Tak jsem procházel diskuzi a četl různá kritéria a zkušenosti, ale potřeboval bych na dovolenou poradit brašny pro manželčin kross s rychlou montáží a demontáží do vlaku. Prosím o toto kritérium, vodu řeším aj pláštěnkou. Díky předem za dobrou radu :-D
508 od sportarsenalu se vytrhne behem par vterin. Doporucuju.
Taky mám (zatím, než se zmůžu na lepší) ty SA 508 a snadnost a rychlost nandávání a sundávání můžu potvrdit.
Měl sem a byly tak rychle sundané že sem to ani nečekal, prostě se mi vyhákly za jízdy po kočičích hlavách. :-) Myslím ty vodotěsné z hliníkovým systémem uchycení. Ten zajišťovací háček na gumičce je pěkný nesmysl, sundat jde sice rychle, ale nezajistí to tak jak by mělo. Proto sem to jistil ještě jedním popruhem a to už o nějakém rychlém sundávání a nandávání nemohla být řeč.
Rychleji sundané brašny než Ortlieby sem neviděl, ty jsou sundané za 1 vteřinu jedna, takže záleží kolik si jich manželka na kolo navěší. Nandané jsou za 2 vteřiny, maximálně za 3, záleží na šikovnosti. :-)
Ty jsou pro ni škoda, kvůli jedné dovolené.
Já nevím, zase je to na pár let a ortlíbku pověsíš i na leho. My jsme měli různé brašny a střídali je "podle potřřeby". Od té doby, co máme Ortlieby jiné už nepoužíváme i když si v tom vezeme jenom svačinu.
Výhoda je, že si člověk klidně vezme jen jednu brašnu.
Nevýhoda do vlaku při plném naložení je, že člověk má kolo a 2 až 4 brašny (levou, pravou, horní, řídítkovou). Když jsem používal trojbrašnu od Autora, tak to byl jeden kus, líp se to hlídalo, aby člověk něco někde nezapomněl či mu jednu z brašen někdo při vykládání z vlaku nešlohnul.
jo, Ortlieby taky můžu po téhle stránce doporučit.
S jinejma brašnama na zábradlí ale zkušenosti nemám, takže nemůžu posoudit rozdíly.
já bych je asi taky doporučil- ale proti arsenalům svádí velikost (a nemožnost nabalení menšího množství-regulace kompres. pásky) k nabalení "zbytečností"- poloprázdné ortlíby nejsou na pohled tak krásné.(viz kamarád letos v rumunsku-nabalený jak na cestu kolem světa a pak problémy....).myslím, že cenově i obsahem stačí dvě 508-ky a spacáková 599-ka(jak je to teď s kvalitou-nevím,mám je 10 let)a čas sundání je porovnatelný- cena už nikoliv.
Tu spacákovou 599 mám taky, už taky asi 10 let. Ale to upevňování mi nepříjde zrovna nějak rychlé. Než protáhnu dlouhé popruhy, a hlavně než dostanu ty kovové kroužky přes kovová očka, to je docela opruz.
Docela by mě zajímalo, jestli nějak za tu dobu změnili uchycení.
to máš teda recht. já to po pár nasazeních vyřešil nejdřív nasazením na kroužky napevno(sešitím) a po roce jen popruhy stáhnu náklad uvnitř(mám zhotovenu krabici s víkem ze silnějšílepenky a vozím tam vše na vaření+ jídlo), boční brašny jsou většinou výš a prostor mezi nosičem a599-kou vyplním PE plachtou na spaní. horní brašnu jen připevním pavoukem(gumicukem)tak, že se nepohne ani do stran ani vzad a nehrozí ztráta.upevnění k nosiči popruhy vymyslel někdo, kdo to nikdy nevezl!!!
Prosím tě, proč vlastně potřebuješ rychlou montáž a demontáž?!?
To jedete na závody v balení?!?
Aby to nebyla spartakiáda před nástupem a po výstupu, ta pak při přesedání vadí.
By ses divila, jaká je to mnohdy makačka, když ti vlak přijede na poslední chvíli a za 10 minut má odjezd. To je pak super fyzický výkon, když člověk naleze s kolem i brašnama do vagónu pro přepravu kol (zavazadel) a místenku má o 3 vagony dál ;). Jsem se solidně nadřel s 6 brašnami + karimatkou, stativem a stanem.
Nejlepší je vzít s sebou pár 150L pytlů do popelnic a drobnosti jako stan apod naházet do toho pytle, nosit to pak jako 1 kus.
Zatim mne pruvodci vetsinou nechali doodstrojit kolo az ve vagone, prigumicukovat a pak jsem pohodlne odkracel ulickou jiz za jizdy. Oni nejak maji pri pohledu na lehace respekt...
Ja jsem na tom byl stejne, nemel bych sanci to stihnout, kdybych musel nalozit prvne kolo do vagonu + veci (nenecham je venku, kdyz na ne nevidim) a pak samotne veci po nalozeni a zamknuti kola zase vytahnout a prenest je venkem mimo vlak. To by mi ten vlak mohl taky ujet, nebot najednou bych to nepobral. Takze jsem je taky tahal ulickou ve vagonech. Jenze ti lidi stojici v ulicce trochu prekazeli, malokdo zacouval do kupe, tak jsem musel pres ne, coz nebylo nejprijemnejsi. Se slovy: "Sorry man, twice more ;). Ok, thanks, this is the last time ;)", apod. :).
No na misto jsem usedal asi 10 minut po odjezdu vlaku s vitezoslavnym usmeven, se stovkami krupeji potu na cele :D.
To jsem jeste zapomnel poznamenat, ze v Praze to jelo z posledniho (sedmeho) nastupiste, kde samozrejme nefungoval eskalator, takze jsem musel vsechny veci odstrojit uz dole a nahore je zase nandavat na nosic, neb vagon pro kola byl pekne daleko. No big adventure ;).
Jinak ja musim odstrojit za normalnich okolnosti kolo jeste pred jeho nalozenim do vagonu, nebot nemam sanci ho do toho vlaku vyzvednout. Leda ze bych odchytl minimalne jednoho dalsiho cloveka.
nejsem Rambo, ale že bych kolo s brašnama nedal do vlaku, tak to mi přijde nemožný => taháš toho prostě moc! ;-)
Hodně záleží do kterého vlaku. Já nemám problém naložené kolo nosit třeba přes dvě patra, Ifča může vyprávět :), ale do vlaku, který jezdí u nás ho nedostanu - neudržím na prvním schodu rovnováhu.
já ho po schodech nervu prostě ho zvednu do toho vagonu pro ukládání během přepravy...
Po schodem se nosí hůř to je pravda, ale taky už jsme párkrát dával, ale nerad.
Copak do vlaku je to sranda, to vždycky nějak jde, ale dostat naloženýho ležáka ven z vagónu na perón kterej je snad o metr níž a dveře jsou užší než řidítka je úžasný. Jednou jsem měl kliku že mě zachytili nastupující cestující a já neskončil na čumáčku na kole na peróně :))
Něco podobného už mají v SA taky: http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/snc...
Je to dražší než pytel na odpad, ale zase se to bude určitě líp nosit.
No, já ti nevím, ale když už jsem u vlaku a je evidentní, že se nakládám, tak se mi nikdy nestalo, že by byl problém.
Nejsem Švorcenegr, abych kolo rvala nahoru i s brašnami, takže v klidu je sundám - je to ostatně otázka 4 suchých zipů u horní brašny a boční jen vyháknu.
A na své místo můžu dojít přes vagóny.
Je fakt, že kdysi poprvé jsem problém měla, ale když jsem věděla, co mě u vlaku čeká, tak už to pak bylo v pohodě.
A 10 minut jsem teď měla v Ostravě na přestup a to jsem musela na tom jejich blbým hlavním nádraží z I. na II., což je po schodech nahoru, přejezd více jak 500 metrů a po schodech zase dolů. A jezdící schody nejezdily...
A stihli jsme to bez komplikací...
Já jsem kolo s brašnami rval do vlaku při cestě na jarní Nakolácký sraz. Normálně naložené kolo nosím po schodech bez problémů, takže jsem měl ten blbý nápad, že po širokých schodech do vozu řady 954 http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADdic%C3... kolo vynesu v pohodě. Ještě dnes mám na noze dvě pěkné prohlubně, jak mě kolo přepralo a shodilo zpět na perón.
Tak jsem koupil 508 s pláštěnkami a "suchý" futrál na spacák. Už plánujem jen hromadu věcí protřídit, zabalit a alespoň skusmo se projet a pak útokem dráhu. 10min na přestup vše prověří...
(Zruba dobírkou 2200,-)
Ty 508 ti schvaluju - i když zkušenosti mám jen se starým dobrým ještě u nás vyrobeným modelem (celkem 6 ks). Dneska už je výroba SA tuším přesunuta do číny.
10 minut na přestup ? Tak to nevím - to je typické zpoždění a i když na sebe vlaky vážou a museí čekat, tak při zpoždění to je tak 1 minuta, než ten čekající odpísknou. Pokud je mezi nástupišti podchod, tak budete muset být extra rychlí ;o)
Jinak praktická zkušenost:
- 2 kola, vybavená nosičem vpředu i vzadu (přední nosič samozřejmě na boční zaháknutí téch 508ček).
- 4 508-čky s lehčími věcmi (oblečení) na předních nosičích, jedno kolo vzadu 2x508 a 1 stan + řidítková brašna, sedlová brašnička a rámová, druhé kolo vzadu klasickou U brašnu + 2 karimatky, sedlovou brašničku a rámovou. K těm 508-čkám 1x přídavná kapsa na flašku 1.5l + druhá petka v držáku v rámu. Celkově při plném stavu tekutin zhruba 2x30-35kg. Karimatky a stan připevněny gumicuky.
Při cestování vlakem jsme vždy odstrojili kola včetně světel, brašen, vody, blikaček, tachometrů, pumpiček atd. - prostě cokoliv by mohl někdo čórnout, nebo by mohlo odpadnout se vycvaklo či odeplo a šlo do 2 igelitek.
Gumicuky ze stanu a spacáků se použily pro svázání brašen. Ty 508-čky měly (nevím jestli nový model ještě má) zezadu ucho, takže se 4 svázaly k sobě gumicukem, který pak tvoří držadlo za které se dají najednou zvednout. Podobně se svázaly 2x508 se stanem, takže vznikla sada
- 4x508
- 2x508+stan
- řidítková brašna přes rameno
- U brašna
- 2x igelitka
To už se dá odnést najednou a když je potřeba, hodit to svázané na štangli odstrojeného kola.
Pak se dá celkem pohodlně a bez zdržování nastoupit i vystoupit, případně se rozdělit a jeden řeší odstrojené kola a druhý nahází batožinu do vlaku.
S takto početnou batožinou stát v uličce není nic příjemného, takže pokud chcete jistotu a víte, že spoj bývá našťouchanej, tak doporučuju 1. třídu - bývá prázdná a nejčastěji i hned vedle zavazadlového vagonu.
Už jsme byli i v situaci, kdy bylo nakládáno tolik kol, že se řešilo kdo kde vystupuje aby byl ke kolům postupný přístup a málem se tam všechny ani nevešly a řešilo se, že přednost dostanou lidi s místenkou (takže druhá možnost jak se vyhnout problémům).
Na déšť - pokud v něm nechcete jet, ale jen se na přechodnou dobu schovat doporučuju přibalit ke každému kolu jednorázový igelitový nemocniční návlek na postel. Má po obvodu gumu a zbalený nezabere o moc víc místa, než 2 náhradní duše. Neváží skoro nic. Když se opravdu rozpršelo, šli jsme do pláštěnek, ale co kolo ? Tento návlek se zahákl přes přední kolo a boční brašny předního nosiče (takže byly v suchu, přetáhl se přes řidítka, sedlo a končil až za zadními brašnami. Kolo je pak skoro celé v suchu včetně všech brašen a najednou. Sice se s tím nedá jet, ale na přečkání nejhoršího je to ideál.
Tak já jsem právě tento víkend nad SA brašnami "zlomila hůl".
Mám brašny s gumou a ALU háčky a jedna brašna se prostě furt a pořád vyháčkovávala. Ne a ne držet. Stačilo přejet větší hrbol, sjet z obrubníkuj nebo si trošku kopnout nohou, když jsem si nedal apozor.
A když jsem zkusila háček trošku přimáčkout, tak jsem zjistila, že po cca 4 letech vlastnictví ALU plech od háčků už moc rovnání nevydrží a tváří se, jako že by se chtěl definitivně rozdělit na dvě části...
Takže jdu studovat ortlieby nebo prostě hledat jiné brašny, kde bude uchycení nějak lépěji vymyšleno.
Ale musím říct, že až doteď sloužily brašny naprosto perfektně a žádný problém s nimi nebyl. Naopk, strašně jsem si jednoduché uchycení pochvalovala.
Hele, to taťka nemůže z ňáký tý železný neděle přivýzt pořádnej hák (nebo skobu)?
8-)
Na ortlíbech jsou háčky plastový. Ještě se dá průměr zmenšit plastovou vložkou, aby brašna těsně seděla a nerachotila.
na prvních rolovacích(vodotěsných) arsenalkách- typ přesně nevím- byly šroubovací plastové háčky se zajištění proti vyháknutí(podobné jako na ortlíbech), objednal jsem si náhradní sadu a je pokoj- vyháknout se nedá ani při otočení hore kolem (na sedlo). škoda, že dobré věci mizí....
Tak jsme dneska kvůli dneska oznámené středeční výluce museli posunout odjezd o den dřív. Domluvilo se to v práci a po skončení pracovní doby hurá na vlakovou stanici koupit lístky a rezervaci kol. Nejprve mě odmítla kola s tím, že tohle dělá pokladní ve své pracovní době, která ji končí v 17:00, tak jsem chabě namítl, že mě taky v pět. No nic, tak že si koupím alespoň lístky a spoluzavazadla a že zaplatím kartou, a to dělá pokladní taky...
Útrata za více než 700,- a jim je to úplně jedno s tím, že mě uklidnila výrokem, že vzhledem k výluce, která končí v naší stanici mě možná ani kola do vlaku nevemou.
Určitě se mi to jen zdálo :-(
Výluky a zpoždění, cestování koření. My odjeli na dovolenou a těsně před odjezdem jsem zjistil, že celý týden je výluka na trati, kterou jsme chtěli používat jako podpůrnou, takže všechny výlety jsem musel předělat. Teď koukám jak pojedeme domů a zjistil jsem, že směrem k nám je výluka. Takže jsme se právě rozhodli, že pojedeme z dovolené o den později.
Tak tohle mě na těch zmetcích nádražáckých dost štve. Klidně prodají jízdenku i pro kolo do jakékoli cílové stanice, aby člověk v půlce cesty zjsitil, že je výluka a s kolem ho do busu prostě nevezmou.
My jsme takhle loni místo v Mariánských Lázních skončili ve Stříbře...
A že jsem měla jízdenku až do Mariánek?!? To bylo nějak každýmu fuk... Prostě je to napsané v jízdním řádu, tak jsem se měla starat.
Na pokladně ti prostě prodají, co žádáš.
Ale musím říct, že díky tomuto zážitku jsem
- poznala, jaké je Stříbro a jeho okolí krásné město
- bez tohoto "kolapsu" bych sem asi nikdy nezajela, protože proč...
- naučila jsem se o něco lépěji číst v jízdních řádech vlaků :o)))
Takže nakonec zkušenost veskrze pozitivní :o)))
Ještě je potřeba si zvyknout prohlížet stránky s výlukami, stránky se řazením vlaků a občas si přečíst tarif a smluvní přepravní podmínky a člověk je tak nějak trochu nachystaný na cestu vlakem. :))
Jj, trošku se tím prodlužuje příprava, ale také jsem zjistila, že mi to pak ušetří mnoho času a k pokladně je lepší přijít připraven, protože tam jsou schopni tě totálně dorazit, když nemáš potřebné info.
Hele, ale teď se pídím po jedný věci - rezervace kol do Berlína. Ať sáhnu po jakémkoli vlaku (chtěla jsem druhou půli srpna), všechno obsazeno. Docel aby mě zajímalo, jestli je to pravda nebo je prostě ta rezervace a místa pro kola jen kec.
Nejhorší ale je, že na skvělém ČD centru na Hlaváku máš možnost tuto informaci získat jen a pouze u pultů s prodejem mezinárodních jízdenek, jinde ti to nesdělí (teda ještě telefonické info). Takže si musíš vystát klasickou frontu na jízdenky, aby jsi se dozvěděl, že si vlastně žádnou jízdenku nekoupíš... Děs...
Dost dobře nerozumím tomu, proč tuto informaci nejsou schopni vygenerovat u informačních pultů...
No nic, to jen tak na okraj :o)))
My když jsme jeli do Znojma, byl námi zvolený spoj obsazený už měsíc předem. V těch EC/IC jsou na kola často jen 4 místa. Rezervaci umí i "vesnická" pokladna v Rumburku, takže zkus jiné nádraží než Hlavák.
A ktere?!?
Masarycka se rekonstruuje a na Smichaci se nejak neorientuji...
Za bych zajela treba do Rumburku?!?
Nejdriv mi ale zjisti, jestli ma pan Bartos dovolenou :o)))
V Praze ještě: Holešovice, Libeň
Za humny: Kladno, Kralupy, Čelákovice, Beroun, Benešov
Hele, kdy jsi byl naposledy na Holešovicích...
To není nádraží, to je vybydlené doupě...
Než bylo na Hlaváku ČDcentrum, byly Holešovice mou primární stanicí pro nákup mezinárodních jízdenek. Dvě mezinárodní kasy, čekání oproti Hl.n. poloviční a pokladní to tam vesměs uměly líp. Ale třeba teď ty pokladní převeleli na Hlavní...
Jinak, nemyslelas stanici Praha - Holešovice zastávka? TO je vybydlené doupě, proti kterému je rychlíkové nádraží Holešovice učiněný Hilton.
Ne, myslela jsem nádraží Holešovice.
Já tam strašně nerada chodím - nepůsobí to tam na mě dobře.
Samozřejmě, prodej jízdenek tam funguje, ale jinak je to tam děsný...
Neudržovaný, jsou tam bezdomáči, vše zavřené...
Já měl opačnou zkušenost, kupoval jsem mezinárodní jízdenku 2 hodiny, neb pokladní tvrdila, že kolo nelze dovézt až do cílové stanice, ale nenechal jsem se odbýt a řešil to tam s nima fakt hodně dlouho, až zjistili, že mám pravdu. Předem jsem si totiž zjistil o tom spoji vše na netu přímo na stránkách Českých Drah, tak jsem nechápal, proč by to najednou nemělo jít, když jsem i zaškrtával, že chci cestovat s kolem.
Tak jsme cestovali s kolama vlakem, kromě nějaké té výluky s přepravou kol tranzitem nic mimořádného, kromě třeba 15 kol na 4 místa ve vlaku apod.... 10 minut na přestup luxusně stačilo, nejpomalejší jsem byl s brašnami na svém ECU.
Su jen zklamaný se značením tras na třeboňsku, jen po prakticky neznačené silnici a občas neznačená polňačka. Bez mapy ani ránu. Nadšení sme z bazénu třeboňských lázní aurora, naprosto nekriticky jme tomu bazénu propadli :-)
Rodina mi kriticky hodnotila tu rovinu, že se musí furt šlapat a nikde se z kopce neodpočine :-)
To si nevybereš, zase kdyby byli kopečky, tak by se jim do nich nechtělo šlapat.
Příšte musíš naplánovat ceslu jenom po větru a z kopce. -)
To existuje?
Určitě.
Když vyjedu, tak mám často pocit, že jedu pořád do kopce a proti větru. Tak to přece logicky musí jít i opačně. -)
Copak bazén v Auroře, to je jistota :o)))
Dneska jsem udělala zcela neplánovanou návštěvu a oni měli den otevřených dveří a hodinu zdarma.
Pobyli jsme tam hodiny dvě a nedopláceli jsme nic. Venku byl aprádelna, ale uvnitře bylo nádherně a bazén, ač měl 30° příjemně ochladil.
Parááááda.
Jinak si tam pravidelně minimálně 2x za rok udělám výlet - bazének, cukrárna, obídek U rožmberské růže... Už aby byl podzim :o)))