Zdravim,
mam celkom dobre skusenosti s prepravou velkej skupiny cyklistov vlakom na Slovensku. Napisem na drahy, ktorym vlakom planujeme ist , kolko nas bude a drahy vzdy nieco zariadia (vacsinou zaradia taky vagon, aby sme sa s bicyklami do vlaku vosli) a odpovedia nam, ako to zariadili. Teraz som sa s podobnou otazkou obratil na ceske drahy a dostal som velmi vyhybavu odpoved. Vraj netusia kolko bicyklov sa vojde do konkretneho vlaku a ked sa nevojdeme do jedneho vlaku mame si pockat na dalsi (iduci o dve hodiny). Taka odpoved sa mi teda vobec nepacila. Chceme cestovat medzi Starou Pakou a Libercom. Bude nas 18. Mate nejake skusenosti pripadne rady, ako na to? Dakujem
Co se tu tak občas píše, tak naše slavné dráhy do některých vlaků vyžadují předchozí rezervaci přepravy kol, ale to ještě neznamená, že se do toho konkrétního vlaku vejdou :-) Asi ty pokladny stále nemají propojené online a nikdo neví kolik lidí to kolo bude chtít vézt. Ale peníze za to samozřejmě zaplatí...
Po starších zkušenostech s přepravou školních dětí moc nevěřím tomu, že by to dráhy nějak zvlášť zvládaly.
Já to řeším tak, že než někam jedu, projdu si řadění vlaků a ze zkušenosti vím, kolik že kol se tam vejde. A už když jedeme ve třech, očekávám problémy. :(
Stará Paka - Liberec, tam jezdí vozy 843, jestli si dobře pamatuju, tak tam jsou háky na 4 kola. Dvě kola se dají dát v prostoru pro kola podél protější stěny, to tam však nemůže být žádný kočárek, jedno kolo by možná šlo vrazit pod kolověšáky ze strany. Z druhé strany závisí, zda příslušný prostor je na čele vlaku či nikoliv - jestli tím zastavíš dveře pro fíru.
18 lidí ČD asi nezvládnou, osobní vagon BDtax, kam se tolik kol dá naštosovat už jsem dlouho nepotkal.
Do vlaku 843 sa zmesti urcite 12 bicyklov (tolko tam je hakov). Po dva haky su vzdy na plosine (taketo plosiny su vo vlaku 2) a dalsie styri vzdy vedla plosiny po odklopeni sedaciek. Lenze my budem 18-sti. Keby nas bolo dvanast, tak nic neriesim.
Chce to mít pevný vůl a půjde to! Normálně jsou schopní vřadit vagon navíc... Psal jsi někam na GŘ nebo nějakému opravdu kompetentnímu člověku?
Vzpomínám, jak sem před lety vedl skupinu 30 lidí a potřeboval jsem, aby na naše zpožděné EC počkal poslední osobák k nám. Normálně to nešlo, musel jsem volat svému kamarádovi, ten volat spřátelnému výpravčímu, ten pak volal dál. Jenže takhle to je naprd. Jak on získá kontakt na "někoho opravdu kompetentního"?
Pohádka O kouhotkovi a slepičce není nic pro normálního uživatele.
Ale abych jen nekritizoval, mají nového oubutsmena, ten by mohl něco vymyslet.
Nějakou novou výmluvu, proč to nejde…
Napřed bych to ověřil, třeba mu fakt dali nějaké pravomoce, zrovna on by do práce s generováním výmluv nešel. Zatím mu dávám šanci po dobrých zkušenostech, ale doufám, že né naivně.
Já vím, Bůh nezatracuje předem ani toho nejhoršího hříšníka, a ty to taky nechceš dělat.
Mě se paušalizace, rychlé soudy a diskriminace na základě sekundárních příznaků v životě celkem osvědčily.
Třeba:
státní zakázka = bude průser
romové = bude průser (jeden zájemce o pronájem bytu mě při prvním kontaktu po telefonu upozornil, že je ROM, jestli s tím nemám problém - bohužel jsem tenkrát zalhal, že s tím problém nemám) - jinak s cikány problém nebývá)
ČD = bude průser
Přijde mi, že jhvh z Bible nebyl v nikdy v Česku, to by mluvil jinak, i toho ztraceného syna by poslal do p***le
:-)
No, kdyby tady Jahve nikdy nebyl, tak by si nevyšel z úžasu :-D S naprostou jistotou můžu říct, že bys nebyl vůbec :-D
Ale zpátky k ČD, když po nich změnu nebudeme chtít, tak taky nebude. Před 21lety nikdo sprostě a beztrestně na politiky nenadával, pokud nebyl rovný z rovnějších. A dnes? Dokonce sprostě nadávají beztrestně nám :-D
Fejk je můj favorit, chce těm drahám a nám pomoct, otázka je, jestli to má dovolené, že. Třeba budou tím ztraceným synem a budou se chtít vrátit ke své opuštěné kvalitě. Ta je už určitě dlouho vyhlíží...
TO zní logicky. Kdybych tu nebyl, to bych se nestačil divit:-)))
Až jednou uvidím důkaz, že se v ČD něco pohlo správným směrem, taky možná trošku uvěřím.
PS: Jako apoštol Tomáš: taky nespoléhal jenom na víru, verifikoval ji proti realitě. Sice nahodile a nesystematicky, ale aspoň trochu. Jistě není náhoda, že to následně dotáh nejdál, jak geograficky, tak počtem míst, kde působil;-)
Je pravda, že ten Tomáš měl zázrak na počkání, což my zažít nemusíme, ale pokud to zvládli na Slovensku, tak proč né tady. Jen mi vadí ten utlumovací program na dráze, to není zrovna pozitivní katalizátor dění. Dráha nemá očividný zájem o přepravu osob, protože není výdělečná, jak si vysnili. Ještě nezpracovali důvody, které k tomu vedou, jinak si to nedovedu vysvětlit.
Škoda,že Česka draha nechteli prijimat upravy zmeny vagon pro kolo jako slovinske (viz.foto)
Můj malý sen na kolejích.
Vidiš! Ale škoda,že nejsem povoleni reditelka česke drahy. Nechapu,že on nema zajem starost pro cyklisti o vagon pro cyklisti s sebou kolo na samostnani vagon.
To je dobrý- ale dovedeš si představit, kolik kol by se tam přehledně vešlo, kdyby byly nahoře háky na pověšení? A ještě by dole bylo místo na brašny či jiné bedny............Asi by bylo třeba někoho kompetentního naučit jezdit na kole vlakem!!!
Tak toto je opravdu pro ČD neřešitelné. Každoročně se nima dohadujeme, protože zařizuji každý rok turisťák na kolech pro 25 studentů střední školy. Na ČD píšu žádost o přiřazení speciálního vagonu a tam platíme za každé kolo 30 Kč + nějaký paušál za vagon. Nevím kolik to přesně je, protože to bývá různé. Zatím jsme nepochopili, podle jakého pravidla určují cenu. I když mám objednávku potvrzenou, ještě tam vždy týden předem a pak den předem voláme, protože se stalo, že na nás někdy zapomenou a když jedeme na 4 přestupy, tak je problém zůstat trčet uprostřed trasy. Jet na přestupy je docela drahá záležitost, většinou za kolo pak platíme ve výsledku víc než za sebe. V každém vagóně účtují poplatek znovu :(
Vím, že to je mimo, ale vůbec Ti to nezávidím.
Na Tvůj problém není rada, protože u ČD není nikdy nic jistého a vždy hrozí reálné nebezpečí, že vše dopadne jinak, než má. Korespondence i stížnosti se od nich odrážejí jako od betonové zdi. Najít kompetentního člověka je téměř nemožné. Naposledy jsem si dopisoval se zástupcem ředitele Odboru provozu osobvní dopravy na GŘ ČD a byl to úžasný zážitek.
Už pár let takhle jezdíme na letní soustředění a nikdy s tím problém nebyl. Jezdí nás okolo 20 kol.
Co vím, tak je potřeba najít vlak, který daným vozem disponuje a pak celkem hodně dopředu zavolat do ČD a zarezervovat místa na kola.
18 kol do vagónu to je v pohodě. Stačí tam kola skládat vedle sebe a vykašlat se na ty jejich nástěnné držáky.
Z letošního lehosrazu nás vlakem s koly jelo taky celkem dost. I s cizími koly tam bylo tak 20 kola jedna tříkolka. Část z nás to neměla vůbec zarezervované.
Mám relativně čerstvou zkušenost z loňského Nákoláckého srazu. Chtěla jsem domluvit převoz asi 20 kol na trati z Domažlic do Bělé nad Radbuzou. Po podání oficiální objednávky na řiditelství ČD v Plzni mi bylo sděleno, že na této trati nelze vyhovět mé žádosti. Tak jsme to ryskli. Nakonec nás jelo jen 12, ale v pohodě jsme se vešli. Svérázná průvodčí operativně přemístila ostatní cestující do jednoho vagónu a druhý byl jen pro nás.
A největší překvapení přišlo nakonec. Paní průvodčí nám doporučila, abychom se s podobnými žádostmi obraceli PŘÍMO NA VÝCHOZÍ STANICI VLAKU. Oni že mají přímo shora nařízeno vyhovět podobným žádostem. Dokonce prý jde vlak zastavit na objednávku i mimo stanici.
Zatavení vlaku na objednávku jde "odjakživa". Je tam kalkuklace, je stanoveno, že za každou zastavenou minutu se platí X Kč.
Osobní vlak/rychlík/EC je to 100/200/300 Kč za minutu, musíš zaplatit minimálně za 3 minuty, u EC alespoň 1000 Kč.
Zažil jsem takhle nějaký dětský tábor, kvůli kterému se mimořádně stavělo. Bylo jednodušší než složitě vymýšlet přestup na nějakou lokálku či autobus.
Tož brzdou to jde zastavit aj bez objednávky, akorát nevim, co přijde levnějc :)
Jsme kdysi zastavili rychlík a bylo to za dvě stovky, ale od té doby se ceny všeho asi tak 10x zvýšily a můžou bejt i jiný předpisy.
Na té trati jsou vozy pro kola se značkou "zvedací plošina pro invalidy". Vagóny se zvedací plošinou mají sice dost velkej prostor, ale je tam taky vstup na stanoviště fíry a osmnáct kol je moc, to se tam nevejde.
Jedinej spoj s hytlákem (značka kufříčku) jede v 15:30 z Paky a do hytláku se to vejde v pohodě. Ten vlak je vypravovanej z Nové Paky, tam by se asi bylo potřeba na případnou rezervaci místa v hytláku informovat.
dakujem za rady, dotaz som posielal na adresu [email protected] tuto adresu som dostal od kamarata, ktory robi na slovenskej zeleznici. Po vyhybavej odpovedi som to este skusil na
[email protected], lebo si myslim, ze tato trat patri pod Liberec. Tam som pre istotu nedostal ziadnu odpoved. Vlakom sme chceli ist len na jednodenny vylet, takze odchod vlaku niekedy poobede nepripada do uvahy. Takze asi to budeme musiet vymysliet nejako autami (co ma teda nelaka). Pritom sme uz zo Starej Paky do Malej Skaly sli vagonom , ktory radili do osobaku. V plovici vagona neboli sedacky, ale sa tam ukladali bicykle. My sme sedeli na druhej strane na sedackach, na bicykle sme si videli. Do takeho vagona by sme sa zmestili, len neviem zariadit aby ho pripojili.
V roce 2002 tebou zmiňovaných vozů měli ČD 18 kusů, kdo ví, kolik jich kde jezdí.
To mě na ČD hrozně štve, že mají ze všech dopravců největší potenciál být bicyklefriendly, ale nevyužívají to.
Kdyby alespoň Jaroslavovi z LBC napsali, ať si vysere voko, ale přístup: se substrátem se bavit nebudeme, ten mi vadí hrozně.
Zkus se poptat ještě tady:
http://www.k-report.net/discus/messages/28/1299...
Někdo tam určitě bude vědět, jaký vagóny tam jezděj a jak to na tý trati vypadá s ochotou-neochotou personálu. Ono je to vždycky jen o lidech.
Dakujem pekne za radu. Ja tie vlaky, co jazdia z Liberca tusim do Pardubic poznam (uz sme tam na bicykloch boli) Zmesti sa tam 12 bicyklov a ochota personalu je rozna (zalezi na tom, koho stretnes). Raz nam jedna sprievodkybna nevedela prist na meno a pritom nas bolo len 8. Vtedy sme este netusili, ze vo vnutri vagona je miesto na dalsie styri bicykle. Vraj sme si meista mali zarezervovat, alebo oznamit, ze nas pojde viac. Minuly rok nas bolo 12 a sprievodkyna poprosila ihned cestujucich vo vagone, aby nam uvolnili miesta pre bicykle (po odklopeni sedaciek sa totiz dali zavesit dalsie styri bicykle). Vopred som sice pisal na zeleznice, ze nas bude viac, sprievodkyna vsak o nicom nevedela (aj tak bola velmi ustretova) Tento rok nas vsak bude viac ako 12, takze to bude problem.Nuz asi pojdeme autami, nebudeme riskovat, ze nas nechaju stat na stanici.
Zkušenosti mám, ale vonkoncom špatné, a to i na Slovensku. Loni jsme cestovali s koly do Bratislavy a přestože jsme měli rezervaci na kola, kola stála v úzké uličce. A to jsme měli štěstí, že jsme byli jen dva. Přesto jelo víc cyklistů, takže jednu chvíli to vypadalo, že se do uličky nevejdeme. O normálních cestujících nemluvě, ti přes nás nemohli ani dovnitř ani ven. Taky jsme museli taktizovat a přeskládávat, protože ten vystupoval tam, a ten onde. Hrůza, už nechci opakovat. Dráhy mají pouze vybrané tratě, kam zařazují cyklovozy a ty hrdě vyvešují na billboardy, jak podporují cyklisty. Na ostatních tratích ale na cyklisty kašlou.