat + další zelenina na salát, k tomu dvě kofoly a pár dalších sladkostí, chleba a je to. :-)
Moje poznámka se týkala Tvé ironie ohledně karimatek, lovu pěstním klínem, gumovníkových lesů. Já nevozím tolik jídla ani prostředků na vaření jako Ty a taky neříkám, že jezdíš jako Ital v kuchyni.
Prostě, ten vozí to, ten zas tohle a není důvod vzájemně se tomu posmívat. Celé to vlastně vzniklo jalo svár - stan kontra plachta. Nebo se mýlím?
Já se nikomu neposmívám. Jen mě vždycky v podobnejch diskuzích docela rozesmějou lidi, který prohlásí to svoje za nejlepší řešení a ostatní je naprd. Proto jsem taky napsal ten ironickej přízpěvek s pěstním klín apod., protože takovej argument by se v podobný diskuzi dal klidně použít.
Člověk se zeptá na balení stanu, načež se dozví že stan je vlastně k ničemu, protože plachta bohatě stačí a další napíše že nejlepší je spát pod širákem, nebo různejma konstrukcema, skrz který neprší, protože ušetří hmotnost.
Já vím, žebych mohl jet klidně na dvouměsíční cestu do tadžikistánu a uzbekistánu jen s kreditkou a dvouma menšíma zadníma brašnama, protože všude jsou lidi a když je požádám tak mě nechají přespat a dají mi najíst, a většinou zcela zadarmo. Ale nesmělo by bejt jaro nebo podzim, protože to už by bylo vo zdraví, v případě nečekanýho zdržení.
U nás je to jen o pocitu, že člověk spí venku, sám si uvaří, nemusí hledat hospody a ubytování a když je najaře nebo napodzim vlhko a prší, tak stejně může pokračovat bez rizika onemocnění klidně dál.
Stejně je to všechno jen hraní si na něco. Protože žádný opodstanění to nemá, takže naco vlastně stan, na co vaření, na co vůbec jezdit na kole a psát do týhle diskuze :-)
To je moc dobrá poznámka! Mám to taky tak! Proč cestuju na kole? Nezávislost a to co možná největší. Spaní ve stanu kdekoliv a kdykoliv, vaření si sám pro sebe, příležitostný sběr čehokoliv, co možná největší soběstačnost, co nejmenší náklady na provoz. Jen se mi pořád nedaří vyřešit to s tím lovem. Ani tu blbou rybu se mi nikdy chytit nepodařilo. Ale zkoušet to budu dál! haha
Jinak si myslím, že není cestování na kole jako cestování na kole. Hádám, že většina zde přispívajících jezdí jen v rámci dovolené, tzn. že max. měsíc. Věřím, že je zde i pár lidí, co jedou na dýl a možná že jsou tady i lidi, pro které je cestování na kole stylem života. Kteří vyrazí někam a vůbec netuší, kdy se vrátí... Pokud na tom kole skutečně žiješ a nic jinýho dohromady nemáš, pak skutečně sereš na to, kolik kilo toho táhneš, protože víš, že všecko budeš jednou potřebovat.
"prohlásí to svoje za nejlepší řešení a ostatní je naprd"
"Jen mě vždycky v podobnejch diskuzích"
Právě protože jsi na diskuzi, tak zde každý napíše své zkušenosti a své rady. Nikdo tě nenutí se dle nich řídit. To, že to na sebe vztahuješ a ihned pálíš je tvá smůla.
Možná raději kvůli takovým, jako jsi ty, budeme mlčet a zabalíme to tady. To aby se tací, jako jsi ty, nemuseli pořád unavovat na tak blbé diskuze reagovat...:-))
Ano, zase jsem špatně zareagoval. Dotkl jsem se smraďochů že smrdí ? Anebo těch co spí pod plachtou, zby nemohli být okradeni ? Anebo ještě někoho dalšího, kdo jezdí od hospody k hospodě ?
Neměl bych dostat doživotní ban na foru co ? :-)
Myslím, že je škoda reagovat. Nejde ti o diskutzi, ale o prudění. GL.
Já napsal normální přízpěvek, se svým názorem a hned se do mě pustilo pár borců docela ostře. To je v pořádku ? A když na ně začnu reagovat tak najednou prudím. Ale oni neprudí. To je dobrý ne :-)
"Jen mě vždycky v podobnejch diskuzích docela rozesmějou lidi, který prohlásí to svoje za nejlepší řešení a ostatní je naprd." - ano, přesně. Tak si ještě jednou přečti první svůj první příspěvek tady ve vlákně a napříště se podle svého pravidla sám řiď... :-)))
No jasně, že jsem vztahovačnej, proto jsem napsal normální přízpěvek a ty nevztahovačný se do mně hned pustili :-----)
Hm, oni tě spíš jen upozornili, že ten tvůj "normální" příspěvek je vzorem netolerance, což tě nestaví do zrovna pěkného světla. Ale to je taky všechno - ber, nebo nech bejt... :-)
Ale jo, vždyť píšu: nech bejt.
Ale je mi tě líto. Mít patent na pravdu, to je špatná výbava pro diskusi...
Kdyby to nebyla pravda, tak bych to nepsal.
(patent na pravdu a na rozum by vypadal trochu jinak) :-)
Vraťme se k původnímu zadání. Napište, jak to děláte vy, já napíšu, jak to dělám já. Nesnažte se mě přesvědčovat, je to marné. To pro mě dobré převezmu i bez doporučení a to ostatní ... 8-)
Dřív, když jsem ještě jezdil na trekáči tak jsem zkoušel vozit stan nahoře ve spacákový brašně, v takový hranatý. Ale to se mi neosvědčilo, protože byl oproti spacáku 2x tak těžkej. Tak jsem ho šoupl do boční a bylo to mnohem příjemnější. (balanc a těžiště)
Viz
http://www.nakole.cz/diskuse/13493-jak-balite...
Vzhledem k tomu, že tu dochází k nedorozumění v otázce, kdo co myslí pod pojmem "jezdit na kole", tak k tomu příspěvku dodávám, že platí pro cesty v délce od tří dnů do tří týdnů, na které obvykle jezdívám.
Za předpokladu, že bych se mohl urvat na několikaměsíční cestu za svými vysněnými cíli, stan bych zvažoval i v případě sólocesty.
Tak v tom případě bych si ho vzal a vůbec bych o tom neuvažoval. Ale vzal bych si taky tu plachtu, protože vždy není nutné stavět stan. A byly by jistě i noci, kdy bych plachtu měl pod karimatkou a spal pod širákem.
Prostě celá ta zlá krev je zbytečná. Diskuse je od toho, že se diskutuje a zazní i opačné názory. Je třeba vzít si z toho to pro mně důležité a ostatní nechat plavat. Bez zbytečné ironie.